زنگ‌ هشدار به صدا در آمد/ برای خودمان هم که شده، گاز کم مصرف کنیم

گروه اقتصادی الف،   4021209028 ۶۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

سرمای شدید و رکورد مصرف گاز در کشور، زنگ‌ هشدارها به صدا درآورده و عدم مدیریت مصرف در این خصوص، موجب افت فشار در مناطقی خواهد شد که در حال حاضر از گاز پایدار برخوردار هستند.

 زنگ‌ هشدار به صدا در آمد/ برای خودمان هم که شده، گاز کم مصرف کنیم

به گزارش الف، ورود موج جدیدی از بارش‌های زمستانی و سرما به کشور موجب شده تا آمار مصرف گاز در کشور، رکورد جدیدی را ثبت کند و همین مسئله موجب بروز مشکلات بسیاری شده است. بنا بر اعلام شرکت ملی گاز ایران، میزان مصرف گاز در کشور به بیش از ۶۷۰ میلیون متر مکعب رسیده که رکورد جدیدی محسوب می‌شود و چه‌بسا آمار تصاعدی مصرف موجب شود تا برخی از استان‌ها با خطر افت فشار و قطعی در این سرمای شدید مواجه شوند. 

خطر افت فشار در مناطق شمالی

مسلم رحمانی، مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، امروز صبح در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره به افزایش مصرف گاز در کشور اظهار داشت: «بیش از ۶۷۰ میلیون متر مکعب در روز، مصرف گاز کشور بوده که یک رکود در سال جدید به حساب می‌آید.»

وی در مورد وضعیت گازرسانی در شهرهای مختلف کشور، گفت: «فعلاً شبکه توزیع گاز پایدار است و با توجه به اینکه گاز را از جنوب کشور به شمال کشور انتقال می‌دهیم با افزایش مصرف امکان کاهش فشار در مناطق شمال و شمال‌شرقی کشور وجود دارد.»

قطع گاز پتروشیمی‌ها

مسئله افزایش مصرف گاز و لزوم تامین آن برای مصارف خانگی، موجب شده تا گاز پتروشیمی‌ها قطع گردد. احمد مهدوی ابهری دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران در این باره اظهار داشت: «پتروشیمی‌ها کاملاً دچار محدودیت شدند و گاز اکثر پتروشیمی‌هایی که از گاز متان استفاده می‌کنند قطع هستند.»

وی با اشاره به ناترازی گاز در کشور اضافه داد: «فریادهایی که ما می زنیم برای سرمایه گذاری در میادین گازی، مصرف بهینه و صرفه‌جویی، به دلیل این است که لطمه‌ای به تولید وارد نشود، در حالی که باید سال‌های گذشته به آن فکر می‌کردیم.»

حرکت مدارس و ادارات به سمت صرفه‌جویی

اولویت تامین گاز خانه‌ها باعث شد تا مدارس برخی استان‌ها هم تعطیل و غیرحضوری شوند. مدارس مقاطع مختلف در برخی شهرستان‌های استان‌های قم، مرکزی، خراسان جنوبی،‌ مازندران، اصفهان، کردستان، همدان، قزوین، چهارمحال و بختیاری، البرز و تهران به دلیل سرما،‌ برودت هوا و یخبندان برای امروز چهارشنبه تعطیل و کلاس درس دانش‌آموزان به‌صورت غیرحضوری برگزار می‌شود. 

علاوه بر این، ادارات دولتی هم ملزم شده‌اند تا به مدیریت جدی مصرف روی آورند و در محیط‌های اداری و ستادی، وسایل گرمایشی خاموش و یا روی دمای رفاه تنظیم شده است. حتی برای الزام به این امر، شرکت ملی گاز بر اجرای دقیق دستورالعمل‌های خود نظارت مستقیم دارد.

برای خودمان هم که شده، کم مصرف کنیم

قطعاً گلایه‌های مطروحه در خصوص ناترازی گاز و بحرانی که سال‌های اخیر و در زمستان بر کشور سایه می‌افکند، قابل اعتناست و سوال مهم بخشی از مردم،‌ این است که چرا کشوری چون ایران که دارای دومین ذخایر گازی جهان است، با چنین مشکلاتی مواجه می‌شود اما واقعیت آن است که در شرایط کنونی و نیاز مبرم هموطنان به گاز برای تامین گرمای منازل خود، باید همگی دست به دست هم داده تا از این مقطع عبور کرده و در سرمای آخر سال، گاز به همه مناطق کشور برسد.

باید توجه داشت که کوچک‌ترین اقدام ما هم می‌تواند برای گرم‌شدن منازل در دیگر نقاط کشور موثر واقع شود. خاموش‌کردن بخاری‌های اضافی و یا کم‌کردن میزان گرمای آن، کاهش یک یا دو درجه‌ای دمای سیستم‌های گرمایش مرکزی، استفاده از لباس گرم در محیط کار و منازل، نصب پرده‌های ضخیم و پوشش‌های پلاستیکی پشت پنجره‌ها و جلوگیری از تلفات گرمایی، نقشی تعیین‌کننده در تامین پایدار گاز برای هموطنانمان خواهد داشت. عدم توجه به کنترل مصرف گاز، چه‌بسا موجب شود که گاز منازل خودمان هم با افت مواجه شده و یا حتی قطع گردد بنابراین برای خودمان هم که شده، در این سرمای انتهای زمستان کم مصرف کنیم. 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۹۹۸۹۷۱۱:۱۵:۴۹ ۱۴۰۲/۱۲/۹
شما نگران نباش گاز رو صادر کن .
ناشناس۳۳۹۹۹۹۵۱۲:۴۳:۴۰ ۱۴۰۲/۱۲/۹
ما با اینکه دومین ذخایر گاز جهان رو داریم اما در رتبه 17 صادارت گاز هستیم. بعد از میانمار. چرا کشور ی مثل قطر باید ده برابر ما تولید گاز داشته باشه؟
ناشناس۳۴۰۰۱۰۱۱۴:۲۲:۰۷ ۱۴۰۲/۱۲/۹
ایران رتبه سوم تولید گاز را دارد
ناشناس۳۴۰۰۱۸۳۱۵:۱۹:۲۹ ۱۴۰۲/۱۲/۹
به نسبت ابعاد قطر رتبه مون چنده؟
ناشناس۳۴۰۰۱۸۷۱۵:۲۲:۰۲ ۱۴۰۲/۱۲/۹
صادرات گاز قطر 143 میلیارد متر مکعب در سال و صادرات ایران تنها 12 میلیارد متر معکب است. یعنی یک چهاردهم کشور کوچکی مثل قطر
ناشناس۳۴۰۱۵۹۷۰۰:۳۵:۱۷ ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
دوست عزیز ایرلن با تولید 700 تا رتبه سوم دارد و ربط هم به اندازه و مساحت کشور هم ندارد که چه مقدار تولید شود چون یک چیز خدادادی هست
ناشناس۳۴۰۰۶۱۲۲۳:۴۶:۲۳ ۱۴۰۲/۱۲/۹
سو مدیریت واقعی ، گازرسانی بلافایده به تمام کشور و عدم‌تنوع بخشی به حامل های انرژی است خیانت گازرسانی به روستاها و دورترین نقاط کشور که قابلیت استفاده از نفت سفید (نظیرژاپن ) را داشتند و بازای آن تبدیل کشور به وارد کننده گاز از ترکمنستان و از دست رفتن توان صادراتی ایران در بخش گاز و خواباندن پتروشیمی ها و صنایع بازای گازرسانی به مناطقی با قابلیت استفاده از حامل های دیگر است خیانت همین است و البته در این خسارت همه من جمله آقای زنگنه هم مقصر است اما کو رسیدگی و پاسخگویی و بازخواست در قبال ترک فعل عدم تنوع بخشی بخش مسکونی و تجاری کشور ....و حال باز هم همان سیاست و بجای راهکار جایگزین تنوع بخشی به حامل های انرژی بدنبال پروژه های ذخیره سازی گاز و هزینه کرد بسیار بر روی خطوط گازرسانی و تعویض خطوط فرسوده که این بودجه می بایست صرف تنوع بخشی انرژی کشور شود
ناشناس۳۴۰۱۱۴۰۱۵:۰۹:۵۳ ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
مرگ خوبه برای همسایه؟ شما خودت حاضری نفت مصرف کنی به جای گاز؟ چرا به روستاها که میرسه باید نفت مصرف کنند؟
ناشناس۳۴۰۰۰۲۱۱۳:۰۹:۱۴ ۱۴۰۲/۱۲/۹
این سرما برای دولت سود سرشاری دارد با صدور قبض های گاز
ناشناس۳۴۰۰۰۴۱۱۳:۲۷:۵۵ ۱۴۰۲/۱۲/۹
10 درصد مصرف داخلی هم گاز صادرات نمی شود!! اما تا 5 درصد آن گاز وارد می شود!
ناشناس۳۴۰۰۶۱۴۲۳:۴۷:۰۳ ۱۴۰۲/۱۲/۹
اشتباه استراتژیک گازرسانی به شهر ها بوده است با پیری جمعیت و فرسودگی لوله ها قطعا شاهد ادامه اینگونه حوادث خواهیم بود حال زلزله و انفجارات گاز بعد از آن که حتی خود دارد ،بایستی نظیر بسیاری از کشورها انرژی الکتریکی آنهم نه با گاز با قابلیت صادرات ،بلکه نیروگاه های با سوخت فسیلی در کنار سواحل ایجاد و موازات توسعه انرژی تجدید پذیر برای تولید برق انجام میشد و برق به شهرها و مناطق مسکونی ارسال میشد نه گاز....در منطقه شمال کشور بسیاری از لوله ها زنگ زده و پوسیده شده و آماده حادثه هستند...اما چه کسی گوش می‌دهد ... ترکیه 30درصد آنرژی برق خود. را از انرژی تجدید پذیر میگیرد ما در جاده سمنان و دامغان و لوشان بدلیل شدن باد نمی‌توانیم ماشین را در جاده کنترل کنیم آنوقت می رویم و نیروگاه گازی می زنیم ...
ناشناس۳۴۰۰۶۰۸۲۳:۴۵:۰۷ ۱۴۰۲/۱۲/۹
اصولاً تک محور نمودن گرمایش مبتنی بر گاز طبیعی و حذف سایر حامل های گرمایشی نظیر گازوییل و نفت سفید (در ژاپن حامل گرمایشی نفت سفید است )که ماده با ارزشی جهت صادرات و تولید فرآورده ارزاور در صنایع پتروشیمی است اشتباه بوده است و کسی هم پیگیر اصلاح نمی باشد ،مضاف بر ان عدم رعایت استانداردهای گازرسانی که در کل صنایع تعمیم یافته موجب افزایش مخاطرات شده ..عدم نظارت بر خرید های خطوط لوله و واردات خطوط لوله چینی و متفرقه با بهانه تراشی تحریم ، علی رغم تولیدات داخلی بواسطه کمیسیون های دلاری خرید هم ....در کشوری که مهد انرژی تجدید پذیر است و اروپا آرزوی ۳۰۰ روز آفتابی آن را دارد و بادهای ۲۰۰ روزه سیستان و بلوچستان و لوشام و سمنان... با اصرار عده ای منتفع در لوله کشی بین شهری مستمرا شاهد لوله کشی گاز حتی به روستاهای در حال تخلیه بواسطه خشکسالی و تغییرات اقلیمی هستیم ...خط لوله ارسالی به پاکستان سالهاست با پنج میلیارد دلار بودجه احداث آن( از ده سال قبل) زیر خاک در حال پوسیدن است چه کسی پاسخگوی اضرار ملی است ...حال بگذارید زلزله تهران بیاید آنوقت هنر مافیای گاز رسانی آنهم با میلیونها متر مکعب گاز داخل خطوط لوله درون شهر تهران ، در بحبوحه زلزله آشکار میشود...چه کسی بخاطر تحمیل هزینه گزاف لوله کشی و‌گاز سانی گاز به دورترین روستاها مواخذه میشود چه کسی بخاطر سو مدیریت تبدیل کشور تولید کننده گاز به واردکننده گاز بخاطر سیاست اشتباه گازرسانی و اتلاف منابع مواخذه میشود احداث خطوط هزینه بر گاز در سراسر کشور و هزینه سنگینتر تعویض و نگهداری آنها را چه کسی پاسخگوست ...گاز با ارزش ارزاور را با یارانه نجومی در بخاری‌ها میسوزانیم مگر اینهم کار دشمن است یا عده ای در این لوله کشی های غیر اقتصادی و پر مخاطره در کشور زلزله خیز ایران منتفع هستند....
ناشناس۳۳۹۹۸۹۸۱۱:۱۵:۴۹ ۱۴۰۲/۱۲/۹
همه چیزمان شده هشدار. همه چیز داریم اما همه چیزمان شده هشدار و استرس و کمبود و ... .
ناشناس۳۴۰۰۱۴۲۱۴:۴۷:۲۸ ۱۴۰۲/۱۲/۹
توی کشورهای پیشرفته گاز با قیمت واقعی به اضافه مالیات به مردم می‌دن، برای همین نیاز به هشدار نیست، مردم خودبخود کم مصرف می‌کنن!
ناشناس۳۴۰۰۳۵۹۱۸:۲۰:۰۵ ۱۴۰۲/۱۲/۹
توی کشورهای پیشرفته، حقوق و دستمزد را هم متناسب با قیمت مثلا گاز میکنند. اگر مثل دولتمردان ما عمل میکردند همه حقوق بگیران و دستمزدبگیران محو میشدند. تورم ۴۵ درصد افزایش حقوق ۲۰ درصد. تازه دولت به ۲ درصدی که مجلس اضافه کرده انقورت میاره!
ناشناس۳۴۰۰۶۱۶۲۳:۴۷:۵۳ ۱۴۰۲/۱۲/۹
اگر به آمار کشورهای اروپایی دقت کنید بیشترین میزان اشتغالزایی در بخش ایجاد ،احداث و توسعه انرژی های تجدید پذیر نظیر ساخت مزارع کوچک ،متوسط و بزرگ نیروگاه های بادی و خورشیدی است ایران با پتانسیل بالای این موارد براحتی میتواند با ایجاد چنین مزارعی از سرمایه های کوچک تا متوسط و بزرگ ساختاری جهت صادرات برق تولیدی که منطقه تشنه آنست ایجاد کند و اشتغالزایی نیز ثمره آن خواهد بود این مورد به مسأله کمبود و واردان بنزین نیز کمک خواهد کرد با تولید انرژی ارزان برق تجدید پذیر آن ا جایگزین گاز طبیعی کرده و گاز طبیعی و ال پی جی بعنوان سوخت خودرو ها بکار گرفته شود این موارد تجربیات متعدد جهانی نیز دارد منتها لازمه اش برنامه ریزی و اجرای سریع این موارد با کمک مردم و حتی بخش نظامی است ،اما مافیای واردات بنزین ،مافیای گازرسانی که پیوسته در حال لوله کشی به مناطقی که در حال تخلیه بواسطه گرمایش زمین و خشکسالی هستند چرا باید برخلاف دنیا ایران دارای بزرگترین شبکه پر خرج گازرسانی باشد آنهم کشوری که شهرهای متعدد زلزله خیز داشته و با پیری جمعیت و مجتمع های مسکونی متراکم هر روزه شاهد انفجارات متعدد کاری هستیم این لوله کشی ها ما را از دولت صادر کننده گاز به وارد کننده تبدیل کرده اند مسعولین چرا ورود نمی‌کنند
ناشناس۳۳۹۹۹۱۴۱۱:۲۷:۳۵ ۱۴۰۲/۱۲/۹
به اندازه چند ده میلیون بشکه نفت(هیچ وقت بیشتر از 6 میلیون هم تولید نشد) گاز مصرف می شود ولی باز کم هست که نشان از مصرف بی رویه هست
ناشناس۳۳۹۹۹۹۸۱۲:۴۴:۳۴ ۱۴۰۲/۱۲/۹
منابع گاز ایران تا 800 سال دیگه تموم نمیشه. اما تولید ما از قطر هم کمتره. این اسمش مصرف بی رویه نیست. عدم تولید است
ناشناس۳۴۰۰۱۰۵۱۴:۲۳:۴۶ ۱۴۰۲/۱۲/۹
دوست عزیز تولید گاز ایران از قطر بیشتر هست هیچ 3 الی 4 برابر کشورهای هم جعیت ایران گاز مصرف می کنید
ناشناس۳۴۰۰۱۸۹۱۵:۲۳:۰۴ ۱۴۰۲/۱۲/۹
جمعیت و منابع انسانی و مهندسی ما چند برابر قطر است؟ قطر از استان قم ایران هم کوچکتر است
ناشناس۳۴۰۱۰۴۴۱۳:۲۸:۵۵ ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
چه ربطی داشت؟!!
ناشناس۳۴۰۰۶۳۷۰۰:۰۲:۰۱ ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
احتمالا 80000هزار سال است
ناشناس۳۳۹۹۹۲۳۱۱:۳۵:۴۲ ۱۴۰۲/۱۲/۹
مگه نمیگفتن مشکل گاز را حل کردیم ؟! چرا باز یه بار امسال زیر صفر اومد دوباره مشکل گاز ایجاد شد بله مردم باید صرفه جویی کنند ولی وعده مسئولان چه شد ؟!
ناشناس۳۳۹۹۹۹۹۱۲:۴۵:۱۹ ۱۴۰۲/۱۲/۹
اگه مشکل گاز رو حل کردن پس چرا مدارس هر روز تعطیله؟ مگه ما بچه بودیم با وجود برف سنگین و سرمای شدید مدرسه نمی رفتیم؟
ناشناس۳۴۰۰۰۶۵۱۳:۴۶:۵۳ ۱۴۰۲/۱۲/۹
مردم ایران رکورددار مصرف گاز و سایر حامل های انرژی در دنیا هستن تا زمانیکه بی رویه مصرف کنیم مشکل گاز و بنزین و غیره حل نمی شود.
ناشناس۳۳۹۹۹۳۰۱۱:۴۰:۵۱ ۱۴۰۲/۱۲/۹
اوائل انقلاب بخاری ها نفت سوز بود و خیلی راحت روزانه 5 لیتر نفت داخل بخاری می ریختیم و خانه ها را گرم می کردیم حالا مجبوریم برای اینکه گاز استان های شمالی و مناطق سردسیر قطع نشود گاز کم مصرف کنیم و خانه مون کمی سرد است.
ناشناس۳۴۰۰۰۴۶۱۳:۳۰:۲۴ ۱۴۰۲/۱۲/۹
آن وقت ها یکی بخاری می‌گذاشتند و گرم می کردن الان هر اتاق یک بخاری و یا شوفاژ
ناشناس۳۳۹۹۹۳۴۱۱:۴۳:۵۸ ۱۴۰۲/۱۲/۹
در هیچ کشور اروپایی شما اینطور بی رویه مصرف کردن انرژی و آب را نمی بینید ما خودرو های پر مصرف و کیفیت پایین داریم و حمل و نقل عمومی ما ضعیف است ولی خودمان هم برای انجام دادن امور روزمره از خودرو استفاده می کنیم و کلا کم تحرک هستیم کل خانه را شبیه حمام گرم می کنیم و حتی در زمستان با تیشرت و شلوارک در خانه می گردیم ! در طول شب برق تمام اتاقها بی دلیل روشن است آب را بی رویه مصرف می کنیم مثلا برای شستن سبزی یا حمام سه برابر مورد نیاز آب مصرف می کنیم و حتی فرش را با آب فراوان در حیاط منزل می شوییم ! درست است که از طرف دولتها کوتاهی های فراوان صورت می گیرد ولی مردم هم بی رویه مصرف می کنند
ناشناس۳۴۰۰۰۰۱۱۲:۴۶:۱۸ ۱۴۰۲/۱۲/۹
شما هیچ جای دنیا هم نمی بینید تولید یک کشور کوچک چند برابر تولید یک کشور بزرگ باشه. الان چرا قطر چند برابر ایران گاز تولید می کنه؟
ناشناس۳۴۰۰۶۱۱۲۳:۴۵:۴۱ ۱۴۰۲/۱۲/۹
عجیب است... چرا اصولاً برای روستاها و شهر های کوچک که مسأله آلودگی نداشتند و زلزله خیز هم بودند ، حامل های گرمایشی نفت سفید و گازوییل را حذف کردیم و بجایش با هزینه زیاد لوله کشی گاز پر هزینه احداث و نگهداری ،آنهم با تخصیص میلیاردها دلار بودجه ای که می‌توانست در سایر زیرساخت ها مورد استفاده قرار گیرد، انجام دادیم آنهم با یارانه نجومی،....با این سیاست نادرست ، گاز با ارزش را که قابلیت صادرات ومیلیاردها دلار ارزآوری درصنایع تبدیلی پتروشیمی داشت در بخاری‌ها با سوزاندیم نابود کردیم و اکنون با ناترازی گاز مواجه و به زودی به وارد کننده گاز تبدیل میشویم ...ژاپن هم‌اکنون از نفت سفید بعنوان حامل انرژی استفاده میکند... نروژ با آن سرمای زیاد و اینکه ۴۰ درصد صادرات گاز اروپا را تامین می‌کند هنوز به روستاهای خود گازرسانی نکرده ،این اشتباه گازرسانی ادامه دار از کجا شروع شد مگر ما نباید اشتباهات را اصلاح کنیم اتاقهای فکر کجا هستند ...ظاهراً اگر اقدامی هر چند اشتباه در یک مرحله تصپیت شد همچنان استمرار می یابد و بازنگری نمیشود
ناشناس۳۴۰۰۰۳۰۱۳:۱۴:۱۸ ۱۴۰۲/۱۲/۹
شما که نصیحت می کنی این کارها را انجام میدی ما انجام نمیدیم در همه جای دنیا که هر جا نفعتان باشد مثال میزنید مسئولین میان چاره اندیشی میکنن مثلا خودرو کم مصرف میسازن خونه عایق میسازن وسایل گرمایشی با راندمان بالا میدن و...
ناشناس۳۴۰۰۰۷۹۱۳:۵۸:۵۹ ۱۴۰۲/۱۲/۹
حق با شماست ما که زورمان به مسئولان نمی رسه که درست و اصولی و علمی کار کنند اقلا خودمان درست زندگی و مصرف کنیم
ناشناس۳۴۰۰۱۷۵۱۵:۱۰:۰۶ ۱۴۰۲/۱۲/۹
چرا نمیرسه مگر نه اینکه قرار بود مسئولین خدمتگزار و مردم ولی نعمت باشند
ناشناس۳۴۰۰۰۴۲۱۳:۲۹:۰۳ ۱۴۰۲/۱۲/۹
خودرو هم مشکل مصرف بالای بنزین نیست؟
ناشناس۳۴۰۰۱۰۸۱۴:۲۶:۱۸ ۱۴۰۲/۱۲/۹
سرکوب قیمت بنزین وقتی تورم بالا هست عامل مصرف بیشتر و قاچاق می باشد
ناشناس۳۴۰۰۲۱۸۱۵:۴۰:۳۴ ۱۴۰۲/۱۲/۹
لطفا از سرکوب حقوق و دستمزد و قدرت خرید اکثر مردم هم بگو. این مسایل مثل دانه های زنجیر به هم پیوسته اند درشت نمایی یکی و نادیده گرفتن بقیه نه تنها بی نتیجه خواهد بود بلکه اوضاع را وخیمتر خواهد کرد.
ناشناس۳۴۰۰۲۸۵۱۶:۳۶:۳۰ ۱۴۰۲/۱۲/۹
دستمزد شما در این چند سال چندین برابر شده اما قیمت گاز به اندازه آن افزایش نیافته و بنزین که دیگر هیچ
ناشناس۳۴۰۰۲۲۶۱۵:۴۶:۳۶ ۱۴۰۲/۱۲/۹
سرکوب دستمزد کارگران خوبه فقط بنزین باید گران بشود !!1
ناشناس۳۳۹۹۹۴۴۱۱:۵۱:۰۱ ۱۴۰۲/۱۲/۹
تا چند روز پیش که میگفتین همه چی گل و بلبله اما تو وضعیت حاد نشون میده که چند مرده حلاجین!!!
ناشناس۳۴۰۰۰۴۳۱۳:۲۹:۲۹ ۱۴۰۲/۱۲/۹
چه ربطی داشت؟!!
ناشناس۳۴۰۰۰۹۷۱۴:۲۰:۲۱ ۱۴۰۲/۱۲/۹
اخبار 3 هفته اخیر را مرور کن و ببین چطوری میگفتن که با مدیریت جهادی تولید و توزیع گاز را مدیریت کرده اند که انهم هوا گرم بود.
ناشناس۳۴۰۰۲۸۶۱۶:۳۷:۰۳ ۱۴۰۲/۱۲/۹
چه ربطی داشت باز؟
ناشناس۳۴۰۰۵۵۲۲۲:۳۴:۱۰ ۱۴۰۲/۱۲/۹
تو رو که نمیشه بیدار کرد.به خوابت ادامه بده عزیز!
ناشناس۳۳۹۹۹۵۹۱۲:۰۶:۰۵ ۱۴۰۲/۱۲/۹
فقدان مدیریت موضوعات مختلف در سطح کلان موجب شده در هنگام بحرانها به التماس بیفتند.
ناشناس۳۳۹۹۹۷۵۱۲:۱۶:۴۶ ۱۴۰۲/۱۲/۹
تاوان ناتوانی مدیران ناکارآمد را باید مردم پس بدهند؟ برای یکبار هم شده لطفا دست اندرکاران از خودشان بپرسند، چرا همه چیز به مرز هشدار رسیده؟
ناشناس۳۴۰۰۱۲۰۱۴:۳۱:۵۳ ۱۴۰۲/۱۲/۹
قیمت پایین باعث مصرف بی رویه می شود !!
ناشناس۳۴۰۰۱۷۶۱۵:۱۱:۳۷ ۱۴۰۲/۱۲/۹
تنها چیزی که قیمتش پایین است حقوق و مزد کارگر و کارمند
ناشناس۳۳۹۹۹۷۶۱۲:۱۷:۲۷ ۱۴۰۲/۱۲/۹
انصافاً وقتی دم از رشد اقتصادی میزنیم دقیقا منظورمان چیست؟ رشد اقتصادی زیرساخت می خواهد مهمترین آن هم انرژی است. ما که نه ظرفیت مازاد گاز داریم، نه ظرفیت مازاد برق، نه آب و نه بنزین و ... چطور می خواهیم کارخانه جدید بزنیم یا ظرفیت تولید کارخانه های فعلی را بالا ببریم؟ به فرض که رشد تولید هم با همین وضعیت محقق شود، یعنی روز به روز باید از مردم بیشتر خواهش کنیم که کمتر مصرف کنند.
ناشناس۳۳۹۹۹۸۲۱۲:۲۵:۲۲ ۱۴۰۲/۱۲/۹
کشور را پر کردین از محصولات بی کیفیت چینی نتیجه آن هم شده مصرف بالای انرژی بعد به مردم فشار می آورید که شما زیاد مصرف می کنید !!!! چرا نمی گوییدخودرویی تولید می کنید و تحویل مردم می دهید که 3 برابر استاندارد جهانی مصرف می کند؟؟؟؟ چرا نمی گویید لوازم مصرفی مونتاژ و به بازار عرضه می کنید که چند برابر انرژی بیشتر مصرف می کند؟
ناشناس۳۳۹۹۹۸۴۱۲:۲۸:۵۱ ۱۴۰۲/۱۲/۹
مدیریتی در کشور دیده نمیشه
ناشناس۳۴۰۰۰۰۰۱۲:۴۵:۵۶ ۱۴۰۲/۱۲/۹
همین چند روز پيش بود سخنگوی دولت در مورد کم نبودن گاز سخن می گفت.
ناشناس۳۴۰۰۰۰۶۱۲:۵۳:۵۲ ۱۴۰۲/۱۲/۹
زمستان سخت. نه زمستان متوسط
ناشناس۳۴۰۰۰۲۴۱۳:۱۱:۲۷ ۱۴۰۲/۱۲/۹
روی دریایی از گاز زندگی می کنیم و کشورمان درگیر خشکسالی است و چندین سال است که سرمای عجیبی ندیده ایم ، اینکه بازهم از کمبود مینالید نشان می دهد که مشکل از جای دیگری است . طی بیست سال گذشته قطر با همان پارس جنوبی کشورش را آباد کرد .
علیجانی۳۴۰۰۰۲۵۱۳:۱۲:۱۲ ۱۴۰۲/۱۲/۹
دقیقا مدیریت ناکارامد در تولید گاز در کشوری که روی میلیارد ها بشکه نفت و گاز خوابیده و بهانه همیشگی تحریم.
ناشناس۳۴۰۰۰۵۷۱۳:۳۸:۵۲ ۱۴۰۲/۱۲/۹
چقدر صرفه جویی؟؟؟همش مردم باید تاوان بی کفایتی مسئولین رو بدن
ح۳۴۰۰۰۹۸۱۴:۲۱:۰۳ ۱۴۰۲/۱۲/۹
سلام دولت نرخ گازراشناوروبه قیمت تمام شده عرضه کندومصرف کنندگان رابه مصرف بیشتر تشویق نمایدمشترکان رادرسوددریافتی سهامدارکند.
ناشناس۳۴۰۰۲۳۲۱۵:۴۹:۰۰ ۱۴۰۲/۱۲/۹
دوست عزیز! سرطان یعنی رشد نا متوازن سلولها. اگه گاز را به قیمت جهانی برسانند ولی حقوقو دستمزد را به اون سطح نرسانند دچار سرطان اقتصادی خواهیم شد که کما بیش با آن دست به یقه هستیم!
محمد۳۴۰۰۳۱۵۱۷:۱۴:۵۱ ۱۴۰۲/۱۲/۹
چرا باید بابت همه چیز صرفه جوئی کنیم؟؟؟
باهر۳۴۰۰۳۵۰۱۸:۰۲:۳۷ ۱۴۰۲/۱۲/۹
ایران همانطور که در دنیا عملا تک‌محصولی هست و وابسته به درامد صدور نفت و‌گاز و‌پتروشبمی و مایعات گازی می باشد که با تحریم اوضاع اقتصادی ان در هم و‌برهم‌ میشود متاسفانه در تامین ماده اولیه انرژی هم برای داخل تک محصولی شده است و تمام انرژی که برای منازل و صنایع و‌ادارات و‌تجارت مورد نیاز هست فقط با گاز طبیعی تامین میشود و فاقد یک سبد تامین انرژی مثل گاز و انرژی اتمی و انرژی باد و‌انرژی خورشیدی و انرژی اب و انرژی موج‌و ..می باشد و اگر دمای هوا در زمستان کاهش یابد و یا تولید گاز کاهش یابد اوضاع مملکت و مردم بهم می ریزد. لذا اول باید فرهنگ‌صرفه جویی روی ان خیلی کار مستمر انجام‌گیرد تا مردم هشیار و بیدار شوند و در مصرف اب و برق و گاز نهایت صرفه جویی بنمایند. دوم باید سبد انرژی مصرفی ایجاد گردد و فقط و یا اکثرا منبع تولید ان گاز نباشد که خیلی خطرناک می باشد. سوم باید در ساختمان سازی معماری طوری تغییر یابد که اتلاف انرژی در انها کاهش یابد و بیشتر بتوان از نور خورشید و شرایط طبیعی برای گرمایش و سرمایش استفاده کرد و نظارت قوی و قوانین و استاندارد مطلوب وجود داشته باشد. چهارم باید در ساختمان های جدید مثل منازل قدیم اندرونی و بیرونی ایجاد گردد و قسمت اندرونی شامل اتاقهای خواب و استراحت و حمام و با سیستم گرمایشی و درب جداکننده از بیرونی باشد. ولی قسمت بیرونی که همان هال و پذیرایی و نشیمن باشد فاقد سیستم گرمایشی باشد چون مهمانان با لباس حضور می یابند و اعضای خانواده هم باید در ان با لباس کافی و گرم باشند تا اتلاف انرژی رخ ندهد و مجبور نشوند پنجره ها را باز کنند تا هوای ان خنک شود چون تا بخواهند سیستم گرمایش را تنظیم کنند زمان بر خواهد بود. و دستگاه پکیج هم باید در جوار حمام و نزدیک اتاقها باشد و فقط یک لوله و اتصال گاز در آشپزخانه برای اجاق گاز نصب شود و اجازه اتصالات دیگر داده نشود. در واقع در طراحی این ملاحظات انجام گیرد. و شرکت گاز یا پیمانکاران ان روی این مورد نظارت سخت‌گیرانه بکنند. و در ساختمانهای موجود هم این تغییرات بصورت اجباری انجام گیرد.
ناشناس۳۴۰۰۴۴۴۲۰:۵۲:۲۱ ۱۴۰۲/۱۲/۹
سخنگوی دولت: قطعی گاز و برق حتی در اوج مصرف هم نداریم. دبیرکل انجمن صنعت پتروشیمی: گاز اکثر پتروشیمی های کشور قطع است.
ایران۳۴۰۰۵۵۶۲۲:۴۴:۴۵ ۱۴۰۲/۱۲/۹
قطر زیر یوغ ۱۱هزار امریکاییست وامثال قطر ..بابا بفهمیم گاز وبرق وآب تمام شدنیست بخاطر دین ودنیا وشرع وخدا ووجدان هم که شده اسراف نکنید با کشورهای کوچک هم مقایسه نکنید خود زنی وتحقیر هم ممنوع ..باید صرفه جویی کرد چه اشکالی داره لباس گرمتر بپوشیم وشعله ها رو کمتر ولامپ های اضافی رو خاموش کنیم ..برای آینده هم باید بخاطر خداحواسمان باشد ..روایات متعددی از امامان داریم در زمینه اسراف
ناشناس۳۴۰۰۷۷۸۰۸:۴۲:۴۹ ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
تا یکی دو هفته پیش که اصلا زمستانی در کار نبود هوا بهاری بود.تازه چند روزه که زمستان معلوم شده و سرما اومده...
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

پربحث‌های هفته

  1. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  2. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  3. گزارش سازمان برنامه از کاهش تورم سالانه: وارد کانال ۳۰ درصد شدیم

  4. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

  5. روند نزولی بازار ارز ادامه دارد/ افزایش نرخ ارز در بحران‌های سیاسی، ناپایدار و موقتی است

  6. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  7. پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف

  8. بذرپاش:عزم دولت برای حل مشکل مسکن جدی است

  9. معاون وزیر کار: دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم رشد کرده است

  10. آسمان در اختیار متمولین؛ از بلیت هواپیمای نجومی تا خرید جت شخصی

  11. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  12. وزیر اقتصاد: تورم در سال ۱۴۰۳ کاهشی است

  13. توضیح رئیس سازمان صمت تهران درباره افزایش قیمت لوازم خانگی

  14. دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد  

  15. سقوط قیمت برنج ایرانی از ۱۵۰ هزار تومان به ۸۰ هزار تومان

آخرین عناوین