از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

یوسف مشفق، گروه سیاسی الف،   4021227109 ۱۹۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۸۶ تکراری یا غیرقابل انتشار
از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

ماراتن تعیین دستمزد کارگران برای سال 1403، فارغ از اینکه به چه نتیجه‌ای ختم شود و بتواند افق جدیدی را برای مزدبگیران بگشاید یا نه، واجد ویژگی‌هایی بود که در ادوار گذشته کمتر به چشم خورد. امسال برای نخستین بار بود که اجماعی قابل‌توجه در سطوح مختلف برای استیفای حقوق کارگران شکل گرفت. ارتقای سطح معیشت جامعه کارگری و رساندن رقم دستمزدها برای تامین حداقل‌های زندگی، به نقطه اشتراک برخی گروه‌های اجتماعی و سیاسی بدل شد و بخش چشمگیری از محتوای تولیدشده در شبکه‌های اجتماعی به این موضوع مهم اختصاص یافت. دانشجویان عدالت‌خواه برای حمایت از کارگران حضور میدانی داشته و مقابل ساختمان وزارت کار تجمع برگزار کرده و حتی وزیر کار را مجبور به حضور در جمع خود و ادای توضیحات کردند، رسانه‌های رسمی در حمایت از مزدبگیران پای کار آمده و با پوشش مواضع نمایندگان کارگران در شورای‌عالی کار، مطالبات به‌حق آنان را بازتاب دادند، کارزاری جمعی برای تعیین حداقل دستمزد 15 میلیونی شکل گرفت و نزدیک به 100 هزار امضا جمع‌آوری شد و حتی برخی چهره‌هایی که شاید بتوان آنان را در دایره جریان اصولگرایی جای داد هم به حمایت از این پویش روی آوردند. این اهتمام و اراده جمعی نشان داد که جامعه کارگری در حال بیرون آمدن از موضع ضعف است و اگرچه تا زمانی که کارگران به تشکل‌یابی نرسند شاید نتوانند به‌شکل قدرتمندی مطالبات خود را تحقق بخشند اما همین کنش جمعی شکل‌گرفته در مدت‌ زمان محدودی نشان داد که می‌توان امیدوارانه‌تر به آینده برای به‌ثمر نشستن مطالبات کارگران نگاه کرد.

اما این نبرد سهمگین تعیین دستمزد و حمایت جمعی از کارگران، بازنده‌هایی هم داشت که مهم‌ترین آن جریان اصلاح‌طلب بود. روزه سکوت اصلاح‌طلبان و خاموشی آنان در این ماجرا نشان داد که چرا این جریان در حال احتضار بوده و در حال سرازیر شدن به گورستان سیاست است. بی‌تفاوتی نسبت به چنین مسئله حیاتی، حاکی از انقطاع اصلاح‌طلبان با دغدغه‌های اصلی جامعه است و گویا چُرت جریان چپ با این قسم مسائل پاره نخواهد شد. آنان زمانی از خواب زمستانی خود بیدار می‌شوند که پای مطالبات فرادستان در میان باشد. برای حجاب و ولنگاری فرهنگی گریبان می‌درند، انتخابات و نظارت استصوابی لقلقه زبانشان است، لغو کنسرت یک خواننده، کوچک و بزرگشان را به‌صف می‌کند اما پای دستمزد و معیشت که میان می‌آید ترجیح می‌دهند کنار گود ایستاده و یا در بهترین حالت، مشکلات جامعه کارگری را به تحریم‌ها مرتبط کرده و تنها راه‌حل موجود را مذاکره یا به‌عبارتی تسلیم مقابل آمریکا قلمداد کنند. از اغتشاشات 1401 و مواضع بزرگان اصلاحات تا سیاسیون و دیگر افرادی که دل در گروی این جریان دارند، چندان نمی‌گذرد و فراموش نخواهیم کرد که آنان چگونه با یک شورش ارتجاعی و ایران‌ستیز همراهی کرده و در جایگاه دانای‌کل از لزوم توجه به دغدغه‌های ضدفرهنگی طبقات بالا سخن گفتند اما در میانه تورم فراگیر و ضرورت حمایت همه‌جانبه از معیشت میلیون‌ها کارگر و خانواده‌هایشان، همچنان به سکوت ادامه دادند. دیگر خبری از نطق‌های غرای خاتمی و محتالی او نیست و حالا از سنگ صدا در می‌آید اما از اصلاح‌طلبان نه. در این بزنگاه‌ها و نوع مواجهه با دغدغه‌های اصلی جامعه است که عیار اصلی جریان‌های سیاسی مشخص می‌شود و بدون شک اصلاحات با این نوع رویکرد، آخرین میخ‌ها را بر تابوت خود خواهد زد.

ماراتن تعیین دستمزد کارگران برای سال 1403، فارغ از نتیجه‌ای که اعلام شد واجد ویژگی‌هایی بود که در ادوار گذشته کمتر به چشم خورد. امسال برای نخستین بار بود که اجماعی قابل‌توجه در سطوح مختلف برای استیفای حقوق کارگران شکل گرفت. ارتقای سطح معیشت آنان و رساندن رقم دستمزدها برای تامین حداقل‌های زندگی، به نقطه اشتراک برخی گروه‌های اجتماعی و سیاسی بدل شد و بخش چشمگیری از محتوای تولیدشده در شبکه‌های اجتماعی به این موضوع مهم اختصاص یافت. دانشجویان عدالت‌خواه برای حمایت از کارگران حضور میدانی داشته و مقابل ساختمان وزارت کار تجمع برگزار کرده و حتی وزیر کار را مجبور به حضور در جمع خود و ادای توضیحات کردند، رسانه‌های رسمی در حمایت از مزدبگیران پای کار آمده و با پوشش مواضع نمایندگان کارگران در شورای‌عالی کار، مطالبات به‌حق آنان را بازتاب دادند، کارزاری جمعی برای تعیین حداقل دستمزد 15 میلیونی شکل گرفت و نزدیک به 100 هزار امضا جمع‌آوری شد و حتی برخی چهره‌های جریان اصولگرایی هم به حمایت از این پویش روی آوردند.

این اهتمام و اراده جمعی نشان داد که جامعه کارگران اگرچه تا زمانی که به تشکل‌یابی نرسند شاید نتوانند مطالبات خود را تحقق بخشند اما همین کنش جمعی شکل‌گرفته در مدت‌ زمان محدودی نشان داد که می‌توان امیدوارانه‌تر به آینده برای به‌ثمر نشستن مطالبات کارگران نگاه کرد.

اما ماجرای تعیین دستمزد و حمایت جمعی از کارگران، بازنده‌هایی هم داشت که مهم‌ترین آن جریان اصلاح‌طلب بود. روزه سکوت اصلاح‌طلبان و خاموشی آنان در این ماجرا نشان داد که چرا این جریان در حال احتضار است. بی‌تفاوتی نسبت به چنین مسئله حیاتی، حاکی از انقطاع اصلاح‌طلبان با دغدغه‌های اصلی جامعه است و گویا چُرت آنان با این قسم مسائل پاره نخواهد شد. آنان برای حجاب، انتخابات و نظارت استصوابی همیشه آماده کنشگری اند، لغو کنسرت یک خواننده، کوچک و بزرگشان را به‌صف می‌کند اما پای دستمزد و معیشت که میان می‌آید ترجیح می‌دهند کنار گود ایستاده و یا در بهترین حالت، مشکلات جامعه کارگری را به تحریم‌ها مرتبط کرده و تنها راه‌حل موجود را مذاکره یا به‌عبارتی تسلیم مقابل آمریکا قلمداد کنند.

از اغتشاشات 1401 و مواضع بزرگان اصلاحات تا سیاسیون و دیگر افرادی که دل در گروی این جریان دارند، چندان نمی‌گذرد و فراموش نمی شود که آنان چگونه با یک شورش ارتجاعی و ایران‌ستیز همراهی کرده و در جایگاه دانای‌کل از لزوم توجه به دغدغه‌های طبقات بالای جامعه سخن گفتند اما در میانه تورم فراگیر و ضرورت حمایت همه‌جانبه از معیشت میلیون‌ها مزدبگیر و خانواده‌هایشان، همچنان به سکوت ادامه دادند.

امروز و در جریان تلاش برای ارتقای معیشت میلیون ها نفر نیز خبری از نطق‌های خاتمی نبود و حالا از سنگ صدا در می‌آید اما از اصلاح‌طلبان نه!

در این بزنگاه‌ها و نوع مواجهه با دغدغه‌های اصلی جامعه است که عیار اصلی جریان‌های سیاسی مشخص می‌شود و بدون شک جریان اصلاحات با این نوع رویکرد از بدنه اجتماعی خود دورتر و دورتر می شود.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۲۸۶۷۱۰۹:۳۰:۰۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
تهش هم ۲۰ درصدی که میخواستن افزایش بدن رو می‌کنند ۲۲ دزصد و ازش فتح افتوح میسازن
جعفری۳۴۲۹۱۱۴۱۴:۲۱:۳۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
واقعا مردم اصلاح طلبان را شناخته اند که تردشان کرده اند
ناشناس۳۴۲۹۱۶۴۱۵:۰۱:۳۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
اصلاح طلبان رو‌ حذف کردن تازه طلبکار هم هستن !
حقیقت۳۴۲۹۲۵۹۱۶:۱۱:۲۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
مردم فقط این را میدانند که سال به سال معیشت انها بدتر میشود.
ناشناس۳۴۲۹۳۴۴۱۷:۰۶:۴۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
شما از طرف کدوم مردم حرف میزنی ؟
ناشناس۳۴۲۹۶۶۸۲۳:۱۳:۴۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
تو نگران نباش ،اونایی که آخورشون پره رو نمیگه
ناشناس۳۴۲۹۳۹۱۱۷:۴۸:۲۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
پس دیگه برای تایید نامزدی اونها برای مجلس و ریاست جمهوری نباید مشکل و ترسی باشه.
ناشناس۳۴۲۹۴۷۷۱۹:۳۱:۴۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
اصلاح طلبان فقط در مورد مسائلی مانند حجاب که امکان دو قطبی سازی و ماهیگیری از اب گل الود دارند حرف می زنند در غیر اینصورت سکوت می کنند !
ناشناس۳۴۲۹۶۱۰۲۲:۰۵:۴۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
اصلاح طلبان دانشمند هستند وتورم اینقدر بالا نمی‌بردند ،اصلا زمان خاتمی بنده 270هزار حقوقم بود ،زمان آقای رفسنجانی 39000تومان حقوقم بود ،زمان دولت قوی 20میلیون تومان میگیرم ولی هشتم گرو نهمه،اره جانم زمان خاتمی با حقوقم دوسکه می‌خریدم ،زمان آقای هاشمی هم دو سکه،زمان شما هم نیم سکه,الآنم واقعا باید ساکت بمونم تا بگذره
ناشناس۳۴۲۹۶۳۵۲۲:۲۶:۱۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
اصلاح طلب اسمش را از آمریکا انتخاب کردن و از طریق نفوذ....
ناشناس۳۴۲۹۳۱۳۱۶:۴۴:۲۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
ریش و قیچی دست اصولگرایان هست، بعد شما یقه اصلاح طلبان رو گرفتید
ناشناس۳۴۲۹۳۸۶۱۷:۴۵:۱۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
چه ربطی به اصلاح طلبان دارد می نویسند می گویند آب به آسیاب دشمن می ریزید نمی نویسند اینگونه... ناتوانی دولت در کنترل اوضاع مملکت را به این وآن حواله نکنید تورم کمر مردم را شکسته و پدران را در پیش اهل خانواده شرمسار و خجل کرده است تمام.
سعید۳۴۲۹۴۵۴۱۸:۵۷:۲۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
جالب است، نویسنده مقاله بیشتر سعی کرده اصل موضوع عدم افزایش درست حداقل حقوق کارگری را در سایه دعواهای نمایشی دو گروه مخفی کند.....
ناشناس۳۴۲۹۸۱۷۰۶:۰۶:۵۲ ۱۴۰۳/۱/۱
عه نگو‌ دولت اصولگراها داره دلار را بالا می‌بره طلا و سکه و کنارش بیست درصد افزایش حقوق که از حلقوم همتون می‌کشه بیرون و آخرش هم تقصیر اصلاح طلبان است دیگه از این بهتر ؟!
ناشناس۳۴۳۰۲۶۶۱۷:۱۲:۴۱ ۱۴۰۳/۱/۱
اصلاح طلب اینارو ول کنید اونا هیچ موقع به فکر مردم نبودند. الان که خدا رو شکر رئیس جمهوری در خط مستقیم هستند، حقوق کارگران رو 2 برابر همینی که هست بکنید.
ناشناس۳۴۳۰۴۵۱۲۲:۲۹:۰۲ ۱۴۰۳/۱/۱
مگه اصلاح طلبی گذاشتن بمونه در اداره کشور همه جور برچسب زدند بهشون. نخست وزیر اسرائیل تلویزیون نشون میده ولی حق نداره خاتمی نشون بده.
ناشناس۳۴۳۰۴۶۰۲۲:۵۶:۴۷ ۱۴۰۳/۱/۱
داداش کدوم اصلاح طلب تا حالا چی رو اصلاح کردند که این اسم رو براشون گذاشتند
ناشناس۳۴۲۸۶۷۳۰۹:۳۲:۰۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
مشکل کارگران مشکل کل کشور است و آن کاهش ارزش پول ملی ناشی از سوء مدیریت در همه سطوح و لایه هاست ۰
ناشناس۳۴۲۹۲۴۵۱۵:۵۹:۵۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
افزایش‌دستمزدبین۱۵تا۲۰میلیون‌اثرتورمی‌حداکثر۹٪دراقتصادداره اماآثاروبرکات‌بسیارزیادی‌درزندگی‌آحادمختلف‌جامعه‌داره‌وبه‌اشتغال‌وتولیدرونق‌زیادی‌میده برای کاهش تورم باید دلار و ارز تک‌نرخی‌ بشه و از دست تسلط‌ جهانگیریها و مرعشیها و.....بر ارز جلوگیری بشه
ناشناس۳۴۲۹۴۹۰۱۹:۴۱:۲۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
اصلاح طلبانی که برای یک سطل ماست یقه چاک می کردند حالا چرا روزه سکوت گرفتن ؟!
ناشناس۳۴۲۸۶۷۴۰۹:۳۲:۳۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
اصلاح طلب حرف بزند مقصر است سکوت هم کند مقصر است.؟
ناشناس۳۴۲۹۱۳۶۱۴:۳۴:۵۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
مشکل اینجاست جایی که بایدحرف بزنندوازحقوق ملت دفاع کنندروزه ی سکوت می گیرندجایی که منافع خودشون تامین میشه به بهانه ی دفاع ازمردم مثلادربحث حجاب واغتشاشات برای فریب یه عده ساده وخام وبرای رای آوری درانتخابات سکوتشون رومی شکنندوحرف می زنند
ناشناس۳۴۲۹۳۵۳۱۷:۱۸:۴۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
میفهمی چی داری میگی ؟!همه قدرت در اختیار اصولگرایانه اونوقت خود اصولگراها دارن میگن چرا اصلاح طلبا در مقابله با ما از کارگرا دفاع نکردند و عجبا که افرادی مثل تو از این منطق محکم !!به هیجان میان!!!
ناشناس۳۴۲۹۴۹۹۱۹:۵۴:۱۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
کی می خواهید دست از سر اصلاح طلبان بردارید؟! اگر نظر آنان برای تان مهم است به خواسته شان احترام بگذارید و به آن عمل کنید و اگر نظرشان برای تان اهمیتی ندارد رهایشان کنید و دست از سرشان بردارید!
ناشناس۳۴۲۹۵۷۱۲۱:۰۶:۳۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
اگه حرف میزدند خود شما میگفتی اغتشاشگرا کارگر و دولت را رو در روی هم قرار دادند!
ناشناس۳۴۲۹۵۸۹۲۱:۲۲:۰۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
قشر اصلاح طلب بیشتر تجار و کارخانه داران کسانی را در بر میگیرند که شکتهای بزرگی دارند اصلا به نفع این گروه و عواملشان نیست که در بحث اضافه حقوق وارد شوند آنها ذهنشان را درگیر این موضوع نمی‌کنند بلکه دارند به افزایش قیمت تولیدات خود می اندیشند تا به گرده اشان فشار نیاید بلکه فشار را بر مردم یا همان دریافت کننده خدمات وکالا می‌اندازند پس کک شان هم نمی گزد به کتف چپ شان هم نیست
الف۳۴۲۹۷۰۴۰۰:۱۳:۰۴ ۱۴۰۳/۱/۱
اونا که اصلاح طلب براشون ارزشی ندارند حرفی بزنند هم شریعت مداری اسمشو مسزارن دخالت انصاف داشته باشید
مسافر۳۴۳۰۴۹۷۰۰:۳۲:۱۱ ۱۴۰۳/۱/۲
انگار فراموش کردید موقع انتخابات هم سکوت کردند نمیدانم چرا موقع حجاب واعتراض میشوند مردم ساده و موقع نیاز میشوند مردم فهیم شما مگر دربین مردم زندگی میکنید که از جانب مردم صحبت میکنید
ناشناس۳۴۲۹۱۶۶۱۵:۰۲:۵۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
اصلح طلبان حرف زدنشان هم رنگ و بوی غرض گونه هست
صادقی خان‌بابا۳۴۲۹۷۷۹۰۲:۵۸:۴۰ ۱۴۰۳/۱/۱
آیا دستمزد بازوی‌دیگر ان‌بالا رود یادولت بدون دخالت اینکار را انجام دهد ازکاه‌کوه نسازید
ناشناس۳۴۲۹۱۹۴۱۵:۲۲:۰۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
بلد نیستن درست حرف بزنن - آتش بیار معرکه میشن - غربزده هاشون که انگار سرمایه آمریکا هستن تو ایران
ناشناس۳۴۲۹۲۲۹۱۵:۴۶:۲۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
تمام بد بختی های ما از اصلاح‌طلبان است ۳۷الی۳۸سال مملکت دست اینها می چرخد به صفر بند کردن
ناشناس۳۴۲۹۶۷۰۲۳:۱۶:۴۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
چرا خجالت میکشی یه دفعه بکنش ۴۵ سال ،کی به کیه ؟!!
ناشناس۳۴۲۹۶۸۱۲۳:۲۹:۵۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
چی‌می‌گیی
مهدی۳۴۲۹۲۹۴۱۶:۳۱:۲۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
اصلاحات برای کمک به هجمه های دشمن در ساعت مقرر و زمانهای مهم حرف میزند. تا اتحاد کشور را بهم بزند. وظیفه خود در قبال دشمنان وغرب را خود ادا می کند.
ناشناس۳۴۲۹۳۱۹۱۶:۴۷:۴۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
دوستان عزیز در دولت پاسخگو نیستند فرار رو به جلو می کنند ...
ناشناس۳۴۲۹۴۳۰۱۸:۳۸:۰۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
آفرین ،حقیقت همین است
ناشناس۳۴۲۹۴۳۶۱۸:۴۰:۳۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
حرف زدن اصلاح طلبان از روی خیرخواهی نیست
ناشناس۳۴۲۹۴۴۵۱۸:۴۴:۱۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
اصلاح طلبان برج عاج نشین درد طبقات کارگری را درک نمی کنند وگرنه حرف می زدند.
ناشناس۳۴۲۹۷۵۹۰۱:۵۷:۲۹ ۱۴۰۳/۱/۱
دولت برج عاج ننشین حقوق کارگران را ۲۲ درثد افزایش داد! آقای مشفق برای انحراف افکار عمومی، پای اصلاح طلبان را به مبان کشید تا شاهکار دولت در این هیاهو گم شود!
ناشناس۳۴۲۹۴۸۵۱۹:۳۸:۱۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
6 سال پیاپی تورم داریم و مقصر اصلی اون اصلاح طلبان هستن و لاغیر.
ناشناس۳۴۲۸۶۷۵۰۹:۳۲:۵۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
الان مثلا اصلاح طلبان فریاد افزایش حقوق کارگران روسرمیدادن حقوق ها خیلی افزایش پیدا می کرد ؟
ناشناس۳۴۲۹۱۷۱۱۵:۰۵:۴۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
عباس عبدی و کلی رسانه اصلاح طلب تیتر زدن جوابیه وزارت کار رو بخونی میبینی چقدر روزنامه اصلاح طلب تیتر زدن
ناشناس۳۴۲۸۶۷۶۰۹:۳۵:۴۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
‏هر دولتی سیمایی دارد: سیمایِ «دولت خاتمی»، وزارت فرهنگ بود و وزارت کشور؛ سیمایِ «دولت احمدی‌نژاد»، وزارت اطلاعات بود؛ سیمایِ «دولت روحانی»، وزارت خارجه بود و وزارت ارتباطات؛
ناشناس۳۴۲۹۲۲۱۱۵:۴۳:۳۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
سیمای دولت رئیسی؟ من که میگم سیمای این دولت علیرغم تبلیغات شدید رشد اقتصادی؛ سوق کارگران ، کارمندان و بازنشستگان بسوی زیر خط فقر است. تا شما چی بگید؟
ناشناس۳۴۲۹۴۸۳۱۹:۳۷:۱۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
سیمای دولت روحانی تنبلی داخلی و التماس خارجی بود.
ناشناس۳۴۲۸۶۷۷۰۹:۳۶:۲۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
اصلاح طلبان فقط در روزنامه ها و نوشتارها زنده اند وگرنه مردم به شان پی برده اند
ایران عزیز۳۴۲۹۴۹۳۱۹:۴۴:۲۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
دوست و هموطن بجای ریزش اصلاح طلبان، ،،بفکر مشکلات دیگر باش ،،،،قطعا ریزش و دوری ملت مخصوصا قشر جوان به دور افکاری همچون جنابعالی و همفکرانتان بیشتر از اونی هست که فکرش کنید فقط خودتون به خواب زدید ،،،،عزیز من اتفاقا اصلاح طلبان دلیل سکوتشان معلومه چونکه اولا گوش شنوا برای حل مشکل مردم نیست و دوما هر چه بگویند هر نطق و نظری ،،،،،،آخرش میگن بد هست ،،،دلواپسان و منفعت طلبان و مصادره کنندگان انقلاب
ناشناس۳۴۲۸۶۸۵۰۹:۴۲:۵۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
وشما کم شدن پایگاه اصلاح طلبان خوشحال نباشید زیرا تجربه ۲۰ سال اخیر نشان داده که برخی افرادی که از اصلاح طلبی جدا میشوند بسوی شما نمی ایند
ناشناس۳۴۲۹۴۲۰۱۸:۲۲:۵۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
دیدگاه جالب و درستی بود . احسنت
ناشناس۳۴۲۹۴۳۹۱۸:۴۱:۳۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
هرچه قدر تفکر اصلاح طلبان در کشور کمتر شود مشکلات کشور اعلام از آشوب و تحریم کمتر می شود
ناشناس۳۴۲۸۷۰۴۰۹:۵۶:۳۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
تا شاخصه های اقتصادی به طور کامل و اساسی اصلاح نشود بالا بردن دستمزدها درد زیادی رو از کارگران و حقوق بگیران درمان نمی کند
ناشناس۳۴۲۸۷۰۶۰۹:۵۷:۵۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
اصلاح طلب ها را کامل کنار گذاشتید و همه چیز از ریز و درشت در اختیار شماست.
ناشناس۳۴۲۹۱۷۶۱۵:۰۹:۰۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
اثرات آن هنوز هست
ناشناس۳۴۲۹۴۱۳۱۸:۱۴:۲۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
اوناییکه همه کاره هستند و کاری نمیکنه رو ول کردند رفتند سراغ اوناییکه هیچکاره اند!!!!
ناشناس۳۴۲۹۴۴۱۱۸:۴۲:۱۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
چیزهایی که به ارث گذاشتند هم انگار هیچ!!
ناشناس۳۴۲۹۴۸۸۱۹:۳۹:۴۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
اصلاح طلبان ابتدا باید خودشان را اصلاح بکنند.
علی۳۴۲۸۷۱۰۰۹:۵۹:۰۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
پس چرا کسی به فکر فرهنگیان و کارمندان نیست الان چندبار شده حقوق کارگران با درصدهاي بیشتری از فرهنگیان و بعضی کارمندان افزایش می‌یابد و الان یک معلم توانایی گرفتن کارگر برای کارهای بنایی و تعمیرات منزل ندارد
علی۳۴۲۹۱۳۸۱۴:۳۶:۲۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
دوست عزیز بنده با مدرکphd وده سال سابقه کار در حیطه تخصصی دوازده میلیون میگیرم، هفت روز هفته سرکارم عید و تعطیلات هم ندارم،خدا وکیلی الان باحقوق معلم و کارمعلم وتعطیلاتش مقایسه کنید
ناشناس۳۴۲۹۸۶۰۰۷:۵۱:۴۴ ۱۴۰۳/۱/۱
شما می دونید بسیاری از معلمان بازنشسته با حقوق ۸ ملیون سر می کنند ؟! الهی خداوند توفیق یک روز تدریس را در هر مقطعی که خودشان دوست دارند به همه بدهد که این قدر معلمی را دست کم نگیرند !!
ناشناس۳۴۲۹۱۷۳۱۵:۰۷:۱۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
حداقل حقوق کارگران 10 تومن تعیین شده اگه حس میکنید خوبه بفرمایید کارگری
ناشناس۳۴۲۹۳۳۷۱۷:۰۱:۴۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
دوست عزیز! حقوق کارگران توسط دولت و از بودجه عمومی کشور پرداخت نمیشود،بنابراین افزایش حقوق کارگران و کارمندان بخش خصوصی هیچ ربطی به افزایش حقوق کارمندان دولت ندارد.
آزاد۳۴۲۹۵۷۳۲۱:۰۷:۳۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
ناراحتی نداره شمام بیا تو صنف کارگرا البته اگه کار راحت فرهنگی بودن و ۲۰ دقیقه کار مفید کارمندی رو بشه ازش دل کند که حتما شما میتو نید ازش دل بکنید
علی۳۴۳۰۸۸۹۱۷:۰۵:۱۱ ۱۴۰۳/۱/۲
شما چند ساعت در روز کارمیکنید کارگر چند ساعت الحمدالله ازنه ماه هفت ماه تعطیل خروجی دانش آموزان افتضاح
ناشناس۳۴۲۸۷۳۶۱۰:۰۹:۳۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
دست این قشر تو جیب جماعت سرمایه دار واستثمار گره چه انتظاری داریا
فرناز۳۴۲۸۷۴۸۱۰:۱۳:۱۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
یک سئوال: اصلاح طلبان دقیقا& ; در کجا پست و مقام و سمت دارند که ازشون می خواهید که کاری بکنند؟
ناشناس۳۴۲۹۴۷۹۱۹:۳۵:۰۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
پست و مقام دارند یا نه مهم نیست مردم مهمتر هستن که البته اصلاح طلبان همیشه در مورد منافع مردم سکوت می کنند.
بهروز۳۴۲۹۶۳۰۲۲:۲۳:۵۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
کل اقتصاد کشور دردست کارگزاران و طیف اصلاح طلبان است از اتاق بازرگانی گرفته تا صنایع فولاد و پتروشیمی و.. تکنوکراتها اقتصاد کشور رو قبضه کرده اند.
جعفر۳۴۲۸۷۵۱۱۰:۱۵:۲۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
فعلا میدان دستان شماست
ناشناس۳۴۲۸۷۶۹۱۰:۲۳:۵۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
حالا نصف تورم پارسال حقوق رو زیاد کردن ببین چه بلوایی به پا کردن.... اصلاح طلب اصولگرا برای برخی مردم فرقی نداشته
ناشناس۳۴۲۸۷۸۱۱۰:۲۹:۳۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
حالا مثلا از شما که صدا در اومده،چه گلی به سر کارگرا زدید!؟
ناشناس۳۴۲۸۷۸۷۱۰:۳۱:۵۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
دولت اصولگرا سر کار است که تعیین کننده حداقل دستمزد کارگران بعد انتظار دارید که اصلاح طلبها چکار کنند. به دولت باید بگید.
ناشناس۳۴۲۹۲۳۲۱۵:۴۸:۳۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
دولت اصلاح طلب بود چه گلی زد مرد حسابی
ناشناس۳۴۲۹۸۹۱۰۸:۲۷:۲۱ ۱۴۰۳/۱/۱
اونوقت که بودن چه کاری کردند جز سیاسی کاری. سیاست بازی فقط بلدند
ناشناس۳۴۲۸۸۳۸۱۱:۰۹:۰۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
اول اینکه اصلاح‌طلبانی مثل عباس عبدی نظر داده‌اند .دوم این که تعیین دستمزد کارگران چه ربطی به یک جریان سیاسی خارج از دایره دارد؟ سوم اینکه اصولگرایان چه عکس العملی داشته اند؟
حسنی۳۴۲۹۷۶۸۰۲:۲۵:۱۴ ۱۴۰۳/۱/۱
دیدگاه الف مغرضانه است اصلا دوست ندارم همه چیز روبراه باشه میخواد همه رابه جون هم بندازد
ناشناس۳۴۲۸۸۶۴۱۱:۲۴:۳۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
مگه اصلاح طلبی باقیمانده که بخوان کنشی داشته باشند
1۳۴۲۸۸۶۹۱۱:۳۳:۰۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
مشکل اصلاحطلبان کپی کاری ناشیانه از مشی حکومت داری غربی است ؛ معایب حکومت داری غربی را دارد اما مزایای آن را ندارد .
گرسنه۳۴۲۸۸۷۴۱۱:۳۵:۱۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
اینها همه نمایش بود هیچ دفاعی از کارگر نشده و جریان عدالتخواهی وغیره همه اش فیلم طرفداران دولت بود! !! وگرنه با این وضعیت تورم این تصمیم برای کارگران گرفته نمیشد؟؟!! صدقه دولت مظلومان به کارگران ؟؟؟؟!!!!
ناشناس۳۴۲۸۹۱۱۱۲:۰۱:۲۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
دقیقا چه کار‌کند اصلاح‌طلب ؟
حسن۳۴۲۹۱۷۰۱۵:۰۵:۲۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
در زمان رفسنجانی ،خاتمی روحانی فاتحه مملکت را خواندند بس است دیگر
ناشناس۳۴۲۸۹۲۶۱۲:۱۲:۲۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
مگه اصلاح طلبان نماینده ای در قدرت دارند که صدایی داشته باشند
علیرضا۳۴۲۸۹۵۶۱۲:۳۷:۳۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
خیلی جالبه ،شما به جای اینکه یقه دولت را بگیرید که چرا به فکر کارگران نیست ، دست به دامن کسان دیگری شده آید
ناشناس۳۴۲۹۶۷۶۲۳:۲۱:۰۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
به این میگن فرافکنی
ناشناس۳۴۲۸۹۶۹۱۲:۴۳:۵۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
مقصر همه چیز در همه تاریخ و همه کرات آسمانی، اصلاح طلبان هستند!!!!!!
ناشناس۳۴۲۹۰۲۷۱۳:۱۶:۱۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
چه بهتر که اصلاح طلبان دخالت نگردند
ناشناس۳۴۲۹۰۴۰۱۳:۲۷:۰۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
می دونم الف نشر نمیده ولی امیدوارم خودتون حداقل بخونیدش. عجب کینه ای دارید شما اصولگراها از اصلاح طلبا. جالبه. فکر کنم همه هویت شما وابسته هست به اصلاح طلبا.
علی۳۴۲۹۰۵۰۱۳:۳۱:۵۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
مطالب شما صحیح هست، اما دولت اصولگرای رییسی هستش که حقوق کارگران(۸۵درصد کارگران شاغل) را فقط ۲۲درصد افزایش داد،
زهرا۳۴۲۹۰۶۸۱۳:۴۷:۲۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
فعلا که وزیر محترم کار اعلام کردند که لایحه ای آماده شده که حداقل دستمزد بدون حضور نماینده کارگران و صرفا از طریق مجلس انجام شود
ناشناس۳۴۲۹۰۷۶۱۳:۴۹:۳۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
مگر اصلاح طلبان پست و سمتی دارند ؟
ناشناس۳۴۲۹۶۵۵۲۲:۵۷:۴۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
از آخرین باری که تو اون ۸ سال کذایی سرکار بودن هنوز جاش درد میکنه
ناشناس۳۴۳۰۳۲۴۱۸:۵۷:۵۳ ۱۴۰۳/۱/۱
همه چی دستتونه تمام شریانهای اقتصادی و تولیدی و معیشتی رو تصرف کردین حالا ادعا میکنید بیکارید؟
سجاد۳۴۲۹۰۷۸۱۳:۵۰:۴۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
نویسنده محترم : با چه منطق و تفکری از جریان پاکدست اصلاح طلبان انتظار تعیین و یا دفاع در دستمزد کارگری دارید که هیچ تریبون و قدرتی در این حکومت و نظام را ندارند کاش اینقدر وجدان داشته باشید که بر کسانی بتازید که مسولیت فاجعه اقتصادی جامعه این روزای ممکلت را دارند و عقده های قدیمی سیاست را بر آنان نگشایید
ناشناس۳۴۲۹۴۲۹۱۸:۳۷:۵۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
پاکدست!! هیچ کاره!!! مسوول فاجعه!!! در هر سه مورد برعکس گفتی!!!
رضا۳۴۲۹۰۸۶۱۳:۵۷:۰۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
اصلاحطلب یا اصولگرا نداره همه کمر بستن برای نابودی کارگر.
ناشناس۳۴۲۹۰۸۹۱۳:۵۸:۴۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
اصلاح طلبان برای همیشه به زباله دانی تاریخ پرتاب شدند.
علی۳۴۲۹۰۹۴۱۴:۰۳:۱۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
شما اصولگراها مملکت را به‌ این‌ روز انداختید حالا اصلاح طلبان بدهکارند رو که نیست سنگ پا قزوین
ناشناس۳۴۲۹۴۳۱۱۸:۳۸:۱۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
اصلاح طلبان قیمت دلار را 10 برابر کردند یعنی مردم 10 برابر فقیر شدند.
محسن۳۴۲۹۱۰۰۱۴:۱۱:۱۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
عاموووو.اینقدر نوشتی هنوز توباغ نیستی که اصلاح‌طلبان یا زندانند یا در حصرند یا ممنوع الهمه چی؟؟اصلاحطلبان چکاره اند؟؟شک ندارم از جبهه مقابل اصلاحات هستی که میخوای افکار ومنحرف کنی
ناشناس۳۴۲۹۱۰۲۱۴:۱۲:۱۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
مگر‌کارگران‌مردن‌که‌کسی‌بیاد‌ازشون‌دفاع‌کنه‌؟
ناشناس۳۴۲۹۱۰۳۱۴:۱۳:۰۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
اصلاح طلبان با کارگر کاری ندارند ، اصلا با قشر مستضعف کاری ندارند . آنها با کسی کار دارند که از بغلش چیزی به آنها بماسه
موسوی۳۴۲۹۱۱۲۱۴:۲۰:۰۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
درود بر خاتمی عزیز دوران ریاست جمهوری بسیارخوبی برای مردم بود انشالله دوباره رییس جمهورشود
ناشناس۳۴۲۹۴۳۵۱۸:۴۰:۳۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
دولت خاتمی اگر عملکرد قابل قبولی داشت کاندیداهای اصلاحات اقایان معین و مهرعلیزاده و کروبی و هاشمی در سال 84 شکست نمی خوردند.
ایرانی۳۴۲۹۴۸۱۱۹:۳۶:۰۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
لعنت برخاتمی که به سرمردم کلاه گذاشت وافراد ساده مثل شما باور کرد ومشکلات امروز حاصل او است
ناشناس۳۴۲۹۷۲۸۰۱:۰۷:۰۹ ۱۴۰۳/۱/۱
عزیز جان ایمهاخیلی وقته اصلاح طلبهاروکنارگزاشتن کنارامابازم دست برمیدارن ازسرشون نمونه هرفسادی میشه دولت سیزدهم میندازه گردن انهاتاخودراخوب جلوه کنه پیش مردم که دستشون شروشده خوشبختانه
ناشناس۳۴۲۹۱۲۶۱۴:۲۹:۳۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
اصلاح طلبها که نه در دولت هستند نه در مجلس و دولت و مجلس و.. دست یک جناح هست اون جناح چه کرده؟ این رویه اخلاقی و جالبی نیست که دولت دست شما باشه بعد با افزایش حقوق کارگر مخالفت کنید بعد بفرمایید که اصلاح طلبها سکوت کردن! شما چه کرده اید؟ شبیه کارای ملانصرالدین شده همه چیز دست یک جناح است بعد میفرمایید چرا اصلاح طلبها ساکت هستند؟
ناشناس۳۴۲۹۳۹۷۱۷:۵۵:۲۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
بودن چه فرقی میکرد. همین اش و همین کاسه بود.
ناشناس۳۴۲۹۴۴۰۱۸:۴۲:۱۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
درود بر شما
س۳۴۲۹۱۳۰۱۴:۳۰:۲۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
چه عجب یک بار مطلب درستی خواندم
حسن۳۴۲۹۱۳۷۱۴:۳۵:۰۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
اصلاح طلبان عقل دارند و میدانند که مزد بیش از حد برابر است با تورم فزاینده
ناشناس۳۴۲۹۳۸۱۱۷:۳۷:۳۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
چه مزد بیش از حد فقط در حد تورم پس چرا حضراتی که حقوق آن چندانی میگیرند باعث تورم نمیشوند چه میشود اگر حقوق کارگر بیست درصد اضافه میشود حقوق ایشان دو درصد اضافه شود چه میشد
علی کریمی۳۴۲۹۱۴۸۱۴:۴۷:۰۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
جهت رفاه قشر زحمت کش کارگر تعرفه های خدمات پزشکی 46 درصد افزایش یافت.سپاس
ناشناس۳۴۲۹۱۵۱۱۴:۵۰:۱۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
شما که نظرات خاص منتشر می کنی لطفا درج نظرات را ببند
شهروند۳۴۲۹۱۵۲۱۴:۵۱:۵۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
تمام تشکل‌های کشور در موضوعی چون دستمزد سکوت کردند و نه فقط اصلاح طلبان،
حسن۳۴۲۹۱۶۷۱۵:۰۳:۵۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
هر چی میکشیم از اصلاح طلب ها میکشیم این مملکت رو نابود کردند جمع کنید این اصلاح طلب ها رو
ناشناس۳۴۲۹۱۷۴۱۵:۰۸:۱۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
سانسور نفرمایید اصلاح طلب جریان غربگرا هست که دنبال منافع غربی در ایران هست.... ولی شما اول تکلیفت را با خودت مشخص کن تورم را می خواهی کمتر کنند یا نه؟ یا افزایش حقوق کارگران بیشتر از کارمندان شود؟! تورم میخوای کمتر شود باید چاپ پول کمتر شود افزایش حقوق کارمند اگر از محل چاپ پول باشد تورم را کم نمی کند
ناشناس۳۴۲۹۱۷۵۱۵:۰۸:۵۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
خیلی جالبه دولت رییسی که اصولگرا است حقوق نمیخواد افزایش بده بعد خبرگزاری اصولگرا میگه چرا سکوت کردن؟! بهم فرصت میدی تیترها و مقالات روزنامه های اصلاح طلب معرفی کنم؟
ناشناس۳۴۲۹۱۸۱۱۵:۱۲:۰۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
دولت و مجلس و.. دست شما است اصلاح طلبها باید حرف بزنن؟ جل الخالق
احمدی۳۴۲۹۱۹۳۱۵:۲۱:۱۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
میدانی یک گرم طلا سه میلیون ودویست یعنی چه؟
علی۳۴۲۹۲۰۷۱۵:۳۴:۵۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
بدانید اعتدالیون و میان روها مثل مرحوم هاشمی . لاریجانی و .‌‌.‌‌ از شما جدا شدن و به اصلاح طلب ها پیوستن و هزینه این کار هم دادن . ولی سردمدار شما رسایی و احمدی نژاد است و یا سعید محمد پس لطفا سکوت کنید و آخر این دولت و مجلس راببینید که چه بلای سر این مملکت میاره .
گلادیاتور۳۴۲۹۲۱۱۱۵:۳۶:۵۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
اگر میخواهید مملکتی را به انحراف و نابودی بکشید کافی است که چند تا اصلاح طلب غربزده را در میانشان رها کنید و اجازه دهید که آنها مسئول بشوند
ناشناس۳۴۲۹۲۲۲۱۵:۴۴:۰۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
اگه حقوقها دوبرابر هم بشه هیچ فایده ای نداره چون اونوقت قیمتا چهاربرابر میشه ، مشکل از ریشه باید حل بشه ، اقتصاد کشور باید رشد داشته باشه و تورم کنترل بشه وگرنه شما بیا حقوق کارگر رو به جای بیست درصد بیست و پنج درصد اضافه کن ، اوضاع بهتر که نمیشه بدتر هم میشه مثلا سال گذشته که دولت چندرغاز حقوق بازنشسته ها رو اضافه کرد ده برابرش رو از جیبشون به روشهای مختلف بلند کرد تا همون پولی رو که بهشون داده بود رو پس بگیره !!!!
ناشناس۳۴۲۹۲۴۷۱۶:۰۲:۲۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
باز بهانه ای برای توهین به خاتمی!!! دست از این آسمان وریسمان بافی ها بر نمی دارید؟
احمد۳۴۲۹۲۵۷۱۶:۱۰:۴۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
جلسات شورای عالی کار همه یک نمایش است که نمایندگان کارگری هیچ دخل و تصرفی در آن ندارند. گروه کارفرمایان و دولت از قبل تصمیم خود را گرفته اند که نعوذبالله اگر خدا هم بگوید این افزایش حقوق کم است اهمیتی به آن نمی دهند چه برسد به اصلاح طلبان
ناشناس۳۴۲۹۲۵۸۱۶:۱۰:۵۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
هرافزایشی ازجیب ملت تامین می شود.دولت کارش ایجادبستر وتوسعه زیرساخت اقتصادی وکاهش تورم وافزایش ارزش پول ملی است که متاسفانه به دلیل ناتوانی ورود میکند
علی۳۴۲۹۲۹۱۱۶:۳۰:۰۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
شماکه اصلاح طلبان را فاقد صلاحیت می دانید چه انتظاری از آنها دارید تازه آنها از کدام سمت و تریبون باید حرف بزنند
ناشناس۳۴۲۹۳۰۹۱۶:۴۲:۵۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
سلام ربطش به اصلاح طلبها چیه؟ همه نهادها و سازمانها دست اصولگرها است و اونها باید از حق کارگر دفاع کنند شما باید در مورد اینکه دولت و اصولگراها چه کاری کرده اند برای کارگرها توضیح دهید نه اینکه بفرمایید که اصلاح طلبها چرا ساکت هستند بعد اصلا اصلاح طلبی هم باقی نمانده یک جریان باقی است آن هم اصولگرایان است تازه اصولگرایان هم بخش زیادیشون کلا رد صلاحیت شده اند مثلا حسن روحانی و لاریجانی و.. اینها کلا دیگه رد صلاحیت هستند دولت رئیسی باید صحبت کند و جوابگوی کارگر باشد
ناشناس۳۴۲۹۳۲۷۱۶:۵۵:۰۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
دولت کنونی که در اصل دولت سوم احمدی نژاد است به جز گسترش فقر وفلاکت وخالی کردن سفره مردم ثمره دیگری نداشته است
ناشناس۳۴۲۹۳۵۴۱۷:۱۹:۲۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
الله اکبر! دولت دست شما است اخوی ای عزیز دل
خانم دکتر۳۴۲۹۳۷۸۱۷:۳۶:۳۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
برا اینکه مشخص بشه کی درست میگه تو انتخابات ریاست جمهوری بعدی همین خاتمی منفور رو تأیید کنید تا عیار همه مشخص بشه اشکال نداره هرکس هم مخالفشه دوتا رای بده
محمد۳۴۲۹۳۹۰۱۷:۴۷:۴۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
چرا قصه نوشتی الان دولت چیکار کرد سبد معشیت ۲۶ میلیون حقوق ۴۰ درصد سبد معشیت الان چجوری امیدوار شدین به آینده دقیقا میشه بفرمایید کارگران مظلوم هم مثل شما امیدوار بشن نشستن قصه نوشتن راحته مهم درک اتفاق به این بزرگی هست من خودم شدیدآ طرفدار دولت مردمی هستم الان تو کارهای عمرانی دولت فوق العاده عمل کرده ولی چرا به کارگر میرسه دولت سر میخوره سمت سرمایه داران الان باید پای کار کارگر باشن نه معاون وزیر کار تشخیص بده کی حرف بزنه کی نزنه همین حقوق و مسائل کارگری باعث خواهد شد تو کشور هزار جور اتفاق بیفته دوباره حالا هی مسائل مهم نادیده بگیرین
ناشناس۳۴۲۹۳۹۴۱۷:۵۴:۱۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
از اعتدالیون و اصلاح طلبها متنفرم. بیش از انچیزی که تصورش رو بکنید. اما سوالم اینه خیلی هنر کردین چندر قاز حقوق کارگر زحمت کش رو اضافه کردین. بلایی که تورم این دو سال به سر مون اورده اورده با این ۲۲، ۲۳ درصد حبران پذیره. جمع کنید بابا. درآمد ریالیه و هزینه ها دلاری. همه تون بدرد نخور هستین. شک نکنید مردم رو به ستوه آوردین
ناشناس۳۴۲۹۳۹۵۱۷:۵۴:۳۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
اینان خود سرمایه داران و کارخانه دارانی هستند که باید حقوق بدهند هر چه کمتر به نفع این قشر جالب این است که با رانت برای پایین آوردن وردن قیمت از انواع سوبسید برق گاز واب مواد اولیه استفاده می کنندو محصول خود را صادر وارز آنرا هم بر نمی‌گردانند
ناشناس۳۴۲۹۴۰۲۱۸:۰۳:۰۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
اصلاح طلبان نه پایگاهی در میان مردم عادی دارند و نه جایگاهی در حکومت ، کلا اصلاحات با اون روال گذشته در بین مردم ایران دیگر جایگاه تعیین کننده ای ندارد
امجد۳۴۲۹۴۰۴۱۸:۰۳:۲۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
وقتی اراده دولت بر این است که افزایش حقوق ۲۰ درصد زیر تورم سالانه باشد، آن هم به خاطر عدم توانایی دولت، خب اصلاح طلبان چکار کنند؟؟ وقتی که نه دولت دستشون هست نه مجلس و نه قوه قضاییه. از کدوم منظر قدرت صدایشون بلند شود جناب دلسوز سیاسی؟؟؟؟
محمد آبیدر۳۴۲۹۴۰۷۱۸:۰۹:۱۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
نکته اول، چرا خودتون باور کردید پیمانکار یا سرمایه دار حاضره حقوق مصوب رو به کارگر پرداخت کنه... و نکته دوم، باغ هزار میلیاردی اصلاح طلبان پاکدست، رو بفروشید، بین کارگرها تقسیم کنید...انسانم آرزوست، نه اصلاح طلب و اصولگرا
ناشناس۳۴۲۹۴۳۲۱۸:۳۹:۲۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
مسئله مشکل کلی مملکت است ، مشکل عرضه کار و تقاضای کار است ، چون تقاضا زیاد و عرضه کم است کارفرما از جمله دولت خدایی میکنند ، وعادت کرده اند به ماهی دویست دلار حقوق دادن ، والا در امریکا ، شیطان بزرگ ، برای ساعتی 15 الی بیست دلار هم در بعضی ایالت ها کارگر گیر نمی آد.
ناشناس۳۴۲۹۴۳۳۱۸:۳۹:۳۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
انگار این مقاله شده بین جناب مشفق و طرفداران اصلاح طلب که فقط نظرات آنان را منتشر می کند!!
ناشناس۳۴۲۹۴۳۴۱۸:۳۹:۴۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
اگر طرفدار حق هستی به دولت بتاز که ۶ماه حق التدریسی ما بازنشستگان را نداده پاداش را با۲سال دیرتر دادند با توجه به تورم الان فقط خدا به داد ما برسد حسبناالله ونعم الوکیل وافوض امری الی الله
ناشناس۳۴۲۹۴۳۷۱۸:۴۱:۰۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
اگر اصلاح طلبان نبودند که وضعیت مملکت بدتر ازاینها بود،حالا که متاسفانه یا خوش بختانه اصلاح طلبان نقشی در اداره مملکت ندارند،من ی کارگرم ولی عملکرد همشون را دیدم ،بهتر از اصلاح طلب ندیدم،خدغ حفظشون کنه
ناشناس۳۴۲۹۴۴۴۱۸:۴۳:۵۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
درود بر دکتر احمدی نژاد که توانست هیمنه هاشمی رفسنجانی ملعون رو نابود کنه
ناشناس۳۴۲۹۴۵۶۱۸:۵۹:۵۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
دیدگاهم را بنویسید اگر طرفدا حق هستی ويا شما را به برنامه زندگی پس از زندگی ارجاع می دهم که خدا بیدارت کنه
ناشناس۳۴۲۹۴۶۰۱۹:۰۴:۵۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
اصلا اصلاح طلب چیه. اصولگراچیه. مگرمملکت قانون اساسی نداره مگراین حزبها خارج ازچهارجوب قانون میتونن کاری انجام بدن. دوم اینکه مملکت متخصص میخواد اقتصاددان میخاد مملکت دلسوزمیخاد. نه اصولگرا یا اصلاح طلب
ناشناس۳۴۲۹۴۶۸۱۹:۱۶:۰۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
حتما برنده اش هم جریان اصولگرا و دولت رییسی که آخرش 22 درصد افزایش دادند
ناشناس۳۴۲۹۵۲۰۲۰:۱۷:۳۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
اصلاحاتیها چشمشون به دهان صاحبشون صهیونیستهاست اونااشاره کنن اینا حرف میزنن
ناشناس۳۴۲۹۵۳۱۲۰:۲۸:۳۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
اصلاح و اصول و.... رو بی خیال،، ی عده عشق دارن لایک کنن،، توی همه کامنت ها لایک خیلی بیشتر از بقیه اس... یا شاید مثل اصلاح و اصول و.... تقلبی در کار است.....
ناشناس۳۴۲۹۵۴۲۲۰:۳۶:۲۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
به جای افزایش حقوق فقط تورم مهار کنند
حسین شرافت۳۴۲۹۵۴۴۲۰:۳۹:۳۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
وقتی حقوق اقشاره جامعه زیره چکمه میره چه فرقی می کنه از اتفاق همون هایی که ادعای عدالت محوری و انقلابی گری و مردمی بودن دارند همون ها دمار از حق و حقوق مردم در میارند!!!؟ بطور مثال همین دورت فعلی که ادعای مردمی بودن دارد امسال چیکار کرد با جانبازانی که نه شغلی نه درامدی نه مسکنی دارند و فقط و فقط اندک کمک معیشت میگیرند انم تازه با استعلامی که از دستگاه ها و مراکز مربوطه گرفتند یعنی بخوبی میدانند که این جانبازی که جوانی و سلامتی روح و جسم و توان خودش را تو جنگ ۸ساله هزینه کرده از هیچ کجا حقوق و دریافتی ندارد ولی هیچ کمکی ب انها نمیشود این دولت امسال حتی اجازه نداد امسال مثله دولت های گذشته درصده نصفه نیمه ای ب کمک معیشت این مجروحان جنگی اضافه شود فقط خدا و خوده این خانواده ها میدانند که چه شرایط تاسف باری دارند از شددت فقر و اوارگی !!!؟
ناشناس۳۴۲۹۵۵۷۲۰:۵۲:۱۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
پایه اصلی قدرت در ایران همیشه در دستان تندروهای افراطی بوده وکشیدن پای اصلاح طلبان مغلطه ای بیش نیست هر چند اصلاح طلبان نیز اکثرا حقه بازانی بیش نیستند
سید۳۴۲۹۵۹۱۲۱:۲۵:۰۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
کاش برابرباتورم چهل ودودرصدافزایش پیدامیکرد. ...
ناشناس۳۴۲۹۶۰۱۲۱:۴۶:۰۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
خانه کارگر نماینده اصلاح طلبان است و نظرات خود را بیان کرده...
عبدالله۳۴۲۹۷۳۴۰۱:۲۲:۴۵ ۱۴۰۳/۱/۱
آقایون مگرمی شود بعد از۳۳سال بازنشستگی ۱۲میلیون حقوق گرفت وقسط ووام داد آیااین زندگی است چه عیدی ماهم خدایی داریم
ناشناس۳۴۲۹۶۱۳۲۲:۰۷:۲۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
حالا صدایی هم در بیاد مگه کسی گوش میکنه هرچه از نمایندگان کارگران حرف شنیدند کافی است اصلاح طلبی سالیانی پیش مرده است خبر نداری
ناشناس۳۴۲۹۶۴۲۲۲:۳۳:۴۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
اینکه اصلاح طلبان(اعتدال گرایان) دغدغه اقشار ضعیف را ندارند صحیح اما دولت فعلی اینهمه تورم افسار گسیخته را نمی بیند وقتی هزینه های زندگی روزانه افزایش می یابد با 20در صد افزایش حقوق چکار می توان کردعزیز، گفته شده تورم در افغانستان منفی شده این موضوع درسته یا دروغ؟
رضا فرقانی۳۴۲۹۶۴۷۲۲:۴۵:۳۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
اگر حقوق بیشتر از این افزایش پیدا کند خود اصلاح طلب ها که بیشترشان سهامدار و مالک کارخانه ها هستند متضرر و لذا روزه سکوتشان بی علت نیست
باقرقربانی۳۴۲۹۶۴۸۲۲:۴۶:۵۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
اصلاح طلبان راه بهتری را در پیش گرفته اند با جهان موازین هست
ناشناس۳۴۲۹۶۵۲۲۲:۵۳:۳۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
اصلاح طلبان غیر از وطن فروشی و اغتشاش گری و حرف مفت زدن کار دیگری بلد نیستن.کلا حرف نزنن به ثواب نزدیک تر است.
ایرانی تنها۳۴۲۹۶۶۳۲۳:۰۸:۲۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
اصلاح طلب واصول گرا دو لبه یک قيچی اند برای بریدن حقوق کارگران و مردم به نفع مسولان دولت اصلاح طلب هم دیدیم صبح بیدار می‌شدند می دیدند بنزین گران شده خدا لعنتشان کند که بدبختی امروز نتیجه حماقت آنهاست
ناشناس۳۴۲۹۶۶۹۲۳:۱۳:۴۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
نویسنده فکر می کند برای کارگری که لنگ نان شب است، اصولگرا ، اصلاح طلب متفاوت؟ چقدر از واقعیت جامعه ایران دور هستید شما
ناشناس۳۴۲۹۶۷۳۲۳:۱۹:۲۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
از این نوشتار چنین استباط میشود که در زیر لوای حمایت از کارگر اصلاح طلبان را بکوبد، داداش من افزایش حقوق تبعاتی دارد که یکی از آن افزایش قیمت تمام شده اجناس هس که اول از همه دودش به چشم کارگران خواهد رفت، تا زمانی که سیاستهای کلان کشور و سرمایه گذاری در کشور حل نشود حقوق کارگر هر چقدر هم افزایش یابد باز هشتشان در گرو نه شان خواهد بود ،بماند رانتها واختلاسها و مفت فروشی وگران خریدن کالاها در سایه تحریم خودش مقوله دیگری است.
ناشناس۳۴۲۹۷۰۰۰۰:۰۶:۵۱ ۱۴۰۳/۱/۱
مگر این مشکل عدم افزایش حقوقها و ناتوانی در مدیریت موضوع از طرف یک دولت فول سوپر اصولگرا ایجاد نشده؟ چرا پس اصولگرایان را سرزنش نمی کنید. کدام اصلاح طلب در تصمیم گیری ها نقش دارد؟
علیرضا۳۴۲۹۷۰۹۰۰:۲۷:۱۳ ۱۴۰۳/۱/۱
اصلاح طلبان حذف نشدند حذفشان کردند.
ناشناس۳۴۲۹۷۱۳۰۰:۳۶:۲۰ ۱۴۰۳/۱/۱
ارزش پول ملی را آوردین پاینتر، دم از حقوق کارگر می زنید. هر چقدر هم حقوقها را زیاد کنید باز تورم از شما جلوتره، نه اصلاح طلب بلده کار کنه نه اصول گرا شما با این بازیا فقط مردم را سرگرم میکنید. ریشه ای به فکر اقتصاد کشور باشید.
ناشناس۳۴۲۹۷۱۷۰۰:۴۱:۳۴ ۱۴۰۳/۱/۱
اصولگراها چه حرفی برای گفتن دارند؟اگر چند کلمه رو از اصولگراها بگیرید لال میشوند و هیچ صحبتی ندارن ، اگر کلمات دشمن ،آمریکا و اسرائیل را در موضوعات خارجی و کلمات حجاب، تشویش اذهان ، اصلاح طلبان و چند کلمه اینچنینی را از اصولگرایان بگیرید میشوند مصداق عینی «صم بکم فهم لا یرجعون »
معلم۳۴۲۹۷۲۹۰۱:۱۲:۵۷ ۱۴۰۳/۱/۱
دریک کلام،اصلاح طلبان دشمنان واقعی ملت وکشورند.
ناشناس۳۴۲۹۷۴۰۰۱:۲۷:۰۰ ۱۴۰۳/۱/۱
کل کل بین اصلاح طلبان و جناب مشفق هست اینجا لابد و بقیه نظرات سانسور نیز می شود
محمد۳۴۲۹۷۴۶۰۱:۳۲:۰۷ ۱۴۰۳/۱/۱
اولا که موضع گیری کردن مثل خانم آذر منصوری رییس جبهه اصلاحات و جناب عبدی و...ثانیا مگه اصلاح‌طلبان در ساختار قدرت سیاسی جایگاهی براشون باقی گذاشته اید که حالا طلبکار هستین
اصیلگرا۳۴۲۹۷۷۴۰۲:۴۳:۰۷ ۱۴۰۳/۱/۱
ما مردم آرامش می‌خواهیم.وتا اینجای کار بنظرم آرامش مردم از اصولگرایان بر نمیاد.بازم دم اصلاح‌طلبان گرم.که دنبال آشتی با جهانیان ورفع تحریمات هستن.امان از شما افراطیها
مهدی۳۴۲۹۷۷۸۰۲:۵۳:۲۹ ۱۴۰۳/۱/۱
خط فقر به ۳۰ میلیون رسیده حداقل حقوق کارگر یازده میلیون . فتح الفتوح کردید
ناشناس۳۴۲۹۷۸۳۰۳:۱۰:۰۴ ۱۴۰۳/۱/۱
این اقتصاد فشل نمی تونه به کارگر بیش از ۲۰۰ دلار در ماه بده اصلاح طلب که هیچ پدر جد اصلاح طلب هم بیاد اعتراض کنه فایده ای نداره چون اقتصاد ما وسعش همین قدره با اعتراض و یقه پاره کردن هیچ اتفاقی نمی افته از یه ور افزایش حقوق میدن از یه ور قیمت ارز رو می برن بالاتر و در تمام این چند سال اخیر حقوق کارگر 200 دلار بوده افزایش حقوق فقط یه نوع شیره مالیدن سر مردمه
ایرانی۳۴۲۹۸۰۰۰۴:۲۳:۴۴ ۱۴۰۳/۱/۱
آنهایی که هیاهو کردند، به کجا رسیدند؟
ناشناس۳۴۲۹۸۰۳۰۴:۴۰:۲۶ ۱۴۰۳/۱/۱
حقوق کارمند ۱۸ درصد در دولت اصول گرا تعیین و مجلس اصول گرا تصویب و شورای نگهبان هم آخ نگفت ... حقوق کارگر هم دولت اصولگرا و مجلس اصول گرا ۱۱ میلیون اونم برای متاهل
جبار۳۴۲۹۸۰۵۰۵:۰۷:۳۱ ۱۴۰۳/۱/۱
تنها راه برون رفت از این شرایط همدلی وبرگزاری انتخابات مردمی به معنای واقعی است
امیر۳۴۲۹۸۱۰۰۵:۳۷:۴۹ ۱۴۰۳/۱/۱
خدامرگ افسادطلبان فتنه گربانیان وضع موجودبده ۲۴سال دولتهای فاسدشان مردم راازدین وانقلاب مایوس ومتنفرکردند.
ناشناس۳۴۲۹۸۱۵۰۶:۰۳:۲۸ ۱۴۰۳/۱/۱
الان چه ربطی به اصلاح طلبان داشت ؟! اونا که هزاران توییت علیه نابودی زندگی مردم توسط رییسی گذاشتن و هزاران توهین شنیدن یکیش رییس سابق بانک مرکزی و وزیر ارتباطات سابق و... در حالی که به اونا چه ربطی دارد دولت دست یکی دیگه است
ناشناس۳۴۲۹۸۳۹۰۷:۱۱:۲۵ ۱۴۰۳/۱/۱
سلام شرمنده کارگر همه شرمنده خانواده
محمد حصاری۳۴۲۹۹۷۰۱۰:۰۲:۲۹ ۱۴۰۳/۱/۱
چه مقاله جالبی،!! همان کسانی که کارگر را به این روز انداختن، میگویند ما برای مرگ کارگر گریه کردیم اما اصلاحات سنگدل هرگز،،
ناشناس۳۴۲۹۹۹۱۱۰:۲۹:۰۹ ۱۴۰۳/۱/۱
مگه این همه گفتن حاکمیت تره براشون خرد کرد که حالا حرف بزنند افکار عمومی هم مهم نیست چه رسد به ...
یک کارگر۳۴۳۰۰۰۴۱۰:۵۵:۳۵ ۱۴۰۳/۱/۱
آهان برای بقیه صحبت ها و اظهار نظر ها اصلاح طلبان شما تره خرد میکنید که برای این موضوع که دغدغه چهل میلیون ایرانی را در برگرفته و هزاران نامه و درخواست داده شد قبول کردید . و بدون تایید شورای عالی کارگری خودتان دوختید و بریدید و به تن کارگران این قشر ضعیف و سختکوش کردید
ناشناس۳۴۳۰۰۲۷۱۱:۳۲:۴۰ ۱۴۰۳/۱/۱
مطلب به جا و خوبی بود ولی اتفاقاً اصلاح طلبان چهار سال پیش درباره کارگران حرف زدند . وقتی بنزین گران شد محمدرضا جلالی پور به معترضان گرانی بنزین گفت کرکس !
ناشناس۳۴۳۰۰۶۱۱۲:۱۷:۰۲ ۱۴۰۳/۱/۱
داداش داری اشتباه میزنی دولت و مجلس اصولگرا حقوق رو تایید میکند بعد همش تقصیر اصلاح طلبهاست
بازنشسته۳۴۳۰۰۶۹۱۲:۳۸:۲۲ ۱۴۰۳/۱/۱
علت سکوت اصلاح طلبان کاملا واضح و روشن است!. زیرا خود و خانواده هایشان از همان قماشی هستند که از قبَل کارگر ارتزاق می نمایند.دهها تن از همان آقایان یا کارخانه دارند و یا تولیدی انواع محصولات کشاورزی و دامی دارند.
ناشناس۳۴۳۰۲۴۶۱۶:۴۸:۵۵ ۱۴۰۳/۱/۱
اصلاح طلبان نگویید ‌.اختاپوس ‌‌‌. اختاپوس. اختاپوس اقتصادی منافق مثل مورچه سیاه در روی سنگ سیاه در شب سیاه
سینا۳۴۳۰۲۵۰۱۶:۵۲:۵۴ ۱۴۰۳/۱/۱
دست پای اصلاح طلبان رو بستید و می گویید بدو !!
شناسا۳۴۳۰۳۲۰۱۸:۵۰:۵۹ ۱۴۰۳/۱/۱
...نبرد سهمگین تعیین دستمزد و حمایت جمعی از کارگران، بازنده‌هایی هم داشت که مهم‌ترین آن جریان اصلاح‌طلب بود... عجب! بزرگترین بازنده جریان اصلاح طلب بود!!!. از نزدیک ترین افراد آقای سید رئیسی در مقام وزیر، بدون توجه به قانون و حقوق انسانی کارگران ، پشیزی برای حرف و حق کارگران ارزش قائل نشده و با بی عدالتی مصوبه تصویب کرده ، آنوقت بزرگترین بازنده جریان اصلاح طلب است.!!! عجب از این استدلال. چه سخن انحرافی و گزافی. حق مردم پایمال می‌شود و با استدلالهای مضحک و بی ربط، نمک بر زخم مردم میپاشید.
آرون۳۴۳۰۴۲۲۲۱:۴۶:۲۴ ۱۴۰۳/۱/۱
این الان چه ربطی به اصلاح طلبان دارد؟؟؟
ناشناس۳۴۳۰۴۴۶۲۲:۱۷:۱۴ ۱۴۰۳/۱/۱
والا شورای کارگری خواست اضافه کنه دولت اصولگرا مخالفت کرد الان این وسط به اصلاح طلب چه ربطی داره؟
ناشناس۳۴۳۰۴۷۶۲۳:۱۹:۰۹ ۱۴۰۳/۱/۱
با این دولت و مجلس بقول خودشان انقلابی! کل ملت هم بنفع کارگران فریاد بزنند، به هیچ جایی نخواهد رسید!
ناشناس۳۴۳۰۴۹۹۰۰:۳۳:۵۷ ۱۴۰۳/۱/۲
تا در بین من وتو جهل ونادانی هست نفاق ودعوا وفقر اجتماع هم هست ببینید به چه سادگی من وتو را در صحنه سیاست وارد کردند و به ریشمان میخندند ،صحبت امروز منوتو صحبت معیشت وزندگی حداقلی است نه سیاست زدگی هرطیفی که میخواهد باشد امروز تکلیف رفتن دنبال مطالبات معیشتی مردم است نه سیاست ،گروه وحزب بازی یک لحظه درنگ شما را به نتیجه مطلوب میرساند محفوظ باشید
احمد۳۴۳۰۸۸۴۱۶:۵۶:۱۸ ۱۴۰۳/۱/۲
اصلاح طلباسکوت کردن چون خودشون ذینفعا نعمت زاده آخوندی وبقیه کلی کارگروکارمنددارن
علی۳۴۳۰۸۸۷۱۷:۰۰:۳۳ ۱۴۰۳/۱/۲
حقوق هرقشری اضافه بشه فرهنگیان میگن ماچی کارگرروزی یازده دوازده ساعت کاریدی می‌کنه فرهنگیان هشت صبح شروع به کار میکنن تا دوازده زنگ های تفریح و کم کن ببین چند ساعت کلا کارمیکنن
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. آقایان «روحانی» و «ظریف»، نظری ندارید؟!

  2. نقد، آری؛ تندروی و توهین نه!

  3. دشواری پزشکیان در «راه» کابینه

  4. دولت و مردم تا دیر نشده کاری کنند...

  5. سردار رضایی: طرح نور تعطیل بردار نیست

  6. مناظر شهری دیدنی کره شمالی

  7. در اداره پست چه خبر است؟!

  8. دقیقا چه زمانی آمریکا خواست با ایران توافق کند؟!

  9. پزشکیان: به همه می گوییم در تشکیل کابینه کمک کنند اما آدمهای خودشان را معرفی می کنند

  10. انتقاد رسانه اصولگرا از اهانت به ظریف در حاشیه نمازجمعه / چرا برخی اعضای شورای شهر منتقد زاکانی شده‌اند؟

  11. نمونه ای از یک دیپلماسی موفق اقتصادی

  12. مرتضوی: تمام بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت کردیم

  13. واکنش وزیر ارشاد به استخدام برادرزاده اش در وزارت بهداشت

  14. صدور کیفرخواست رائفی‌پور/ واکنش زاکانی به تهدید استعفای برخی از اعضای شورای شهر/ ماجرای حمله تندروها به پویانفر

  15. آشی که نباید خیلی شور شود!

  16. تاکید قالیباف بر بررسی علل مشارکت پایین مردم در انتخابات/ یک پیشنهاد خوب به سعید جلیلی

  17. قالیباف: باید دغدغه‌ ۱۴ میلیون نفری که به پزشکیان رای ندادند لحاظ شود

  18. یک سیلی سخت دیگر به صهیونیست ها

  19. واکاوی علت حضور کمرنگ مردم در انتخابات

  20. زن و سیاهپوست بودن رقیب، برگ برنده ترامپ یا عامل شکست او ؟

  21. سخت است آقای پزشکیان ...

  22. با زنجیرزنان بی‌حجاب چه باید کرد؟  

  23. کاپشن پوشیدن پزشکیان یا استفاده او از کت و شلوار چقدر مهم است؟

  24. انسداد ۳۰۰ کیلومتر از مرزهای شرق ایران با دیوارهای ۴ متری

  25. ظریف: قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای باید رعایت شود/ آماده گفت‌وگو هستیم

پربحث‌های هفته

  1. آقایان «روحانی» و «ظریف»، نظری ندارید؟!

  2. نقد، آری؛ تندروی و توهین نه!

  3. دشواری پزشکیان در «راه» کابینه

  4. انتقاد رسانه اصولگرا از اهانت به ظریف در حاشیه نمازجمعه / چرا برخی اعضای شورای شهر منتقد زاکانی شده‌اند؟

  5. واکنش وزیر ارشاد به استخدام برادرزاده اش در وزارت بهداشت

  6. صدور کیفرخواست رائفی‌پور/ واکنش زاکانی به تهدید استعفای برخی از اعضای شورای شهر/ ماجرای حمله تندروها به پویانفر

  7. آشی که نباید خیلی شور شود!

  8. تاکید قالیباف بر بررسی علل مشارکت پایین مردم در انتخابات/ یک پیشنهاد خوب به سعید جلیلی

  9. واکاوی علت حضور کمرنگ مردم در انتخابات

  10. سخت است آقای پزشکیان ...

  11. کاپشن پوشیدن پزشکیان یا استفاده او از کت و شلوار چقدر مهم است؟

  12. ظریف: قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای باید رعایت شود/ آماده گفت‌وگو هستیم

  13. یک شاخص برای انتخاب اعضای کابینه جدید

  14. دو برابر نیاز کشور اینترنت تامین کردیم

  15. پورمحمدی محتمل‌ترین گزینه برای وزارت کشور دولت پزشکیان

  16. رهبر انقلاب: موفقیت رئیس جمهور و دولت جدید، موفقیت همه ما است

  17. تمجید ضرغامی از عملکرد مخبر/ انتقاد شریعتمداری از شورای راهبری پزشکیان

  18. چینش کابینه؛ سهل اما ممتنع !

  19. نظر حدادعادل درباره تعامل اصولگرایان با پزشکیان/ توضیحات قوه قضائیه درباره محکومیت وزیر سابق کشاورزی

  20. مخبر: پس از جلسه با رهبری، دید دیگری پیدا کردم و مدیر دیگری شدم

  21. پزشکیان: حساب مردم شریفی که به هر دلیلی ناراضی هستند، از دشمنان و بددلان جداست

  22. نظرات برگزیده مخاطبان الف: توهین از جانب هر گروه سیاسی محکوم است/ ظریف قانون اقدام راهبردی را قانون کشور می‌داند/ باید به پزشکیان فرصت داد

  23. تکذیب تماس شمخانی با فرمانده سابق سپاه  

  24. کواکبیان؛ روحانیِ حامی سعید جلیلی را به مناظره طلبید /در هر زمان و هر مکان!

  25. صدور کیفرخواست برای علی اکبر رائفی‌پور/ تحقیقات در مورد موسسه «مصاف» ادامه دارد

آخرین عناوین