دارابی در دومین جشنواره میراث فرهنگی : جشنواره فرصتی برای نشاط اجتماعی و تجلیل از مفاخر است

  4020909059
جشنواره فرصتی برای نشاط اجتماعی و تجلیل از مفاخر است


  قائم مقام وزیر میراث فرهنگی گفت: یک میلیون اثر تاریخی در ایران وجود دارد که تا به امروز تنها ۳۵ هزار مورد آن ثبت شده است.


به گزارش خبرنگار مهر، علی دارابی در افتتاحیه دومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی که چهارشنبه شب در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد اظهار کرد: جشنواره‌ها بهترین فرصت برای ایجاد شادی و نشاط در جامعه و تجلیل از مفاخر هستند و امیدواریم با بهره از تلاش عزیزانی که بیش از یک سال برای برگزاری این جشنواره تلاش کرده‌اند به اهداف آن دست یابیم.

معاون میراث فرهنگی کشور ادامه داد: قزوین مفاخر نامدار متعددی دارد که استاد ساروخانی و علی اکبر صالحی از آن جمله‌اند، خاندان بزرگ ابوترابی و بها الدین خرمشاهی همه نگین‌های درخشان و ستاره‌های روشن کشورند که از این سرزمین درخشش گرفته‌اند.

قائلم مقام وزیر میراث فرهنگی با بیان این نکته که جشنواره این فرصت را مهیا می‌کند تا یک استان در کانون توجه رسانه‌ها و هنرمندان قرار گیرد یادآور شد: هنرمندان به عنوان سفیران شایسته در سطح کشور می‌توانند قزوین را بخوبی معرفی کنند.

وی با اشاره به داشته‌های میراثی متعدد قزوین گفت: در چهل و پنجمین اجلاس یونسکو تعداد ۵۴ کاروانسرای ایرانی ثبت جهانی شد که یکی از آنها سرای تاریخی سعدالسلطنه قزوین است.

دارابی اضافه کرد: ایران کشوری متمدن با یک میلیون سال سابقه سکونت بشری و ٧ هزار سال تمدن است که یک میلیون اثر تاریخی در آن وجود دارد و از این تعداد تنها ۳۵ هزار اثر ثبت شده است و جشنواره فرصتی است تا به هویت و پیشینه و تاریخ خود بیشتر بپردازیم.

معاون میراث فرهنگی کشور یادآور شد: جشنواره فرصت مغتنمی برای رقابت سالم و سازنده برای هنرمندان در خلق اثر و الگوی خوبی برای تولید محتوا است، از این رو ٢هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و مورد قضاوت ۵۰ داور قرار گرفت و ۸۰ اثر برگزیده شده‌اند.

 

رابطه معناداری بین رسانه‌های آزاد و پرسشگر و حکمرانی مطلوب وجود دارد
 

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، علی دارابی که هم‌زمان با برگزاری دومین جشنواره تولیدات چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی به استان قزوین سفر کرده است، در نشست صمیمانه با اهالی رسانه اظهار کرد: برای ما که دوران قبل از انقلاب را درک کرده‌ایم، واقعاً آزادی عمل وجود نداشت. این روزها البته اگر چه گاهی اوقات شاهد تنگناهایی در حوزه رسانه هستیم، اما حقیقتاً آزادی رسانه وجود دارد.

دارابی گفت: تکثر رسانه‌ای و آزادی عملی که وجود دارد از دستاوردهای ارزشمند انقلاب است که باید قدردان آن باشیم.

قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی گفت: رابطه معناداری بین رسانه‌های آزاد و پرسشگر و حکمرانی مطلوب وجود دارد. هرچقدر بخواهیم حکمرانی مطلوب را بررسی کنیم میزان عمل به حضور رسانه‌های پرسشگر و آزاد بر می‌گردد

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور افزود: کار در رسانه حرکت در میدان مین است‌. ما این افتخار را داشتیم در دوران دفاع مقدس حضور داشته باشیم و به خوبی می‌دانم میدان مین چیست؟!

قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی خاطرنشان کرد: از حضور تمام شما اهالی رسانه که با به بهانه برگزاری دومین جشنواره تولیدات چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی به استان قزوین سفر کرده‌اید، بسیار سپاسگزارم. این جشنواره باید یک فرصتی باشد که به تولید محتوا و تولید ادبیات و کار رسانه‌ای در حوزه میراث فرهنگی کمک کند.

دارابی در خاتمه گفت: طی جشنواره‌ای جداگانه، قرار است سالانه از رسانه‌های برتر در حوزه میراث فرهنگی تجلیل شود و جزئیات نخستین دوره این جشنواره به‌زودی اعلام خواهد شد

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  2. چرا این همه بد اخلاقی؟

  3. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  4. درباره توبه تتلو

  5. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  6. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  7. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  8. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  9. سپاه برای مقابله با مواد مخدر مسئولیت گرفت‌

  10. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  11. فردا دیر است...

  12. خودمان بیگناهان زیادی را کشتیم نمی توانیم از اسرائیل انتقاد کنیم

  13. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  14. آقای رئیس جمهور خاطرجمع نباشید

  15. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  16. امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود

  17. نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

  18. تنوری که هنوز سرد است...

  19. نتانیاهو: ‌صدها سرباز را از دست داده‌ایم

  20. ایثارگران را بدنام نکنید !

  21. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  22. نرخ رشد جمعیت با روند فعلی در سال ۱۴۰۹ به صفر می‌رسد

  23. تبلیغات پرحجم قدرت‌های بزرگ به وسیله دانشجویان غرب رنگ باخت

  24. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

  25. کنایه زاکانی درباره واگذاری ودیعه مسکن دوره‌های پیشین/ واکنش وحیدی به احتمال صدور گواهینامه موتور برای بانوان

آخرین عناوین