برای برف‌بازی در تهران کجا بریم؟

  4021113093

 در این چند روز که دما در سراسر کشور و تهران کاهش شدیدی داشته و در ارتفاعات تهران برف زیادی باریده زمان خوبی برای برف‌بازی در تهران است. در این مطلب در مورد مکان‌های مناسب برای برف‌بازی در تهران صحبت خواهیم کرد.

 برای برف‌بازی در تهران کجا بریم؟

تفریحات زمستانی فقط اسکی‌کردن در پیست‌های گران‌قیمت نیست. برخی از ارتفاعات تهران نیز زیبایی و شرایط مناسبی برای برف‌بازی در تهران دارند.

 همه به‌خصوص کودکان علاقه شدیدی به برف‌بازی دارند. شاید یکی از زیباترین خاطرات کودکان، برف‌بازی با دوستان بعد از تعطیل‌شدن مدرسه باشد. ولی متأسفانه به دلیل آلودگی هوا در تهران و تغییر شرایط جوی و گرم‌شدن کره زمین مقدار بارش برف خیلی کم شده ولی همچنان در ارتفاعات برف می‌بارد.

 خیلی از افراد هستند که به اسکی‌کردن علاقه‌ای ندارند؛ ولی از تماشای منظره پوشیده از برف لذت می‌برند. یک نوشیدنی داغ در هوای سرد در یک کوهستان برفی یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌هایی است که هر انسانی در زندگی تجربه می‌کند.

 بیشتر بوستان‌ها و مناطق ییلاقی تهران با رسیدن فصل سرما سفیدپوش می‌شوند و مکان مناسبی برای برف‌بازی در تهران هستند.

 در مطلب دیگری در سایت الف به معرفی پارک‌های شمال شهر تهران، پارک‌های شرق شهر تهران و پارک‌های غرب شهر تهران پرداختیم. این پارک‌ها در ارتفاعات قرار دارند و در فصل زمستان و در هنگام بارش برف سفیدپوش می‌شود و برای برف‌بازی در تهران و آدم‌برفی درست‌کردن حسابی مناسب می‌شوند.

 بهترین مکان برف‌بازی در تهران

 پیست اسکی آبعلی تهران؛ تیوپ سواری و برف‌بازی در تهران

 پیست آبعلی از زیباترین نقاط تماشایی دماوند و جزو قدیمی‌ترین پیست‌های کشور است. برف‌بازی در پیست آبعلی تجربه‎ای خاطره‌انگیز است که خاطرات کودکی افراد را به یاد می‌آورد. از ویژگی‌های مهم این پیست فضای وسیع و مناسب آن است که به افراد مبتدی اجازه اسکی‌کردن را می‌دهد.

امکانات و تفریحات این پیست بسیار قیمت مناسبی دارند و البته فقط مخصوص زمستان نیستند. اسب‌سواری و تنیس از جمله ورزش‌های تابستانه این پیست هستند.

 قرارگیری هتل‌ها و رستوران‌های باکیفیت در نزدیکی پیست آبعلی باعث شده گردشگران زیادی را به خود جذب کند و در روزهای آخر هفته و تعطیلات بسیار شلوغ شود. تمام این پیست متعلق به عموم مردم نیست زیرا بخشی از آن متعلق به اداره تربیت‌بدنی و قسمتی دیگر به شرکت نفت تعلق دارد. تفریحات مهیج این پیست شامل موارد زیر است: 

  • اسکی
  • تله‌کابین
  • سه تله‌اسکی
  • تله سیژ
  • تیوپ سواری
  • سورتمه‌سواری

 آدرس پیست اسکی آبعلی تهران: استان تهران، شهرستان دماوند، ۵۷ کیلومتری تهران، جاده هراز

پیست آبعلی

 پیست اسکی بین‌المللی دیزین

 پیست دیزین در شمال تهران با ارتفاع ۳۶۰۰ از سطح دریا از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین پیست‌های اسکی در کشور و همچنین خاورمیانه شناخته شده است. بهترین زمان اسکی در پیست دیزین از آذرماه تا اردیبهشت‌ماه است. این پیست برای برگزاری مسابقات رسمی کشور نیز مورد تأیید قرار گرفته است. شیب مسیر، دارابودن نکات فنی خاص، امکانات رفاهی و طول مسیر از جمله مواردی است که آن را به محل برگزاری مسابقات تبدیل کرده است. پیست بین‌المللی دیزین در تهران علاوه بر اسکی برای برف‌بازی در تهران در روزهای سرد زمستان مکانی بسیار هیجان‌انگیز شناخته شده است.

 آدرس پیست اسکی بین‌المللی دیزین: استان البرز، کرج، جاده چالوس، جاده دیزین

پیست دیزین

 روستای رینه 

 رینه در فاصله ۹۰ کیلومتری شهر تهران قرار دارد. این شهر با آب‌وهوایی مطبوع و پربارش بین ساکنین شرق تهران طرف‌داران زیادی پیدا کرده است. از مهم‌ترین امتیازات این منطقه وجود چشمه‌های آب گرم آن است که خستگی یک روز برفی و برف‌بازی را از تن گردشگران در می‌کند.

 چشمه‌های آب گرم رینه از قله دماوند سرچشمه می‌گیرند و ناگفته نماند این قله سفیدپوش در زمستان چشم‌اندازی بسیار تماشایی به خود می‌گیرد. از دیگر امتیازات شهر رینه وجود اقامتگاه‌های مناسبی است که گردشگران می‌توانند این اتاق‌ها را برای یک سفر زمستانه خاطره‌انگیز، لذت‌بردن از تفریحات و برف‌بازی اجاره کنند.

 مسیر رسیدن به رینه با وجود پیچ‌وخم‌ها و گردنه‌های شیب‌دار با بارش‌های سنگین برف‌وباران بسیار خطرناک و لغزنده می‌شود. افراد هنگام رفتن باید از تجهیزات مناسب استفاده کرده و بااحتیاط و دقت رانندگی کنند. این مکان یکی از جاهای برف‌بازی اطراف تهران است.

 آدرس روستای رینه: استان مازندران، شهرستان آمل، خش لاریجان، روستای رینه

 شمشک تهران

 شمشک ییلاقی در شمال شرق تهران است که حرفه‌ای‌ترین پیست اسکی در آن واقع شده است. پیست شمشک از هیجان‌انگیزترین مکان‌ها برای برف‎بازی در تهران به شمار می‎رود که بسیار پرطرف‌دار است. پیست شمشک را فدراسیون اسکی به‌عنوان یکی از پیست‌های بین‌المللی کشور شناخته است.

 شمشک یکی از ییلاق‌های اطراف تهران است که با نورپردازی زیبایی تزیین شده است و علاقه‎مندان به اسکی باید تجهیزات مناسب به همراه خود داشته باشند و قبل از رفتن حتماً هواشناسی را بررسی کنند. علاوه بر برف‎بازی و تفریحات زمستانه این پیست باوجود هتل‌ها و اقامتگاه‌های جذاب و طبیعت زیبای زمستانه به مقصدی بکر برای سفر تبدیل شده است. از اواسط فروردین‌ماه تا پایان آذرماه بهترین زمان برای سفر و استفاده از تفریحات برفی شمشک است.

 آدرس: استان تهران، شهرستان شمیرانات، بخش رودبار قصران

برف بازی در تهران

 روستای گرمابدر تهران

 گرمابدر منطقه‌ای خوش‌آب‌وهوا در فصل زمستان است که در طول تمام فصل سفیدپوش می‌شود. گرمابدر که در اطراف فشم، لواسان و شمشک نیز واقع شده از دیگر جاهای مناسب برای برف‌بازی در تهران است. بخش حفاظت شده و اختصاصی در این مکان وجود دارد که برای برف‌بازی و تفریحات زمستانی گردشگران مهیّا شده است. این روستا یکی از روستاهای اطراف تهران است که درختان بلند و جنگلی زیبایی در آن وجود دارد که بسیار صحنه‌های جذابی برای عکاسی خلق کرده است.

 آدرس روستای گرمابدر تهران: استان تهران، شمیرانات، روستای گرمابدر

 بام تهران؛ خاطرات قدیمی برف‌بازی در تهران

 بدون شک تقریباً همه ساکنان تهران با بام تهران خاطره یا خاطره‌ها دارند. بام تهران که قسمت بالای ولنجک و ابتدای تله‌کابین توچال را شامل می‌شود یکی از بهترین و زیباترین نقاط تهران برای روزهای برفی است. اگرچه کمی اعصاب می‌خواهد تا با ترافیکش کنار بیایید؛ اما به لذت برف‌بازی می‌ارزد. مجموعه بام تهران به‌خاطر وجود چشم‌انداز منحصربه‌فرد کوهستانی و اینکه از مرتفع‌ترین نقطه شهر می‌شود تهران را دید و همچنین طبیعت دلچسب و مسیر پیاده‌روی آن بسیار موردتوجه است. در این نقطه اگر به ایستگاه یک توچال بروید که هم فال است و هم تماشا، اما اگر نرفتید هم مشکلی نیست و می‌توانید از برف‌بازی در تهران و سرخوردن روی برف‌های بام تهران حسابی لذت ببرید.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. آقایان «روحانی» و «ظریف»، نظری ندارید؟!

  2. نقد، آری؛ تندروی و توهین نه!

  3. دشواری پزشکیان در «راه» کابینه

  4. دولت و مردم تا دیر نشده کاری کنند...

  5. سردار رضایی: طرح نور تعطیل بردار نیست

  6. مناظر شهری دیدنی کره شمالی

  7. در اداره پست چه خبر است؟!

  8. دقیقا چه زمانی آمریکا خواست با ایران توافق کند؟!

  9. پزشکیان: به همه می گوییم در تشکیل کابینه کمک کنند اما آدمهای خودشان را معرفی می کنند

  10. انتقاد رسانه اصولگرا از اهانت به ظریف در حاشیه نمازجمعه / چرا برخی اعضای شورای شهر منتقد زاکانی شده‌اند؟

  11. نمونه ای از یک دیپلماسی موفق اقتصادی

  12. مرتضوی: تمام بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت کردیم

  13. واکنش وزیر ارشاد به استخدام برادرزاده اش در وزارت بهداشت

  14. صدور کیفرخواست رائفی‌پور/ واکنش زاکانی به تهدید استعفای برخی از اعضای شورای شهر/ ماجرای حمله تندروها به پویانفر

  15. آشی که نباید خیلی شور شود!

  16. تاکید قالیباف بر بررسی علل مشارکت پایین مردم در انتخابات/ یک پیشنهاد خوب به سعید جلیلی

  17. قالیباف: باید دغدغه‌ ۱۴ میلیون نفری که به پزشکیان رای ندادند لحاظ شود

  18. یک سیلی سخت دیگر به صهیونیست ها

  19. واکاوی علت حضور کمرنگ مردم در انتخابات

  20. زن و سیاهپوست بودن رقیب، برگ برنده ترامپ یا عامل شکست او ؟

  21. سخت است آقای پزشکیان ...

  22. با زنجیرزنان بی‌حجاب چه باید کرد؟  

  23. کاپشن پوشیدن پزشکیان یا استفاده او از کت و شلوار چقدر مهم است؟

  24. انسداد ۳۰۰ کیلومتر از مرزهای شرق ایران با دیوارهای ۴ متری

  25. ظریف: قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای باید رعایت شود/ آماده گفت‌وگو هستیم

آخرین عناوین