نظر عطریانفر درباره حمایت از لاریجانی/ روایت رئیسی از شکست تحریم‌ها

  4021114046 ۲۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

نظر عطریانفر درباره حمایت از لاریجانی/ روایت رئیسی از شکست تحریم‌ها

نظر عطریانفر درباره حمایت از لاریجانی

محمد عطریانفر، فعال سیاسی اصلاح طلب و عضو حزب کارگزاران درباره علی لاریجانی به فرهیختگان گفت: «در فضای سیاسی کشور بنده ناخواسته متهم به حمایت از لاریجانی هستم. این اتهام چندان هم غلط نیست. چون در نظریات اصلاح‌طلبی خود بیش از اینکه اسیر اسم‌ها باشم، تابع رفتارها هستم. خود را در التزام به رفتارها و کنش‌ها و سیره افراد می‌بینم.

لاریجانی البته دوست دانشگاهی من از گذشته‌های دور است. تجربه درخشانی در پارلمان داشت و شاید برخی رفتارها و نحوه مدیریت و دیدگاه‌های فرهنگی او را در عصری که صدا‌و‌سیما را مدیریت می‌کرد، نمی‌پسندیدم.

اما در پارلمان از وی گام‌های موثری در فهم ملی از اداره کشور دیدیم. حتی در مقاطعی، جمع‌بندی‌ این بود حضور وی به‌عنوان رئیس مجلس در رقابت با عارف، مرجح است و جمع‌بندی این بود که مدیریت مجلس در کسوت لاریجانی به‌دلیل سازگاری بیشتر با نظام موثرتر خواهد بود.

اما واقعیت تاسف برانگیز امروز این است شخصیتی مثل لاریجانی از دال مرکزی اصولگرایی اخراج شده. حادثه تلخی که در 1400 رخ داد و بدون هیچ حجت شرعی وی را رد صلاحیت کردند به‌حدی که رهبری هم واکنش نشان دادند و حضرات در شورای نگهبان هیچ کاری نکردند و عذر بدتر از گناه‌شان این بود که رطب و یابس‌هایی را بافته و ناموجه ارائه کرده و این چهره محترم را از حیز انتفاع ساقط کردند.

نکته دیگر اینکه اخیرا یکی از مشاوران نزدیک لاریجانی، هرگونه ارائه لیست از ناحیه او را منتفی دانسته و فعالیتی را برای وی میسر و مقدر ندیده است.»

عطریانفر درباره بیانیه میرحسین موسوی و سیدمحمد خاتمی در سال گذشته گفت: «رادیکالیسم، سم مهلک اصلاح‌طلبی است اگر رویکرد ما در کشور اصلاح‌طلبانه باشد، به قواعد اصلاح‌طلبی باید پایبند باشیم. اولا حرکت‌های سیاسی ما باید قانونمند باشد. می‌توان نظارت استصوابی را نقد کرد اما وقتی قانون شد، بدان ملتزمیم، ولی معتقد نیستیم. نمی‌توان خلاف آن هورا بکشیم. نقدمان را مطرح می‌کنیم اما مجبوریم به آن تمکین کنیم یا اگر خواستیم آن نباشد باید به روش قانونی آن را تغییر دهیم. قانونمندی خشونت پرهیزی، تحرک و اقدام اصلاحی امری قطعی بوده و کردار مسالمت‌‌آمیز از اصول اصلاح‌طلبی است...

 در جامعه اتفاقاتی رخ می‌دهد که در اختیار من و شما نیست، حادثه مهسا یکی از آنهاست. آیا مرحومه مهسا امینی اولین کسی بوده که مورد تعرض نیروهای انتظامی قرار گرفته است؟ خیر. هزاران نفر در یک دوره زمانی مورد تذکر قرار گرفتند.

این تذکر برخی قانونی و برخی خطا بوده است. در این میان اتفاقی رخ داد و عزیزی از دست رفت. این حوادث به‌خاطر اتفاقی کوچک نبوده است. نارضایتی‌های تلنبارشده‌ای است که در واقعه‌ای تلخ بیرون ریخته می‌شود. برخورد ما باید چه باشد، باید به‌دنبال حل مساله برویم. منطقا این را می‌پذیریم ممکن است نیروهای رادیکال و برانداز سوءاستفاده کنند، اما به بهانه اینکه چند نفر بخواهند شرایط را به‌هم بزنند و از آن سوءاستفاده کنند نباید صورت مساله را پاک کنیم.

به‌نظر می‌رسد در بیانیه موسوی ردی از عبور از نظام دیده می‌شود و این مفاد در دستور‌کار اصلاحات نیست. بیانیه خاتمی هم دلالت بر مرزبندی تمام‌عیار با نظریه جدید موسوی داشت. بیش از آنکه در مقام انتقال یک پیام باشد که بود -مطلعم بیانیه خاتمی قبل از اینکه موسوی بیانیه خود را صادر کند، برای انتشار آماده بود اما بنا به یک تقدیر و درست در زمان مناسب منتشر شد‌- ضمن اینکه تاکید روی اصالت دیدگاه‌های خاتمی داشت، ناخواسته و تقدیر‌گونه مرزبندی خود و اصلاحات را با بیانیه موسوی نشان داد.»

***

احتمال ائتلاف روحانی و لاریجانی منتفی است

منصور حقیقت پور،نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با برنا در مورد امکان ائتلاف لاریجانی و روحانی برای انتخابات مجلس دوازدهم،گفت: ائتلاف برای کسانی که دستشان پر باشد معنا دارد نه برای جریاناتی که نیروهایشان تایید صلاحیت نشده اند و دست شان برای ارائه لیست خالی است.

وی اظهار کرد: آنهایی نیز که دستشان پر است باهم ائتلاف نمی‌کنند؛ بر فرض مثال اعضای جبهه پایداری، حدادعادل و قالیباف نیز ائتلاف نمی‌کنند چه برسد به آقای لاریجانی و روحانی که نیروهایشان تایید نشده‌اند.

وی بیان کرد: ائتلاف روحانی و لاریجانی کاملا منتفی است چراکه کاندیدای لازم برای ارائه یک لیست مشترک را ندارند.

حقیقت پور تصریح کرد: در حال حاضر برخی از کاندیداهای مستقل  که تایید صلاحیت شده‌اند نیز انصراف داده‌اند. این انتخابات رقابت داخل خانواده اصولگرا حاکم خواهد بود و مجلسی تک ضلعی شکل می گردد.

***

حمله روزنامه جوان به پرویز شیخ‌طادی

در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر از پرویز شیخ‌طادی، کارگردان سینما که عمده آثار او در زمره آثار ارزشی طبقه بندی می شود تقدیر کرد. شیخ طادی در این مراسم با در دست گرفتن کراوات و روسری از افراط در زمینه های فرهنگی انتقاد کرد و هشدار داد که آن افراطی که درباره کراوات در اول انقلاب انجام گرفت اکنون برای روسری اتفاق نیفتد.

اما روزنامه جوان در نقد سخنان این کارگردان سینما  نوشت : «تقدیر و تجلیل برگزار‌کنندگان جشنواره فجر از او موضوع عجیبی است. به نظر می‌رسد امثال شیخ طادی‌ها به جای تقدیر باید در محکمه افکار عمومی پاسخگوی عملکرد ضعیف خود در اختصاص بودجه‌های سنگین سینمایی باشند.

اتفاقاً همین رزومه‌های مغشوش و تهی است که امثال شیخ طادی‌ها را به طلبکاری از انقلاب می‌کشاند. کسی که مخلصانه برای انقلابی که ده‌ها هزار خون پاک برایش بر زمین ریخته کاری کرده‌باشد، در یک مراسم رسمی برای سخن گفتن در اولین روز دهه فجر از تریبونی که در اختیار او قرار گرفته به سراغ چند نقطه ضعف احتمالی از انقلاب نمی‌رود و آن را برجسته نمی‌کند و به دنبال مچ‌گیری در مراسم جشن همان انقلاب نیست که اگر قرار بر غر زدن و انتقاد باشد، همه می‌دانیم که به هر پدیده تاریخی می‌توان نقد‌هایی وارد کرد.

این رفتار فقط از کسی بروز و ظهور پیدا می‌کند که خود می‌داند نه کارنامه هنری قابل‌توجهی دارد و نه شعله محبت و ارادت و ادبی که دست‌کم به اعتبار آن، بر منویات درون لجام بزند و حد نگه دارد.

تفاوت و عیار آدم‌ها اتفاقاً در چنین بزنگاه‌هایی خود را نشان می‌دهد. یکی می‌شود ابراهیم حاتمی‌کیا که با آن سابقه درخشان در سینمای دفاع مقدس در مراسم اختتامیه فجر از خود خرج می‌کند و خود را فیلمساز وابسته به انقلاب لقب می‌دهد تا همه بدانند فیلمساز انقلابی‌بودن برای او افتخار است و یکی هم می‌شود پرویز شیخ طادی با رزومه‌ای ضعیف و سؤال‌برانگیز که در جشن پیروزی انقلاب از محدودیت‌های برهه‌ای از انقلاب درباره کراوات و حجاب سخن می‌راند که لابد خود را فیلمسازی غیر‌وابسته بنمایاند.

بی‌شک در این بی‌احترامی پرویز شیخ طادی، رئیس سازمان سینمایی و دبیر جشنواره هم سهمی غیرقابل‌انکار دارند.»

***

چرا سخنان رهبری درباره ستاد اجرایی مهم است؟

اخیراً ویدئوی کوتاهی از دیدار رهبر انقلاب از نمایشگاه توانمندی‌های تولید داخل در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود که طی آن رهبری به وزیر نفت گوشزد می‌کنند که «ستاد اجرایی» بخش خصوصی نیست. 

 سازندگی درباره این موضوع نوشت: «این بیانات به چند دلیل اهمیت دارد؛ نخست اینکه ایشان بین بنگاه حاکمیتی غیردولتی و بنگاه بخش خصوصی تفاوت قائل‌اند و معتقدند که بخش‌ خصوصی شایستگی در اختیار گرفتن پروژه‌ها را دارد، نه بنگاه‌های دولتی و حاکمیتی غیردولتی.

دوم اینکه این اظهارنظر صریح، نقطه پایانی بود بر نگاهی که بخش خصوصی کشور را فاقد آمادگی و توانایی می‌داند. حل چالش‌های اساسی اقتصاد از ناترازی برق و گاز تا معضل آب، تضمین امنیت غذایی، توسعه زیرساخت‌ها و جهش فناوری بدون تردید وابسته به توسعه بخش خصوصی واقعی است. بخش خصوصی کشور امروز به حدی توانمند شده است که این نقش را بپذیرد.

سوم اینکه تا امروز گمان بر این بود که نظام حکمرانی در امور اقتصادی ترجیح می‌دهد بخش خصوصی را کنار بزند و امور را به بنگاه‌های حاکمیتی واگذار کند اما اظهارنظر صریح رهبری این گمان را باطل کرد.

چهارم اینکه ایشان با ورود ستاد اجرایی و نهادهای مشابه به پروژه‌های نفتی مخالفت کردند و به طور مشخص بخش خصوصی را شایسته حضور در پروژه‌های نفتی اعلام کردند.

این بیانات در کنار مرزبندی‌هایی که در گذشته از ایشان دیده‌ایم، نشان می‌دهد که رهبری در سپردن امور به بخش خصوصی اهتمام جدی دارند.»

***

روایت رئیسی از شکست تحریم‌ها

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز ملی فناوری فضایی با بیان اینکه حضور در فضا قدرت‌آفرین و ثروت‌آفرین است، اظهار کرد: تلاش کردند با تحریم ایران را متوقف کرده و در انزوا قرار دهند اما ۱۱ پرتاب انجام شده، تحریم‌ها و انزوای ایران را شکست داد.

وی ادامه داد: اقدامات انجام شده جلوه «ما می‌توانیم» است. همین کار، تحریم و تهدید را به فرصت تبدیل کرد. جوانان و متخصصان و نیروهای مسلح ما موجب شدند که برای کشور افتخار آفریده شود.

رئیسی با بیان اینکه ایران در بین ۱۰ کشور مطرح جهان در حوزه هوا و فضا قرار دارد، تصریح کرد: در دولت از ابتدا تمام تلاشمان این بوده که این صنعت مورد حمایت قرار گیرد. ما می توانستیم خیلی پیشتر از این این عرصه‌ها را فتح کنیم و در مدار ژئو قرار بگیریم. برخی نمی خواستند. که مهم نیست، مهم آن است که ملت ایران اراده کرده در فضا حضور قدرتمندی پیدا کند. آن‌ها هم خواهند فهمید، ملتی که اراده کرده در ۲۲ بهمن استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی و پیشرفت خودش را دنبال کند، با اراده خود می‌خواهد بر اراده‌های دیگر فائق آید.

رئیس جمهور همچنین گفت: این پرتاب‌ها در دل مردم امید ایجاد می کند. آنها دنبال القای ناامیدی هستند ولی مهم نیست چون دانشمندان ما نوآوری و ابتکارات و خلاقیت‌هایی عرضه می کنند که هرکدام از آنها کارهای بزرگی بوده و قابل تقدیر است.

***

هوادار رانتی و خسارت به فدراسیون فوتبال

تابناک نوشت: « در حالی‌که گفته می‌شود، حدود ۵۰۰ تن با هزینه فدراسیون، وزارت ورزش یا وزارت فرهنگ‌وارشاد اسلامی برای تشویق تیم ملی به دوحه اعزام شده اند، یکی از همین تماشاگران و هواداران سازمان یافته در جریان بازی با امارات، بر خلاف قوانین مسابقات، وارد زمین شد و به بهانه نشان دادن تعصب خود به پرچم ایران، صحنه های زشتی خلق کرد.

تیم ملی با شکست امارات، در حالی با صدر‌نشینی به مرحله حذفی صعود کرد که در جریان برگزاری آن دیدار یکی از به اصطلاح هواداران تیم ملی که لباس یکدست با گروه اعزامی به تن داشت، وارد زمین شده و باعث گشت تا دقایقی این مسابقه متوقف شود.

 به خاطر رفتار این هوادار، فدراسیون فوتبال کشورمان ۳۰۰۰ دلار توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا جریمه شد اما نکته قابل توجه اینکه به تازگی کنفدراسیون آسیا به فدراسیون فوتبال ایران تذکر داده، در صورتی که این رفتار از سوی تماشاگران ایرانی‌ در بازی‌های مراحل بعدی تکرار شود فدراسیون ایران این بار پنج برابر یعنی ۱۵ هزار دلار جریمه نقدی خواهد شد! 

فارغ از کج سلیقگی در مدیریت پوشش این افراد که انگار یک لباس واحد با یک سایز را برای چاق و لاغر انتخاب کرد و بر تن همگی آنها پوشانده است، و همچنین جایگاه بلیت‌هایشان را تقریبا در یک نقطه از ورزشگاه متمرکز کرده است، به ناآشنایی اغلب آنها با نحوه صحیح تشویق می‌رسیم.

حالا این پرسش پیش می‌آید که آیا هواداران و تماشاگران اعزامی به قطر، دست کم برای یک جلسه آموزشی و توجیهی، گرد هم نیامدند و آیا معاونت فرهنگی وزارت ورزش نسبت به آیین‌نامه مسابقات آنها را مطلع نکرده است؟!...

اگر این افراد که شاید بعضی‌های‌شان حتی یک بار هم به ورزشگاه‌های داخلی نرفته‌اند و فضای سکوهای فوتبالی را درک نکرده‌اند، برای تشویق تیم ملی و کمک به ملی‌پوشان اعزام شدند؛ این رفتار با هدف تعریف‌شده در تضاد است و مقصر این واکنش‌های احساسی نیز مسئولان مربوطه هستند.

این رخداد مصداق بارز هزینه کور و بی‌هدف در کار فرهنگی است که منجر به مخارج مالی و معنوی بیشتر برای کشور شده است.»

***

وقتی محصولی به لایحه حجاب افتخار می‌کند

به گزارش ایسنا، صادق محصولی، دبیرکل جبهه پایداری در نشست داخلی اعلام موجودیت سازمان جوانان این حزب در پاسخ به این پرسش که برای مسئله حجاب، آموزش و پرورش و مشکلات مبتلابه جامعه جبهه پایداری چه برنامه‌ای دارد، گفت: جبهه انقلاب باید نامزدهایی انتخاب کند که تمامی ارکان شریعت را پاسداری کند و حجاب یک از مهمترین ضرویات اسلام است. لایحه حجاب که پیگیری شد از کارهای دوستان جبهه انقلاب در مجلس است.

وی درباره لیست مستقل یا مشترک جبهه پایداری در انتخابات پیش‌رو، گفت: چون در شرایط فعلی یک ماه تا انتخابات مانده نمی.شود دقیقا در مورد وجود لیست واحد از طرف جریان غربگرا نظر داد؛ البته ما خودمان را محدود نکردیم و با جریان‌های انقلابی گفت‌وگو می‌کنیم و انشاءالله با توجه به شرایط ناظر بر فضای انتخابات تصمیم‌گیری می‌کنیم.

***

زاکانی: امروز پرونده نگهداری و درمان معتادان متجاهر در مراکز شهرداری بسته شده

به گزارش ایرنا، علیرضا زاکانی، شهردار تهران در مراسم بهره‌برداری از فاز دوم مرکز تربیتی آموزشی و درمانی یاورشهر گفت: با همراهی و همکاری مردم و دستگاه های متولی موضوع معتادان متجاهر در تهران به نتیجه رسیده و در ادامه سیر رفع آسیب های اجتماعی به سراغ کودکان کار و همچنین زباله گردان می رویم.

وی افزود: در این مسیر نیز از مردم و همچنین دستگاه های قضایی، سازمان بهزیستی، کمیته امداد، نیروی انتظامی، استانداری، فرمانداری، ستاد مبارزه با مواد مخدر انتظار همکاری داریم.

وی افزود: برای رفع آسیب‌ های اجتماعی گام اول شناسایی آسیب‌ ها است و تا زمانی که آسیب‌ها را شناسایی نکنیم نمی‌توانیم گام‌های بعدی را برای رفع آنها برداریم.

وی اظهار کرد: امیدوارم در تهران به روزی برسیم که دیگر شاهد حضور معتادان متجاهر نباشیم و هیچ کودک خیابانی و زباله‌گرد و متکدی در شهر تهران تردد نکنند و این موضوع نیاز به همکاری و مساعدت مردم دارد.

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۷۸۲۳۲۲۰:۵۹:۰۲ ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
جناب آقای رییس جمهور،یکی از مهمترین موارد در تحریم تامین امنیت غذایی کشور است ، کشور ما باید در جهت تامین امنیت غذایی و در راستای انطباق با تنش آبی ادامه دار به سمت تکنولوژی های کشاورزی مدرن مطابق تجارب دنیا برود .کشاورزی به روش سنتی، با شرایط فعلی منابع آب بیش از این فاقد بهره‌وری لازم است .. ،.لذا باید نظیر صنعت هسته ای و هوا فضا ،بخس کشاورزی کشور هم دانش محور و متحول شود و به سمت کشاورزی مدرن دنیا با بازده بالا و کم آب بر نظیر کشت عمودی هیدروپونیک و ایروپونیک مبتنی بر فناوری برود روش‌هایی که منجر به ۹۰ درصد مصرف آب کمتر خواهد شد ...در دنیا کشت در مزار ع عمودی در مساحت کم و بصورت طبقاتی معادل ۲۰۰ هکتار فضا ی کشت احداث شده و در حال بهره‌برداری است .. بعنوان نمونه پلنتی(planty)، یک تولیدکننده‌ی سبزیجات صنعتی و در ابعاد بسیار بزرگ از مزارع عمودی است و موجب افزایش عملکرد محصولات تا بیش از 350 برابر نسبت به کشاورزی سنتی شده است ...کشاورزی فعلی ایران در زمین های کوچک و با روش سنتی منجر به اتلاف منابع آب ،غیر علمی فاقد بهره‌وری است باید کشاورزی منفرد قطعه قطعه و آبیاری سنتی باید کنار گذاشته شود و باید مجتمع های کشاورزی با پشتیبانی کارشناسی دولت با روش های نوین موجود در جهان جایگزین گردد نمونه های از کشت های عمودی در دنیا در ابعاد صنعتی ...بعنوان نمونه شرکت «آپ‌وارد فارمز» (Upward Farms) در حال ساخت بزرگترین مزرعه عمودی سرپوشیده جهان در شهرستان لوزرنِ پنسیلوانیا، است . ، این تاسیسات، 250000 فوت مربع است و در اوایل سال 2023 شروع به کار و گیاهان میکروگرین را تامین خواهد کرد. این مرکز با استفاده از پلتفرم آکواپونیک، سبزی تولید و از کود ماهی برای بارور کردن گیاهان استفاده می‌کند. انتظار می‌رود که این شرکت، بیش از 100 میلیون گالن آب را ذخیره کند و بیش از 120 هکتار از زمین را در هر سال حفظ کند.و یا مزرعه عمودی شرکت نوردیک هاروست (Nordic Harvest) در دانمارک نیز با فناوری‌های اختصاصی YesHealth Group ، رباتیک، سیستم‌های هیدروپونیک، نورمصنوعی LED و نرم‌افزار هوشمند، اپراتورها را قادر می‌سازد تا در سال، 15 برداشت محصول داشته باشند چنان‌که با همین وسعت کشت در کشاورزی سنتی فقط دو بار می‌توان برداشت محصول در سال داشت. اولین مزرعه‌ی عمودی در صنعت مهمان‌نوازی با عنوان «های کیوب»(HyCube™) در سال 2018 توسط تیم ECG در مرکز جهانی اورلاندو ماریوت تاسیس شد. این مرکز، بزرگ‌ترین مزرعه عمودی جهانی با 200 هکتار فضا است. این شرکت در آوریل 2019، به کارِلا تغییر نام دارد و سپس دومین مزرعه را در مقیاس بزرگ‌تر در اورلاندو در مارس 2020 و بعد از آن سومین مزرعه را در آتلانتا در سال 2021 تاسیس کرد و مزرعه دیگری در هوستون و هم‌اکنون در حال ساخت پنج مزرعه دیگر در شهرهای مختلف ایالات متحده است. همچنین این شرکت مزارعی در کویت، سنگاپور و مونیخ راه‌اندازی کرده است. محصولات تولیدی دارای سطوح بالاتر مواد مغذی، عاری از مواد شیمیایی و آفت‌کش‌ها و رشد محلی از ویژگی‌های اصلی این توسعه هستند. وقتی کاهو یا سبزه‌ها بدون مزاحمت از آفات، نوسانات دما یا آفت‌کش‌ها رشد می‌کنند، بهترین عملکرد خود را ارائه می‌کنند. طعم غنی و سبزیجات این مزارع در مقایسه با سبزیجات ارگانیک هم‌نوع، 50 درصد یا بیشتر، افزایش پروتئین، ویتامین و مواد معدنی دارد.
ناشناس۳۳۷۸۲۹۶۲۳:۰۶:۲۳ ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
راه نجات کشور اجرای قانون مشروعیت سنجی اموال و دارایی ها می باشد
ناشناس۳۳۷۸۵۴۴۱۰:۰۵:۳۹ ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
تصویب قانون عفاف و حجاب مهندسی شد برای بعد از انتخابات .
ناشناس۳۳۷۸۲۳۵۲۱:۱۱:۱۹ ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
این مردم گاها تحریم را احساس میکنند..
ناشناس۳۳۷۸۳۵۰۰۰:۳۲:۰۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
فساد اعلامی رشوه ۱۴۰ سکه ای از سوی آقای رائفی پور را شفاف سازی کنید دروغ بوه یا راست اگر دروغ بوده افشاگر باید مجازات شود اگر راست بوده نماینده مجلس باید مجازات سختی شود زیرا اعتبار مجلس را هم از بین برده است.
ناشناس۳۳۷۸۵۳۵۰۹:۵۴:۳۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
منظور آقای رئیسی بر طرف شدن اثر تحریم ها در حوزه هوا و فضا بوده نه مسائل اقتصادی
ناشناس۳۳۷۸۲۳۶۲۱:۱۵:۴۵ ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
آقای عطریانفر شما که ملتزم به قانون هستید چرا قوانین را در دوره پادشاهی رعایت نمیکردید ؟
ناشناس۳۳۷۸۴۶۹۰۸:۲۶:۵۵ ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
مثل اینکه مرغ دوستان اصلاح طلب یه پا داره و به حرفی که به غلط، آقای پزشکیان گفت هنوز پای بندند.اگر قرار باشه به گزارش نهادهای رسمی کشور اعتماد نشه که دیگه سنگ روی سنگ بند نمیشه.
ناشناس۳۳۷۸۲۶۹۲۲:۰۵:۳۳ ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
مقامات امنیتی کشور باید مواظب فتنه گری باشند فتنه ۴۰۲ را رقم نزنند
ناشناس۳۳۷۸۳۴۱۰۰:۲۳:۳۸ ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
لاریجانی هم بابت جلوگیری از تصویب قانون مالیات که شخصا جلوگیری کرد و هم در مصوبه برجام که جلوگیری کرد برای بررسی در مجلس باید پاسخگو باشد و نه مدعی
ناشناس۳۳۷۸۴۳۷۰۷:۵۲:۰۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
بایستی تمام‌اموال خانواده های سیاسیون اسبق و حاکم و بستگان درجه یک آنها فراجناحی چه آنهایی که مزارع عظیم پرورش ..دارند و چه آنهایی که با رانت سواپ انحصاری نفت به ثروت نجومی رسیدند و چه ... بایستی از نظر اموال مورد مشروعیت سنجی مطابق اصول ۱۴۲ و ۴۹ قانون اساسی و مصوب و ابلاغیه به قوه قضاییه سال ۹۸ قرار گیرند ...حضرت علی ع می فرمایند من با این خرقه و مرکب بر جایگاه خلافت آمدم اگر با بیش از این بروم خیانت کرده ام
ناشناس۳۳۷۸۳۶۸۰۱:۰۱:۵۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
جناب آقای رییسی ،یکی از مهمترین مسایل و معضلات کشور آب و خشکسالی است ؛ ۱-ایجاد کلونی های کشاورزی در غالب تعاونی با پشتیبانی دانش محور در جهت اصلاح روند فعلی با یکپارچه سازی زمین های کشاورزی و هدایت کشاورزی به سمت کشاورزی دانش محور بروز دنیا با بازده بالا و اتلاف کم آب ، نظیر کشت عمودی هیدروپونیک و ایروپونیک مبتنی بر فناوری روش‌هایی که منجر به 90درصد مصرف آب کمتر خواهد شد ...در دنیا کشت در مزار ع عمودی در مساحت کم و بصورت طبقاتی با دویست هکتار فضا ی کشت احداث شده و در حال بهره‌برداری است ،اشتغالزا بوده ، و نیازی به سمپاشی ندارد و محصول کاملا ارگانیک است و افزایش دمای هوا هم بدلیل بسته بودن شبکه آبیاری موجب تبخیر و هدر رفت آب نخواهد شد ۲-در جهت جلوگیری از تبخیر آب در پست سدها ،ایجاد پوشش ها روی سطح آب پشت سدها با روش های متداول نظیر پوشش شبکه‌ای با قابلیت جابجایی،لایه‌های محافظ الکلی و پلی‌اتیلنی در ابعاد نانو،پوشش‌های شش‌ضلعی ثابت،استفاده از توپ‌های پلاستیکی،بادشکن‌های گیاهی،استفاده از سقف‌های متحرک و سلول‌های خورشیدی،استفاده از پوشش‌های شناور در مناطق گرم و خشک،تغییر در ساختار ظاهری سد،پوشش‌های گنبدی و ورقه‌ای ،یا نصب مزارع خورشیدی متحرک روی سطح سد اولابه منظور مانع شدن از تبخیر آب پشت سدها و ثانیا استفاده از سطح آن برای تولید الکتریسیته خورشیدی نظیر بسیاری از کشورها ۳-ایجاد تصفیه خانه های متعدد در شهرها و بازگرداندن حداکثر مقدار آب قابل بازیافت به شبکه آب کشور ۴-تاسیس نهاد پلیس آب ،ممانعت از ایجاد فضای سبز چمن آب بر در اماکن عمومی و خصوصی و جایگزینی چمن مصنوعی و الزام آن جهت مجتمع های در حال احداث توسط مردم ۵-ایجاد مرکز کنترل کشت اقلیمی و نظارت کامل کشت اقلیمی بر مبنای پتانسیل کشت هر منطقه و آب و هوای هر منطقه متاسفانه اکنون شاهد کاشت برنج در کرمان و سمنان و هدر رفت آب بواسطه تبخیر هستیم ۶-نطارت کامل عملی نه صرفا شعار محور ،بر عدم‌کشت و صادرات محصولات آب بر بخصوص آب بر پنهان نظیر هندوانه که موجب اتلاف و صادرات منابع آب کشور به خارج میشود و آموزش و ارایه راهکار برای کشت محصولات دیگر توسط کارشناسان دولت ۷-ممانعت از ریزش رودخانه های آب شیرین سطحی به دریاهای شور ۸-بطور ضربتی باید کشاورزی تمام مناطق کشور مورد ارزیابی و راهکارهای فوق در مورد آنها در جهت اصلاح الگوی کشاورزی و افزایش بهره وری با کشاورزی دانش محور اعمال شوند ۹-نظارت بر انسداد واه های عمیق فاقد جواز و بروز رسانی مجوزها با توجه به وضعیت هر منطقه و تجمیع کشت ها در قالب تعاونی های کشت دانش محور ۱۰-استفاده از کشت فراسرزمینی و انعقاد قرارداد ۱۱- ممانعت از صادرات محصولات کشاورزی با ایجاد سردخانه ها و سیلوهای عظیم در جهت ذخیره سازی محصولات تولید شده در کشور و تضمین خرید محصول با قیمت منصفانه که مانع قاچاق محصولات به خارج کشور شود ۱۲-با توجه به اینکه تصفیه و بازگشت پساب بسیار ارزانتر از انتقال آب از دریا می‌باشد لذا اولویت بر احداث مراکز عظیم تصفیه پساب بایستی در دستور کار قرار گیرد
ناشناس۳۳۷۸۴۰۶۰۶:۱۰:۰۵ ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
لاریجانی و برادرانش بانی وضع موجود اند چرا حالا مدعی شده اند؟
ناشناس۳۳۷۸۴۲۲۰۷:۲۶:۵۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
اجازه دهند تماشاچی ها ی سلطنت طلب دوزاری و براندازان تجربه طلب و ... برن ورزشگاه با پول موساد و ساواک و سیا اتفاقا این کار در تمام جهان مرسومه در ایران هم باید انجام می شد در ورزشگاه های ایران هم همین کار را بکنید
ناشناس۳۳۷۸۴۲۴۰۷:۳۰:۳۹ ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
آقای شیخ طادی با مقایسه کروات و حجاب نشان دادند که هیچ سواد درست و حسابی نسبت به دین شان ندارد ‌‌.
ناشناس۳۳۷۸۴۸۱۰۸:۵۲:۰۸ ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
درست گفتید ایشان کراوات را با حجاب که دستور مستقیم خداوند است مقایسه کرده
ناشناس۳۳۷۸۹۱۲۱۶:۴۱:۵۸ ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
ربا هم جنگ با خداست ! چرا کسی به ربا گیر نمیده !
ناشناس۳۳۷۸۴۹۶۰۹:۰۸:۲۵ ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
عدم آگاهی ایشون نسبت به دین پیشکش _____ وقتی سعی میکنه قلاده‌ی تمدن نما و وَهم مدرنیته رو بجای هنجار و تکثُّر به هموطنان خودش تحمیل کنه نشون میده ایشون سواد اجتماعی و فرهنگی و هنری هم نداره
ناشناس۳۳۷۸۵۲۰۰۹:۴۲:۰۰ ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
وزیر ارشاد باید همانجا میزد توی دهن شخصی که توهین به غیرت و شرف مردم ایران کرد .
امیر حسین سلطان/تهران۳۳۷۸۶۰۱۱۱:۰۱:۴۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
می می خواهی دست از این باید و نباید گفتن های تان بردارید؟! الف که مطلب را یکطرفه به نفع شما پوشش میدهد و کامنت های مخالف را ملاحظه می کند که درج نماید فقط شما را به خدا اینقدر یکطرفه به قاضی نروید! هرچه بوده و گذشته دیگر بس است! لطفا حرمت افراد را نگهدارید .. والسلام
ناشناس۳۳۷۸۴۸۳۰۸:۵۳:۴۰ ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
بله از نظر رییسی تحریم بی اثر شده ولی در مجلس به دلیل نبود منابع ارزی به خاطر تحریم ارز کالاهای اساسی کم شد!!!!
ناشناس۳۳۷۸۵۳۳۰۹:۵۲:۱۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
زشت لایق خودت هست تابناک و نه بوسیدن پرچم کشور
ناشناس۳۳۷۸۶۷۳۱۱:۵۹:۲۵ ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
دم رییسی گرم. فکر کنید اگه تحریمها رو شکست نمیداد الان وضعیت مون چی بود؟!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  10. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  11. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  14. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  15. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  16. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  17. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  18. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  19. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  20. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  21. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  22. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  23. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  24. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  25. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

آخرین عناوین