ادعاهای خطرناک و جدید نیکی هیلی علیه ایران/ موشک شلیک شده به ریاض موشک «قیام» بود و نشان ایرانی داشت/ این موشک، وحشتناک است وحشتناک است+واکنش ایران

گروه سیاسی الف،   3960923279 ۳۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده آمریکا در سازمان ملل با حضور در برابر آهن‌پاره‌هایی که گفته می‌شود لاشه موشک‌های ایرانی است، مدعی ارسال تسلیحات ایرانی برای انقلابیون یمن شد و گفت که «دیگر نمی‌توان اجازه ادامه این رفتار غیرقانونی را به ایران داد.»

ادعاهای خطرناک و جدید نیکی هیلی علیه ایران/ موشک شلیک شده به ریاض موشک «قیام» بود و نشان ایرانی داشت/ این موشک، وحشتناک است وحشتناک است+واکنش ایران

 

به گزارش خبرگزاری ها، «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، با حضور در محل نگهداری قطعاتی که گفته می‌شود لاشه موشک‌های ایرانی است، در برابر خبرنگاران مدعی ارسال تسلیحات ایرانی برای انقلابیون یمن شد.

خلاصه بیانیه‌ای که هیلی در برابر این آهن‌پاره‌ها خواند، به شرح ذیل است:

«پرزیدنت ترامپ در مورخ 13 اکتبر، سیاست جدید ما علیه ایران را اعلام کرد که مبتنی بر تمرکز بر همه فعالیت‌های رژیم ایران است یعنی دیگر فقط بر توافق هسته‌ای تمرکز نخواهیم داشت بلکه بر اقدامات ثبات‌زدا و برنامه موشکی آنها هم تمرکز می‌کنیم.

توافق هسته‌ای هیچ کاری برای معتدل‌سازی رژیم ایران نکرد. کمک‌های سپاه پاسداران به شبه‌نظامیان خطرناک و گروه‌های تروریستی منطقه، در حال افزایش است.

4 روز پیش، محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در مقاله‌ای نوشت که ایران را درست نفهمیده‌اند و توانایی‌های نظامی این کشور، در راستا قوانین بین‌المللی است و این خارجی‌ها هستند که منطقه را به آتش کشیده‌اند.

اما گزارش چهارم دبیرکل سازمان ملل از پایبندی یا عدم پایبندی ایران به قطعنامه 2231، چیز دیگری می‌گوید و نشان می‌دهد که ایران نه تنها منطقه را به آتش کشیده، بلکه در این آتش می‌دمد.

در گزارش دبیرکل به وجود تسلیحات متعارف، قایق‌های انتحاری و موشک‌های ایرانی در یمن اشاره شده و ایالات متحده از انتشار چنین گزارشی استقبال می‌کند. وجود این تسلیحات در یمن به معنای نقض قطعنامه‌های سازمان ملل متحد است.

ما معمولاً اطلاعات طبقه‌بندی شده حاصل از میادین نبرد را منتشر نمی‌کنیم اما امروز می‌خواهیم در اقدامی غیرمعمول، این اطلاعات را منتشر کنیم.

این کار را به خاطر یک هدف اضطراری انجام می‌دهیم و هدف ما این است که نشان دهیم که دیگر نمی‌توان اجازه ادامه بی‌قانونی را به ایران داد.

در این انبار، شواهد قطعی از اشاعه غیرقانونی تسلیحات ایرانی و استفاده از آنها برای حمله علیه شرکای ما در منطقه را ارائه می‌دهد.

قطعات موجود در پشت سر من، متعلق به موشکی است که حوثی های یمن به سمت یک فرودگاه غیرنظامی در ریاض شلیک کرده‌اند؛ تکرار می‌کنم، یک فرودگاه غیرنظامی در یک کشور عضو جی-20 که روزانه ده‌ها هزار مسافر در آن تردد می‌کنند.

فکرش را بکنید که این موشک به سمت فرودگاه دالاس یا جان اف کندی یا فرودگاه‌های پاریس، لندن یا برلین شلیک شده بود.

آنچه مهم است، چیزی است که اینجا نمی‌بینید.

این یک موشک بالستیک کوتاه‌برد است و این موشک‌ها باله‌های میانی دارند. اما روی بقایای این موشک، چنین باله‌ای نیست و موشک ایرانی قیام، تنها موشک بالستیک کوتاه‌برد جهان است که چنین باله‌هایی ندارد.

بر روی این موشک، لوگوی صنایع شهید باقری هم دیده می‌شود که آن هم متعلق به ایران است.

این قطعات از عربستان و امارات آورده شده ولی دیگر اعضای جامعه جهانی هم به ما رجوع کرده و می‌گویند که با ایران مشکل دارند.

پرزیدنت ترامپ با عدم اعلام پایبندی ایران به توافق هسته‌ای، اولین گام را در برابر ایران برداشت و حالا نوبت کنگره است که با نگاه به شواهدی که در این انبار می‌بینیم، اقدام کند.»


نماینده ایران در سازمان ملل: اظهارات نیکی هیلی درباره ایران جعلی و ساختگی است

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد، اتهامات سفیر آمریکا علیه ایران را قویا رد کرد و گفت: این اقدام نشانه بارز نقش مخرب، تحریک آمیز و غیر مسئولانه آمریکا است.

در پی نشست مطبوعاتی روز پنج شنبه نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل که در واشنگتن انجام شد،

غلامعلی خوشرو با صدور بیانیه ای اظهار کرد: به دنبال طرح اتهامات بی پایه دولت آمریکا بر ضد جمهوری اسلامی ایران طی 10 ماه گذشته، امروز بار دیگر سفیر آمریکا در سازمان ملل ایران را به ارسال موشک به یمن متهم کرد؛ اتهام بی اساسی که ما قویاً آن را رد کرده و در عین حال، آن را نشانه بارزی از نقش مخرب، تحریک آمیز و غیرمسئولانه آمریکا می دانیم. شواهد و مدارک ادعائی که امروز به نمایش گذاشته شد، مثل مدارک جعلی و ساختگی است که آمریکا در گذشته در مناسبت های دیگر نیز ارائه کرده است.

وی افزود: دولت آمریکا برای تعقیب اهداف مخرب خود در منطقه، در صدد فریب مستمر افکار عمومی جهاناست به نحوی که رئیس جمهور آمریکا بلافاصله چند ساعت پس از اصابت موشک به ریاض، حتی قبل از طرح چنین اتهامی توسط عربستان، ایران را در این رابطه متهم کرد. همچنین در ماه گذشته سفیر آمریکا در سازمان ملل خواستار اقدام بین المللی علیه ایران در خصوص حمله موشکی مذکور گردید.


نماینده ایران ادامه داد: در حالی که ایران موشکی به یمن ارسال نکرده، این جار و جنجال ها فقط برای سرپوش گذاشتن بر اقدامات ماجراجویانه آمریکا در منطقه، شامل حمایت افسار گسیخته و ظالمانه از رژیم صهیونیستی است. تصادفی نیست که این اتهامات سفیر آمریکا در سازمان ملل، درست دو روز پس از ادعای نامبرده در مصاحبه با سی ان ان صورت می گیرد که وی طی آن مدعی شد جنگ مشترک ما و متحدان منطقه ای مانعلیه ایران بسیار مهم تر از مصائب فلسطینیان و شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل است.

خوشرو یادآور شد: این اتهامات همچنین با هدف سرپوش نهادن بر جنایات جنگی عربستان سعودی در یمن با مشارکت و حمایت همه جانبه آمریکا مطرح می شود. بعلاوه، این اقدامات در پی انحراف توجه جامعه جهانی و منطقه از تجاوز نافرجام علیه مردم مظلوم یمن است که تاکنون به کشتار بیش از ده هزار نفر غیرنظامی، آوارگی بیش از سه میلیون نفر، نابودی زیرساخت های یمن و سیستم بهداشتی آن منجر شده و همانگونه که سازمان ملل هشدار داده، این کشور را در آستانه بزرگترین قحطی و گرسنگی جهان طی دهه های اخیر قرار داد ه است.

وی تصریح کرد: ایران ضمن تأکید بر حق مردم یمن در دفاع مشروع از خود علیه تجاوز، مجدداً اعلام می نماید بحران یمن به هیچ وجه راه حل نظامی ندارد. جمهوری اسلامی ایران ضمن یادآوری ارائه طرح صلح‌اش به دبیرکل سازمان ملل در سال 2015 برای حل مسالمت آمیز بحران یمن، مجدداً آمادگی خود را برای هرگونه کمک جهت تحقق این هدف اعلام می دارد. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۶۹۴۳۲۲:۲۶:۲۹ ۱۳۹۶/۹/۲۳
خودشون با سند سازی قلابی مارک موشک ایرانی را زدند تا بتوانند به کمک عربستان بیان و سو استفاده سیاسی
ناشناس۱۶۷۳۲۶۱۱:۳۱:۵۱ ۱۳۹۶/۹/۲۴
گیریم که موشک ایرانی باشد . چه کسی این حق را به جهانخواران داده که سلاح به عربستان بفروشند اما ملت یمن حق تهیه سلاح از کشور دیگر را نداشته باشند؟
ناشناس۱۶۷۹۰۴۰۷:۵۵:۵۵ ۱۳۹۶/۹/۲۵
خانم خیکی به نظرتون بمبهای هسته ای شما که دو شهر ژاپن رو بلکل نابود کرد وحشتناک نبودن و خوشگل و زیبا و ارامبخش بودن؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! اما این موشک انهم فقط در مقابل دفاع از وحش گری عربستان وحشتناکه؟!!! یعنی من بعد باید بگیم سنگ پای هیلی.
ناشناس۱۶۶۹۴۴۲۲:۲۷:۱۱ ۱۳۹۶/۹/۲۳
امریکایی ها ۳ سال است که به ال سعود کمک لجستیکی می کنند ، اما نتوانستند به اهداف خود برسند، و از نصارلله شکست خورده اند و ای را مایه ابروریزی برای خود می دانند، لذا الان می خواهند با جوسازی دخالت ایران را عامل شکست خود جا بزنند..البته برخی غربگراهای ساده لوح هم در جناح اصلاح طلب مقاله می نویسند که بله! دخالت نکنیم و تنش ایجاد نشه..! اخه ساده لوح! یمنی که محاصره توسط ناوهای امریکایی است چگونه موشک قیام به ان جا قاچاق شده....؟!
ناشناس۱۶۶۹۵۳۲۲:۳۸:۴۵ ۱۳۹۶/۹/۲۳
این خانم شو من است مثل نتانیاهو.
حجت۱۶۶۹۶۳۲۲:۴۷:۰۳ ۱۳۹۶/۹/۲۳
چه خوب است که خودشون سلاح می سازند و میفروشند (آمریکا،انگلیس،فرانسه ،آلمان...)هیچ ایرادی ندارد ولی اگر ایران همچین کاری بکنه وا مصیبتا میشه
ناشناس۱۶۶۹۸۱۲۳:۲۴:۴۶ ۱۳۹۶/۹/۲۳
خدایا کی در مملکت روزی را خواهیم دید که وقتی روزنامه ها و خبرنامه ها را می خوانیم ببینیم از صلح و آرامش و وضع خوب ملت و مملکت باشد؟
ناشناس۱۶۷۱۴۸۰۷:۵۸:۱۱ ۱۳۹۶/۹/۲۴
این امکان نداره .چون ما مردمی داریم که می خواهند ظلم را از دنیا ریشه کن کنند !!!
ناشناس۱۶۷۲۴۱۱۰:۱۵:۵۵ ۱۳۹۶/۹/۲۴
آفرین. چاره اش عدم دخالت یانکی ها در امور منطقه ماست.
ناشناس۱۶۷۳۷۵۱۲:۳۸:۰۷ ۱۳۹۶/۹/۲۴
خب برو بهشون بگو برن
ناشناس۱۶۷۲۹۳۱۱:۰۹:۳۴ ۱۳۹۶/۹/۲۴
شاید وقتی دیگر
ناشناس۱۶۷۰۰۳۲۳:۴۴:۳۶ ۱۳۹۶/۹/۲۳
باید در سازمان ملل یادآوری می گردید، آمریکا وقتی جنگ را با عراق شروع کرد، ادعا کرد در عراق سلاح های کشتار جمعی وجود دارد. این ادعا پس از حمله خطای اطلاعاتی عنوان شد. آن موقع هم همین جمهوریخواهان سرکار بودند. خانم هیلی هم این ادعا را به روش دیگر انجام داده است. باید با توجه به این نکته با خانم هیلی حمله اطلاعتی نمود.
ناشناس۱۶۷۳۲۵۱۱:۲۹:۳۸ ۱۳۹۶/۹/۲۴
صدام سلاح کشتار جمعی زیادی داشت این را همه می دانیم ادعای بی موردی نبود و از این صلاح ها در جنگ ایران وعراق زیاد استفاده کرد اگر نداشت که استفاده نمی کرد .
محمد۱۶۷۵۹۸۱۷:۵۹:۰۶ ۱۳۹۶/۹/۲۴
شما یه سرچ تو اینترنت بکنید بعد از اشغال عراق فقط ذخایر خیلی کوچکی از این سلاح ها پیدا شد که با ادعای امریکا جور در نمیامد.
ناشناس۱۶۷۰۷۷۰۱:۳۹:۲۴ ۱۳۹۶/۹/۲۴
یعنی یکی نیست به اینا بگه اخر کدام عاقلی ارم موشک خودش رو حک می‌کنه روی موشک تا همه بفهمند موشک مال کجاست.جالبتر سخنرانی کنارلاشه موشک هست .دلارهای نفتی ال سعود عوض اینکه جهت صلح ورفاه مسلمانان خرج بشه خرج یک مشت لات و لمون سیاسی جنگ طلب میشه .ولیعهد جدید بد جورخام هست .
ناشناس۱۶۷۰۸۲۰۱:۵۷:۰۰ ۱۳۹۶/۹/۲۴
خیلی بدبخت هستید. مرگ بر آمریکای کلاهبردار جنایتکار
ناشناس۱۶۷۱۰۰۰۳:۱۹:۵۲ ۱۳۹۶/۹/۲۴
این خانم هندی دنیا را سر کار گذاشته. با این النگو شیشه ای هاش!
محمد۱۶۷۱۰۴۰۳:۴۵:۲۸ ۱۳۹۶/۹/۲۴
کوتاه و مفید: آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند .... ما ایرانی هستیم و پیرو ولایت ... همان ولی امر و رهبری که تمام نقشه های استعمار را نقش بر آب میکند ... هموطنان عزیز تا رهبری را داریم غمی نداریم خود حضرت آقا جواب این یاوه گویان را خواهد داد ما باید دعا کنیم سایه رهبر عزیز بر سر ما مستدام باد ...
یک کارشناس موشکی۱۶۷۱۲۴۰۴:۵۱:۰۷ ۱۳۹۶/۹/۲۴
دروغش از این جا معلومه که موشک قیام سوخت مایع هست و در صنایع شهید همت ساخته میشه در حالی که صنایع شهید باقری اصلا کارش پدافنده و موشک هاش سوخت جامدند.
ناشناس۱۶۷۱۲۶۰۵:۳۴:۰۰ ۱۳۹۶/۹/۲۴
این همان موشکی نیست که به گفته عربستان قبل از ورود به اسمان ریاض به وسیله ضد موشکی تاد امریکای منهدم شد؟
ناشناس۱۶۷۱۶۴۰۸:۳۹:۱۳ ۱۳۹۶/۹/۲۴
اللهم عاقبه امورنا خیرا
ناشناس۱۶۷۱۸۴۰۹:۰۸:۱۱ ۱۳۹۶/۹/۲۴
موشک ها باید به نحوی ساخته شود که بعد از انفجار آثاری از بدنه اش باقی نماند
مرادی۱۶۷۱۹۰۰۹:۱۶:۱۴ ۱۳۹۶/۹/۲۴
اینکه سالمه ! عمل نکرده ؟!
علی۱۶۷۱۹۳۰۹:۱۷:۰۸ ۱۳۹۶/۹/۲۴
این هم سند
ناشناس۱۶۷۲۰۰۰۹:۲۴:۴۶ ۱۳۹۶/۹/۲۴
کاخ سفید رو کردن سیرک، یکی از یکی دلقک تر. یعنی فرضا اگر ایرانی ها هم بخوان موشک بدن به یمن عقلشون نمیرسه روش لوگوی خودشون را نزنن؟!
ناشناس۱۶۷۲۰۱۰۹:۲۵:۲۱ ۱۳۹۶/۹/۲۴
ای کاش روی موشک ها چیزی نوشته نمیشد
صراف راسته استانبول۱۶۷۲۰۳۰۹:۲۶:۳۲ ۱۳۹۶/۹/۲۴
با این کارشون نشون دادن تصمیمات مهمی دارن دلار خریداریم
معکوسیان۱۶۷۲۰۶۰۹:۲۹:۳۲ ۱۳۹۶/۹/۲۴
حرف راست رو باید از ایرانی شنید
ناشناس۱۶۷۲۱۳۰۹:۴۳:۱۰ ۱۳۹۶/۹/۲۴
حالا یمن تا یه چند وقتی موشکاشو از کره شمالی بگیره تا آبا از آسیاب بیوفته
ناشناس۱۶۷۳۹۳۱۳:۰۶:۱۸ ۱۳۹۶/۹/۲۴
باید بمب اتمی صلح آمیز هم بهشون بده!
ناشناس۱۶۷۲۸۶۱۱:۰۴:۱۶ ۱۳۹۶/۹/۲۴
تکذیب میکنیم !
ناشناس۱۶۸۰۰۲۰۹:۴۷:۱۷ ۱۳۹۶/۹/۲۵
ياد نوبخت افتادم
سعید۱۶۷۳۳۸۱۱:۴۱:۴۸ ۱۳۹۶/۹/۲۴
باید مراقب بود که آمریکایی ها ابزار و ادوات نظامی بکار رفته ایران بر علیه داعش در سوریه را به عنوان سلاحهای کشف شده در عربستان و امارات معرفی ننمایند ، دشمن قسم خورده ایران هیچگاه آرام نخواهد نشست،واز هر ترفندی بر علیه کشور قدرتمندمان استفاده خواهد کرد.
ناشناس۱۶۷۳۷۸۱۲:۴۰:۱۷ ۱۳۹۶/۹/۲۴
بوی دردسر میاد
پویان۱۶۷۴۱۰۱۳:۲۱:۴۰ ۱۳۹۶/۹/۲۴
اینکه موشکی که یمن به عربستان زده ساخت ایران بوده عیب داره اما اینکه موشکایی که عربستان رو سر مردم یمن ریخته امریکایی بودن عیب نداره❗️‼️
ناشناس۱۶۷۹۵۷۰۹:۰۴:۴۴ ۱۳۹۶/۹/۲۵
یعنی بدون مارکشو نمیتونیم درست کنیم که تو نفهمی ایکیو
رضا۱۶۷۹۹۷۰۹:۴۲:۰۶ ۱۳۹۶/۹/۲۵
تمام کار وزارت خارجه ی ما شده تکذیب کردن ، هیچ کار دیگه ای نمی کنن فقط منتظرن فلان رییس جمهور یا وزیر خارجه ی فلان کشور چیزی بگن و اقایان درصدد تکذیب بر بیایند. به نظرم این کار بیهوده است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. این صدای اقتدار ایران است ...

    5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    7. وحدت ملی با وعده صادق

    8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    11. کمی دیر نیست؟

    12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    23. اسراییل چه باید بکند؟ 

    24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    آخرین عناوین