• بخشنامه حقوق ورودی گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار ابلاغ شد  

    بخشنامه حقوق ورودی گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار ابلاغ شد  

    سازمان توسعه تجارت، بخشنامه حقوق ورودی گوشی‌های با قیمت بالاتر از ۶۰۰ دلار را ابلاغ کرد که بر اساس آن، این نرخ برای واردات تجاری ۱۵ درصد تعیین شده است.

  • ترخیص ۱۳ میلیون تلفن همراه از گمرکات کشور

    ترخیص ۱۳ میلیون تلفن همراه از گمرکات کشور

    گمرک اعلام کرد: در ۱۱ ماهه سال جاری ۱۳ میلیون و ۱۵۷ هزار و ۳۲۶ دستگاه تلفن همراه به دو شیوه تجاری و مسافری از گمرکات کشور ترخیص شد.

  • صدور مجوز ثبت سفارش برای واردات گوشی آیفون برعهده وزارت صمت است

    صدور مجوز ثبت سفارش برای واردات گوشی آیفون برعهده وزارت صمت است

    طبق اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی واردکنندگان تلفن همراه پس از دریافت مجوز واردات کالا از وزارت صمت و ورود کالای گوشی تلفن همراه در گمرک برای بررسی انطباق با ضوابط و استاندارد این گوشی‌ها به سمت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هدایت خواهند شد.

  • ماجرای ۲ برابر شدن هزینه رجیستری آیفون چیست؟

    ماجرای ۲ برابر شدن هزینه رجیستری آیفون چیست؟

    دبیر انجمن واردکنندگان تلفن همراه با بیان اینکه افزایش قیمت آیفون مطرح نیست و در قانون چیزی به عنوان هزینه رجیستری وجود ندارد، گفت: آنچه مطرح شده این است که سود بازرگانی واردات تجاری همه کالاها از جمله موبایل در سال جاری دو برابر سود بازرگانی واردات تجاری تعیین شده که تاثیری بر قیمت‌ها در بازار ندارد، چرا که اساسا خرید و فروش کالای مسافری مجاز نیست.

  • وعده برخورد با واردکنندگانی که رفع تعهد ارزی انجام نداده‌اند/ سازنده آبگرم‌کن آیفون وارد کرد

    وعده برخورد با واردکنندگانی که رفع تعهد ارزی انجام نداده‌اند/ سازنده آبگرم‌کن آیفون وارد کرد

    مقام مسئول وزارت صمت گفت: در حوزه تلفن همراه با تعیین ارزش دقیق کالا، کاهش نوسان اظهار ارزش کالا در گمرک و همچنین کاهش مدت زمان رفع تعهد ارزی می توانیم از اتلاف حداقل ۳۰۰ میلیون دلار منابع ارزی جلوگیری کرد.