حق انتخاب از میان دو مجرم !

گروه جهان الف،   4020917074 ۵۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

«اینطور به نظر می رسد که مردم آمریکا بیش از آنکه برای یک آینده روشن به پای صندوق های رای بروند، قرار است برای جلوگیری از محقق شدن آنچه سناریوهای آخرالزمانی در کشورشان عنوان می شود، اقدام به رای‌دادن در قالب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا کنند و از میان ۲ فرد که پرونده های مفتوح قضایی در آمریکا دارند، آن مجرمی که کمتر خطرناک است را به ریاست جمهوری کشورشان برگزینند!»

حق انتخاب از میان دو مجرم !

به گزارش الف؛ همزمان با داغ شدن تنور رقابت های انتخاباتی در عرصه سیاست داخلی آمریکا، بسیاری از ناظران و تحلیلگران بر این باورند که بایستی انتظار تشدید سطح تنش ها و منازعات سیاسی میان دو حزب اصلی این کشور یعنی احزاب دموکرات و جمهوریخواه و سیاستمداران ارشد آن ها را داشت. 

در این راستا، عدم موافقت نمایندگان جمهوریخواه کنگره آمریکا با بسته پیشنهادی کمک های مالی و نظامی دولت بایدن به اوکراین و رژیم اشغالگر قدس در بحبوحه شرایط جنگی آن ها و در عین حال، تشدید چالش‌آفرینی و ایجاد مانع از سوی نمایندگان جمهوریخواه کنگره علیه دولت بایدن در حوزه های دیگر، جلوه هایی عینی از اوج‌گیری تضادهای سیاسی میان جمهوریخواهان و دموکرات ها با هدف اثرگذاری بر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 آمریکا را به نمایش می گذارند. 

با این همه، در مدت اخیر، به طور خاص با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا، شاهد بروز و ظهور تحولاتی معنادار هستیم. تحولاتی که هر کدام از ظرفیت های قابل توجهی جهت اثرگذاری بر نتیجه نهایی انتخابات 2024 آمریکا برخوردار هستند.  

طرح گمانه زنی های مختلف در مورد استیضاح بایدن 

در روزهای گذشته، جمهوریخواهان کنگره با طرح این موضوع که "جو بایدن" رئیس جمهور کنونی آمریکا از حزب دموکرات، در فعالیت های تجاری و پنهان پسر و برادرش، هانتر و جیمز بایدن، نقش داشته و از این طریق، خانواده بایدن پول های کلانی را با دور زدن قانون، به جیب زده اند، به دنبال استیضاح رئیس جمهور آمریکا بوده و هستند. 

البته که قرار است در این رابطه، تحقیقات مستقلی از سوی مجلس نمایندگان آمریکا نیز انجام شود. دستورکاری که به زعم بسیاری از ناظران و تحلیلگران، به دنبال تشدید فشارها علیه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در بحبوحه نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 آمریکا از سوی جمهوریخواهان آمریکایی است. البته که بایدن این اتهامات را رد کرده است. 

با این حال، برخی بر این باورند که تلاش های گسترده جمهوریخواهان جهت زمینه چینی برای استیضاح جو بایدن را بایستی در ادامه رسوایی های سریالی هانتر بایدن پسر رئیس جمهور آمریکا ارزیابی کرد که ظاهرا این مرتبه مستقیما پای پدرش را نیز به میان آورده است. در این راستا، قرار است هانتر بایدن در جلسه ای در کنگره آمریکا حضور یابد و پاسخگوی سوالات نمایندگان کنگره باشد. موضوعی که می تواند به یک دردسر واقعی برای جو بایدن تبدیل شود. 

سرنوشت نامعلوم پرونده های قضایی ترامپ

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و سیاستمدار جنجالی حزب جمهوریخواه این کشور که بسیاری وی را نامزد اصلی جمهوریخواهان در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 آمریکا ارزیابی می کنند، با انبوهی از پرونده های قضایی علیه خود در محاکم مختلف آمریکا رو به رو است و حتی در برخی از این پرونده ها نیز علیه وی رای داده شده و مجازاتش نیز تعیین شده است. با این حال، انتظار می رود که با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات 2024 آمریکا، روند رسیدگی به پرونده های قضایی ترامپ نیز سریع تر شده و تشدید گردد. 

اساسا به همین دلیل هم است که برخی می گویند حتی هیچ بعید نیست ترامپ در بحبوحه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا در زندان باشد. با این همه، ترامپ بر این باور است که تمامی پرونده های قضایی که علیه او مطرح شده و می شوند، همه و همه دسیسه و توطئه های حزب دموکرات هستند و بایدن و همفکرانش سعی دارند از این طریق، وی را از گردونه رقابت های انتخاباتی در آمریکا حذف کنند. با این حال، هر چه که هست،این نکته واضح است که هر دو کاندیدای اصلی انتخابات 2024 آمریکا یعنی بایدن و ترامپ، با پرونده های قضایی مفتوح در نظام قضایی کشورشان رو به رو هستند. 

در این میان، فردی نظیر ترامپ نخستین رئیس جمهور سابق در تاریخ آمریکا است که مورد تعقیب کیفری هم قرار گرفته است. معادلاتی که همه و همه برای آمریکایی ها و مسائل کلان سیاسی این کشور معنادار هستند. 

روگردانی مسلمانان و جامعه اقلیت های آمریکا از بایدن

دموکرات ها همواره روی حمایت جامعه اقلیت های آمریکا چه از حیث مذهبی و چه نژادی از خود حساب باز کرده اند. با این حال، عملکرد نامطلوب دولت بایدن در مواردی نظیر جنگ غزه و حمایت های آن از کشتار و قتل‌عام فلسطینی ها به دست رژیم اشغالگر قدس و در عین حال، عدم ایجاد تغییرات قابل توجه در زمینه بهبود کیفیت زندگی جامعه رنگین پوستان آمریکایی سبب شده تا سبد رای بایدن در میان این اقشار، با محوریت انتخابات 2024 آمریکا تا حد زیادی به خطر بیفتد. 

موضوعی که در مدت اخیر بسیاری از تحلیلگران آمریکایی به آن اشاره داشته اند و به این مساله پرداخته اند که سیاست های موهوم و نامشخص دولت بایدن در رابطه با موضوعات اینچنینی می تواند در ادامه راه، صورت حساب‌های بسیار سنگینی را روی دست وی و حزب دموکرات بگذارد. 

انتخابات 2024 آمریکا و مولفه انتقام جویی ترامپ

بر اساس نتایج نظرسنجی‌های مختلفی که در تاکنون در آمریکا انجام شده، دونالد ترامپ، از موقعیت بهتری در قیاس با جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا(در بحبوحه نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات 2024 آمریکا)  برخودار است. از این رو، در روزهای گذشته این نکته به طور خاص در عرصه معادلات سیاسی آمریکا طرح شده که ریاست جمهوری ترامپ، موجی از انتقام جویی را از سوی وی و نزدیکانش به همراه خواهد داشت. 

حتی خودِ ترامپ نیز اخیرا در موضع گیری تایید کرده که در صورت پیروزی در انتخابات 2024 آمریکا، فقط در روزِ اول فردی دیکتاتور خواهد بود! (اشاره به انتقام جویی گسترده ترامپ)موضوعی که با مانور گسترده دموکرات‌ها در مورد این موضع گیری ترامپ همراه بوده و آن ها سعی داشته اند نسبت به این موضوع هشدار دهند. 

در این راستا، پیشتر بایدن نیز گفته بود که ریاست جمهوری ترامپ خطری بزرگ برای آمریکا است و وی برای جلوگیری از محقق شدن این خطر، در انتخابات آمریکا حضور پیدا می کند و اگر مطمئن بود که ترامپ در انتخابات 2024 آمریکا شرکت نمی کند، وی نیز در این انتخابات حضور پیدا نمی کرد. معادله ای که عملا این نسبت را به ذهن متبادر می کند که بایدن سعی دارد افکار عمومی آمریکا را از ترامپ بترساند تا شاید آن ها به وی رای دهند. 

در این میان، اینطور به نظر می رسد که مردم آمریکا بیش از آنکه برای یک آینده روشن به پای صندوق های رای بروند، قرار است برای جلوگیری از محقق شدن آنچه سناریوهای آخرالزمانی در کشورشان عنوان می شود، اقدام به رای دادن در قالب انتخابات ریاست جمهوری  2024 آمریکا کنند و از میان 2 فرد که پرونده های مفتوح قضایی در آمریکا دارند، آن مجرمی که کمتر خطرناک است را به ریاست جمهوری کشورشان برگزینند!