حنایی که دیگر رنگی ندارد!

گروه جهان الف،   4020922070 ۱۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

«وقتی از چشم اندازی کلی، به آرایش دولت هایی که در جریان قطعنامه اخیر سازمان ملل متحد جهت برقراری آتش بس فوری در جنگ غزه، به حمایت از رژیم صهیونیستی و جنایات آن پرداخته اند می نگریم، این نکته کاملا آشکار می شود که هم تل آویو و هم واشینگتن، در اِعمال جنایت علیه مردم فلسطین، تنهاتر از هر زمان دیگری شده اند و دیگر حنای آن ها برای عمده دولت ها و ملت های جهان، هیچ رنگی ندارد.»

حنایی که دیگر رنگی ندارد!

به گزارش الف؛ اعضای مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تازگی(بامداد روز چهارشنبه 22 آذرماه 1402) در جریان یک رای گیری، به قطعنامه ای که خواستار آتش بس فوری در جنگ غزه می شود، رای دادند. این قطعنامه با 153 رای موافق، 10 رای مخالف و 23 رای ممتنع به تصویب رسید و از رژیم اشغالگر قدس می خواهد که فورا به حملات خود علیه نوار غزه خاتمه دهد. 

قطعنامه ای که الگوی کلی رای‌گیری آن در مجمع عمومی سازمان ملل متحد حاکی از یک اجماع قابل توجه در محیط بین المللی با محوریت پایان دادن به جنگ و خونریزی و به طور خاص پروژه نسل کشی و پاکسازی قومیتی صهیونیست ها علیه مردم غزه است. پروژه ای که سبب شده بر اساس جدیدترین یافته های پژوهشی، نرخ تلفات و کشتار غیرنظامیان توسط صهیونیست‌ها در جریان جنگ غزه، بیش از کلیه دیگر جنگ های بزرگ قرن بیستم باشد. 

با این حال، نکته قابل تامل در مورد قطعنامه اخیر مجمع عمومی سازمان ملل، توجه به آن 10 دولتی است که به گزاره پایان کشتار و خونریزی مردم فلسطین در نوار غزه و برقراری آتش بس در قالب جنگ غزه، نه گفته اند. در این راستا، دولت های: آمریکا، اتریش، چک،گواتمالا، لیبریا، میکرونزی، نائورو، پاپوا‌گینه‌نو، پاراگوئه و رژیم صهیونیستی، به قطعنامه مذکور رای مخالف داده اند. 

از این رو، توجه به 3 نکته در رابطه با این دسته از دولت ها و موضع آن ها در مورد جنگ غزه از اهمیت زیادی برخوردار است. 

اولا، حضور دولت های ذره ای و کوچک در طیف مخالفان با پایان دادن به جنگ غزه و برقراری آتش بس فوری در قالب آن، اساسا حاکی از پیروی محض آن ها از موضع دولت هایی نظیر آمریکا و رژیم اشغالگر قدس در مسائل کلان بین المللی است. به بیان ساده تر، این دسته از دولت ها نظیر نائورو، لیبریا، میکرونزی و پاپوا گینه نو، حمایت دولت هایی را از رژیم اشغالگر قدس و جنایات آن علیه مردم غزه به نمایش می گذارند که در حوزه روابط و سیاست خارجی خود، راهی جز پیروی محض از صهیونیست ها و آمریکا تعریف نکرده اند و اساسا فضایی برای کنشگری مستقل ندارند و هیچ عجیب نیست اگر آن ها را مستعمره های آمریکا و اسرائیل در محیط بین‌المللی ارزیابی کنیم. 

از این منظر، این دسته از دولت ها با اقدام خود در رای دادن به نفع رژیم اشغالگر قدس، به نوعی برای صهیونیست‌ها خوش رقصی می کنند تا شاید بتوانند از منافع سیاسی و اقتصادی این مساله بهره ببرند. 

دوم اینکه تاکنون گزارش های مختلفی در مورد نفوذ لابی ها و جریان های سیاسی و اقتصادی صهیونیست و یا وابسته به رژیم اشغالگر قدس و همچنین نفوذ اقتصادی دولت آمریکا در کشورهایی نظیر گواتمالا، اتریش، چک و پاراگوئه منتشر شده و در حقیقت، این دسته از دولت ها، تا حد زیادی غرق در سرمایه گذاری های تجار، لابی‌های صهیونیستی و دولت آمریکا در خاک خود شده اند. به عنوان مثال، در روندی تدریجی و پلکانی، صهیونیست ها میزان صادرات خود به اتریش را در سال 2022 به بیش از 120 میلون دلار افزایش داده اند. رقمی که جدای از سرمایه گذاری های پیدا و پنهان صهیونیست ها در اتریش است.  معادله ای که سبب شده تا این دسته از دولت ها در مواجهه با موضوعی نظیر جنگ غزه، بی توجه به جنایات صهیونیست ها علیه مردم این منطقه، صرفا خودخواهی پیشه کرده و انسانیت را زیر پا بگذراند و تامین منافع خود را اولویت بخشند. البته که باید توجه داشت این دسته از دولت ها نیز تنها کمی بیشتر از دسته اول دولت هایی که در جریان قطعنامه اخیر مجمع عمومی سازمان ملل از رژیم اشغالگر قدس حمایت کرده بودند، در محیط بین المللی موثر هستند و همچنان باید آن ها را کنشگرانی حاشیه ای در معادلات بین المللی به حساب آورد. 

با این حال، همچون دسته اول دولت هایی که پیشتر به آنها اشاره شد، دسته دوم نیز از حیث سیاسی و جهت گیریهای سیاست خارجی، کاملا در حوزه نفوذ صهیونیست ها و آمریکا قرار می گیرند.

و در نهایت سوم اینکه رای آمریکا و رژیم اشغالگر قدس به عدم پایان دادن به جنگ غزه نیز نیاز چندانی به توضیح و تحلیل ندارد و کاملا طبیعی است که صهیونیست ها علیه خود و جنایاتشان در نوار غزه رای ندهند و آمریکایی‌ها نیز اساسا خود یک پایه اصلی تغذیه ماشین قتل و کشتار صهیونیست ها هستند. 

کما اینکه جدای از آمارهای مختلفی که در مورد سرازیر شدن سیلی از بمب و موشک و تجهیزات نظامی به اراضی اشغالی در مدت اخیر منتشر شده، دولت بایدن ارائه بسته کمک مالی به ارزش 14 میلیارد دلار به رژیم صهیونیستی را نیز در برنامه دارد که این رقم، سه برابر بیشتر از تعهد مالی سالیانه دولت آمریکا به صهیونیست‌ها است. از این رو، کاملا طبیعی است که عامل قتل و عام مردم فلسطین در نوار غزه و همدست اصلی اش(دولت آمریکا) هم به قطعنامه ای که خواستار پایان دادن به این وضعیت و محکوم سازی جنایات صهیونیست ها می‌شود، رای منفی بدهند. 

در این چهارچوب، وقتی از چشم اندازی کلی، به آرایش دولت هایی که در جریان قطعنامه اخیر سازمان ملل متحد جهت برقراری آتش بس فوری در جنگ غزه، به حمایت از رژیم صهیونیستی و جنایات آن پرداخته اند می نگریم، این نکته کاملا آشکار می شود که هم تل آویو و هم واشینگتن، در اِعمال جنایت علیه مردم فلسطین، تنهاتر از هر زمان دیگری شده اند و دیگر حنای آن ها برای عمده دولت ها و ملت های جهان، هیچ رنگی ندارد. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۲۲۷۰۱۰۸:۱۰:۲۳ ۱۴۰۲/۹/۲۳
سال ۵۷ این شیطان و جرثومه فساد را از ایران زمین بیرون انداختیم. و دیگر هم اجازه نخواهیم داد باز گردد.
ناشناس۳۳۲۲۸۲۲۱۱:۱۶:۳۰ ۱۴۰۲/۹/۲۳
کدام کشور ها به قطعنامه ها علیه کشتار مردم اکراین رای منفی دادن؟
ناشناس۳۳۲۳۵۴۶۱۴:۰۵:۱۱ ۱۴۰۲/۹/۲۴
بهتره اول در مورد علت جنگ اوکراین تحقیق کنید؟
ناشناس۳۳۲۲۸۲۳۱۱:۱۷:۳۰ ۱۴۰۲/۹/۲۳
وقتی آمریکا پشت یک کشور باشه دیگه اون کشور نیازی به بقیه دنیا نداره
ناشناس۳۳۲۳۱۶۴۲۱:۰۹:۰۴ ۱۴۰۲/۹/۲۳
اینجا امریکا پشت اسرائیل پناه گرفته.. اگر اسرائیل نابود شود نابودی امریکا هست
ناشناس۳۳۲۳۳۷۱۰۸:۵۴:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۲۴
آمریکا برای افراد ترسو. و خودکم بین بزرگ هستش ولی دربرابر ملت های شجاع همیشه شکست خورده..نمونه ش اینکه امریکا پشت خیلی کشورها بود اما نتونست کاری از پیش ببره و شکست خورد..تو افغانستان ،تو عراق ،تو سوریه که تمام کشورها به رهبری آمریکا خواستند اسد رو برکنار کنند و شکست خوردن..تو همین ایران هر کاری کرد که بتونه شاه رو نگه دار نتوانست ..یا تو ویتنام شکست خورد یا تو کشورهای آمریکای شمالی به نام حقوق بشر و آزادی خواست ملت های اونجا رو غارت کنه و نتوانست
ناشناس۳۳۲۳۵۴۷۱۴:۰۷:۲۸ ۱۴۰۲/۹/۲۴
اسرائیل یکی از ایالات های آمریکاست در ضمن آمریکا هیچ وقت پشت هیچ کشوری نبوده و دنبال منافع خودشه
ناشناس۳۳۲۲۸۶۶۱۲:۱۵:۲۷ ۱۴۰۲/۹/۲۳
اکثر ملت ها و دولت ها جنایات ضد بشری رژیم صهیونیستی در فلسطین و کشتار غیرنظامیان در غزه را محکوم می کنند و این نشانه حقانیت مردم فلسطین و باطل بودن جبهه مقابل است.
ناشناس۳۳۲۲۹۱۷۱۳:۲۸:۱۴ ۱۴۰۲/۹/۲۳
این قطعنامه الزام آور نیست! وگرنه می دیدید آمریکا خیلی هم تنها نیست!
ناشناس۳۳۲۳۳۴۳۰۷:۱۲:۵۲ ۱۴۰۲/۹/۲۴
الزام آورش هم قطعنامه شورای امنیت بود که اونجا هم تنها و تنها بود و فقط آمریکا رای منفی داد.
منصور۳۳۲۳۳۵۷۰۸:۰۹:۵۳ ۱۴۰۲/۹/۲۴
پس چرا در شورای امنیت که الزام اور بود ..تنها بود..
ناشناس۳۳۲۳۳۷۵۰۹:۰۱:۰۶ ۱۴۰۲/۹/۲۴
این آمریکایی که شما داری سنگش رو به سینه میزنی(و ای کاش خودتو باور داشتی و به جای آمریکا ،ملت خودتو باور داشتی) و خودت رو در مقابلش باختی و ازش ترسیدی همون آمریکایی هستش که ما چهل سال قبل دو بار پوزه ش به خاک مالیدیم(یکبار در جریان حمایتش از شاه و یکبار در جنگ با صدام)..این آمریکا برای شما ترسوها ابر قدرت است و ولی در مقابل ملتی مثل افغانستان و ویتنام چیزی نبود و شکست خورد
ناشناس۳۳۲۳۳۳۱۰۲:۵۶:۰۶ ۱۴۰۲/۹/۲۴
چقدر بعضی نوشته ها " امریکا زده &quo و " ذلیل مرده " امریکا هستند . ما که تو کشور خودمون دیدیم امریکا چطور پشت حکومت ذلیل پهلوی بود و چطور پشتش رو خالی کرد و حتی به کشورش راهش نداد تا مرد. اونوقت میگی " هر کشوری امریکا پشتش باشه دیگه به کشورهای دیگه نیاز نداره " . کمی از خواب غفلت بیدار شوید ذلیل مرده ها.
محمد حسین هادی۳۳۲۳۳۸۷۰۹:۲۰:۲۷ ۱۴۰۲/۹/۲۴
هنوز بعضی ها از ظلم دفاع می کنند اما بدانید عاقبت از آن بندگان صالح است
ناشناس۳۳۲۳۵۷۲۱۴:۳۵:۵۶ ۱۴۰۲/۹/۲۴
ظلم پایدار نیست هر جا که باشه.
پرویز۳۳۲۳۴۳۳۱۰:۵۲:۳۰ ۱۴۰۲/۹/۲۴
قطعنامه سازمان ملل ونتیجه آن باید حکام اعراب را از خواب خرگوشی بیدار نماید واز عادی سازی روابط با صهیونیست ها جانب احتیاط در نظر گرفته شود روابط با آمریکا مورد بازنگری قرار گیرد روابط با کشوری که سیاست او جنگ وغارت وهدفش نابودی مسلمانان است بی معنی است نباید سرنوشت آینده ملت عرب در حیطه قدرت استکبار باشد ایران اسلامی با مبارزه با استکبار جهانی به ابر قدرت منطقه تبدیل گشته
پرویز۳۳۲۳۴۵۹۱۱:۲۸:۲۹ ۱۴۰۲/۹/۲۴
از جامعه جهانی یک سوال دارم آیا کشور هایی که در سازمان ملل عضو هستند و هزینه آن را تقبل نموده آیا نسبت به هزینه ای که نموده اند تاکنون توانسته از قتل عام مردم بی دفاع غزه جلوگیری نماید آیا سازمانی که نتوانددخیل در فرستادن یک قرص نان یک بطری آب را به آوارگان غزه شود چه سودی دارد وقت آن رسیده مسلمانان جهان برای آینده خود چاره‌ای بیندیشند سازمان ملل مانند اسلحه ای می‌باشد که انگشت آمریکا بر روی ضامن و ماشه آن می‌باشد وهمه کشور های کره خاکی توان مقابله با انگشت آمریکا را ندارند جای تأسف دارد
ناشناس۳۳۲۳۷۶۶۱۹:۱۵:۵۰ ۱۴۰۲/۹/۲۴
مسخره است سازمان ملل نیست مرکز هماهنگی و برنامه ریزی قانونمندبرای کشتارمردم مظلوم دنیاوجالب اینجاست که هزینه این سازمان را کشورهایی می‌دهند که موردظلم واقع می شونداین کلاهی است که غربیهای جنایت کار سر کشورهای دنیابویژه اعراب گذاشته اندتعطیل کنیداین سازمان را وقتی نماینده امریکا قعطنامه راوتوکردوبی شرمانه برصندلیش تکیه زدوبه ریش حاضران خندیدباخودم گفتم حاکمان کشورهاتوسرشون مغزی هم وجودداردببندید در این سازمان بی خاصیت قانون جنگل حاکم است.
همیشه بهار۳۳۲۳۹۵۸۰۳:۲۶:۰۶ ۱۴۰۲/۹/۲۵
امام از اول قیام اسلامی فرمود هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید،،چون سر این افعی پیچیده به همه جای دنیا،،امریکاست،،
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  18. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  21. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  22. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  23. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

آخرین عناوین