مصرف میوه تازه بر میوه خشک ارجحیت دارد

  4030103070

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان اینکه زیاده روی در مصرف آجیل منجر به افزایش وزن می شود، تاکید کرد: البته اگر یک وعده آجیل در یک ماه مصرف شود، در افزایش وزن تاثیری نخواهد داشت، اما اگر هر هفته یکی دوبار یا بیشتر مصرف شود، می تواند وزن فرد را زیاد کند.

به گزارش ایسنا، دکتر احمد اسماعیل زاده به مناسبت فرارسیدن عید نوروز، درخصوص تغذیه سالم در این ایام، بیان کرد: یکی از تنقلات رایج در ایام عید، آجیل ها هستند، بنابراین باید توجه شود که زیاده روی در مصرف آجیل توصیه نشده و نباید یک وعده غذایی کامل به مصرف آجیل ها اختصاص داده شود.

زیاده روی در مصرف آجیل منجر به افزایش وزن می شود

وی افزود: آجیل ها چربی بسیار زیادی دارند و چنانچه در مصرف آنها زیاده روی شود، انرژی بیشتر از نیاز بدن را وارد بدن کرده و این امر می تواند در طولانی مدت منجر به افزایش وزن شود.

دکتر اسماعیل زاده تاکید کرد: البته اگر یک وعده آجیل در یک ماه مصرف شود، در افزایش وزن تاثیری نخواهد داشت، اما اگر هر هفته یکی دوبار یا بیشتر مصرف شود، می تواند وزن فرد را زیاد کند.

وی اضافه کرد: به دلیل اینکه مغزهای گیاهی حاوی چربی خوب برای سلامت انسان هستند، توصیه می شود که افراد هفته ای حداقل دو وعده غذایی را به مصرف سالاد اختصاص دهند و در تهیه این سالادها از انواع مغزهای گیاهی استفاده کنند، با این روش هم می توان مصرف سبزی های مورد نیاز را در افراد افزایش داد و هم اینکه از مغزهای گیاهی استفاده کرد، ضمن اینکه انرژی وارد شده به بدن نیز در این صورت بسیار کمتر خواهد بود.

توصیه ویژه تغذیه ای به کودکان، سالمندان و افراد دارای رژیم

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان اینکه کودکان و سالمندان بهتر است از تمام گروه های غذایی استفاده کنند، افزود: کودکان و سالمندان از مصرف اقلام غذایی ناسالم پرهیز کنند، به ویژه در مورد سالمندان مصرف آجیل های شور و شیرینی ها باید با احتیاط صورت گیرد.

وی افزود: برای هر دو گروه سنی، انجام ورزش و تحرک بدنی در ایام تعطیل توصیه می شود. کودکان نیز بهتر است در مصرف شیرینی ها و آجیل ها زیاده روی نکنند و مطابق نیاز بدن خود از آنها استفاده کنند.

وی گفت: افردی که رژیم های چاقی یا لاغری دارند نیز باید در این ایام رژیم های خود را ادامه دهند و تحرک بدنی در این افراد نیز فراموش نشود و مطابق توصیه متخصص تغذیه خود واحد های غذایی توصیه شده را مصرف کنند.

میوه خشک دارای ارزش غذایی بالا، اما کالری بالایی است

دکتر اسماعیل زاده در خصوص مصرف میوه خشک عنوان کرد: میوه های خشک دارای ارزش غذایی بالایی هستند، هر چند که مصرف میوه های تازه بسیار بهتر از میوه های خشک است، اما جایگزین کردن شیرینی ها و آجیل های شور با میوه های خشک طبیعی از نظر تغذیه ای، کاری پسندیده است.

مصرف میوه تازه بر میوه خشک ارجحیت دارد

بنا براعلام سایت وبدا، مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ادامه داد: به دلیل اینکه میوه های خشک آب خود را ازدست داده اند، نسبت به میوه تازه، فرد مقدار بیشتری از میوه خشک را مصرف می کند که در نتیجه منجر به دریافت بیشتر کالری می شود، بنابراین میوه تازه نسبت به میوه خشک از لحاظ فیبر کافی و کالری و احساس سیری در فرد ارجحیت دارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

آخرین عناوین