چرا رسانه‌های غربی مراسم اربعین را سانسور می‌کنند؟

گروه جهان الف،   4020619047 ۴۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

رسانه‌های وابسته به محور آمریکایی-صهیونیستی  با وجود سانسور گسترده مراسم اربعین امام حسین (ع) با حضور ده‌ها میلیون نفر از سراسر جهان، هرگز نتوانستند مانع مخابره پیام بزرگ این مراسم به کل دنیا شوند.

 چرا رسانه‌های غربی مراسم اربعین را سانسور می‌کنند؟

به گزارش الف،  در دنیای امروز رویدادها و همایش‌های بزرگ بین‌المللی به دلیل جذابیت اتفاقاتی که در آنها رخ می‌دهد همواره در کانون توجه رسانه‌های جهانی قرار می‌گیرند  و غول‌های رسانه‌ای دنیا که اغلب در آمریکا و اروپا مستقر هستند هنگام برگزاری این رویدادها بخش مهمی از اخبار و گزارش‌های خود را به آنها اختصاص می‌دهند. حتی رویدادهایی که تنها جنبه طنز و سرگرمی داشته و پیام خاصی را مخابره نمی‌کنند، بسیار مورد توجه این رسانه‌ها قرار می‌گیرند مانند جشنواره‌های بین‌المللی گاوبازی یا مسابقه پرتاب گوجه فرنگی، درست کردن بزرگترین کیک و پیتزاهای جهان و ...

از جمله شاخص‌های بسیار مهم برای جلب توجه رسانه‌های جهانی به این همایش‌ها، تعداد افراد شرکت‌کننده و نیز تعدد ملیت‌های آنهاست؛ به طوری که هرچه میزان افراد حاضر در این رویدادها بیشتر و ملیت آنها متعددتر باشد، جذابیت بیشتری برای رسانه‌های مذکور دارد و اهمیت انتشار اخبار و پوشش رسانه‌ای این جشنواره‌ها و همایش‌ها بیشتر می‌شود. 

این درحالی است که سالانه  برگزاری بزرگترین اجتماع و همایش مذهبی در جهان یعنی مراسم اربعین امام حسین (ع) که میلیون‌ها زائر از سراسر جهان از شرق و غرب آسیا گرفته تا آفریقا و اروپا و آمریکا و استرالیا و ... با مذاهب مختلف (مسیحی، زرتشتی، کلیمی، هندو، بودایی، شیعه و سنی) در آن شرکت می‌کنند، از کانون توجه رسانه‌های جهان یا بهتر است بگوییم رسانه‌های غربی و آمریکایی دور می‌ماند و به عبارت دیگر اخبار مربوط به این رویداد بزرگ و بی‌نظیر جهانی در رسانه‌های مذکور سانسور می‌گردد.

نکته مهمتر آن است که این همایش تنها مختص مسلمانان یا کشورهای اسلامی و عربی نیست و همانطور که گفتیم مردم از سراسر دنیا با هر مذهب و نژادی در راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند. سوالی که در رابطه با تناقض رفتار رسانه‌های وابسته به غرب در تعامل با مراسم بزرگ اربعین حسینی مشاهده می‌شود، آن است که آیا واقعا از نظر آنها اهمیت این رویداد بزرگ جهانی که ده‌ها میلیون انسان از ملیت و مذاهب مختلف را دور هم جمع می‌کند، از جشنواره‌های چند صد یا هزارنفری در اروپا و آمریکا که عمدتا جنبه تفریحی دارند، کمتر است؟

کاملا مسلم است که این تحریم رسانه‌ای گسترده مراسم اربعین، در غرب نمی‌تواند تصادفی یا ناشی از عدم اهمیت این مراسم باشد. در وهله نخست باید جنبه سیاسی این موضوع را مورد بررسی قرار داد. آمریکا و غرب همواره از انواع ابزارها و امکانات تبلیغاتی برای ترویج اسلام هراسی در جهان استفاده کرده و همه تلاش خود را به کار بسته‌اند تا اسلام و مسلمانان را انسان‌ستیز معرفی کرده و ارزش‌های بزرگترین دین آسمانی را زیر سوال ببرند.

فیلم‌های ضد اسلامی و تخیلی هالیوودی از بارزترین ابزارهای تبلیغاتی غرب برای تحریف افکار عمومی و تصویر واقعی دین اسلام هستند. بنابراین پوشش رسانه‌ای مراسم اربعین که عشق جهانی به بزرگترین نماد اسلام را نشان می‌دهد، مغایر با همه این سیاست‌های غربی‌ها و آمریکایی‌هاست.

نویسندگان و تحلیلگران امور بین‌الملل معتقدند که این برخورد غیرحرفه‌ای و غیرمنطقی رسانه‌های غرب با مراسم اربعین می‌تواند چند علت داشته باشد:

-اول اینکه علی‌رغم مشکلات و چالش‌های سیاسی و اقتصادی که عراق از دهه‌های گذشته با آن دست و پنجه نرم می‌کند و همچنین بحران امنیتی که بعد از ورود داعش در این کشور به وجود آمد، اما هیچ یک از این‌ها نتوانسته ذره‌ای از اراده عاشقان امام حسین (ع) برای شرکت در مراسم اربعین را کم کند. بنابراین راهپیمایی اربعین که همه ساله در امنیت کامل برای زائران برگزار می‌شود یک دستاورد برای عراق و متحدان آن محسوب می‌گردد و بیانگر قدرت آنها در شکست تروریسم تکفیری است؛ اتفاقی که اصلا به مذاق محور آمریکایی-صهیونیستی خوش نمی‌آید.

-جمهوری اسلامی ایران در تمامی زمینه‌های امنیتی، پزشکی و خدماتی نقش موثر و عمده‌ای برای برگزاری موفق مراسم اربعین ایفا می‌کند. بنابراین پوشش خبری مراسم اربعین به معنای برجسته کردن نقش بزرگ ایران در برگزاری این مراسم است و نشان می‌دهد که هیچ یک از تحریم‌ها و فشارهای آمریکا قادر به از بین بردن اراده ملت و دولت ایران در محافظت از مقدسات اسلامی نیست.

-همکاری و هماهنگی گسترده ایرانی‌ها و عراقی‌ها برای برگزاری موفق مراسم اربعین ثابت می‌کند که هیچ کدام از توطئه‌های آمریکا و غرب برای ایجاد اختلافات فرقه‌ای و جدا کردن این دوملت از یکدیگر به نتیجه نمی‌رسد. این هماهنگی میان مردم عراق و ایران در اربعین پیامی روشن برای صاحبان پروژه فتنه و تفرقه و تروریسم در منطقه دارد.

-نژادپرستی و ایدئولوژی مذهبی افراطی محور وابسته به غرب از دیگر عوامل عدم پوشش مراسم اربعین در رسانه‌های این محور است. سیطره صهیونیسم بر رسانه‌های دنیا و در راس آنها غرب، یک استراتژی مهم برای رژیم اسرائیل است که از دهه 90 میلادی تاکنون دنبال می‌شود و یکی از اصول آن در کنار تبلیغات برای ترغیب یهودیان جهت مهاجرت به فلسطین اشغالی، نمایش یک وجهه تحریف شده از اسلام و مسلمانان است. 

جنبش صهیونیسم  از فریب تصویری و شنیداری، برای بازی‌های سیاسی استفاده می‌کند و از میزان تاثیر آن بر افکار عمومی جهان آگاه است. درحال حاضر رسانه‌های معروف دنیا در غرب و آمریکا مستقیم و غیرمستقیم تحت نظارت صهیونیسم قرار دارند و برای منافع آن کار می‌کنند؛ به طوری که در هیچ یک از این رسانه‌ها مطلب ضد صهیونیستی منتشر نمی‌شود. بنابراین طبیعی است که صهیونیست‌ها از انتشار تصاویر مراسم بزرگ اربعین حسینی در سراسر جهان وحشت دارند.

زیارت اربعین امام حسین (ع) امروز دیگر تنها یک نماد سنتی برای یادآوری عاشورا نیست؛ بلکه تبدیل به الگو و نمادی برای برجسته کردن اهداف واقعی قیام امام حسین (ع) در ابعاد عملی خود در سطح مبارزه با بی‌عدالتی و حمایت از مظلومان شده و چهره واقعی اسلام و تشیع را به دنیا نشان می‌دهد. می‌بینیم که سانسور بزرگ رسانه‌ای غرب نیز نتوانسته مانع رسیدن پیام راهپیمایی اربعین به دنیا شود و مشارکت صدها هزار نفر از اروپا و آمریکا در این مراسم، گواه این امر است.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۱۹۶۵۲۱۳:۱۲:۱۹ ۱۴۰۲/۶/۱۹
رسانه های غربگرای داخلی چرا هماهنگ با رسانه های خارجی غربی مراسم با شکوه و میلیون ها نفری اربعین را سانسور کردند ؟!
ناشناس۳۲۱۹۸۸۲۱۶:۳۶:۲۲ ۱۴۰۲/۶/۱۹
به قول ما لرا وترسند
ناشناس۳۲۲۰۹۰۸۱۸:۳۸:۱۸ ۱۴۰۲/۶/۲۰
از حضرات شرق پرست سوال می کنم رسانه های روسی و چینی چقدر این مراسم را پوشش دادند؟
ناشناس۳۲۲۰۱۳۷۲۲:۲۳:۵۹ ۱۴۰۲/۶/۱۹
در این روزها به سختی بلیط اتوبوس و قطار و هواپیما برای سفرهای بین شهری خودمان پیدا میشود.
ناشناس۳۲۲۰۳۳۶۰۹:۰۹:۴۱ ۱۴۰۲/۶/۲۰
طبق قانون تمام اتوبوس ها نباید برای اربعین بروند ولی ممکن است بعضی شرکت ها به خاطر سود بیشتر تخلف کنند که باید گزارش آن ها را داد.
ناشناس۳۲۲۰۴۵۸۱۱:۱۶:۱۹ ۱۴۰۲/۶/۲۰
پیام اربعین چیست؟ آیا بانیان اربعین توجهی به پیامش دارند؟
ناشناس۳۲۲۰۵۷۷۱۳:۱۱:۰۰ ۱۴۰۲/۶/۲۰
رسانه های غربی موظف به پوشش کامل نیستند فقط اطلاع رسانی می کنند
ناشناس۳۲۲۰۹۸۸۱۹:۵۹:۴۱ ۱۴۰۲/۶/۲۰
اطلاع رسانی یا سیاه نمایی؟
ناشناس۳۲۱۹۶۵۹۱۳:۱۹:۴۷ ۱۴۰۲/۶/۱۹
یکی از معضلات بزرگ دنیا همین است که رسانه های مهم دست دشمنان بشریت است و از آن به نفع مقاصد پلید خود استفاده می کنند. به خاطر همین تا می توانیم ما هم باید روشن سازی کنیم مخصوصا در کشور خودمان.
ناشناس۳۲۱۹۷۲۸۱۴:۰۷:۳۳ ۱۴۰۲/۶/۱۹
الان رسانه مثلا ملی ما فقر و فلاکت و بدبختی مردم خودمون رو پوشش میدن که حالا پوشش اربعین توسط رسانه های بیگانه مهم باشه ؟
ناشناس۳۲۱۹۸۴۷۱۵:۵۶:۲۵ ۱۴۰۲/۶/۱۹
مشکلات اقتصادی هست ولی اینجور که شما میگی هم فقر و فلاکت نیست. من حدوده ده سال پیش به شهر سمیرم اومدم اون موقع اصلا چیزی به نام ترافیک نبود اما الان ... . پس این مردم پول از کجا اوردن این همه ماشین خریدن؟
ناشناس۳۲۱۹۹۴۳۱۷:۳۶:۰۷ ۱۴۰۲/۶/۱۹
از قیاست خنده امد خلق را
ناشناس۳۲۲۰۰۷۶۲۰:۵۸:۵۵ ۱۴۰۲/۶/۱۹
مردم ماشینم نخرن...فکرت عوض کن
ناشناس۳۲۲۰۱۷۷۲۳:۲۶:۱۰ ۱۴۰۲/۶/۱۹
ترافیک الان پیشرفت حساب میشه؟؟
ناشناس۳۲۲۰۳۴۴۰۹:۲۴:۴۱ ۱۴۰۲/۶/۲۰
چرا دقت نمی کنین؟ من نگفتم ترافیک پیشرفته. عامل ترافیک چی بوده؟ زیاد شدن ماشین ها. چه جوری ماشین زیاده شده؟ ماشین که زاد و ولد نمی کنه. مردم خریدن. پس پول داشتن که خریدن.
ناشناس۳۲۲۰۳۱۰۰۸:۳۵:۲۷ ۱۴۰۲/۶/۲۰
اینا دو چیز متفاوتند. فقر و مشکلات جامعه ما یه چیزه که باید رسانه های جمعی اونا رو پوشش بدند تا راه حل برا اونا پیدا کنند.اربعین و حواشی بسیار زیبای آن چیز دیگریست که نشانگر مثبتات جوامع اسلامی حول محور امام حسینه. نشان دادن این زیباییها در رسانه های غربی خلاف سیاستهای اسلام هراسانه اوناست.
ناشناس۳۲۱۹۸۰۵۱۵:۰۹:۱۱ ۱۴۰۲/۶/۱۹
بله یک مراسم چند میلیونی قطعا یک خبر است و تمامی رسانه ها خبر را منتشر کردند. ولی مثلا ساختن یک فیلم 2 ساعته تبلیغاتی، نیازمند جامعه مخاطب بزرگتر است!
ناشناس۳۲۲۰۳۷۰۰۹:۵۲:۱۴ ۱۴۰۲/۶/۲۰
کدوم رسانه مهم دنیا دست دشمنان بشریته ؟!
ناشناس۳۲۱۹۶۶۱۱۳:۲۰:۴۵ ۱۴۰۲/۶/۱۹
کار رسانه ها اصولا همین است. هرچه را که خودشان بخواهند به مخاطبان انتقال میدهند نه هر چه که وجود دارد.
اصغر آقا !۳۲۱۹۶۶۵۱۳:۲۳:۱۱ ۱۴۰۲/۶/۱۹
خدا عالمه كه چه تعداد رسانه در دنياي ما شرف حضور دارند كه بايد گفت الله اعلم ! رسانه هاي گفتاري ، رسانه هاي ديداري ، رسانه هاي نوشتاري ... رسانه هاي اينترنتي در دنياي ما كه اين اينتر نتي ها هم خدا عالمه چه تعداد هستند ، ..همه راه و روش خود ، همه مسير مورد نظر خود ، ... همه به دنبال اهداف خود ... همه در به در دنبال مخاطب ... مخاطبي كه به طرف خودشان بكشانند ! ... اما با همه اختلاف ها و تضادها و توفيرها البته همه آنها در يك جيز مشتركند و آن « سانسور » است !! به نظرم نمي رسد رسانه اي در دنيا باشد كه معتقد به سانسور نباشد !
ناشناس۳۲۱۹۸۰۷۱۵:۱۲:۴۵ ۱۴۰۲/۶/۱۹
دقیقا
ناشناس۳۲۱۹۶۷۷۱۳:۳۵:۵۹ ۱۴۰۲/۶/۱۹
اشتباه می‌فرمایید. اتفاقا رسانه های زیادی در دنیا به راهپیمایی اربعین و نقش و تلاش حکومتی ایران پرداختند و نقد های بسیاری نیز داشتند . شاید چون نقد بوده شما منکر شده اید؟
ناشناس۳۲۱۹۷۳۰۱۴:۱۰:۴۵ ۱۴۰۲/۶/۱۹
اولا رسانه دشمن خودت را به به نکن که دم به دم نگاه می کنی ولو به زبان فارسی بگویند! دوم بر فرض هم حکومت ایران 4 میلیون از ایران فرستاد به کربلا دمش گرم که این توان عظیم دارد!سوم هم در مورد اول می باشد که عصبانی بودن از حرکت مردمی را نقد نمی گویند و از آن بکاهند می گویند نفرت پراکنی و حاشیه بر اصل جا زدن!
ناشناس۳۲۲۰۴۵۶۱۱:۱۵:۴۶ ۱۴۰۲/۶/۲۰
فرض کنید من رسانه غربی،‌ غیر از دو سطر که عده زیادی در یک مراسم مذهبی شرکت کردند چه حرف دیگری باید بزنم؟
ناشناس۳۲۲۱۰۱۶۲۰:۵۱:۰۸ ۱۴۰۲/۶/۲۰
اینکه چه ملیت هایی شرکت کردند، هدف چیست، پذیرایی ها چگونه است، اسکان در طول سفر چگونه است.
ناشناس۳۲۱۹۶۷۸۱۳:۳۶:۰۴ ۱۴۰۲/۶/۱۹
دلیلش که خیلی واضحه ، چون این راهپیمایی ، مقدمه گردهمایی عظیم ظهوره
ناشناس۳۲۱۹۹۲۸۱۷:۱۹:۳۹ ۱۴۰۲/۶/۱۹
لطفا مستندات ادعایتان را ارائه کنید؟!
ناشناس۳۲۱۹۶۸۶۱۳:۴۲:۳۵ ۱۴۰۲/۶/۱۹
البته در دیگر کشورها مثل هند و فیلیپین هم مراسم میلیونی دارند و پوشش خبری بین المللی هم ندارد.
ناشناس۳۲۱۹۹۰۳۱۶:۵۳:۱۷ ۱۴۰۲/۶/۱۹
یک مراسم سی میلیون نفری در هند یا فیلیپین یا هرجای دیگه دنیا نشون بده .
ناشناس۳۲۱۹۹۱۱۱۷:۰۴:۴۴ ۱۴۰۲/۶/۱۹
هند . فیلیپین . آفرین ، دیگه کجا ؟
ناشناس۳۲۱۹۶۸۸۱۳:۴۴:۳۱ ۱۴۰۲/۶/۱۹
در رسانه های غربی وقت و فضای کمتری برای پوشش مراسم مذهبی گذاشته میشود، مراسم حج یا مراسمات مختلف میلیونی در هند و دیگر مراسمی که دولت ها با بودجه های بزرگ برای تبلیغ و پروپاگاندا برگزار میکنند نمیتونه برای رسانه های حرفه ای در سطح سواد رسانه ای حرفه ای چیز قابل توجهی باشه.
ناشناس۳۲۱۹۹۰۵۱۶:۵۴:۵۷ ۱۴۰۲/۶/۱۹
اگر به قول تو این مراسم مهم نبود ، میلیونها دلار صرف جنگیدن با ایده اون نمیشد ، مساله اینجاست که مخاطب رسانه غربی قراره در پایین ترین سطح سواد رسانه ای ، و دارای کمترین قدرت تحلیل از مطالبی باشه که به خوردش داده میشه ،
ناشناس۳۲۱۹۹۰۷۱۶:۵۵:۴۷ ۱۴۰۲/۶/۱۹
خیلی جالبه که حقیقت رو اینجور بچه گانه تحریف میکنین
ناشناس۳۲۱۹۹۰۹۱۶:۵۷:۲۷ ۱۴۰۲/۶/۱۹
رسانه های غربی در واقع چیزی رو پوشش میدن که حکومتهای اونها بهشون دستور میدن ، و همیشه منافع اونها رو تامین کنه
ناشناس۳۲۱۹۷۰۴۱۳:۵۵:۵۵ ۱۴۰۲/۶/۱۹
زلال اربعین منبعث از اقیانوس حسین(ع) و عاشوراست دوام و بقاء انسان بسته و وابسته به میزان ارادتش به حقیقت است حجم و وزن شیطان علی‌رغم صدمات و لطماتی که وارد میکند به اندازه‌ی کف و حباب روی آب است حقیقت همانند جریان آب به مرور مسیر خود را باز کرده و امروز دیگر هیچ رسانه‌ای با هیچ قدرت و ابزاری توان کتمان و استتار و اختفای حقیقت را ندارد صبح‌نزدیک‌است
ناشناس۳۲۱۹۹۲۳۱۷:۱۵:۵۹ ۱۴۰۲/۶/۱۹
هرکی از امام حسین علیه‌السلام باخبر میشه عاشقش میشه _____ ای‌که‌به‌عشقت‌اسیر‌خیل‌بنی‌آدمند سوختگان‌غمت‌باغم‌دل‌خرمند یوسف‌مصربقاءدرهمه‌عالَم‌تویی درطلبت‌مردوزن‌آمده‌بادرهمند تاج‌سربوالبشرخاک‌شهیدان‌توست کاین‌شهداتاابدفخربنی‌آدمند خاک‌سرِکوی‌توزندکه کندمُرده‌را زان‌که‌شهیدان‌توجمله‌مسیحادمند _____ نور خدا خاموش شدنی نیست
ناشناس۳۲۱۹۷۹۰۱۴:۵۳:۰۷ ۱۴۰۲/۶/۱۹
امام حسین مورد احترام ابرانیان است.
ناشناس۳۲۱۹۸۵۷۱۶:۰۹:۴۸ ۱۴۰۲/۶/۱۹
اتفاقا رسانه ها از مراسم اربعین هم گفتند و هم نشان دادند اما نه الزاما آنچه که ما می پسندیم .
ناشناس۳۲۱۹۹۱۴۱۷:۰۸:۰۵ ۱۴۰۲/۶/۱۹
خیلی بامعنیه که اغلب نظراتی که برای مخالفت با راهپیمایی اربعین یا کلا مراسم مذهبی ، توی این سایت یا فضای مجازی دیده میشه ، یک شکل و شبیه به همه ؛ انگار جماعتی که خودشون قدرت فکر کردن ندارن ، فقط توانایی تکرار کردن قصه هایی رو دارن که از جای دیگه بهشون دیکته میشه .
احمد۳۲۲۰۰۱۹۱۹:۳۲:۳۵ ۱۴۰۲/۶/۱۹
سلام امپراطوری های رسانه ای با آن سرمایه گذاری های کلان اهداف خود را به پیش می برند و مطابق استراتژی های خودشان عمل می کنند. جالب است بدانید طی چند روز گذشته در کانادا طی تصویب قانونی ، به بهانه حفظ حقوق رسانه های خبری دسترسی به رسانه های قطع شده و همه به دنبال فیلترشکن هستند. مشخص است که آنها هم به دنبال کنترل های امنیتی هستند ولی بهانه های با ظرافت مطرح می شود
ناشناس۳۲۲۰۱۳۰۲۲:۱۵:۴۸ ۱۴۰۲/۶/۱۹
حج هم پوشش داده نمی شود مراسمات چند میلیونی در اندونزی و هند و بنگلادش هم پوشش داده نمی شود مگر ایتکه اتفاق غیر مترقبه ای پیش بیاید مثلا جرثقیل در مکه سقوط،کند و تلفاتی داشته باشد
ناشناس۳۲۲۰۱۳۸۲۲:۲۴:۲۸ ۱۴۰۲/۶/۱۹
من فکر می کنم که قبل از پاسخ به این سوال باید این سوال را مطرح کرد که اساسا سانسور خوب است یا بد؟
ح ک۳۲۲۰۲۲۸۰۰:۵۱:۰۵ ۱۴۰۲/۶/۲۰
باسلام به مخاطبان بزرگوار. وعرض احترام وادب.محضر جناب دکترتوکلی نازنین.که.برای شنیدن درددل ملت بامسولان مملکت تلاش می کنند.
ناشناس۳۲۲۰۳۷۸۱۰:۰۶:۰۹ ۱۴۰۲/۶/۲۰
رسانه های غربی و عواملش در داخل همه مامور سرویس های صهیونیزم بین الملل هستند. و اوامر دیکته شده آنها را اجرا میکنند. ضمن اینکه با افزایش آگاهی ملت های دنیا و گسترش ارتباطات دیگه سانسور یک گردهمایی 20 میلیونی میسر نیست. نمونه آن هذیان گوئی رسانه های فارسی زبان معاند که عصبانیت خود را نتوانستند پنهان کنند و بعد از این همه سرمایه گذاری و فتنه انگیزی نقشه هایشان را نقش بر آب دیدند.
ناشناس۳۲۲۰۵۴۹۱۲:۵۴:۲۵ ۱۴۰۲/۶/۲۰
حتما راهپیمایی اربعین برای ما مسلمانان با ارزش است اما برای رسانه های غربی که مخالف اینگونه مراسم هستند چه جذابیتی دارد!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. من عجله ندارم!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  9. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  10. دور باطلی که تمامی ندارد!

  11. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  12. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  13. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  14. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  19. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  20. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  21. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  22. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  23. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین