انتقاد حسین شریعتمداری از ظریف؛ وزیر خارجهِ کدام ایران؟!

گروه سیاسی الف،   3981106005 ۸۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

ترامپ با صراحت اعلام کرده است که شخصاً دستور ترور سردار سلیمانی را صادر کرده است. آقای ظریف از مذاکره با قاتل سردار سلیمانی شهید چه هدفی را دنبال می‌کنند؟! و آیا اظهارات ایشان نادیده گرفتن خون پاک سردار سلیمانی و یاران شهیدش نیست؟!

انتقاد حسین شریعتمداری از ظریف؛ وزیر خارجهِ کدام ایران؟!

به گزارش فارس، «حسین شریعتمداری» در یادداشتی نوشت: آقای دکتر ظریف وزیر محترم امور خارجه کشورمان که با نشریه آلمانی اشپیگل مصاحبه می‌کرد در پاسخ به این سؤال خبرنگار که «آیا احتمال مذاکره با آمریکا پس از ترور سردار سلیمانی کمرنگ شده است»؟ گفت؛ «نه، من هرگز این احتمال را رد نمی‌کنم که مردم رویکرد خود را تغییر دهند و واقعیت را بشناسند. برای ما مهم نیست که چه کسی در کاخ سفید نشسته است. مهم است که آنها چگونه رفتار می‌کنند. دولت ترامپ می‌تواند گذشته خود را اصلاح کند، تحریم‌ها را برداشته و به میز مذاکره برگردد. ما هنوز در پای میز مذاکره هستیم و این آنها بودند که میز مذاکره را ترک کردند»!
درباره اظهارات آقای ظریف گفتنی است که؛
الف- ترامپ با صراحت اعلام کرده است که شخصاً دستور ترور سردار سلیمانی را صادر کرده است. آقای ظریف از مذاکره با قاتل سردار سلیمانی شهید چه هدفی را دنبال می‌کنند؟! و آیا اظهارات ایشان نادیده گرفتن خون پاک سردار سلیمانی و یاران شهیدش نیست؟!
ب- آقای ظریف شاهد بودند که ده‌ها میلیون نفر در ایران و ده‌ها میلیون دیگر در مجموعه شهرهای مختلف جهان اسلام در شهادت سردار سلیمانی به سوگ نشستند و بدون استثناء ضرورت انتقام از آمریکا را فریاد زدند، بنابراین باید از وزیر خارجه کشورمان پرسید کجای دیدگاه جنابعالی با خواست مردم ایران و سایر ملت‌های مسلمان همخوانی دارد؟! و جنابعالی که نظرتان با خواست و نظر تمامی مردم ایران مغایر و متضاد است، وزیر خارجه کدام ایران هستید؟!
ج- شاید دیدگاه آقای روحانی را باور کرده‌اید که ادعا می‌کرد شب عاشورا، امام حسین علیه‌السلام با عمر‌سعد مذاکره کرد؟! این دیدگاه به‌اندازه‌ای عوامانه است که نیازی نیست علیه آن استدلالی آورده شود. در کجای دنیا، نهیب دلاورانه علیه دشمن را مذاکره ترجمه می‌کنند که جنابعالی به تلویح و آقای رئیس‌جمهور به تصریح چنین
کرده‌اید؟!
د- برفرض که نظر حضرت امام(ره)که «آمریکا شیطان بزرگ است» را نادیده گرفته و یا از آن غفلت کرده‌اید! حالا جدای از دیدگاه حکیمانه امام راحل(ره) بفرمائید آمریکا باید به کدام توطئه و قتل عام انسان‌های بی‌گناه و نقض عهد و پیمان و... دست بزند تا جنابعالی هم مانند سایر ملت‌های آزاده دنیا، آمریکا را شیطان بزرگ
بدانید؟!
هـ- جنابعالی در دانشگاه علامه طباطبایی بعد از آنکه فهرستی از نقض عهد‌ها و پیمان‌شکنی‌های پی‌در‌پی آمریکا را برشمردید، اعلام فرمودید که؛ «کسی از این پس نمی‌تواند به امضای آمریکا اعتماد کند». حالا چه شده که برخلاف نظر قبلی خود از احتمال مذاکره با آمریکا سخن می‌گویید؟!
و -  فرموده‌اید: «دولت ترامپ می‌تواند گذشته خود را اصلاح کند، تحریم‌ها را برداشته و به میز مذاکره برگردد. ما هنوز در پای میز مذاکره هستیم و این آنها بودند که میز مذاکره را ترک کردند»! آقای ظریف! برفرض محال، آقای ترامپ نصیحت شما را بپذیرد و توبه کند! و تحریم‌ها را بردارد! در آن صورت قرار است با آمریکا درباره چه موضوع و مسئله‌ای مذاکره کنید؟! موضوع مذاکره را آمریکا با صد زبان و بارها اعلام کرده است، توقف صنایع موشکی ایران و دست‌کشیدن از حمایت جبهه مقاومت! جناب ظریف! اگر صنایع موشکی کشورمان نبود یک شبه ایران را با خاک یکسان کرده بودند و اگر حمایتمان از جبهه مقاومت که سردار سلیمانی سرآمد آن بوده و هست در میان نبود، امروز باید شاهد قتل‌عام مردم مظلوم کشورمان و به برده گرفته شدن نوامیس ملت توسط تروریست‌های تکفیری داعش بودیم! آیا غیر از این است؟! هنوز چند روزی از کارکرد حماسی موشک‌های سپاه در ضربه سخت به آمریکا نمی‌گذرد. چه زود این کاربرد اقتدار‌آفرین و دشمن‌سوز را به فراموشی سپرده‌اید!
حضرتعالی در مصاحبه تلویزیونی به مناسبت شهادت سردار دلها از رابطه نزدیک خود با آن شهید بزرگوار سخن گفتید. آیا حمایت از جبهه مقاومت و تلاش پیگیر برای تقویت توان نظامی و صنایع موشکی کشورمان از جمله خصوصیات سپهبد شهید نبود؟!
ز- جناب ظریف! هنوز چند روزی بیشتر از بیانات رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه حماسی تهران نمی‌گذرد که تاکید فرمودند «ما از مذاکره هم ابایی نداریم، البته نه مذاکره با آمریکا؛ بلکه از مذاکره با دیگران ابایی نداریم. مذاکره نه از موضع ضعف بلکه از موضع قوت و قدرت. به یاری خدا دارای قدرت هستیم و قوی‌تر هم خواهیم شد». باید این بند را در صدر وجیزه پیش‌روی جای می‌دادیم ولی از آنجا که عده‌ای اصرار دارند بیانات حضرت آقا را در حد و ‌اندازه یک توصیه اخلاقی جلوه دهند، اشاره به آن را بعد از ذکر دلایل روشن و خالی از ابهامی جای دادیم که تقریباً تمامی آنها وام گرفته از بیانات مستدل حضرت ایشان است و به وضوح نشان می‌دهد که به قول رهبر معظم انقلاب، مذاکره با آمریکا علی‌رغم عهد‌شکنی‌های پی‌درپی و جنایات بی‌شماری که علیه مردم کشورمان مرتکب شده است
«سمَ مهلک» است.
ح- آمریکا با همه توان در پی آن است که از ایران اسلامی صدایی متفاوت و مغایر با صدای انقلاب بشنود و متاسفانه آقای ظریف بی‌آنکه بدانند، با اظهارات خویش در مصاحبه با اشپیگل این فرصت را در اختیار دشمن قرار ‌داده‌اند!

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۰۶۹۵۱۰۱:۲۹:۵۰ ۱۳۹۸/۱۱/۶
آقای شریعتمداری من دوست ندارم سر به تن ترامپ باشه، اما واقع گرایی در سیاست امر دیگری است. چند نکته: 1. ظریف خودش بهتر میدونه با ترامپ نمیشه مذاکره کرد اما تمام سعیش رو میکنه در مصاحبه ها که بگه مشکل از طرف آمریکاست و طرف بی منطق آنها هستند. 2. صدام 8 سال جنگ را به ایران تحمیل کرد که موجب شهادت حدود 300 هزار نفر از مردم عزیز ایران شد و هزاران مشکل فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی که بعد از جنگ تشدید شد. اما بعد از پایان جنگ، چند سال بعد آقای ولایتی وزیر امور خارجه وقت در بغداد با صدام دیدار و مذاکره کرد. 3. مذاکره بدون تقویت قدرت ملی بی فایده است. دولتی که با افتخار مسئول کشور ما را ترور میکند دنبال دیکته کردن خواسته های خود است و نه بده بستان مذاکره.
مهران۱۳۰۷۳۰۷۱۰:۴۲:۰۱ ۱۳۹۸/۱۱/۶
فعلا که ظریف با این حرفش اونم بعد از ترور مقام رسمی کشور تنها چیزی که به دنیا گفت این بود که ایرانی ها بزدل و ترسو و بی غیرت هستند که سه هفته بعد از ترور مقام رسمیشون توسط امریکا بازهم دم از مذاکره زدن
ناشناس۱۳۰۷۴۸۰۱۲:۱۸:۵۸ ۱۳۹۸/۱۱/۶
اره از بلد بودنشون داریم می بینیم!!!!!!! دوران این اقا و دولت نامحترم به سر امده
ناشناس۱۳۰۷۷۳۴۱۴:۳۴:۴۷ ۱۳۹۸/۱۱/۶
دوران خیلی چیزها بسر آمده ولی افسوس که عده ای باور ندارند.
ناشناس۱۳۰۷۵۱۴۱۲:۳۸:۳۵ ۱۳۹۸/۱۱/۶
وقت کردی برو کلاس زبان تا بتونی بفهمی ظریف چی گفته.
امیر حسین سلطان/تهران۱۳۰۶۹۵۵۰۱:۴۳:۵۰ ۱۳۹۸/۱۱/۶
جناب شریعتمداری شما فقط یک روی سکه را می بینید در حالی که هر سکه معمولا دو رو دارد! اگر جناب دکتر ظریف فرمایشاتی دارند به این دلیل واضح است که یقینا هر دو روی سکه یعنی هر دو روی قضایا را با هم ملاحظه می کنند و مطمئنا پای بند به رعایت آن اصل مسلم پذیرفته شده در مکتب انسانساز اسلام هم هستند که«هدف وسیله را توجیه نمی کند» انتقام گرفتن از آمریکا و بالاتر از آن ادب و تادیب کردن آمریکا درست اما نه با توسل جستن به هر وسیله ممکن! و یا انتخاب هر راهی که ظاهرا به این اهداف(هر قدر هم عالی و مقدس فرض شوند) منجر شوند! اینجاست که جناب شریعتمداری شایسته است در اندیشه تان قدری تامل و شاید لزوما بازنگری اعمال نمایید. والله اعلم.
ناشناس۱۳۰۷۴۹۵۱۲:۲۶:۱۱ ۱۳۹۸/۱۱/۶
میشه شما اون روی سکه رو هم توضیح بدین ؟ شش سال مذاکره و بهتره بگین دربست بله گفتن به همه خواسته های نامعقول غرب و به خصوص امریکا ، نتیجه ش شد چند برابر شدن تحریمها و کشته شدن برترین مهره نظامی و امنیت ساز ایران ! چه مذاکره ای میخواد بکنه این اقا و چه باج تازه ای میخواد بده و در قبالش هیچی به دست نیاره ؟!
ناشناس۱۳۰۷۷۸۸۱۵:۰۵:۳۲ ۱۳۹۸/۱۱/۶
شش سال مذاکره نتیجه اش حداقل این بوده که الان همه شماها دلتون می خواد همون چارچوب امضا شده در مذاکره مورد عمل قرار بگیره. دلیلی بهتر از این که در واقع برنده مذاکره ایران بود؟
ناشناس۱۳۰۷۶۳۲۱۳:۴۰:۵۲ ۱۳۹۸/۱۱/۶
درسته واقعا. و ساده ترین کار همین پاسخی هست که آقای شریعتمداری دنبال آن هستند و بگند قهر قهر تا روز قیامت. مگر ژاپن پس از حمله اتمی، از آمریکا دل خوشی داشت که با او به توافق رسید. الان انتقامش رو با پیشرفت و تکنولوژی گرفته نه با فحش و قهر کردن. جناب شریعتمداری لطفا راه حل عملی بفرمایید نه قهر
حسین۱۳۰۶۹۷۲۰۲:۴۱:۳۹ ۱۳۹۸/۱۱/۶
نرود میخ آهنین در سنگ,خود را به خواب زده را نمی شود بیدار کرد و....در ثانی آقای شریعتمداری چرا ضد حال میزنی۶.۵ ساله بازی ادامه داره این چند ماه هم روش بزار خوششون باشه
ناشناس۱۳۰۷۵۰۶۱۲:۳۲:۱۸ ۱۳۹۸/۱۱/۶
یکی نیست بپرسه خود شریعتمداری روزنامه نگار کدام ایران است؟
معلم۱۳۰۶۹۸۷۰۴:۰۳:۳۶ ۱۳۹۸/۱۱/۶
مذاکره به معنی تسلیم نیست.نظر ظریف در چهار چوب تعیین شده توسط رهبری است.
ناشناس۱۳۰۷۳۳۲۱۰:۵۸:۲۶ ۱۳۹۸/۱۱/۶
مقام معظم رهبری اخیرا فرمودند با امریکا مذاکره نخواهیم کرد.
ناشناس۱۳۰۷۳۴۳۱۱:۰۵:۴۹ ۱۳۹۸/۱۱/۶
عراقچی: نتیجه پایبندی به برجام تحریم بیشتر بود.
ناشناس۱۳۰۷۶۸۵۱۴:۱۵:۴۶ ۱۳۹۸/۱۱/۶
شما هم اين جمله سر زبانته ولی هيچوقت نميگی که اين گفته به کدام زمان اجرای برجامه؟ قبل از خروج آمريکا از برجام يا بعد از خروج آمريکا؟ دوست عزيز! جملات سياسی در زمان و مکان خودش معنا پيدا ميکنند.
ناشناس۱۳۰۷۷۰۵۱۴:۲۵:۳۴ ۱۳۹۸/۱۱/۶
در برجام تقریبا همه ی خطوط و شرایطی که رهبری شرط و لحاظ کرده بودند، زیر پا گذاشته شد
صف۱۳۰۶۹۹۰۰۴:۲۶:۱۳ ۱۳۹۸/۱۱/۶
وجود مبارک شهید امنیت حاج قاسم عزیز را مانعی برای پیشبرد اهدافشان میدانستند ولی زهی خیال باطل که هزاران حاج قاسم مانندحاج قاسم شهیدگوش به فرمان ولی امرشان هستند و تا انتقام جنایات آمریکا را نگیرند آرام نخواهند شد و در این میان سیاهی و سرشکستگی برای کسانی میماند که از قافله عشق عقب مانده اند.
شهرام۱۳۰۶۹۹۲۰۴:۳۶:۰۹ ۱۳۹۸/۱۱/۶
با سلام . آقای ظریف اجازه بدهید کفن سردار خشک بشه بعد دم از مذاکره بزنید شما هنوز به این نتیجه نرسیده اید که راه مقابله با آمریکا مقاومت هست نه تسلیم شدن حتما می خواهید باز مذاکره کنید و برجام دیگری امضا کنید و حزب دیگر آمریکا سر کار بیاید و بگوید ما این مذاکرات را قبول نداریم باید ایران امتیاز های بیشتری بدهد و گرنه تحریم ها را بر می گردانیم
ناشناس۱۳۰۷۰۰۱۰۵:۴۱:۳۱ ۱۳۹۸/۱۱/۶
هر کس خودشو سخنگوی کل مردم می دونه. ماهم این وسط موندیم که از کدوم مردم حرف می زنن.
ناشناس۱۳۰۷۴۱۸۱۱:۵۵:۴۸ ۱۳۹۸/۱۱/۶
سخنگو نیست حرفش را میزند صداهای مختلف باعث پخته تر شدن تصمیم میشه
ناشناس۱۳۰۷۰۰۴۰۶:۱۶:۴۳ ۱۳۹۸/۱۱/۶
بزرگترین مانع برجام منطقه ای توسط امریکا برداشته شد ترامپ مزه شناس خوبیست اول مزه دهان اقایون رو چشیده بعد اقدام به ترر سرباز وطن کرد حال بخشی از راه برجام منطقه ای بر طالبین ان هموار شده بخشی دیگر هم احتمالا با فشار اقتصادی بیشتر بر گرده ملت داغدار آن شهید هموار خواهند نمود
ناشناس۱۳۰۷۰۱۱۰۶:۴۳:۴۰ ۱۳۹۸/۱۱/۶
اقای شریعتمداری اینجا اقای شریعتمداری اونجا اقای شریعتمداری همه جا . اقای شریعتمداری با این مصاحبه و تبلیغی که از شما میشه چرا در این سی و چند سال یکبار کاندیدا نمی شوی تا مردم به شما رای بدهند . چرا شریعتمداری و امثالهم هیچگاه بازنشسته نمی شوند .
ناشناس۱۳۰۷۳۸۴۱۱:۳۷:۱۶ ۱۳۹۸/۱۱/۶
چه ربطی داشت! شما چرا کاندید نمیشی که ببینیم فکرت چند مشتری داره!
ناشناس۱۳۰۷۴۷۶۱۲:۱۴:۴۱ ۱۳۹۸/۱۱/۶
میشه به من و امثال من بگید که چطور میشه در این کشور نامزد انتخابات شد . این جانب تا حالا هیچ گونه خلافی انجام نداده ام و تحصیلات هم دارم و فکر و ایده هم دارم
ناشناس۱۳۰۷۴۱۷۱۱:۵۵:۳۹ ۱۳۹۸/۱۱/۶
چون حرف حق می زند و شما ناراحتید؟
ناشناس۱۳۰۷۴۳۲۱۲:۰۰:۳۹ ۱۳۹۸/۱۱/۶
ایشون یه شغل بیشتر ندارند و آن هم روزنامه نگاری ست چون حرفهای مخالف مذاق شما میزند باید برود. سن ایشان حتی از رئیس جمهور - مهمترین مسوول اجرای کشور - هم کمتر است
ناشناس۱۳۰۷۰۱۶۰۷:۰۱:۳۶ ۱۳۹۸/۱۱/۶
سردار دلها وخيلي هاي ديگه رفتند كه عده اي در طريق منطق بگويند وبنويسند وبه راي مردم وقانون وگفتار رهبر احترام بگذارند وبه خود آيند كه تا كجا كمر به نابودي اين خاك بسته اند درپناه خدا اين مملكت حفظ خواهد شد انشاالله
ناشناس۱۳۰۷۰۱۸۰۷:۰۷:۰۶ ۱۳۹۸/۱۱/۶
جناب شریعتمداری فرق جایگاه ظریف با شما این است که در قبال هر گفته اش باید به عکس العمل بین المللی وعواقب آن برای ایران ومردمش بیندیشد. شاید اگر در جایگاه شما بود بسیار تند تر از جنابعالی رج خوانی می کرد هرچندمواردی که نیش کلامش را درتن دشمن فرو کرده هم کم نبوده !
ناشناس۱۳۰۷۴۳۸۱۲:۰۲:۳۲ ۱۳۹۸/۱۱/۶
آقای شریعتمداری نگفته تند حرکت کنید گفته چرا بر اساس واقعیتها و رفتار های طرف مقابل عمل نمی کنید؟ به نظرم منطقی گفته رفتار ظریف با قاتل فرمانده یه کشور عجیب هست
ناشناس۱۳۰۷۰۱۹۰۷:۰۷:۴۴ ۱۳۹۸/۱۱/۶
ماشالا حاج حسین
ناشناس۱۳۰۷۰۲۸۰۷:۲۳:۴۶ ۱۳۹۸/۱۱/۶
سلام ودرود خدابررهبرمعظم وسلیمانی عزیز مرگ برترامپ مرگ برمذاکره
ناشناس۱۳۰۷۰۳۰۰۷:۲۸:۴۵ ۱۳۹۸/۱۱/۶
با سلام جناب اقای شریعتمداری درست می فرمایند و به درستی یادآوری کردند که با آمریکا مذاکره ای نداریم ایشان اگر خودرا وزیر خارجه این ملت و کشور می داند باید توضیح دهند منظورشان چه بوده؟
ناشناس۱۳۰۷۰۳۲۰۷:۲۹:۴۴ ۱۳۹۸/۱۱/۶
جناب شریعتمداری شما هم متوجه باشید که آن دهها ملیون نفر که برای تشییع سردار سلیمانی آمدند الزاما مثل شما نمی اندیشندو لطفا ادای احترام وحس پاک مردم در سوگ این سردار را به نفع تفکر خود مصادر ننماییدومجددا اسباب تفرقه را فراهم ننمایید .
ناشناس۱۳۰۷۰۳۷۰۷:۴۲:۰۴ ۱۳۹۸/۱۱/۶
واقعا که جناب ظریف ! نمونه دیگر از کارهای شگفت انگیز جناب ظریف اینکه برگشت گفت ما آماده مذاکره با عربستان هستیم، و وزیر خارجه عربستان در جواب گفت تا ایران به یه کشور عادی تبدیل نشود ما مذاکره نمی کنیم! به چه حقی هر دفعه مذاکره با کشور یاغی عربستان را پیشنهاد میکنی آقای ظریف؟؟؟ واقعا آقای ظریف وزیر خارجه کدام کشوری ؟!
ناشناس۱۳۰۷۰۴۰۰۷:۴۴:۵۸ ۱۳۹۸/۱۱/۶
ظریف میدونه در خارج ایران نگاه به ایران بد. میگن جنگ طلب و هزاران مورد دیگه. شریعتمداری هم میدونه فقط دنبال بهونه است که بحث رو به حاشیه ای بکشه که منفعتی برای ایران نداره.
ناشناس۱۳۰۷۰۴۱۰۷:۴۶:۰۷ ۱۳۹۸/۱۱/۶
ایکاش یه رئیس جمهوری بیاد این آقای شریعتمداری رو وزیر امور خارجه بکنه تا یه بار برای همیشه بفهمه که اون چیزی که وزیر امور خارجه اعلام میکنه نظرات شخصیش نیست بلکه نظر مجموعه نظام و کاملاً هماهنگ شده و در راستای منافع ملی هست .
ناشناس۱۳۰۷۰۴۲۰۷:۴۶:۲۲ ۱۳۹۸/۱۱/۶
آدم شک میکنه به این وزیر خارجه!
ناشناس۱۳۰۷۷۹۸۱۵:۱۰:۴۱ ۱۳۹۸/۱۱/۶
متأسفانه ما مدتهاست که یقین داریم ...
ناشناس۱۳۰۷۰۵۵۰۷:۵۷:۴۲ ۱۳۹۸/۱۱/۶
آقای شریعتمداری شما چه هدفی را دنبال می کنید؟رهبر معظم در فرمایشاتشان ظریف را فردی خدوم و انقلابی ومومن خواندند.این را بدان که متعهدتر از ظریف نیستی. چرا اینقدر تیشه به ریشه انقلابیون می زنید
ناشناس۱۳۰۷۰۵۷۰۷:۵۸:۳۵ ۱۳۹۸/۱۱/۶
اصلا دلم نمیخواد صفحه ای بنام حسن عباسی و شریعتمداری باز شود
ناشناس۱۳۰۷۳۴۵۱۱:۰۷:۱۰ ۱۳۹۸/۱۱/۶
شما صاحب اختیاری میتوانی این صفحات را باز نکنی .
ناشناس۱۳۰۷۰۶۱۰۸:۰۳:۰۶ ۱۳۹۸/۱۱/۶
ولی بنظر من خودشان میدانند خوب هم میدانند نه آنکه ندانند...
رضا۱۳۰۷۰۶۲۰۸:۰۴:۰۶ ۱۳۹۸/۱۱/۶
برادر گرامی جناب شریعتمداری بنده به اندازه ی جنابعالی درک سیاسی ندارم.ولی این را میدانم که در سیاست هیچ دوستی ودشمنی ابدی نیست.وعاملی تعیین کننده تر از منافع ملی نیست.
ناشناس۱۳۰۷۰۶۵۰۸:۰۷:۰۱ ۱۳۹۸/۱۱/۶
باید مذاکره صورت بگیرد
ناشناس۱۳۰۷۳۱۸۱۰:۴۶:۵۲ ۱۳۹۸/۱۱/۶
نه در هر شرایطی عزیزم چرچیل میگه با شیری که سر شما توی ذهن اوست نمیتوان مذاکره کرد
ناشناس۱۳۰۷۳۴۰۱۱:۰۴:۳۸ ۱۳۹۸/۱۱/۶
مذاکره ترفند دشمن برای خلع سلاح ما است هرگونه مذاکره درباره توان موشکی و دفاعی باعث گسترده شدن سایه جنگ بر سر کشور می شود.
ناشناس۱۳۰۷۰۷۰۰۸:۱۱:۵۵ ۱۳۹۸/۱۱/۶
با سلام این آقای شریعتمداری نمی داند که باکری ها فکوری ها صیاد شیرازی ها چمران ها تندگویان ها و ....... و سلیمانی ها شهادت را انتخاب کردند تا ایران اسلامی را حفظ کنند، شهید شدند تا ناموس مردم ایران اسلامی مورد تجاوز قرار نگیرد، راهی رفتند که سلامت تک تک ایرانی ها را تضمین کنند نمیدانم ایشان چه خوابی برای نابودی ایران اسلامی دیده اند مگر صدام هم دستور مستقیم شهادت شیرمردان ایرانی را نداده بود؟ جناب شریعتمداری بخودت بیا قبل از اینکه مردم مجبورت کنند که بخودت بیایی
ناشناس۱۳۰۷۰۷۱۰۸:۱۱:۵۶ ۱۳۹۸/۱۱/۶
وقتی رییس جمهور مملکت اینجوریه چه انتظاری از وزیر خارجه دارید!!! ۸ سال همه زندگی و کسب و کار مردم..... تا آب خوردن را به مذاکره ربط داده اند. کاش زودتر دولت حسن روحانی تموم بشه !
ناشناس۱۳۰۷۰۷۷۰۸:۱۵:۵۴ ۱۳۹۸/۱۱/۶
جناب آقاي شريعتمداري اقاي ظريف وزير امور خارجه ونماينده دولت ومردم است ،مردم از عملكرد واقدامات اقاي ظريف پشتيباني كرده ومي كنند شما به عنوان يك روزنامه فقط مي توانيد از طرف خودتان نظر بدهيد نه مردم
ناشناس۱۳۰۷۳۳۷۱۱:۰۳:۰۲ ۱۳۹۸/۱۱/۶
حضور 25 میلیون نفری مردم در مراسم تشییع سردار دلها به معنای حمایت از مقاومت و مخالفت با مذاکره بود.
پرویز۱۳۰۷۵۹۰۱۳:۲۱:۳۵ ۱۳۹۸/۱۱/۶
مردم رو مصادره و تفسیر نکنید.
ناشناس۱۳۰۷۰۸۲۰۸:۲۱:۲۰ ۱۳۹۸/۱۱/۶
ظریف در مواجهه با خبرنگاران و مقامات خارجی به نوعی دچار از خود باختگی می شود .خدا این یک سال ونیم باقیمانده را به خیر گرداند بجای آنکه از موضع طلبکارانه وارد شود همواره از موضع ضعف وارد می شود.
الف ر۱۳۰۷۱۰۰۰۸:۳۵:۳۴ ۱۳۹۸/۱۱/۶
اگر این نگاه را در اداره کشور داشته باشیم باید از عراقی ها که 200000 نفر از بهترین هارا شهید کردند و 1000 میلیارد دلا خسارت وارد کردند و یا همین روسها از زمان شاه طهماسب به ایران هجوم آوردند و کلی خاک مارا گرفتند باید قطع رابطه داشته باشیم کشو ررا بر اساس منافع و مصالح ملی اداره کرد نه بر اساس هیجانات
ناشناس۱۳۰۷۷۹۶۱۵:۰۹:۱۸ ۱۳۹۸/۱۱/۶
شما صدام را با عراقیها اشتباه گرفته ای عزیزم ! نتیجه ترامپ برودشایدبا بعدیها مذاکره کردیم !
ناشناس۱۳۰۷۱۰۲۰۸:۳۶:۱۷ ۱۳۹۸/۱۱/۶
ترامپ: نه مرسی. جوابت را گرفتی آقای ظریف! آدم در حیرت می‌ماند که ظریف چرا این کارا میکنه. حیثیت ایران را زیر سوال برده این شخص با رفتار بسیار عجیبش !
ناشناس۱۳۰۷۱۷۰۰۹:۲۴:۳۶ ۱۳۹۸/۱۱/۶
کاملا با شما موافقم ، فارغ از جنایت نابخشودنی که میلیونها انسان و آزاده را بسوگ نشاند، مذاکره با کسی که به هیچ تعهدی پایبند نیست چه معنايی جز تسلیم دارد. نه آقای ظریف ما فرزندان سیدالشهدا هستیم پس زیر بار ذلت نمیرویم لطفا از طرف ما اظهارنظر نفرمايید
ناشناس۱۳۰۷۲۰۲۰۹:۴۳:۲۷ ۱۳۹۸/۱۱/۶
شما صدای کدام کشور هستید
ناشناس۱۳۰۷۷۷۴۱۴:۵۵:۰۵ ۱۳۹۸/۱۱/۶
روس و اسراییل دشمنان ایران
ناشناس۱۳۰۷۲۰۳۰۹:۴۵:۰۵ ۱۳۹۸/۱۱/۶
مگر با صدام که قاتل هزاران ایرانی و ویرانگر سرزمین ایران بود مذاکره نشد ؟؟
ناشناس۱۳۰۷۳۲۱۱۰:۴۹:۳۱ ۱۳۹۸/۱۱/۶
در شرایط صلح چرا نه زمانی که هنوز خون سردار و امضای تحریم جدید آمریکا خشک نشده و همین کشور زیر تعهدات ش زدهدر برجام. بعد اونوقت پیش دستی ما برای مذاکره چه معنی میده لطفا کمی به این فکر کنیم
ناشناس۱۳۰۷۵۴۳۱۲:۵۵:۳۹ ۱۳۹۸/۱۱/۶
شرایط صلح ؟؟؟ اول مجبور شدیم قطعنامه را قبول کردیم و بعد هم مذاکره شد
ناشناس۱۳۰۷۷۲۱۱۴:۳۰:۵۴ ۱۳۹۸/۱۱/۶
مگر ظریف گفته مذاکره در زمان جنگ ؟گفته چنانچه آمربکا تحریمها را بردارد واز رفتار خود دست بردارد .
ناشناس۱۳۰۷۲۱۶۰۹:۵۴:۲۲ ۱۳۹۸/۱۱/۶
ظریف باید بداند جنتلمن های پشت میز مذاکره همان تروریست های فرودگاه بغداد هستند.
ناشناس۱۳۰۷۷۳۲۱۴:۳۴:۲۶ ۱۳۹۸/۱۱/۶
ظریف خیلی بهتر از من و شما این را میداند چون با آنها زندگی کرده است.
ناشناس۱۳۰۷۲۱۷۰۹:۵۴:۵۸ ۱۳۹۸/۱۱/۶
درود بر حاج حسین شریعتمداری سردار قلم.
ناشناس۱۳۰۷۲۱۹۰۹:۵۵:۴۷ ۱۳۹۸/۱۱/۶
مذاکره با دولت تروریست و جنایتکار و آدمکش امریکا هرگز ممکن نیست.
ناشناس۱۳۰۷۲۲۸۱۰:۰۱:۳۷ ۱۳۹۸/۱۱/۶
حسین شریعتمداری خوب حرف میزنه همینو بزارند وزیر امور خارجه
ناشناس۱۳۰۷۲۴۹۱۰:۱۲:۵۶ ۱۳۹۸/۱۱/۶
ايشان يد طولاني در سخنان بي پايه و اساس دارند آخرين مورد آن فرداي روزي است كه سپاه در خصوص سقوط هواپيماي اوكرايني بيانيه داد و ايشان هنوز در حال كشف توطئه و جنگ رواني از سوي آمريكا بود.
ناشناس۱۳۰۷۲۵۹۱۰:۱۶:۳۹ ۱۳۹۸/۱۱/۶
حالم از خواندن مطالب کیهان بد می شود جز سیاسی کاری در نوشته ها نمی ببینم
ناشناس۱۳۰۷۳۴۹۱۱:۰۹:۲۱ ۱۳۹۸/۱۱/۶
ظریف باید پاسخگو باشد که چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد ؟!
ناشناس۱۳۰۷۷۱۹۱۴:۳۰:۰۴ ۱۳۹۸/۱۱/۶
همانگونه که از معاهده آب و هوايی، يونسکو و .... بدون هيچ هزينه ای خارج شد.
ناشناس۱۳۰۷۲۶۰۱۰:۱۶:۴۶ ۱۳۹۸/۱۱/۶
آقای ظریف اگر ثبات عقیده ندارید و یا اگر منظور شما چیز دیگری بوده و نتوانسته اید بیان کنید آیا مجبورید با این و اون مصاحبه کنید؟ چرا آب به آسیاب دشمن می ریزید؟ چقدر شما عاشق مذاکره اید! آیا شما کار دیگری ندارید؟
عجایب شهر۱۳۰۷۲۷۸۱۰:۲۷:۴۵ ۱۳۹۸/۱۱/۶
پاسخ ترامپ اشتباه ظریف را نشان داد. نه ممنون!
Amir۱۳۰۷۲۷۹۱۰:۲۸:۱۱ ۱۳۹۸/۱۱/۶
جواب دکتر ظریف هم از طرف ترامپ ملعون داده شد نه متشکرم ! واقعا کافی نیست اینقدر تحقیر از دشمن ؟!
محسن۱۳۰۷۳۰۲۱۰:۳۷:۳۱ ۱۳۹۸/۱۱/۶
# ظریف تجارت با خون حاج قاسم
ناشناس۱۳۰۷۳۳۰۱۰:۵۵:۳۶ ۱۳۹۸/۱۱/۶
چه خوب است پاسخ ظریف به ترامپ را هم ذیل فرمایشات آقای شریعتی می نوشتید . ما در برابر دشمن وحدت کلمه را نیاز داریم نه جناح بازی ی ی
ناشناس۱۳۰۷۴۵۴۱۲:۰۸:۴۴ ۱۳۹۸/۱۱/۶
مگر اظهار نظر مشکلی داره؟
ناشناس۱۳۰۷۳۸۹۱۱:۳۷:۵۷ ۱۳۹۸/۱۱/۶
اصلاح طلبان اول یک مساله را به وجود می اورندو بعد روی ان مانور می دهند و جو را بهم می زنند ..بعد می گویند رقیب ما را تخریب کرد و الا اخر....
ناشناس۱۳۰۷۴۳۹۱۲:۰۲:۵۰ ۱۳۹۸/۱۱/۶
ظریف در حد وزارت خارجه نیست
ناشناس۱۳۰۷۴۶۶۱۲:۱۱:۵۱ ۱۳۹۸/۱۱/۶
هرچند به ظریف نقد دارم اما حرف شما را قبول ندارم رهبری ایشان را بسیار مورد تقدیر قرار داده و مورد اعتماد ایشان است
محمد۱۳۰۷۴۸۵۱۲:۲۲:۱۹ ۱۳۹۸/۱۱/۶
حتما باید دکتر ظریف شهید بشه تا بهش احترام بزارین؟؟ فراموش نکنین همیشه شهید سلیمانی از دکتر ظریف حمایت میکردن
علی 671۱۳۰۷۵۰۵۱۲:۳۲:۱۰ ۱۳۹۸/۱۱/۶
ظریف فقط در مجلس انقلابی می شود و برای نمایندگان سخنران ولی در مواجهه با بیگانگان از خنده روده بر شده و قهقهه می زند .واقعاً خجالت دارد با این مصاحبه که هنوز آب کفن سردار دلها خشک نشده ظریف از مذاکره با قاتل سردار دل ها سخن به میان می آورد ..... این مصاحبه مایه شرمندگی ملت ایران شد
ناشناس۱۳۰۷۵۲۱۱۲:۴۲:۲۹ ۱۳۹۸/۱۱/۶
این آقای شریعتمداری رو چند ترم بفرستید کلاس زبان تا لااقل متن مصاحبه اصلی رو بتونه بخونه بعد بیاد اظهار نظر کنه. نمیدونم اگه به صحبت های ترامپ اعتقاد ندارن پس چرا یه تویت اون براشون مهم شده و بجای توجه به صحبت های وزیر خارجه صحبت های ترامپ رو می بینن.
محمدی۱۳۰۷۵۴۰۱۲:۵۴:۴۳ ۱۳۹۸/۱۱/۶
تو بشو وزیر امور خارجه ، مطمئننا بقیه اش راهم خراب میکنی آقای شریعتمداری
علی۱۳۰۷۶۰۲۱۳:۲۶:۱۸ ۱۳۹۸/۱۱/۶
ترامپ:نه مرسی!!!!! خدا به هرکه بخواهد ذلت میدهد وهرکه را بخواهد عزت میدهد
ناشناس۱۳۰۷۷۳۷۱۴:۳۶:۰۸ ۱۳۹۸/۱۱/۶
شما پاسخ دوباره ظریف به ترامپ را نخواندی که از او خواست متن انگلیسی مصاحبه اش را بخواند نه ترجمه فارسی زبانان کاخ سفید را .شما هم بهتر است اصل متن را بخوانید نه ترجمه کاخ سفید را هرچند قلبا دوست دارید ترجمه کاخ سفید درست باشد .
ناشناس۱۳۰۷۶۴۳۱۳:۴۷:۰۷ ۱۳۹۸/۱۱/۶
دولت اقای روحانی عاشق امریکا و ترامپ است و به هر قیمتی می خواهند با امریکا ارتباط برقرار کنند.....والله امریکا شیطان بزرگ است..به این جماعت دل نبندید
ناشناس۱۳۰۷۸۰۱۱۵:۱۲:۳۰ ۱۳۹۸/۱۱/۶
قابل توجه آنهایی که الاندم از مذاکره می زنند: اگر پدر یا مادر خودشان را به قتل برسانند آیا حاضرند با قاتل سر مذاکره بنشینند ؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. حالا زمان مذاکره است

  2. وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی

  3. تعطیل کردن شنبه از یک مجلس انقلابی بعید بود/ اکثر مردم ارتباط اقتصادی با خارج ندارند

  4. از کوه خواری تا سیل غافلگیرانه در مشهد

  5. توضیحات وزیر کشور درباره حادثه فرود سخت بالگرد حامل رییس جمهور

  6. سخنی با خانم‌ها و آقایان نماینده و برگزیده

  7. اسب‌ زین‌شده وزارت کار برای تضعیف حقوق قانونی کارگران!

  8. حکم امیر تتلو صادر شد

  9. واکنش رهبر معظم انقلاب به سانحه سقوط بالگرد رییس جمهور : همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند

  10. واکنش آمریکا به بروز سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران

  11. ماجرای سوار نشدن رئیسی به خودروی بنز از زبان نماینده مجلس

  12. رئیس هلال احمر به محل حادثه بالگرد رئیس جمهور رفت/ اعزام ۴۰ تیم واکنش‌سریع

  13. چالش امتحانات نهایی و استرس مضاعف میلیون‌ها دانش‌آموز

  14. دیروز مشهدی ها با تشکیل زنجیره انسانی پاکبان گرفتار در سیلاب را نجات دادند

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  3. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  4. حالا زمان مذاکره است

  5. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  6. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  7. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  8. وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی

  9. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  10. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  11. حمله رسانه اصولگرا به رائفی‌پور/ انتقاد شریعتمداری از نمایندگان موافق تعطیلی شنبه‌ها

  12. فرش‌های سعدآباد کجاست؟

  13. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  14. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

  15. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  16. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  17. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  18. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  19. مأمور خاطی بازداشت شد

  20. تعطیل کردن شنبه از یک مجلس انقلابی بعید بود/ اکثر مردم ارتباط اقتصادی با خارج ندارند

  21. آیا واقعاً آزادسازی قیمت‌ها تنها راه است؟

  22. چراغ سبز دولت به ارز آزاد؟!

  23. پاسخ حماس به توهم صهیونیست ها

  24. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

  25. پلیس این ۵ گروه را طبق لایحه حجاب باید بازداشت کند

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  3. حالا زمان مذاکره است

  4. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  5. وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  7. حمله رسانه اصولگرا به رائفی‌پور/ انتقاد شریعتمداری از نمایندگان موافق تعطیلی شنبه‌ها

  8. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  9. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  10. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  11. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  12. رئیس جمهور: باید گره های ذهنی در رابطه با تشکیل خانواده و افزایش جمعیت باز شود

  13. تعیین تکلیف اسرائیل در حج امسال

  14. دستور محسنی اژه‌ای درباره پرونده‌های فولاد مبارکه و چای دبش

  15. آیت‌الله علم‌الهدی: ولایت مقدم بر عدالت است

  16. رحیم‌پور ازغدی: قبلا به شوخی می‌گفتند کاخ سفید را حسینیه می‌کنیم الان اما در حال رخ دادن است

  17. مخالفت آیت‌الله سبحانی با تعطیلی شنبه

  18. آخرین تصمیم دولت برای حمایت از نهضت ملی مسکن

  19. برائت نامه محمدعلی رامین از پسرش یاسین و مهناز افشار

  20. حل يك ابرچالش نظام

  21. محکومیت‌وزیر‌سابق جهادبه ۳ سال حبس/ احضار ۲ وزیر ‌در چای‌دبش 

  22. تعطیلی شنبه‌ها در مجلس رأی آورد/ نمایندگان چه گفتند؟

  23. تعطیلی پنجشنبه در مجلس رأی نیاورد/ نمایندگان چه گفتند؟

  24. اطلاعیه اداره‌کل زندان‌های اصفهان درباره توماج صالحی

  25. اظهارات جدید فرمانده نیروهای قدس درباره عملیات وعده صادق

آخرین عناوین