از «شهربانو منصوریان» فقط توضیح خواستیم؛ نه مالیات!  

  4021112021 ۱۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

شهربانو منصوریان، ووشوکار و بلاگر فضای مجازی از تماسی که اداره مالیات استان تهران با او گرفته و درخواست کرده نسبت به مبلغ قابل توجهی که به حسابش واریز شده توضیح دهد، دلخور شده است؛ درحالیکه طبق اعلام سازمان امور مالیاتی، «هنوز رقمی به عنوان مالیات از او مطالبه نشده و فقط از او خواسته درباره منبع و محل واریزی هنگفت به حسابش توضیح دهد و ممکن است پس از توضیحات قانع‌کننده این ورزشکار، پرونده مختومه شود».

به گزارش ایسنا، ظاهرا اداره مودیان متوسط اداره کل امور مالیاتی استان تهران بر مبنای مبلغ قابل توجهی که به حساب شهربانو منصوریان واریز شده در تماس با این ورزشکار و البته بلاگر فضای مجازی از او خواسته تا درباره چگونگی و محل واریز این مبلغ توضیحاتی ارایه دهد.

این درخواست باعث عصبانیت این ووشوکار و بلاگر شده تا جایی که در پیامی ویدئویی در صفحه  شخصی خودش گفت: «آقا امروز یک خرده ناراحتم، یک خرده اعصابم خورده. دو سه بار از اداره مالیات تهران به من زنگ زدند که اگر نیایی پرونده‌ ات را می‌فرستیم دادگاه که حسابت را مسدود کنند. میگم واسه چی؟ می‌گه اسمت رد شده شده به عنوان بلاگر. من یک ورزشکار و قهرمان مملکتم ۱۰ بار پرچم جمهوری اسلامی رو در کشورهای دیگه بالا بردم. ۲۰ تا مدال جهانی و آسیایی  دارم. خب تکلیف ما رو مشخص کنید. من بلاگرم؟ اگر بلاگرم بگویید من بلاگرم، اگر ورزشکارم ...  آخه کی اسم من رو به عنوان بلاگر رد کرده؟...»

صحبت‌های بحث‌برانگیز شهربانو منصوریان با این لحن که به نوعی می‌خواهد انتساب بلاگر بودن را از خود دور کند در شرایطی مطرح شده که صفحه او در فضای مجازی یک میلیون مخاطب دارد و پست‌ها و استوری‌های تبلیغاتی ارسال می‌کند.

با این وجود، بر اساس اطلاعاتی که سازمان مالیاتی به ایسنا ارائه کرده است، «اداره مودیان متوسط هنوز رقمی برای مالیات این بلاگر تعیین نکرده و فقط از او خواسته درباره منبع و محل واریزی هنگفتی به حساب خود توضیح دهد. این امکان وجود دارد که پرونده مالیاتی او در تجدیدنظر با اعتراض و توضیحات قانع‌کننده منصوریان با رای منع تعقیب مالیاتی مواجه شود».

مالیات ورزشکاران، سلبریتی‌ها، اینفلوئنسرها و به طور کلی افرادی که از طرقی مثل تبلیغات کسب درآمد می‌کنند در دنیا موضوع عجیب وغریبی نیست. حتی مسی یا رونالدو بابت فعالیت‌های تبلیغاتی خود باید مالیات بپردازند و بعضا ورزشکاران به دلیل پرونده مالیاتی ممنوع‌الخروج می‌شوند. با این حال دیده می‌شود که برخی افراد تلاش می‌کنند قوانین مالیاتی را دور بزنند و این در حالی است که مالیات کارمندان و کارگران هر ماه به طور اتوماتیک از حساب آنها کسر می‌شود.

بر اساس ماده ۱۳۱ قانون مالیات‌های مستقیم در سال ۱۴۰۱ افرادی که حداکثر درآمد سالیانه آنها ۲۰۰ میلیون تومان است باید ۱۵ درصد مالیات بپردازند. درآمد بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان مشمول ۲۰ درصد و کسانی که بیش از ۴۰۰ میلیون تومان درآمد دارند مشمول ۲۵ درصد مالیات هستند.

قهرمان وشوو زنان جهان در شرایطی به مالیاتی که احتمالا بر مبنای درآمد او از تبلیغات فضای مجازی محاسبه شده واکنش نشان داده که این قانون شامل سایر شهروندان از جمله ورزشکاران دیگر نیز می‌شود. اما بسیاری از افراد بدون ایجاد جنجال، مالیاتی را که بر مبنای توزیع عدالت محاسبه می‌شود را می‌پذیرند و کمتر کسی مثل خانم منصوریان در این مورد جنجال به پا می‌کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۷۵۳۴۳۱۰:۰۶:۳۵ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
حالا میره ضد انقلاب میشه عجب؟
ناشناس۳۳۷۵۷۸۶۱۷:۳۷:۳۴ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
بيست مليون تومان درامد در ماه در حدود خط فقر است برويد از درامدهاى ميلياردى روزانه ماليات بگيريد
ناشناس۳۳۷۵۳۶۵۱۰:۴۳:۵۰ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
چطور ممکن از یک پلتفرم ممنوع و غیرقانونی مالیات گرفت؟ درآمد زایی دولت از محل غیر قانونی آیا قانونی است؟
ناشناس۳۳۷۶۲۵۰۰۱:۰۰:۳۳ ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
چطور گردش پول بابت آن قانونی هست؟
مجید۳۳۷۵۳۷۹۱۱:۰۰:۴۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
ولی دکترها در روز روشن درخواست پول نقد میکنند کسی بهشون کاری ندارد نمیدونم چرا از واژه در تمام دنیا برای مواقعی که به نفع استفاده میشه چرا گفته نمیشه در تمام دنیا دولت بابت مالیات پاسخگو است چرا گفته نمیشه در تمام دنیا همه مالیات میدهند چرا گفته نمیشه در تمام دنیا ...
ناشناس۳۳۷۵۹۲۶۱۹:۱۶:۰۶ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
یک نفر شفاف اعلام کنه مالیات حقوق بگیران صرف چه کاری میشه؟!
ناشناس۳۳۷۵۴۳۰۱۲:۰۰:۱۶ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
این خانواده بعضا استاد مظلوم نمایی و تبلیغات رسانه ای هستند
ناشناس۳۳۷۵۴۳۸۱۲:۰۶:۳۴ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
مالیات ها خرج چی میشه؟؟؟؟
ناشناس۳۳۷۵۴۴۳۱۲:۱۰:۱۹ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
اگر برابر مرّ قانون كار ميكنيد ، نيازي به دعوت تلفني نيست، در مقابل سروصدا و هوچي بازي مجازي جا نزنيد.
ناشناس۳۳۷۵۴۷۸۱۲:۵۲:۱۸ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
اولا ورزشکار بودن با بلاگر بودن منافات نداره ثانیا مگه ورزشکار نباید مالیات بده ثالثا به احتساب بلاگر بودن توضیح مالیاتی ازتون خواستن نه ورزشکار بودن
مصطفی۳۳۷۵۵۴۴۱۳:۵۲:۲۳ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
نباید تحت تاثیر جوسازی این افراد قرار بگیرند . اگر بعد از بررسی مشخص شد که باید مالیات پرداخت کند باید بدون هیچ اغماضی مالیات رو از ایشون دریافت کنند . این میشه عدالت واقعی که هیچ تفاوتی بین افراد وجود نداشته باشه . ایشون که فکر کنم در ماهواره تبلیغات املاک برای استانبول یا دبی را انجام می دادن طبیعتا باید مالیات درآمد خودشون بابت این موضوع را پرداخت کنند.
ناشناس۳۳۷۵۵۶۶۱۴:۱۲:۰۹ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
ایشون پیج داره و ازش درامد و باید مالیات بده فرق ایشون با یه کارگر زحمتکش در چیه؟مدال کسب کردی و پولش رو هم گرفتی نوش جانت ولی وقتی رونالدو و‌مسی مالیات میدن شماهم باید بدی
ناشناس۳۳۷۵۷۸۲۱۷:۳۶:۱۸ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
فرقش با دکترها و دلالها و بعضی نهادها و ... چیه اصلا گردش مالی ایشون با اونها قابل مقایسه ست؟ گردش مالی کل سلبریتی های کشور انداره دلالهای صنف آهن نیست بقیه بماند
لا۳۳۷۵۷۸۰۱۷:۳۴:۱۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
ببخشید من به دنیا کار ندارم ما ادعای اسلام بودن داریم کجای اسلام گفته به غیر از خمس و زکات درآمد اشخاص را با بهانه های مختلف از چنگشان در بیارید بعدا مالیات چند درصد یک مالیات بر ارزش افزوده که چند مرتبه گرفته میشه از تولید تا مصرف کننده مالیات کارتخوان ها مالیات درآمد سالانه حقوق گمرکی مالیات شهرداری ها دادگاه‌ها. مدارس و دانشگاهها و غیره همه پولی شدند
ناشناس۳۳۷۶۳۵۶۰۶:۱۶:۵۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
شما تاریخ را مطالعه بفرمایید. در صدر اسلام هم علاوه بر خمس و زکات باج و خراج بوده است. موارد مصرف اینها فرق دارد. ضمن اینکه زکات شامل همه چیز نمیشود
ناشناس۳۳۷۵۸۶۱۱۸:۱۸:۳۶ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
دو نکته: اول: همه اقشار باید مالیات عادلانه پرداخت کنند.سیستم نظارتی باید فعال باشد. الان تولید کنندگان کالاها، مالیات بر ارزش افزوده را به خریداران کالا تحمیل می کنند. برخی اقشار پردرآمد فرار مالیاتی دارند. دوم، دولت و حاکمیت باید به صورت شفاف محل خرج مالیات ها را به مردم اعلام کند. اصلا سامانه ای طراحی تا هر کس خواست از نحوه خرج مالیات ها باخبر شود.
جواد۳۳۷۶۵۰۱۱۰:۲۵:۳۶ ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
از پلتفرمهای که فیلتر نموده و مسدود کردید مالیات میخواهید ؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  2. من عجله ندارم!

  3. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  4. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  5. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  7. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  8. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  9. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  10. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  11. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  12. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  13. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  14. دور باطلی که تمامی ندارد!

  15. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  16. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  17. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  18. تضادی عجیب و پر ابهام!

  19. برای این عکس شما تیتر بزنید

  20. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  21. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  22. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  23. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  24. دو چالش بزرگ در حکمرانی ها

  25. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

آخرین عناوین