حق انتخاب از میان دو مجرم !

گروه جهان الف،   4020917074 ۵۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

«اینطور به نظر می رسد که مردم آمریکا بیش از آنکه برای یک آینده روشن به پای صندوق های رای بروند، قرار است برای جلوگیری از محقق شدن آنچه سناریوهای آخرالزمانی در کشورشان عنوان می شود، اقدام به رای‌دادن در قالب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا کنند و از میان ۲ فرد که پرونده های مفتوح قضایی در آمریکا دارند، آن مجرمی که کمتر خطرناک است را به ریاست جمهوری کشورشان برگزینند!»

حق انتخاب از میان دو مجرم !

به گزارش الف؛ همزمان با داغ شدن تنور رقابت های انتخاباتی در عرصه سیاست داخلی آمریکا، بسیاری از ناظران و تحلیلگران بر این باورند که بایستی انتظار تشدید سطح تنش ها و منازعات سیاسی میان دو حزب اصلی این کشور یعنی احزاب دموکرات و جمهوریخواه و سیاستمداران ارشد آن ها را داشت. 

در این راستا، عدم موافقت نمایندگان جمهوریخواه کنگره آمریکا با بسته پیشنهادی کمک های مالی و نظامی دولت بایدن به اوکراین و رژیم اشغالگر قدس در بحبوحه شرایط جنگی آن ها و در عین حال، تشدید چالش‌آفرینی و ایجاد مانع از سوی نمایندگان جمهوریخواه کنگره علیه دولت بایدن در حوزه های دیگر، جلوه هایی عینی از اوج‌گیری تضادهای سیاسی میان جمهوریخواهان و دموکرات ها با هدف اثرگذاری بر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 آمریکا را به نمایش می گذارند. 

با این همه، در مدت اخیر، به طور خاص با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا، شاهد بروز و ظهور تحولاتی معنادار هستیم. تحولاتی که هر کدام از ظرفیت های قابل توجهی جهت اثرگذاری بر نتیجه نهایی انتخابات 2024 آمریکا برخوردار هستند.  

طرح گمانه زنی های مختلف در مورد استیضاح بایدن 

در روزهای گذشته، جمهوریخواهان کنگره با طرح این موضوع که "جو بایدن" رئیس جمهور کنونی آمریکا از حزب دموکرات، در فعالیت های تجاری و پنهان پسر و برادرش، هانتر و جیمز بایدن، نقش داشته و از این طریق، خانواده بایدن پول های کلانی را با دور زدن قانون، به جیب زده اند، به دنبال استیضاح رئیس جمهور آمریکا بوده و هستند. 

البته که قرار است در این رابطه، تحقیقات مستقلی از سوی مجلس نمایندگان آمریکا نیز انجام شود. دستورکاری که به زعم بسیاری از ناظران و تحلیلگران، به دنبال تشدید فشارها علیه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در بحبوحه نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 آمریکا از سوی جمهوریخواهان آمریکایی است. البته که بایدن این اتهامات را رد کرده است. 

با این حال، برخی بر این باورند که تلاش های گسترده جمهوریخواهان جهت زمینه چینی برای استیضاح جو بایدن را بایستی در ادامه رسوایی های سریالی هانتر بایدن پسر رئیس جمهور آمریکا ارزیابی کرد که ظاهرا این مرتبه مستقیما پای پدرش را نیز به میان آورده است. در این راستا، قرار است هانتر بایدن در جلسه ای در کنگره آمریکا حضور یابد و پاسخگوی سوالات نمایندگان کنگره باشد. موضوعی که می تواند به یک دردسر واقعی برای جو بایدن تبدیل شود. 

سرنوشت نامعلوم پرونده های قضایی ترامپ

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و سیاستمدار جنجالی حزب جمهوریخواه این کشور که بسیاری وی را نامزد اصلی جمهوریخواهان در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 آمریکا ارزیابی می کنند، با انبوهی از پرونده های قضایی علیه خود در محاکم مختلف آمریکا رو به رو است و حتی در برخی از این پرونده ها نیز علیه وی رای داده شده و مجازاتش نیز تعیین شده است. با این حال، انتظار می رود که با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات 2024 آمریکا، روند رسیدگی به پرونده های قضایی ترامپ نیز سریع تر شده و تشدید گردد. 

اساسا به همین دلیل هم است که برخی می گویند حتی هیچ بعید نیست ترامپ در بحبوحه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا در زندان باشد. با این همه، ترامپ بر این باور است که تمامی پرونده های قضایی که علیه او مطرح شده و می شوند، همه و همه دسیسه و توطئه های حزب دموکرات هستند و بایدن و همفکرانش سعی دارند از این طریق، وی را از گردونه رقابت های انتخاباتی در آمریکا حذف کنند. با این حال، هر چه که هست،این نکته واضح است که هر دو کاندیدای اصلی انتخابات 2024 آمریکا یعنی بایدن و ترامپ، با پرونده های قضایی مفتوح در نظام قضایی کشورشان رو به رو هستند. 

در این میان، فردی نظیر ترامپ نخستین رئیس جمهور سابق در تاریخ آمریکا است که مورد تعقیب کیفری هم قرار گرفته است. معادلاتی که همه و همه برای آمریکایی ها و مسائل کلان سیاسی این کشور معنادار هستند. 

روگردانی مسلمانان و جامعه اقلیت های آمریکا از بایدن

دموکرات ها همواره روی حمایت جامعه اقلیت های آمریکا چه از حیث مذهبی و چه نژادی از خود حساب باز کرده اند. با این حال، عملکرد نامطلوب دولت بایدن در مواردی نظیر جنگ غزه و حمایت های آن از کشتار و قتل‌عام فلسطینی ها به دست رژیم اشغالگر قدس و در عین حال، عدم ایجاد تغییرات قابل توجه در زمینه بهبود کیفیت زندگی جامعه رنگین پوستان آمریکایی سبب شده تا سبد رای بایدن در میان این اقشار، با محوریت انتخابات 2024 آمریکا تا حد زیادی به خطر بیفتد. 

موضوعی که در مدت اخیر بسیاری از تحلیلگران آمریکایی به آن اشاره داشته اند و به این مساله پرداخته اند که سیاست های موهوم و نامشخص دولت بایدن در رابطه با موضوعات اینچنینی می تواند در ادامه راه، صورت حساب‌های بسیار سنگینی را روی دست وی و حزب دموکرات بگذارد. 

انتخابات 2024 آمریکا و مولفه انتقام جویی ترامپ

بر اساس نتایج نظرسنجی‌های مختلفی که در تاکنون در آمریکا انجام شده، دونالد ترامپ، از موقعیت بهتری در قیاس با جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا(در بحبوحه نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات 2024 آمریکا)  برخودار است. از این رو، در روزهای گذشته این نکته به طور خاص در عرصه معادلات سیاسی آمریکا طرح شده که ریاست جمهوری ترامپ، موجی از انتقام جویی را از سوی وی و نزدیکانش به همراه خواهد داشت. 

حتی خودِ ترامپ نیز اخیرا در موضع گیری تایید کرده که در صورت پیروزی در انتخابات 2024 آمریکا، فقط در روزِ اول فردی دیکتاتور خواهد بود! (اشاره به انتقام جویی گسترده ترامپ)موضوعی که با مانور گسترده دموکرات‌ها در مورد این موضع گیری ترامپ همراه بوده و آن ها سعی داشته اند نسبت به این موضوع هشدار دهند. 

در این راستا، پیشتر بایدن نیز گفته بود که ریاست جمهوری ترامپ خطری بزرگ برای آمریکا است و وی برای جلوگیری از محقق شدن این خطر، در انتخابات آمریکا حضور پیدا می کند و اگر مطمئن بود که ترامپ در انتخابات 2024 آمریکا شرکت نمی کند، وی نیز در این انتخابات حضور پیدا نمی کرد. معادله ای که عملا این نسبت را به ذهن متبادر می کند که بایدن سعی دارد افکار عمومی آمریکا را از ترامپ بترساند تا شاید آن ها به وی رای دهند. 

در این میان، اینطور به نظر می رسد که مردم آمریکا بیش از آنکه برای یک آینده روشن به پای صندوق های رای بروند، قرار است برای جلوگیری از محقق شدن آنچه سناریوهای آخرالزمانی در کشورشان عنوان می شود، اقدام به رای دادن در قالب انتخابات ریاست جمهوری  2024 آمریکا کنند و از میان 2 فرد که پرونده های مفتوح قضایی در آمریکا دارند، آن مجرمی که کمتر خطرناک است را به ریاست جمهوری کشورشان برگزینند!

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۱۷۹۱۳۰۴:۱۰:۰۱ ۱۴۰۲/۹/۱۸
شوراى نگهبان ندارند كه ترامپ را رد صلاحيت كنند؟
ناشناس۳۳۱۷۹۹۵۰۷:۵۷:۴۵ ۱۴۰۲/۹/۱۸
مردم بهترین رد صلاحیت کننده هستند
ناشناس۳۳۱۸۲۱۱۱۱:۱۵:۲۴ ۱۴۰۲/۹/۱۸
نویسنده حق انتخاب بین منتخب بالادستی ها و رای باطل را دوست دارد. ولی مشکل اینجاست که در بلاد کفر 4 سال یکبار برای بالادستی انتخابات برگزار می شود نه یکی از زیر شاخه هاش!
ناشناس۳۳۱۸۸۷۷۲۳:۱۴:۲۰ ۱۴۰۲/۹/۱۸
چرا مردم آمریکا فقط بین دو نفر که دو حزب انتخاب کرده اند حق انتخاب دارند و کسی از حزب دیگر یا به صورت آزاد نمی تواند در انتخابات نامزد شود؟؟؟
ناشناس۳۳۱۸۱۸۰۱۰:۴۰:۱۸ ۱۴۰۲/۹/۱۸
حالا چرا فقط دو حزب انتخاب می شوند برای رئیس جمهور و بقیه احزاب نمی توانند؟!!!!!
ناشناس۳۳۱۸۲۲۶۱۱:۲۶:۲۹ ۱۴۰۲/۹/۱۸
چون رای نمیارند. محض اطلاعتون 7 نفر کاندید انتخابات 2020 آمریکا بودند.
عمران۳۳۱۸۲۶۳۱۲:۰۲:۱۶ ۱۴۰۲/۹/۱۸
محض اطلاع شما در امریکا جلوی هیچ حزبی را در انتخابات نمیتوانند بگیرند و نمیگیرند. دهها و صدها حزب مختلف و رنگ و وارنگ در آمریکا وجود دارد. حتی حزب کمونیست آمریکا از حزب کمونیست شوروی با سابقه تر بود بروید سرچ کنید. شما اگر شهروند آمریکا باشید میتوانید حتی حزب «جمهوری اسلامی» هم در آمریکا تاسیس کنید و احدی حق ندارد در آمریکا جلوی شما را بگیرد. مساله این است که مردم به هر حزبی رای نخواهند داد، اما اگر روزی بخواهند رای بدهند دموکراسی حاکم است و هیچ موجودی از لحاظ قانونی فرا تر از رای «آزاد» مردم وجود ندارد. این مساله در آمریکا جا افتاده اما برای شما خیلی عجیب است طوری که باور نمیکنید چنین سیستمی وجود داشته باشد.
ناشناس۳۳۱۹۴۳۶۱۲:۵۴:۱۹ ۱۴۰۲/۹/۱۹
جهت اطلاع کمونیست رو دوره مک کارتیسم قلع و قمع کردند. مسلمونها رو هم که تروریست معرفی میکنن. نهایتا سرمایه دارها مشخص میکنند برای کی بیشتر تبلیغ کنند و رسانه ها روی کی مانور بدند.
ناشناس۳۳۱۸۳۳۵۱۲:۵۲:۱۵ ۱۴۰۲/۹/۱۸
همیشه یه حزب سومی کاندید داره...ولی این مردم هستن که انتخاب میکنن
ناشناس۳۳۱۸۴۱۰۱۴:۲۳:۳۵ ۱۴۰۲/۹/۱۸
در آمریکا افراد دیگری هم کاندید می‌شوند اما چون مطمئن هستن که کسی به اونا رای نمی‌ده اجازه می‌دن کاندید بشن، اگر احتمال رای آوردن دیگران بود حتما شرایط را تغییر می‌دادن! درست مثل آزادی بیان که به محض اینکه یه عده تصمیم گرفتن بر خلاف اسرائیل تظاهرات کنن و شعار بدن و اظهار نظر کنن کلی قید و بند اومد وسط!
ناشناس۳۳۱۸۳۲۳۱۲:۴۱:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۱۸
عده ای دنبال رو رسانه های زنجیره ای داخلی و بلاد کفر چون به آنها نمی‌گویند هرکس نمی تواند از سیستم آنان بالا برود و کسی هم برای عدم رای دادن تبلیغ نمی کند چه برسد به این سیستم بالا دستی آنان هر 4 سال یکبار کلا عوض می شود و از نو حکومترانی می کنند!!!!!!!!
ناشناس۳۳۱۸۳۹۴۱۴:۰۴:۴۳ ۱۴۰۲/۹/۱۸
الکترال می دانی چی هست و یا حزب کارکرد شورای نگهبان ایران دارد و آن حزب هم نمی‌تواند قانون اساسی آن کشور را نادیده بگیرد و هر کسی را تایید صلاحیت کند و در نهایت فقط حزب های اصلی و قدرتمند و سرمایه دار آمریکا به دور آخر می روند و بقیه حذف می شوند
ناشناس۳۳۱۸۴۳۸۱۴:۵۰:۲۴ ۱۴۰۲/۹/۱۸
حزب تائید صلاحیت نمی کند، مانند احزابی که در ایران مجاز هستند کاندید معرفی کنند یا از کاندید دیگری حمایت کنند، آنجا هم حزب کاندید معرفی می کند، فقط در ایران شورای نگهبان مشخص می کند کدام کاندید اجازه و صلاحیت دارد وارد رقابت شود، آنجا مردم از بین کاندید های احزاب مشخص می کنند کدام کاندید اجازه دارد وارد رقابت نهایی شود. بعد هم باز مردم بین کاندید های منتخب مردم در مرحله قبل، برنده نهایی را مشخص می کنند. فقط فرقش در این است که اینجا نفر به نفر شمرده می شود و آنجا هر ایالت بر اساس ظرفیت اقتصادی علمی و سیاسی اش آمتیاز الکترال دارد، و هر نامزدی که اکثریت آرا در هر ایالت را می برد، کل امتیاز الکترال آن ایالت را برنده می شود.
ناشناس۳۳۱۸۵۱۸۱۶:۰۳:۵۷ ۱۴۰۲/۹/۱۸
اولا فقط در ایران شورای نگهبان نیست در همه جا با اسم های مختلف وجود دارد دوم هم درصد رای الکترال با رای مستقیم مردم خیلی وقت ها تفاوت دارد ولی رای الکترال محاسبه می کنند
ناشناس۳۳۱۷۹۶۲۰۷:۰۳:۱۰ ۱۴۰۲/۹/۱۸
مردم ایالات متحده، علاوه بر مشکلات شدید اقتصادی با فساد بزرگ حاکمیتی هم باید دست و پنجه نرم کنند.
افتصاد۳۳۱۷۹۸۳۰۷:۳۵:۳۸ ۱۴۰۲/۹/۱۸
بله با تورم تک رقمی و سود بانکی دو درصد و کم شدن نرخ بیکاری خیلی براشون مشکل ایجاد کرده !!!!
ناشناس۳۳۱۸۱۵۸۱۰:۲۵:۳۹ ۱۴۰۲/۹/۱۸
افغانستان هم با نرخ تورم منفی 8 درصد و بهره بانکی بیشتر عالی تر هستند!!!
دلار۳۳۱۸۳۷۱۱۳:۳۲:۳۶ ۱۴۰۲/۹/۱۸
شما رشد اقتصادی مثبت امریکا رو ببین و اینمه نرخ برابری دلار در مقابل سایر ارزهای دنیا در سال میلادی جاری نود درصد روزها مثبت بوده بعد بیا بگو افغانستان پیشرفتی ندارد حتی اگر تورم پایین باشه در خیلی از ولایت هاش مردم حتی یخچال ندارند بعد میای با آمریکا مقایسه میکنی که مهد فن آوری دنیا هست همه سیستم عاملی دنیامال آمریکا هست مرکز اینترنت دنیا امریکا هست مهد رایانه دنیا هست حتی همون چینی ها هم در رایانه هاشون پردازنده کمپانی های آمریکایی رو دارند
ناشناس۳۳۱۸۴۹۲۱۵:۳۲:۰۲ ۱۴۰۲/۹/۱۸
کسی دنبال این چیزها نبود بلکه تورم کم لزوما به معنی رفاه هم نیست
ناشناس۳۳۱۷۹۹۸۰۷:۵۹:۱۰ ۱۴۰۲/۹/۱۸
در کشور ما فساد نیست
ناشناس۳۳۱۸۰۰۰۰۷:۵۹:۵۸ ۱۴۰۲/۹/۱۸
در کشور ما مشکل اقتصادی و فساد نیست
ناشناس۳۳۱۸۰۱۶۰۸:۱۹:۳۲ ۱۴۰۲/۹/۱۸
شما نگران مملکت خودت باش !
امید۳۳۱۸۱۲۷۱۰:۰۳:۱۷ ۱۴۰۲/۹/۱۸
طبق گزارشی که دیروز منتشر شد تورم آمریکا به 4درصد و نرخ بیکاری به 3 درصد و رشد اقتصادی آمریکا به بالای 5درصد رسید.
ناشناس۳۳۱۸۳۱۹۱۲:۳۸:۲۱ ۱۴۰۲/۹/۱۸
حیرت آور است که بعضیها فقط به صرف تمایلات جناحی و بدون هیچ اطلاعی از موضوع چیزی را که در جهان مشهود است انکار میکنند
اصغر۳۳۱۹۰۷۶۰۷:۲۷:۱۹ ۱۴۰۲/۹/۱۹
طبق گزارشی که دیروز منتشر شد تورم آمریکا به 4درصد و نرخ بیکاری به 3 درصد و رشد اقتصادی آمریکا به بالای 5درصد رسید.
ناشناس۳۳۱۷۹۷۸۰۷:۲۱:۳۶ ۱۴۰۲/۹/۱۸
انتخابات آمریکا هرجور که باشه از انتخابات بسیاری از کشورها بهتره.
ناشناس۳۳۱۸۱۶۲۱۰:۲۶:۴۶ ۱۴۰۲/۹/۱۸
بعله و می شود جنایتکار ترین کشور جهان در قرن 21!!
ناشناس۳۳۱۸۱۷۷۱۰:۳۹:۲۳ ۱۴۰۲/۹/۱۸
از نظر شما جنایتکاره، از نظر خودشون تلاش برای حفظ منافع امریکاست. نکنه انتظار داشتید برای منافع کشورای دیگه کار کنن؟
ناشناس۳۳۱۸۲۱۷۱۱:۱۹:۳۳ ۱۴۰۲/۹/۱۸
دست کم آن سالی چند صد نفر که داخل آمریکا با گلوله کشته می شوند، مردم علیه مردم هستند نه گلوله نیروی مسلح علیه مردم!
ناشناس۳۳۱۸۲۶۸۱۲:۰۹:۱۲ ۱۴۰۲/۹/۱۸
دسیسه برای کشورهای دیگر و استکباری را تطهیر نکنید و مانند خبر صدام فکر کنید!!!
ناشناس۳۳۱۷۹۸۱۰۷:۲۷:۰۰ ۱۴۰۲/۹/۱۸
امریکا در داخل کشورش از نظر دموکراسی و آزادی مردم در انتخاب فرد مورد نظر برای ریاست جمهوری خوب عمل میکند و حزب کاندید ای موردنظر جوابگوی عملکرد وی میباشد.
ناشناس۳۳۱۸۱۱۷۰۹:۵۷:۵۱ ۱۴۰۲/۹/۱۸
یعنی نتیجه این عملکرد خوب شده ترامپ و بایدن!؟
ناشناس۳۳۱۸۲۲۰۱۱:۲۱:۲۷ ۱۴۰۲/۹/۱۸
هیچ کدام خوب نیستند ولی دست کم رزومه اقتصادی ترامپ و سیاسی بایدن کیک نیست!
ناشناس۳۳۱۸۱۱۸۰۹:۵۸:۲۱ ۱۴۰۲/۹/۱۸
با این اوصاف فکر کنم دموکراسی به پایان خط رسیده
ناشناس۳۳۱۸۰۰۳۰۸:۰۰:۵۸ ۱۴۰۲/۹/۱۸
از نظر شما همه سردمداران در جهان، مجرمند ؟؟؟
ناشناس۳۳۱۸۱۲۱۰۹:۵۹:۲۴ ۱۴۰۲/۹/۱۸
شما به نظر ما کاری نداشته باش! دستگاه قضایی خودشون می‌گه مجرم هستن!!
ناشناس۳۳۱۸۱۷۴۱۰:۳۶:۳۴ ۱۴۰۲/۹/۱۸
هنوز دادگاهی برگزار نشده و صرفاً در مرحله بازپرسیه
ناشناس۳۳۱۸۲۲۱۱۱:۲۲:۵۴ ۱۴۰۲/۹/۱۸
پس جای نگرانی نیست، دستگاه قضاییشان مانند نمک گندیده در خدمت بالادستی ها نیست.
ناشناس۳۳۱۸۰۰۸۰۸:۰۸:۱۹ ۱۴۰۲/۹/۱۸
بهتر از اینه که حق انتخاب نداشته باشی.
ناشناس۳۳۱۸۱۲۳۱۰:۰۱:۲۳ ۱۴۰۲/۹/۱۸
الان شما به انتخاب بین ترامپ و بایدن می‌گی حق انتخاب!؟!؟ یعنی توی این کشور بزرگ که همه نخبگان عالم رو جذب کرده، یه آدم عاقل سالم پیدا نمی‌شه!؟!؟
ناشناس۳۳۱۸۱۳۲۱۰:۰۴:۲۶ ۱۴۰۲/۹/۱۸
یاد تبلیغات اولین مدل ماشین شرکت فورد افتادم! شرکت فورد اولین ماشینی که تولید می‌کنه مدل تی بوده، همه‌شون هم رنگ مشکی داشتن، شعار تبلیغاتی‌شون هم این بوده: شما هر رنگی که بخواهید می‌تونین انتخاب کنین فقط باید مشکی باشه!
ناشناس۳۳۱۸۰۲۳۰۸:۲۳:۴۲ ۱۴۰۲/۹/۱۸
ترامپ راي مياره .
نا شناس۳۳۱۸۱۰۱۰۹:۴۵:۱۵ ۱۴۰۲/۹/۱۸
هيچكدام كانديداي رئيس جمهري نخواهند شد شما سوژه ديكري پيدا كن
رضا۳۳۱۸۱۰۶۰۹:۵۰:۲۳ ۱۴۰۲/۹/۱۸
مردم آمریکا می‌توانند به دیگر گزینه ها رای بدهند . نامزدها فیلتر نمی‌شوند هر شهروند آمریکا میتواند نامزد بشود
ناشناس۳۳۱۸۱۶۵۱۰:۲۷:۵۰ ۱۴۰۲/۹/۱۸
اتفاقا فیلتر هم هست
نا شناس۳۳۱۸۱۰۸۰۹:۵۱:۳۲ ۱۴۰۲/۹/۱۸
اين سوژه ها فقط به اين درد ميخورد كه شما اكهي هاي تبليغاتي خود را لابلاي انها بگنجانيد
ناشناس۳۳۱۸۱۳۵۱۰:۰۷:۱۵ ۱۴۰۲/۹/۱۸
هر وقت مردم آمریکا تونستن به کسی رای بدن که مخالف صهیونیست‌ها باشه من می‌گم توی آمریکا دموکراسی هست!
ناشناس۳۳۱۸۵۶۹۱۷:۱۷:۵۳ ۱۴۰۲/۹/۱۸
حالا اصلا چه اصراری هست چیزی رو به حضرتعالی ثابت کنن ؟!
كوچيك شما اصغر !۳۳۱۸۱۴۱۱۰:۰۹:۵۰ ۱۴۰۲/۹/۱۸
دو تا كه هيچ ، ...حتي ده تا ، بيست تا ، سي تا ، پنجاه تا كه بيايند ، از نظر ما همگي يا مجرم اند و يا به محض ورود به كاخ سفيد مجرم مي شوند !! منحصر به اين دو نفر نيست !!
ناشناس۳۳۱۸۱۸۳۱۰:۴۲:۴۱ ۱۴۰۲/۹/۱۸
در امریکا کاندیداتوری آزاد هست. هر کسی که تبعه امریکاست حق کاندیدا شدن برای انتخابات داره بدون اینکه توسط هیچ فیلتری محدود یا حذف بشه. توی هر ایالتی هم که ارای بیشتری کسب کنه، کل الکترال اون ایالت بهش تعلق مگیره. بایدن و ترامپ هم دقیقا با همین روش دارن توی انتخابات شرکت میکنن و مردم امریکا آزادانه به هر کسی که دلشون میخواد رای میدن.
ناشناس۳۳۱۸۲۱۵۱۱:۱۸:۴۵ ۱۴۰۲/۹/۱۸
بچسب به تورم فضایی داخل کشور بیخیال آمریکا بشو .
مهدی۳۳۱۸۳۰۶۱۲:۳۳:۰۸ ۱۴۰۲/۹/۱۸
برخلاف انچه در ایران تصور میشه، در امریکا حق انتخاب فقط بین دو حزب نیست. رقابت اصلی بین دو حزبه اما حق انتخاب بین دو حزب نیست، مثلا رابرت کندی امثال تصمیم گرفته مستقل کاندیدا بشه. در امریکا هرکسی که در زمان تولد شهروند امریکا بوده باشه میتونه کاندیدای ریاست جمهوری بشه، هر چند کسی که میخاد شانس خودش رو افزایش بده در قالب یکی از دو حزب شناخته شده وارد میشه.
ناشناس۳۳۱۸۵۳۲۱۶:۲۸:۵۹ ۱۴۰۲/۹/۱۸
امریکا جایی است که بالاترین مقام اجرایی کشور را به راحتی دادگاهی میکنند.
ناشناس۳۳۱۹۱۳۰۰۸:۲۵:۵۶ ۱۴۰۲/۹/۱۹
به اميد حق عليه باطل
ناشناس۳۳۱۹۶۷۴۱۶:۲۴:۴۸ ۱۴۰۲/۹/۱۹
پوتین خوبه؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. من عجله ندارم!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  6. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  7. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  8. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  9. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  10. دور باطلی که تمامی ندارد!

  11. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  14. تضادی عجیب و پر ابهام!

  15. برای این عکس شما تیتر بزنید

  16. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  17. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  18. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  19. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  20. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  21. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  22. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  23. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  24. سقوط در آغوش پهلوی!

  25. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

آخرین عناوین