۲ نکته مهم در مورد حمله به نظامیان آمریکایی در اردن

  4021109049 ۶۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

مقاومت عراق به واسطه حمله اخیر به پایگاه نظامیان آمریکایی در اردن، هم تا حدی انتقام حملات اخیرِ آمریکایی ها به مواضع خود را گرفت و هم این پیام را به آن ها رساند که واشنگتن در چهارچوب معادلات منطقه ای، ابتکار عمل را در دست ندارد و همین مساله می تواند سناریوهای مرگباری را برای آن رقم بزند. موضوعی که برای دولت بایدن به شدت هزینه‌زا است.

۲ نکته مهم در مورد حمله به نظامیان آمریکایی در اردن

به گزارش الف؛ به تازگی پایگاه نظامیان آمریکایی در خاک اردن (در نزدیکی مرز سوریه)، هدف حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق قرار گرفته است. حمله ای که منجر به کشته شدن 3 نظامی آمریکایی و البته زخمی شدن بیش از 30 تن دیگر شده است و منابع آگاه از احتمال افزایش تلفات این حمله برای آمریکا خبر می دهند. 

در این راستا، شماری از تحلیلگران و سیاستمداران آمریکایی، حمله اخیر به پایگاه نیروهای آمریکایی در اردن را یکی از کم‌سابقه ترین و خونین ترین حملات علیه نیروهای آمریکایی در سطح منطقه خاورمیانه توصیف کرده اند و تاکید داشته اند که واشنگتن باید به این حمله واکنشی گسترده و قاطع نشان دهد. جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تنها اندکی پس از حمله به نیروهایی آمریکایی در اردن، به نوعی ایران را متهم اصلی این ماجرا دانست. 

البته که تندروهای آمریکایی نیز در موضع گیری هایی حتی خواستار انجام برخی حملات علیه ایران شده اند. منابع آگاه اعلام کرده اند که پس از حمله اخیر به پایگاه نظامیان آمریکایی در اردن، نشست فوری شورای امنیت ملی آمریکا با حضور مقام های ارشد دولت آمریکا برگزار شده و در مورد نوعِ پاسخ و واکنش آمریکا به حمله اخیر، رایزنی و مشورت هایی صورت گرفته است. در این چهارچوب، بسیاری از تحلیلگران نسبت به اوج گیری تنش و درگیری ها در سطح منطقه ابراز نگرانی می کنند و معتقدند که هر لحظه امکان دارد که دامنه تنش و درگیری در منطقه گسترده تر شود. 

با این همه، در مورد رویداد اخیر، یعنی حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در اردن و کشته شدن 3 نظامی آمریکایی، توجه به نکاتی مهم به نظر می رسد. 

اول اینکه این حمله یک پیام روشن از گروه های مقاومت در منطقه به رژیم اشغالگر قدس و همچنین دولت آمریکا بود که تداوم جنگ افروزی و اقدامات جنایتکارانه آن ها در نوار غزه، در فضای مصونیت کامل برای آن ها پیش نخواهد رفت و هر چه آن ها بر این دستورکار خود اصرار ورزند، جریان مقاومت نیز صورت حساب های سنگینی را روی دستشان خواهد گذاشت. 

اقدامات حوثی های یمنی در هدف قرار دادن کشتی های آمریکایی و انگلیسی در تنگه باب المندب در مدت اخیر(در کنار کشتی های اسرائیلی و یا کشتی هایی که عازم بنادر اراضی اشغالی هستند) نیز یکی دیگر از جلوه‌های اراده جریان های مقاومت در منطقه جهت تحمیل هزینه به عاملان نسل‌کشی ملت فلسطین در نوار غزه است. 

از این رو، مقاومت عراق به واسطه حمله اخیر به پایکاه نظامیان آمریکایی در منطقه، هم تا حدی انتقام حملات اخیر آمریکایی ها به مواضع خود را گرفت و هم این پیام را به آن ها رساند که آمریکایی ها در چهارچوب معادلات منطقه ای ابتکار عمل را در دست ندارند و همین مساله می تواند سناریوهای مرگباری را برای آن ها رقم بزند. موضوعی که برای دولت بایدن به شدت هزینه‌زا است. 

دوم اینکه در جریان حمله اخیر مقاومت اسلامی عراق به پایگاه نظامیان آمریکایی در اردن، بار دیگر پوشالی بودنِ ادعاهای آمریکا مبنی بر بهره مندی آن از برترین فناوری های نظامی جهان آشکار شد. در جریان این حمله، سامانه های پدافندی آمریکا هیچ کاری نتوانستند انجام دهند و اساسا برای رفع تهدید علیه نیروهای آمریکایی فعال نشدند. 

موضوعی که هم ضعف سامانه های پدافندی آمریکا در منطقه و هم دسترسی گروه های مقاومت در منطقه به فناوریهای پیشرفته نظامی که می توانند ضربات راهبردی را به کنشگرانِ مخالف با این جریان وارد سازند، آشکار ساخته است. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۷۲۹۴۹۰۱:۰۸:۰۴ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
مقاومت عراق انتقام چند وقت قبل که آمریکا حمله کرد به مقر نظامی عراق و چندین نفر را شهید کردن را خودشان گرفتند .
معلم۳۳۷۲۹۵۸۰۱:۳۲:۰۹ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
بایدن فقط اشاره کرد که این گروه ها مورد حمایت ایران هستند. بنا براین امریکا عکس العملی نشان نخواهد داد.
ناشناس۳۳۷۲۹۶۷۰۲:۰۱:۱۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
جنگ شوخی نیست و قدرت نظامی آمریکا اگر اراده جنگ داشته باشد پر قدرت و کوبنده است و عاقلان نظامی می دانند دست کم گرفتن دشمن بسیار خطرناک است !! پس باید تصمیم بگیریم یا قصد جنگ داریم که باید آماده شویم یا خیر که در این صورت باید از کوچکترین فرصت ها و روزنه هایی که ما را به سمت صلح می کشند استقبال کنیم و بهره ببریم !!
ناشناس۳۳۷۳۱۴۶۱۰:۰۸:۴۹ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
امریکا یا خودش برود تا دیر نشده یا با خفت و ابروریزی بیشتری فرار خواهد کرد
ناشناس۳۳۷۳۱۴۷۱۰:۰۹:۱۵ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
ما کوبنده تر هستیم - اینجا منطقه ماست و اون ها هم بالاجبار منطقه رو ترک خواهند کرد
ناشناس۳۳۷۳۳۳۸۱۳:۰۳:۵۵ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
اگر صلح می خواهید اماده جنگ شوید.
ناشناس۳۳۷۳۴۱۳۱۴:۰۵:۵۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
در قدرت نظامی آمریکا شکی نیست، اما همانطور که می‌دانیم قدرت اصلی در دنیای امروز اقتصاد است و آمریکا در منطقه ما آسیب‌پذیری اقتصادی زیادی دارد، کوچکترین تنش خارج از کنترل منجر به تغییر قیمت نفت و ضربه به اقتصاد مجروح اروپا می‌شه که اون هم افزایش فشار به آمریکا که در آستانه انتخابات هست رو بیشتر می‌کنه، بنابراین باید از هر روزه برای فشار و امتیازگیری از آمریکا استفاده کنیم!
ناشناس۳۳۷۳۴۳۷۱۴:۲۵:۲۰ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
خیر امریکا را در حالت نه جنگ و نه صلح نگه خواهیم داشت آن موقع است که گورش را از منطقه کم خواهد کرد
منصور۳۳۷۳۶۵۹۱۸:۰۸:۳۸ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
ما هیچگاه آغاز گر جنگ نبوددیم و نخواهم بوده ولی آمریکا اگر پنجاه درست احتمال میدادقدرتشو دارد یک لحظه درنگ نمکرد
محسن۳۳۷۳۸۱۹۲۱:۴۴:۴۰ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
آمریکا و مزدورانش یادشون رفته اینجا ایرانه و ایران استاد جنگهای نا منظم در دنیاست
ناشناس۳۳۷۳۰۰۳۰۴:۲۵:۵۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
شما هم تشریف ببرید عراق کنار برادرانتان. هم برای فلسطین بجنگید .
ناشناس۳۳۷۳۱۴۰۰۹:۵۶:۵۹ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
اگه امکانش بود می رفتیم
ناشناس۳۳۷۳۲۸۰۱۲:۰۸:۰۴ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
شما هم فقط بشینید - تماشا کنید و غر بزنید
علی۳۳۷۳۶۰۰۱۷:۰۰:۰۴ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
..عراق ویمن ولبنان وسوریه هم سالهاست ما کنارشونیم ونیاز به رفتن نیست..کنترل از راه دور داریم...دیگه خودشون قدرتمند شدن
ناشناس۳۳۷۳۰۰۴۰۴:۲۹:۰۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
ببخشید ولی مگر عراق دولت مرکزی ندارد که گروه مقاومت تشکیل شده.
ناشناس۳۳۷۳۱۷۳۱۰:۲۵:۲۰ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
اگر دولت مرکزی قدرت داشت اول امریکا را بیرون میکرد که این همه سال دارند نفت عراق را میدزدند و بعد هم کردها را کنترل میکرد که خودمختار شده‌اند
ناشناس۳۳۷۳۲۱۹۱۱:۰۲:۲۴ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
خب خودشون میدونن و کشورشون. مردم عراق که اقتصادشان داره پرواز میکنه و ارزش پولشون چندین برابر شده
ناشناس۳۳۷۳۲۹۸۱۲:۲۲:۴۶ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
کجا پرواز کرد ؟ ممنون ، طنز بود
ناشناس۳۳۷۳۳۴۹۱۳:۱۷:۴۴ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
الان هم خودشون دارن آمریکا رو میزنن
ناشناس۳۳۷۳۴۱۷۱۴:۰۸:۵۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
ارزش پول عراق چندین برابر شده!؟!؟ مطمئنی درباره عراق حرف می‌زنی!؟
ناشناس۳۳۷۳۶۱۷۱۷:۱۵:۳۶ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
25 سال پیش هر دلار ۳۰۰۰ دینار بود الان ۱۴۰۰ دینار ، ارزش پول بالا رفته خب
فهیم۳۳۷۳۹۷۱۰۲:۰۶:۰۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
نه عزیز من مگه میشه ما بشینیم بگیم امنیت عراق ربطی به ما ندارد ؟همه چیز عراقیها را لعنتیهای آمریکایی داغون کردند اگر موقعی که داعش اومد اگر ما کمک عراق نمیکردیم که کشور خودمون داغون میشد .پس امنیت همسایه ربط داره ضمنا مقاوت عراق طبق قانون مجلس این کشور هست و جزیی از نیروهای مسلح عراقند .فقط چون کم تجربه بودند ایران بهشان آموزش داد .
ناشناس۳۳۷۳۲۹۶۱۲:۲۱:۱۳ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
دولت عراق دست نشانده نیروهای اشغالگرا هستش
ناشناس۳۳۷۳۴۱۱۱۴:۰۲:۴۸ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
گروه های مقاومت ایدئولوژی محور هستند،و زیاد با دولت مرکزی سیاستهاشون را تبادل نمیکنند،چه بسا همون‌طور که دیدید و دیدند بعضی مواقع دولت مرکزی خودش نفوذی استکبار و صهیون است.مقاومت از خداوند دستور میگیره،اسمش هم روش هست دیگه،حزب خدا،یار خدا.حزب اله انصاراله،و دمشون گرم که در قرن‌۲۱ هنوز هستند کسانی که غیرت دارند و خدارا فراموش نکرده اند
ناشناس۳۳۷۳۰۰۵۰۴:۳۱:۱۵ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
توی سیستم بین‌الملل وقتی شما از یک گروه تمجید میکنید خب اونا هم همش توی اخبارشو میگن گروه حمایت شده توسط ایران. جنگها که همه مستقیم نیست
ناشناس۳۳۷۳۴۲۲۱۴:۱۱:۵۵ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
اصل حرف همینه که شما گفتی، وقتی آمریکا اینهمه از اسرائیل حمایت می‌کنه، کسایی که می‌خوان به اسرائیل ضربه بزنن اما دستشون بهش نمی‌رسه، خب با آمریکا حسابشون رو تسویه می‌کنن.
ناشناس۳۳۷۳۰۲۴۰۷:۲۵:۴۵ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
کاش دیگر کشورهای اسلامی هم مانند یمن بودند آن وقت کشورهای جنایتکار و استعمارگر جرات عرض اندام در منطقه را نداشتند.
ناشناس۳۳۷۳۰۳۷۰۷:۵۱:۳۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
بایدن در آستانه انتخابات است در صورتی که پاسخ کوبنده ای به این حمله ندهد احتمالا منجر به باخت در انتخابات آتی او خواهد شد.
ناشناس۳۳۷۳۱۳۴۰۹:۵۱:۵۹ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
اگه پاسخ کوبنده بده باز پاسخ بدتر دریافت می کنه و بدتر تو انتخابات می بازه
ناشناس۳۳۷۳۱۴۸۱۰:۰۹:۴۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
چقدر غرب گرا زیاد هست!
ناشناس۳۳۷۳۲۸۷۱۲:۱۶:۱۳ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
زیاد نیستند، زیاد در رسانه ها ی زیادی فعالند،ضد غربیها در میدان فعالند دوصد گفته چون نیم کردار نیست استقلال هم با مذاکره ومماشات وتعارفات دیپلماتیک محقق نمی شودمتجاوز فقط زبان زور وهزینه متقابل را درک می کند.
ناشناس۳۳۷۳۱۷۹۱۰:۲۶:۵۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
اگر پاسخ بدهد و نتیجه خلاف انتظارش باشد بیشتر به ضررش خواهد شد در واقع اگر جواب ندهد یک صفر باخته و اگر جواب بدهد سه صفر میبازد
ناشناس۳۳۷۳۰۴۳۰۸:۰۱:۱۶ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
مهمترین هدف ناتانیاهو از ادامه دادن جنگ.. درگیری مستقیم ایران با امریکا است
ناشناس۳۳۷۳۰۵۱۰۸:۲۰:۵۲ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
وقتي قتل و عام كودكان و زنان فلسطيني را مي بينيم به هلاكت رسيدن سربازان آمريكايي و اسراييلي مقدار كمي از اندوهمان مي كاهد خداوند مهربان انتقام مظلوم را مي گيرد شايد به خاطر مشيتش زمان ببرد
جواد۳۳۷۳۲۰۷۱۰:۴۹:۱۰ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
7اکتبر2024 حماس استارت ویرانی و کشتار بیگناهان غزه را زد
ناشناس۳۳۷۳۲۹۵۱۲:۲۰:۵۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
وسط تاریخ می خوانی؟
ناشناس۳۳۷۳۳۶۵۱۳:۲۷:۲۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
قبل از 7 اکتبر هم اسرائیل از فلسطینی ها اسیر می کرد و می کشت. بر روی مزارع فلسطینی ها سم می ریخت، بر خلاف قرارداد بین المللی در جاهایی که نباید شهرک می ساخت و ... . اسرائیل می خواهد کم کم کل فلسطین را بگیرد. فلسطین چه کار می کرد صبر کند تا اسرائیل کل فلسطین را بگیرد؟؟
ناشناس۳۳۷۳۰۵۶۰۸:۲۷:۰۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
با کشته شدن 3 سرباز آمریکایی قیمت دلار بالاتر رفته است.
ناشناس۳۳۷۳۱۸۱۱۰:۲۸:۳۹ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
هیچ ربطی به آن ندارد، مدتها است که دلالان دلار میخواهند قیمت را بالا ببرند اما خریداری نبود الان که با این شایعه عده‌ای را فریب دادند که بخرند و قیمت را بالا ببرند
ناشناس۳۳۷۳۲۶۹۱۱:۵۸:۱۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
سرباز آمریکایی بمیرد قیمت دلار اینجا بالا می رود، چرا وضعیت اقتصاد ما اینگونه است؟
ناشناس۳۳۷۳۰۶۷۰۸:۳۸:۱۴ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
«دوم اینکه در جریان حمله اخیر مقاومت اسلامی عراق به پایگاه نظامیان آمریکایی در اردن، بار دیگر پوشالی بودنِ ادعاهای آمریکا مبنی بر بهره مندی آن از برترین فناوری های نظامی جهان آشکار شد.» یعنی یک درصد هم احتمال ندادی که آمریکا به عمد خواسته پای شما را به جنگ باز کنه؟
ناشناس۳۳۷۳۱۸۲۱۰:۳۰:۳۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
امریکا در شرایطی است که ترجیح میدهد با کمترین تنش به نتیجه دلخواه برسد و افزایش درگیری‌ها اصلا به نفع او نیست خصوصا کشته شدن نیروهایش به دلیل بازخورد منفی که در جامعه امریکا و در انتخابات برای بایدن دارد به هیچ وجه طراحی خودشان نمی‌تواند باشد
ناشناس۳۳۷۳۱۳۵۰۹:۵۲:۵۳ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
آمریکا و اسراییل باید از این منطقه دور بشن
گلادیاتور۳۳۷۳۱۵۰۱۰:۱۲:۰۹ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
خدا قوت به همه نیروهای مقاومت - با آرزوی پیروزی و آزادی قدس و کم شدن شر این خارجی های فتنه افکن در منطقه ما
ناشناس۳۳۷۳۱۹۰۱۰:۳۴:۵۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
با اینکارشون نه تنها به غزه کمک نکردن بلکه توجه مردم دنیا از عزه متوجه این قضیه شده.
ناشناس۳۳۷۳۲۲۳۱۱:۰۶:۰۸ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
خیر باعث حمایت کمتر آمریکا و دولت های خبیث دیگه از اسرائیل میشه که بدونن حمایت هاشون بدون هزینه نیست
ناشناس۳۳۷۳۴۸۷۱۵:۱۷:۵۲ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
نخیر هم این و را باید با هم دید نه بجز هم
ناشناس۳۳۷۳۲۹۷۱۲:۲۲:۱۰ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
تو الان نگران غزه ای؟؟!!!
رضا۳۳۷۳۱۹۷۱۰:۴۰:۰۳ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
اگر کشور ما دچار جنگ نظامی نمیشه بخاطر قدرت ما هست نه بخاطر لطف بیگانگان و این رو مدیون آدمهای شجاع و پاک این مملکت هستیم .
مهدی۳۳۷۳۲۱۶۱۰:۵۸:۲۰ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
درود بر مقاومت ،آمریکا و نوچه هاش نابود می‌شوند.
حمید۳۳۷۳۲۲۰۱۱:۰۲:۵۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
آمریکا باید بداندکه پایگاهای خودرا هرچه سریعتر از منطقه جمع آوری واز منطقه خارج شود چون هرروز برتعدادکشته هایش اضافه میشود آمریکا باید درک کند از دست دادن سربازانش چقدر دردناک است باید بفهمد کشتن26هزارانسان بی گناه چقدر وحشتناک است حالا سه سرباز خودرا ازدست داده است آتش گرفته است خودرا بجای مردم فلسطین بگذار اونا انسان نبودن حالا وجدانت بیدار شده فهمیدی کشته شدن یعنی چه
ابراهیم۳۳۷۳۲۲۶۱۱:۱۰:۳۰ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
آمریکا دیر یا زود باید این منطقه را ترک کنه.
مروک۳۳۷۳۳۱۴۱۲:۳۶:۰۰ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
سیاست فعلی دولت بایدن در منطقه به دلیل جلوگیری از گسترش درگیری،محدود به دفاع و واکنشهای تاکتیکی خواهد بود.
ناشناس۳۳۷۳۳۲۲۱۲:۴۹:۰۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
تاثير اين حمله را با افزایش قيمت دلار با جون دل حس ميکنيم .
ناشناس۳۳۷۳۹۸۰۰۲:۱۷:۳۹ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
به دلار چه ربطی داره ؟دوما در مقابل ظلم ایستادن تاوان هم داره.
ناشناس۳۳۷۳۳۴۱۱۳:۰۵:۴۸ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
نتانیاهو در مقابل حماس زانو زده قدرت درگیری با ایران را ندارد.
علی۳۳۷۳۳۵۷۱۳:۲۲:۲۳ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
این حمله اخیر ممکن هم هست کار اسرائیلی ها بوده برای کشاندن آمریکایی ها به داخل جنگ این اسرائیلی ها قبلا هم در گذشته با حمله مرموز به کشتی آمریکایی اینکار را کرده اند
ناشناس۳۳۷۳۴۳۹۱۴:۲۷:۱۴ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
آنهایی که از امریکا میترسید از خدا بترسید که بالاترین قدرت عالم است بایدن که ترس ندارد
هادی۳۳۷۳۴۵۸۱۴:۴۶:۰۴ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
آمریکا دوتا ارتش داره.اولی قدرتمندوشکست ناپزیر،(جلوی دوربین‌های وپرده سبز)دومی ارتش از شمالیها همون کانادا.ژاپن.ویتنام.عراق.افقانستان. ایران فرار کردن. بزودی انشاالله با جنگ داخلی خودشم نابود میشه
محمد۳۳۷۳۵۲۵۱۵:۴۹:۳۳ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
آمریکا خوی گرگ دارد به یک گوسفند قانع نیست باید همه رانابود کنداهلی هم نمیشود يا باید او را بیرون کنی یا بکشید، مردم ایران گیرم همه کافر،اسرائیل آمده ۲۰ هزار زن و کودک راقتل عام کرده بعد آمریکا ۳نفر کشته داده نظامی،من ازشما مپرسم اگر توی شهر خودت یکی بیاد بزنه توی گوش بچه ات یا فقط یک دشنام به ناموس شما بده چیکار میکنی، آمریکا فقط زبان زور می فهمدوتاازخاورمیانه بیرونش نکنید هیچ کشوری آرامش ندارد مخصوصا ایران،هم وطن راهت را مشخص کن زندگی اشرافی با خفت يافقر باعزت.
پرویز۳۳۷۳۵۴۶۱۶:۰۴:۱۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
آمریکا با شعار دروغین دموکراسی آزادی خوشبختی صلح دوستی رفاه و آسایش مسلمانان در منطقه می باشد اما به غیر از جنگ قتل عام ویرانی چیزی نصیب مسلمانان نگردیده با رفتن آنها صلح به منطقه باز می گردد مبارزه با آنها واجب است راه دیگری وجود ندارد
ناشناس۳۳۷۳۵۵۹۱۶:۲۴:۵۶ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
مردم و دولت های خاورمیانه باید یاد بگیرند که ورای اختلاف عقاید باید در جهت صلح و هم افزایی برای افزایش رفاه و بهبود استانداردهای زندگی مردم منطقه تلاش کنند.
ناشناس۳۳۷۳۶۹۶۱۸:۴۹:۰۸ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
تا آمریکا تو منطقه هست صلح و آرامش نیست نخواهد بود پس آرامش می‌خواهیم باید بجنگیم بله هر اونکه اونها بخوان اصلا نمیشه بله
ناشناس۳۳۷۳۷۶۹۲۰:۲۷:۲۲ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
مرگ بر آمریکا ونوچه هایش
حسن ولک۳۳۷۳۷۹۸۲۱:۲۵:۱۲ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
باتوجه به توان بالای دفایی ونظامی جمهوری اسلامی ایران وشرایط منطقه وشکستهای اخیرصهیونیستها وحمایتهای همه جانبه امریکاازاین رژیم وتوجه به هدف شوم اسراییل درکشاندن مابه یک جنگ منطقه ای بسیاربایدضمن اماده گی هشیاربودووارداین بازی نشد
ناشناس۳۳۷۳۹۴۳۰۰:۲۸:۰۹ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
به امید نابودی امریکا ، اسرائیل و تمامی ظالمین دنیا ؛ وعده الهی است که حق و حقیقت بر جهان حاکم می گردد. درود بر نیروهای مقاومت از عراق و سوریه تا لبنان و غزه و خان یونس و .. ضمنا" ؛ موشک ها و پهپادهای ساخت جمهوری اسلامی بسیار خوب عمل می کند. نصر من الله و فتح القریب
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

آخرین عناوین