یک راه سوم بین دو راهی انتقام

حسین رجایی، کارشناس بین الملل،   3990908126 ۱۵۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۷ تکراری یا غیرقابل انتشار
یک راه سوم بین دو راهی انتقام

همه چیز از آن جلسه 16 نوامبر ترامپ و مشاوران امنیتی اش در کاخ سفید شروع شد. ترامپ در انتخابات شکست خورده بود و  به برگ های برنده ای نیاز داشت که آینده سیاسی اش را تضمین کند. از سوی دیگر پروژه فشار حداکثری در حالی یتیم میشد که آژانس انرژی اتمی خبر از افزایش 12 برابری ذخایر اورانیوم غنی شده ایران می داد. شواهد حاکی از آن است که اعضای جلسه هیجانات اولیه را فرونشاندند تا گزینه های هوشمندانه تری انتخاب کنند. گزینه هایی که پمپئو آن ها را با خود به ریاض برد تا با محمد بن سلمان و نتانیاهو مطرح کند.  

از نگاه مثلث آمریکایی، سعودی و اسراییلی، ترور دانشمند هسته ای کشورمان در بهترین زمان ممکن انجام شده تا ایران را بر سر یک دو راهی باخت-باخت قرار دهد. اگر ایران پاسخ ندهد عزت ملی، وجهه بین المللی و قدرت بازدارندگی اش تخریب شده و اگر پاسخی دهد که منجر به یک درگیری گسترده شود، هم پاس گلی به ترامپ و دوستانش داده تا حیات سیاسی خود را ادامه دهند و هم چشم انداز بازگشت آمریکای بایدن به تعهدات برجامی اش را تیره و تار نموده است. 

به نظر می رسد صبر راهبردی ما در ماجرای ترور سردار سلیمانی، طرف های آمریکایی و اسراییلی را جری تر نموده است. حمله موشکی به عین الاسد گرچه اقدامی بی نظیر بود ولی بهای خون قهرمان ملی و تاریخی ما محسوب نمی شود. مشکل صبر راهبردی در این موضوع آنست که هم دشمن را جسور کرده و هم ظرفیت های دیپلماتیک پاسخ ما را معطل نگاه داشته است. ترور مقامات رسمی و بلندپایه یک کشور، جرم کوچکی در صحنه بین المللی نیست که اینگونه به حال خود رها شود آن هم در زمانه ای که جمهوری اسلامی حتی با مشتی اتهام واهی درخصوص قصد ترور اتباع اسراییلی با موج محکومیت بین المللی مواجه میشود. 

انتقام سخت لزوماً نباید در همان زمینی که دشمن برایمان طراحی کرده انجام شود. اگر دلایل منطقی برای عدم واکنش نظامی داریم می توانیم بجای پاسخی عمیق به پاسخی وسیع فکر کنیم. اگر نتانیاهو در خیال معادله ای همه سر برد است می توانیم آن را به کابوسی همه سر باخت برایش بدل سازیم. ایران برای مجبور کردن آمریکای بایدن و اروپا به انجام تعهداتشان، مجبور بود هزینه بدعهدی را برای ایشان بالا ببرد (نکته ای که نگارنده پیشتر در مطلبی با عنوان: اگر بایدن پیروز شود، به آن اشاره کرده بودم). اکنون بجای آنکه ما به سراغ افزایش مدیریت شده تنش با امثال اسراییل و عربستان برویم، آن ها خودشان هزینه چنین افزایش تنشی را متقبل شده اند. الان که توپ دست ماست، نباید یقه اسراییل و آمریکا را رها کنیم. اروپایی ها و بایدن اگر جنگ نمی خواهند باید بهایش را بپردازند. بهایش اقدامات عملی است که آمران را متضرر و پشیمان کرده و خشم مردم ما را فرونشاند نه اقدامات نمایشی که سودش به جیب عده ای در انتخابات 1400 برود. این ابداً معامله بر سر خون شهید نیست، انتقام با گزینه های متنوع است. اگر آمریکایی ها و صهیونیست ها با مشتی اتهام در خصوص ترورهایی که هرگز انجام نشده می توانند برای هموطنانمان پرونده سازی کرده و علیه ایران اجماع بین المللی بسازند، وقتی با این قباحت و آشکاری قهرمانان ملی ما را ترور می کنند، چرا ما از انجام این نوع مانورهای سیاسی و تبلیغاتی غفلت می ورزیم!؟

لطفا به این موارد عنایت کنید: نتانیاهو قرار بود این هفته سفری رسمی به بحرین داشته باشد. چرا ناگهان با توافق دو طرف این سفر به تعویق افتاد؟ معنایی جز این دارد که بحرین هم از توطئه ترور باخبر بوده است؟ بحرینی که اخیراً همراه با امارات آغوشش را به روی اسراییل گشوده است!؟ در مرزهای شمالغربی هم داستان دیگری با اسراییل وجود دارد. هرقدر ما به احترام علقه های زبانی و مذهبی، با بلندپروازی های باکو مدارا می کنیم، دوست آذربایجانی مان میدان بیشتری به صهیونیست ها و تکفیری ها می دهد. آیا حمایت ایران از آذربایجان در جنگ اخیر قره باغ، پاسخش این بود که جواسیس و تروریست ها در مرز مشترکمان تردد کنند؟ 

همسایگانی که لب مرزهای ما برای دشمنان جای پا درست می کنند، باید پاسخگوی شرارت های مهمانانشان باشند. مانور سیاسی و تبلیغاتی منحصر به شکایت بردن به نهادهای بین اللملی و اجماع سازی علیه اسراییل نیست، شامل اقداماتی متنوع و هوشمندانه در سطوح مختلف است. از جمله آنکه ملت های همسایه پی به خیانت دولتمردانشان به دوستی دو ملت ببرند و دولت های یاد شده نیز بین محدود کردن اسراییل یا مورد هدف قرار گرفتن منافع اسراییل در کشورشان، یکی را انتخاب کنند.  

در حقیقت راه سوم، انداختن معمای راهبردی پیش روی ما جلوی پای طرف های سوم است. بجای ما آن ها هستند که باید انتخاب کنند، بین اینکه هزینه جنایات دوستان تروریست شان را می پردازند یا اینکه منتظر بسته پاسخ های ایران می نشینند.    

در مسیر انتقام، یک نکته بسیار مهم وجود دارد: هرقدر پاسخ های امنیتی و نظامی در صورت لزوم می تواند بی سر و صدا و با صبر و حوصله باشد به گونه ای که دشمن درد شدیدی را متحمل شده ولی نتواند دم برآورد، پاسخ های سیاسی و تبلیغاتی باید پر سر و صدا و در کوتاهترین زمان باشد. اگر می خواهیم این راه سوم را انتخاب کنیم یا حتی اگر می خواهیم ضربه نظامی آشکاری بزنیم، هر دو یک زمان طلایی دارند که بعد از آن هر اقدامی کم اثر است. مباد که زمان از دست برود. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۰۸۰۶۰۱۲:۱۰:۱۱ ۱۳۹۹/۹/۹
اینجا انتقام گیری فقط باید در سطح همون ها باشه .یعنی ترور یک دانشمند در اسراییل تا دیگه تکرار نکنند مگر نه با واکنش گسترده و موشک پرانی فقط باعث خوشحالی ترامپ براندازهای داخلی میشویم که اخرین فرصت که ترامپ به ایران حمله کنه که هدف اسراییل هم بدون شک همین بوده / با امنیت ملی کشور بازی کنید هم ترامپ و هم نتانیاهو دیوانه بمب اتم دارند
ناشناس۱۷۰۸۳۴۷۱۴:۱۸:۴۸ ۱۳۹۹/۹/۹
باید اندکی صبر کنیم تا ترامپ برود بعد اسرائیل را با موشک بزنیم بایدن همانند ترامپ جنگجو نیست.
ناشناس۱۷۰۸۳۸۱۱۴:۳۳:۵۴ ۱۳۹۹/۹/۹
دلت خوش اسراییل هم با هسته ای میزنه
ناشناس۱۷۰۸۴۵۴۱۴:۵۷:۱۳ ۱۳۹۹/۹/۹
ما هم از ایران و کشورهایی که نیرو داریم فقط با موشک برای همیشه اسرائیل را محو می کنیم
ناشناس۱۷۰۸۴۸۶۱۵:۰۶:۵۲ ۱۳۹۹/۹/۹
اگر اسرائیل چنین حماقتی بکند ایران هم مرکز اتمی دیمونا را هدف قرار خواهد و رژیم صهیونیستی را نابود می کند.
ناشناس۱۷۰۸۶۸۷۱۷:۰۲:۱۰ ۱۳۹۹/۹/۹
ایران هم بمب اتمی دارد اما علنی نکرده و در صورت لزوم تلافی خواهد کرد.
ناشناس۱۷۰۸۸۷۱۱۹:۳۲:۵۸ ۱۳۹۹/۹/۹
بی منطق چرا میخواهید بهانه دست دشمن دهید
ناشناس۱۷۰۸۶۹۵۱۷:۰۶:۱۵ ۱۳۹۹/۹/۹
اسرائیل در جنگهای 33 روزه و 22 روزه و 11 روزه در مقابل موشکهای حزب الله و حماس تاب نیاورد و شکست خورد اسرائیل از تار عنکبوت سست تر است.
ناشناس۱۷۰۹۱۱۲۲۳:۳۰:۳۸ ۱۳۹۹/۹/۹
چرا همه مضربی از 11 هستند یعنی جنگ بعدی 44 روزه میشه
ناشناس۱۷۰۸۶۹۷۱۷:۰۸:۱۴ ۱۳۹۹/۹/۹
از حرف شما نتیجه گیری می شود که برجام خسارت محض بود و ایران باید در اسرع وقت برای ساخت سلاح هسته ای اقدام نماید.
ناشناس۱۷۰۸۷۰۲۱۷:۱۱:۲۶ ۱۳۹۹/۹/۹
اسرائیل سگ هار منطقه است اگر می خواهید جلوی سگ هار را بگیرید باید جلوی او ایستاد وگرنه بار دیگر به شما حمله خواهد کرد.
ناشناس۱۷۰۹۰۶۸۲۲:۳۴:۱۶ ۱۳۹۹/۹/۹
بتن ریختن قلب راکتور اراک اشتباه بود باید از پلوتونیوم تولیدی آنجا بمب اتم تهیه می کردیم.
ناشناس۱۷۰۹۱۲۴۲۳:۴۰:۰۴ ۱۳۹۹/۹/۹
پس چرا به دروغ میگفتین که برجام سایه جنگ را دور کرد ؟!
ناشناس۱۷۰۸۳۹۶۱۴:۴۰:۱۰ ۱۳۹۹/۹/۹
هرچی فکر میکنم یکی از مسئولینی چون این نوع نگرش بیشتر به نگرش حسن و بروبچ میخوره وایسیم تا ترامپ بره ما باید از اسرائیل انتقام بگیریم نه ترامپ این کارو اگه ترامپ کرده بود تاالان دو میلیون بار گفته بود اون چلغوزوقتی حاج قاسمو زد علنی گفت اونم قبل انتخابات فکر میکنی اگه ترامپ این دانشمند بزرگ مارو زده بود لالمونی میگرفت
ناشناس۱۷۰۹۰۸۴۲۲:۵۸:۲۸ ۱۳۹۹/۹/۹
اگر تو و امثال تو انتقام گیری بودن نیاز نبود از افغانستان و پاکستان برای کمک به سوریه و جنگ علیه داعش نیرو جمع کنیم نشستی توی خونه گرم و نرم حالا هی داد میزنی لنگش کن
ناشناس۱۷۰۸۴۰۷۱۴:۴۳:۲۲ ۱۳۹۹/۹/۹
زياد روي اين موضوع حساب نكن بايدن تحت فشار داخلي و براي حفظ ابروي خودش ممكن هست جنگ كند. اتفاقا ترامپ راحتتر در. مقابل فشار براي جنگ عمل ميكرد.
ناشناس۱۷۰۸۴۹۴۱۵:۱۰:۲۶ ۱۳۹۹/۹/۹
در قضیه ترور سردار سلیمانی ترامپ تهدید کرده بود اگر ایران بزند ما هم 52 نقطه ایران را می زنیم اما بلوف بود و بعد از حملات موشکی به عین الاسد هیچ اقدامی نکرد بایدن از ترامپ هم بی وجودتر است.
ناشناس۱۷۰۸۴۱۰۱۴:۴۴:۴۰ ۱۳۹۹/۹/۹
هر کاری با اسرائیل بکنیم همین حالا باید باشه چون ترامپ واکنش نشون نمیده یعنی اساسا کار ترامپ نبوده که حالا اونم تو این شرایط خودشو بیاره تو ماجرا حرف شما در صورتی درسته که این ترور بدستور ترامپ بوده باشه که بنظر میاد بدستور اون نبوده
ناشناس۱۷۰۸۵۰۲۱۵:۱۳:۳۳ ۱۳۹۹/۹/۹
مگر اسرائیل ما را با موشک زده؟ ما هم باید یکی از مسئولین اسرائیل رو ترور کنیم طوری که چیزی هم درباره نقش ایران اثبات نشه.
ناشناس۱۷۰۸۷۰۳۱۷:۱۳:۳۶ ۱۳۹۹/۹/۹
نتیجه 8 سال دیپلماسی لبخند گستاخ تر شدن دشمنان و افزایش تهدیدات و ترورها و تحریم ها بود.
ایرانی۱۷۰۸۷۸۷۱۸:۲۲:۱۸ ۱۳۹۹/۹/۹
بفرمایید مگر دست کسی بهشون می‌رسه؟ فکر کردی اونام مثل مائن ؟
ناشناس۱۷۰۸۹۴۰۲۰:۳۲:۰۶ ۱۳۹۹/۹/۹
باید طوری پاسخ داد که درس عبرت شود
ناشناس۱۷۰۹۰۲۶۲۱:۵۴:۴۵ ۱۳۹۹/۹/۹
مشکل اینه که توانشو نداریم
ناشناس۱۷۰۸۶۰۹۱۶:۱۰:۰۱ ۱۳۹۹/۹/۹
باید انتقام بگیریم هر طوری شده .هر تصمیمی غیر از این بزدلیه
یه الفی۱۷۰۸۶۱۹۱۶:۲۰:۴۰ ۱۳۹۹/۹/۹
جوابی با خونسردی محکم کوبنده سروقت و فرصت دندان شکن عاقلانه جدی بزرگتر از اقدامشان باید باشد
تبریزی۱۷۰۸۶۸۲۱۶:۵۶:۲۵ ۱۳۹۹/۹/۹
عزیزم لطف کن نظر منم منتشر کن. همه نظرات که نباید مطابق میل شما و مقامات باشه: تنها راه منطقی واقع بینی، شناختن وزن سیاسی خودمون در جهان و تغییر 180 درجه ای سیاست ها و پایان دادن به دشمنی هاست هم با آمریکا هم با اسرائیل هم با عربستان. چون ادامه وضع موجود قطعا تنها به فروپاشی ایران منجر می شه. نه اسرائیل طوریش می شه نه آمریکا نه عربستان. این کار شجاعت می خواد.
امین۱۷۰۸۷۹۷۱۸:۲۹:۳۴ ۱۳۹۹/۹/۹
حقیر! طبق فرمایش شما اگر یه آدم پر زور پدرتو کشت تو باید وزن سیاسی خودتو بشناسی و هیچی نگی، بزدل و بدبخت بودن تا کجا!!!
ناشناس۱۷۰۹۰۷۳۲۲:۳۷:۳۰ ۱۳۹۹/۹/۹
ظلم پایدار نمی ماند و این یک وعده الهی است منتظر فروپاشی اسرائیل باشید.
ناشناس۱۷۰۹۱۲۰۲۳:۳۶:۱۱ ۱۳۹۹/۹/۹
واقعاً که! یعنی تو ایرانی هستی؟!
ناشناس۱۷۰۸۰۸۰۱۲:۱۸:۵۸ ۱۳۹۹/۹/۹
در حالی که اعراب (امارات بحرین عمان و ... ) یکی یکی دارن با اسراییل صلح میکنند درگیری ما با اسراییل کاسه داغ تر از آش بودن است ...
ناشناس۱۷۰۸۳۵۲۱۴:۲۱:۲۶ ۱۳۹۹/۹/۹
امارات و بحرین و عمان و غیره گاو شیرده امریکا هستن ایران هرگز زیر سلطه امریکا نخواهد رفت و تسلیم زورگویی استکبار جهانی نخواهد شد.
ناشناس۱۷۰۸۴۷۴۱۵:۰۳:۰۲ ۱۳۹۹/۹/۹
انسانیت ربطی به عرب یا عجم بودن ندارد.این شرافت ماست که مانع میشود در مقابل ظالم در هر کجای حهان که باشد ساکت ننشینیم ما از سرورمان حسین(ع) یاد گرفته ایم که تن به کشته شدن در راه دفاع از حق میدهیم ولی به ذلت هرگز
ناشناس۱۷۰۸۵۳۶۱۵:۲۲:۲۰ ۱۳۹۹/۹/۹
شرافتتان در مورد این همه اختلاس و خیانتی که به ثروت‌های ملی می‌شود چیزی نمی‌گوید؟ در موردِ این همه زالو زاده که در خارج از کشور با پول مردم فقیر ایران عشق و حال و شاید حتی خیانت می‌کنند چیزی نمی‌گوید؟
ناشناس۱۷۰۸۶۵۴۱۶:۴۴:۴۸ ۱۳۹۹/۹/۹
اختلاس گران زالو صفت بیشتر از دار و دسته شما هستن بیخود گله نکنید.
ناشناس۱۷۰۸۷۳۹۱۷:۴۳:۴۹ ۱۳۹۹/۹/۹
الان تو چجوری از حرف اون بابا اینو گرفتی مجبوری کلیشه ای حرف بزنی تو اصلا نظر اونو در باره اختلاس پرسیدی که محکومش میکنی
ناشناس۱۷۰۸۷۵۴۱۷:۵۸:۰۹ ۱۳۹۹/۹/۹
تو اگر شرف سرت می شد در اینجا و در خبری که در مورد دشمن است پارازیت نمی انداختی
ناشناس۱۷۰۸۹۴۹۲۰:۳۷:۳۳ ۱۳۹۹/۹/۹
جناب با شرافت در خبری که در مورد دشمن ایران حرف از اختلاس و دزدی زدن را حذف کنید و به خبرهای دیگر ببرید
ناشناس۱۷۰۹۱۴۵۰۰:۱۱:۰۰ ۱۳۹۹/۹/۱۰
منافاتی ندارد با هردو فساد باید مبارزه کرد مثل اینکه دخترت یک کار بد بکند بگی مجبورم جواب زورگویی همسایه را ندهم
امیر۱۷۰۹۴۶۵۱۰:۴۵:۰۱ ۱۳۹۹/۹/۱۰
اقای ناشناس ایا شما معنی لغت عجم را میدانید ؟ عجم هم فکران شما هستند .
علی۱۷۰۸۰۸۱۱۲:۱۹:۵۳ ۱۳۹۹/۹/۹
زمانیکه سپاه بجای کارهای نظامی به دنبال کارهای متفرقه ـ اقتصادی و جناحی ... ـ هست از مسایل مهم دور می ماند چطور آرشیو هسته ای مان سر از تل آویو در میاره که این بلا رو در نطنز و شهید فخری نژاد می آورند .
ناشناس۱۷۰۸۳۶۱۱۴:۲۶:۰۶ ۱۳۹۹/۹/۹
لیست دانشمندان هسته ای در سال 2003 در اختیار آژانس قرار گرفت و این ترورهای کور نتیجه همان بازدیدهای بدون قید و شرط آژانس از سایت های ایرانه که با اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی توسط دولت شروع شد.
ناشناس۱۷۰۸۳۸۵۱۴:۳۶:۳۱ ۱۳۹۹/۹/۹
فقط اطلاعات سپاه نیست وزارت اطلاعات هم هست دوم این که با این همه تیم خرابکاری که به کشور می آیند خوب مشخص است یک جاهایی هم رد می شوند سوم این که ترور کردن آسان ترین راه و البته ترسو ترین کار برای ضربه زدن است چهارم هم این که سپاه بخش های مختلف داارد و نه این که همه بروند یک به یک بخشی!!! پنجم هم این که چشمات را باز کن امنیت فعلی تو و خیلی از زیر ساخت‌هایی که داری استفاده می کنی مدیون این ها هستی که اگر نبودن تو الان در خانه ات برق و گاز و.. نداشتی که بیایی اینجا حرف مفت بزنی
ناشناس۱۷۰۹۰۱۹۲۱:۴۹:۵۶ ۱۳۹۹/۹/۹
تیم وزارت اطلاعات در زمان احمدی نژاد تغییر کرد.
ناشناس۱۷۰۸۴۴۱۱۴:۵۴:۱۶ ۱۳۹۹/۹/۹
هم وطن با احترام به نگرش شما اما چند نکته رو هم من خدمتتون عرض میکنم اولا حفاظت از اسناد کار سازمان انرژی اتمیست چون یه مسئله سازمانیست ثانیا اگه چیزی حفاظت خاصی بخواد خوب وزارت اطلاعات هست دیگه ثالثا اونی که میره توحوزه اقتصادی قرارگاه خاتم سپاهه که اتفاقا تخصصش همینه نه سازمان اطلاعات سپاه رابعا درسته سپاهم ممکنه خطا داشته باشه وطبعا نبی مرسل نیست که خودشم همچین ادعایی نداره اما فقط یکی از کارهایی که سپاه کرده رو یاداوری میکنم پالایشگاه ستاره خلیج فارس که بخش بسیار زیادی ازبنزین کشور رو تامین میکنه خب فقط فرض کنید نمیساخت اونوقت تو ای تحریما تکلیف حمل ونقل جاده ای ما چی بود
ناشناس۱۷۰۸۴۹۹۱۵:۱۲:۵۵ ۱۳۹۹/۹/۹
خخخه یعنی اگر این کارها نکند ترور تمام می شود؟ ساعت خواب! افکارت دست خودت باشد و نه دشمنان که بد سوتی می دهید
ناشناس۱۷۰۸۵۵۶۱۵:۳۲:۰۷ ۱۳۹۹/۹/۹
هنوز اینقدر پرتی که نمیدانی سپاه مجموعه های مختلفی دارد و هر بخش آن کار جداگانه؟
ناشناس۱۷۰۸۷۶۵۱۸:۰۷:۱۹ ۱۳۹۹/۹/۹
مگه رئیس سازمان انرژی اتمی را سپاه تعیین میکه و آرشو اطلاعات هسته‌ای دست سپاه بوده!؟!؟
سعید۱۷۰۸۰۸۲۱۲:۱۹:۵۶ ۱۳۹۹/۹/۹
بالاخره نگفتی راه سومت چیه!!
ناشناس۱۷۰۸۱۹۵۱۳:۱۹:۱۴ ۱۳۹۹/۹/۹
خلاصه کنم اگر پاسخ قاطعانه و در خور به این جنایت ندهیم قافیه را باختیم.
ناشناس۱۷۰۸۲۰۳۱۳:۲۳:۱۱ ۱۳۹۹/۹/۹
پدیده عناصر خودسر را نیز جزو بررسی ها باید قرار داد
ناشناس۱۷۰۸۳۳۱۱۴:۱۳:۲۰ ۱۳۹۹/۹/۹
سعید امامی ها ممکن است دوباره شکل گرفته باشند
ناشناس۱۷۰۸۲۲۸۱۳:۳۳:۵۶ ۱۳۹۹/۹/۹
اگر می خواهید جلوی سگ هار را بگیرید باید جلوی او ایستاد و گرنه بار دیگر به شما حمله خواهد کرد.
ناشناس۱۷۰۸۹۲۵۲۰:۱۸:۴۱ ۱۳۹۹/۹/۹
تاحالا از نزدیک با سگ هار برخورد نکردی حرف چرت میزنی
ناشناس۱۷۰۸۲۴۳۱۳:۴۵:۲۵ ۱۳۹۹/۹/۹
پس چی خوندی!؟ میگه راه سوم اینه که بریم به کشورهای همسایه که با اسرائیل خوش و بش میکنن بگیم که شما هم در این اتفاق سهیم بودین و احتمالا تروریست‌ها از مرزهای شما وارد کشور شدن پس: یا منافع اسرائیل رو محدود میکنین یا منتظر اقدامات ما در کشورتون باشین؟
حسین رجایی (نویسنده)۱۷۰۸۲۶۰۱۳:۵۳:۱۳ ۱۳۹۹/۹/۹
با سلام و احترام برای دوستانی که وقت خواندن مطلب را ندارند: "بند یکی مانده به آخر"
ناشناس۱۷۰۸۲۷۳۱۳:۵۸:۳۳ ۱۳۹۹/۹/۹
تا زمانی که دولت روحانی و قدرت جاسوسها در اطرافش وجود داره هیچ راهی برای ایران وجود نداره
ناشناس۱۷۰۸۴۷۲۱۵:۰۲:۱۹ ۱۳۹۹/۹/۹
موافقم منم بعید میدونم انتقامی در کار باشه کاری با نگرش های سیاسی ندارم ولی خدایی خیلی تلخه تو این دریای فرار مغز ها بعضیا به خاطر تعهدشون میمونن نمیرن اون ور دنیا همین جا به ملت خودشون به من وتو خدمت میکنن بعد انقدر راحت شهید میشن البته اون دنبال و عاشق شهادت ولی این دلیل نمیشه ما انقدر بی عرضه باشیم که اونا جرات کنن بهترینامونو بزنن متاسفانه قدر دانشمندان توایران شناخته شده نیست حتی بین مردم شما به یکی بگو ده تا دانشمند زنده تو ایران اسم ببر بعد بگو ده تا سلبریتی زنده اسم ببر هرچند من همین از دانشمندا بخاطر مقایسشون با سلبریتیا عذر میخواهم
امین۱۷۰۸۳۵۴۱۴:۲۲:۲۸ ۱۳۹۹/۹/۹
کسی انتظار انتقام گرفتن نداره از شما
ناشناس۱۷۰۸۰۸۹۱۲:۲۳:۲۶ ۱۳۹۹/۹/۹
آقای رجایی کاش به چند سوال هم جواب بدهید چرا همه همسایه ها، از عراق تا آذربایجان و اعراب و پاکستان و ...همه بدر اقدامات دشمنان علیه ما هستند؟ فکر نمی کنید سیاست ها و رفتار ما نیز ایراداتی دارد؟ چرا به سراغ رفع این ایرادات و حل مسائلمان با همسایگانمان نمی رویم چرا طرح آمریکا و صهیونیست ها در لولوخورخوره ساختن از ایران را با برقراری روابط بدون تنش با همسایگانمان خنثی نمی کنیم؟
ناشناس۱۷۰۸۳۹۹۱۴:۴۱:۱۴ ۱۳۹۹/۹/۹
حالا تو بگو کدام همسایه های ایران با هم خوب هستند؟ تا نوبت به ایران برسیم فکرت که محدود باشد همیشه درجا می زنی
ناشناس۱۷۰۸۵۰۰۱۵:۱۲:۵۸ ۱۳۹۹/۹/۹
خب هم میهن با عرض احترام به شما مگه ما چه لطمه ای به پاکستان زدیم مگه ما چه لطمه ای به افغانستان زدیم یا اذر بایجان اون عراق بود که به ما حمله کرد بعدم به کویت حمله کردکل اروپا با اون اقتصاد زیر بار یک میلیون پناهجو نرفت ایران چند سال پذیرای اون همه افغان بود اونم ما با اون اقتصادمون ما دیگه باید چجوری خودمون اصلاح کنیم مثلا ؟اونوقت اب روی مردم زابل بسته است یعنی اینجوری شنیدم. خب تو پاکستلن اون سال سیل اومد ما جز مهمتری کمک کننده هابودیم قبلا به اذر بایجان کمک کردیم خودش نخواست رفت طرف امریکا به همین عراق تو مبارزه با داعش کمک نکردیم من از واقع بینی بدم نمیاد اما واقع بینی این نیست که همیشه مشکل از ماست بعد شما ببین تو خیلی از این کشورا مقامات با اشاره امریکا میان رو کار وگرنه امریکا به یه ملتی بگه گاو شیرده اونوق حتی سفیرشم احضار نکنی؟
ناشناس۱۷۰۸۰۹۰۱۲:۲۳:۲۹ ۱۳۹۹/۹/۹
جناب شما همیشه کامنتهای کاربران رو مقاله میکنید. به عنوان کارشناس راه حل ارائه فرمایید.
ناشناس۱۷۰۸۱۹۸۱۳:۱۹:۵۵ ۱۳۹۹/۹/۹
اگر صلح می خواهید آماده جنگ شوید.
ناشناس۱۷۰۸۲۲۹۱۳:۳۵:۰۲ ۱۳۹۹/۹/۹
باید تل آیو و حیفا را بزنیم و سگ هار منطقه را سرجایش بنشانیم.
ناشناس۱۷۰۸۳۵۰۱۴:۲۰:۵۳ ۱۳۹۹/۹/۹
اونها هم با بمب اتم میزنند . خیلی توهم دارید شما زیاد فیلم نگاه نکنید
ناشناس۱۷۰۸۳۹۳۱۴:۳۹:۴۶ ۱۳۹۹/۹/۹
جناب باهوش آن مکان خاصشان زده شود به کل با خاک یکسان می شوند در ضمن بمب اتم سلاح تهاجمی نیست
ناشناس۱۷۰۸۴۱۹۱۴:۴۸:۵۶ ۱۳۹۹/۹/۹
اسرائیل اتم نداره همش سرکاریه
ناشناس۱۷۰۸۴۳۳۱۴:۵۱:۴۳ ۱۳۹۹/۹/۹
بمب اتم که بزنند ما دیگر مثل ژاپن نیستیم که تسلیم شویم اون وقت با موشک باران شخمشان می زنیم
ناشناس۱۷۰۸۵۰۱۱۵:۱۳:۲۸ ۱۳۹۹/۹/۹
در صورتی که اسرائیل چنین حماقتی بکند ایران مرکز اتمی دیمونا را با موشک هدف قرار می دهد و اسرائیل را با خاک یکسان می کند.
ناشناس۱۷۰۸۵۱۸۱۵:۱۶:۵۷ ۱۳۹۹/۹/۹
اسرائیل در جنگ های 33 روزه و 22 روزه و 11 روزه در مقابل موشکهای حزب الله و حماس تاب نیاورد و شکست خورد اسرائیل از تار عنکبوت سست تر است.
ناشناس۱۷۰۸۶۸۴۱۶:۵۹:۰۵ ۱۳۹۹/۹/۹
در صورتیکه اسرائیل به چنین حماقتی دست بزند مرکز هسته ای دیمونا توسط حزب الله لبنان مورد اصابت موشک قرار می گیرد و اسرائیل نابود می شود.
حسین رجایی۱۷۰۸۲۹۴۱۴:۰۳:۲۵ ۱۳۹۹/۹/۹
با سلام و احترام و تشکر از نظر لطف شما منظور آنست که اگر وارد آوردن ضربه سخت نظامی را فعلا به صلاح نمی دانیم، می توانیم دوستان اروپایی و آمریکایی (دولت بایدن) اسراییل را مجبور کنیم هزینه جنایت های دوستشان را بپردازند. این بسته وسیعی از اقدامات را از محکومیت بین المللی تروریسم دولتی اسراییل تا امتیازهای اقتصادی و سیاسی به ایران در بر می گیرد. اینکه فکر کنیم این حرکت معامله با خون شهید است صحیح نیست. هر اتفاقی که هم آمران این ترور را خشمگین و پشیمان کرده و هم عزت ملی و وجهه بین المللی کشورمان را تقویت کند، ذیل پروژه انتقام است
ناشناس۱۷۰۸۴۰۶۱۴:۴۲:۴۰ ۱۳۹۹/۹/۹
کی گفته به صلاح نیست؟ 10 سال پیش هم همین نگاه منفعلانه کردین
ناشناس۱۷۰۸۴۳۹۱۴:۵۴:۰۲ ۱۳۹۹/۹/۹
تا زماني كه ايران ميگويد اسراييل نابود بايد گردد، كسي به ما امتيازي نميدهد. البته حاضرند امتياز بدهند كه مشروعيت اسراييل رو بپذيريم.
ناشناس۱۷۰۸۵۲۳۱۵:۱۸:۴۰ ۱۳۹۹/۹/۹
اسرائیل رژیم جعلی و غاصب و کودک کش است و باید از روی نقشه زمین حذف بشود.
ناشناس۱۷۰۸۰۹۱۱۲:۲۴:۳۹ ۱۳۹۹/۹/۹
ایران باید در شب ورود بایدن به کاخ سفید انتقام خود را عملیاتی کند که هم شر ترامپ جنگجو کم شده و هم پاسخ دندان شکنی به نتانیاهو داده شود.
ناشناس۱۷۰۸۲۵۷۱۳:۵۲:۳۶ ۱۳۹۹/۹/۹
درست زمانی که ترامپ قطعا رفته و بایدن هنوز نیومده باید عربستان و امارات و اسراییل رو بزنیم
علی بابا۱۷۰۸۰۹۳۱۲:۲۵:۳۴ ۱۳۹۹/۹/۹
به نظر میاد پاسخ دندان شکن به این موضوع ساخت بمب اتمی است و بس چرا ما نباید بمب اتم داشته باشیم بمب اتم برای استفاده نیست مگه تا حالا غیر از آمریکا که دوبار ازش استفاده کرده چه کسی از آن استفاده کرده است بمب اتم مولفه قدرت است که میتوان آن را در دستور کار قرار داد
ناشناس۱۷۰۸۰۹۴۱۲:۲۷:۳۰ ۱۳۹۹/۹/۹
شماها هنوز توان شناخت دوست دشمن رو هم ندارید اون موقع که عربستان و کویت به صدام پول دادن ایران رو بزنه شما می گفتید کشورهای دوست و برادر عربی ! حالا هم که از آذربایجان اماراتی حمایت میکنید که دوست اسراییل هستن . کلا دشمنی شما با اسراییل هم سر لج بازی است و دلیل مشخصی ندارد
ناشناس۱۷۰۸۷۶۸۱۸:۱۰:۳۳ ۱۳۹۹/۹/۹
یعنی واقعا تا حالا دلیل دشمنی با اسرائیل را نفهمیدی!؟
ناشناس۱۷۰۹۰۷۸۲۲:۴۸:۲۹ ۱۳۹۹/۹/۹
دليلش رو بگو لطفا ما هم بفهميم.
ملانصرالدین۱۷۰۸۱۰۰۱۲:۲۹:۴۵ ۱۳۹۹/۹/۹
بنیاد و اساس وزارت به اصطلاح اطلاعات مشکل داردہ(از سال 1376 به بعد ) باید وزارت اطلاعات را از دوباره هرس و شخم ریزی کرد فقط همین راه دیگری ندارد که ندارد
ناشناس۱۷۰۸۲۰۴۱۳:۲۳:۴۳ ۱۳۹۹/۹/۹
دولت در سال 1382 با ساده لوحی تمام لیست دانشمندان هسته ای را در اختیار آژانس قرار داد و آژانس هم این اسامی را در اختیار موساد قرار داد.
ناشناس۱۷۰۸۲۵۲۱۳:۵۰:۴۲ ۱۳۹۹/۹/۹
عزیز دل محافظت با سپاه بوده، نه وزارت
ناشناس۱۷۰۸۴۲۵۱۴:۵۰:۰۸ ۱۳۹۹/۹/۹
عزیز دل تورهای امنیتی کشور چند لایه است و یکی از آنها سپاه است
ملانصرالدین۱۷۰۹۱۶۲۰۰:۳۰:۰۷ ۱۳۹۹/۹/۱۰
در برابر درز اطلاعات هزاران محافظ هم کار کرد ندارد برادر!!! ساده لوحی هست که وزارت اطلاعات را با حفاظت یکی بدانیم
ناشناس۱۷۰۸۴۱۸۱۴:۴۸:۵۳ ۱۳۹۹/۹/۹
نکند انتظار داری ده تا ماشین مراقبت کنند؟
اصفهانی۱۷۰۸۵۴۰۱۵:۲۳:۵۹ ۱۳۹۹/۹/۹
واقعا کج فهمی دوست عزیز وزارت اطلاعات نمیتواند هرچند متر یک مامور بگمارد ومنطقه را رصد کند واین خیلی کار شاقی نکردند که درخیابان خلوت ودرنزدیکی ویلا بااستفاده از انفجار خودرو وبستن رگبار کارماهرانه ای کرده باشند نه عزیزم درضمن اسکورت این بنده خدا از پرسنل دژبان معمولا تامین میشود ودرحد اسکورتی نبود که سپاه برای وی درنظر گرفته باشد وطبق مقررات نیروهای مسلح برای فرماندهان عالیرتبه از همان نظامیان موجود دردربدنه خودشان بعنوان اسکورت استفاده میکنند ودراین ترور هم اسکورت شهید غافگیر شدن ونتوانستند واکنش جدی ازخودشان نشان دهند وبیایید کار عریران اطلاعات را کمرنگ نکنیم صبر وحوصله بخرج دهید قطعا عوامل ترور دستگیرمیشوند واونوقت شرمنده زحمات این عزیزان نشوید وکی گفته وقتی ترورصورت گرفت باید همان دقایق اولیه تروریستها باید دستگیرمیشدند وچون دستگیر نشدند ماموران اطلاعات را مورد هجمه وتوهین قراردهیمکمی انصاف داشته باشید وماموران وزارت مثل شماها احساساتی نیستند تا یک اشکی را دیدن بگریند وتا با یک لبخند بخندن الان شماها احساساتی هستید واطلاعات هم با کمال خونسردی وبدور از هرگونه دلسردی مشغول جمع اوری اطلاعات هستند شک نکنید تااواخر هفته اعلام دستگیری به گوشتان خواهد رسید
ناشناس۱۷۰۸۱۰۱۱۲:۳۰:۲۳ ۱۳۹۹/۹/۹
به شدت احساس حقارت میکنم. بعد از ترور سردار سلیمانی ضربه ی ما ضعیف بود و دشمن جری شد. ما سوله خالی آنها را زدیم و آنها سوله های پر نطنز ما را زدند. بعد هم اپنهایمر ما رو شهید کردند در حالیکه دستگاه های اطلاعاتی ما بشدت اهمال کردند. 12 تروریست مسلح در صحنه ترور خبر از وجود یک اکیپ 100 تا 200 نفره پشتیبان در کشور میدهد و دستگاه اطلاعاتی ما بی خبر. با وجود قدرت دستگاه های اطلاعاتیمان اما باید نقصان ها را بپذیریم تا به فکر جبران باشیم. مسئله نفوذ در دستگاه های اطلاعاتی را هم باید جدی بگیریم. جواب این اقدامشان فقط و فقط ساخت بمب اصلی است. و اعدو لهم ما استطعتم من قوه.
ناشناس۱۷۰۸۵۱۱۱۵:۱۵:۳۷ ۱۳۹۹/۹/۹
این شرایط نتیجه ی سالها سهل انگاری هست نه یک شب. سال ها فقط شعار دادیم. وقتی مسئولین به جای رسیدگی به کشور فکرشون فقط تا نوک دماغشون و فرستادن خانواده هاشون اونور آب بوده معلوم هست ایران الان ضعیف هست
ناشناس۱۷۰۸۶۳۴۱۶:۳۳:۳۶ ۱۳۹۹/۹/۹
دمت گرم لعنت به نکبتای گرین گارتی
ناشناس۱۷۰۸۱۰۳۱۲:۳۱:۴۰ ۱۳۹۹/۹/۹
اخراج بازرسان آژانس و تعلیق اجرای پروتکل الحاقی و NPT در حال حاضر بهترین تو دهنی به نتانیاهو و ترامپ است و انتقام سخت باید در فرصت مناسب و نه خیلی دور اجرایی بشود.
حسین آزاده۱۷۰۸۱۰۷۱۲:۳۵:۱۴ ۱۳۹۹/۹/۹
هر استراتژی بر مبنای انتقام کارگر نیست. اصولا داستن استراتژی و انتقام با هم همخوان نیستند. تا وقتی که به مسائل از دیدگاه منافع ملی نگاه نکنیم و نگاه ایدئولوژیکی داشته باشیم، بازنده خواهیم بود.
ناشناس۱۷۰۸۲۵۱۱۳:۵۰:۱۱ ۱۳۹۹/۹/۹
ببخشید اینکه یه دانشمند ما ترور شده و ما بخواهیم تلافی کنیم چه ربطی به ایدئولوژی داره!؟ اینکه باید پاسخ ما هوشمندانه و مطابق با منافع ما باشه درسته ولی چرا دوست داری هر چیزی رو به ایدئولوژی ربط بدی!؟
ناشناس۱۷۰۸۱۱۸۱۲:۴۳:۲۱ ۱۳۹۹/۹/۹
چی شد اخرش؟
س.علی۱۷۰۸۴۸۹۱۵:۰۸:۰۰ ۱۳۹۹/۹/۹
بزن بزن بشه حالا کی کی رو بزنه و کجا بزنه و چه وقت باشه معلوم نیست!
ناشناس۱۷۰۸۱۲۳۱۲:۴۶:۳۰ ۱۳۹۹/۹/۹
روحانی در شورای امنیت ملی باید جلو تندروی تندروها رو بگیره مگر نه هدف اسراییل (و تندروهای داخلی) که اغاز جنگ پیش از پایان ترامپ در کاخ سفید محقق میشه
ناشناس۱۷۰۸۱۹۳۱۳:۱۷:۲۲ ۱۳۹۹/۹/۹
روحانی بعنوان رئیس شورایعالی امنیت ملی باید در مورد این ترورها پاسخگو باشد.
ناشناس۱۷۰۸۲۶۴۱۳:۵۵:۴۱ ۱۳۹۹/۹/۹
فعلا که روحانی در دولت و شورای امنیت ملی ، کلا منافع ملی رو به باد داده . تو نمیخواد نگران کارهای روحانی باشی
ناشناس۱۷۰۸۲۷۸۱۳:۵۹:۳۶ ۱۳۹۹/۹/۹
ما که نفهمیدیم چرا تا تقی به توقی میخوره یه عده میگن داره جنگ میشه!؟ هویت و پایه‌های تمدن غرب بر مبنای اقتصاد شکل گرفته و هرچیزی که باعث تضعیف اقتصادشون بشه به شدت ازش پرهیز میکنن! به همین دلیل ترامپ که دیوانه‌تر از همه اونها بود حتی با زدن پهپاد و عین‌الاسد با اون همه تهدید اقدامی نکرد و اتفاقا برعکس خواست اونها رو کم‌رنگ نشون بده. هر اقدام جدی بر علیه ایران میتونه شروع اتفاقات غیر قابل پیش‌بینی برای همه باشه!
ناشناس۱۷۰۸۲۸۹۱۴:۰۲:۴۷ ۱۳۹۹/۹/۹
تندرویی شما در مذاکره که از 20 سال پیش دنبال کردین اوضاع کشور را به این مرحله رساندین
ناشناس۱۷۰۸۱۲۵۱۲:۴۶:۴۲ ۱۳۹۹/۹/۹
چه حرفی که اگر پاسخ بدهیم جنگ می شود این ادبیات کسانی است که می گفتند پاسخ شهادت سردار را بدهیم جنگ می شد
ناشناس۱۷۰۸۱۳۶۱۲:۴۹:۲۵ ۱۳۹۹/۹/۹
وقتی کشتی انگلیسی را گرفتیم از آن موقع جرات کردن به کشتی ما تجاوز کنند؟ جواب ندهید جلو می آیند و این را باید همان سال 88 که ترور کردن انجام می دادین
ناشناس۱۷۰۸۱۳۷۱۲:۵۰:۳۱ ۱۳۹۹/۹/۹
این دست از سخنان و نوشته ها بی فایده هستند. اگر شعار را کنار بگذاریم و بیندیشیم کارها درست پیش می رود اگر افراد را صرفا به جهت آنکه نماز شب می خوانند و دکمه پیراهنشان را تا بالا می بندند انتخاب کنیم. کار درست پیش نمی رود اگر برگزیدگان کنکور براساس عملکرد پدرانشان باشد کار درست پیش نمی رود اگر چاپلوسی معیاری برای انتخاب باشد کار درست پیش نمی رود
پرویز۱۷۰۸۱۳۹۱۲:۵۰:۴۲ ۱۳۹۹/۹/۹
بسیار عالی . حرف منطقی و خوبی است کاش این موضوع به نحوی در شورای عالی امنیت ملی مطرح شود. سایت الف موضوع را میتواند پیگیری کند.
ناشناس۱۷۰۸۱۵۱۱۲:۵۴:۵۰ ۱۳۹۹/۹/۹
بدون شک راهی که شما میروید به ناکجا اباد است ... مثل داستان اقتصاد و کرونا فقط شعار تو خالی
ناشناس۱۷۰۸۲۵۵۱۳:۵۲:۲۵ ۱۳۹۹/۹/۹
ببخشید مثلا اوضاع ما تو کرونا خیلی وخیم‌تر از سایر کشورهای مدعیه!؟ آمریکا با بیش از 170000 متبلا در روز و بیش از 2500 فوتی از ما بهتر بوده!؟ ادعا هم دارن که واکسن درست کردن!!!
ناشناس۱۷۰۸۳۲۰۱۴:۱۰:۰۲ ۱۳۹۹/۹/۹
خخخ تو هر دوتای این موارد روحانی همه کاره است خخخخ
ناشناس۱۷۰۸۳۵۵۱۴:۲۳:۵۵ ۱۳۹۹/۹/۹
خخخخ روحانی کاری نمی تواند بکند چون کشور تحریم و مشکل اقتصادی داره . پس حرفبی ربط نزنید تحریم ها زیر سر شماست شعار نویس موشک
ناشناس۱۷۰۸۴۱۳۱۴:۴۵:۳۳ ۱۳۹۹/۹/۹
جناب موشک دوست هنوز نمیدانی مشکل اصلی اقتصادی کشور داخلی است ولی به دروغ...! ولی دوستان نظامی ما بلد هستند در این اوضاع هم بزنند نابود کنند فقط صبر کن باشد رو سیاهی برای تو
ناشناس۱۷۰۸۴۳۸۱۴:۵۳:۳۷ ۱۳۹۹/۹/۹
کوچولو تحریم ها از سال 88 و بعد از آشوب ها ترور را رقم زدین
ناشناس۱۷۰۸۴۴۶۱۴:۵۵:۲۰ ۱۳۹۹/۹/۹
جوابی ندارید دنبال شعار می روید؟ دوستی و دشمنی بر اساس شعار نیست عمل است
ناشناس۱۷۰۸۵۱۰۱۵:۱۵:۱۲ ۱۳۹۹/۹/۹
تحریم های بانکی و نفتی نتیجه فتنه و آشوب دار و دسته شما در سال 88 بود.
ناشناس۱۷۰۸۵۶۰۱۵:۳۶:۵۸ ۱۳۹۹/۹/۹
تحریم نتیجه غنی سازی ها احمدی نژاد و شعار نابودی ....
ناشناس۱۷۰۸۶۶۶۱۶:۴۹:۵۴ ۱۳۹۹/۹/۹
هیلاری کلینتون: تحریمهای بانکی و نفتی جمهوری اسلامی در حمایت از سبزها و اصلاح طلبان بود.
سعید۱۷۰۸۱۶۶۱۳:۰۰:۰۵ ۱۳۹۹/۹/۹
دقیقا درسته مخصوصا در رابطه با همسایه شمالغربی
ناشناس۱۷۰۸۴۸۷۱۵:۰۷:۰۲ ۱۳۹۹/۹/۹
از اینکه آذربایجان ظرف ۴۴ روز توانست ارمنستان را از سرزمینهای اشغالی با خفت و خواری و تحمیل تلفات سنگین خارج کنه، بدجور حالتان را گرفته است. این هویدا شدن اسرار وجودتان است. خوشحالم
کهن۱۷۰۸۱۹۲۱۳:۱۷:۱۹ ۱۳۹۹/۹/۹
اوج این مطلب جایی بود که میگفت غرب باید امتیازاتی بدهد ولی نه امتیازی که برخی را در انتخابات ۱۴۰۰ خوشحال کند. خجالت اور است واقعا خجالت آور است که وقتی وارد دوره نزدیک به انتخابات میشویم گروههای مختلف همه چیز را با انتخابات معامله میکنند.لطف کنند ردایی را با نام اصول دینی و اخلاقی بر دوش انداخته اند به کناری بیفکنند که رفتارشان هیچ بویی از اصول اخلاق و دین نبرده است.
ناشناس۱۷۰۸۲۰۹۱۳:۲۶:۲۶ ۱۳۹۹/۹/۹
اینجا یک استراتژیست مثل سردار سلیمانی نیاز داریم فکر کنید اگر او بود چه میکرد آیا مماشات میکرد یا اهدافی را ترسیم و عملی و با موفقیت اجرا میکرد همانگونه که دو کشور را نجات داد و منطقه را از شر داعش پاکسازی کرد باید سریع و با قاطعیت جواب چندین برابری داده شود در ترور سردار قدرتمند و عزیز سلیمانی ضربه وارده به دشمن بقدر کافی قوی نبود ما انتظار حداقل به درک فرستادن نتانیاهو یا هم رده او را داشتیم تا دیگر جرات نگاه چپ به ایران را نداشته باشند باید به قلب دشمن ضربه زد و بدانند که ، انتظار از نیروهای نظامی است دقیقه شماری میکنیم.
حمید۱۷۰۸۲۱۳۱۳:۳۰:۴۰ ۱۳۹۹/۹/۹
من دقیق متوجه منظور نوسینده محترم نشدم بالاخره راه سوم چیست ؟
ناشناس۱۷۰۸۲۱۸۱۳:۳۱:۴۱ ۱۳۹۹/۹/۹
شده ایم مظلوم قرن 21 فقط هم از زندگی 80 میلیون ایرانی هزینه میکنیم چرا نمیتوانیم مثل کشورهای عادی رفتار کنیم اگر روسیه را تحریم میکنند علتش اشغالگری در قرن 21 است و لازم است مهار شود ما چه گناهی کردیم اگر روسیه باز هم ایران را پاره پاره کند امکان نداره اعراب از ما حمایت کنند حتی زمان را مناسب برای تسویه حساب جزایر جنوب خواهند دید .
ناشناس۱۷۰۸۲۲۷۱۳:۳۳:۵۴ ۱۳۹۹/۹/۹
امثال شما از آذربایجان حمایت کردید.حالا اونا جواب بدهند؟
فرناز۱۷۰۸۲۴۵۱۳:۴۷:۲۳ ۱۳۹۹/۹/۹
مطلب کاملا صحیحی است. ولی ای کاش یه خرده مصداقی تر می نوشتید تا اینقدر کلی گویی
ناشناس۱۷۰۸۲۷۰۱۳:۵۶:۵۲ ۱۳۹۹/۹/۹
احتمال تکرار نقشه قتلهای زنجیره ای و خیانت از داخل لطفا یادتون نره ، نمیشه ۱۲ نفر تروریست در یکجا جمع شدن به این اسانی فرار کنن بدون هیچ ردپایی، یک زن بی حجاب از بین میلیون ها زن دو ساعته توسط نیروی اطلاعات شناسایی و دستگیر میشه چطور روزهای کرونا و خلوت خیابان‌ها همچین ترور ناجوان مردانه به این راحتی انجام بشه ،
ناشناس۱۷۰۸۳۱۶۱۴:۰۸:۱۷ ۱۳۹۹/۹/۹
اگر به نظرات ذيل اين مقاله و مقاله اى كه مرجع داده اند ( اگر بايدن پيروز شود ) و نظرات كاربران و مثبت و منفى ها ( كه خوشبختانه سايت الف هميشه بيطرفانه انعكاس ميدهد ) مراجعه كنيد متوجه ميشويد كه نويسنده و همفكرانشان از اقبال اكثريت مردم بى بهره اند. لذا از انتخابات اتى بيمناكند تمام هدف نگارش اين مقالات هم همين است .
ناشناس۱۷۰۸۸۵۲۱۹:۰۹:۳۹ ۱۳۹۹/۹/۹
30 یا 40 تا لایک رو که خیلی هاشون بیرون کشورند نماینده 70-80 میلیون نفر داخلی گرفتی؟! :)
ناشناس۱۷۰۸۳۳۳۱۴:۱۳:۳۰ ۱۳۹۹/۹/۹
فکر میکنم راه‌های زیادی برای مقابله وجود داره! ما باید کارهایی انجام بدیم که برای اونها دردآور باشه نه برای خودمون افتخار آمیز! مثلا الان ذهنها آماده اقدام ایرانه، میتونیم اقداماتی در انرژی هسته‌ای انجام بدیم یا با توجه به پایان تحریم تسلیحاتی ایران سلاح‌های قوی‌تر به جبهه مقاومت برسونیم یا به کشورهای مخالف غرب تسلیحات راهبردی بفروشیم!
ناشناس۱۷۰۸۳۳۶۱۴:۱۴:۲۰ ۱۳۹۹/۹/۹
چرت و پرت میگی چرا؟ الان مثلاً ما به مقر جاسوس های اسرائیل توی یکی از کشورهای همسایه حمله کنیم ، اگر کشور همسایه پرونده ای رو تو شورای امنیت برای ما باز کنه که بازنده ماییم چین و روسیه هم برای ما قطعنامه ای رو وتو نمیکنن ، نهایتاً رای ممتنع میدن
ناشناس۱۷۰۸۶۷۶۱۶:۵۳:۱۲ ۱۳۹۹/۹/۹
چین و روسیه در سالهای اخیر همه قطعنامه های ضد ایرانی را وتو کردند.
ناشناس۱۷۰۸۹۰۴۲۰:۰۸:۵۸ ۱۳۹۹/۹/۹
وتو کردن چون ایران هیچ اشتباهی نکرد حمله به عین الاسد هم با هماهنگی با عراق انجام شد ( خود عراق هم دلش خنک شد) ولی کدوم یکی از این کشورهایی که اسراییل توش نیرو فرستاده حاضرند با ما همکاری کنن؟ عربستان؟ بحرین؟ امارات؟ ما چرا پارسال عین الاسد رو زدیم ؟ مگه تو عربستان ،بحرین ، امارات ، کویت و ... پایگاه ندارن؟ تنها عراق و سوریه حاضر بودن با ما همکاری کنن حتی افغانستان هم حاضر نبود با ما تو این زمینه همکاری کنه اگه نیروهای آمریکایی رو توی همین بحرین می‌زدیم ساکت نمیشِست شورای امنیت محکوم بودیم حتی اگر خود عراق هم راضی نبود ما نمیتونستیم بزنیم
ناشناس۱۷۰۸۳۴۶۱۴:۱۸:۱۰ ۱۳۹۹/۹/۹
جالبه در زمان جنگ قره باغ ما گلوی خود را پاره کردیم که از نظر تاریخی ایران همیشه حامی ارمنستان بوده است ، اگر آن منطقه را رها کنیم اردوغان جای ما را می گیرید ، اما کسی گوش نکرد ، حالا هم این حرفها دیر شده است ، قبل از انتقام مسئولان مربوطه باید پاسخ دهند که چرا سیستم امنیتی در چند ماه گذشته این همه ضربه خورده است ، یا اینکه چرا یک سال رجز خوانی درباره انتقام خون حاج قاسم هنوز عملی نشده است ، این بازی را صهیونیست ها به خوبی بازی کردند ، استفاده از عوامل انسانی برای ترور یکی از مهمترین نیروهای نظام در نزدیکی تهران؟ وقت آن نرسیده که به جای رجز خوانی کلاه خود را کمی بالاتر بگیریم به فکر رفع نواقص امنیتی خود باشیم ؟
ناشناس۱۷۰۸۴۵۱۱۴:۵۶:۰۱ ۱۳۹۹/۹/۹
یک گروه حد اقل پنجاه نفری برا ترور یک دانشمند برجسته وارد کشور می شوند و مدت ها کار می کنند و هیچکس اصلا متوجه نمی شود
ناشناس۱۷۰۸۵۱۲۱۵:۱۵:۳۸ ۱۳۹۹/۹/۹
اتفاقا خوب اشاره کردید که ایران از نظر تاریخی حامی ارمنستان بوده است و آذربایجانیها این را به خوبی فهمیده اند. در این جنگ هم بعد از پیشرویهای سریع آذربایجان مواضع ایران متفاوت تر شد. ما لحظه به لحظه اخبار را رصد می کردیم. حتی بعد از امضای بیانیه صلح و داستان کریدور بین نخجوان و آذربایجان، اظهارات سخنگوی وزارت خارجه در خصوص وجود هزار اما و اگر برای عملی شدن این کریدور، قابل فهم بود و نشان از این داشت که تمامی موضعگیریهای اخیر ایران و آذربایجان و دوستی و فلان، همه تعارفات سیاسی است. طرفین و خصوصا آذربایجانیها خوب به مواضع ایران آگاهند.
ناشناس۱۷۰۹۰۶۲۲۲:۲۷:۲۷ ۱۳۹۹/۹/۹
قطعا در ترکیه هستی وهدفت فتنه در اذربایجان ایرانه حاکمان ما کی می خواهند بفهمند که امریکا و اسراییل هیچ چشمداشتی به خاک ایران ندارند و باکو وعثمانی چشم طمع به ما دوخته اند دشمن اصلی ما سیاستهای توسعه طلبانه اردوغان است
معلم۱۷۰۸۳۶۴۱۴:۲۷:۰۵ ۱۳۹۹/۹/۹
اول. باید مدارک مستند دال بر نقش داشتن اسراییل ارائه شود .(چون هنوز مسئولیت آن را نپذیرفته) هرچند ما میدانیم که اسراییل دشمن ماست . البینه علی المدعی . دوم : هدف ترور کاملا مشخصه .
ناشناس۱۷۰۸۶۷۷۱۶:۵۴:۵۱ ۱۳۹۹/۹/۹
موساد رسما"پذیرفته و نتانیابو در سال 97 نام این شهید را علنا"اعلام کرده بود.
ناشناس۱۷۰۸۴۱۵۱۴:۴۶:۲۳ ۱۳۹۹/۹/۹
ایران بهشت موسادد
ناشناس۱۷۰۸۷۷۹۱۸:۱۸:۱۰ ۱۳۹۹/۹/۹
اسرائیل توی قسمت‌های اشغالی خودش هم امنیت نداره و داره توی جهنم زندگی میکنه! هر وقت جرات کرد دیوارهای دور خودش رو خراب کنه من میگم داره از جهنم میاد بیرون! موساد هروقت تونست از پس غزه که به اندازه آبسرد هم وسعت نداره بربیاد من قبول میکنم اینجا براش بهشته!
ناشناس۱۷۰۸۴۴۰۱۴:۵۴:۱۱ ۱۳۹۹/۹/۹
راه سوم حمله به بیابان های خالی از سکنه هست همانند آنچه در انتقام خون شهید سلیمانی انجام شد و بعد هم کلی تبلیغات که ما بهترین بیابان برهوت را موشک باران کردیم
ناشناس۱۷۰۸۶۸۳۱۶:۵۶:۳۴ ۱۳۹۹/۹/۹
برای اولین بار بعد از جنگ جهانی دوم به پایگاههای نظامی امریکا حمله کردیم و برای یانکی ها خط و نشان کشیدیم.
ناشناس۱۷۰۸۷۷۵۱۸:۱۵:۰۸ ۱۳۹۹/۹/۹
باشه شما هم با این چیزها دلت رو خوش کن
ناشناس۱۷۰۸۴۹۱۱۵:۰۸:۵۹ ۱۳۹۹/۹/۹
عزیزان تعداد زیادی از خانواده های دولتی ها در خارج از کشور زندگی می کنند و همین ها جاسوسان بالقوه ای هستند که در زمان نیاز به با الفعل تبدیلشان می کنند آن هم با تهدید خانواده هایشان. مگر یادتان رفته چرا بنی صدر خیانت کرد. خیانت بنی صدر به دلیل زندگی خانواده در خارج از کشور و مخارج بالا و گرو گرفتن آن ها بود حالا دوباره تاریخ در حال تکرار است و مطمئن باشید هیچ اقدام در خوری صورت نخواهد گرفت چرا که همان جاسوس ها چنین اجازه ای نخواهند داد و تمام نقشه ها قبل از اجرا برملا و خنثی خواهند شد
ناشناس۱۷۰۸۵۵۲۱۵:۳۰:۱۰ ۱۳۹۹/۹/۹
روحانی و تیم بی عرضه اش کشور رو به نقطه ضعف کشوندن و راهی جز سکوت نمونده
ناشناس۱۷۰۸۵۷۱۱۵:۴۳:۳۸ ۱۳۹۹/۹/۹
دوش به دوش پیرو ولایت فقیه باشید تا آسیبی به مملکت نرسد. نه یک قدم جلوتر ونه یک قدم عقب تر
محسن۱۷۰۸۶۰۵۱۶:۰۷:۴۴ ۱۳۹۹/۹/۹
راه حل یک چیزه یا برید اسراییل امریکا رو در جنگ همه جانبه نابود کنین یا الکی چرت وپرت وشعارندین بزارین مردم مثل بقیه دنیا با ثبات وآرامش زندگی کنن
ناشناس۱۷۰۸۷۸۵۱۸:۲۱:۴۳ ۱۳۹۹/۹/۹
راه حل اسرائیل و آمریکا فقط یک چیزه: یا در جنگ همه جانبه ایران رو نابود کنن که از تهدید انرژی هسته‌ای و موشک و نفوذ منطقه‌ای جبهه مقاومت و حزب‌ا... و حماس و حشدالشعبی و انصارا... و ..... خلاص بشن یا تا وقتی دور خودشون از ترس دیوار حائل کشیدن این کارهای سطحی فقط محوشون رو به تاخیر میندازه!
ناشناس۱۷۰۸۷۹۰۱۸:۲۳:۲۵ ۱۳۹۹/۹/۹
حالا به ما چه ربطی داره رفتی دلار خریدی ترامپ رای نیاورده دلار ارزون شده!؟ اتفاقا اگه شما بری راحت زندگی کنی و اینقدر دنبال پول بادآورده نباشی بقیه هم به زندگیشون میرسن!
ناشناس۱۷۰۸۷۹۲۱۸:۲۵:۲۱ ۱۳۹۹/۹/۹
فعلا که آمریکا برای موندن تو عراق داره التماس میکنه! اسرائیل هم از ترس جبهه مقاومت دور خودش دیوار کشیده! اما بودن یا نبودن مسئله این است! آیا اسرائیل 20 سال آینده را خواهد دید!؟
مهدی علایی۱۷۰۸۶۳۹۱۶:۳۵:۱۷ ۱۳۹۹/۹/۹
با سلام دیدگاه من این بود که مطالعات درمورد کشورهای دیگری که با کشورهای شمال مذاکره کرده بودندوتجربه آنها،کم بود درهرپیشرفت وبرنامه ریزی جمع آوری اطلاعات خیلی مهم است وپس از آن منجربه نتیجه ونقشه راه میشود.ایران میبایست نام چند دانشمندرابه عنوان دانشمندان سایتها معرفی می کرد ومهره های اصلی رانه وخیلی از این گونه راهها که اطلاعات ما خارج نشود وگمراه کننده باشد وجابجایی ها صورت گیرد وخیلی از کارهای دیگر از این قبیل.اما چه کنیم که نشد وخیلی از کارها صورت نمی گیرد.
ناشناس۱۷۰۸۹۱۳۲۰:۱۶:۰۰ ۱۳۹۹/۹/۹
انشاالله در مذاکرات فوق محرمانه دکتر ولایتی و مقام طرف مخاصمه که مسبب این ترور است که هم اکنون در جریان است انتقام صوری نگردد
مسعود۱۷۰۹۰۰۰۲۱:۲۳:۲۱ ۱۳۹۹/۹/۹
این که نویسنده مقاله کامنت ها را میخواند و بعضاً جواب میدهد خیلی ارزشمند است. میخواستم از ایشان تشکر کنم بابت تعهد به مقاله خود.
ناشناس۱۷۰۹۰۷۹۲۲:۴۸:۴۶ ۱۳۹۹/۹/۹
هیج اتفاق خاصی نخواهد افتاد..کمی شعارهای تند و‌هیجانهای زودگذر و دیگر هیچ. خود ما بیش از هر کس میزان‌قدرت خود را میدانیم
ناشناس۱۷۰۹۰۸۵۲۲:۵۸:۳۳ ۱۳۹۹/۹/۹
ما که نفهمیدیم راه حل سومت چی بود. فقط هر راه حلی پیشنهاد میکنید
رضا۱۷۰۹۱۹۴۰۰:۴۸:۴۵ ۱۳۹۹/۹/۱۰
تلاش نویسنده در جهت توجیه نبود اراده سیاسی برای انتقام هم سطح ستودنی ست. قطعا در شرایط اقتصادی اسفناک کشور پاسخ متقابل و هم‌سطح طرفداری در میان مسولان ارشد کشور ندارد. بهتر است به جای توجیه این مساله موافقان برخورد سخت فوری را ارشاد نمایید.
هموطن۱۷۰۹۲۱۷۰۱:۳۰:۴۳ ۱۳۹۹/۹/۱۰
تازه زمانی که سران رده بالای کشور از سیاست دن کشی تی دست برندارن . و بفکر منافع واقعی کشور نباشن . همین است که هست . صدها میلیارد دلار هزینه برای دست یافتن به تکنولوژی چند دهه قبل و دشمنی با کشوری که با هیچ منطقی نمی تونه دشمن کشور ما باشد. حالا شما برید دنبال نفوذی بگردید . اون جلوی چشم همه ماست .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. من عجله ندارم!

  4. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  5. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  7. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  8. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  9. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  10. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  11. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  12. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  13. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  14. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  15. دور باطلی که تمامی ندارد!

  16. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  17. تضادی عجیب و پر ابهام!

  18. برای این عکس شما تیتر بزنید

  19. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  20. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  21. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  22. دو چالش بزرگ در حکمرانی ها

  23. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  24. سقوط در آغوش پهلوی!

  25. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

آخرین عناوین