•  هدف اسکودا از بیسواد جلوه‌دادن پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت چیست؟

    هدف اسکودا از بیسواد جلوه‌دادن پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت چیست؟

    بر اساس آنچه سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات اعلام کرده است؛ بالاترین نمره تراز اخذ شده در آزمون وکالت کانون‌های وکلای دادگستری که مرداد ماه گذشته برگزار شد؛ ۱۲۴۸۳ بود.

  • دعوای مجلس و کانون وکلا بر سر یک مصوبه جنجالی

    دعوای مجلس و کانون وکلا بر سر یک مصوبه جنجالی

    کانون وکلای فارس در خصوص مصوبه جنجالی روز ۲۹ مرداد ماه ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی که به زودی توسط شورای نگهبان تعیین تکلیف خواهد شد عقیده دارد این مصوبه، عدالت را به چالش کشیده و امنیت ملی، وجهه بین المللی ایران و سرمایه‌گذاری خارجی را به خطر می‌اندازد اما در دیگر سو جعفرقادری از حامیان سرسخت این مصوبه معتقد است اجرای آن مانع انحصارگرایی کانون وکلا و سبب افزایش شفافیت می‌شود.

  • قانوندانان قانون شکن یا پهلوان پنبه های وکالت؟!

    قانوندانان قانون شکن یا پهلوان پنبه های وکالت؟!

    گروه تعاملی الف،

    فارغ التحصیلان حقوق بارها مسئولان کانون وکلا را دعوت کرده‌اند تا در آزمونی که نهادی بی طرف طراح سوال باشد شرکت کنند تا اگر داوطلبان وکالت هفتاد درصد میانگین این مسئولان را آوردند برای کارآموزی وکالت پذیرفته شوند اما این امر را مسکوت گذاشتند و مانندپهلوانان قدیمی که با مدعیان زور آزمایی می‌کردند تا کسی نسبت به آنان مدعی نباشد، هم عمل نکردند.

  • مجلس تخلف را تحمل نمی کند!؛ چه از کانون وکلا چه از مرکز وکلا

    نماینده مجلس در گفت و گو با الف مطرح کردمجلس تخلف را تحمل نمی کند!؛ چه از کانون وکلا چه از مرکز وکلا

    گروه اجتماعی الف،

    نماینده مجلس یازدهم شورای اسلامی با اشاره به سنگ اندازی برخی مجموعه ها در مسیر اجرای قانون صدور مجوزهای کسب و کار گفت: در صورت تشخیص ترک فعل یا تخلف از اجرای این قانون مجلس از ابزارهای نظارتی خود استفاده می کند. 

  • توضیح رئیس اسکودا درباره اصلاح آیین‌نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلا  

    توضیح رئیس اسکودا درباره اصلاح آیین‌نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلا  

    در پی ابلاغ اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب ۱۴۰۰ از سوی رئیس قوه قضائیه، جعفر کوشا رئیس اسکودا توضیحاتی را در این زمینه ارائه کرد.

  • تحقیق و تفحص از عملکرد کانون های وکلای دادگستری در مجلس کلید خورد

    تحقیق و تفحص از عملکرد کانون های وکلای دادگستری در مجلس کلید خورد

    نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد کانون های وکلای دادگستری و اتحادیه کانون های وکلای دادگستری ایران موافقت کردند.

  • تاخیر ۱۰ ماهه کانون وکلا در برگزاری دوره های کارآموزی وکالت!

    تاخیر ۱۰ ماهه کانون وکلا در برگزاری دوره های کارآموزی وکالت!

    گروه اقتصادی الف،

    نماینده مردم البرز در مجلس شورای اسلامی می گوید: قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در واقع یک تحول و یک انقلاب بزرگ در بحث کسب مجوزها است. طبیعی است نهادهایی که سالیان سال از یک رانت و انحصار ویژه‌ای برخوردار بوده اند، هم اکنون که آن امتیازات با این قانون از بین رفته، تا حدی در برابر اجرای این قانون در بخش‌های مختلف مقاومت می کنند.