دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  4030107076 ۱۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

دادستان ساری با اشاره به این مطلب که شیوه پاک تراشی عرصه جنگلی الیمالات شهرستان نور مورد توافق هیچ سازمانی نبوده است گفت: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود.

دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

به گزارش خبرگزاری مهر دادستان مرکز مازندران در جلسه بررسی موارد مرتبط با قطع سه هزار اصله نهال در منطقه الیمالات نور، دستور داد تا ضمن اعاده عرصه مورد نظر به وضعیت سابق، اقدامات لازم نسبت به جبران خسارات وارده نیز از سوی فرد متخلف صورت گیرد.

محمد کریمی در این جلسه با اشاره به تشکیل پرونده قضائی برای متخلفین اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی، بیان کرد: به جرایم و تخلفات صورت گرفته و همچنین ترک فعل مدیران و مسائل مرتبط با تخریب عرصه زیست محیطی به صورت مجزا و به شکل دقیق رسیدگی خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران، ادامه داد: در جلسه ستادی امروز مقرر شد با توجه به مفاد ماده ۷ آئین نامه هیئت وزیران مصوب سال ۱۳۹۴، شرکت برق منطقه‌ای استان با همکاری اداره کل منابع طبیعی استان، متخلف را مکلف به اعاده عرصه مورد نظر به وضعیت سابق کرده و اقدامات لازم نسبت به جبران خسارات وارده نیز صورت گیرد.

کریمی افزود: اداره کل میراث فرهنگی نیز با همکاری تعزیرات حکومتی باید نسبت به بررسی و اقدام قانونی در خصوص وجوه دریافتی غیرقانونی از مردم در محل ورودی جنگل الیمالات اتخاذ تصمیم کنند.

دبیر شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان مازندران تصریح کرد: ادارات تعزیرات حکومتی، اصناف و میراث فرهنگی باید دقت بیشتری بر نرخ‌های دریافتی از گردشگران داشته و بر این موضوع نظارت دقیق داشته باشند تا رضایت مردم حاصل شود.

دادستان مرکز استان مازندران همچنین اظهار کرد: شرکت برق منطقه‌ای استان هم در این جلسه اعلام داشت که شیوه پاکسازی انجام گرفته در حریم برق، بدون اخذ مجوز، غیرقانونی و نامطلوب بوده است.

کریمی با بیان اینکه در صورت‌مجلس تنظیمی توسط اداره منابع طبیعی شهرستان نیز به تخلف و وقوع جرم مبنی بر قطع سه هزار اصله نهال اشاره شده است، تاکید کرد: این شیوه پاک تراشی مورد توافق هیچ سازمانی نبود و رسیدگی لازم در این خصوص صورت خواهد گرفت. قطعاً متخلف باید اعاده به وضع سابق داشته باشد و خسارات وارده نیز جبران نماید.

بنابر اعلام دادستان مرکز استان مازندران، طبق استعلامات انجام گرفته از شرکت آب منطقه‌ای مازندران، شرکت سهامی خاص نوین پویا گستر سبز نور مجری طرح تفریحی توریستی سد الیمالات و طرف قرارداد شرکت آب منطقه‌ای مازندران بوده است.

اواخر سال گذشته، حدود یک و نیم هکتار از عرصه‌های جنگلی منطقه الیمالات شهرستان نور به بهانه ایجاد پارکینگ برای طرح گردشگری تخریب و طی آن حدود سه هزار اصله نهال جنگلی قطع شد که در این خصوص با تشکیل پرونده قضائی، ضمن پلمب پارکینگ و باجه غیرقانونی دریافت وجه، دستور برخورد با متخلفین و متهمین از سوی دادستان مرکز مازندران صادر شد.

گفتنی است، نمایندگان استانداری، میراث فرهنگی، برق منطقه‌ای، تعزیرات حکومتی، آب منطقه‌ای، منابع طبیعی، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های ذیربط در این جلسه حضور داشتند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۳۵۰۰۳۰۸:۱۷:۳۹ ۱۴۰۳/۱/۸
چند مسوول برکنار شدند؟
ناشناس۳۴۳۵۰۳۳۰۸:۵۱:۳۶ ۱۴۰۳/۱/۸
همین ؟؟؟؟
ناشناس۳۴۳۵۱۹۴۱۱:۲۷:۰۶ ۱۴۰۳/۱/۸
درختهای چند هزارساله چگونه جبران میشود خیلی عجیب است
مهران۳۴۳۵۴۸۳۱۵:۵۶:۴۰ ۱۴۰۳/۱/۸
کاری به بحث اینکه باید برخورد بشه ندارم ولی درخت چند هزار ساله ؟ تو کل ایران چند تا اصله درخت چند هزار ساله است دقت کنید نوشته نهال هستند. البته بازهم میگم قطعا باید برخورد بشه ولی مطلب رو درست بیان کنید
وطنم ایران آباد و همیشه سرافراز۳۴۳۵۲۲۷۱۱:۵۸:۰۷ ۱۴۰۳/۱/۸
این وطن که برای حفظ یک وجب آن از دست دشمن صهیونیستی و بعثی هزاران شهید و جانباز و آزاده و ایثارگر جانفشانی کرده‌اند که پا برجا بماند و متاسفانه در زمانهای مختلف به بهانه های مختلف احمال کاری برخی مسءولین و... در زمانهای مختلف مورد تاخت وتاز برخی سود جویان سیری ناپذیر و در خلا قانون های ضعیف در برخورد با متخلفین و امثالهم قرار می گیرد و زیانهای جبران ناپذیری به عرصه طبیعی و زیبایی ایران وارد می آورد که صدام و موغول ها هم چنین ضربه های به مردم و ایران در طول تاریخ نزده‌اند .
ناشناس۳۴۳۵۳۰۶۱۳:۱۵:۳۱ ۱۴۰۳/۱/۸
اسم متخلف؟
محسن۳۴۳۵۳۰۸۱۳:۱۷:۳۱ ۱۴۰۳/۱/۸
اگه رسانه ای نمیشد بازم پیگیر میشدن واقعا ؟
ناشناس۳۴۳۵۳۶۹۱۳:۵۸:۱۸ ۱۴۰۳/۱/۸
کی پشت این عمل شنیع بوده؟ آیا جلوی ساخت و ساز در جنگل گرفته شده ؟
ناشناس۳۴۳۵۳۷۳۱۴:۰۱:۱۰ ۱۴۰۳/۱/۸
اول که گفتند فقط ۳۰ اصله نهال جوان قطع شدند؟ خدا واقعا این رسانه های اجتماعی رو زنده نگه داره.
ناشناس۳۴۳۵۵۰۴۱۶:۳۲:۵۷ ۱۴۰۳/۱/۸
جناب اکبری دادستان محترم .استان .هزاران درود ‌برشما که همیشه وبه موقع درصحنه .حاضر هستین ..ولی خلافهایی که از اداره منابع طبیعی باید رسیدگی شود..
ناشناس۳۴۳۵۵۰۸۱۶:۳۴:۲۷ ۱۴۰۳/۱/۸
جناب دادستان .ایا منابع طبیعی ومحیط زیست ..نمیتونستن .قبل از .قطع درختان .جلوی کاررو میگرفتن ..
ناشناس۳۴۳۵۵۴۴۱۷:۰۹:۰۱ ۱۴۰۳/۱/۸
جناب دادستان .شمارو بخدا جلوی ساخت وساز .در غرب مازندران بگیرین ..کل روستا با دستور دهیار ‌حتی در خارج بافت ساخته میشه .چرا .جلوشون گرفته نمیشه ‌
ناشناس۳۴۳۵۸۹۲۰۰:۲۲:۲۳ ۱۴۰۳/۱/۹
مسؤلین شهرستان نور!
علی۳۴۳۵۹۳۶۰۱:۲۱:۵۹ ۱۴۰۳/۱/۹
درخت با ارزشترین موجود زنده روی کره زمین هست، باور نکردنیه که چطور یک انسان میتونه حتی یک درخت رو قطع و نابود کنه ، قطع سه هزار درخت یک جنایت نابخشودنیه و مطمئن باشید که خشم و قهر آفریدگار این جهان رو بدنبال داره
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  16. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  17. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  18. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

آخرین عناوین