مراحل ثبت اینترنتی اعتراض به تخلفات رانندگی/ ثبت ۱۵۰ اعتراض طی ۲ روز

  4040715020 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس اجرائیات پلیس راهور فراجا ضمن تشریح مراحل ثبت اینترنتی اعتراض به تخلفات رانندگی، گفت: سامانه رسیدگی اینترنتی به اعتراضات تخلفات رانندگی در حال حاضر از طریق سامانه «سخا» به‌صورت آزمایشی ارائه می‌شود.

مراحل ثبت اینترنتی اعتراض به تخلفات رانندگی/ ثبت ۱۵۰ اعتراض طی ۲ روز

سرهنگ جلیل جمشیدی‌راد، رئیس اجرائیات پلیس راهور فراجا در گفت‌وگو با  تسنیم از اجرای آزمایشی سامانه رسیدگی اینترنتی به اعتراضات تخلفات رانندگی خبر داد و اظهار کرد: سامانه رسیدگی اینترنتی به اعتراضات تخلفات رانندگی در حال حاضر از طریق سامانه «سخا» به‌صورت آزمایشی ارائه می‌شود و در ادامه در اپلیکیشن «پلیس من» بارگذاری خواهد شد.

وی افزود: متقاضی پس از ورود به سامانه سخا، یکی از پلاک‌های تحت مالکیت خود را انتخاب کرده و تخلفات رانندگی مربوطه را مشاهده می‌کند. در صورت تمایل به اعتراض، دلیل اعتراض را انتخاب و در صورت وجود، مستندات خود را در سامانه بارگذاری می‌کند.

سرهنگ جمشیدی‌راد بیان کرد: اعتراضات ثبت‌شده به ربات هوشمند ارسال می‌شود تا راستی‌آزمایی صحت اعتراض انجام شود. این ربات به چندین بانک اطلاعاتی از جمله ترددهای ثبت‌شده توسط دوربین‌ها متصل است و بسیاری از موارد از جمله عدم حضور خودرو در محل تخلف را به‌صورت هوشمند بررسی و کنترل می‌کند.

وی گفت: در ادامه، پرونده الکترونیک اعتراض برای کارشناس مرکز اجرائیات ارسال می‌شود و نتیجه بررسی به متقاضی اعلام و ارسال خواهد شد.

رئیس اجرائیات پلیس راهور فراجا خاطرنشان کرد: در صورتی که فرد متقاضی همچنان بر اعتراض خود اصرار داشته باشد، می‌تواند مجدداً درخواست رسیدگی ارائه کند. در این مرحله، پرونده الکترونیک اعتراض به واحد رسیدگی مجازی پلیس راهور ارسال می‌شود. این واحد شامل کارشناس اجرائیات راهور و قاضی است.

وی ادامه داد: پرونده اعتراض مجدد برای کارشناس اجرائیات پلیس راهور ارسال می‌شود و پس از ثبت نظر کارشناسی و مشورتی، پرونده به کارتابل قاضی منتقل خواهد شد. رأی نهایی توسط قاضی در سامانه اعمال و نتیجه از طریق پیامک و سامانه سخا به متقاضی اطلاع‌رسانی می‌شود.

سرهنگ جمشیدی‌راد تصریح کرد: بر اساس قانون، تا دو ماه پس از تاریخ تخلف، امکان اعتراض به تخلفات رانندگی وجود دارد و این محدودیت زمانی در سامانه نیز اعمال می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه  تاکنون 150 اعتراض در سامانه ثبت شده و در حال بررسی است، گفت: در این دو روزی که این طرح به صورت آزمایشی اجرا شده است؛ بیشترین دلایل اعتراض به تخلفات، مربوط به نوع تحویل دوبرگی و تخلفات ثبت‌شده توسط دوربین‌ها بوده است.

تخلفات رانندگی , پلیس راهور | پلیس راهنمایی و رانندگی ,

دیدگاه کاربران

امیر حسین سلطان/تهران۴۰۳۹۲۱۵۱۱:۰۴:۲۳ ۱۴۰۴/۷/۱۵
قبلا هم در این ستون نوشته ام همه خطاها و اشتباهات مربوط به دوربین های نصب شده نمی شود. مثلا وقتی یک پلیس موتور سوار راه می افتد و سلیقه ای خودروهای پارک شده در گوشه و کنار کوچه ها و خیابان های یک شهرک(مانند اکباتان) را عکس می گیرد و برای مالکان خودروها پیامک جریمه ارسال می گردد این موضوع نیازمند رسیدگی جدی تر جامع ترو در عین حال سریع تر از سوی مسئولان ذیربط را می طلبد و فرجه یا مهلت فقط دو ماهه نمی تواند نافی حق طرح و پیگیری شکایت و درخواست رسیدگی به موضوع گردد. مستله صرفا مادی نیست بلکه اثرات روحی و روانی مترتب بر اجحاف آشکار در حق شهروندان است که باید با در اختیار قرار دادن شماره تلفن هایی برای این منظور در دستور کار پلیس راهور فراجا جبران مافات نمایند و حواله دادن رانندگان یا مالکان خودروها به سایت یا اپلیکیشن ها(آنلاین و غیرآنلاین) و یا پیگیری حضوری(با توجه به ترافیک و اتلاف وقت) کفایت نکرده و نمی کند. با سپاس/ دبیر بازنشسته ریاضی آموزش و پرورش شهر تهران.
yektanetتریبون

آخرین عناوین