پایگاه خبری میدل ایست مانیتور گزارش می دهد؛ افشای حقیقتِ رژیم صهیونیستی

  4020608092 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

پایگاه خبری میدل ایست مانیتور در گزارشی می نویسد: «اکنون کار به جایی رسیده که وزرای صهیونیست به صراحت و آشکارا از تصرف و اشغال مکان های مقدس مسلمانان و مسیحیان صحبت می کنند. در این زمینه مثلا ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل به صراحت از تسلط اسرائیل بر مسجد الاقصی سخن می گوید. بدتر از همه اینکه "بزالل اسموتریچ" نیز آشکارا گفته است که همه روستاهای فلسطینی باید محو و نابود شوند.»

افشای حقیقتِ رژیم صهیونیستی

به گزارش الف؛ پایگاه خبری "میدل ایست مانیتور" در گزارشی با اشاره به موضع گیری نژادپرستانه اخیرِ "ایتامار بن گویر"، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی که از مقدم بودن حقوق صهیونیست ها بر فلسطینی ها صحبت کرده بود، این موضوع را یک امر عادی در تاریخ سیاست ها و کنش های رژیم اشغالگر قدس دانسته که اکنون ماهیت عینی و آشکاری را به خود گرفته است. در این راستا، میدل ایست مانیتور سعی کرده تا حدی به ریشه های گفتمانی موضع گیری های تجاوزکارانه مسوولان ارشد صهیونیستی نظیر آنچه اخیرا ایتامار بن گویر در رابطه با ملت فلسطین گفته نیز اشاره داشته باشد. 

پایگاه خبری میدل ایست مانیتور در گزارش خود می نویسد:

«موضع گیری اخیر ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل که گفته حقوق وی به عنوان یک اسرائیلی مقدم بر حقوق فلسطینی ها است، به هیچ عنوان شگفت انگیز و عجیب نبود. جنبش صهیونیسم یک جنبش نژادپرستانه است و رژیم سیاسی برآمده از آن یعنی رژیم اسرائیل نیز از همان آغاز کار، وحشی بوده و سعی داشته تا جای ممکن اراضی فلسطینی را به زور به اشغال خود درآورد. 

صهیونیست ها همواره به این مساله توجه داشته اند که اصلی ترین راهکار برای آن ها، اشغال هر چه بیشتر سرزمین های فلسطینی و جابجا کردن اجباریِ فلسطینی ها است. اقدامی که حقیقتا می توان آن را نوعی جنایت علیه بشریت در نظرگرفت. جالب اینکه صهیونیست ها همواره به این بنیان های ایدئولوژیک خود مفتخر نیز بوده اند. 

اسرائیل از همان آغاز حیات جعلی خود، متکی بر زور و اعمال فشار علیه ساکنان بومی سرزمین فلسطین بوده است. اکنون بیش از 70 درصد از مردم فلسطین به صورت اجباری از سوی رژیم صهیونیستی از خانه و کاشانه خود آواره شده اند. جالب است که برخی ایدئولوگ های صهیونیست به صراحت گفته و می گویند که "اگر قرار است کشوری را به مردمی بی کشور بدهیم، حماقت خواهد بود اگر کشوری واحد را با دو ملت تصور کنیم(یک ملت باید نابود شود)." در این زمینه برخی از صهیونیست ها به صراحت می گویند که فلسطینی ها را باید به کشورهای همسایه اخراج کرد و کل سرزمین فلسطین را صهیونیست‌نشین کرد. 

ایدئولوژی صهیونیسم بر این باور است که تا جای ممکن باید سرزمین های بیشتری از فلسطینی ها را اشغال کند و هویت یهودی-صهیونیستی منسجمی را نیز ایجاد کرد که بر مبنای آن، از نگاه صهیونیست ها، خودی ها و ناخودی ها تعریف می شوند. در این چهارچوب، ایدئولوژی صهیونیسم از همان ابتدا، بر وحشی گری و اعمال ظلم علیه ملت فلسطین استوار بوده است. 

صهیونیست ها همواره سعی داشته اند به زعم خود یک مدینه فاضله را برای یهودیان جهان بسازند. با این حال، نکته جالب این است که آن ها برای ساخت این به اصطلاح مدینه فاضله، از قتل و کشتار دسته جمعی فلسطینی‌ها و هیچ اقدام غیرقانونی دیگر دریغ نکرده اند. در این زمینه، صهیونیست ها همچنین سعی داشته اند تا جای ممکن با سخت تر کردن شرایط زندگی برای فلسطینی ها، آن ها را به سمت کوچ اجباری از خانه و کاشانه شان سوق دهند. اکنون به هر جنبه ای که می نگریم، رژیم اشغالگر قدس اقدام به سخت تر کردن شرایط زندگی برای فلسطینی ها کرده است. 

در شرایط فعلی کار به جایی رسیده که وزرای صهیونیست به صراحت و آشکارا از تصرف و اشغال مکان های مقدس مسلمانان و مسیحیان صحبت می کنند. در این زمینه مثلا "ایتامار بن گویر" وزیر امنیت داخلی اسرائیل آشکارا از تسلط اسرائیل بر مسجد الاقصی سخن می گوید. بدتر از همه اینکه بزالل اسموتریچ نیز به صراحت گفته است که همه روستاهای فلسطین باید محو و نابود شوند. اینطور به نظر می رسد که ایدئولوژی مخرب صهیونیستی در شرایط کنونی به تهاجمی ترین حالت و دوره خود رسیده است. 

در سال های گذشته، اسرائیل قوانینی را در دستورکار قرار داده تا بیش از هر زمان دیگری آزادی های عمومی را محدود کند و البته که اشکال مشروع و کاملا پذیرفته شده و درستِ مقاومت ملت فسلطین را نیز به مثابه رویه‌هایی نامشروع و تروریستی برسازی کند. در این راستا، اسرائیل عملا بر آن بوده تا هر گونه مقاومت در برابر اشغالگری صهیونیست ها را به مثابه حرکتی یهودی ستیزانه نشان داده و معرفی کند. 

صهیونیست ها قوانین عجیبی را در وضعیت کنونی جهت مشروعیت بخشی به اشغالگری خود وضع می کنند. مثلا آن ها قانونی گذاشته اند که به موجب آن، در مناطقی که 700 صهیونیست ساکن هستند، فلسطینی ها حق تردد ندارند! اساسا طرح قوانینی از این دست سبب شده اند تا بسیاری از تحلیلگران به این نکته اشاره کنند که انگار رژیم اشغالگر قدس دیگر نگران عیان شدن جلوه های عینی سیاست های نژادپرستانه و آپارتایدی خود نیست. 

جالب اینکه پیشتر یکی از مقام های ارشد قضایی اسرائیل با نام "آشِر گرونیس" گفته بود که "حقوق بشر نباید به مثابه نسخه ای برای خودکشی ملی در نظر گرفته شود"(یعنی اگر اسرائیل به رعایت قوانین حقوق بشر در مورد فلسطینی ها پایبند باشد، این مساله می تواند بنیان های امنیت صهیونیست ها را به خطر بیندازد). 

در حالی که نهادهای صهیونیستی نظیر دادگاه عالی اسرائیل و دولت های مختلف اسرائیل، اقدامات مختلفی را جهت پیشبرد دستورکار اشغال سرزمین های فلسطینی انجام داده اند، با این حال، همانطور که پیشتر نیز گفته شد، اکنون شاهد یک تغییر جهتِ قابل توجه در اراضی اشغالی و حرکت نظام سیاسی رژیم اسرائیل به اتخاذ رویه های تهاجمی تر و نامشروع تر هستیم. رویه هایی که رگه های آپارتایدی و نژادپرستانه قوی تری دارند و هیچ هدفی جز تضعیف و پایمال کردن حقوق و منافع فلسطینی ها ندارند.»

 

لینک: 

https://www.middleeastmonitor.com/20230829-ben-gvirs-words-expose-zionisms-real-nature

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۰۷۶۸۶۰۹:۵۴:۳۲ ۱۴۰۲/۶/۹
افشاي حقيقت رژيم صهيونيستي ! --------------------- هميشه و همه جا به قول ضرب المثل شيرين فارسي ، « از كوزه همون برون تراود كه در اوست » !!
ناشناس۳۲۰۷۷۰۷۱۰:۲۲:۵۰ ۱۴۰۲/۶/۹
این سنت بی زوال خداوند است که ظلم هرگز استوار نخواهد ماند. جالبه خودشان خیلی دوست دارند که سریع تر به انتهای کار برسند!!!
عمران۳۲۰۷۷۸۴۱۲:۲۷:۱۲ ۱۴۰۲/۶/۹
اتفاقا به دلیل تندروی هایشان شدیدتر به سمت سقوط میروند
ناشناس۳۲۰۷۸۴۱۱۳:۴۴:۱۳ ۱۴۰۲/۶/۹
تعصب کورکورانه همیشه خطرناک است
ناشناس۳۲۰۷۹۳۴۱۶:۰۰:۵۳ ۱۴۰۲/۶/۹
این ها تازه فهمیدن که دنبال نابودی منطقه از جمله ایران هستند؟ ولی بزرگ این منطقه اجازه نمی دهد که مانند همان کشوری که اینها را اینجا آورد، سرخپوستان را نسل کشی کنند و کشور آمریکا تاسیس شود، بلکه محوش می کند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  4. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  5. حالا زمان مذاکره است

  6. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  7. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  8. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  9. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  10. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  11. حمله رسانه اصولگرا به رائفی‌پور/ انتقاد شریعتمداری از نمایندگان موافق تعطیلی شنبه‌ها

  12. فرش‌های سعدآباد کجاست؟

  13. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  14. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

  15. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  16. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  17. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  18. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  19. مأمور خاطی بازداشت شد

  20. تعطیل کردن شنبه از یک مجلس انقلابی بعید بود/ اکثر مردم ارتباط اقتصادی با خارج ندارند

  21. آیا واقعاً آزادسازی قیمت‌ها تنها راه است؟

  22. چراغ سبز دولت به ارز آزاد؟!

  23. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  24. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  25. وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی

آخرین عناوین