طرح نمایندگان برای حذف زبان انگلیسی از برنامه مدارس

گروه اجتماعی الف،   3980718159 ۵۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

۵۷ نماینده مجلس طرح یک فوریتی رفع انحصار از زبان انگلیسی در نظام آموزش همگانی کشور را به هیأت‌رئیسه مجلس ارسال کردند.

روزنامه ایران نوشت: بر اساس آن آموزش زبان‌ انگلیسی از برنامه مدارس حذف و اختیاری اعلام شده و دانش‌آموزان برای یادگیری می‌توانند به آموزشگاه‌های آزاد مراجعه کنند. به اعتقاد برخی نمایندگان مجلس، هم‌اکنون زبان انگلیسی در مدارس اجباری است و در این میان برخی دانش‌آموزان علاقه‌ای به تحصیل در دانشگاه را ندارند بنابراین اجبار در زبان انگلیسی می‌تواند در ضعف تحصیل این گروه از دانش‌آموزان تأثیرگذار باشد.
«همچنین نمایندگان اعلام کردند دانش‌آموزانی که با هدف مهارت آموزی و ورود سریع به بازار کار مسیر تحصیل در شاخه‌های کارودانش و فنی‌وحرفه‌ای را انتخاب کردند، به‌ نظر می‌رسد ضرورتی به یادگیری زبان نداشته باشند. علاوه بر این نمایندگان در بندی از این طرح آورده‌اند، از تاریخ تصویب این قانون آموزش و پرورش مکلف است آموزش‌های زبان‌های موضوعی این قانون و زبان انگلیسی را صرفاً از طریق آموزشگاه‌های آزاد تحت نظارت آن وزارتخانه و حداکثر معادل سه سال تحصیلی منحصراً برای دانش‌آموزان مقطع دبیرستان ارائه کند. در مناطق دورافتاده و محروم که به هیچ عنوان امکان برقراری آموزشگاه‌های آزاد و ارائه آموزش در همه زبان‌های مورد تأیید فراهم نیست، آموزش و پرورش می‌تواند با همکاری یکی از دانشگاه‌های مجری طرح و با توجه به تقاضای غالب دانش‌آموزان امکان آموزش فشرده یک یا دو زبان فقط برای دانش‌آموزان شاخه نظری اقدام کند.

این موضوعات در حالی در طرح پیشنهادی مجلس آورده شده است که برخی کارشناسان تعلیم و تربیت این طرح را غیر کارشناسی عنوان کردند. آنها بر این باورند که آموزش زبان انگلیسی در آموزشگاه‌ها موجب خصوصی‌سازی آموزش می‌شود و این خلاف اصل ۳۰ قانون اساسی است. با این حال مسئولان آموزش و پرورش در گفت‌وگو با «ایران» اعلام کردند در جریان موضوع مطرح شده از سوی مجلس شورای اسلامی نیستند. مهدی نوید ادهم، دبیر شورای عالی آموزش و پرورش نیز درباره حذف زبان انگلیسی در مدارس به «ایران» می‌گوید: وزارت آموزش و پرورش اصلاً در جریان این طرح نیست و ما نمی‌دانیم که دقیقاً نمایندگان می‌خواهند چه اقدامی انجام دهند.

او می افزاید: «در بسیاری از شهرها بخصوص استان‌های محروم ما آموزشگاه‌های زبان نداریم. باید در این باره شفاف‌سازی شود.»

رشد مافیای آموزشگاه‌ها

کارشناسان تعلیم و تربیت نیز با انتقاد به حذف زبان انگلیسی در مقاطع اول و دوم متوسطه واکنش‌های مختلفی نشان دادند تا جایی که عادل برکم، کارشناس آموزشی بر این باور است که این طرح مجلس عدالت آموزشی را زیر سؤال می‌برد و نمایندگان مردم باید توضیح دهند که بر چه اساسی این موضوع را پیشنهاد کردند. او در این باره بیشتر توضیح می‌دهد: یک فوریت طرح رفع انحصار از زبان انگلیسی در نظام آموزش همگانی اعلام وصول شده است و به موجب آن آموزش تمامی زبان‌ها اختیاری خواهد شد و خارج از محیط مدرسه به آموزشگاه‌های آزاد سپرده می‌شود. این بدان معناست که دوباره مافیای آموزشگاه‌ها رشد خواهند کرد و مدارس دیگر زیر بار آموزش زبان انگلیسی نمی‌روند. این در حالی است که زبان انگلیسی یکی از مهم‌ترین دروس در مدارس است. بر اساس طرحی که نمایندگان دادند دانش‌آموزان کارودانش و فنی وحرفه‌ای لازم نیست زبان یاد بگیرند، این در حالی است در برخی رشته‌ها مثل کامپیوتر، برق و مکانیک دانش‌آموزان باید با اصطلاحات انگلیسی آشنا باشند. اگر برخی کلمات را ندانند در این رشته‌ها به مشکل برمی‌خورند.

وی تأکید می‌کند: انحصار آموزش زبان نباید در دست آموزشگاه‌ها باشد همین اقدام موجب می‌شود تا بازار سوء استفاده از دانش‌آموزان داغ شود. نمایندگان باید بدانند آموزش زبان در آموزشگاه‌ها صرفاً بحث یادگیری نیست، آموزشگاه‌ها روی هویت بچه‌ها دست می‌گذارند و آنها را با فرهنگ غرب آشنا می‌کنند. این در حالی است که معلم‌های مدرسه فقط بحث تدریس را دارند و با روش‌های تربیتی این کار را انجام می‌دهند.»

برکم با تأکید بر این که این طرح اصل ۳۰ قانون اساسی و بحث آموزش رایگان را زیر سؤال می‌برد، اظهار می‌کند: بسیاری از دانش‌آموزان مناطق محروم از داشتن آموزشگاه محروم هستند و اصلاً خانواده‌ها پول ندارند تا دانش‌آموزانشان را به مدرسه بفرستند حالا شما فکر کنید در این مناطق چگونه می‌توانند که آموزشگاه پیدا کنند. در طرح آمده اگر دانش‌آموزی پول آموزشگاه آزاد نداشت می‌تواند از بورسیه برخی زبان‌ها بر اساس مراودات فرهنگی استفاده کند. این ماده قانونی اصلاً در مناطق محروم کارایی ندارد. مهم‌تر این که بر اساس طرح مجلس استخدام دبیر هر نوع زبان خارجی به غیر از عربی ممنوع اعلام شده و دبیران فعلی زبان انگلیسی یا باید جذب آموزشگاه‌های آزاد شوند یا در پست‌های اداری مشغول شوند یا مجدداً در رشته دیگری تحصیل کنند. به نظر می‌رسد که قانون باید در این مورد شفاف باشد.

محمد نیک‌نژاد کارشناس تعلیم و تربیت با بیان این که مطرح کردن این بحث‌ها به ضرر دانش‌آموزان است، اظهار می‌کند: استاندارد بین‌المللی برای آموزش زبان‌های مختلف در دنیا به‌عنوان الگو وجود دارد و ما از این استاندارد بین‌المللی استفاده کردیم. در عین حال مسائل بومی و فرهنگی خودمان را در کتب دیده و رعایت کرده‌ایم اما حالا نمایندگان می‌خواهند درس به این مهمی را که برای همه دانش‌آموزان مهم است حذف کنند، این کار به سود دانش‌آموزان نیست.

او به مشکلات یادگیری زبان در مدارس اشاره می‌کند و می‌گوید: برخی نمایندگان می‌گویند که دانش‌آموزان در مدرسه زبان یاد نمی‌گیرند برای همین باید این درس حذف شود. این استدلال درست نیست. اول این که وقت کافی برای آموزش زبان انگلیسی در مدارس وجود ندارد. ۹۰ دقیقه آموزش در هفته برای یک محصل دبیرستانی اصلاً کافی نیست و البته تراکم بالای کلاس موجب می‌شود تا معلم نتواند آموزش اصولی داشته باشد، بنابراین مجلس باید برای این مسائل برنامه‌ریزی داشته باشد.»

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۲۶۷۳۲۲۱:۱۹:۳۹ ۱۳۹۸/۷/۱۸
این نمایندگان قطعا" چیزی آموزش نمی دانند.
ناشناس۱۱۲۶۷۳۳۲۱:۲۰:۱۱ ۱۳۹۸/۷/۱۸
واقعا خنده داره ... یعنی دیگه مشکل اصلی ما زبان انگلیسی هست .... چقدر بدبختیم
ناشناس۱۱۲۶۷۳۵۲۱:۲۱:۰۲ ۱۳۹۸/۷/۱۸
اونموقع تکلیف دانش اموزان مناطق محروم که امکانات و هزینه رفتن به اموزشگاههای آزاد رو ندارن چی میشه
ناشناس۱۱۲۶۷۳۸۲۱:۲۱:۴۳ ۱۳۹۸/۷/۱۸
اینهایی که این طرح را امضاء کردند حتما خودشون نمرات زبانشان زیر 10 بوده
ناشناس۱۱۲۶۷۴۲۲۱:۲۳:۰۲ ۱۳۹۸/۷/۱۸
فقط باید گفت متاسفیم ...
میثم۱۱۲۶۸۰۸۲۲:۲۸:۲۰ ۱۳۹۸/۷/۱۸
لطفا اسامی این نوابیغ را هم منتشر کنید تا بدانیم چه کسانی این چنین طرحهای هوشمندانه‌ای ارائه می‌دهند!
میثم۱۱۲۶۸۱۱۲۲:۳۰:۴۹ ۱۳۹۸/۷/۱۸
چه حالی بکنند موسسات زبان! البته باید دید چه سودی برای این ۵۷ نفر دارد این طرح؟
آرمیتا۱۱۲۶۸۳۷۲۳:۰۱:۴۱ ۱۳۹۸/۷/۱۸
با این استدلال بهتره نمایندگان محترم درس ریاضی را هم حذف کنند! چون ریاضی از زبان هم سخت تر و هم خشک تره. خدا به خیر کنه با این درک و منطق برخی نمایندگان
ناشناس۱۱۲۶۸۴۰۲۳:۰۷:۳۷ ۱۳۹۸/۷/۱۸
بجاش زبان سرخه ای را جایگزین کنید تا به خیال برخی آنها آن زبان را نمی‌فهمند ،در مذاکرات آتی استفاده شودددد..
ناشناس۱۱۲۶۸۴۵۲۳:۱۷:۲۴ ۱۳۹۸/۷/۱۸
با این منطق خیلی از درسها را باید حذف کرد و فرستاد موسسات خصوصی! مثلا کل ریاضیات و فیزیک و شیمی و زیست شناسی دوران ۱۰ تا ۱۲ حذف شوند و بخش عمده هفتم تا نهم هم حذف شوند. اصلا چطوره تا ششم یا حداکثر نهم بخونند. بعد برن ازدواج کنند. اگر هم کسی میخواد بره دانشگاه دهم تا دوازدهم رو بره کلاس کنکور!
ناشناس۱۱۲۶۸۵۸۲۳:۳۵:۴۰ ۱۳۹۸/۷/۱۸
به عمرم همچین چیز عجیبی نشنیده بودم. اون نماینده هایی را که این طرح رو پیشنهاد دادن باید به عنوان ..ترین و یا ..ترین نماینده ها اعلام کنند!!!در این دوره و زمونه نظافتچی هم باید زبان بلد باشه!!!یا میخوان ضربه به مملکت بزنند یا پول تو جیب اموزشگاهای خصوصی بریزند! الف میدونم مثله ۹۰ درصد موارد کامنتمو چاپ نمی کنی اما بهرحال من مینویسم.
ناشناس۱۱۲۶۸۷۱۲۳:۵۴:۱۳ ۱۳۹۸/۷/۱۸
توی آلمان بچه ها در کلاس نهم زبان دوم خودشون رو شروع میکنن و ایران میخواد زبان انگلیسی رو هم حذف کنه.
ناشناس۱۱۲۶۹۱۱۰۰:۵۳:۵۰ ۱۳۹۸/۷/۱۹
کلا آموزش را اختیاری کنید.خخخ
ناشناس۱۱۲۶۹۳۴۰۱:۳۱:۱۲ ۱۳۹۸/۷/۱۹
آموزش زبان در مدارس با شیوه‌ای که در حال اجراست اصلاً کارایی نداره. بنابراین اگر قرار هست همین شیوه رو ادامه بدید، همون بهتر جمعش کنید و نگران عدالت آموزشی نباشید. در هر صورت کسی از مدرسه انگلیسی (و صد البته عربی!!!) یاد نگرفته. ولی به جای جمع کردن بهتره اصلاحش کنید. اگر با خود زبان انگلیسی مشکل دارید، اشکالی نداره، ۴تا گزینه دیگه هم برای دانش‌ آموزان بذارید. من خودم شاید ترجیح میدادم روسی یاد بگیرم.
مهران-استاد دانشگاه تهران۱۱۲۶۹۴۴۰۲:۰۲:۴۱ ۱۳۹۸/۷/۱۹
خدا را شکر.
ناشناس۱۱۲۶۹۵۲۰۲:۲۵:۳۹ ۱۳۹۸/۷/۱۹
امروزه خود زبان انگليسي اشتغال آفرين است. آموختن زبان انگليسي در حال حاضر از اكثر دروس تدريسي مدارس مهمتره به نظرم رياضي و فيزيك و زيست و .. رو حذف كنيد.
شابلون۱۱۲۶۹۷۱۰۴:۲۳:۵۶ ۱۳۹۸/۷/۱۹
به جای زبان انگلیسی پیشنهاد میشود زبان مرغی یا زبان زرگری را جایگزین کنید!!!!!
ناشناس۱۱۲۶۹۷۶۰۵:۱۹:۱۹ ۱۳۹۸/۷/۱۹
1. لطفا اسامی این نمایندگان را منتشر کنید. بنظر می رسد شناختن انها مهم است. 2. زبان عربی را هم حذف کنند. چرا استثنا.
ناشناس۱۱۲۷۰۰۳۰۶:۴۸:۳۵ ۱۳۹۸/۷/۱۹
این نماینده ها فکر کنم در انگلیسی ضعیف بودند که عقده کردند یعنی مشکل دیگری در مملکت نیست
ناشناس۱۱۲۷۰۱۱۰۷:۱۷:۲۷ ۱۳۹۸/۷/۱۹
قبل از ارائه طرح در مجلس بهتره که با کارشناسان رایزنی بشه، البته روش آموزش زبان انگلیسی در مدارس به گونه ای نیست که دانش آموز به صورت کاربردی از اون استفاده کنه ولی نباید فراموش کرد که اکثر دروس در دوران تحصیل دانش آموزان به صورت نظری و غیرکاربردی آموزش داده میشه و دانش آموزان بیشتر در دانشگاه ها می توانند دروس رو عملی و کاربردی بیاموزند. اما خب یادگیری ابتدایی زبان خارجی هم حق دانش آموزان است. با این طرح در حق دبیران زبان اجحاف میشه و یکی از راه های اشتغال فارغ التحصیلان این رشته به طورکل مسدود میشه
هوشنگ۱۱۲۷۰۱۴۰۷:۳۱:۵۸ ۱۳۹۸/۷/۱۹
نمایندگان اغلب خودشون از آنهایی بودند که از همون بچگی، غرب ستیز بودند. به همین دلیل علاقه ای به یادگیری زبان انگلیسی، زبان شیطان بزرگ، نداشتند!! البته دلیل کم علاقگی شان به ریاضی و برخی دروس خاص را نمی دانم؛ مگر خودشون توضیح بدن
ناشناس۱۱۲۷۴۴۵۱۶:۲۰:۵۰ ۱۳۹۸/۷/۱۹
ولی بیشترشون بچه هاشون در غرب ساکن هستن البته مردم عادی مثل من که به غرب رفت و آمد ندارن راست میگن خوب بچه من زبان انگلیسی به چه کارش میاد نهایتا تا سر کوچه بره شاید بهتر باشه این درس و فقط برای خانواده های خودشون اجباری کنن چون لازمشون میشه برای تردد به غرب
ناشناس۱۱۲۷۰۱۶۰۷:۳۷:۴۵ ۱۳۹۸/۷/۱۹
حتما زبانهای پیشنهادی زبان های قومی در واقع یک بهانه برای افزایش و تقویت هویت قومی در مقابل هویت ملی ومذهبی و احتمالا هم فکران یکی از نمایندگان یک شهر خاص در.. کشور پیشنهاد داده
ناشناس۱۱۲۷۰۲۰۰۷:۵۱:۲۷ ۱۳۹۸/۷/۱۹
با این‌سرعتی که همه چیز پیش میرود تا چند سال دیگه کسی‌که زبان‌بلد‌ نباشد بیسواد محسوب خواهد شد. حالا بی‌پولها همین‌چهار تا کلمه که در مدرسه یادمیگرفتند را باید فراموش کنند. نمایندگان‌راستین مردم بالاخص مستضعفین
ناشناس۱۱۲۷۰۲۴۰۸:۰۱:۵۹ ۱۳۹۸/۷/۱۹
امروزه اگر وارد فضای مجازی بشوی و بخواهی مقاله ای مرجع را بخوانی باید به زبان انگلیسی مسلط باشی ، اگر بخواهی پزشک بشوی و از علم روز دنیا بهره ببری و اگر سفر خارج از کشور داشته باشی یا باید به زبان انگلیسی مسلط باشی ، من نمیدانم چه منطقی پشت این قضیه هست واقعا باعث تاسفه ، تحریم زبان انگلیسی یعنی خود تحریمی نه تحریم آمریکا ، چه بخواهیم چه. نخواهیم زبان انگلیسی یک زبان روان از لحاظ نوشتاری و تکلم و هست این طرح بسیار غیر کارشناسی است.
ناشناس۱۱۲۷۰۲۵۰۸:۰۳:۲۸ ۱۳۹۸/۷/۱۹
خب خدا رو شکر پس شغل بعدی برخی نمایندگان مجلس هم مشخص شد : راه اندازی آموزشگاه های خصوصی زبان انگلیسی!!! ..
ناشناس۱۱۲۷۰۲۷۰۸:۰۹:۵۴ ۱۳۹۸/۷/۱۹
دارند همچنان به پرورش نسل بیسواد به دردنخور ادامه می دهند. حالا طرف می خواد بره کارودانش زبان بلد باشه که بهتره حداقلش اینه که کسی ترجمه دلبخواهی سرش را .. شیره نمیماله پس چرا اونطرف ملت را وادار می کنید مقاله isiبدهند
ناشناس۱۱۲۷۰۳۵۰۸:۲۹:۰۶ ۱۳۹۸/۷/۱۹
در همه کشورها تلاش می شود که یک راه تعامل آسان و سریع با سایر دنیا ایجاد شود تا از طریق تجارت، توریست و .. زمینه های رشد کشور صورت پذیرد.. آموزش زبان انگلیسی حداقل ورود به این فضا است. در کشورهای کمونیستی که ادعای استقلال آنها خیلی بیشتر از ما است (از جمله چین، روسیه) هنوز آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان بین المللی مد نظر است. ما نه پیشرفتهای شرق را داریم و نه پیشرفتهای غرب را. لیکن تصمیمات پوپولیستی می گیریم که نه در شرق و نه در غرب خواهانی ندارد.. محدود سازی زبان انگلیسی نیز در راستای محدودسازی دشمن است. پیشنهاد من به این نمایندگان مجلس که دلشان برای بچه های کارو دانش و فنی حرفه ای می سوزد .. این است که اگر قرار به حذف زبان انگلیسی به لطایف الحیلی از مدارس است، در همین طرح حذف زبان عربی از سیستم آموزش و پرورش و سپردن آن به صورت اختیاری به آموزشگاه ها را نیز مطرح کنند ..
ناشناس۱۱۲۷۰۳۶۰۸:۲۹:۱۳ ۱۳۹۸/۷/۱۹
برخی نماینده ها بجای طرح های مخرب بهتر نیست فقط به رفع اختلاس و واردات خودرو و خرید شمش طلا برسند؟
ناشناس۱۱۲۷۰۳۸۰۸:۳۲:۵۴ ۱۳۹۸/۷/۱۹
چقدر کوته اندیش..؟ از ترس چه چیزی اینکار می خواهند انجام دهند؟ قصدشان واقعا چیست زبان دشمن و علم دانستن بهتره یا سرمان را مثل کبک زیر برف کردن؟
ناشناس۱۱۲۷۰۴۵۰۸:۳۸:۵۸ ۱۳۹۸/۷/۱۹
متاسفم. اینها واقعا نماینده ما مردم نیستند!!!
ناشناس۱۱۲۷۰۴۷۰۸:۳۹:۵۱ ۱۳۹۸/۷/۱۹
چقدر فکر کرده اید ، یک‌عده بی سواد تحویل جامعه ندهید .. همه مثل خودتان نباید بی سواد باشند
ناشناس۱۱۲۷۰۵۰۰۸:۴۱:۵۳ ۱۳۹۸/۷/۱۹
واقعا اینها نماینده هستند . فکر کنم با اموزشگاههای زبان قرارداد بستند .
حسین۱۱۲۷۰۵۴۰۸:۴۵:۵۴ ۱۳۹۸/۷/۱۹
برعکس دنیا داریم حرکت میکنیم بجای اینکه وقت بیشتری برای زبان انگلیسی بذاریم داریم حذفش میکنیم روش جایگزینش که واقعا نوبره، بعدش به نظرم اشکال از آموزش هست مگر همون زبان عربی که آقایان اصرار دارن باشه چند درصد از دانش آموزان بعد از دیپلم بلدن دو کلمه عربی صحبت کنن.
ناشناس۱۱۲۷۰۵۶۰۸:۵۲:۲۳ ۱۳۹۸/۷/۱۹
زبان علم دنیا را یاد نگیرید ... فکر کرده اند با اینکار به غرب ضربه میزنند نه برادر داری خودزنی میکنی.
علی۱۱۲۷۰۶۳۰۹:۰۳:۲۸ ۱۳۹۸/۷/۱۹
در آلمان و هلند یاد گرفتن زبان انگلیسی در مدارس اجباری است و این در راستای تعامل با کل جهان و استفاده از تمامی ظرفیت های علمی و اجتماعی میباشد. این نمایندگان واقعا از چنین طرحی چه هدفی دارند؟
علی۱۱۲۷۳۶۳۱۴:۲۱:۲۱ ۱۳۹۸/۷/۱۹
در فرانسه چطور؟
ناشناس۱۱۲۷۰۶۸۰۹:۱۶:۲۶ ۱۳۹۸/۷/۱۹
هر دم از این باغ بری میرسد. مسوولان در,شخم زدن تعلیم و تربیت این کشور مسابقه گذاشته اند. دست مریزاد
ژیوار۱۱۲۷۰۶۹۰۹:۱۷:۱۷ ۱۳۹۸/۷/۱۹
چه اشکالی داردکسانیکه نمی‌خواهند وارد دانشگاه بشوندیاحرفه بیاموزندمقداری زبان یادبگیرند؟
ناشناس۱۱۲۷۰۷۶۰۹:۲۵:۲۹ ۱۳۹۸/۷/۱۹
مطمئنا این نمایندگان شناختی از نظام آموزشی ایران و جهان ندارند و نمیدانند در اکثر کشورهای دنیا یادگیری کامل حداقل 2 زبان زنده و بسیار رایج در مدارس اجباری است و حتی یادگیری زبان سوم و چهارم در مدارس به صورت اختیاری وجود دارد.
ناشناس۱۱۲۷۰۸۱۰۹:۳۳:۳۷ ۱۳۹۸/۷/۱۹
طرحی از روی احساسات و بدون پشتوانه علمی و پژوهشی!!!! دنیای فناوری و علم چه ما بخواهیم چه نخواهیم با زبان انگلیسی عجین شده است. به جای این طرحها به مشکلات مملکت رسیدگی کنید
ناشناس۱۱۲۷۰۸۵۰۹:۳۷:۵۳ ۱۳۹۸/۷/۱۹
یک گام دیگر در جهت بی سواد کردن بیشتر جوانان. آیا در مورد زبان بی کاربرد عربی هم همین نظر رو دارن؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۱۲۷۰۸۹۰۹:۴۲:۵۱ ۱۳۹۸/۷/۱۹
کار بسیار عالیست چون تاکنون هیچکی در سیستم آموزشی زبان انگلیسی یا هر زبان دیگه ای یاد نگرفته که حذف انگلیسی یا اضافه کردن زبان های در حال موت دنیا تحولی ایجاد کنه
ناشناس۱۱۲۷۰۹۸۰۹:۵۹:۳۵ ۱۳۹۸/۷/۱۹
واقعاً!!!!!ا
ناشناس۱۱۲۷۱۰۰۰۹:۵۹:۴۹ ۱۳۹۸/۷/۱۹
پس لطفا عربی را هم اختیاری کنید ،
ناشناس۱۱۲۷۱۱۰۱۰:۰۶:۰۷ ۱۳۹۸/۷/۱۹
اگر بنا به حذف زبان خارجی است پس باید عربی هم حذف شود واگر استدلال آنها این است که زبان عربی زبان دین وقران است باید گفت زبان انگلیسی هم زبان علم وارتباط با اکثریت دنیاست ! اما چنانچه برداشتن زبان انگلیسی یک برخورد سیاسی ست بسیار جای تاسف است که بازیهای سیاسی می رود تا بالاترین ضربه ها را بر پیکر کشور و نظام بزند !! چون عدم ارتباط با دنیا ودور شدن از محافل علمی تنها دودش به چشم خودمان می رود و این دقیقا همان چیزیست که دشمنان ما طالب آن هستند یعنی تبدیل شدن ایران به یک جزیره متروکه وتبدیل شدن به کشوری مثل افغانستان در زمان طالبان !!!
عباس اکبری۱۱۲۷۱۱۱۱۰:۰۷:۰۴ ۱۳۹۸/۷/۱۹
.. میخوان بی رقیب بشن امتیازشون برای مصاحبه ویزاو پاسپورت بالابره واقعافکرکردن این حرفهارومی زنند؟
ناشناس۱۱۲۷۱۱۲۱۰:۰۸:۰۷ ۱۳۹۸/۷/۱۹
خروجی این مجلس،غیر از این نمیتواند باشد.اگر این طرحها را ندهدومردم را مدتی سرگرم حواشی نکندچه کار مثبتی قرار است انجام دهد؟؟؟؟
ناشناس۱۱۲۷۱۱۶۱۰:۱۲:۳۵ ۱۳۹۸/۷/۱۹
واقعا باعث تاسف است که برخی نمایندگان ملت اینهمه نسنجیده وتعصبی برخورد میکنند چرا باید زبان بین المللی را کنار گذاشت لابد بعد اینهم میگویند چون سازمان ملل در امریکاست اونهم به کنار پس حداقل بگید هر مسوولی بچه ش تو امریکاست اون به کنار از کجا معلومه که جاسوس بیگانه نباشند دلیلش هم آغوش باز امریکا برای پذیرش این آقا زاده هاست
ناشناس۱۱۲۷۱۱۸۱۰:۱۲:۵۴ ۱۳۹۸/۷/۱۹
عربی را زبان رسمی کشور اعلام کنید تا آخرین کار نکرده تان را هم انجام داده باشید.
رضا۱۱۲۷۱۱۹۱۰:۱۳:۰۸ ۱۳۹۸/۷/۱۹
تافته جدا بافته ازجهان بیشترین منابع علم درجهان بزبان انگلیسی میباشد بطور مثال هندوستان قبل از اشغال آن توسط انگلیس جهان خوار را باپیشرفت حال حاضر مقایسه کنید که مدیون یادگیری زبان انگلیسی در دوران اشغال میباشد و آنها باحربه زبان وروشنفکری باعث اخراج انگلیس از هندوستان شدند
ناشناس۱۱۲۷۱۳۰۱۰:۲۱:۵۲ ۱۳۹۸/۷/۱۹
رهبری در سخنان اخیر فرمودند آن قدر درعلم پیش بروید تا دنیا برای دسترسی به آن مجبور باشدزبان فارسی یاد بگیرد. الان یک عده نماینده .. ،.. .. لابد فکر کرده اند با این طرح در حال پیاده کردن خواست رهبری هستند وبه زعم خودشان .. !!! .. موضوعی را پیش کشیدند که هم ملت به آنها بخندد وهم سوژه ای ناب به دست مخالفان بدهند !
ناشناس۱۱۲۷۱۷۶۱۱:۱۳:۱۷ ۱۳۹۸/۷/۱۹
زبان انگليسي را حذف كنند ؟!! ... بعضی نمايندها تو باغ نيستن كه هيچ ، بلكه در كوير لوت هم تشريف ندارن حتي در صحراي بزرگ و برهوت افريقا بنده بايد در اسرع وقت بنشينم و يك دو جين دستمال كنارم دستم بگذارم و به فكر و طرز تفكر چنين نماينده اي زار زار گريه كنم !!! زار زار زار زار بايد جويبار ديده را از گريه جيحون كنم !!! بايد خون گريه كنم !
ناشناس۱۱۲۷۲۰۵۱۱:۳۵:۰۰ ۱۳۹۸/۷/۱۹
زبان انگلیسی زبان علم است.تمام ژورنال های مهم علمی به این زبان چاپ میشوند.تمام مراودات بین المللی به این زبان است.این نوابغ که چنین پیشنهادی ارائه کرده اند باعث فقر علمی کشور خواهند شد.طنز این ماجرا زبان عربی است که دانش آموزان ما علیرغم ساعات درسی بیشتر نسبت به انگلیسی هیچ آشنایی ندارند و کاربردی هم در سطح علمی و بین المللی ندارد.اسامی نمایندگان ارائه کننده این طرح باید منتشر شود تا مردم در انتخابشان دقت بیشتر کنند.
علی۱۱۲۷۲۸۱۱۲:۳۹:۱۵ ۱۳۹۸/۷/۱۹
کار خوبی کردند باید عربی رو هم اختیاری کنند. تعارف که نداریم هیچ کسی توی نظام آموزشی کشور نه انگلیسی رو درست یاد گرفته و نه عربی رو! چندین سال زبان خونده می‌شه آخرش هم هیچ. اونی که دوست داره الان با وجود اینترنت و نرم‌افزار و.. حتی به صورت رایگان هم می‌تونه زبان یاد بگیره اون هم هر زبانی که دوست داشته باشه.
ناشناس۱۱۲۷۲۹۱۱۲:۵۲:۲۴ ۱۳۹۸/۷/۱۹
اينها نمايندگان .. هستند
ناشناس۱۱۲۷۳۹۴۱۵:۰۳:۱۱ ۱۳۹۸/۷/۱۹
گول نخورید هم میفهمه این هم از اون خبرهای سرگرم کننده مردم از .. فسادها و گرانی هاست. وگرنه باید گفت بعضی نمایندگان تحت فشار تحریم ها .. و بیمار شدند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  4. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  5. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  6. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  7. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  8. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  9. فرش‌های سعدآباد کجاست؟

  10. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  11. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

  12. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  13. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  14. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  15. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  16. مأمور خاطی بازداشت شد

  17. آیا واقعاً آزادسازی قیمت‌ها تنها راه است؟

  18. چراغ سبز دولت به ارز آزاد؟!

  19. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  20. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  21. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  22. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  23. پاسخ حماس به توهم صهیونیست ها

  24. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

  25. پلیس این ۵ گروه را طبق لایحه حجاب باید بازداشت کند

پربحث‌های هفته

  1. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  2. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  3. فرش‌های سعدآباد کجاست؟

  4. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

  5. مأمور خاطی بازداشت شد

  6. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  7. پلیس این ۵ گروه را طبق لایحه حجاب باید بازداشت کند

  8. تعطیلی روز شنبه مانعی ندارد

  9. اژه‌ای: توطئه دشمن در حوزه حجاب به جایی نمی‌رسد

  10. اطلاعیه پلیس درباره ویدیوی منتشر شده از درگیری ماموران طرح نور با زن جوان در تهران  

  11. جزییات جدید درباره تعطیلی شنبه‌ها/ کدام ارگان‌ها مشمول تعطیلی شنبه‌ها نمی‌شوند؟

  12. کاهشی شدن «طلاق» در کشور پس از ۳ دهه

  13. تعطیلات آخر هفته و کاهش ساعت کاری ادارات همچنان بلاتکلیف ماند

  14. رادان: پلیس در امنیت ملی اثرگذار است

  15. یاسین رامین به ۳ سال حبس محکوم شد

  16.  ۲۶ صفحه از جزئیات اقدامات مجرمانه "یاسین رامین"

  17. تعطیلی شنبه‌ها با تایید شورای نگهبان اواخر خرداد اجرا می‌شود

  18. مجمع تشخیص مصلحت نظام طرح الزام به ثبت رسمی اسناد را تصویب کرد

  19. صدور "اعلان قرمز برای یاسین رامین" منتظر دستور قضایی

  20. کارگاه بزرگ تولید سلاح جنگی و شکاری در اندیمشک منهدم شد

  21. ورود دادستانی برای شناسایی مقصران سیلاب مشهد

  22. جزئیات دستگیری صادق زیباکلام

  23. خانم نماینده! هر زن ایرانی، هر ۱۵ ماه یک زایمان کند؟

  24. وزیر آموزش و پرورش: زیرساخت سرافرازی هر ملت، معلمان هستند / به دنبال تحول هستیم  

  25. سردار مومنی: آهنگ شیوع مواد مخدر در کشور متوقف شده است

آخرین عناوین