امیرعبداللهیان: کاخ سفید ترجیح می‌دهد همچنان شریک جرم صهیونیست‌ها باشد

  4020816032 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برگزاری تظاهرات در کشورهای مختلف در محکومیت جنایات صهیونیست‌ها در فلسطین، گفت: کاخ‌سفید ترجیح می‌دهد همچنان شریک جرم باشد و رژیم فروپاشیده اسرائیل را به بهای تقابل با افکار عمومی جهانیان همراهی کند.

امیرعبداللهیان: کاخ سفید ترجیح می‌دهد همچنان شریک جرم صهیونیست‌ها باشد

به گزارش فارس، امروز سی و دو روز است که از عملیات طوفان الاقصی و واکنش صهیونیست‌ها به این عملیات با حمله به غزه و تشدید محاصره این منطقه می‌گذرد، در این مدت اکثر کشورهای جهان از جمله آمریکا شاهد برگزاری تظاهرات در محکومیت این جنایات و تأکید بر توقف این نسل‌کشی‌ بوده است. 

عصر جمعه پنجم آبان ماه (۲۷ اکتبر ۲۰۲۳) هم مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نشستی فوق‌العاده درباره فلسطین قطعنامه پیشنهادی کشورهای عربی درباره اوضاع جاری در فلسطین را به تصویب رساند. در این قطعنامه با ۱۲۱ رای موافق، ۱۳ رای مخالف و ۴۵ رای ممتنع بر آتش‌بس فوری و توقف خصومت‌ها در غزه تأکید شده بود. آمریکا به این قطعنامه رای منفی داد و ایران هم رای مثبت.

حسین امیرعبداللهیان که همزمان با رای گیری درباره این قطعنامه در نیویورک حضور داشت، در گفت‌وگویی با خبرنگاران در این باره گفت: ۱۲۰ کشور حمایت خود را از طریق این قطعنامه از فلسطین اعلام کردند که اتفاق مهمی است و رد کردن اینکه از یک جریان آزادیبخش فلسطینی نباید به عنوان یک گروه تروریستی یاد کرد، اتفاق مهم دیگری است که در صحن مجمع عمومی سازمان ملل رخ داد و قطعا این امر می‌تواند بر قطعنامه پیشنهادی برزیل که اکنون در دستورکار شورای امنیت است، تاثیر بگذارد.

* کاخ‌سفید ترجیح می‌دهد همچنان شریک جرم باشد

در همین خصوص رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران دوشنبه شب ۱۵ آبان ماه در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره به قطعنامه‌ تصویب شده در مجمع عمومی نوشت: بیش از ١٢۰ کشور خواستار توقف جنگ شدند. میلیون‌ها نفر در شهرهای مختلف جهان از جمله واشنگتن در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایت جنگی در خیابان‌ها هستند، اما کاخ‌سفید ترجیح می‌دهد همچنان شریک جرم باشد و رژیم فروپاشیده اسرائیل را به بهای تقابل با افکار عمومی جهانیان همراهی کند.

امیرعبداللهیان پیش از این نیز در اظهارنظرات متعدد به مدیریت جنگ جاری در فلسطین توسط آمریکایی‌ها اشاره کرده بود. او اول آبان ماه در نشستی خبری در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: امروز با اطلاعات دقیق اعلام می‌کنم، مدیریت جنگ علیه فلسطین در اختیار نظامیان و دستگاه امنیتی آمریکاست. سیستم امنیتی و سیستم حکومتی و سیاسی در سرزمین‌های اشغالی کاملا فروپاشیده، ولی ماشین جنگی رژیم صهیونیستی با فرماندهی و هدایت نظامیان و دستگاه امنیتی و بخش سیاسی آمریکا تلاش می‌کنند که رژیم اسرائیل فروپاشیده را از این بحران نجات دهند. (اینجا بخوانید)

وزیر امور خارجه ایران همچنین روز چهارشنبه دهم آبان ماه در نشست خبری مشترک با هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه در آنکارا گفت: امروز فرمانده سنتکام و فرمانده نیروی زمینی ارتش آمریکا در اتاق عملیات مشترک جنگ در کنار نظامیان شکست خورده و فروپاشیده اسرائیلی قرار دارند. (جزئیات بیشتر)

امیرعبداللهیان پیش از این در گفت‌وگویی با بلومبرگ با بیان اینکه اگر آمریکا به این روند و حمایت‌ از رژیم صهیونیستی ادامه دهد، توسعه جنگ و باز شدن جبهه‌های جدید در منطقه امری اجتناب‌ناپذیر است، گفته بود که در آن صورت دود این جنگ به چشم آمریکا هم خواهد رفت.

اخیرا هم شاهد تحرکات نظامی آمریکا در منطقه هستیم از جمله اعزام زیردریایی اتمی به منطقه غرب آسیا و سفر رئیس سازمان سیا به منطقه و فلسطین اشغالی که در همین خصوص ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه روز دوشنبه ۱۵ آبان ماه در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری فارس در این باره گفت: تحرکات آمریکا در منطقه در استمرار تلاش این کشور برای ایجاد پوشش نظامی و سیاسی برای باز گذاشتن دست رژیم صهیونیستی در تداوم ارتکاب جنایات و دستیابی رژیم به یک پیروزی ملموس است. دولت آمریکا درک می‌کند رژیم صهیونیستی دچار شکست فاحش و تمام عیار شده است و با ارتکاب جنایات جنگی و نسل کشی به دبال دستیابی نتیجه ملموسی هستند که موازنه را به نفع خود تغییر دهند. دولت آمریکا در پرتو همه تحرکات و تحولات، در کنار این رژیم و به دنبال فضای لازم تنفسی و ایجاد شرایط مانور و شرایط لازم برای اینکه خاطر صهیونیست‌ها را از ادامه جنایاتشان جمع کنند.

به گفته کنعانی تحرکات در منطقه و گسیل ناوگان‌ها و ناوهای هواپیمابر و زیردریایی‌ها صرفا با هدف کمک به رژیم صهیونیستی است و هدف دیگری در ورای آن وجود ندارد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۸۵۷۵۲۱۲:۴۰:۲۵ ۱۴۰۲/۸/۱۶
خوب اینو هممون که میدونیم. آمریکا متحد اسرائیل هست و پشت اسرائیل.
ناشناس۳۲۸۵۷۵۸۱۲:۴۱:۵۹ ۱۴۰۲/۸/۱۶
اینکه نظاره گر باشید و حرف بزنید مشکلی حل نمی کند باید راه کار اجرایی و مورد قبول دو طرف درگیر در جنگ داد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. من عجله ندارم!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  8. دور باطلی که تمامی ندارد!

  9. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  12. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  13. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  14. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  15. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  16. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  17. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  18. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  22. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  23. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  24. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین