هشدار کارشناسان صهیونیست درباره افزایش قدرت ایران و شکست توافق‌های عادی‌سازی

جهان،   4000402055 ۲۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

دو کارشناس صهیونیستی با توجه به سیاست آمریکا در قبال خاورمیانه و بحران داخلی اسرائیل نسبت به افزایش قدرت محور مقاومت و ایران در منطقه و همچنین تضعیف توافق‌نامه‌های عادی‌سازی روابط با اسرائیل هشدار دادند.

به گزارش الف به نقل از روزنامه القدس العربی، دو کارشناس صهیونیستی در گزارشی درخصوص  ضعف عادی‌سازی روابط با کشورهای حاشیه خلیج فارس و همچنین نسبت به افزایش قدرت ایران در منطقه و جهان علیرغم مشکلات داخلی اسرائیل  هشدار دادند.

روزنامه القدس العربی در ادامه نوشت:« دورن ماتسا» کارشناس و مدرس صهیونیستی در امور درگیری یهودیان و اعراب اعلام کرد که آمریکا  از کاهش نیروهای نظامی ایالت متحده در خاورمیانه و سیستم دفاع هوایی خود از عربستان خبرداد. این اقدام جدیدی نیست؛چراکه کاهش نیروهای نظامی آمریکا هدف « دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا تغییر جهت استراتژیک واشنگتن بر اساس رویکرد دولت خود بود.امروز « جوبایدن» رئیس جمهور آمریکا اولویت خود را بر چین و تاحدود کمتری به روسیه  و امور خاورمیانه متمرکز کرده تا قدرت اقتصادی خود را در برابر چین افزایش دهد.

در این گزارش آمده است: این کارشناس صهیونیستی در ادامه تاکید کرد که همچنین به نظر می‌رسد که این اقدام جو بایدن به دلیل عدم علاقه‌اش به امور خاورمیانه و عدم تقلید از « باراک اوباما» رئیس جمهور پیشین آمریکا و همچنین عدم درگیر شدن در اختلاف فلسطین و اسرائیل است. به همین دلیل است که « ابومازن» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که امیدهای واهی داشت و به واشنگتن و هم‌پیمانانش اعتماد کرده بود، پس از فهمیدن اینکه دولت دموکرات علاقه‌ای به ایده انتخابات ندارد، از روند برگزاری انتخابات عمومی در تشکیلات خودگردان کناره‌گیری کرد.

القدس العربی نوشت: ماتسا طرفدار راست‌گرا در اسرائیل معتقد است که در این مرحله هنوز مشخص نیست که آیا روند عدم مداخله در مسئله فلسطین ادامه خواهد یافت یا خیر و به احتمال زیاد تغییرات سیاسی در اسرائیل با اعتماد به  کابینه ائتلافی  جدید «بنت-لاپید»، دولت بایدن را به تلاش مجدد ترغیب می‌کند، زیرا بنت لاپید  به عنوان نخست وزیر جدید اسرائیل می‌تواند افرادی را در کابینه خود به کارگیرد که معتقدند این درگیری موقعیت منطقه‌ای اسرائیل را تعیین می‌کند.

بر اساس گزارش روزنامه مذکور: این کارشناس اسرائیلی افزود که اگرچه گرایش به کاهش حضور آمریکایی‌ها در خاورمیانه یک مسئله مشترک میان دولت قبلی و فعلی آمریکاست؛اما تفاوت زیادی بین‌ این دو دولت  در خصوص ایجاد استراتژی وجود دارد. از نظر ترامپ عقب نشینی نیروهای آمریکا به استفاده از فشار حداکثری علیه ایران برای آوردن این کشور بر روی میز مذاکره  مرتبط است. ترامپ علاقه مند بود استراتژی جدیدی را در خاورمیانه بر اساس  سازش اسرائیل و خلیج فارس در قالب توافق‌نامه‌های عادی سازی ایجاد کند تا از خلال آن‌ها با محور مقاومت که به دنبال تغییر معادلات درگیری در منطقه هستند مقابله کند.

روزنامه مذکور افزود: ماتسا معتقد است که موضع دولت بایدن در خاورمیانه متفاوت است؛چراکه آمریکا می‌خواهد به سرعت از منطقه خارج شود و این امکان وجود دارد که ایران از نظر دسترسی به سلاح هسته‌ای و همچنین لغو تحریم‌های اقتصادی اعمال شده علیه آن به ابرقدرت منطقه‌ای تبدیل شود.همچنین با آمادگی آمریکا برای پذیرش توافق مذاکره با ایران، توافق‌نامه های موسوم به «ابراهیم» تضعیف می‌شوند و این امر اتحاد برخی کشورهای خلیج فارس با اسرائیل در برابر ایران را تضعیف می‌کند.

القدس العربی در ادامه تاکید کرد: کارشناس صهیونیستی تصریح کرد که همه این موضوعات خبر خوبی برای اسرائیل نیست؛ درحالی‌که اسرائیل از بحران‌های داخلی رنج می‌برد و اگر این روند ادامه پیدا کند ممکن است در آینده رشد و تقویت بیشتر ایران و همچنین محور مقاومت  را در منطقه فراهم کند و هم‌پیمانان اسرائیل را در مقابل یک مشکل اساسی قرار دهد. واقعیت خاورمیانه به نظر می‌رسد که در معرض خطر باشد همانطور که در حوادث اخیر جنگ غزه مشاهده کردیم.

این روزنامه همچنین نوشت:« تسفی بار ایل» تحلیلگر امور خاورمیانه  گفت: « سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور منتخب ایران محافظه‌کار و از چهره‌های نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی ایران است که او از سپاه پاسداران ایران حمایت خواهد کرد و می‌تواند سیاست ایران را تغییر دهد.وی همچنین از انرژی هسته‌ای ایران حمایت می‌کند.هر توافقی با ایران می‌تواند جریان سرمایه‌گذاری خارجی در ایران را تقویت کند و صادرات نفت ایران را به سر تا سر جهان از سر بگیرد و ایران را از نظر اقتصادی و سیاسی غنی سازد. البته ارزیابی چگونگی موضع رئیسی در خصوص سیاست خارجی خیلی زود است.

روزنامه القدس العربی در ادامه گزارش افزود: تسفی بار ایل اعلام کرد: ایران تمایل خود را برای از سرگیری روابط با عربستان نشان داد و این کشور برای ادامه توافق هسته‌ای به شبکه قوی ارتباط با کشورهای اروپایی نیاز دارد. علاوه بر این روابط ایران با روسیه نزدیکتر شده است. همچنین چین نیز با این کشور یک توافق‌نامه استراتژیک به ارزش 400 میلیارد دلار به مدت 25 سال امضا کرد .

القدس العربی در پایان نوشت: این تحلیلگر صهیونیستی به بایدن در خصوص مقابله با ایران هشدار داد و گفت با لغو تحریم‌های ایران سیاست  دولت دموکرات آمریکا به چالش کشیده می‌شود و رشد قدرت ایران می‌تواند هزینه‌های سنگینی برای هم‌پیمانان ایالات متحده داشته باشد.همچنین رویای تغییر داخلی در ایران برای بایدن دشوار خواهد بود.

 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۰۶۰۲۳۳۰۱:۱۷:۴۳ ۱۴۰۰/۴/۳
جنایتکاران وکودکشان اسرائیل به این نتیجه رسیده اند که هرچه رهبر مان حضرت امام خامنه ای هرچیزی که پیش بینی کرده اند پیش خواهد آمد اسرائیل ۲۵ سال دیگر را نخواهد دید بای شنا کردن را یاد بگیرند یا اینکه از الاً بفکر خارج شدن از کشوری که اشغال کرده اند باشند مرگ بر اسرائیل
ناشناس۲۰۶۰۲۶۷۰۲:۰۳:۰۹ ۱۴۰۰/۴/۳
خیلی با ظرافت از کنار اصل مطلب که همه این حرفها بستگی بازگشت دوباره آمریکا به برجام دارد گذشتید!
ناشناس۲۰۶۰۲۷۵۰۲:۱۳:۱۲ ۱۴۰۰/۴/۳
اندر حكايت افزايش قدرت ايران به روايت كارشناسان صهيونيست !! ---------------- « يك مملكت وقتي آسيب مي بيند كه ملتش بي تفاوت باشد » !! امام خميني (ره ) -------- --- خب ! --- هيچي برادر ! .. بدون شرح !!
ناشناس۲۰۶۰۳۹۷۰۶:۴۳:۰۱ ۱۴۰۰/۴/۳
قدرت اقتصادی حرف اول را در دنیا می زند.
ناشناس۲۰۶۰۴۰۱۰۶:۴۹:۳۵ ۱۴۰۰/۴/۳
فقط ما موشک نداریم!
ناشناس۲۰۶۱۱۴۳۱۶:۰۷:۵۶ ۱۴۰۰/۴/۳
بله، اما اسراییل به محض شلیک موشکش نابود خواهد شد. چون بسیار کوچکتر و آسیب پذیرتر است
ناشناس۲۰۶۰۴۰۳۰۶:۵۲:۰۰ ۱۴۰۰/۴/۳
امنیت را موشک به ارمغان نمی آورد.
ناشناس۲۰۶۱۳۶۶۱۸:۱۷:۳۷ ۱۴۰۰/۴/۳
ما هم همین حرف را به امریکای تا بن دندان مسلح و اسراییل انبار اسلحه می گوییم کو گوش شنوا ؟
ناشناس۲۰۶۰۴۲۳۰۷:۳۴:۲۸ ۱۴۰۰/۴/۳
توان موشکی ما در عین الاسد مشخص شد
ناشناس۲۰۶۰۴۲۶۰۷:۳۶:۴۹ ۱۴۰۰/۴/۳
موشک زمانی خوبه که اقتصادت قوی باشه و مردم در مضیقه معیشتی نباشن . ( شکمشون سیر باشه ) نه مثل کره شمالی که تا خرخره زیر موشکه ولی مردمش ۳ وعده سیب زمینی آب پز میخورن . ۴۰ سال دیگه هم قادر نیست از یک موشکش استفاده کنه
ناشناس۲۰۶۱۵۶۹۲۰:۳۹:۴۸ ۱۴۰۰/۴/۳
شاید سیب زمینی آب پز بخورند ولی مثل کره جنوبی دخترانشان را برای عیاشی سربازان مستقر در پایگاههای امریکایی تقدیم نمی کنند
ناشناس۲۰۶۱۶۰۳۲۱:۰۲:۲۸ ۱۴۰۰/۴/۳
یعنی حضرت عالی الان داری سیب زمینی آب‌پز اونهم سه وعده میخوری؟؟؟ ..
ناشناس۲۰۶۰۵۹۴۱۰:۰۳:۵۷ ۱۴۰۰/۴/۳
اسرائیل غده سرطانی منطقه باید نابود بشود.
ناشناس۲۰۶۰۶۲۴۱۰:۲۱:۴۰ ۱۴۰۰/۴/۳
کسی که اقتصادش رو هواست ، قدرت محسوب نخواهد شد
ناشناس۲۰۶۱۳۹۱۱۸:۲۷:۵۵ ۱۴۰۰/۴/۳
خآئن
ناشناس۲۰۶۱۰۱۷۱۴:۲۲:۳۷ ۱۴۰۰/۴/۳
اسرائیل وامریکا از درون میپاشد هر چقدر بیشتر دست وپا بزنین بیشتر غرق میشوید جنایت وخونهای بیگناهان هرگز روی زمین نمانده وظلم وظالم از بین رفتنی است این دو کشور منفور تمام جهانیان هست وزورگویی ودزدی وجنایتشون بر کسی پوشیده نیس چون پول وثروت از دزدی کشورها دیگه دوام نخواهد اورد وهیمنه انها هم با کوچکترین تکانها بهم خوردن وکل دنیا فهمیدن این دو کشور مثل بادکنک فقط باد دارن وهیچی نبس حتی با کوچکترین وضعیف ترین قدرتها هم توان مقابله ندارن پول نمیتونه برای سربازان ایمان بیاره خودکشی بین سربازانشون ترسشون وگریه سربازانشون را همه دیدن
ناشناس۲۰۶۱۰۳۵۱۴:۳۲:۴۳ ۱۴۰۰/۴/۳
ایران دنبال جنگ و درگیری نیستش، اگه اراده کند طی دوهفته کل اسراییل را با خاک یکسان میکند، اسراییل کشوری هست که نمیتونه با فلسطینی که هیچ سلاحی ندارد مقابله کند بعد میتونه با ایرانی که نصف داشتهای نظامی شو رو نمیکند بجنگه. اسراییل بترس از روزی که ایرانیها کاسه صبرشون پر شود، وای بحالتون
صالحی۲۰۶۱۰۵۱۱۴:۴۲:۲۳ ۱۴۰۰/۴/۳
ایران باید سیاست همیشگی خودش را در برابر اسراییل ادامه دهد ولی از طرف دیگر با امریکا باید مذاکره کند و این مذاکره میتواند دوستی امریکا با اسراییل را زیر سوال ببرد خود بخود اسراییل خودش را موضف میکند با امریکا مدارا کتد که بنفع ایران خواهد بود
ناشناس۲۰۶۱۰۷۱۱۵:۰۰:۱۱ ۱۴۰۰/۴/۳
دلم میخواد نمیرم نماز را در مسجد قدس بخوانم امین
خلیلی هستم۲۰۶۱۰۸۸۱۵:۱۷:۰۵ ۱۴۰۰/۴/۳
نابودی اسرائیل فقط بدست خودشان میباشد ازاین راخاخانهای اسرائیل خوب میداندوجای هیچ شکی هم نیست که اسرائیل سرگون میشود
احیا دادمهر۲۰۶۱۱۶۷۱۶:۲۸:۱۶ ۱۴۰۰/۴/۳
احمدی نژاد با اون عدم .. متوجه شد که در دراز مدت در مناسبات جهان و منطقه تغییرات اساسی اتفاق خواهد افتاد شما .. ؟؟؟ احمدی نژاد اگر حرف گوش کن بود چیز خوبی از آب در میومد حیف که عجوله حیف
ایرانی۲۰۶۱۱۷۶۱۶:۳۲:۲۸ ۱۴۰۰/۴/۳
به امیدخداچیزی به نابودی ظالمان نمونده
دیپلمات مقاومت پیروز۲۰۶۱۱۹۶۱۶:۴۶:۰۲ ۱۴۰۰/۴/۳
درست که اقتصاد حرف اول را میزند اما اراده و ایمان وتقوا همراه با اتحادی قوی و مستمر پیروزی را تضمین می کند در جنگ بدر 313 نفر یاران پیامبر ص با تجهیزات عادی توانستند نیروی چند هزار نفری کفار قریش را با آن تجهیزات کامل و قدرت مالی شکستی سنگین دهند حتی در جنگ احد نیز چنانچه دستورات پیامبر ص را رعایت می کردند باز پیروز بودند لذا اهمیت اتحاد و همبستگی و نیروی تقوی همواره حرف اول را میزند .
ناشناس۲۰۶۱۱۹۸۱۶:۴۷:۱۱ ۱۴۰۰/۴/۳
کاش به جای رخ کشیدن سلاح نظامی، مسئولی داشتیم که بلد بود به زبان بین المللی با دنیا صحبت میکرد، کاش بلد بودیم به جای قوه قهریه از تعامل با دنیا روبرو می‌شدیم. مشخص است چنین توانایی نداریم، به جای نگاه معقول نگاهی همراه با کینه و .. پیش گرفتیم
ناشناس۲۰۶۱۳۷۳۱۸:۱۹:۲۳ ۱۴۰۰/۴/۳
امریکا به این نتیجه رسیده است که نباید تاوان حمایت از یک رژیم رفتنی مانند اسراییل را بپردازد
مسعود۲۰۶۱۳۹۳۱۸:۲۸:۱۱ ۱۴۰۰/۴/۳
اینا همش حرف مفته همه دنیا میدونن ایران تهدیدی برای منطقه نیست چه ابر قدرت باشه چه نباشه چیزی که مهمه فشاری هست که بخاطر تحریم به ملت ایران وارد میشه و این فریبکاری و ایجاد ترس از طرف عده‌ای شکل میگیره که نمی‌خوان ملت ایران زیر فشار تحریم خارج بشه ا اونها از تمدن و فرهنگ مردم ایران وحشت دارن نه از قدرت نظامی. در تمام دنیا تنها ملت ایران بوده که به ارزش‌های انسانی و آزادی تمام ملت‌ها و آئین ها احترام گذاشته و مخالف هر گونه ظلمی در جهانه.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  4. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  5. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  6. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  7. فردا دیر است...

  8. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  9. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  10. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  11. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  12. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  13. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  14. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  15. مأمور خاطی بازداشت شد

  16. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  17. آیا واقعاً آزادسازی قیمت‌ها تنها راه است؟

  18. چراغ سبز دولت به ارز آزاد؟!

  19. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  20. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  21. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  22. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  23. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

  24. شنبه‌ای که تکلیف تعطیلی شنبه‌ها را روشن کند هنوز نرسیده است!

  25. صوت افشا شده مدیرعامل ایران خودرو: اگر پارس تا امروز آدم کشته بگذارید ۶ ماه دیگه هم بکشد!

آخرین عناوین