گزارش قالیباف درباره لایحه عفاف و حجاب/ توصیه روزنامه اصولگرا به احمدیان درباره حجاب

  4020426079 ۲۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

گزارش قالیباف درباره لایحه عفاف و حجاب/ توصیه روزنامه اصولگرا به احمدیان درباره حجاب

گزارش قالیباف درباره لایحه عفاف و حجاب

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در پاسخ به تذکر فلاحی نماینده همدان درباره لزوم تعیین تکلیف لایحه عفاف و حجاب اظهار کرد: شکی نیست که لایحه قضایی ارسال شده موضوع مهمی است و به دلیل همین اهمیت با قید دو فوریت به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد. ما در مجلس بحث کردیم که باید همه ابعاد فرهنگی، اجتماعی، قضایی و آموزشی این لایحه مورد توجه قرار گرفته و دستگاه‌های مختلف هم وظایف خود را انجام دهند.

وی با اشاره به گزارش کمیسیون فرهنگی درباره وظایف دستگاه‌ها در اجرای قوانین مربوط به حجاب اظهار کرد: طبق گزارش کمیسیون فرهنگی ۳۱ دستگاه به وظایف قانونی خود عمل نکرده که یک بخشی از آن به این موضوع بر می‌گشت که صراحتی در قانون نبود. نمونه این است که مصوبه شورای انقلاب فرهنگی از لحاظ قانونی الزام‌آور نبود. حال سوال این است که آیا نباید این موارد در لایحه عفاف و حجاب شفاف شود؛ برهمین اساس مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفت که لایحه عفاف و حجاب به صورت یک فوریتی بررسی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که تمامی ابعاد لایحه عفاف و حجاب در کمیسیون‌های حقوقی و فرهنگی مورد بررسی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: همه ابعاد لایحه مورد بررسی قرار گرفته است لذا درخواست دارم که زودتر در کمیسیون‌های مربوطه تعیین تکلیف شود و گزارش آن به صحن علنی ارائه شود. در صحن علنی هم با استناد به تبصره یک ماده ۱۰۰ خارج از نوبت بررسی می‌شود. قطعا ما قانون ناقص تصویب نخواهیم کرد ولی لایحه را خارج از نوبت رسیدگی خواهیم کرد.

قالیباف با بیان این‌که نباید موضوعات فرهنگی مربوط به لایحه حجاب و عفاف در کمیسیون فرهنگی حذف شود، گفت: بحث فرهنگی و وظایف دستگاه‌ها مهم است؛ درباره این‌که گفته می‌شود اختیار به نیروی انتظامی داده شود این توضیح لازم است که بگویم نیروی انتظامی ضابط است و نمی‌تواند حکم صادر کرده و یا جایی را پلمب کند چون خلاف قانون است و قاضی باید تصمیم‌گیری کند ما نمی‌توانیم خلاف قانون عمل کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که در ماه‌های محرم و صفر قانون جامع و کاملی تصویب شود؛ من از کمیسیون مربوطه هم پیگیرم که این کار به دقت و سرعت انجام شود.

***

توصیه روزنامه اصولگرا به احمدیان درباره حجاب

فرهیختگان با ارائه پیشنهاداتی به علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی نوشت: «تبدیل شدن مساله پوشش به محور نزاع خیابانی در اتفاقات 1401 نشان داد جریان معاند حساب ویژه‌ای بر اختلاف‌نظرها روی یک مساله اجتماعی باز کرده و تلاش دارد از این تفاوت نگاه، دوقطبی مخرب بسازد.

یکی از روش‌های فعال‌سازی این دوقطبی به کار‌گیری سازماندهی‌شده عناصری در داخل کشور برای هنجارشکنی و تبدیل بدپوششی به نماد اعتراض سیاسی بود. طبعا زمانی که هنجار‌شکنی کارکردی امنیتی پیدا می‌کند، برخورد امنیتی با آن نیز اجتناب‌ناپذیر است.

این کنش سازماندهی شده به مرور موجی را ایجاد کرده و گروهی از مردم عادی را نیز در برگرفت. در چنین شرایطی شیوه صحیح برخورد این است که نهادهای برقرار‌کننده نظم عمومی با تفکیک قائل شدن بین هنجار‌شکنی سازماندهی‌شده و غیرسازماندهی‌شده به سراغ ریشه‌یابی مساله رفته و علت شکل‌گیری وضعیت کنونی را در اتاق فکرهای پشت پرده جست‌وجو کنند.

نپرداختن به علت‌های اصلی و برخورد گسترده در کف خیابان با کسانی که پوشش مناسب ندارند، نهادهای حامی قانون را در تقابل با مردم قرار داده و فضای اجتماعی را به سمتی سوق می‌دهد که نسبت به لزوم برخورد با موارد حاد هنجار‌شکنی نیز به سختی اقناع شود. استفاده از ون برای مقابله با بدحجابی چند پیام نمادین دارد.

ورود ون به مساله پوشش باعث ایجاد این تلقی در اذهان عمومی می‌شود که نهادهای تنظیم‌گر بخش انبوهی از جمعیت کشور را به احکام شرعی پایبند نمی‌دانند، حال آنکه برخی از آمارها از اعتقاد بیش از 80 درصد بانوان به حجاب خبر می‌دهند...

ورود مطلقا امنیتی به مساله پوشش همچنین این پیام را منتقل می‌کند که اکنون تمام دیدگاه‌ها در این رابطه شنیده شده و راهی جز آنچه انجام می‌شود وجود ندارد.

چنین نگرشی با بستن باب گفت‌وگو، دوقطبی مخربی ایجاد می‌کند که حاصلی جز تشدید شکاف اجتماعی در پی نداشته و صرفا به گسترش هنجارشکنی دامن می‌زند. مهم‌ترین نکته‌ای که در این‌باره باید مورد اشاره قرار گیرد این است که اتفاقات سال گذشته در اذهان عمومی به تصویر ون‌های گشت ارشاد گره خورده و استفاده مجدد از این شیوه کنترلی تداعی‌گر سیاست‌های شکست‌خورده‌ گذشته است.»

***

تصویب تشکیل وزارت بازرگانی با آیین‌نامه مجلس مغایر است

دنیای اقتصاد نوشت: «روز گذشته سرانجام کلیات لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و به تصویب رسید...

روح‌الله ایزدخواه، نماینده تهران و عضو کمیسیون صنایع و معادن، با بیان اینکه تشکیل وزارت بازرگانی دلایل متعدد مغایرت قانونی دارد و نیاز به دو سوم رای داشت که این موضوع لحاظ نشد، تاکید کرد: بند ۹ اصل ۴۳ قانون اساسی موضوع خودکفایی را در کشاورزی مطرح می‌کند، بند الف ماده ۲۸ قانون برنامه ششم بر کاهش اندازه دولت تاکید دارد، بند ۱۰ سیاست کلی نظام اداری به چابک‌سازی و منطقی‌سازی تشکیلات نظام اداری اشاره دارد، بند ۲ و ۷ سیاست کلی کشاورزی در خصوص حمایت از تولید و صادر‌کننده است، بند ۱۶ سیاست کلی اقتصاد مقاومتی، منطقی‌سازی اندازه دولت و حذف دستگاه موازی را مدنظر دارد و بند ۹ نظام قانون‌گذاری که تکیه بر نظرات کارشناسی و ارزیابی تاثیر اجرای قانون دارد. متاسفانه توجه به این قوانین انجام نشد و هیات رئیسه از آیین‌نامه داخلی مجلس تخلف کردند و بدون مدنظر قرار دادن نیاز به دو سوم آرا برای تصویب تشکیل وزارت بازرگانی این لایحه را به رای گذاشتند و این لایحه را با ۵۴ درصد آرا به تصویب رساندند.  

او یادآور شد: در سال ۹۰ ادغام وزارت صنعت و بازرگانی انجام شد و در سال ۹۱ قانون انتزاع به تصویب رسید و روند تولید پس از آن هم در محصولات کشاورزی و هم صنایع مثبت شد. در سال‌های ۹۱ تا ۹۶ تجربه موفقی از ادغام وزارت بازرگانی و صنایع داشتیم، اما بعد از آن از سال ۹۶ به بعد به دلیل توقف قانون انتزاع که در سران قوا به تصویب رسید؛ دچار چالش‌هایی شدیم و بار دیگر واردات‌گرایی تشدید شد. این نماینده مجلس افزود: بنابراین اگر ما به گذشته نگاه می‌کردیم که در دهه ۸۰ با وجود وزارت بازرگانی واردات بی‌رویه در بخش‌هایی همچون شکر و مرغ موجب ایجاد بحران شد، نباید وزارت بازرگانی مجددا به تصویب می‌رسید.

ایزدخواه ادامه داد: با تشکیل وزارت بازرگانی دولت حداقل ۶ماه درگیر روال اداری برای تفکیک خواهد بود و در عمل ما سال رشد تولید را از دست خواهیم داد. با تشکیل وزارت بازرگانی، تنظیم بازار هم بهتر نخواهد شد چون تشتتی در برنامه‌ریزی ایجاد و یک وزیر جدید اقتصادی به کابینه اضافه می‌شود. وزیر بازرگانی باید با سایر وزرا هماهنگ و تعیین تکلیف شود که چه کسی چه کاره است و تمام بخشنامه‌هایی که به خصوص از سال ۹۷ به دلیل تحریم‌ها داشتیم باید با وجود وزارت بازرگانی جدید بازنگری شود. بنابراین از این جهت تشتت بیشتری را در تیم اقتصادی دولت در سال‌جاری خواهیم داشت.

***

نهادهای امنیتی درباره بازگشت گشت ارشاد هشیار باشند

غلامرضا نوری‌قزلجه، رئیس فراکسیون مستقلین مجلس، درباره آغاز دوباره فعالیت گشت ارشاد به «شرق» گفت: «کسانی که گشت ارشاد یا هر چیزی شبیه به آن را دوباره راه‌اندازی کرده‌اند، اولا باید مستندات قانونی خود را برای احیای دوباره آن ارائه دهند. دوم اینکه بگویند زمانی که گشت ارشاد برقرار بود، چه دستاوردهایی داشته و چقدر در جامعه در این منظر مؤثر بوده است؟».

او ادامه داد: «صحیح این بود که این افراد صبوری می‌کردند تا لایحه حجابی که از طرف دولت و قوه قضائیه به مجلس آمده است، به نتیجه و خروجی برسد تا مشخص شود مجلس و حاکمیت چه تصمیمی دراین‌باره می‌گیرد، بعد مطابق آن حرکت می‌کردند».

او این رفتار را «حرکتی عجولانه» دانست و گفت: «گشت ارشاد قبلا تجربه موفقی برای امر به معروف و نهی از منکر نبوده است و نباید نسبت به این بازگرداندن گشت ارشاد به خیابان‌ها عجله می‌شد».

نوری‌قزلجه در پاسخ به اینکه به اعتقاد شما فراجا می‌تواند درباره این اقدام خود پاسخی برای کارشناسان و صاحب‌نظران داشته باشد، اظهار کرد: «تنها چیزی که در کشور ما از همه چیز ساده‌تر است، جواب‌گویی است؛ چراکه کسی پاسخ‌گوی اقدامات خود نیست».

ناگفته نماند که گروهی از نمایندگان این اقدام را تلاش برخی برای ایجاد نارضایتی در جامعه می‌دانند که یک طیف سیاسی خاص نیز می‌تواند در این شر ایط ماهی مدنظر خود را برای انتخابات صید کند. به اعتقاد آنها این طیف سیاسی می‌خواهند با ایجاد نارضایتی در جامعه مانع از حضور مردم پای صندوق‌های رأی شوند تا با خیال آسوده از نبود مشارکت‌ حداکثری، تعداد کرسی‌های بیشتری از مجلس را تصاحب کنند.

جزئیات نحوه جدید فعالیت گشت ارشاد

تسنیم در خبری که از فرماندهان فراجا پیگیری کرده نوشت: «به هیچ عنوان "ون‌های" گشت ارشاد به خیابان‌ها برنمی‌گردند و هیچ خودرویی با بغل‌نویسی "گشت ارشاد" در خیابان‌ها دیده نخواهد شد.

بر این اساس اگر از این پس، فیلمی از حضور "ون‌ها" در خیابان یا درگیری‌‌هایی در سوار کردن افراد به این خودروها منتشر شد یا ساختگی است یا آرشیوی که با اهداف خاص منتشر شده است.

"گشت‌های خودرویی و پیاده پلیس" که پیش از این هم مردم آنها را در خیابان دیده‌اند، در کنار تمام ماموریت‌های قبلی اگر مواردی از پوشش‌های نامتعارف را ببینند به افراد تذکر لسانی می‌دهند.

تحلیل اغلب فرماندهان فراجا و البته کارشناسان این است که 90 درصد افراد به همان تذکر لسانی تمکین می‌کنند، فقط 10 درصد هستند که ممکن است برنامه‌ریزی شده رفتار کنند و بخواهند که با برنامه اقداماتی انجام بدهند که ماموران پلیس مانع از رفتار هنجارشکنانه آنها در راستای ایجاد نظم و امنیت روانی جامعه می‌شوند.

در اجرای این طرح به مانند گذشته، به تمامی ماموران دستور داده شده تا رفتارهایشان با رعایت همه الزامات اخلاقی و انسانی باشد و کرامتهای انسانی حتماً بیش از پیش باید رعایت شود.

تیم‌هایی که برای این کار مامور شدند مجوز قضایی دارند، امکان دارد در برخی از خودروها "قاضی کشیک" همراه ماموران پلیس هم باشد؛ اینکه قاضی کشیک همراه ماموران پلیس باشد یا از قبل حکم داده باشند که در سایه هماهنگی با سیستم قضایی انجام می‌شود. پلیس مجری و ضابط قضایی است و امکان صدور حکم ندارد.

تمامی ماموران پلیس شرکت ‌کننده در این طرح به دوربین البسه مجهز خواهند بود و در صورت نداشتن دوربین البسه از دوربین‌های دیگر برای ثبت و ضبط صحنه (مستندسازی) استفاده خواهند کرد تا در صورت نیاز از این فیلم‌ها استفاده شود.

برخورد با پوشش‌های نامتعارف از سوی پلیس دستور رئیس جمهور، وزیر کشور و قوه قضاییه است و پلیس مجبور به اجرای این طرح در کنار تمام وظایف دیگرش است. در واقع پلیس می‌تواند نظر خود برای نحوه اجرای این طرح را اعلام کند اما تصمیم‌گیرنده نهایی نیست.

فرماندهان پلیس معتقدند افرادی که پوشش‌های نامتعارف دارند، به هیچ عنوان دشمن نیستند و حتی تعداد بسیاری از آنها بر اساس برخی هیجانات، دست به این کار زده‌اند و باید بتوانیم با گفتمان آنها را هوشیار کنیم.»

***

اصرار دوباره نمایندگان مجلس بر انتخابات تناسبی تهران

به گزارش فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها پیرامون طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را به منظور تامین نظر شورای نگهبان بررسی کرده اما در نهایت با پیشنهاد کمیسیون مبنی بر حذف ماده مربوط به برگزاری انتخابات مجلس به صورت تناسبی در تهران مخالفت کردند.

در ادامه محمدباقر قالیباف اعلام کرد که این ماده بار دیگر به کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها باز می‌گردد.

کشمکش بر سر برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت تناسبی در تهران همچنان بین مجلس و هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه دارد چرا که این دومین بار است که هیات عالی نظارت مجمع نسبت به این موضوع ایراد گرفته اما نمایندگان مجلس در صحن همچنان به مصوبه خود پیرامون برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت تناسبی در تهران تاکید دارند.

***

لایحه تشکیل وزارت بازرگانی به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد

به گزارش فارس، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در روند بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی، گفت: بر اساس اصل ۱۳۳ قانون اساسی باید وظایف دستگاه‌های اجرایی دقیقاً مشخص شود و مجلس نمی‌تواند آن را در اختیار دولت قرار دهد تا خودش وظایف را تعیین کند، لذا مطابق ۱۵۳ آیین نامه داخلی مجلس این لایحه به کمیسیون مربوطه ارجاع داده می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با توجه به ابهاماتی که دربرخی از مواد لایحه تشکیل وزارت بازرگانی وجود دارد، به کمیسیون اجتماعی ارجاع داده می‌شود و کمیسیون یک هفته فرصت دارد که این ابهامات را رفع کند تا دوباره در صحن مجلس شوراس اسلامی بررسی شود.

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۴۸۷۲۸۲۱:۰۶:۱۷ ۱۴۰۲/۴/۲۶
مجلس باید قانونی جامع در مورد رعایت تمامی شعونات جامعه شامل رعایت عفاف و حجاب عدم سگ گردانی و سگ بازی و صرف مشروبات الکلی و رقص و آواز و پارتی های مختلط و سایر فسادهای اجتماعی و در کل قانونی جامع که در مورد تمامی منکرات وضع کند و مجریان طوری آنرا اجرا کنند که کسی جرات نقض آنرا نداشته باشد موضوع فقط عفاف و حجاب تنها نیست فساد افسار گسیخته جامعه را فرا گرفته است
ناشناس۳۱۴۸۹۵۹۲۳:۳۱:۲۷ ۱۴۰۲/۴/۲۶
قوه تقنین قضا و اجرا وضع حجاب و عفاف افتضاح افتضاح افتضاح اقتداراقتداراقتدار
ناشناس۳۱۴۹۰۴۸۰۰:۴۰:۱۹ ۱۴۰۲/۴/۲۷
اقتدار زورگویی و آزار ملت نیست
ناشناس۳۱۴۹۱۷۵۰۵:۳۷:۰۵ ۱۴۰۲/۴/۲۷
الف جان تشکر تشکر تشکر
ايدين۳۱۴۹۰۸۵۰۱:۱۹:۲۲ ۱۴۰۲/۴/۲۷
كدوم كشور اسلامي حجاب اجباري براي بانوان داره كه ما دوميش باشيم؟!
ناشناس۳۱۴۹۵۰۷۱۱:۱۰:۴۶ ۱۴۰۲/۴/۲۷
باز سوال تکراری و بچه گانه
ناشناس۳۱۴۸۷۳۱۲۱:۱۱:۳۷ ۱۴۰۲/۴/۲۶
لایحه جدید عفاف و حجاب چیزی جز وقت کشی و مماشات و افسار گسیخته کردن وضع عفاف و حجاب نبود ...
ناشناس۳۱۴۸۹۸۳۲۳:۵۲:۴۰ ۱۴۰۲/۴/۲۶
با توجه به اینکه کادر و پرسنل نیروی انتظامی در مقابل هجمه و شبیخون فرهنگی کم است لذا نیروی مردمی مقاومت بسیج بطور قانونمند و به عنوان ضابط قضایی باید با همکاری و تعامل با نیروی انتطامی به مقابله تمام قد با شبیخون فرهنگی بپردارند
ناشناس۳۱۴۸۷۳۲۲۱:۱۴:۰۹ ۱۴۰۲/۴/۲۶
در لایحه جدید عفاف و حجاب باید نقش مهمی در مورد غیرت مردان جامعه اسلامی قائل شد ..
ناشناس۳۱۴۸۷۳۶۲۱:۱۷:۲۶ ۱۴۰۲/۴/۲۶
گشت ارشاد مگر کار خاصی هم می کرد؟ برخی های موردی و محدود
ناشناس۳۱۴۸۷۳۸۲۱:۱۸:۳۹ ۱۴۰۲/۴/۲۶
نیروی انتظامی اینبار تحت هیچ شرایطی نباید دست از برخورد خود با قانون شکنان بردارد اکنون که دشمن با شبیخون فرهنگی پا به عرصه مبارزه با مظاهر دینی گذاشته است باید تمامی هزینه های آنرا بپردازد در این بین بوجود آمدن هرگونه خسارت جانی و مالی نباید باعث شود که نیروی انتظامی عزت نفس و کرامت خود را از دست بدهد و دست از مبارزه با عوامل شبیخون فرهنگی بردارد و دوباره با آنها مماشات نماید
ناشناس۳۱۴۹۷۲۱۱۳:۵۴:۴۸ ۱۴۰۲/۴/۲۷
نه نیروی انتظامی و نه هیچ نهاد و ارگان دیگری در هیچ جا تا زمانی که با فساد داخل سازمانی مقابله نکند نمیتواند به اقتدار برسد..
ناشناس۳۱۴۸۷۳۹۲۱:۱۹:۲۹ ۱۴۰۲/۴/۲۶
کسانی که می گویند گشت ارشاد سیاست شکست خورده است یا می گویند چه تاثیری داشته مگر زمان گذشته را بدون گشت ارشاد دیده اند یا علم غیب دارند؟ از کجا می دانند اگر گشت ارشاد نبود وضع صد برابر بدتر نمی شد؟
ناشناس۳۱۴۸۷۵۱۲۱:۲۳:۵۱ ۱۴۰۲/۴/۲۶
از سردار رادان این مرد عمل می خواهیم حال که عده ای در مسله عفاف و حجاب از قانون عبور کرده اند بر طبق گفته خودشان نیروی انتظامی نیز از روی آنها عبور کند و آنها را بدست قانون و مجازات مقرر برسانند
ناشناس۳۱۴۸۷۶۳۲۱:۳۰:۴۵ ۱۴۰۲/۴/۲۶
صرف حضور نیروی انتظامی در جامعه کفایت لازم را نمی کند نیروی انتظامی باید چنان ابهت و قاطعیت از خود نشان دهد که کسی در هیچ زمینه ای نتواند و به خود جرات ندهد که قوانین کشور را نقض کند تنها حجاب و عفاف نیست در مورد همه منکرات باید اینگونه باشد
ناشناس۳۱۴۸۷۶۸۲۱:۳۴:۲۱ ۱۴۰۲/۴/۲۶
دولت که میگه ما لایحه را ندادیم اونا گفتن ما پشت پلیس هستیم
ناشناس۳۱۴۸۸۴۸۲۲:۲۱:۲۹ ۱۴۰۲/۴/۲۶
خیلی زود مشخص شد زن زندگی آزادی چیزی جز ولنگاری و بی بند باری نبود و اسم رمزی بود برای افسارگسیختگی جامعه
ناشناس۳۱۴۸۹۷۴۲۳:۴۵:۰۰ ۱۴۰۲/۴/۲۶
رییس مجلس بهتره طرح شفافیت و مالیات خانه های خالی رو پیگیری کنه
ناشناس۳۱۴۹۰۰۶۰۰:۰۳:۵۶ ۱۴۰۲/۴/۲۷
در این چند دهه چند نفر بی حجاب و عرق خور و کراواتی،اختلاس و رانتخواری کرده اند؟!
ايدين۳۱۴۹۰۸۶۰۱:۲۰:۲۲ ۱۴۰۲/۴/۲۷
به خواست مردم تن بدين.
ناشناس۳۱۴۹۲۴۰۰۷:۳۳:۴۹ ۱۴۰۲/۴/۲۷
قالیباف به وضع زندگی سخت و مشقت بار مردم برس. حجاب اختیاری هست کارت نباشه .
ناشناس۳۱۴۹۲۷۴۰۸:۰۶:۴۹ ۱۴۰۲/۴/۲۷
این طیف سیاسی می‌خواهند با ایجاد نارضایتی در جامعه مانع از حضور مردم پای صندوق‌های رأی شوند تا با خیال آسوده از نبود مشارکت‌ حداکثری، تعداد کرسی‌های بیشتری از مجلس را تصاحب کنند....نکته درستیه.
ناشناس۳۱۴۹۳۳۶۰۸:۴۸:۵۲ ۱۴۰۲/۴/۲۷
دوستانى كه از بازگشت گشت ارشاد به خيابانها ذوق زده شده ايد اگر با ديد منطقى و دور از تعصب به جامعه و اطرافتان نگاه كنيد به خوبى مى بينيد كه هيچ چيز مثل گذشته نيست مسئولان خودشان به خوبى متوجه اين قضيه شده اند واگر هر از چند گاهى كارى مى كنند و يا حرفى مى زنند براى دلخوش كردن شماست وگرنه پرونده حجاب هم مانند پرونده ى ويديو و ماهواره مختومة شد
ناشناس۳۱۴۹۵۱۸۱۱:۱۶:۲۳ ۱۴۰۲/۴/۲۷
اگر با ماهواره ای ها برخورد می کردن؟ اگر انجام می شد که الان بالا پشت بام ها دیشی نمی بود!
فرزند ایران۳۱۴۹۳۸۴۰۹:۳۱:۵۶ ۱۴۰۲/۴/۲۷
به هر حال کشف حجاب طبق قانون (شرعاً و قانوناً) جرم است و برای مجرم نیز باید مجازات در نظر گرفت. بحثهای شرعی و سیاسی آن جای خود را دارد. جریمه نقدی و محرومیت از خدمات قانونی یا اجتماعی بهترین راه حل است. قرار بود با استفاده از دوربین های سطح شهر و اماکن عمومی و مترو متخلفین با استفاده از هوش مصنوعی شناسایی و به طور سیستمی مجازات آنها اعمال شود. چطور شد که این طرح دوباره به خانه اول و مداخله پلیس در ابتدای کار برگشت؟!! معلومه اینجا هم پای نفوذیها و خنثی کردن طرح مبارزه با فساد اجتماعی با اجرای اشتباه طرح درمیان است!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  2. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  3. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  4. کنایه مجری شبکه ۴ رادیو بی‌بی‌سی به رضا پهلوی: هیچگاه نماد آینده ایران نیستی!

  5. سفیدشویی جنایت!

  6. جهان غرب و یک بازی عجیب با کشورهای در حال توسعه

  7. ترکیه ای که من دیدم! 

  8. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  9. شنبه‌ای که تکلیف تعطیلی شنبه‌ها را روشن کند هنوز نرسیده است!

  10. تعطیلات آخر هفته و کاهش ساعت کاری ادارات همچنان بلاتکلیف ماند

  11. این حق مسلم را پایمال نکنید!

  12. رادان: پلیس در امنیت ملی اثرگذار است

  13. بانکی‌پور، نماینده مجلس: در قانون عفاف و حجاب پلیس اجازه بازداشت ۵ گروه را دارد

  14. کارگاه بزرگ تولید سلاح جنگی و شکاری در اندیمشک منهدم شد

  15. درخواست نمایندگان از رئیس جمهور برای حذف ارز ترجیحی واردات برنج

  16. ماجرای اقدام شهرداری منطقهٔ ۳ تهران مقابل یک داروخانه چه بود

  17. بانک سینا بابت طلب ارزی توسط صندوق توسعه ملی تملیک شد

پربحث‌های هفته

  1. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  2. چرا این همه بد اخلاقی؟

  3. آقای رئیس جمهور خاطرجمع نباشید

  4. درباره توبه تتلو

  5. فردا دیر است...

  6. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  7. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  8. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  9. سپاه برای مقابله با مواد مخدر مسئولیت گرفت‌

  10. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  11. نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

  12. خودمان بیگناهان زیادی را کشتیم نمی توانیم از اسرائیل انتقاد کنیم

  13. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  14. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  15. امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود

  16. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  17. تنوری که هنوز سرد است...

  18. نتانیاهو: ‌صدها سرباز را از دست داده‌ایم

  19. ایثارگران را بدنام نکنید !

  20. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  21. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  22. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  23. نرخ رشد جمعیت با روند فعلی در سال ۱۴۰۹ به صفر می‌رسد

  24. تبلیغات پرحجم قدرت‌های بزرگ به وسیله دانشجویان غرب رنگ باخت

  25. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

پربحث‌های هفته

  1. چرا این همه بد اخلاقی؟

  2. فردا دیر است...

  3. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  4. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

  6. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  7. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  8. تنوری که هنوز سرد است...

  9. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  10. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  11. تبلیغات پرحجم قدرت‌های بزرگ به وسیله دانشجویان غرب رنگ باخت

  12. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

  13. کنایه زاکانی درباره واگذاری ودیعه مسکن دوره‌های پیشین/ واکنش وحیدی به احتمال صدور گواهینامه موتور برای بانوان

  14. رئیسی: برخی به‌دنبال معامله بر سر موشک‌هایمان بودند/ به‌بهانه دورکردن سایه‌جنگ،برجام‌های ۲ و ۳ را دنبال می‌کردند

  15. سفیدشویی جنایت!

  16. ترکیه ای که من دیدم! 

  17. دستور ویژه رئیسی برای حل مشکل اشتغال استان‌های دارای نرخ بالای بیکاری

  18. کمال خرازی: اگر موجودیت ایران تهدید شود، ناچاریم دکترین هسته‌ای خود را تغییر دهیم

  19. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  20. شنبه‌ای که تکلیف تعطیلی شنبه‌ها را روشن کند هنوز نرسیده است!

  21. هر چقدر رأی بیشتر باشد، مجلس قوی‌تر است/ مرحلهٔ دوم انتخابات به‌اندازهٔ مرحلهٔ اول اهمیت دارد

  22. این حق مسلم را پایمال نکنید!

  23. شهادت یکی از پاسداران نیروی زمینی سپاه در جنوب‌شرق کشور

  24. واکنش کنعانی به اقدام ضد ایرانی کانادا

  25. ترکیب سیاسی مجلس دوازدهم به کدام سمت و سو می‌رود؟

آخرین عناوین