نحوه محاسبه سود سوپرمارکت

گزارش بازرگانی، 283860،   4030202034

محاسبه سود سوپرمارکت در یک مغازه کوچک که شاید یک نفر در آن کار می‌کند ساده باشد اما وقتی که درباره یک هایپرمارکت بزرگ صحبت می‌کنیم شرایط فرق می‌کند. نمی‌توان به‌سادگی این محاسبات را برای یک سوپرمارکت بزرگ انجام داد.

محاسبات مالی چنین بیزینس‌های پیچیده است و نیاز به دقت زیادی دارد. حتی اگر دقت زیادی هم به‌خرج دهیم احتمال خطای انسانی وجود دارد. پس چه باید کرد؟ در این مقاله همراه ما باشید چون قصد داریم به‌طور کامل درباره این موضوع صحبت کنیم.

چرا حسابداری سوپرمارکت پیچیده است؟

از بیرون مدیریت مالی یک سوپرمارکت شاید کار بسیار ساده‌ای به‌نظر بیاید و پیچیدگی خاصی نداشته باشد. اما افرادی که در داخل این حوزه مشغول به فعالیت هستند به خوبی می‌دانند که مدیریت امور مالی یک هایپرمارکت یا سوپرمارکت چقدر دشوار است و چه موضوعات مختلفی را شامل می‌شود. یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی می‌تواند یک فرایند را ساده‌ کند.

می‌توانیم مختصری از این حساب‌وکتاب در سوپرمارکت‌ها را برای افرادی که هنوز به آن آشنایی ندارند، ذکر کنیم. امور مالی مختلف در یک سوپرمارکت شامل:

  • حساب فروش محصول

  • حساب برگشت از فروش

  • حساب تخفیفات نقدی فروش

  • فروش خالص

  • محاسبه سود سوپرمارکت

و بسیاری موارد دیگر می‌شود که به دلیل محدودیت نمی‌توانیم همه آن‌ها را برای شما ذکر کنیم.

محاسبه سود سوپرمارکت چگونه انجام می‌شود؟

فرمول‌های محاسبه سود را که همه می‌دانیم. در یک سوپرمارکت با امور مالی پیچیده نمی‌توان سود را به‌راحتی حساب کرد. هزینه‌های مختلفی وجود دارند که باید از یکدیگر تفکیک شوند. در نهایت این هزینه‌ها باید از فروش کل کم شود تا بتوانیم سود مشخصی را برای یک سوپرمارکت در نظر بگیریم.

عوامل بسیاری هستند که می‌توانند بر میزان این سوددهی تاثیر مستقیم بگذارند. یعنی آن را کمتر یا بیشتر از چیزی کنند که وجود دارد.

نرم‌افزار نسخه سوپرمارکت رایما چگونه می‌تواند کار را برای ما راحت‌تر کند؟

هر صندوقداری در سوپرمارکت نیاز دارد که با نرم‌افزاری کار کند که سرعت بالا و عملکرد بسیار خوبی دارد. تجربه فنی تیم رایما باعث شده که شما با نرم‌افزاری بسیار سریع روبه‌رو باشید.

نرم‌افزاری که به‌لحاظ پرفورمنس در سطح بالایی قرار دارد و می‌تواند شما را به خواسته‌هایتان برساند. باید بدانید که نرم افزار هایپرمارکت رایما امکان اتصال به پوز‌های بانکی، مدل‌های مختلف بارکدخوان، صندوق و ترازو را خواهد داشت. البته که درباره جزئیات قابلیت‌های این نرم‌افزار فوق‌العاده در ادامه بیشتر صحبت خواهیم کرد.

امکانات رایما شامل چه مواردی است؟

اگر بخواهیم تمامی امکانات نرم‌افزار رایما در بخش سوپرمارکت را برای شما شرح بدهیم تا به یک مقاله مستقل دیگر نیاز داشته باشیم. اگر بخواهیم به‌طور کلی امکانات مختلف این نرم‌افزار را از یکدیگر جدا کنیم، باید بگوییم که 4 سطح مختلف برای امکانات آن وجود دارد. امکانات آن در بخش‌های زیر هستند:

  • فاکتور: امکانات پایه مثل امکان ثبت، مشاهده و ابطال فاکتورهای خرید و مرجوعی خرید، امکانات متوسط مثل میانگین قیمت خرید در فاکتور فروش و امکانات پیشرفته مثل تبدیل اتوماتیک سفارش به فاکتور فروش

  • انبار: امکانات پایه مثل نمایش موجودی لحظه ای کالا، امکانات متوسط مثل اختصاص انبارهای مجاز برای هر کاربر و امکانات پیشرفته مثل امکان چاپ بارکد

  • مالی: امکانات پایه مثل امکان خرج چک های دریافتی، امکانات متوسط مثل امکان تعریف حراج فصلی و امکانات پیشرفته مثل چاپ بهای ارزی/ریالی (مالی)

  • گزارش: امکانات پایه مثل گزارش از خلاصه عملکرد روزانه, هفتگی, ماهانه, سال مالی جاری، امکانات متوسط و پیشرفته مثل گزارش لیست بدهکاران و بستانکاران

رایما می‌تواند به تمامی دستگاه‌های مورد نیاز یک سوپرمارکت وصل شود و با اتصال به ترازو‌ها و دیگر دستگاه‌ها، سهولت در کار را به حداکثر میزان خود برساند.

چرا رایما را بهترین نرم افزار حسابداری سوپرمارکت می‌دانیم؟

همان‌طور که گفته شد رایما امکانات بسیاری را در اختیار شما قرار می‌دهد. از محاسبه سود سوپرمارکت گرفته تا صدور فاکتور و موارد بسیار دیگری. این نرم‌افزار می‌تواند موجودی شما را مدیریت کند. فروش شما را تحت کنترل نگه دارد. گزارش‌های مختلفی را به شما ارائه دهد تا بتوانید مدیریتی راحت‌تر داشته باشید.

در این نرم‌افزار می‌توانید به‌کمک اتوماسیون وظایف، تمامی فرایند‌های دستی که تا پیش‌از این سرعت شما را گرفته بودند را حذف کنید و خطاهای انسانی را به حداقل برسانید. چنین اتفاقی قطعا به افزایش رضایت مشتریان شما نیز منجر می‌شود.

قیمت نرم‌افزار رایما، نسخه مخصوص سوپرمارکت چقدر است؟

وقتی که می‌خواهیم نرم افزار فروشگاهی تهیه کنیم، ممکن است این پرسش مهم برای ما به‌وجود بیاید که قیمت تهیه چنین نرم‌افزاری چقدر است؟ باید برای محاسبه قیمت موارد زیادی را بررسی کرد و پیش چشم گذاشت. اینکه نرم‌افزار چه قابلیت‌هایی دارد و چه امکاناتی را می‌تواند در اختیار ما بگذارد.

سطح کاربری نیز تاثیرگذار خواهد بود. رایما 3 سطح کاربری پایه، متوسط و پیشرفته را در اختیار شما می‌گذارد تا ابتدا امکانات مختلف را ببینید و سپس با توجه به چنین امکاناتی و بودجه خود، نرم‌افزار را تهیه کنید. امکان ارتقا سطح برای شما هر لحظه که بخواهید وجود خواهد داشت.

چگونه می‌توانیم نرم افزار سوپرمارکت رایما را تهیه کنیم؟

شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت رایما این نرم‌افزار را برای فروشگاه خود تهیه کنید. البته که نرم‌افزار مدیریت فروشگاهی رایما مختص به سوپرمارکت‌ها و هایپرمارکت‌ها نیست. این نرم‌افزار در حوزه‌های مختلفی مثل نرم افزار فروشگاهی لوازم تحریر، رستوران، پوشاک و چند مورد دیگر نیز عرضه شده که علاقه‌مندان می‌توانند بسته به نیاز خود از آن‌ها کمک بگیرند.

اگر بخواهید که از چنین نرم‌افزاری برای مدیریت سوپرمارکت یا هایپرمارکت خود کمک بگیرید، امکان تهیه نسخه دمو یا آزمایشی نیز برای شما وجود خواهد داشت. می‌توانید به‌کمک این نسخه قابلیت‌های نرم‌افزار را تست کنید و برای خرید اطمینان حاصل کنید.

جمع‌بندی

امروز به شما توضیح دادیم که برای محاسبه سود سوپرمارکت، صدور فاکتور و خروجی گزارش‌های مختلف باید چه کار کرد و از چه پلتفرم‌هایی کمک گرفت. رایما یکی از آن محصولاتی است که شما می‌توانید به آن برای فروشگاه خود اعتماد کنید.

امور مالی و مدیریتی یک سوپرمارکت می‌تواند بسیار پیچیده باشد و این کار را برای همه کارکنان سخت خواهد کرد. نرم‌افزاری که بتواند با سایر دستگاه‌های موجود در هایپرمارکت لینک شود و فرایند مدیریتی را تسهیل کند، همانند یک هدیه برای شما خواهد بود. هدیه‌ای که می‌تواند با هزینه‌ای معقول سودی غیرقابل تصور برای شما به همراه داشته باشد.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. آقایان «روحانی» و «ظریف»، نظری ندارید؟!

  2. نقد، آری؛ تندروی و توهین نه!

  3. دشواری پزشکیان در «راه» کابینه

  4. دولت و مردم تا دیر نشده کاری کنند...

  5. سردار رضایی: طرح نور تعطیل بردار نیست

  6. مناظر شهری دیدنی کره شمالی

  7. در اداره پست چه خبر است؟!

  8. دقیقا چه زمانی آمریکا خواست با ایران توافق کند؟!

  9. پزشکیان: به همه می گوییم در تشکیل کابینه کمک کنند اما آدمهای خودشان را معرفی می کنند

  10. انتقاد رسانه اصولگرا از اهانت به ظریف در حاشیه نمازجمعه / چرا برخی اعضای شورای شهر منتقد زاکانی شده‌اند؟

  11. نمونه ای از یک دیپلماسی موفق اقتصادی

  12. مرتضوی: تمام بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت کردیم

  13. واکنش وزیر ارشاد به استخدام برادرزاده اش در وزارت بهداشت

  14. صدور کیفرخواست رائفی‌پور/ واکنش زاکانی به تهدید استعفای برخی از اعضای شورای شهر/ ماجرای حمله تندروها به پویانفر

  15. آشی که نباید خیلی شور شود!

  16. تاکید قالیباف بر بررسی علل مشارکت پایین مردم در انتخابات/ یک پیشنهاد خوب به سعید جلیلی

  17. قالیباف: باید دغدغه‌ ۱۴ میلیون نفری که به پزشکیان رای ندادند لحاظ شود

  18. یک سیلی سخت دیگر به صهیونیست ها

  19. واکاوی علت حضور کمرنگ مردم در انتخابات

  20. زن و سیاهپوست بودن رقیب، برگ برنده ترامپ یا عامل شکست او ؟

  21. سخت است آقای پزشکیان ...

  22. با زنجیرزنان بی‌حجاب چه باید کرد؟  

  23. کاپشن پوشیدن پزشکیان یا استفاده او از کت و شلوار چقدر مهم است؟

  24. انسداد ۳۰۰ کیلومتر از مرزهای شرق ایران با دیوارهای ۴ متری

  25. ظریف: قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای باید رعایت شود/ آماده گفت‌وگو هستیم

آخرین عناوین