واکنش دولت به شایعه برکناری خاندوزی/ وعده وزیر ارتباطات درباره افزایش سرعت اینترنت/ تحلیل فضائلی از پاسخ ایران به اسرائیل

  4030118066 ۳۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

واکنش دولت به شایعه برکناری خاندوزی/ وعده وزیر ارتباطات درباره افزایش سرعت اینترنت/ تحلیل فضائلی از پاسخ ایران به اسرائیل

واکنش دولت به شایعه برکناری خاندوزی

از روز گذشته خبر برکناری وزیر اقتصاد در فضای رسانه‌ای و مجازی دست به دست می‌شود. سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت درباره این موضوع در توییتی نوشت: «تروریست‌های اقتصادی همپای تروریست‌های حملات دمشق و چابهار مشغول بمباران افکار عمومی با خبر کذب هستند. افزایش نااطمینانی و دامن‌زدن به انتظارات تورمی، مهمترین راهبرد آنها در این روزها است. القاء تزلزل در تیم اقتصادی دولت با تولید اخبار جعلی را باید در این چارچوب تحلیل و ردیابی کرد.»

***

وعده وزیر ارتباطات درباره افزایش سرعت اینترنت تا خردادماه

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با مهر در خصوص برنامه‌های افزایش سرعت اینترنت در سال جدید گفت: با افزایش تعرفه اپراتورها، تعهدی از اپراتورها گرفتیم به این ترتیب که تا خرداد سال ۱۴۰۳، ۳۰ درصد و تا پایان سال، ۵۰ درصد به سرعت اینترنت اضافه شود.

وی افزود: مشاهده داشبوردهای جهانی نشان داده که در اسفند ماه سال ۱۴۰۲، سرعت ثابت و سیار افزایش یافته و رتبه ما بهبود پیدا کرده است به طوری که ارتباطات موبایل ۵ پله و ارتباطات ثابت حدود ۳ پله بهبود پیدا کرده است.

زارع پور با بیان اینکه مردم، شایسته بهترین‌ها هستند و وزارت ارتباطات تصمیم دارد مشکلات را به صورت ریشه‌ای حل کند، تصریح کرد: یکی از پروژه‌هایی که در مسیر حل مشکلات کمک می‌کند پروژه فیبرنوری است که چهره ارتباطات ثابت ما را تغییر می‌دهد چرا که بیش از ۱۰ سال است در انتهای جدول هستیم که ان‌شاءالله با اجرای این پروژه به یک سوم بالای جدول صعود پیدا می‌کنیم.

***

تحلیل فضائلی از پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی

مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای در صبح‌نو نوشت: «راهپیمایی روز قدس امسال برای ایران یک اهمیت مضاعف هم داشت؛ چراکه چهار روز مانده به روز جهانی قدس، شرارت تروریستی صهیونیست‌ها در دمشق، منجر به حمله بی‌سابقه به یک ساختمان دیپلماتیک و شهادت 6 نفر از مستشاران نظامی کشورمان در سوریه به‌ویژه سردار سرلشکر زاهدی شد.

اقدام شرارت‌آمیز صهیونیست‌ها بر اساس یک راهبرد به اجرا درآمده  است؛ آنها به گمان خود به دنبال قرار دادن ایران بر سر یک دوراهی خسارت‌بار برای کشورمان هستند؛ دو راهی بد و بدتر!

تحریک ایران به واکنش نسنجیده علیه رژیم صهیونیستی که نتیجه‌اش گسترش جنگ، ایجاد انگیزه بیشتر برای حمایت آمریکا و اروپا از رژیم، نجات نتانیاهو از باتلاق غزه و فرار از ننگ شکست ارتش‌شان از یک‌ گروه مقاومت یا عدم واکنش ایران برای نیفتادن در دام صهیونیست‌ها و تحمیل یک لطمه حیثیتی به اعتبار و اقتدار ایران که جایگاهش «دولت مقاومت» است!...

جمهوری اسلامی ایران، راهبرد اضمحلال رژیم صهیونیستی و انتقام سخت از دولت مستکبر آمریکا یعنی اخراج از منطقه را توأمان در دستور کار دارد و با تدابیر خود از سویی و حماقت‌ها و اشتباهات محاسباتی رژیم صهیونیستی و دولتمردان آمریکا از سوی دیگر، گام به گام این اهداف در حال تحقق است. لذا این راهبرد همچنان باید با تدبیر و بی‌وقفه دنبال شود.

باید هوشمندانه مراقب باشیم شرارت‌ها و تحریکات شیطنت‌آمیز صهیونیست‌ها و هیجان‌زدگی برخی، ما را از راهبرد‌های خود منحرف و گرفتار بازی صهیونیست‌ها نکند. معادلات منطقه پس از طوفان الاقصی تغییر کرده و دشمن جز پذیرش این تغییرات که به نفع جريان مقاومت است، چاره‌ای ندارد...

 آیا پیگیری راهبرد اضمحلال رژیم صهیونیستی و انتقام سخت از قاتلان سردار سلیمانی، به معنی سکوت و عدم واکنش به خباثت‌های رژیم صهیونیستی و پذیرش لطمه حیثیتی است؟ قطعا نه!

بی‌پاسخ گذاشتن این خباثت‌‌ها و تکرار آنها از سوی دشمن صهیونیستی می‌‌تواند حتی به راهبردهای اصلی ایران آسیب وارد کند، لذا جمهوری اسلامی ایران تاکنون هوشمندانه ضمن ادامه موفقیت‌آمیز راهبردهای اصلی خود، پاسخ این شرارت‌ها را با نواختن سیلی به گونه کریه رژیم داده است، همان‌طور که بعد از ترور ناجوانمردانه شهید سلیمانی، در اقدامی بی‌سابقه، با حمله موشکی به عین‌الاسد، صورت آمریکایی‌ها را نواخت!

این‌بار نیز قطعا چنین خواهد بود؛ زمان، مکان و کیفیت این سیلی متناسب با شرایط تصمیم‌گیری می‌شود که البته دور نخواهد بود و صدای آن را دنیا خواهد شنید!»

***

تحلیل شمس‌الواعظین از وضعیت بی‌سابقه در اسرائیل

ماشاالله شمس‌الواعظین، روزنامه‌نگار و تحلیلگر مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با هم‌میهن درباره وضعیت داخلی اسرائیل گفت: «اطلاعاتی که از شهرهای اسرائیل منتشر شده، وحشتناک است. در اثر تهدیدهای چند روز اخیر ایران مبنی بر بی‌پاسخ نماندن حمله به کنسولگری دمشق، مردم به سوپرمارکت‌ها هجوم برده‌اند. خرید ژنراتورهای کوچک برق آنقدر افزایش یافته که ارتش اسرائیل بیانیه‌ای داده مبنی بر اینکه اتفاقی رخ نداده و هیچ تدابیر خاصی اعلام نکردیم. فقط اعلام کردیم که هوشیار باشید، به بسته‌های مشکوک نزدیک نشوید و به پایتخت‌های دیگر سفر نکنید. اما اسرائیلی‌ها ترسیدند. اسرائیلی‌ها اصلاً به طولانی شدن دوره‌های جنگ عادت ندارند. به همین دلیل جنگ‌های اسرائیل به روز شمارش می‌شود.

مثلاً می‌گویند جنگ ۶ روزه یا ۳۳ روزه و... جنگ اخیر غزه بیش از ۶ ماه طول کشیده و وزیر دفاع تقاضای افزایش جذب نیرو از طلبه‌های تورات‌خوان کرده که آنها هم اعلام کردند اسرائیل را ترک خواهند کرد. بنابراین در پاسخ به این سوال که آیا اسرائیل شبیه کشورهای جنگ‌زده شده است؟ باید گفت که به تدریج این اتفاق در حال رخ دادن است. ماه‌های اول و دوم اسرائیل با پاشیدن پول تلاش کرد این اتفاق رخ ندهد اما با طولانی شدن دوره جنگ این اتفاق در حال افتادن است.

اسرائیلی‌ها به شدت از پاسخ ایران وحشت کرده‌اند. ضمن آنکه از حجم، مکان و قدرت واکنش ایران بی‌خبر هستند. مهاجرت معکوس در حال رخ دادن است و هواپیمایی اسرائیل اعلام کرده که تاکنون نیم میلیون اسرائیلی تن به مهاجرت معکوس به کشورهای اروپایی داده‌اند و ادامه داشتن این شرایط برای اسرائیل خطرناک است. به همین دلیل می‌توان گفت که اسرائیل به پایان خط نزدیک می‌شود. پایان خط به معنای پایان خط موجودیت نیست بلکه پایان خط جنگ کنونی علیه غزه است.»

***

تحلیل کیهان از علت حمله اسرائیل به کنسولگری سفارت ایران در دمشق

کیهان نوشت: «مقامات اسرائیلی در تحلیل این روند، ایران را عامل اصلی همه این بدبختی‌های خود دانسته و معتقدند ایران از طریق راه‌اندازی یک ستاد عملیاتی در سوریه، همه این موارد را مدیریت می‌کند و کاملاً اوضاع را از کنترل اسرائیل خارج کرده است. 

بر این اساس کابینه نظامی اسرائیل که قبلاً هم در جریان به شهادت‌ رساندن «سیدرضی موسوی» نفر سوم یا چهارم ایران در سوریه، دست به ریسک زده بود، این بار در بالاترین پله، به عملیات بسیار پرریسک علیه ایران در سوریه دست زد. 

در واقع رژیم غاصب با علم به اینکه چنین اقدامی با واکنش شدید قطعی ایران مواجه می‌شود، با استفاده از پیشرفته‌ترین هواپیمای نظامی خود  - اف 35 - همزمان با شش موشک به محل حضور شهید زاهدی شلیک کرد. بر اساس اظهارات بعضی مؤسسات آمریکایی نزدیک به دولت نتانیاهو، جمع‌بندی رژیم غاصب این بود که واکنش سنگین ایران هر چند ممکن است اوضاع نظامی اسرائیل را خیلی بدتر کند اما شاید حمله به فرماندهی نظامی ایران بتواند اوضاع سیاسی را به نفع اسرائیل تعدیل نماید. 

رژیم خیال کرد اگر یک ضربه نظامی سنگین را در پاسخ به حمله به فرماندهان ایران دریافت کند، اما رؤسای دولت‌های مختلف را به دلیل نگرانی‌های شدیدی که از گستره دامنه جنگ دارند، به تکاپو وادار کرده و آنان را برای سرعت دادن به طرح سیاسی تحت فشار قرار داده و در نهایت راهی برای خروج اسرائیل از باتلاق غزه پیدا شود، ارزشش را دارد. 

اما واقعیت این است که اسرائیلی‌ها یک بار دیگر دچار سادگی در تحلیل شده‌اند، اگر تکاپویی از سوی سازمان ملل، یا آمریکا، یا اروپا و یا عرب‌ها و حتی مجموعه این‌ها شکل بگیرد، در نهایت به پذیرش «حماس نظامی» و «جهاد نظامی» منجر می‌شود. کما اینکه این تکاپوها در سال 1385 /2006 به پذیرش «حزب‌الله نظامی» انجامید و این برای اسرائیل قطعاً پایان خوشایندی نیست. 

پاسخ سنگین نظامی ایران هم که به دلیل ردالفعل بودن با پذیرش منطقه‌ای و جهانی مواجه است، وضع امنیتی اسرائیل را وخیم‌تر می‌کند و درواقع فشارها را روی اسرائیل برای اجتناب از توسل به اقدامات احمقانه افزایش می‌دهد.»

***

آمار بانک مرکزی از کاهش نقدینگی در دولت رئیسی

به گزارش ایسنا، طبق اعلام بانک مرکزی، نرخ رشد نقدینگی تا پایان سال ۱۴۰۲ در قیاس با زمان شروع دولت سیزدهم در مرداد ماه ۱۴۰۰ با کاهش ۱۴.۸ درصدی از ۳۹.۱ درصد به ۲۴.۳ درصد رسید.

بر اساس این گزارش نرخ رشد نقدینگی در پایان سال ۱۳۹۹ حدود ۴۰.۶ درصد و در مرداد ماه ۱۴۰۰ رقم ۳۹.۱ درصد بود که در پایان سال ۱۴۰۰ با کاهش ۲.۸ درصدی به رقم ۳۶.۳ درصد رسید. علاوه بر این، در پایان سال ۱۴۰۱ نرخ رشد نقدینی به ۳۱.۱ درصد و در پایان سال ۱۴۰۲ به ۲۴.۳ درصد رسیده است.

گفتنی است؛ حجم نقدینگی در پایان اسفند ۱۴۰۲ معادل ۷۸۸۰۸.۹ هزار میلیارد ریال بود.

باید اشاره داشت که رقم میزان رشد نقدینگی هدف گذاری شده برای سال ۱۴۰۲ معادل ۲۵ درصد بود که این رقم در سال گذشته به ۲۴.۳ درصد و کمتر از میزان هدف گذاری تعیین شده برای سال ۱۴۰۲ بود.

آخرین بار رقم رشد نقدینگی زیر ۲۵ درصد، در سال ۱۳۹۷ رخ داد که به ۲۳.۱ درصد رسید.

طبق اعلام بانک مرکزی، برای امسال نرخ رشد نقدینگی ۲۳ درصد هدف گذاری شده است.

***

اخبار جدیدی از پرونده کرسنت در راه است

محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت پرونده کرسنت، اظهار کرد: اقداماتی در حال انجام داریم و به زودی اخبار جدیدی از این پرونده ارائه خواهیم کرد.

 شرکت ملی نفت ایران در سال ۱۳۹۳ به لحاظ مسئولیت در پرونده کرسنت محکوم شد و دو پرونده به نام‌های کرسنت ۱ و۲ برای تقویم خسارت تشکیل شد.

دهقان پیش از این درباره این پرونده گفته بود که " با پایان دولت دوازدهم محکومیت ۲.۴ میلیارد دلاری به شرکت ملی نفت ابلاغ شد. شرکت کرسنت در دوسال گذشته در پی اجرای رای ۲.۴ میلیارد دلاری مذکور بوده است که باتوجه به اینکه شرکت ملی نفت ایران اموال چندانی در خارج کشور نداشته است، رای مذکور به مرحله اجرا در نیامده است."

معاون رییس جمهور همچنین خاطر نشان کرد:" ادعای شرکت کرسنت در پرونده تقویم خسارت دوم که معروف به کرسنت ۲ است، ۳۲ میلیارد دلار می‌باشد که خوشبختانه در دولت سیزدهم با جرح سرداور و داور طرف کرسنت، عزل داور طرف ایران و عزل وکیل، هیئت داوری قبلی عملا منحل شد و خواسته بی‌مبنای شرکت کرسنت تا این تاریخ منتفی گردیده است.اکنون از طرف شرکت ملی نفت ایران داور ایرانی تعیین گردیده است و در حال انتخاب سرداور هستند تا رسیدگی به این پرونده در آینده مسیر خود را طی کند."

***

جزئیات جدید از حمله تروریستی راسک و چابهار

تعدادی از تروریست‌ها و اشرار مسلح وابسته به سرویس‌های جاسوسی بیگانه در ساعات اولیه بامداد پنج‌شنبه 16 فروردین ماه به‌قصد برهم زدن امنیت و سلب آرامش مردم به‌طور همزمان به 5 نقطه از اماکن عمومی و پایگاه‌های نظامی و انتظامی برقرارکننده امنیت در شهرهای چابهار و راسک در استان سیستان و بلوچستان حمله کردند که با درایت، حوصله و هوشمندی نیروهای مدافع امنیت مواجه شدند.

براساس اطلاعات تسنیم، طراحی عملیات تروریستی اخیر به‌نحوی بوده که بدون شک از طریق سرویس‌های جاسوسی خارجی پشتیبانی می‌شده است.

نوع تجهیزاتی که توسط تروریست‌ها به‌کار گرفته شده پیشرفته و به‌روز بوده است و بررسی میدانی حادثه و ابعاد آن به‌ویژه در شهرستان راسک نشان‌دهنده دفاع قابل تقدیر نیروهای امنیتی بوده است.

در جریان حمله به مقر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راسک به‌جرئت می‌توان گفت نیروهای مستقر در مقر ایثارگرانه و با تمام توان به مقابله پرداختند و همین امر موجب شد طراحی اصلی تروریست‌ها خنثی شود.

در شهرستان چابهار نیز استفاده از گروگان‌ها و به‌نوعی سپر قرار دادن مردم موجب زمانبر شدن خنثی‌سازی عملیات تروریست‌ها شد.

 پس از اطمینان نسبت به دورسازی مردم از خطر مهاجمان و هرگونه آسیب، رزمندگان غیور قرارگاه امنیتی جنوب شرق نیروی زمینی سپاه با مشارکت نیروهای فرماندهی انتظامی با آنان درگیر شدند و طی عملیاتی قاطعانه کلیه تروریست‌ها و اشرار مسلح به هلاکت رسیدند و امنیت و آرامش کامل در مناطق درگیری برقرار شد.

در این عملیات 18 تن از تروریست‌ها و اشرار مسلح مهاجم به هلاکت رسیدند و تعدادی از نیروهای حافظ امنیت نیز به فیض رفیع شهادت نائل آمدند و تعدادی دیگر نیز مجروح شدند.

 

 

دیدگاه کاربران

mostafa.kamali95@yahoo.com۳۴۴۶۷۷۸۲۲:۰۲:۲۸ ۱۴۰۳/۱/۱۸
وزیر اقتصاد چرا به مسله مدیران ملوک الطوایفی بزرگ‌ترین بانک بنگاه دار کشور ورود نکرده و نمی کند
ناشناس۳۴۴۶۹۷۱۰۳:۵۹:۵۵ ۱۴۰۳/۱/۱۹
چون وابسته به بچه های بالا هستند
ناشناس۳۴۴۶۷۹۳۲۲:۲۵:۱۱ ۱۴۰۳/۱/۱۸
امسال دلار در کانال 70 هزار تومان و تورم به کانال 20 درصد می رود و دولت بتواند مانند چند سال آخر دولت خاتمی تقریبا 10 درصد کمتر از تورم سالانه نرخ دلار بالا ببرد همانند سال قبل و برای چند سال ادامه دار کند قدرت خرید تخریب شده دولت قبلی را تا حدودی ترمیم خواهد کرد
ناشناس۳۴۴۶۹۶۵۰۳:۴۱:۵۸ ۱۴۰۳/۱/۱۹
چرا شفاف سازی لازم در مورد خبری که یک سخنران اعلام کرده بود بک نماینده مجلس ۱۴۰ سکه رشوه گرفته است نشد یا افشاگر باید محکوم شود و یا نماینده موصوف این مسله حتما باید یک محکوم و مجازات داشته باشد مانند سایر فسادها فراموش نشود
امیر حسین سلطان/تهران۳۴۴۶۹۷۴۰۴:۳۸:۲۷ ۱۴۰۳/۱/۱۹
قبلا هم نوشتیم و نوشتند و گفتیم و گفتند تا دوباره برجام احیا نگردد و تحریم ها رفع نشوند وضعیت از آنچه هست بهتر نخواهد شد و با انتساب مشکلات به دولت سابق یا دولت های اسبق! نیز صرفا فرار از واقعیات موجود را محملی برای توجیه معضلات مبتلابه جامعه راه به جایی نخواهیم برد. حساب دو دو تا چهارتاست تا شرایط مان فرضا به دوران جناب آقای خاتمی بازنگردد مقایسه امروزمان با آن روزهای مان قیاس کاملا مع الفارق است. لطفا بی خود خودتان را خسته نکنید! والله اعلم
ناشناس۳۴۴۷۱۳۹۱۰:۲۵:۰۳ ۱۴۰۳/۱/۱۹
اولا این را که نوشتم تا ببینی برخلاف امثال شما طایفه نگر نیستیم ولی به ما می‌گویید طایفه نگر و متعصب برعکس شماها.... دوم هم بحران هسته ای را در زمان خاتمی شروع شد آن هم با توافقات خارج از چارچوب آژانس و با 3 کشور اروپایی سوم هم اینکه برجام؟
امیر حسین سلطان/تهران۳۴۴۷۳۶۳۱۲:۳۸:۳۵ ۱۴۰۳/۱/۱۹
چه وقت و چه کسی طایفه نگر و متعصب خطاب تان کرده است؟! لطفا کامنت را دقیق تر بخوانید. چشم و گوش بسته دیگران را به آنچه می پسندید نسبت ندهید. واضح تر بگویم دوران اصلاحات و دولت های آقای خاتمی کجا و دوران فعلی کجا؟! آیا هنوز کافی نیست واقعیات زمانه را دریابید و به آنچه دیگران با زبان رسا و با ادب و نزاکت و حتی خواهش و درخواست و تمنا بیان می کنند وقعی نهاده و دست از لجاجت و اصرار بر خطاها و غفلت های گذشته برداشته شوند؟! هنوز عمق افت ارزش پول ملی را نمی خواهید باور کنید که با اینگونه سطحی نگری ها(نه طایفه نگری ها!) و اینگونه مقایسه ها قابل حل و فصل نیستند؟! و قس علیهذا. والله اعلم
ناشناس۳۴۴۷۶۰۲۱۴:۵۶:۵۷ ۱۴۰۳/۱/۱۹
در دولت خاتمی سهم 50 درصدی ایران از دریای خزر 9 درصد شد و منافع ملی ما برباد رفت.
ناشناس۳۴۴۷۲۵۶۱۱:۳۶:۳۷ ۱۴۰۳/۱/۱۹
نتیجه برجام بی فرجام افزایش بیش از دو برابری تحریم ها و افزایش 10 برابری نرخ دلار شد.
ناشناس۳۴۴۷۲۶۲۱۱:۴۱:۱۵ ۱۴۰۳/۱/۱۹
انحراف انقلاب از مسیر از زمان رییس جمهور سوت و کف شروع شد .
ناشناس۳۴۴۷۲۸۸۱۱:۵۳:۵۰ ۱۴۰۳/۱/۱۹
مروجان فساد و بی بند و باری و بی حجابی که یا فریب خورده اند و یا مزدور هستند در زمان مقتضی باید به عملکرد آنها رسیدگی شود
ناشناس۳۴۴۷۳۳۳۱۲:۲۰:۱۰ ۱۴۰۳/۱/۱۹
مشکل اقتصاد ایران بیشتر درونی هست و نه بیرونی ولی با سیاست غلط از سال 92 به بعد که دنبال بیرون رفتید که این شده وضع ما
ناشناس۳۴۴۷۰۸۱۰۹:۲۱:۰۴ ۱۴۰۳/۱/۱۹
تورم ۲۰ درصد؟! در کدام کشور زندگی میکنی؟
ناشناس۳۴۴۷۳۲۸۱۲:۱۸:۰۳ ۱۴۰۳/۱/۱۹
برای امسال هست و کانال 20 هم یعنی از 20 تا 30 درصد با خطای دو الی 3 درصد
حکیم۳۴۴۶۸۲۸۲۳:۱۳:۵۴ ۱۴۰۳/۱/۱۸
بالاترین ضربه به اسراییل ُعقد قرارداد ایران با دولت سوریه و اجاره ی 30ساله جولان می باشد .....
ناشناس۳۴۴۷۰۶۱۰۸:۵۱:۳۹ ۱۴۰۳/۱/۱۹
بالاترین ضربه به همه دشمنان ایجاد رونق اقتصادی و جلب رضایت مردم است.
ناشناس۳۴۴۷۳۹۲۱۲:۵۷:۱۵ ۱۴۰۳/۱/۱۹
لطفا شهدا و امنیت ملی در قبال دشمن را با هرچیزی مقایسه بی مورد نفرمایید
ناشناس۳۴۴۶۹۰۳۰۰:۵۷:۳۱ ۱۴۰۳/۱/۱۹
مديران دولتي پرونده دبش تحويل قوه قضاييه شوند در تورم موثر است
ناشناس۳۴۴۶۹۰۸۰۱:۱۱:۰۹ ۱۴۰۳/۱/۱۹
اگر در اين شرايط بسيار بد اقتصادي جناب مستطاب خاندوزي و تيم اقتصادي دولت استعفا ندهند و همچنان اصرار داشته باشند كه در پست و مقام خود بمانند ، بنده به ياد ضرب المثل معروف « به خاطر يك دستمال قيصريه را به آتش كشيدن » مي افتم !! -- عجب ! حالا مراد از قيصريه در اينجا چيست ؟ -- مراد از قيصريه كشور است ... كشور عزيز ما ايران ! --- بسيار خوب ! مراد از دستمال در اينجا چيست ؟ -- مراد از دستمال منافع و مال و منصب جناب خاندوزي و تيم اقتصادي !! كه مي شود به خاطر يك دستمال قيصريه را به آتش كشيدن !!
ناشناس۳۴۴۶۹۲۱۰۱:۵۴:۰۰ ۱۴۰۳/۱/۱۹
وزیر صمت قبلی فاطمی رو چقدر نگه داشتن و اون همه خراب کاری کرد تا برکنار کردن مشکلات توی اون حوزه کم شد. این وزیر اقتصاد خاندوزی تا الان این همه تورم و گرانی و.. رو رقم زده تا بیشتر از این خراب کاری نکرده برکنار کنید.
حسین قلی خان۳۴۴۶۹۳۰۰۲:۰۵:۱۶ ۱۴۰۳/۱/۱۹
آقای شمس الواعظین لطفا لینک خبر هواپیمایی اسراییل مبنی بر مهاجرت نیم میلیون اسراییلی به خارج از آن کشور را از زمان شروع جنگ غزه را بگذارید
ناشناس۳۴۴۶۹۷۶۰۴:۵۲:۴۲ ۱۴۰۳/۱/۱۹
وضعیت اقتصادی ایران بهبود نخواهد یافت چون… سو مدیریت اقتصادی داریم. شما هزار دلار را ۷۰؟میلیون تومان باید بخری!!!؟ البته اگر سال دیگر هر دلار ۱۰۰ هزار تومان نشود.
ناشناس۳۴۴۷۰۱۵۰۷:۴۸:۱۷ ۱۴۰۳/۱/۱۹
وزیر اقتصاد (ارباب وعده ها) با کارنامه درخشانی ، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه واقعا به مرخصی درازمدت احتیاج دارند، آقای دکتر آیت الله رئیسی به پایان سال سوم ریاست جمهوری نزدیک می شوید آیا وعده هاتون محقق شده است ؟
صدای ملت۳۴۴۷۰۲۳۰۸:۰۵:۵۸ ۱۴۰۳/۱/۱۹
با سلام واحترام شاید این پیشنهاد در نگاه اول از نظر تندروها صحیح به نظر نرسد ولی به نفع منافع ملی است: بهترین پاسخ به اسرائیل ،توافق با آمریکا و.رفع تحریم ها وایجاد ثبات در اقتصادکشور است.
ناشناس۳۴۴۷۲۵۸۱۱:۳۸:۲۸ ۱۴۰۳/۱/۱۹
درس عبرت برجام این بود که هرگز نباید با دولتهای بدعهد و خبیث مذاکره و تعامل کنیم.
ناشناس۳۴۴۷۰۳۸۰۸:۱۹:۳۶ ۱۴۰۳/۱/۱۹
دلار 65 هزار تومان را رد کرده در حالی که وزرای اقتصادی دولت و رئیس بانک مرکزی خواب هستند؟ در از بین بردن ارزش پول ملی واقعا شاهکارید. حال اتفاقی که می افتد آن است که مردم ریال خود را به طلا و دلار تبدیل می کنند این ثروت عظیم در خانه ها می ماند و دولت است که هر روز مشکلاتش بیشتر خواهد شد.
ناشناس۳۴۴۷۰۵۲۰۸:۳۵:۰۸ ۱۴۰۳/۱/۱۹
عقلانیت در سخنان برخی از مقامات در رابطه با پاسخ در خور به اسرائیل دیده می‌شود.
ناشناس۳۴۴۷۰۵۸۰۸:۴۷:۲۸ ۱۴۰۳/۱/۱۹
رئیس کل بانک مرکزی،وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس با قانون گذاری های لحظه ای، عدم شفافیت، عدم پیش بینی پذیری اقتصاد، بالا بردن نرخ بهره، تفاوت نرخ دلار در بازار ازاد و سامانه نیما ، چند نرخی بودن ارز، عدم پیروی از اصول علم اقتصاد، توزیع رانت و... این موضوعات باعث شد کسی سمت تولید نرود وقتی با دلالی و خرید و فروش ارز، طلا، خودرو و مسکن می توان به سودهای بادآورده رسید کدام آدم عاقل سمت تولید با این همه مشکلات و استرس و سود آوری پایین میره، اگر در بر همین پاشنه بچرخه و این افراد جایگزین نشوند باید گفت هر روز دریغ از دیروز
ناشناس۳۴۴۷۱۶۱۱۰:۳۷:۰۶ ۱۴۰۳/۱/۱۹
تا زمانی که تحریم ها رفع نشه اقتصاد جزیره ای ایران هر روز بدتر خواهد شد .
ناشناس۳۴۴۷۴۳۳۱۳:۱۸:۱۱ ۱۴۰۳/۱/۱۹
تحریم بخشی از مشکلات است .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. من عجله ندارم!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  17. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  18. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  21. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  24. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  25. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  4. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  5. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  6. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  7. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  8. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  11. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  12. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  13. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. معلمان تلاش کنند گره ذهنی دانش آموزان باز شود

  16. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  17. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  18. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  21. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  22. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  23. سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست

  24. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  25. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

آخرین عناوین