پزشک مشهدی ۱۷ میلیارد تومان جریمه شد

  4021224053 ۲۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: پرونده ارزی یک پزشک برای خروج بیش از ۲۵۰ هزار دلار از کشور با محکومیت حدود ۱۷ میلیارد تومانی قطعی شده است.

پزشک مشهدی ۱۷ میلیارد تومان جریمه شد

به گزارش ایسنا، سید مرتضی مدنی امروز ۲۴ اسفندماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در نوروز و ماه رمضان گشت‌های تعزیرات در دو نوبت صبح و عصر انجام می‌شود که مرحله اول آن از ۱۲ تا ۲۹ اسفند و مرحله دوم از یک تا ۲۱ فروردین است.

وی افزود: روزانه پنج رئیس شعبه و قاضی تعزیرات حکومتی در مرکز استان خصوصا در اطراف حرم در کنار سایر دستگاه‌های نظارتی حضور دارند تا هم دستورات لازم در محل داده شود و هم شکایات مردم با سرعت رسیدگی شود.

مدنی با بیان اینکه در اطراف حرم چهار پایگاه ایجاد شده که نمایندگان تمام دستگاه‌های نظارت و بازرسی در این پایگاه‌ها حضور دارند، عنوان کرد: در کنار نمایندگان دستگاه‌ها، رئیس شعبه و قاضی تعزیرات حضور دارند و روزانه گشت‌ها و بازرسی‌ها را انجام می‌دهند. ما در گشت‌های اطراف حرم با سایر دستگاه‌ها در حوزه درمان و دارویی، دامپزشکی و استاندارد فعالیت داریم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی ادامه داد: تاکید ما این است تا بخش‌هایی مورد رصد و پایش قرار گیرد که در این ایام بیشتر مورد تقاضای مردم است. این پایش‌ها در حوزه کالاهای اساسی، قنادی، کیف و کفش، مراکز اسکان، درمان و دارو و کیفیت کالاها و خدماتی که باید به مردم ارائه شود، مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه خراسان رضوی بالاترین آمار عملکرد در سطح کشور بعد از تهران را دارد، تصریح کرد: علی‌رغم تمام کمبودهای نیرویی و وضعیت امکانات لجستیکی اما ثابت کردیم با حداقل نیرو و امکانات می‌توان اقدامات خوبی را رقم زد. میانگین زمان رسیدگی در تعزیرات زیر یک ماه و در حوزه قاچاق زیر ۴۰ روز است. میانگین رسیدگی به پرونده‌ها در هر شعبه ۱۹۰ پرونده است اما در خراسان رضوی بیش از ۳۰۰ فقره پرونده در ماه در هر شعبه رسیدگی می‌شود که کار مضاعفی نسبت به تکلیف ما است.

مدنی بیان کرد: در ۱۱ ماه ابتدایی سال جاری بیش از ۵۵ هزار پرونده به مجموعه تعزیرات حکومتی وارد و بیش از ۵۴ هزار پرونده رسیدگی شده است. متخلفین در این پرونده‌ها به بیش از ۱۸ هزار میلیارد ریال جریمه محکوم شده‌اند. از این پرونده‌ها بیش از ۳۹ هزار مورد در زمینه کالا و خدمات، پرونده‌های صنفی و واحدهای تولیدی، بیش از ۶۰۰۰ پرونده در حوزه بهداشت و درمان و بیش از ۹۰۰۰ پرونده در زمینه قاچاق و ارز بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی اضافه کرد: از ابتدای سال در حوزه بهداشت، درمان و دارو بیش از ۲۰ مورد حکم تعطیلی چه در حوزه داروخانه‌های متخلف و چه مطب‌های پزشکی داشتیم. برخوردهای تعزیرات استان در حوزه‌های مختلف در کمتر استانی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: کیفیت نظارت‌ها و بازرسی‌ها نیز موضوع دیگری است. قبلا نظارت و بازرسی توسط دستگاه‌های متولی و متمرکز بر سطح عرضه بود که این رویکرد را تغییر دادیم؛ زیرا بسیاری از تخلفات قبل از سطح عرضه و در سطح توزیع، بنکداران و شرکت‌های پخش و سطح تولید اتفاق می‌افتد که مورد رصد و پایش قرار گرفت و تاکید شد تمامی مراحل تولید، توزیع، تامین و عرضه مورد رصد، پایش، نظارت و بازرسی قرار گیرد. در زمان بازرسی و نظارت اگر فرایند غلطی در قیمت‌گذاری‌ها وجود داشته باشد علاوه بر اعمال قانون، آن فرایند غلط نیز باید در محل اصلاح شود.

مدنی در خصوص اهم پرونده‌های تعزیرات در موضوعات مختلف اقتصادی، درمان، بهداشت و قاچاق گفت: یک مورد از تخلفات در خصوص دو شرکت خودروسازی بود. یک شرکت ۱۶ شاکی خصوصی به علت گران‌فروشی خودرو داشت که پرونده رسیدگی شد. بیش از ۳۱۴ میلیارد ریال در حق دولت و بیش از ۳۱ میلیارد ریال در حق شکات محکوم شدند. شرکت دیگر ۵ شاکی دارد که یک میلیارد تومان در حق این ۵ شاکی و بیش از ۱۰۴ میلیارد ریال در حق دولت محکوم شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی افزود: یک پرونده سوخت داریم که یک میلیون و ۷۱۶ هزار لیتر برخلاف ضوابط توسط یک شرکت مشهور در سبزوار خریداری شده بود. رای اولیه صادر و به بیش از ۴۱۸ میلیارد ریال محکوم شد و سوخت نیز به نفع دولت مورد ضبط قرار گرفت. پرونده سوخت دیگر در دوغارون و قاچاق حدود ۵۳ هزار لیتر گازوئیل بوده که به بیش از ۲۱۷ میلیارد ریال محکوم شده است.

وی ادامه داد: ۱۰۰۰ تن برنج قاچاق با محکومیت بیش از ۱۴۵ میلیارد ریال پرونده دیگر ما است. یک پزشک متخصص گوش و حلق و بینی به علت زیرمیزی و دریافت‌ وجه خارج از تعرفه به بیش از ۴۴ میلیارد ریال محکوم شده است. یک جراح عمومی نیز با شکایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد به بیش از ۱۴ میلیارد ریال محکوم و حکم وی اجرا شد.

مدنی اضافه کرد: کارخانه آردی به علت عرضه خارج از شبکه ۹۶۳ تن گندم محکومیت داشته که در مرحله تجدید نظر است. این پرونده علاوه بر محکومیت بیش از ۱۴۴۰ میلیارد ریالی، ملزم به برگشت گندم است. پرونده ارزی یک پزشک برای خروج بیش از ۲۵۰ هزار دلار از کشور با محکومیت حدود ۱۷ میلیارد تومانی قطعی شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی با بیان اینکه در ۱۱ ماهه سال جاری تعزیرات حکومتی ۱۵ هزار و ۱۷۸ مورد گشت مشترک با حوزه‌های مختلف داشته است، عنوان کرد: از این تعداد بیش از ۵۰۰۰ پرونده تشکیل شده و محکومیت این پرونده‌ها بیش از ۱۰۰۰ میلیارد ریال بوده است. در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۳۴۵۰ گشت داشتیم، تعداد گشت‌ها پنج برابر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت بیش از ۴۰۰ مورد پلمب و ۳۶۰ مورد نصب پارچه تخلف داشتیم. از ۱۲ تا ۲۴ اسفند نیز ۹۶۶ مورد بازرسی توسط همکاران تعزیرات در کنار سایر دستگاه‌ها انجام و منجر به تشکیل ۵۱۴ فقره پرونده، ۱۳ مورد پلمب و ۱۶ مورد نصب بنر شده است.

مدنی در پاسخ به سوالی مبنی بر تخلف بیمارستان مهرگان در زمینه نداشتن دستگاه پوز و دریافت پول نقد گفت: همکاران ما دو روز پیش مراجعه کردند و پرونده آن در حال تشکیل است. دانشگاه علوم پزشکی باید پیش‌قدم شود و اعلام گزارش کند که موضوع در دست پیگیری است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی با اشاره به اینکه یکی از حوزه‌هایی که جدی ورود کردیم و هر هفته یک روز گشت مشترک داشتیم، بنگاه‌های املاک بود، تصریح کرد: با چندین مورد از بنگاه‌های اصلی در مناطق اصلی شهر از جمله سجاد، هاشمیه و الهیه برخورد صورت گرفته که منجر به پلمب و گاهی تشکیل پرونده‌های میلیاردی شده و اثرات خوبی داشته است. بیش از ۱۰۰۰ مورد بنگاه غیر مجاز بود که اقدامات در زمینه آن‌ها انجام شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۲۳۰۲۳۱۶:۵۷:۵۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
این همه مطلب گفته، شما مورد پزشکش رو برجسته میکنید؟؟ اونهم پرونده ای غیر از طبابت؟
رضا۳۴۲۳۳۰۳۰۰:۲۷:۳۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
آیا خروج ارز پزشک و غیر پزشک دارد؟؟؟؟ و سوال دوم اینکه آیا جایی در قانون آمده که خارج کردن ارز از کشور برای اقدامات فانونی مانند خرید ملک خلاف است؟ اگر خلاف است تصور بفرمایید چند ده یا حتی چند صد نفر مجرم در کشور داریم که در کشورهای امارات و ترکیه و دیگر کشورها خرید انجام داده اند!
مسعود بذرفروش۳۴۲۳۷۱۵۱۵:۲۲:۵۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
لعنت الله علیهم اجمعین خاینین به ایران و ایرانی
ناشناس۳۴۲۳۳۲۶۰۰:۴۷:۱۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
پول خودش بوده دزدی که نکرده
حسن۳۴۲۳۳۸۰۰۵:۱۳:۲۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
باید نظارت دقیق در قیمت گذاری اجناس وتولیدات هم بالابره واز فاکتور سازی جلوگیری بشه
محمد۳۴۲۳۷۳۶۱۵:۴۱:۲۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
در مورد پزشکانی که داروی متادون به معتادان سهمیه می‌دهند بنده درشهرمشهد سراغ دارم که کسی سه سال قبل فوت کرده اما آقای دکتر سهمیه متادون آن مرحوم وسه نفر دیگر را به یکنفر می‌دهد وایشان دربازار آزاد به نرخ بسیار بسیار بالا میفروشد من دقیقن نمیدونم آقای دکتر میداند که طرف مرحوم شده ویا نمی‌داند وسهوی اینکار راانجام می‌دهد که دراین صورت هم مقصر دکتر میباشد که سهم داروی بیمار را به شخص دیگر می‌دهد چرا نمیخواد که خود طرف بیاید وبگیرد وکارت ملی ازطرف نمیخواد
ناشناس۳۴۲۳۸۷۹۱۸:۰۱:۵۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
خواهشا جلوی زیر میزی برخی پزشکان رو بگیرید ....
رضا۳۴۲۴۲۲۱۲۱:۵۸:۳۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
شماروخداببینید اینا مواردیه که کشف شده. خدا می‌دونه هزاران مورد مشابه هست که هیچکسی باخبر نمیشه ....
پژواک ترشیز۳۴۲۴۲۲۵۲۲:۰۲:۲۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
خب الان این میلیاردها پول کجا خرج میشه چرا این پول باد آورده رو دولت به صاحبان اصلیش که مردم دهکهای پایین با حقوق پنج شش میلیون هستند تقسیم نمیکنه .
Ooppp۳۴۲۴۳۵۲۲۳:۲۲:۴۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
پزشکانی که میگن کارتخوان نداریم تا مالیات ندهند و یا میگن برای هزینه های جراحی سکه و دلار بیارین چی چرا نظارت نیست
مجید۳۴۲۴۴۵۲۰۰:۱۹:۵۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
لعنت خدابرتمام کسانی که به ملت مظلوم مسلمان ایران ظلم میکنه ۴۴ساله باجان مال پشت انقلاب وامام عزیزخمینی وامام خامنه ای عزیزایستاده ایم اونوقت عده ای دزدی، فسادو اختلاس میکنند ازطرفی هم دراین شرایط سخت زندگی میلیونها افغانی ریختن به کشور پنج شش میلیون شغل اشعال کردن فشاربیکاری به طبقه فقیر کارگر صدبرابرکردن
علی۳۴۲۴۴۶۴۰۰:۲۸:۵۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
خواهشا نظارتی به سوپر مارکتها که مایحتاج مردم هست بکنید اکثرشون جنس را گران به مشتری میفروشند.
ناشناس۳۴۲۴۵۸۳۰۳:۰۳:۵۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
ببینید من دفاع از پزشک ها نمیکنم ولی مثالی میزنم تا خودتون متوجه باشید که اون پزشک هم اگر زیر میزی میگیره چرا و چکار میکنه توضیحی بدهم ماشین شما بی رنگ هست یه تصادفی میکند فوری میرید میکردید تحقیق میکنی کدوم صافکار عالیه بعد میرید خودتون بهش پیشنهاد میدید اقا بدون رنگ درش بیار اینقدر بهت پول میدم اونم فن استادی و تلاش میکنه بدون رنگ در میاره شما هم پول توافقی رو بهش میدید و هم انعام اصافه بهش میدید درسته حالا کار پزشگ خوب همینه مثلا خدایی نکرده کسی به یه بیماری دچار شده غده بدخیمه باید عمل بشود تا طرف زنده بمونه حالا دکتر متخصص داخلی میتونه عمل کنه طبق تعرفه دولت مثلا بره اتاق عمر کلا ۴۵ دقیقه کارشو تموم کنه و بیاد از اتاق عمل بیرون فقط غده برداره و تموم کنه و میتونه بیشتری بگیره به جای ۴۵ دقیقه ۳ تا ۴ ساعت ادامه بدهد و تمام جاهایی که امکان در گیر کردن باشه رو چک کنه و همه رو تمیز کنه تا کلا اون مریضی ریشه کن بشه و مریضی حالش خوب بشود یا اینگه سهل انگاری کند و به اندازه ای که پول گرفته کار کند مسلمآ اون مریض عمری نخواهد کرد. حالا اون ۱۷ میلیارد تومانی که گرفتید چیش به مردم یا شاکی میرسه همش میره به حساب خرانه دولتی.
ناشناس۳۴۲۵۲۳۲۱۶:۴۵:۳۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
شمادرست میفرمایید کار خوب مزد خوب هم دارد ولی این شبکه بهداشت ودرمان ... اونا باید تعرفه درست برای پزشکان تعریف کنند دولت باید سوبسید بده وحمایت کنه طبق قانون اساسی کشور که فرار مغزها نداشته باشیم دکترها رغبت به کار داشته باشند البته پزشکان ما خودشون دارن مقایسه میکنند باپزشکان دیگر کشورها ولیکن هیچ کجای دنیا اینقدر مشتری برای دکتر نیست ولی باید پذیرفت بیشتر ملت ایران بیمار شدن وبهترین کاروبار برا پزشکان وداروخانه ها میباشد خدا عاقبتمون بخیر کنه با این فرمون که جلو میبرن
محمد۳۴۲۵۲۵۰۱۷:۲۱:۵۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
هفده میلیارد ریال هست
ناشناس۳۴۲۴۶۸۱۰۷:۴۷:۲۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
الان بسیاری از دکتر ها در مطب هاشون هم پول نقد میلیونی میگیرن و هم سکه برخی هم دلار نگویید نیست !!! مردم مجبورن میدونید گیر کردن نمیتونن برای جونشون ریسک کنن
سارینا۳۴۲۴۸۶۳۱۰:۳۱:۴۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
جریمه ها کجا میره
ناشناس۳۴۲۵۳۵۱۲۰:۳۴:۳۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
میره تو حساب های دولتی
ناشناس۳۴۲۴۹۴۱۱۱:۵۵:۰۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
بررسی کنین اون ثروتمندانی که مهاجرت کردن چقدر دلار از کشور خارج کردن.
علی اصغر قاسم پور۳۴۲۴۹۶۵۱۲:۱۴:۲۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
چه طور که خیلی از بنگاههای املاک کد رهگیری نمی دن و حق کمیسیون خیلی بیشتر بدون رعایت نرخ مصوب می گیرن و شما صحبت از نظارت دقیق و جدی می کنین؟! راست می گین گاوصندوق های قولنامه ها رو بررسی کنین ببینین چند مورد کد رهگیری در اونها درج شده؟ موضوع دیگه این‌که بنگاههای املاک رو موظف کنن مبلغ کمیسیونی که می گیرن در قولنامه حتماً بنویسن تا مشخص بشه رعایت نرخ مصوب صورت می گیره یا نه.
امت۳۴۲۵۱۲۱۱۴:۴۶:۲۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
برخی دکترها خودشون یه حکمت شخصی و مستقل هستن هرکاری دلشون بخواد میکنن
ج نیک۳۴۲۵۲۰۱۱۶:۰۸:۴۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
سلام، تعداد از پزشکان دستگاه کارت خوان خود را جمع کرده و از مردم پول نقد درخواست می کنند، به این موضوع رسیدگی کنید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  12. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

آخرین عناوین