بیانیه شش تشکل فرهنگیان درباره انتصاب سرپرست جدید آموزش و پرورش/ آقای رییس جمهور فرهنگیان نگرانند!

گروه اجتماعی الف،   3980401079 ۲۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

شش تشکل فرهنگیان طی نامه ای به ریس جمهور نگرانی خود درباره انتصاب سرپرست جدید آموزش و پرورش را مطرح کردند.

بیانیه شش تشکل فرهنگیان درباره انتصاب سرپرست جدید آموزش و پرورش/ آقای رییس جمهور فرهنگیان نگرانند!

به گزارش الف پس از استعفای  سیدمحمدبطحایی از سِمَت خود ، دکترروحانی رییس‌جمهور، آقای سید‌جواد حسینی را به‌عنوان سرپرست وزارت آموزش‌و‌پرورش منصوب کرد. این انتصاب از آغاز با مخالفتها و نقدهای جدی مواجه شد حتی تجمعاتی در مشهد علیه « سیدجواد حسینی »  برگزار شد . در ادامه اعتراضات شش تشکل مربوط به فرهنگیان در نامه‌ای به آقای روحانی از نصب فردی کاملا سیاسی و تندرو به سرپرستی این وازرتخانه انتقاد واعلام کرده ‌اند: نگذارید منزلت و مصلحت معلم، بیش از این قربانی مصالح سیاسی این گروه­ها شود.متن کامل این نامه به شرح زیر است: 


جناب آقای دکتر روحانی


آموزش و پرورش به عنوان نهادی حساس و دیربازده، بیش از هر وزارتخانه ای نیاز به ثبات مدیریت دارد آنهم مدیریتی فرهنگ مدار و معلمانه، اما متاسفانه در دوران ریاست جمهوری جنابعالی شاهد تزلزل و بی ثباتی در مدیریت این دستگاه سرنوشت ساز بوده ایم.
چندان که ظرف مدت شش سال، زمام امور تعلیم و تربیت نسل آینده را به سه وزیر و یک سرپرست سپرده اید! و طبعا دامنه این تغییرات شتابزده به مدرسه کشیده شده و خانواده ها را از بی سر و سامانی اوضاع آموزش و پرورش نگران ساخته است و مکررا شاهد بروز ناملایمات و حوادث زیانباری هستند که سرنوشت عزیزان شان را تهدید می کند.

آخرین تنشی که اخیرا بر پیکر مدیریت وزارت آموزش و پرورش وارده آمده است انتصاب فردی با پیشینه عملکردی کاملا حزبی و سیاسی به سرپرستی این وزارتخانه می باشد؛ فردی که وابستگی های گروهی و سابقه گرایش هایش به سردمداران جریان فتنه و موضعگیری ها و رفتارهای تند سیاسی اش همواره با اعتراضات فراوان و ایجاد تشنج در جامعه مواجه بوده است چندان که حتی در سمت معاونت سیاسی استانداری نیز مسئولان بالاتر دولت شما ایشان را تحمل نکرده اند. همچنین لااقل می توان گفت که موضعگیری های نسنجیده اش اتهام حمایت از برنامه 2030 را متوجه او ساخته است.

بیشتر بخوانید 

با این سوابق حسینی چه کنیم؟

 

جناب آقای دکتر روحانی


شما می دانید که مقام معظم رهبری همواره نسبت به حزبی و سیاسی شدن آموزش و پرورش هشدار داده اند و مدیران این وزارتخانه را از رفتار گروهی و جناحی برحذر داشته اند و از آن با تعبیر « سَمّ » یاد کرده اند. لذا جای شگفتی است که سکّان کشتی هدایت 13 میلیون دانش آموز و راهبری یک میلیون معلم فرهیخته به یک تندروی سیاسی سپرده شود. فردی که در همان روزهای نخست سرپرستی، نشستی با «خانه احزاب» گروه های اصلاح طلب فرهنگی برگزار می نماید و سخنگوی دولت جنابعالی در این جلسه خواستار حمایت احزاب فوق‌­الذکر جهت معرفی ایشان به عنوان وزیر می گردد!

جناب آقای رئیس جمهور


تقاضا داریم به جامعه والامقام فرهنگیان از دریچه چند گروه سیاسی اصلاح طلب نگاه نکنید و نگذارید منزلت و مصلحت معلم، بیش از این قربانی مصالح سیاسی این گروه­ها شود. جامعه فرهنگیان که سال هاست تحقق عدالت و وعده های انتخاباتی و مطالبات بر حق خویش را به انتظار نشسته اند، نگران آن هستند که در قبال واگذاری بخشی از مطالبات شان در قالب نظام رتبه بندی، شاهد آن باشند که آموزش و پرورش به یک حزب تمام عیار در ایام انتخابات آتی تبدیل گردد و اهداف متعالی تربیت کودکان و نوجوانان کشور، تحت تاثیر منافع سیاسی و حزبی گروهی قدرت طلب زیرپا گذاشته شود.

ریاست محترم شورایعالی انقلاب فرهنگی


دوران مسئولیت شما به سرعت سپری می شود، نگذارید فاجعه بهره برداری ابزاری از معلم ، دانش آموز و مدرسه، در راستای منافع قدرت طلبانه یک جریان سیاسی در دولت شما انجام و به نام شما تمام شود. امید داریم فشارهای این جریان سیاسی، منجر به تکرار ماجرای شهردار سابق نگردد و جنابعالی را به تائید انتصابی ناخواسته وادار ننماید. یقین داشته باشید که در جمعیت میلیونی معلمان،‌ شخصیت های فرهیخته و آزاده و بی حاشیه ای برای جانشینی شهیدان رجایی و باهنر وجود دارند.

« اِنَّ اللهَ یَأمُرُکُم اَن تُؤَدُّوا الاَمانتِ اِلى‌ اَهلِها »

 

کانون تربیت اسلامی

جمعیت اسلامی فرهنگیان

انجمن اسلامی فرهنگیان خراسان

انجمن اسلامی فرهنگیان آذربایجان شرقی

جمعیت اسلامی فرهنگیان حامی دولت اسلامی

جمعیت اسلامی فرهنگیان عدالتخواه استان اصفهان

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۶۴۴۱۳۱۱:۴۴:۵۷ ۱۳۹۸/۴/۱
انگار روحانی اهمیت می دهد می گویند .
غضنفر۹۶۵۰۰۵۱۶:۱۸:۰۲ ۱۳۹۸/۴/۱
معلمان و فرهنگیان میتوانند همه روزه با قیافشون ( اخم یا لبخند ) جلوی پاستور و هنگامی که روحانی درون خودرو قرار گرفته ؛ نظرات خودشون رو راجع به سرپرست جدید به روحانی منتقل کنند .
ناشناس۹۶۴۵۰۳۱۲:۲۴:۴۹ ۱۳۹۸/۴/۱
انتصاب ایشان فاجعه است.
ناشناس۹۶۵۰۸۹۱۷:۰۷:۱۶ ۱۳۹۸/۴/۱
سلام دوست و همکار عزیز. من28سال سابقه دارم در هر دولتی هر وزیری آمد ماهمگی منتقد و مخالف بودیم . بعضا سالها بعد از رفتن یک وزیر بعضیهامون از این و بعضیهامون از اون طرفداری کردیم . شخص شما ودیگر دوستان و همکاران پیش خود فکر کرده و ببینیم از کدام وزیر در مدت مسئولیت حمایت کرده و طرفدارش بودیم ؟در ضمن تا وزیر به مجلس معرفی نشده پیشنهاد شما همکاران کیه ؟ همینجا رای بدید
ناشناس۹۶۴۵۱۶۱۲:۳۰:۵۵ ۱۳۹۸/۴/۱
اینا تا حالا کجا بودن؟
حسین -بوشهر۹۶۴۵۳۶۱۲:۴۶:۱۰ ۱۳۹۸/۴/۱
احسنت.باید بقیه استانها هم حمایت کنند تا این فرد رای نیاورد که وزارت را تبدیل به حزب مورد دلخواهش برای انتخابات آتی کند.
ناشناس۹۶۴۵۵۵۱۲:۵۳:۴۶ ۱۳۹۸/۴/۱
آقای حسینی فقط شخصی حرافی است و بس
معلم۹۶۴۵۷۹۱۳:۰۴:۲۶ ۱۳۹۸/۴/۱
با انتخاب حسینی اموزش و پرورش را در منجلاب گرفتار می کنید
ناشناس۹۶۴۶۳۲۱۳:۴۰:۰۴ ۱۳۹۸/۴/۱
در منجلاب هست زیاد نگران نباش.دیگه بدترازاینم میشه.
ناشناس۹۶۴۶۵۰۱۳:۴۵:۱۳ ۱۳۹۸/۴/۱
نه اینکه الان نیست میشه بفرمایید کدام وزارتخانه خانه درست است فقط کافی است یک مثال بزنید
ناشناس۹۶۴۶۶۱۱۳:۴۸:۳۲ ۱۳۹۸/۴/۱
چرا این تشکل ها تا حالا در مورد ظلم هایی که به معلم ها میشه در نظام پرداخت، بیمه و......... اعتراضی نداشتن؟؟؟؟ ترسشون از چی هست؟؟؟؟؟؟
سید۹۶۴۶۸۳۱۳:۵۷:۴۵ ۱۳۹۸/۴/۱
اتفاقا آدم کار کشته و خوبیه...تا احساس میکنن کسی میتونه کار کنه و چند تا زالو صفت رو ممکنه از وزارت خونه بیرون بندازه شروع میکنن آسمان ریسمان بافتن.
ناشناس۹۶۴۷۳۷۱۴:۱۸:۵۸ ۱۳۹۸/۴/۱
من شناختی اراقای حسینی ندارم ولی مخالفت این گرههاوگردانندگان سایت الف نشان می دهد که حسینی ادم لایقی است
ناشناس۹۶۴۸۹۹۱۵:۴۲:۲۸ ۱۳۹۸/۴/۱
احسنت
ناشناس۹۶۵۱۳۵۱۷:۴۲:۰۹ ۱۳۹۸/۴/۱
به ریاست جمهوری همینجوری رای دادی که وضعیت کشور اینه
ناشناس۹۶۴۷۳۸۱۴:۱۸:۵۸ ۱۳۹۸/۴/۱
خوب نگران باشید به ریسس جمهور چه ارتباطی دارد ان های که ........
ناشناس۹۶۴۹۸۹۱۶:۱۰:۰۶ ۱۳۹۸/۴/۱
یعنی اگر اصولگرا بود سیاسی نبود و اشکال نداشت و در شان وزارت اموزش و پرورش بود . متاسفانه این گونه گزارشات قطعا تاثیر عکس بر خواننده ی خبر خواهد گذاشت.
حامد۹۶۵۰۲۸۱۶:۲۸:۵۳ ۱۳۹۸/۴/۱
جنس مخالفتها همگی سیاسی است بنده ایشان را کاملا میشناسم یک معلم به تمام معنی خلاق و خوش فکر و دارای برنامه است مشکلش اینه که بله قربان گوی سیاسیون نیست
ناشناس۹۶۵۰۶۶۱۶:۴۶:۱۱ ۱۳۹۸/۴/۱
روحانی در شرایطی نیست که این افراد رو به عنوان وزیر معرفی کنه
ناشناس۹۶۵۰۹۴۱۷:۱۰:۲۱ ۱۳۹۸/۴/۱
رئیس جمهور وزیر مطیع می خواهدنه وزیری که دغدغه فرهنگ و آموزش وپرورش فرهنگیان و رشد علمی کشور و شناسایی نیازهای آینده آموزش وپرورش و جامعه را داشته باشد.
ناشناس۹۶۵۲۲۷۱۹:۱۰:۳۶ ۱۳۹۸/۴/۱
این تشکل را هیچ فرهنگی کنون اسم آنها را نشنیده
دبیر۹۶۵۲۸۰۱۹:۵۰:۴۹ ۱۳۹۸/۴/۱
سلام یک تناقض بزرگ در این نوشته است و آن این است که خواسته اند که آموزش و پرورش آلوده سیاست نشود که سخن به جا و درستی است اما روح حاکم بر خود این نوشته کاملا سیاسی است. در واقع منظور این تشکل ها از سیاسی نشدن آموزش و پرورش این است که دست رقیب سیاسی نیفتد ولی اگه دست خودمان باشد ایرادی بر سیاسی بودنش نیست. این تشکل ها اگر راست میگویند یه بیانیه بدهند و از حق و حقوق معلمان و دانش آموزان دفاع کنند. امروز یکم تیر ماه است یعنی سال تحصیلی تمام شده اما هنوز حق التدریس آبان ماه به بعد داده نشده است. برادران تشکلی به جای بازی اصلاح طلب و اصولگرا پیگیر حق و حقوق دانش آموز و معلم باشید.
معلم ادبیات۹۶۵۲۹۳۱۹:۵۹:۳۷ ۱۳۹۸/۴/۱
آقای وزیر جدید باید به اصل ۱۵ در مدارس توجه کند و اجرا نماید. توزیع کتاب به زبان ترکی آذربایجانی در اولویت باید باشد. معلمهای عزیزمان همت کنید تا به حقوقمان طبق قانون صاحب شویم
حامد۹۶۵۳۶۳۲۱:۱۹:۰۵ ۱۳۹۸/۴/۱
همین الان هم وضعیت داغون است و وزرای قبلی هم سیاسی و جناحی بودند .
ناشناس۹۶۵۴۵۹۲۳:۰۳:۰۱ ۱۳۹۸/۴/۱
به نظرم چه حسینی و چه هر شخصی وزیر بشود تا وقتی اولویت دولت ها آموزش و پرورش نباشد فایده ای ندارد . و متاسفانه آموزش و پرورش از دید همه دولت ها تا بحال یک نهاد مصرفی هست و حاضر به سرمایه گذاری در این حوزه نیستند دولت ها برای تبلیغ خودشان و برای رای آوری در دور دوم ریاست جمهوری خویش در حوزه های زود بازده مثل بهداشت و ... سرمایه گذاری می کنند و هیچ موقع در آموزش و پرورش که دیر بازده هست و نتایج آن حداقل شش سال بعد نمایان می شود هزینه نمی کنند چون برای تبلیغاتشان سودی ندارد
رشید۹۶۵۵۵۷۰۰:۲۰:۳۶ ۱۳۹۸/۴/۲
با سلام آقای حسینی گزینه بسیار مناسبی برای وزارت آموزش پرورش هستند و به نظر من کسانی که مخالفت میکنند بیشتر به خاطر پست ها می باشد وحتما گردش نخبگان و مدیران جوان در بدنه آموزش پرورش لازم است وگروه ها وانجمن ها نگران نباشند چون معلم کار ووظیفه خودش را سر کلاس انجام می دهد حالا هر کسی وزیر آموزش پرورش باشد برای معلم فرقی ندارد
قاسم۹۶۵۷۵۹۰۷:۵۵:۴۰ ۱۳۹۸/۴/۲
این گروههای گمنام زمان احمدی نژ اد کجا تشریف داشتند که انتخاب وزیر آموزش و پرورش فقط به منزله تکمیل کابینه محسوب می شدند، درود به آقای روحانی که علی رغم نظرات تند رو های افراطی همچنان مقاومت میکند.
ناشناس۹۶۵۹۱۰۰۹:۱۱:۴۱ ۱۳۹۸/۴/۲
اتفاقا تا به حال هرچی فریب خوردیم وضرر کردیم از آدمهای بدون شناسنامه است وشما هم نگران آموزش وپرورش وبچه های مردم ومعلمین نیستید فکر گروه بازیهای خودتون هستید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  4. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  5. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  6. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  7. فردا دیر است...

  8. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  9. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  10. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  11. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

  12. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  13. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  14. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  15. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  16. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  17. مأمور خاطی بازداشت شد

  18. فرش‌های سعدآباد کجاست؟

  19. آیا واقعاً آزادسازی قیمت‌ها تنها راه است؟

  20. چراغ سبز دولت به ارز آزاد؟!

  21. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  22. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  23. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  24. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  25. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

پربحث‌های هفته

  1. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  2. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  3. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

  4. مأمور خاطی بازداشت شد

  5. فرش‌های سعدآباد کجاست؟

  6. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  7. پلیس این ۵ گروه را طبق لایحه حجاب باید بازداشت کند

  8. تعطیلی روز شنبه مانعی ندارد

  9. اژه‌ای: توطئه دشمن در حوزه حجاب به جایی نمی‌رسد

  10. اطلاعیه پلیس درباره ویدیوی منتشر شده از درگیری ماموران طرح نور با زن جوان در تهران  

  11. جزییات جدید درباره تعطیلی شنبه‌ها/ کدام ارگان‌ها مشمول تعطیلی شنبه‌ها نمی‌شوند؟

  12. تعطیلات آخر هفته و کاهش ساعت کاری ادارات همچنان بلاتکلیف ماند

  13. رادان: پلیس در امنیت ملی اثرگذار است

  14. یاسین رامین به ۳ سال حبس محکوم شد

  15.  ۲۶ صفحه از جزئیات اقدامات مجرمانه "یاسین رامین"

  16. تعطیلی شنبه‌ها با تایید شورای نگهبان اواخر خرداد اجرا می‌شود

  17. مجمع تشخیص مصلحت نظام طرح الزام به ثبت رسمی اسناد را تصویب کرد

  18. صدور "اعلان قرمز برای یاسین رامین" منتظر دستور قضایی

  19. کارگاه بزرگ تولید سلاح جنگی و شکاری در اندیمشک منهدم شد

  20. ورود دادستانی برای شناسایی مقصران سیلاب مشهد

  21. جزئیات دستگیری صادق زیباکلام

  22. خانم نماینده! هر زن ایرانی، هر ۱۵ ماه یک زایمان کند؟

  23. وزیر آموزش و پرورش: زیرساخت سرافرازی هر ملت، معلمان هستند / به دنبال تحول هستیم  

  24. توقف آهنگ رشد مصرف موادمخدر بین دانش‌آموزان

  25. دادگاه فرزندان معاون اول سابق قوه قضاییه غیر علنی نیست

آخرین عناوین