یک دادگاه خیلی حیثیتی برای ترامپ!

گروه جهان الف،   4020712078 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

«اساسا طرح این ادعا از سوی ترامپ که وی تاجری با نبوغ بالا در حوزه مسائل مالی و اقتصادی است، تنها چیزی است که از ترامپ، ترامپی را ساخت که ۴ سال توانست کرسی ریاست جمهوری آمریکا را در اختیار داشته باشد. حال اگر قرار باشد این ادعا نیز زیر سوال برود، عملا ترامپ چیزی ندارد که به آن تکیه کند و این مساله می‌تواند آسیب های جدی را به ترامپ و اعتبارِ متصوری که حامیان دو آتشه اش برای وی قائلند، وارد کند.»

 یک دادگاه خیلی حیثیتی برای ترامپ!

به گزارش الف؛ ظاهرا جنجال های مرتبط با ترامپ در آمریکا تمامی ندارد. در این راستا، به تازگی "لتیتیا جیمز" دادستان کل نیویورک، دونالد ترامپ را به دروغگویی در مورد ثروتش متهم کرده است. او به طور خاص به این نکته اشاره کرده که ترامپ به همراه دو پسرش و البته "سازمان ترامپ"، در اعلام رقم واقعی دارایی خود دروغ گفته اند و در این مسیر، بانک ها و شرکت های بیمه را فریب  داده اند. اقدامی که حامل منافع خاص و گسترده اقتصادی نیز برای آن ها بوده است. 

دادستان کل نیویورک تاکید کرده که ترامپ تا بیش از 3.6 میلیارد دلار در مورد دارایی های خود اغراق کرده و بعضا او تا بیش از 10 برابر بیشتر از دارایی های واقعی خود جهت فریب نهادهای مالی و اقتصادی آمریکا، ادعای ثروت کرده است. در این چهارچوب، مقام های قضایی نیویورک به دنبال صدور حکم جریمه 250 میلیون دلاری برای ترامپ و البته ممنوعیت فعالیت تجاری او در شهر نیویورک هستند. در این میان، ترامپ همچون همیشه، اتهامات علیه خود را ساختگی و با اهداف سیاسی و انتخاباتی خوانده است. رویکردی که فرار رو به جلویِ سنتی ترامپ را تداعی می کند.

البته  او نهاد قضایی آمریکا را "فاسد" توصیف کرده و به طور خاص دادستان نیویورک و تیم او را نیز "دیوانه" خطاب کرده است. با این همه، شاید مهمترین واکنشی که در بحبوحه حضور اخیر ترامپ در دادگاهی در نیویورک بیش از همه خودنمایی می کرد، عصبانیت شدیدی بود که در چهره او موج می زد و وی نمی توانست آن را مخفی کند. در این نقطه، بسیاری از خود می‌پرسند که چه شده ترامپ که در دادگاه طرح اتهامات جنسی علیه خود شرکت نکرد و به 5 میلیون دلار جریمه نیز در آن دادگاه محکوم شد، حال شخصا در دادگاه مرتبط با دروغگویی در مورد ثروتش حاضر شده و سعی دارد فعالانه از خود دفاع کند؟ 

به نظر می رسد که پاسخ به این پرسش تا حد زیادی می تواند پاسخ دهنده سوالی باشد که پیشتر مطرح شد و در آن به عصبانیت شدید ترامپ در زمان حضورش در دادگاه اخیر وی با محوریت دروغگویی‌اش در مورد ثروت خود اشاره شده بود. 

حقیقت ماجرا این است که طرح اتهامات تازه علیه ترامپ با محوریت دروغگویی او در مورد میزان دقیق دارایی‌ها و ثروتش، شبیه به یک موضع حیثیتی(برای ترامپ) است. ترامپ از دوره قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، فعالانه سعی داشت تا خود را تاجری بسیار موفق معرفی کند که به اصطلاح نبوغ تجاری او می‌تواند نجات دهنده آمریکا نیز باشد. اساسا با طرح ادعاهایی از این دست هم بود که او توانست توجهات گسترده رسانه‌ای را نیز به سمت خود جلب کند و در نهایت رئیس جمهور آمریکا شود. 

با این حال، اینکه شاهدیم در شرایط کنونی و در دوره قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 آمریکا، ترامپ در کنار تمامی پرونده‌های مرتبط با فساد جنسی و یا نگهداری از اسناد فوق سری دولتی در خانه اش، با پرونده‌ای که اتهام اصلی آن دروغگویی ترامپ در مورد ثروت و دارایی‌هایش است رو به رو می شود، فقط و فقط یک معنا را به ذهن متبادر می کند: پاشنه آشیل ترامپ و ادعاهای او در مورد شایستگی‌اش جهت تصدی کرسی ریاست جمهوری آمریکا تا حدت زیادی به لرزه درآمده و چیزی نمانده تا از وی یک دروغگوی تمام عیار در آمریکا بسازد. 

اساسا طرح این ادعا از سوی ترامپ که وی تاجری با نبوغ بالا در حوزه مسائل مالی و اقتصادی است، تنها چیزی است که از ترامپ، ترامپی را ساخت که 4 سال توانست کرسی ریاست جمهوری آمریکا را در اختیار داشته باشد. حال اگر قرار باشد این ادعا نیز زیر سوال برود، عملا ترامپ چیزی ندارد که به آن تکیه کند و این مساله می‌تواند آسیب های جدی را به ترامپ و اعتبارِ متصوری که حامیان دو آتشه اش از وی دارند، وارد کند.  

درست به همین دلیل هم بود که در جریان برگزاری دادگاه جدید ترامپ در نیویورک، شاهد آن بودیم که او خشمگین‌تر از هر زمان دیگری بود. به بیان ساده تر، اتهامات جدید علیه ترامپ می توانند برای او مشکل ساز شوند و تصویر نابغه‌ای را از او به افکار عمومی آمریکا ارائه کند که تو زرد از کار درآمده است!

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۴۷۳۷۸۰۸:۰۹:۰۰ ۱۴۰۲/۷/۱۳
نگران دادگاه ترامپ نباشید
ناشناس۳۲۴۷۳۹۵۰۸:۳۱:۴۷ ۱۴۰۲/۷/۱۳
به وضع کارگران برسید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  4. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  5. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  6. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  7. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  8. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  9. فرش‌های سعدآباد کجاست؟

  10. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  11. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

  12. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  13. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  14. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  15. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  16. مأمور خاطی بازداشت شد

  17. آیا واقعاً آزادسازی قیمت‌ها تنها راه است؟

  18. چراغ سبز دولت به ارز آزاد؟!

  19. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  20. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  21. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  22. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  23. پاسخ حماس به توهم صهیونیست ها

  24. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

  25. پلیس این ۵ گروه را طبق لایحه حجاب باید بازداشت کند

آخرین عناوین