عضو شورای عالی کار: خروج از جلسه و عدم امضای مصوبه مزد مطالبه کارگران از ما بود/ باوجود تورم ۴۵ درصدی مزد را ۳۵ درصد افزایش دادند!

  4030101063 ۶۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

محسن باقری تاکید کرد: مردم و کارگران در جلسات شورای عالی کار امسال که پخش شد، دیدند که مسئولین دولتی وعده‌های سال گذشته خود در شورای عالی کار را به یاد نیاورده و انکار می‌کردند.

عضو شورای عالی کار: خروج از جلسه و عدم امضای مصوبه مزد مطالبه کارگران از ما بود/ باوجود تورم ۴۵ درصدی مزد را ۳۵ درصد افزایش دادند!

به گزارش  ایلنا، محسن باقری (عضو شورای عالی کار و عضو هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار تهران) به اعلام افزایش حداقل مزد ۳۵ درصدی برای سال ۱۴۰۳ و خروج بدون امضای نمایندگان کارگری از جلسه شورای عالی کار در آخرین جلسه سال ۱۴۰۲ این شورا اشاره کرد و گفت: گروه کارگری اعداد و ارقام بدست آمده خود را در جلسه شورای عالی کار مطرح و از مبانی محاسباتی خود دفاع کرد. ما سعی کردیم در گروه کارگری شورای عالی کار به عنوان نمایندگان کارگران در حد توان خود تا آخرین لحظات از منافع این بخش از جامعه دفاع کنیم و تنها در جایی که دیگر تعامل ممکن نبود، جلسه را ترک کردیم. 

وی افزود: در قسمت دوم جلسات، ما شاهد این بودیم که بخشی از قسمت‌های جلسات پخش زنده شد و مردم و کارگران توانستند ببینند که در این جلسات ما با چه مباحث و ادعاهایی رو به رو هستیم. بخش دوم مذاکرات که پس از افطار عصر روز دوشنبه این هفته برگزار شد، نشانگر یک تغییر رویه بود و در آن بخش اعداد و ارقام از سمت گروه دولت اعلام شد. ما نیز عدد پیشنهادی خود را اعلام کرده بودیم و توقع داشتیم تا دولت به اندازه میزان تورمی که روی سبد سال گذشته وارد شده است، میزان افزایش حداقل مزد خود را به شکل پیشنهادی مطرح کند؛ اما چنین نشد. 

باقری تصریح کرد: ما حدود نیم ساعت با وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز گفتگوی خصوصی دو جانبه داشتیم و از آنجا آقای مرتضوی در آن شب حال نامساعدی داشتند، نیم ساعت جلسه را ترک کردند. ایشان پس از بازگشت مستقیماً به سمت موضوع رای گیری رفتند و نتیجه آن چیزی شد که در ادامه با خروج اعضای کارگری از جلسه شورای عالی کار شاهد آن بودیم. 

عضو شورای عالی کار در پاسخ به این سوال که آیا خروج از جلسه در نهایت به نفع جامعه کارگری خواهد بود، جواب داد: ما در گروه کارگری به هرحال از مبانی خود دفاع کرد. مردم خوشبختانه بخشی از این جلسات را به صورت مستقیم دیدند و می‌دانند نمایندگان ایشان چطور از حقوق آن‌ها دفاع می‌کنند. اصل بحث ما این بود که تورم وارد آمده بر سبد معیشت سال گذشته جبران شود.

عضو کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار تهران تاکید کرد: وقتی دیدیم که کلیه پیشنهادات گروه کارگری مورد پذیرش واقع نشده و حتی توجهی به آن‌ها نشد، بلادرنگ گروه کارگری تصمیم به ترک جلسه گرفت. باتوجه به اینکه خواست عموم جامعه کارگری از ما این بود که اگر اعداد و ارقامی منطقی درباره مزد و سبد معیشت مطرح نشد، مصوبه مزدی دولت را امضا نکرده و جلسه را ترک کنیم، ما نیز به عنوان نمایندگان به همین امر مبادرت ورزیده و جلسه را بدون امضای صورت جلسه ترک کردیم. 

وی با اشاره به اینکه مذاکرات دو یا چندجانبه خصوصی فراوان و طولانی در شب تصویب مزد توسط کارگروه‌های مختلف دولتی و کارفرمایی با ما گروه کارگری انجام شد، افزود: وزیر صنعت، معدن و تجارت به درخواست گروه کارگری به جلسه آمد. ما تصور می‌کردیم ایشان نگاه کارگری‌تری داشته و اطلاع بیشتری از وضعیت صنعت دارد اما در ادامه دیدیم که ایشان نیز نگاهی نادرست دارند. 

این فعال کارگری ادامه داد: آقای علی آبادی (وزیر صمت) شخصاً اعلام کردند که «هرگونه افزایش دستمزد برای کارگران در شرایط کنونی سم است!». وقتی به وزیر صمت گفتیم که باوجود این دستمزد صنایع نابود شده و واحدها فاقد نیروی کار خواهند شد، ایشان پاسخ داد «این مدل شماست و ما برای حل این مسائل مدل پیچیده‌ای داریم که بعداً بیان خواهیم کرد»! ما در همان لحظه مطمئن شدیم که هیچ برنامه‌ای وجود ندارد و وضعیت در حوزه صنعت نیز در نسبت با بازار کار باری به هرجهت می‌چرخد. 

باقری ادامه داد: تحلیل بنده این است که ایشان نیز درباره تامین نیروی انسانی صنایع و جبران ضربات کمبود مزد به بنگاه‌ها مدلی نداشت و مانند سال قبل وعده‌هایی می‌داد که وقتی بعداً به ایشان یادآوری می‌کردیم، آن وعده‌ها را انکار می‌کرد. در سال گذشته نیز وقتی ما وعده وزیر کار و وزیر اقتصاد درباره کاهش تورم و ضرورت‌ عدم افزایش مزد به منظور کاهش چشمگیر تورم را یادآوری می‌کردیم، مسئولان و وزرای اقتصادی دولت آن وعده‌ها را انکار می‌کردند و مدعی می‌شدند که این وعده‌ها را خود گروه کارگری شورای عالی کار مطرح کرده است. خود مردم و کارگران در جلسات شورای عالی کار امسال که پخش شد، دیدند که مسئولین محترم هیچکدام از وعده‌های سال گذشته خود در شورای عالی کار را به یاد نیاورده و انکار می‌کردند. 

عضو شورای اسلامی کار تاکید کرد: آقای مرتضوی تاکید داشتند که نباید تمام کسری‌ها و مشکلات تصویب مزد دولت‌های گذشته ناگهان در دوره وزارت وی حل شود. این مطلب به گونه‌ای مطرح می‌شد که گویی عملکرد کارگری دولت قبل مورد تایید گروه کارگری و هم‌مسیر با این گروه بوده یا کارگران در اقدامات گذشته نقش داشتند! غافل از اینکه برای گروه کارگری تفاوتی میان جریانات و دولت‌های مختلف وجود ندارد. ما دو سال در دوره دولت قبلی طی هشت سال گذشته مصوبه مزدی را امضا نکردیم و این برای اولین بار در دولت جدید است که این مصوبه توسط گروه کارگری امضاء نشده است، پس موضوع خروج اعضای کارگری شورا موضوعی از منظر مسائل صنفی است و ریشه سیاسی ندارد. 

وی با بیان اینکه «دولت‌ها برای ما فرقی ندارند و ما تنها خط قرمز را در حوزه سیاسی امام، رهبری و اصل نظام می‌دانیم» گفت: اصل برای ما حفظ سفره خانوار کارگری و پاسخگویی به جامعه کارگران کشور است و کاری به جریان راست یا چپ سیاسی نداریم. حرکت خروج ما از شورای عالی کار نیز صنفی بود. ما به عنوان نمایندگان کارگران در آن لحظه صلاح دیدیم که چنین کنشی را انجام دهیم و قطعا بهترین روشی که در آن شرایط می‌توانستیم در راستای منافع کارگران عمل کنیم، همین مسیرعدم امضا و خروج بود. 

این فعال کارگری تصریح کرد: ما در گروه کارگری سه سناریو پیش بینی کرده بودیم که اگر تا حدی رقم سبد معیشت پوشش داده شود، در جلسه مانده و به شکل اعتراضی مصوبه مزدی و صورتجلسه را امضا کنیم. اگر سبد معیشت کارگری به میزان درست و اصولی پر شد نیز توافق کردیم که در جلسه بمانیم و با امضای مصوبه از تصمیم شورای عالی کار دفاع کنیم و اگر پیشنهاد مزدی طرفین مقابل گروه کارگری از حدی پایین‌تر بود، صورتجلسه نشست شورای عالی کار را امضا نکرده و از جلسه خروج کنیم؛ در این میان دولت بدترین گزینه را انتخاب کرد و ما مجبور شدیم سناریوی سوم را عملیاتی کنیم. 

باقری با اشاره به اینکه «باوجود تورم حدود ۴۵ درصدی کشور، افزایش ۳۵ درصدی تصویب شد و این خلاف قانون کار است» اظهار کرد: متاسفانه یکی از تشکل‌های کارگری حاضر در شورای عالی کار در عین‌ عدم حضور در جلسات، در پشت پرده با دولت همراهی کرد. در همین یکی دو ماه اخیر رهبران این تشکل برای گرفتن سهم در آوردگاه دستمزدی و در حساس‌ترین برهه، پشت کارگران را خالی کردند. 

دیدگاه کاربران

بهروز۳۴۳۰۱۵۵۱۴:۳۰:۲۸ ۱۴۰۳/۱/۱
اوضاع کارگر هر روز بدتر میشه . مشکل میزان افزایش حقوق نیست . مشکل کنترل تورمه . تا کنترل تورم انجام‌نشه چانه زنی بی فایدست.
ناشناس۳۴۳۰۳۶۹۲۰:۲۵:۳۱ ۱۴۰۳/۱/۱
کنترل تورم دست کارگران نیست نماینده های کارگری فقط می توانند برای افزایش حقوق به میزان حداقل تورم تلاش کنند تا معیشت کارگر بیشتر ازاین مختل نشود اینکه تورم باید کنترل شود از دولت ها بخواهید کارگران نمی توانند مجانی کار کنند افزایش 22 درصدی حقوق کارگران معنی جز فقر بیشتر کارگران ندارد
1۳۴۳۰۳۸۱۲۰:۳۷:۳۲ ۱۴۰۳/۱/۱
تشکر از الف بابت اینکه نمایندگان کارگری را بایکوت و سانسور نکرد. متاسفانه تنها راهکار عادلانه سازی دستمزد ها کمبود نیروی کار و کاهش عرضه نیروی کار است که کارفرمایان را به افزایش دستمزدها و رقابت بمنظور جذب نیرو وادار می کند که متاسفانه با سیاست های جمعیتی در تناقض است ! نمی شود خودرو ۶۰۰ میلیونی را ۲ میلیارد به مردم بفروشیم و دستمزد را یک سوم خط فقر در نظر بگیریم....
ناشناس۳۴۳۰۵۴۰۰۲:۱۳:۱۳ ۱۴۰۳/۱/۲
نماینده کارگر اول فک کردم آدم خوبی هستی ولی....
ناشناس۳۴۳۰۱۶۱۱۴:۳۵:۱۴ ۱۴۰۳/۱/۱
درود بر شرفت
ناشناس۳۴۳۰۱۸۰۱۴:۵۸:۰۶ ۱۴۰۳/۱/۱
برای افزایش حقوق کارمندان کی باید چانه زنی کند
Hh۳۴۳۰۶۸۰۱۱:۰۴:۲۱ ۱۴۰۳/۱/۲
امکانات کارمندان با کارگران قابل مقایسه نیست
ناشناس۳۴۳۰۱۸۲۱۵:۰۰:۱۶ ۱۴۰۳/۱/۱
صولت مرتضوی مانند حسن روحانی که در مسله بنزین بحران درست کرد بحران کارگری دزست خواهد کرد
ناشناس۳۴۳۰۲۰۴۱۵:۳۶:۲۰ ۱۴۰۳/۱/۱
من کارگر نیستم ولی دمت گرم حداقل کاری بود که می شد انجام داد
ناشناس۳۴۳۰۲۰۷۱۵:۴۲:۰۰ ۱۴۰۳/۱/۱
ما که الان چند سال است فقط بیست درصد به حقوقمون اضافه می‌شد در حالی که تورم به نظر حدود پنجاه درصد است. این هم از وعده‌های دولت آقای رییسی برای مهار تورم
ناشناس۳۴۳۰۵۲۰۰۱:۲۱:۰۰ ۱۴۰۳/۱/۲
تورم کاهشی هست و قدرت خرید هم فرقی نکرده به جز اقلام 4200 که ربطی به این دولت ندارد و به ارث دید و بر هم نمی‌داشت تورم عمومی بیشتر می بود
ناشناس۳۴۳۱۲۶۸۰۲:۱۸:۴۹ ۱۴۰۳/۱/۳
تورم کاهشیه؟؟؟ چیزی جز اقلام ۴۲۰۰ گرون نشده؟ پس چی دست دولته؟؟
جانباز۳۴۳۰۲۰۹۱۵:۴۸:۲۹ ۱۴۰۳/۱/۱
نمایندگان کارگری کار خوبی کردند که تایید نکردند
ناشناس۳۴۳۰۵۱۷۰۱:۱۹:۱۴ ۱۴۰۳/۱/۲
جالبه در عدم انتشار!! ایشان اول برود دستمزد منطقه ای کنند که هر منطقه هزینه آن فرق دارد و تا دو برابر اختلاف هست اما برای سطح متوسط کشور در نظر می گیرند
ناشناس۳۴۳۰۲۲۵۱۶:۱۵:۱۶ ۱۴۰۳/۱/۱
اعتراض درستی کردن و به مردم خیانت نکردن
اصغر۳۴۳۰۲۳۹۱۶:۴۱:۲۸ ۱۴۰۳/۱/۱
ترک جلسه نمیخواد مگه قانون افزایش حقوق برابر با نرخ تورم سال گذشته نیست؟ پافشاری بکنید به اعمال قانون مگه مملکت قانون نداره؟ اگه قانون اجرا نشه پس به چه دردی میخوره؟
علی۳۴۳۰۲۵۷۱۷:۰۵:۱۶ ۱۴۰۳/۱/۱
بادرود ، چرا جریان پشت کننده به کارگران را معرفی نکردید؟
ناشناس۳۴۳۰۲۶۹۱۷:۲۲:۴۲ ۱۴۰۳/۱/۱
22 درصد چرا مگی ۳۵
ناشناس۳۴۳۰۲۷۱۱۷:۲۵:۱۸ ۱۴۰۳/۱/۱
همه تون مثل هم هستید
ناشناس۳۴۳۰۲۷۹۱۷:۴۱:۵۸ ۱۴۰۳/۱/۱
وقتی کارگر بخاطر مشکلات معيشت بخواهد اعتصاب کند می شود ضد دین ضد نظام . آقا کارگر مشکل زندگی دارد. کارگران تا زمانی که صدا نداشته باشند نمی توانند از حقوق خود دفاع کنند.
ناشناس۳۴۳۰۲۸۰۱۷:۴۲:۴۶ ۱۴۰۳/۱/۱
وزیر کار عزیز به توصیه نظام و شما ازدواج کردم حالا باید بعد از جدایی 5 میلیارد پول برای مهریه بدم. از کجا بیارم؟ با حقوق کارگری؟ حق مهریه هم در فیش های حقوقی اضافه کنید. به ارزش ماهی یک ربع سکه. ضمنا تاهل و جدایی امری خصوصی است موجب سواستفاده می‌شود
ناشناس۳۴۳۰۴۷۸۲۳:۲۰:۴۰ ۱۴۰۳/۱/۱
حق مهریه؟ برای چی کس دیگه ای باید خرج ندانم کاری شما را بده؟
سیدمهدی ابراهیمی۳۴۳۰۲۸۵۱۷:۵۶:۲۱ ۱۴۰۳/۱/۱
الحق انچه کارگران خواسته شان بودنمایندگانشان کم نگذاشتندنماینده واقعی یعنی این ماباتمام توان ازعملکردنماینده گان کارگری دفاع وپشتیبانی خواهیم کرد
ابوالحسن۳۴۳۰۲۹۷۱۸:۰۳:۴۶ ۱۴۰۳/۱/۱
کسانی که مشکل مسکن نداشته باشند، شاید بتوانند با این حقوق کنار بیایند، ولی کسانی که مستاجر هستند ، قطعا نمی توانند معیشت خانواده را تامین کنند .
ناشناس۳۴۳۰۳۷۹۲۰:۳۶:۰۴ ۱۴۰۳/۱/۱
ان هایی که خانه دارند قسط می دهند
علیرضا۳۴۳۰۳۰۶۱۸:۱۴:۰۰ ۱۴۰۳/۱/۱
درود بر نمایندگان شجاع و محترم کارگران و بازنشسته‌گان
کارگر۳۴۳۰۳۱۱۱۸:۳۶:۱۴ ۱۴۰۳/۱/۱
درود بر شرف وانسانیتت . نماینده کارگر
ناشناس۳۴۳۰۳۱۸۱۸:۴۶:۴۴ ۱۴۰۳/۱/۱
با اخراج نماینده کارگران توسط دولت و با تصویب 35 درصد حداقل و 22 درصد سایر سطوح بدون حضور و امضاء نمایندگان کارگران ، یعنی دولت خودش بریده و خودش هم دوخته . این کجاش شورای عالی کار و شورای سه گانست ؟!!!! .
علی۳۴۳۰۳۲۱۱۸:۵۱:۲۷ ۱۴۰۳/۱/۱
به قول خودشون ۳۵درصدمیشه ۱۱ملیون ۶ملیون فقط کرایه خونه بده کارگر با۵تومن چکار کنه
ناشناس۳۴۳۰۳۴۱۱۹:۳۹:۴۹ ۱۴۰۳/۱/۱
ماکار گران حق داریم
یاسر۳۴۳۰۳۵۴۱۹:۵۴:۳۷ ۱۴۰۳/۱/۱
آقای وزیر همون نیم ساعت که جلسه رو ترک کرد و برگشت ،توی همون نیم ساعت همه چیز به ایشون دیکته شد ،حالا از کجا و از چه ارگانی به ایشان دیکته شده خدا میدونه،روزی میرسه که این آقا باید جواب پس بده
ناشناس۳۴۳۰۵۱۵۰۱:۱۶:۴۴ ۱۴۰۳/۱/۲
دیکته شده یا....
ناشناس۳۴۳۰۳۶۳۲۰:۰۸:۲۸ ۱۴۰۳/۱/۱
اجازه کار اتباع را نماینده کارگران صادر میکنه .نه .به همین سادگی قدرت چانه زنی را با حضور رقیب که اتباع هستند از دست میده .
ناشناس۳۴۳۰۳۷۴۲۰:۲۹:۳۸ ۱۴۰۳/۱/۱
براساس قانون ،شورای عالی کار با حضور همه اعضا وجاهت قانونی دارد.آنوقت این مصوبه که در واقع بجای مصوبه قانونی حکم توافق بین دولت و کارفرما را دارد.تازه وزیر کارشناس و صاحب نظر فرموده اند که سال آینده موضوع حقوق کارگران را به مجلس محصول میکند......
ناشناس۳۴۳۰۳۷۶۲۰:۳۱:۱۴ ۱۴۰۳/۱/۱
کار درست کردید مصوبه شورایعالی کار که دولت تحمیل می کند و توجه ای به حقوق کارگران ندارد را هرگز نباید امضا کرد باید همه تبعاتش به عهده دولت و وزیر کار باشد
محمدی۳۴۳۱۲۴۱۰۱:۲۲:۰۶ ۱۴۰۳/۱/۳
جامعه کارگری باید به این مهم توجه کافی داشته باشد که اصل مصوبه دستوری فرمایشی وزیر هم کاملا فاقد اعتبار قانونی می‌باشد . چرا که نمایندگان انجمن کارفرمایی حاضر در جلسات شورا ، در اصل نه کارفرما بوده آند و نه عضو تشکیلات کارفرمایی کشور .
ناشناس۳۴۳۰۳۹۴۲۰:۵۲:۵۵ ۱۴۰۳/۱/۱
والله اگه بخواهیم هر جور حساب کنیم بازم باعقل جور در نمیاد که بااین مزدی که این نمایندگان کارفرماها و کارگران تعیین کردن بتوان یه زندگی ساده رو مدیریت کرد آقای نماینده آیا خودت با این مزد می تونی زندگیتو اداره کنی خوب اون حقوقی که واسه خودتون تعیین میکنید بی‌زحمت واسه کارگران زحمت کش کشور عزیزمان نیز تعیین کنید باتشکر کارگر هستم
محمد۳۴۳۰۳۹۶۲۰:۵۷:۲۶ ۱۴۰۳/۱/۱
باید فکر اساسی تری کرد
مرتضی۳۴۳۰۴۰۰۲۱:۰۸:۵۹ ۱۴۰۳/۱/۱
با سلام واحترام خدمت دوستان تبریک سال نو برادران و خواهران بزرگوار این چندمین مورداز بی قانونی دولت رو تو جلسه شورای عالی کار شاهد هستیم بنده به شخصه خودمم کارمندم وپیگیر این موضوع چون واقعا این مسئله مسئله کوچیکی نیست. مگه میشه نمایندگان کارگری صورتجلسه رو امضا نکنند واین قانون ابلاغ بشه. این خودش نشان‌دهنده ی وخود بی قانونی از طرف دولته. به اعتقاد بنده نمایندگان کارگری دیگه نباید تو این شورا حاضر شوند چون بی فایده ست. در ضمن در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال آینده این موضوع مهم رو به مجلس شورای اسلامی واگذار کردند. که این هم به نظرم همون راه بی قانونی رو انتخاب می کنند. والسلام
ناشناس۳۴۳۰۷۵۸۱۳:۰۵:۱۹ ۱۴۰۳/۱/۲
با رای دو سوم آرا به تصویب رسیده که همگی اعضاء دولت ویا دست نشاندگان هستند
ناشناس۳۴۳۰۴۱۱۲۱:۲۲:۰۹ ۱۴۰۳/۱/۱
دمت گرم نماینده
ناشناس۳۴۳۰۴۳۴۲۲:۰۵:۰۱ ۱۴۰۳/۱/۱
کارکنان دولت چی بگن که حتی اتحادیه هم ندارن . و در مقابل تورم مثلا ۴۵% ، فقط ۲۰% افزایش داشتن!!!!!!!!
ناشناس۳۴۳۱۳۲۹۰۷:۱۴:۳۹ ۱۴۰۳/۱/۳
اونا هزارمزایای دیگه دارند مناسبتها ووامهای کم بهره شما فقط کافی وضع خونه وزندگی کارمند را با کارگر زحمت کش مقایسه کنید تا متوجه فرق بشید بعدم کارمند میتونه مرخصی استعلاجی بره وکسی کارش نداره کارگر بدبخت مریضم بشه ونفس بکشه اخراجه .... کارگر حتی اعتبار هم نداره
منوچهر۳۴۳۰۵۰۱۰۰:۴۶:۱۱ ۱۴۰۳/۱/۲
آقای وزیر کار در مقابل حقوق های نجومی هم اینگونه محکم و استوار بایستید
ناشناس۳۴۳۰۵۰۳۰۰:۵۲:۱۸ ۱۴۰۳/۱/۲
لطفا نگید افزاش 35 درصد حقوق. تا وقتی افزایش بیشتر از 50 درصد که نرخ تورم هست نشده. اسمش افزایش نیست. بلکه کاهش است
صمد۳۴۳۰۵۲۹۰۱:۴۰:۲۹ ۱۴۰۳/۱/۲
دم نمایندگان کارگری گرم حتی اگر حرف کارگران بجای هم نرسه
بازنشسته۳۴۳۰۵۳۳۰۱:۵۵:۱۹ ۱۴۰۳/۱/۲
حالا با خروج نماینده کارگر از جلسه چیزی عوض میشود دولت و کارفرما کارخودشان را میکنند
مجید۳۴۳۰۵۵۳۰۲:۵۲:۳۱ ۱۴۰۳/۱/۲
خواهشی که دارم کسانی که جز تشکلات کارگری بودن پشته کارگران خالی کردن نام ببرید
ناشناس۳۴۳۰۵۶۳۰۴:۰۳:۴۹ ۱۴۰۳/۱/۲
با این افزایش حقوق کارگر فقط برای زنده ماندن تلاش می کنه فقط پول اجاره خانه و سیر کردن شکم رو بتونه جور کنه
محمد۳۴۳۰۵۷۶۰۶:۱۴:۵۱ ۱۴۰۳/۱/۲
به نظز من اینا همش بازیه اگر نماینده کارگر در اون شورای کار کاره ای بودن باید این مقدار تصویب نمیشد یا جلسه باز هم ادامه پیدا می‌کرد پس نماینده کارگری همش الکیه
ناشناس۳۴۳۰۶۰۲۰۸:۲۹:۳۳ ۱۴۰۳/۱/۲
دقت کردید سال به سال سایر سطوح دستمزد به حداقل حقوق نزدیک و نزدیکتر می‌شود.
نوید۳۴۳۰۶۳۴۰۹:۳۴:۲۷ ۱۴۰۳/۱/۲
درود بر شرف نمایندگان کارگران..ولی افسوس
ناشناس۳۴۳۰۶۷۴۱۰:۵۳:۵۴ ۱۴۰۳/۱/۲
حقوق کارگر بالاتر افزایش یابد اما کارمند خیر؟!! حالت خوبه‌؟!!!
بازنشسته ناشناس۳۴۳۰۶۸۸۱۱:۱۵:۴۵ ۱۴۰۳/۱/۲
با تبریک سال نو به هموطنان عزیز محرک اصلی چرخ تولید و اقتصاد کارگران هستند،اگر این چرخ با قدرت بچرخد ،اقتصاد کشور شکوفا خواهد شد و کشور پیشرفت خواهد کرد، زمانی که این محرک (کارگرو کارمند) با دلیل مشکلات معیشتی و خانوادگی و مالی، توان و قدرت و آرامش اعصاب نداشته باشد، چه کسی این چرخ عظیم را میچرخاند؟
ناشناس۳۴۳۰۷۵۶۱۳:۰۳:۰۸ ۱۴۰۳/۱/۲
نمایندگان کارگران با خروج از جلسه به گونه ای عمل کردند که مسئولیت را از خود سلب کردند ... خدا وکیلی به افراد بگید خودتان آیا با 2 برابر حداقل حقوق با این شرایط اجاره بها، هزینه تحصیل، مخارج معیشت، وغیره میتوانید زندگی کنید؟
علی۳۴۳۰۷۷۳۱۳:۳۶:۰۱ ۱۴۰۳/۱/۲
حقوق کارگران کشور ۲۲درصد افزایش داشته چراکه بیش از ۹۰درصد کارگران، کارگران سایر سطوح مزدی هستند، کارگران از نمایندگان مجلس انتظار دارند با تصویب طرحی درمجلس، حقوق کارگران رو به اندازه تورم اعلامی توسط بانک مرکزی ایران افزایش دهند،..
ناشناس۳۴۳۱۰۱۰۲۱:۰۵:۳۱ ۱۴۰۳/۱/۲
سلام و درود بی کران به نمایندگان کارگری رویه سه جانبه شورای کالی کار شامل دولت، کارفرما و کارگر می باشد
ققنوس۳۴۳۱۰۸۶۲۲:۵۰:۱۰ ۱۴۰۳/۱/۲
نماینده کارگری یک سال پیشنهاد بده که حقوق کارگر هیچ افزایشی نداشته باشه ، ودولت هم قول بده قیمت کالاها هم رو کنترل کنه که افزایش نداشته باشه ،،،، خیلی بهتر از اینه که به ازای هر افزایش حقوقی دو برابر تورم داشته باشیم ،،،، افزایش حقوق بیشتریعنی تورم بیشتر ،،،،،چه سودی داره جز آسیب بیشتر به کارگر
کارگر۳۴۳۱۳۵۰۰۸:۰۶:۲۸ ۱۴۰۳/۱/۳
با سلام جناب آقای باقری عزیز؛ تورم در این سه سال در تمام اجناس موجود دربازار چندین برابر شده.ومیشود.وزیر صنعت آیا با حقوق ۸میلیون زندگی میکند.؟؟؟خلاصه خروج نمایندگان باسواد وخداشناس. وشجاع . وباغیرت بهترین تصمیم برای ۱۵ میلیون زن وبچه قشر کارگر بود.درود بر غیرت وشرف وانسانیت شما
ناشناس۳۴۳۱۴۲۹۰۹:۴۵:۲۱ ۱۴۰۳/۱/۳
بیچاره معلمان بدون اتحادیه و تشکل
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

پربحث‌های هفته

  1. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  2. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  3. گزارش سازمان برنامه از کاهش تورم سالانه: وارد کانال ۳۰ درصد شدیم

  4. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

  5. روند نزولی بازار ارز ادامه دارد/ افزایش نرخ ارز در بحران‌های سیاسی، ناپایدار و موقتی است

  6. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  7. پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف

  8. بذرپاش:عزم دولت برای حل مشکل مسکن جدی است

  9. معاون وزیر کار: دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم رشد کرده است

  10. آسمان در اختیار متمولین؛ از بلیت هواپیمای نجومی تا خرید جت شخصی

  11. وزیر اقتصاد: تورم در سال ۱۴۰۳ کاهشی است

  12. توضیح رئیس سازمان صمت تهران درباره افزایش قیمت لوازم خانگی

  13. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  14. دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد  

  15. سقوط قیمت برنج ایرانی از ۱۵۰ هزار تومان به ۸۰ هزار تومان

آخرین عناوین