این حق مردم است 

گروه سیاسی الف،   3990705092 ۵۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۵ تکراری یا غیرقابل انتشار
این حق مردم است 

در یک هفته اخیر دو اتفاق مرتبط با مجلس یازدهم با حساسیت و موضع منفی افکارعمومی مواجه شد. اتفاق نخست تحویل خودروی دناپلاس  به نمایندگان با قیمت ۳۰۲میلیون و به‌صورت اقساطی بود. مورد دوم تحویل ۱۵۰۰ واکسن آنفلوآنزا به بهداری مجلس بود.

انتقادات عمومی باعث شد برخی از نمایندگان از دریافت خودروی دناپلاس انصراف دهند و بهداری مجلس هم ۱۵۰۰ واکسن را به وزارت بهداشت عودت داد. رسانه‌ای شدن این موارد باعث شد چهره مجلس یازدهم در همین ابتدای کار در ذهن بخشی از مردم مخدوش شود.

این اتفاق باعث شد برخی مدعی شوند اتاق فکر هایی برای فعالیت رسانه‌ای برضد مجلس مشغول به فعالیت شده‌اند و این موارد هم ثمره کار آن‌هاست.چه این گزاره را بپذیریم چه نپذیریم باید اذعان کنیم آتش تهیه این حملات را خود نمایندگان فراهم کرده‌اند ولاغیر.

جمهوری اسلامی ایران در دو سال اخیر شرایط ویژه‌ و منحصر به فردی را تجربه می‌کند که در سال‌های پس از انقلاب، بی‌سابقه است. این شرایط محصول همایندی چند بحران است. از یک‌سو تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار گرفته است که مهم‌ترین منبع درآمد دولت یعنی فروش نفت را غیرممکن کرده است.

از طرف دیگر در داخل، مشکلات معیشتی، تبعیض و فاصله طبقاتی، ناکارآمدی مسئولین، فساد سیاسی و اقتصادی، فقدان اعتماد عمومی و ضعف در جنگ رسانه‌ای باعث  بروز نارضایتی بیشتر  در مردم شده است.

این انباشت نارضایتی باعث شده است مردم بیشترین حساسیت را نسبت به روش و منش مسئولین داشته باشند و نظرات خویش درباره این موضوعات را در شبکه‌های اجتماعی ابراز کنند.

این حساسیت اجتماعی باعث شده است مجلس یازدهم به زیر ذره‌بین برده شود و هر اقدامی که انجام دهد با دقت رصد شود. به‌خصوص آنکه این مجلس ادعا کرد «مجلس انقلابی» است و طبیعتا اقدامات او با ادعایش سنجیده می‌شود.

اجازه دهید از این زاویه به ماجرای دناپلاس توجه کنیم. شاید در همین موضوع این پرسش به وجود آمده باشد که چرا در دوره‌های گذشته ماشین گرفتن نمایندگان بدین‌شکل در افکارعمومی مطرح نشده بود. علت در وضعیت خاص این روزهای کشور است.

در سال ۹۵ و در ابتدای مجلس دهم، قیمت خودرو روزانه تعیین نمی‌شد، اختلاف قیمت بازار آزاد و کارخانه اینقدر زیاد نبود، کارخانه‌ها به‌وفور تولید می‌کردند و تقاضا در بازار بسیار کم بود و نمایندگی‌ها با خواهش و تمنا و با شرایط ماشین می‌فروختند.

اما بازار خودرو در دو سال اخیر نیاز به توصیف ندارد و همه می‌دانیم چگونه است. طبیعتا شرایط کنونی با شرایط سال ۹۵ قابل مقایسه نیست و همین مسئله باعث شده است مردم به مجلس یازدهم حساس باشند. به‌خصوص اینکه نمایندگان این مجلس ادعای انقلابی‌بودن دارند و با این ادعا رفتارشان قضاوت می‌شود.

اما راهکار اصلی برای حل این موضوع چیست؟ طبیعتا از منظر دینی و عقلی حساسیت مردم به عملکرد مسئولین قابل ستایش است و در این زمینه مجلس باید راسا دست‌به‌کار شود. اولا هیئت‌رئیسه مجلس باید به صورت شفاف همه حقوق و مزایای نمایندگان را برای عموم مردم اعلام کند ودرباره آن‌ها به مردم توضیح دهد.

بسیاری از مردم اگر بدانند محل خرج این حقوق و مزایا کجاست درباره آن بخشی که حق است قانع می‌شوند. ثانیا هیئت‌رئیسه مجلس موظف است هرچیزی که اندکی شائبه رانت دارد را از دریافتی نمایندگان حذف کند.

در همین مورد دناپلاس اگر دقت کنیم، فروش قسطی دناپلاس به نمایندگان به قیمت ۳۰۲ میلیون تومان یکی از گزینه‌هایی بوده است که هیئت‌رئیسه در پیش روی نمایندگان قرار داده است. درحالی‌که یکی دیگر از گزینه‌ها تحویل امانی خودروی پارس به نمایندگان برای چهارسال بوده که برخی از نمایندگان این گزینه را انتخاب کرده‌اند.

هیئت‌رئیسه می‌بایست همین گزینه را برای نمایندگان متقاضی اجرا می‌کرد و گزینه فروش اقساطی دناپلاس به قیمت کارخانه را مطرح نمی‌کرد. از سوی دیگر از همه نمایندگانی که خود را انقلابی می‌دانند انتظار می‌رود شخصا دریافتی خود را شفاف اعلام کنند و از همه اموری که شائبه رانت یا تبعیض دارد انصراف دهند و به هیئت‌رئیسه فشار بیاورند که مواهب ویژه به نمایندگان اعطا نشود.

به‌خصوص اینکه از نمایندگان انقلابی انتظار می‌رود شرایط کشور و وضعیت مردم را همیشه در پیش چشم داشته باشند و حتی اگر نیاز بود برای انجام امورات مردم از اموال شخصی خود هزینه کنند. متاسفانه آنچه در این روزها مشاهده شد این بود که نمایندگان در عذری بدتر از گناه، خود را با وزرا و استانداران مقایسه می‌کنند و تقاضای امکانات دولتی دارند.

درحالی‌که نماینده انقلابی باید انقلابی رفتار کند و نه ‌تنها خود در مسابقه استفاده از امکانات دولتی شرکت نکند بلکه بازی رانیز به هم بزند.

دیدگاه کاربران

مرتضی@۱۶۱۴۹۰۶۱۱:۴۲:۰۹ ۱۳۹۹/۷/۶
دیگه هیچ توجیهی رو حتی به درست ، باور نمیکنم
ناشناس۱۶۱۵۰۹۱۱۲:۵۴:۵۶ ۱۳۹۹/۷/۶
دانستن حق مردم است.
ناشناس۱۶۱۵۳۴۹۱۴:۰۱:۵۷ ۱۳۹۹/۷/۶
وقتی نمایندگان مردم خودرو دریافت می کنند با شرایط ویژه انگار مردم دریافت کردند جون اونها نماینده مردم هستند به هر حال نماینده مردم بودن سختی های خاص خودش رو داره
ناشناس۱۶۱۵۹۷۲۱۹:۵۴:۵۳ ۱۳۹۹/۷/۶
حالا ماشین رو میتوان تبعیض در نظر گرفت اما واکسن مشکلی نداشت نماینده باید سالم باشد تا به وظیفه اش عمل کند
ناشناس۱۶۱۶۰۰۲۲۰:۱۳:۴۷ ۱۳۹۹/۷/۶
واقعا مثل شماها هستند که مقامات اینطوری به مردم وبیت المال دهن کجی میکنند
ناشناس۱۶۱۶۰۲۰۲۰:۲۲:۴۶ ۱۳۹۹/۷/۶
میشه چند تا از سختی هاش رو با رسم شکل توضیح بدید
ناشناس۱۶۱۵۱۰۲۱۲:۵۸:۱۸ ۱۳۹۹/۷/۶
چرا مسئولان اصول اقتصاد مقاومتی را رعایت نمی کنند؟ آیا اقتصاد مقاومتی فقط برای مردم عادی است؟ نماینده مجلس نباید با رانت صاحب ماشین شود.
ناشناس۱۶۱۵۱۶۳۱۳:۱۱:۵۴ ۱۳۹۹/۷/۶
نمایندگانی که از تحویل گرفتن خودرو استنکاف دا‌ده و یا اصلا خودرو ولت نام نکردند بصورت گروهی لیست بدهند تا شفاف سازی شود چه کسانی گرفته اند نمایندگانی که با پویش ضدفساد و تخلف دیده بان شفافیت میثاق نامه امضا کردند همگی اگر گرفته اند انصراف دهند و توبه کنند
تبریزی - نماینده مجلس در سال 2700۱۶۱۵۹۹۶۲۰:۱۲:۱۳ ۱۳۹۹/۷/۶
بنده از تحویل گرفتن دنا پلاس توربو اتوماتیک به قیمت 300 میلیون توبه می کنم. فقط لامبورگینی می گیرم. :-)
وزیر برنامه و بودجه سال 2700۱۶۱۷۸۹۲۱۵:۳۹:۴۶ ۱۳۹۹/۷/۷
جناب تبریزی لامبورگینی دیگه سال 2700 تولید نمیشه، یا پراید بگیر یا سمند فول اتومات
ناشناس۱۶۱۶۱۰۳۲۱:۲۰:۳۰ ۱۳۹۹/۷/۶
واقعا جالبه ، دنا هم به ماشینی تبدیل شده که سرش دعواست !!!!!! خدا اخر عاقبت مارو بخیر کنه
ناشناس۱۶۱۴۹۰۹۱۱:۴۳:۲۰ ۱۳۹۹/۷/۶
اگر با تخلفات دولت مماشات نکنی تخریب میشوی
ناشناس۱۶۱۵۰۸۳۱۲:۵۳:۰۶ ۱۳۹۹/۷/۶
رانت 300 میبیونی تخریب ؟ یا خارج از نوبت واکسن گرفتن ؟
ناشناس۱۶۱۵۳۶۴۱۴:۰۶:۱۴ ۱۳۹۹/۷/۶
ماشین دادن رانت است ؟! وقتی از نیازهای اساسی یک نماینده است؟ شما بهتر بود می گفتی چرا هر دوره مجلس باید ماشین داده شود و ایین نامه می نوشتند که 290 تا ماشین در اختیار مجلس است و میدهند به نماینده ها و اخر 4 سال از ان ها پس گرفته می شود ولی قبلا ها ماشین ها اب میرود و باید درخواست ماشین جدید بکنند!واکسن هم برای بهداری مجلس بوده و هر ساله داده می شده همان گونه که به جاهای دیگر هم میدهند
ناشناس۱۶۱۵۴۰۹۱۴:۱۹:۰۹ ۱۳۹۹/۷/۶
سالها در دولت روحانی و مجلس لاریجانی برقراربود چرا صدای کسی در نیامد؟
ناشناس۱۶۱۵۴۴۳۱۴:۳۴:۴۳ ۱۳۹۹/۷/۶
شما متن رو مطالعه کن، نصف متن داره همین رو توضیح می‌ده!
ناشناس۱۶۱۵۴۳۸۱۴:۳۲:۴۶ ۱۳۹۹/۷/۶
نه پس میخواستی از بازار ازاد ماشین بدهند به نماینده ها چقدر عقده ای هستید و همه چیز را قاطی هم می کنید
ناشناس۱۶۱۴۹۱۳۱۱:۴۵:۲۲ ۱۳۹۹/۷/۶
حق مردم خیلی چیزهای دیگر هم هست که سالهای سال است نادیده گرفته شده است. مثلا شما بگویید تلف شدن عمر مردم در ده سال گذشته که ناشی از تصمیمهای غلط مسئولان بوده چگونه جبران پذیر است؟
mostafa.kamali95@yahoo.com۱۶۱۵۲۰۹۱۳:۲۴:۵۷ ۱۳۹۹/۷/۶
ما از مدعی العموم مصرانه می خواهیم نمایندگان مفسد اقتصادی رد صلاحیت شده مجلس دهم را محاکمه نمایند اگر اینکار صورت بگیرد ضمن اینکه عدالت اجرا شده است نمایندگان مجلس یازدهم هم فکر کار خودشان را می کنند و تا حدودی جلوی انحراف و فساد احتمالی آنها که نشان دادند می‌توانند کرفت
ناشناس۱۶۱۵۲۲۳۱۳:۲۸:۰۳ ۱۳۹۹/۷/۶
بشارت بر مردمی که سختی را تحمل کرده تا به عزت برسند.
ناشناس۱۶۱۴۹۲۷۱۱:۴۹:۲۸ ۱۳۹۹/۷/۶
حالا این ماشین های تولید داخل چی هست که سرش دعوا هم می کنند !؟ من سال 93 با قرض و قوله یک 206 صندوقدار از ایران خودرو خریدم از همون اول ماشین مدام داغ می کرد و در کنار فرمان مدام صدای گز گز می داد و سیستم برقی ماشین تعطیل می شد چندین بار بردم نمایندگی و کلی خرج کردم و رادیاتور عوض کردم ولی مشکل حل نشد اون گز گز و مشکل برقی ماشین را که اصلا کسی تشخیص نداد چی بود خلاصه دو سال پیش یه 207 ثبت نام کردم که سه ماه پیش تحویل دادند خود نمایندگی که از بس پیشش رفتم با من دوست شده گفت اینو بفروش چون آشغاله و همین که داری دردسرش کمتره ! ما وقتی بلد نیستیم ماشین خوب و بی عیب تولید کنیم مگه مجبوریم ؟؟؟ یه مشت آشغال با قیمت گزاف تولید می کنیم و با دقت و وسواس مواظبیم بازار برای محصولات داخلی بی رقیب بمونه !
ناشناس۱۶۱۴۹۴۲۱۱:۵۶:۲۸ ۱۳۹۹/۷/۶
از یک‌سو تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار گرفته است که مهم‌ترین منبع درآمد دولت یعنی فروش نفت را غیرممکن کرده است دار و دسته خود شما با موشک پرانی و شعار مرگ بر این اون این تحریم ها درست کردید
ناشناس۱۶۱۵۰۶۴۱۲:۴۶:۴۳ ۱۳۹۹/۷/۶
شما خیلی فکر کردی که به این نتیجه رسیدی؟ آیا ترکیه و ونزوئلا و یمن و لیبی هم موشک پرانی کردند که توسط امریکا تحریم شدند؟ نسل شما باهوش ها کی منقرض میشه؟
رضا۱۶۱۵۵۶۷۱۵:۲۲:۰۸ ۱۳۹۹/۷/۶
وقتیکه میاین میگین مرگ بر آمریکا و... می خواهی قربون صدقت برن
ناشناس۱۶۱۵۶۶۹۱۶:۲۴:۰۰ ۱۳۹۹/۷/۶
اول ببین امریکا چی کار کرده که مرگ گفته می شود
ناشناس۱۶۱۴۹۴۳۱۱:۵۷:۰۰ ۱۳۹۹/۷/۶
عجب !! نماینده نباید خودرو داشته باشد برای سرکشی؟ یا از خودرو شخصی استفاده کند ان هم با هزینه شخصی؟ چی میگویی برای خودتان؟ شما خودت باشی چی کار می کنی؟ به طور قاطع 99/99 درصد کسی از مال شخصی خودش برای کارهای عمومی و دولتی خرج نمی کند ادرس غلط ندهید
محمد۱۶۱۵۱۱۱۱۳:۰۰:۴۴ ۱۳۹۹/۷/۶
خودرو رو برای سرکشی لازم دارن، قبول کردیم اینو، چرا دنا پلاس اتومات؟ چرا پراید نمیگیرن که هزینه اضافی تحمیل نکنن؟ مگه اینهمه مردم پراید سوار نمیشن؟ اینام یکی از مردم. اون 300 میلیونی که اضافه بر 200 میلیون گرفتن چی؟ مگه یک نماینده چقدر حقوق میگیره که بتونه این همه قسط بده؟ وای بر کسانی که خودشون رو به خواب زدن
ناشناس۱۶۱۵۱۲۱۱۳:۰۱:۵۳ ۱۳۹۹/۷/۶
نگفته خودرو نداشته باشد...گفته همان پارس که امانی بود را میپذیرفت....درک شما باندازه دقتت در مطالعه است
ناشناس۱۶۱۵۴۸۷۱۴:۴۹:۱۳ ۱۳۹۹/۷/۶
با ادراک خودرو امانی هم هزینه دارد که مجلس باید بدهد در ضمن ماشین ها قبلی کجا رفتند؟
ناشناس۱۶۱۵۵۱۷۱۴:۵۸:۱۵ ۱۳۹۹/۷/۶
اول این که بین خودرو دنا و پارس انتخاب کنند کدام یک را میخواهند دوم هم این که قبلا خودرو به نماینده ها میدادن اقساطی و این دوره هم روال همین هست
ناشناس۱۶۱۵۱۷۳۱۳:۱۴:۲۶ ۱۳۹۹/۷/۶
جناب مهندس موسوی از مال خودش استفاده میکرد و زندگی خودش را برای روشنگری و شفاف نمایی و مبارزه با رانت و فساد در معرض تیر زهر آگین حسودان قرار داد .
ناشناس۱۶۱۵۳۴۰۱۳:۵۸:۴۶ ۱۳۹۹/۷/۶
نماینده می تواند از خودرو پژو پارسی که برای چهار سال به امانت در اختیار دارد برای سرکشی استفاده کند
مسعود۱۶۱۵۴۲۸۱۴:۲۸:۳۳ ۱۳۹۹/۷/۶
هر کسی در هر شغلی که دارد رفت و آمد هم دارد. چه طور همه با هزینه شخصی بروند و بیایند و عده‌ای خاص با این مدل ؟ تازه فرض کنیم داشتن ماشین شخصی دولتی برای نمایندگان ضروری باشه یک ۴۰۵ با پلاک دولتی به نماینده بدهند تا استفاده کند و در پایان دوره صحیح و سالم برگرداند و اگر خرابی دارد خسارت بدهد.
مهدی۱۶۱۶۳۰۳۲۳:۴۴:۵۵ ۱۳۹۹/۷/۶
به قول یک بنده خدایی وقتی ۴ دست و پا از کوه و کمر بالا می رفتند تا از دورافتاده ترین روستا رای جمع کنند، از این حقها ب ای خودشان قائل نبودند حتی حاضر بودند سینه خیز هم بروند. ولی حالا میگن بدون دناپلاس نمیشه رفت و به مردم سرکشی کرد.
ناشناس۱۶۱۵۷۷۰۱۷:۲۱:۵۲ ۱۳۹۹/۷/۶
نه عزیز جان باید ماهی 40 میلیون حقوق بگیرد و از ماشین خودش هم اصلا استفاده نکند. پس پزشک هم میاد بیمارستان ماشین خودش رو نیاره. تا امثال شما آی کیوها وجود دارید اوضاع کشور همین باقی میماند
ناشناس۱۶۱۴۹۴۵۱۱:۵۷:۰۷ ۱۳۹۹/۷/۶
فروش نفت صفر شده چون شما ... شعار می دادید تحریم کاغذ است !
ناشناس۱۶۱۴۹۵۲۱۱:۵۹:۱۸ ۱۳۹۹/۷/۶
مقصر خود نماینده ها هستند که امدن این چیزها را علنی کردن وگرنه باید مانند قبلی یواشکی می گرفتند و صداش را در نمیاوردن با این حساب برای مدت طولانی امیدواری برای شفافیت نداشته باشید با این همه تخریبی های دروغی و بی جهت که علیه مجلس کردین
ناشناس۱۶۱۴۹۶۳۱۲:۰۳:۴۰ ۱۳۹۹/۷/۶
انقلابی بودن یعنی این که از تسهیلات استفاده نکنند؟ یا این که سیاسی کاری نکنند در کارشان و به درد مردم برسند و راهکار و نظارت درست بر دولت بکنند؟ وقتی چیزهای فرع (که اشتباه هم نیست )بر اصل ارجحیت پیدا کند و خودتان را برای ان به درو ودیوار بزنید مشخص است هیچ اتفاق خوبی برای مردم نمی افتد وشما سایت الف هم دچار این بازی کودکانه گیر افتادین
ناشناس۱۶۱۴۹۸۷۱۲:۱۴:۵۳ ۱۳۹۹/۷/۶
این مجلس شورای اسلامی کلا برای مملکت هزینه تراش است و باید تعطیل شود والا نفعی نداره و فقط ضرره
ناشناس۱۶۱۶۹۹۷۱۰:۳۴:۲۹ ۱۳۹۹/۷/۷
بهترین حکومت برای ما خلیفه گری است. بقیه اش زحمت و اسرافه
ناشناس۱۶۱۵۰۲۱۱۲:۳۰:۳۶ ۱۳۹۹/۷/۶
خداییش در این مملکت چه خبره؟ آیا زباله گردی مردم و ریال بی ارزش که بی ارزش ترین پول دنیا هم شده عزت هست؟
ناشناس۱۶۱۵۰۴۰۱۲:۳۹:۳۶ ۱۳۹۹/۷/۶
از مجلس انقلابی فقط اسمش رو یدک میکشن
ناشناس۱۶۱۵۰۴۱۱۲:۴۰:۲۳ ۱۳۹۹/۷/۶
مجلس باید تعطیل شود
ناشناس۱۶۱۵۰۵۱۱۲:۴۳:۴۱ ۱۳۹۹/۷/۶
آن ادعاها فقط اعتبارش تا درب مجلس و صدور اعتلارنامه می باشد . پس از آن دیگر منقضی است .
مهران۱۶۱۵۱۸۷۱۳:۱۷:۵۷ ۱۳۹۹/۷/۶
من فقط این رو میدونم که الان که تو ادارات یه کارمند دون پایه هم از این اداره بخواد بره یه اداره دیگه سرکشی کنه با ماشین خودش نمیره و ماشین اداره رو برمیداره مطرح کردن این قضیه که به نماینده ها خودرو دادن (اونم نه به شیوه گذشته که رایگان بود و به همراه راننده بلکه به صورت قسطی) فقط یه نوع تخریب هست
ناشناس۱۶۱۵۳۸۳۱۴:۱۰:۴۲ ۱۳۹۹/۷/۶
تو جز همان کسانی هستی که ایران را همیشه مقصر میدانی چرا چون افکارت دست خودت نیست وگرنه هر بار یک بهانه گیر می اورند و تحریم می کنند و تو سخن گوی انها می شوی ان وقت دانشمند تقصیر ونزوئلا چی هست که تحریم می شود و هیچی هم ندارد به جز فروش نفت؟ در ضمن هنوز نمی دانی موشک هوا کردن برای کشوری که دشمن دارد عامل بازدارنده از جنگ است افتاد کوچولو؟
ناشناس۱۶۱۵۳۸۴۱۴:۱۱:۰۳ ۱۳۹۹/۷/۶
--- هر كه به فكر خويشه !! --- شير ميش حق بره است !! -- سواره از پياده و سير از گرسنه خبر ندارد !! -- خانه به پلاس است !! و آدم به لباس !! و ضرب المثل هايي ديگر از اين مقوله ،... اميد است كه نمايندگان انقلابي مجلس فعلي در موقعيت هاي خودرويي و در موقعيت هاي مسكني و در موقعيت هاي حقوقي و موقعيت هاي دارويي و نيز موقعيت هاي دارايي ، و ديگر موقعيت ها مصداق اين ضرب المثل ها نبوده باشند و مردم را هميشه مقدم بر خود .به شمار آرند !!.. آمين يا رب العالمين !!!
ناشناس۱۶۱۵۵۰۴۱۴:۵۴:۱۸ ۱۳۹۹/۷/۶
یه حقوق متعارف در حد کارمند و معلم بهشون بدین بعد اینا هم با اون حقوق مثل مردم عادی برن تو صف وایسند که خودرو ۶۰۰ میلیونی ثبت‌نام کنند تا درد مردم رو بفهمند . سیر از گرسنه خبر نداره ، سواره از پیاده .
ناشناس۱۶۱۵۹۲۶۱۹:۱۸:۲۲ ۱۳۹۹/۷/۶
یک عده از اینور میفتن یک عده از اونور. مشکلی نیست برای هر نماینده مجلس خودروی اختصاصی با راننده درنظر بگیرن اما میشد پژو پارس بگیرن اونهم در مالکیت مجلس باشه.
ناشناس۱۶۱۵۹۷۱۱۹:۵۳:۵۴ ۱۳۹۹/۷/۶
مردم ، مگر مردم حقي دارن مردم چكاره اند، تا زماني كه نماينده نشده انداظهار نوكري مردم مي كنند وقتي نماينده مي شوند آقاي مردم مي شوندو همه موارد بايد شامل حالشان بشود ودر آخر هم استخدام در وزارت نفت
ناشناس۱۶۱۶۵۳۷۰۶:۴۹:۳۷ ۱۳۹۹/۷/۷
بیخود نیست که میلیاردها خرج می کنند تا نماینده شوند بخاطر همین رانت ها ودرآمدهایی که بعدا بدست می آورند البته این بغیر از فامیل بازی و پارتی بازی آنهاست رفتار یکی از نماینده ها با کارمند گمرک از یادمان نرفته است
ح۱۶۱۶۶۰۱۰۷:۳۸:۳۲ ۱۳۹۹/۷/۷
ولش کن .حرف زدن درمورد اینها وقت تلف کردن هس.به نمایندگان مرخصی بدید برن با ماشین نو .سیر و سیاحت
محمد۱۶۱۷۳۵۵۱۲:۳۴:۳۳ ۱۳۹۹/۷/۷
من یک کارگر هستم و داشتن یک پراید آرزوی منه / راضی نیستم نماینده ای که برای دفاع از حقم بهش رای دادم بخواد کوچکترین امتیازی رو بگیره تحت هر عنوانی. بخشش از حقوق ملت بدون رضایت آنها یعنی حرام خواری ...
ناشناس۱۶۱۸۴۸۸۲۰:۱۲:۲۳ ۱۳۹۹/۷/۷
آقای قالیباف داره رو میشه که اصلا مردم برای شما نمایندگان مهم نیستند کیت کرونا اومد مجلس برای خودش برداشت دنا پلاس برای مجلس -واکسن برای مجلس اگر جنگ ورای دادن وراهپیمایی بود مردم رو فراموش نمی کنید از خدا بترسید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  4. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  5. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  6. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  7. فردا دیر است...

  8. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  9. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  10. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  11. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  12. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  13. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  14. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  15. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  16. مأمور خاطی بازداشت شد

  17. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

  18. فرش‌های سعدآباد کجاست؟

  19. آیا واقعاً آزادسازی قیمت‌ها تنها راه است؟

  20. چراغ سبز دولت به ارز آزاد؟!

  21. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  22. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  23. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  24. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  25. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

آخرین عناوین