ماجرای غزه به کجا می انجامد؟!

گروه تعاملی الف،   4020813001

به شدت تلاش دارند تا در مقطع فعلی اسرای نظامی خود را بدون هیچ گونه امتیازی آزاد سازند و از سوی دیگر با ادامه حملات وحشیانه، غزه را به زمین سوخته تبدیل سازند، جان بسیاری از آدم‌ها را بستانند و با ورود زمینی، زمینه کوچاندن اجباری مردم غزه را فراهم سازند.

ماجرای غزه به کجا می انجامد؟!

گروه تعاملی الف - سید حسین حسینی:

حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردمان بی دفاع غزه در هفته های اخیر دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد. به همین دلیل است که در این روزها، تظاهرات و اعتراضات بسیار گسترده‌ای در کشورهای مختلف جهان انجام می‌شود. البته این امر صرفا مختص به کشورهای اسلامی نیست و در سرزمین‌ها غربی و اروپایی نیز تجمعات گسترده برای حمایت از فلسطین و محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی در جریان است. 

اما برخلاف رویه ملت‌های مختلف، دولتمردان غربی که از حمله ۱۵ مهرماه حماس شوکه شده و بازدارندگی پوشالی هفت دهه اخیر رژیم صهیونیستی را بر باد رفته می‌بینند کمر به این بسته‌اند تا با انجام اقدامات مختلف روحیه از دست رفته این رژیم جعلی را بازسازی و احیا نمایند. این اقدامات را می‌توان از حمایت‌های دیپلماتیک تا اعزام اسلحه و تجهیزات، حمایت‌های اطلاعاتی و اعزام نیرو و ... برشمرد. 

در این بین سران رژیم صهیونیستی بر این تصورند تا راه فراری برای رهایی از این شکست سهمگین پیدا کنند. به همین دلیل است که به شدت تلاش دارند تا در مقطع فعلی اسرای نظامی خود را بدون هیچ گونه امتیازی آزاد سازند و از سوی دیگر با ادامه حملات وحشیانه، غزه را به زمین سوخته تبدیل سازند، جان بسیاری از آدم‌ها را بستانند و با ورود زمینی، زمینه کوچاندن اجباری مردم غزه را فراهم سازند تا به زعم خود مشکل فلسطین را به یکباره حل نمایند. اما واقعیتی که سران این رژیم در محاسبات خود هیچ وجه به حساب نیاورده این است که با زور، داغ و درفش و حمله نظامی، هیچ گاه نمی‌توان یک ملت را به زنجیر کشید، آرمان آن را از بین برد و ملتی جعلی بوجود آورد. اگر قرار بود چنین اتفاقی رخ دهد چند دهه گذشته این اتفاق رخ می‌داد، آن زمانی که موفق شدند به کشورهای عربی شکست سختی وارد نمایند. 

 اما بعد از رویش جوانه‌های انقلاب اسلامی در کشورهای منطقه و بیداری مردم هرگز چنین اتفاقی رخ نخواهد داد. همگان در سال‌های اخیر اذعان دارند که نیروهای محور مقاومت علی الخصوص حزب الله لبنان شکست سهمگین در نبردهای مختلف با رژیم صهیونیستی به آن تحمیل کرده است. در مقطع فعلی نیز در زمانی که هیچ تصوری از حمله و اقدام جدید وجود نداشت رژیم صهیونیستی ضربه سهمگینی از حماس دریافت کرد و عملیاتی در ۱۵ مهرماه (۷ اکتبر) انجام شد که تمام هیمنه ساختگی سازمان های اطلاعاتی و نیروهای نظامی آن را از بین برد. 

در حال حاضر نیز تمام هم و غم مقامات اسرايیل بازیابی این هیمنه پوشالی است اما حتی اگر در کوتاه مدت نیز از دیدگاه خود توفیقاتی بدست آوردند و زنان و کودکان بیشتری را به شهادت برسانند اما قطعا در بلندمدت این جنگ به مستهلک شدن بیشتر آن منجر خواهد شد. 

بی شک از این به بعد تاریخ این رژیم جعلی را باید به قبل و بعد از این حمله تقسیم بندی کرد. همان گونه که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی در دانشگاه افسری امام علی علیه‌السلام فرمودند «: در این قضیّه‌ پانزدهم مهر به این طرف، رژیم غاصب صهیونیستی، هم از لحاظ نظامی، هم از لحاظ اطّلاعاتی، یک شکست غیر قابل ترمیم خورده؛ شکست را همه گفتند، تأکید من به «غیر قابل ترمیم بودن» است».

بنابراین رژیم صهیونیستی اینک در باتلاقی گرفتار شده است که هر چه بیشتر دست و پا بزند بیشتر در نابودی و نیستی فرو می‌رود و زوال آن زودتر محقق خواهد شد. شاید سران آن بواسطه حمایت‌های غیرانسانی کشورهای غربی بتوانند ضربات هر چند دردناکی به زنان و کودکان و مردم وارد نمایند اما نمی‌توان با تحریف و دروغ، ملتی را جعل کرد و ملتی را از بین برد. 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. من عجله ندارم!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  9. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  10. دور باطلی که تمامی ندارد!

  11. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  12. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  13. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  14. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  19. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  20. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  21. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  22. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  23. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین