آموزش تعمیرات موبایل

گزارش بازرگانی، 253611،   4021103030

اگر قصد دارید که با یک دوره آموزش تعمیرات موبایل برای همیشه مسیر کاری خود را تغییر دهید، این مقاله برای شماست. در این مقاله همراه ما باشید تا اطلاعات کاملی در این زمینه به شما ارائه دهیم. تعمیرات موبایل یکی از مشاغل پرطرفدار این روزها در کل دنیاست و افراد زیادی به سبب علاقه بسیار خود به تکنولوژی ترجیح می‌دهند که وارد این حوزه شوند و از آن کسب درآمد کنند.

آموزش تعمیرات موبایل مناسب چه افرادی است؟

آموزش تعمیرات موبایل را نمی‌توانیم منحصر به سن خاصی کنیم. به‌طور کلی حتی از نوجوانی هم می‌توان چنین فنی را آموخت و از آن استفاده کرد. اما بهترین سن برای شروع آن پس از 18 سالگی است که شما درک خوبی نسبت به مفاهیم مختلف داشته باشید و بتوانید از ابزار‌های مختلف استفاده کنید.

اگر از سنین پایین این فن را یاد بگیرید، در سنین بالاتر شما با کسب تجربه تبدیل به یک تعمیرکار حرفه‌ای خواهید شد و می‌توانید درآمد خوبی هم داشته باشید و از ظرفیت‌های چنین شغلی استفاده کنید.

در دوره‌های آموزشی تعمیرات موبایل چه چیز‌هایی به ما یاد داده می‌شود؟

به‌طور کلی آموزش تعمیرات موبایل را باید در 2 دسته اصلی تعریف کنیم. دوره‌هایی که به سخت‌افزار موبایل می‌پردازند و کارشان بررسی برد‌ها و قطعات درونی موبایل است.

دسته دوم مربوط به دوره‌هایی است که مشکلات نرم‌افزار موبایل را برطرف خواهند کرد که بسیار هم دسته گسترده‌ای محسوب می‌شود. در ادامه درباره هر یک از آن‌ها توضیحاتی به شما ارائه خواهیم داد تا بیشتر با این موضوع آشنا شوید.

دوره سخت‌افزاری آموزش تعمیر موبایل

در این دوره که معمولا نسبت به دوره‌های نرم‌افزاری هزینه بیشتری دارد، شما با ساختار گوشی‌های امروزی و عملکرد آن‌ها به‌لحاظ سخت‌افزار آشنا خواهید شد.

شما متوجه می‌شوید که یک گوشی موبایل از چه اجرایی تشکیل شده و قطعات مختلف چه نقشی در آن دارند. در این دوره ابزار‌های مختلف و مهمی نیاز است. بدون چنین ابزار‌هایی شما توانایی انجام تعمیرات مختلف را ندارید. از مهم‌ترین سرفصل‌های این دوره می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آموزش طریقه تعمیرات انواع گوشی در زمان ضربه و آب‌خوردگی

  • آموزش طریقه تعویض فلت شارژر، سنسور و نحوه جداسازی تاچ از ال‌سی‌دی

  • آشنایی و کارکردن با لوازم اندازه گیری (مولتی متر، اهم متر، اسیلوسکوپ)

  • و آموزش طریقه شابلون‌زنی و پایه‌سازی در انواع ICهای موبایل

دوره نرم‌افزاری آموزش تعمیر موبایل

دوره‌های نرم‌افزاری کارگاهی هستند اما کار عملی در آن‌ها بیشتر بررسی خطاهای مختلف در موبایل و تست آن به‌وسیله دستگاه‌های مختلف است. این دوره تئوری‌های بیشتری دارد و می‌تواند به شما درک جامعی از نحوه عملکرد یک گوشی موبایل ارائه دهد.

اگر دوره خود را در آموزش معتبری سپری کنید، احتمالا سرفصل‌های آن از پیدایش و ضرورت استفاده از گوشی‌های موبایل شروع خواهد شد. چون باید برای بررسی چیزی ابتدا به تاریخ یا تاریخچه آن مسلط بود. در این شاخه ما با انواع تنظیمات شبکه، بوت‌ها، نصب سیستم‌عامل‌های مختلف، بک‌آپ‌گیری، فلش‌کردن و انواع عیب‌یابی‌ها روبه‌رو خواهیم بود.

یک دوره آموزشی تعمیرات موبایل کافی است؟

یک دوره جامع می‌تواند به شما کمک کند تا درباره تمامی موارد لازم برای شروع این کار آموزش ببینید. اما قطعا این آموزش برای همیشه کافی نیست. شما می‌توانید با یک آموزش تعمیرات موبایل تمام اصول را یاد بگیرید اما معلوم نیست که تا چند سال دیگر چه تکنولوژی‌های جدیدی به موبایل‌ها اضافه شود و ساختار آن‌ها چه تغییراتی کند. به همین دلیل نیاز است که پس از آموزش مدام تمرین کنید و سعی در به‌روزکردن اطلاعات خود داشته باشید.

آیا تنها یکی از دوره‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کافی است؟

اگر شما تنها تعمیرکار نرم‌افزار باشید، بسیاری از مشکلات موبایل‌ها را نمی‌توانید حل کنید. دراین‌صورت مجبور هستید که مشکلات سخت‌افزاری را به همکار دیگری ارجاع دهید تا مشکل مراجعه‌کننده برطرف شود.

ازسویی دیگر ممکن است بیشتر مشکلات کاربران سخت‌افزاری باشد اما اگر شما تنها به سخت‌افزار گوشی‌های هوشمند مسلط باشید، همان ابتدا مجبور هستید برای حل مشکل قطعات مختلف را تست کنید تا ببینید که ایراد کار کجاست. درحالی‌که شاید یک خطای نرم‌افزار به‌وجود آمده و شما به این موضوع تسلط ندارید.

پس برای این‌که تعمیرکار کاملی باشید هر 2 دوره برای شما لازم است و نمی‌توان یکی از آن‌ها را در نظر نگرفت یا از کنارش ساده عبور کرد.

تعمیرات موبایل می‌تواند درآمدزا باشد؟

دانشجویان این حرفه پیش‌از این‌که بخواهند دوره خاصی را تهیه کنند، نسبت به درآمدزایی تعمیرات موبایل در ایران تردید دارند و می‌خواهند بدانند که آیا هزینه آموزش آن‌ها باز خواهد گشت یا خیر. امروز همه مردم دنیا از تلفن‌های هوشمند استفاده می‌کنند و ما می‌دانیم که با بروز کوچک‌ترین مشکلی آن‌ها موبایل خود را تعویض نخواهند کرد.

آن‌ها ترجیح می‌دهند که با هزینه معقولی به‌کمک تعمیر دوباره گوشی خود را قابل استفاده کنند. پس همیشه تقاضا برای چنین چیزی وجود دارد و هر چقدر که شما در کار خود حرفه‌ای‌تر باشید، درآمدتان در این حوزه بیشتر هم خواهد شد.

بهترین راه برای آموزش تعمیرات موبایل

برای شرکت در یک دوره آموزش تعمیرات موبایل راه‌های مختلفی وجود دارد اما ما به شما دوره آموزش تعمیرات موبایل فنی سازان را پیشنهاد می‌کنیم. یکی از جامع‌ترین دوره‌هایی که می‌توانید تهیه کنید. همین دوره است.

فنی سازان هم دوره‌های آموزش نرم‌افزار و هم سخت‌افزار را برای علاقه‌مندان برگزار می‌کند و سرفصل‌های آن نیز تمامی چیز‌هایی که برای تبدیل‌شدن به یک تعمیر‌کار حرفه‌ای نیاز دارید را دربرمی‌گیرد. پس تعلل نکنید و اگر به این موضوع علاقه دارید، همین حالا سری به وب‌سایت رسمی فنی سازان بزنید و درباره دوره‌های مختلف آن بیشتر کسب اطلاعات کنید.

جمع‌بندی

دوره آموزش تعمیرات موبایل نیاز بسیاری از علاقه‌مندان به تکنولوژی است. افرادی که دوست دارند همه‌چیز را درباره موبایل و نحوه کارکرد آن بدانند و حالا به‌دنبال روشی هستند تا بتوانند از علاقه خود درآمدزایی داشته باشند.

شما باید به نرم‌افزار و سخت‌افزار موبایل تا حد زیادی مسلط شوید و سپس سعی کنید که با تجربه و آموزش بیشتر و آپدیت‌کردن اطلاعات کنید، سطح کاری‌تان را بالا ببرید. فنی سازان می‌تواند شروعی قوی برای شما باشد. ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین