• منتظر گرانی مسکن در ١۴٠٣ باشیم؟  

    منتظر گرانی مسکن در ١۴٠٣ باشیم؟  

    دبیر اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به رفتار بازار مسکن در بهار ١۴٠٣ گفت: با رشد نرخ دلار احتمال تکرار تجربه رکود تورمی در بازار مسکن وجود دارد.

  • گرانی مسکن زیر سر زمین

    گرانی مسکن زیر سر زمین

    گزارش بانک مرکزی افزایش قیمت مسکن در تهران نسبت به سال پیش را، ۸۰ درصد اعلام کرده است؛ کارشناسان عامل اصلی گرانی موجود در بازار مسکن را تورم زمین می‌دانند.

  • تراکم فروشی عامل گرانی مسکن شهری

    تراکم فروشی عامل گرانی مسکن شهری

    گروه اقتصادی الف،

    «پدیده تراکم مازاد چه در صورت فروش این تراکم و چه مجانی بودن آن به منزله تزریق رانت به یک قطعه زمین بوده که مالک آن به وسیله این رانت در شبکه بازار از سود بالایی بهره مند می شود. اساسا این پدیده این اجازه را به مالک و سازنده می‌دهد قیمت مسکن را درصد بیشتری بالا ببرد. بنابراین اجازه افزایش تراکم اجازه افزایش قیمت است.»

  • تازه‌ترین قیمت مسکن در ۴گوشه پایتخت / جدول

    تازه‌ترین قیمت مسکن در ۴گوشه پایتخت / جدول

    روزنامه دنیای اقتصاد جدول تازه ترین قیمتها در بازار مسکن تهران را منتشر کرد.

  • واکاوی تأثیر افزایش سهم و قیمت زمین در گرانی مسکن/ نهضت ملی مسکن چگونه به هدف می‌رسد؟

    واکاوی تأثیر افزایش سهم و قیمت زمین در گرانی مسکن/ نهضت ملی مسکن چگونه به هدف می‌رسد؟

    کارشناسان معتقدند گرانی مسکن به دلیل افزایش قیمت زمین و افزایش سهم آن در قیمت مسکن است، وقتی عرضه زمین در شهرها به واسطه احتکار زمین توسط نهادهای حاکمیتی، سیاست تعیین خط حریم شهری و بستن محدوده شهرها، کاهش یابد، قیمت زمین بالا می‌رود و در قیمت مسکن تأثیر می‌گذارد.

  • افزایش اجاره‌بها به شهرهای اقماری تهران رسید

    افزایش اجاره‌بها به شهرهای اقماری تهران رسید

    ایلنا نوشت:افزایش نرخ مسکن چه خرید و فروش و چه اجاره در پایتخت به سرعت به سایر استان ها و شهرها سرایت می‌کند و قیمت‌ها در تهران ملاک قیمت‌گذاری در سایر شهرها است. از سوی دیگر با وجود کوچ افراد و خانوار به تهران، رشد نرخ اجاره باعث رشد حاشیه نشینی و رشد جمعیت شهرهای اقماری تهران شده است و همین افزایش تقاضا، قیمت‌ها را در بازار مسکن شهرهای نزدیک به تهران را بالا برده‌است.