رمزگشایی از پیام توقیف کشتی اسرائیلی توسط ایران

گروه جهان الف،   4030125132 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

«در شرایط کنونی اقدام اخیر ایران در توقیف یک کشتی تجاری اسرائیلی، یک پیام ناامیدکننده دیگر را به صهیونیست ها داده و می تواند فشارهای روانی علیه آن ها را چند برابر افزایش دهد. معادله ای که چالش ها و خسارات جدی را به رژیم اشغالگر قدس تحمیل می کند.»

رمزگشایی از پیام توقیف کشتی اسرائیلی توسط ایران

به گزارش الف؛ به تازگی و در بحبوحه تشدید تنش ها میان ایران و رژیم اشغالگر قدس و طرح گمانه زنی های مختلف در مورد حمله تلافی جویانه کشورمان در پاسخ به اقدام تروریستی اخیر صهیونیست ها در حمله به کنسولگری ایران در دمشق، شاهد توقیف یک کشتی اسرائیلی توسط کشورمان در خلیج فارس بوده ایم. کشتی مذکور "ام اس سی آریز" نام دارد که با پرچم کشور پرتغال تردد داشته و مرتبط با شرکت "زودیاک مریتایم" مستقر در انگلیس بوده است. شرکتی که مالک آن یک میلیاردر صهیونیست با نام "ایال اوفر" است. 

تنها اندکی پس از توقیف کشتی مذکور، مقام های ارشد اسرائیلی با عصبانیت علیه آن موضع گیری کردند. با این همه، رویداد مذکور با بازتاب های بین المللی گسترده ای همراه شده و البته پیام های معناداری را نیز به رژیم اشغالگر قدس مخابره کرده است. 

اولا، اقدام اخیر ایران در حقیقت در راستای موضع گیری چند ماه گذشته مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت قطع شریان های حیاتی رژیم اشغالگر قدس قرار دارد.  ایران همواره با خویشتنداری و تدبیر با مسائل و موضوعات منطقه ای رفتار و برخورد کرده است با این حال، اقدام اخیر کشورمان در خلیج فارس علیه کشتی اسرائیلی بار دیگر به جریان های مخالف و دشمن با ایران نشان داد که ایران از اهرم های متنوعی برای دفاع از منافع ملی خود سود می برد و در زمان لازم توانایی فعال سازی این اهرم ها را نیز دارد. 

دوم اینکه ایران با اقدام اخیر خود بار دیگر به جریانهای رقیب و دشمن با کشورمان یادآور شد که تهران از حاکمیت موثر و قاطع بر تنگه هرمز برخوردار است و می تواند رقم زننده سناریوهایی برای دشمنان کشورمان باشد که حامل هزینه ها و خسارات سنگینی برای آن ها است. 

تنگه هرمز یکی از مهمترین آبراه های ارتباطی و تجاری بین المللی است که اگر جریان های مخالف با کشورمان بخواهند امنیت ملی ایران را تهدید کنند، تنها انجام چند اقدام از سوی کشورمان می تواند چالش های جدی و عدیده ای را برای آن ها ایجاد کند و محاسبات راهبردی آن ها را دستخوش بحران های قابل توجهی کند. 

و در نهایت سوم اینکه ایران با اقدام اخیر خود بار دیگر فشار روانی علیه اشغالگران صهیونیست و افکار عمومی ساکن در اراضی اشغالی را به نحو قابل توجهی افزایش داد وتقویت کرد. ساکنان فلسطین اشغالی در روزهای اخیر و در پی اقدام تروریستی رژیم اشغالگر قدس علیه کنسولگری کشورمان، در فضایی از رعب و وحشت زندگی کرده و می کنند و گزارش های مختلفی نیز در این رابطه به بیرون درز کرده است. 

به عنوان مثال گزارش شده که بسیاری از ساکنان فلسطین اشغالی به فروشگاه ها هجوم برده و اقدام به خرید مواد غذایی و آب و ژنراتورهای برق و دیگر نیازهای حیاتی خود می کنند و درعین حال به نحو گسترده ای پول های خود را نیز از حساب های بانکی شان بیرون کشیده اند. حال در وضعیت کنونی اقدام اخیر ایران، یک پیام ناامیدکننده دیگر را به صهیونیستها داده و می تواند فشارهای روانی علیه آن ها را چند برابر افزایش دهد. معادله‌ای که چالش ها و خسارت جدی را به رژیم اشغالگر قدس تحمیل می کند. 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۵۵۳۰۶۰۰:۵۴:۵۶ ۱۴۰۳/۱/۲۶
پیام توقیف کشتی اسرائیلی روشن است اگر رژیم صهیونیستی غلط زیادی بکند تنگه هرمز همانند باب المندب و دریای سرخ بسته و شریان حیاتی اقتصادی اسرائیل قطع و قیمت جهانی نفت 300 دلار خواهد شد.
ناشناس۳۴۵۵۶۲۶۰۹:۳۳:۰۸ ۱۴۰۳/۱/۲۶
ساکنان فلسطین اشغالی بجای حمله به فروشگاه ها باید به فرودگاه ها حمله می کردند تا از خطر دور شوند.
ناشناس۳۴۵۵۹۶۸۱۴:۰۴:۴۲ ۱۴۰۳/۱/۲۶
رمز گشایی چیه عزیزم؟؟؟ چرا اینقدر پیچیده بیانش می کنی!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. من عجله ندارم!

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  12. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  17. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  18. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  21. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  24. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  25. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

آخرین عناوین