سخنگوی وزارت بهداشت عنوان کرد هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  4030110001 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

در پی دکتر درگذشت پرستو بخشی متخصص قلب و عروق بیمارستان نورآباد، سخنگوی وزارت بهداشت ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص روند کاری این پزشک گفت: ایشان طرح تخصص خود را به مدت یک سال به تعویق انداخته بود که وزارت بهداشت، در این زمینه همکاری لازم را با وی به عمل آورده، و با شروع طرح ایشان به فاصله یک سال بعد موافقت شده بود.

هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

به گزارش ایسنا، پدرام پاک آیین، سخنگوی وزارت بهداشت  ضمن اظهار تأسف از درگذشت خانم دکتر پرستو بخشی با اعلام این مطلب که علت مرگ این پزشک هنوز از سوی پزشکی قانونی تعیین نشده ، گفت: وزارت بهداشت در خصوص تعویق یکساله  آغاز به طرح خانم دکتر بخشی ، تغییر قالب خدمت ایشان از آموزشی به درمانی و  همچنین انتخاب  شهرستان محل خدمت وی ، همکاری کامل را با ایشان به عمل آورده؛ به طوری که تعیین شهرستان نورآباد به عنوان محل خدمت، انتخاب شخص ایشان بوده و وزارت بهداشت در هیچ یک از  این مراحل  به هیچ گونه خوداظهاری یا مدرکی که حاکی از بیماری روحی ایشان باشد، دسترسی نداشته است.

پاک آیین گفت: هنوز علت مرگ خانم دکتر پرستو بخشی، دستیار تخصص از سوی پزشکی قانونی اعلام نشده است.ایشان طرح  تخصص خود را به مدت یک سال به تعویق انداخته بود که وزارت بهداشت، در این زمینه همکاری لازم را با وی به عمل آورده، و با شروع طرح ایشان به فاصله یک سال بعد موافقت شده بود.

وی افزود : خانم دکتر بخشی یکبار در سال ۱۴۰۱ ، درخواست جابجایی محل خدمت خود را بدون اشاره به هرگونه شرایط خاص یا ابتلا به بیماری روحی به کمیسیون تعهدات نیروهای متخصص ارائه کرد؛ اما از آنجا که طرح خود را  اساسا آغاز نکرده  و به مدت یک سال به تعویق انداخته بود، طبعا درخواست جابه جایی نیز بلاموضوع ماند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ هم که سال شروع طرح ایشان است، اساسا درخواستی از سوی ایشان به کمیسیون  تعهدات ارائه نشده بود.

پاک آیین اضافه کرد: انتخاب شهرستان محل طرح در استان لرستان و گذراندن طرح در قالب درمانی به جای آموزشی در شهرستان نورآباد، بنا به خواست شخص مرحومه دکتر بخشی با هدف کاهش مدت طرح صورت گرفته و  از سوی وزارت بهداشت در این زمینه، مانعی ایجاد نشده و اصراری نیز انجام نگرفته  است.

پاک آیین با اشاره به این که کمیسیون تعهدات نیروهای متخصص در صورت مشاهده سوابق بیماری روحی،  پرونده دستیاران را به شورای عالی پزشکی ارجاع می دهد و شورای مذکور ، آنها را  برای خدمت به نزدیکترین محل به اقامتگاه ایشان اعزام می کند، گفت: با این حال در خصوص خانم دکتر بخشی سوابقی مبتنی بر بیماری در دست نبوده است.

دستیار وزیر بهداشت در پایان تصریح کرد: بر خلاف ادعای برخی رسانه های بیگانه در خصوص درج نام ایشان در لیست سیاه وزارت بهداشت، اساسا چنین لیستی وجود نداشته که نام ایشان یا دیگری در آن ثبت شده باشد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۳۶۹۵۰۰۲:۴۵:۱۱ ۱۴۰۳/۱/۱۰
ایشان مشکلات روحی داشته و وزارت بهداشت هم او را در لیست سیاه گذاشته و به شهری دور تبعید کرده .... درسته؟
ناشناس۳۴۳۷۳۷۷۱۲:۰۱:۴۰ ۱۴۰۳/۱/۱۰
در خبر به این دروغها پاسخ داده شده. طرح این سوال بدون خواندن متن خبر چه معنایی دارد؟
ناشناس۳۴۳۷۸۳۲۱۵:۲۴:۵۱ ۱۴۰۳/۱/۱۰
برفرض مشکلات روحی داشته آن وقت باید در این کار باشد؟!!
ناشناس۳۴۳۷۱۱۰۰۸:۱۱:۴۲ ۱۴۰۳/۱/۱۰
یک مورد را ذکر کنید که مسئولین فارغ از توجیه خودرا مقصر اعلام کنند اگر تصادف زیاد است مشکل اصلا فقدان مدیریت و فقدان زیر ساخت و جاده و فقدان نظارت پلیس نیست مشکل خواب آلودگی رانندگان است و علی هذا ....خداوند به خلق الله کمک کند
ناشناس۳۴۳۷۱۶۴۰۹:۲۳:۳۴ ۱۴۰۳/۱/۱۰
جناب آقای سخنگوی وزارت بهداشت، هم من که پزشک متخصص هستم و هم شما که پزشک هستید هر دو می‌دانیم که تمام این پروسه ها و تعویق طرح و همکاری وزارت شما مستلزم نامه نگاری این پزشک و ذکر علت در آن و بررسی وزارتخانه و موافقت آن وزارت بر اساس علت میباشد.برای من مسجل شد که وزارتخانه همه چیز را میدانسته و اهمال کاری کرده.انتخاب پزشکان خصوصا با چنین مشکل مهمی که غم بزرگ از دست دادن پدر و مادر آن هم برای یک دختر جوان و مجرد لرستان و آن هم یک شهرستان آن نمیباشد.به این فکر کن که خوانندگان هم باهوش هستند.نیازی به نامه روانپزشکی نبوده و اگر لازم بوده چرا بدون نامه با یکسال مرخصی ایشان و انتخاب محل طرح ایشان اینقدر سخاوتمندانه موافقت کردید؟
کامران دانی اذر۳۴۳۷۱۹۰۰۹:۴۸:۴۸ ۱۴۰۳/۱/۱۰
هیچ کس هیچ چیز را گردن نمیگیرد عاقبت کار وحشتناک خواهد بود
ع ف۳۴۳۹۳۵۹۱۰:۴۵:۳۰ ۱۴۰۳/۱/۱۱
مسیولین محترم وزارت بهداشت : چرا در چند سال اخیر خود کشی بین دانشجویان تخصص پزشکی زیاد شده . دانشجویانی که از بهترین نخبگان کشور هستند و اینده خوبی برایشان متصور هستیم ؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

آخرین عناوین