تورم نقطه‌به‌نقطه به ۳۵ درصد کاهش پیدا کرد

  4030121043 ۱۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه سیاست‌های اقتصادی در شاخص‌های کلان اثربخش بوده است، اظهار کرد: امیدواریم در سال جدید به تدریج این سیاست‌ها در شاخص‌های خرد هم اثر خود را بر سفره مردم و جریان زندگی روزمره نشان دهد.

تورم نقطه‌به‌نقطه به ۳۵ درصد کاهش پیدا کرد

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی در نخستین نشست خبری سال جدید با بیان اینکه هدف‌گذاری سال گذشته رسیدن به رشد نقدینگی ۲۵ درصد بود، اظهار کرد: نرخ رشد نقدینگی در ابتدای کار دولت حدود ۴۳ درصد بود و هدف‌گذاری سال اول دولت رسیدن به نرخ ۳۰ درصد و در سال دوم حدود ۲۵ درصد بود.

گزارش بانک مرکزی نشان دهنده تدوام مهار تورم در سال جاری است

وی افزود: گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد دولت موفق شده سال گذشته این نرخ را به پایین‌تر از این عدد یعنی ۲۴.۳ درصد کاهش دهد که نشان‌دهنده مهار تورم در سال جدید هم استمرار داشته باشد.

بهادری جهرمی یادآور شد: برخی پیش‌بینی می‌کردند باوجود کاهش نرخ رشد نقدینگی، پایه پولی کشور هم کاهش نکند اما در طول سال گذشته، پایه پولی هم از ۴۵ درصد به حدود ۲۹ درصد در انتهای سال رسید.

وی با تاکید بر اینکه سیاست‌های اقتصادی دولت در شاخص‌های کلان اثربخش بوده است، اظهار کرد: امیدواریم به تدریج در سال جدید و در شاخص‌های خرد هم اثر خود را بر سفره مردم و جریان زندگی روزمره نشان دهد.

تورم نقطه‌به‌نقطه ۳۵ درصد کاهش پیدا کرد

دبیر هیئت دولت با بیان اینکه تورم نقطه‌به‌نقطه تا ۳۵ درصد کاهش پیدا کرده، یادآور شد: پیش‌بینی‌های برخی از مسئولان رسمی، رسیدن به تورم سه‌رقمی بود که البته نه‌تنها نرخ تورم ۶۰ درصدی به سمت سه‌رقمی‌شدن حرکت نکرد بلکه در سال گذشته تورم نقطه‌به‌نقطه براساس گزارش مرکز آمار از حدود ۵۵ درصد در ابتدای سال گذشته به حدود ۳۵ درصد در ماه پایانی سال کاهش یافت.

سخنگوی دولت تاکید کرد: نرخ تورم ۳۵ درصدی هم برای دولت و هم مردم قابل‌قبول نیست و باید سرعت بیشتری برای مهار تورم پیموده شود که امیدواریم در همین مسیر، در سال جاری نرخ‌های بسیار پایین‌تری را محقق کنیم تا برای مردم هم این حرکت در مسیر مهار تورم ملموس باشد.

نرخ بیکاری حدود ۷ درصد کاهش یافت

بهادری جهرمی با اشاره به اقدامات دولت برای کنترل نرخ بیکاری، گفت: با اقداماتی که برای رشد و ایجاد اشتغال و فعال‌سازی کارخانه‌ها و کارگاه‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل که به ۷ هزار مورد می‌رسد، موفق شدیم نرخ بیکاری را به حدود ۷ درصد کاهش دهیم.

وی با اشاره به افتتاح ۱۰ هزار واحد مسکن نیروهای مسلح در روزهای پایانی سال گذشته، اظهار کرد: ابتدای دولت سیزدهم بیش از ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر ناتمام داشتیم که نیمی از آن به مردم تحویل شد و امیدواریم تا پایان دولت بقیه را هم تحویل دهیم. هرهفته و هرماه شاهد افتتاح مسکن در حوزه‌های مختلف هستیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه امروز بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکن در حال ساخت است، ادامه داد: این میزان مسکن در حال ساخت، در سطوح مختلف پیشرفت و تکمیل از مراحل ابتدایی تا مراحل نهایی و در آستانه تحویل، قرار دارند.

دبیر هیئت دولت با بیان اینکه بیمارستان‌های نیمه‌تمام زیادی در سال گذشته تکمیل شد، تاکید کرد: در ۳۰ ماه اخیر حدود ۱۵ هزار تخت به بیمارستان‌ها اضافه کردیم و برنامه داریم تا ۹ هزار تخت بیمارستانی دیگر هم در آینده به این عدد اضافه کنیم.

اختصاص ۱۵ میلیارد دلار برای واردات دارو و کالاهایی اساسی

سخنگوی دولت در بخش دیگری از این نشست خبری با اعلام اینکه در بودجه امسال معادل ۱۵ میلیارد دلار برای واردات دارو و کالاهایی اساسی تخصیص شده است، اظهار کرد: این تخصیص به همان نرخی انجام شده که سال گذشته خریداری می‌شد و امکان تخصیص آن نیز فراهم خواهد بود. همین مبلغ هم برای دارو و تجهیزات پزشکی و هم برای کالاهای اساسی - مثل احتمال ایجاد کسری گندم - استفاده می‌شد. ارز خودرو هم از محل بازار دوم تخصیص می‌یابد که منابع ارزی آن هم پیش‌بینی شده است.

بهادری جهرمی در پاسخ به پرسشی درباره زمان اعمال افزایش حقوق بازنشستگان، تأکید کرد: حکم متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی شده، ولی هنوز این برنامه نهایی و قانون نشده و طبعاً به دولت نیز ابلاغ نشده است. به محض ابلاغ قانون برنامه هفتم، دولت فرایندهای اجرایی را انجام می‌دهد. البته دولت آمادگی لازم را کسب کرده و به محض اینکه قانون ابلاغ شود، فرایندهای اجرایی آن نیز طی می‌شود.

تکمیل می‌شود...

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۴۹۸۱۷۱۳:۳۸:۲۶ ۱۴۰۳/۱/۲۱
دست شما درد نکنه دولت محترم ، ولی واقعیت جامعه اینو نشون نمیده !!!
ناشناس۳۴۴۹۸۲۰۱۳:۴۰:۰۱ ۱۴۰۳/۱/۲۱
نمک پاشیدن به زخم مردم
ناشناس۳۴۴۹۸۳۶۱۳:۴۴:۲۷ ۱۴۰۳/۱/۲۱
واقعا تاسف بار است که تیم اقتصادی دولت الان که سه سال از حضورشان در دولت میگذرد، باز هم اعلام میکنند نیاز به فرصت بیشتری برای کنترل تورم دارند.
ناشناس۳۴۴۹۸۴۵۱۳:۴۵:۵۱ ۱۴۰۳/۱/۲۱
در یک هفته گذشته فقط کرایه اتوبوس شهری را 60 درصد گران کردید نوبت حقوق کارگر،کارمند و بازنشسته که می رسه دست و دلتان می لرزد و 20 درصد اضافه می کنید!
ناشناس۳۴۴۹۸۴۹۱۳:۴۷:۰۹ ۱۴۰۳/۱/۲۱
نقطه شما و نقطه ملت کمی متفاوت است! بسیار جای تاسف است که نقطه ملت را به سادگی و بدون در نظر گرفتن ادعا ها و شعار های شما و تیمتان، می توان از کالا های اساسی در سوپرمارکت دیجی کالا در خصوص روغن، مرغ، گوشت، لبنیات، نان، خواروبار، پوشاک و اساسا ملزومات روزمره زندگی یافت! این عدد 35 درصد جنابعالی حتی در خصوص غیر ملزومات که همان دلار نامحترم است نیز صدق نمی کند! حتی رو کرایه تاکسی هم معتبر نیست!!
ناشناس۳۴۴۹۸۶۹۱۳:۵۳:۲۸ ۱۴۰۳/۱/۲۱
2.5 ساله هر هفته داريد مياييد و ميگيد تورم کاهش پيدا کرد ولی هنوز طبق آمار خودتون متوسط 12 ماهه اخیر 45% بوده است و با توجه به رشد دلار در 30 روز اخير روندش هم صعودی خواهد شد
ناشناس۳۴۴۹۹۵۸۱۴:۵۶:۴۵ ۱۴۰۳/۱/۲۱
46 به 40 شده
ناشناس۳۴۵۰۴۳۴۰۰:۵۱:۴۹ ۱۴۰۳/۱/۲۲
تورم هم باز کاهش خواهد یافت و دلار هم بالا می‌رود چون تورم هست اما با سرعت کمتر
آزاده۳۴۴۹۸۷۶۱۳:۵۵:۵۹ ۱۴۰۳/۱/۲۱
این حرفها و آمارها بدور از واقعیات اقتصادی کنونی میباشد
ناشناس۳۴۴۹۸۹۰۱۴:۰۲:۴۷ ۱۴۰۳/۱/۲۱
بله هم قدرت خرید حفظ شده و هم تورم کم خواهد شد اما بیشتر کالا و خدمات از بازار ارز آزاد تاثیر می گیرند و نه رانتی ها و لطفا ارزها را تک نرخی کنید و سرکوب هم نکنید
بازنشسته کشوری۳۴۴۹۸۹۹۱۴:۱۳:۳۸ ۱۴۰۳/۱/۲۱
جناب بهادری! پس چرا ادعای شما خودشو در سفره من بازنشسته نشون نمیده؟!
ناشناس۳۴۵۰۳۴۱۲۱:۳۰:۲۷ ۱۴۰۳/۱/۲۱
گویا در سفره مسئولان فقط نشون داده
رضا۳۴۴۹۹۱۱۱۴:۱۸:۵۷ ۱۴۰۳/۱/۲۱
سلام سخنگوی محترم دولت مطمئن هستن گزارشاتی که دستشون میرسه برای ما هست؟
2323323۳۴۴۹۹۲۲۱۴:۲۴:۵۵ ۱۴۰۳/۱/۲۱
بعید میدونم این میزان کاهش تورم مربوط به کشور ما باشد الان دلار 63 گوشت 700 و سایر کالاهای اساسی و معیشتی حداقل از عید تا الان 20 درصد افزایش قیمت داشته اند
ناشناس۳۴۴۹۹۶۶۱۵:۰۰:۲۰ ۱۴۰۳/۱/۲۱
دولت انقلابی خیلی خوب عمل کرده و تخصصی مسایل را حل کرده. مردم هر روز شاهد تبلور تخصص در کنار تعهد و ایمان و پاکدستی مسئولین انقلابی میباشند.
ناشناس۳۴۴۹۹۷۷۱۵:۱۱:۵۹ ۱۴۰۳/۱/۲۱
کسی که مواخذه نمیکند ، مجلس که باید دولت را مواخذه کند ساکت است . هر چه میخواهید آمار بدهید
علی۳۴۵۰۰۷۶۱۶:۳۵:۳۲ ۱۴۰۳/۱/۲۱
ریسی بت شکن دوستت داریم. عزیز مردم هستی.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. من عجله ندارم!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  9. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  10. دور باطلی که تمامی ندارد!

  11. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  12. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  13. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  14. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  19. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  20. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  21. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  22. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  23. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین