اشتباه شده، کمبود پزشک نداریم، کمبود بیمار داریم‌!

  4021030045 ۶۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر بهداشت در حالی از تصمیم این وزارتخانه برای نایده‌گرفتن قانون افزایش ظرفیت پزشکی در سال آینده به دلیل کمبود بیمار خبر داده است که آمارهای اعلام شده از سوی خود وزیر چیز دیگری می گویند!

اشتباه شده، کمبود پزشک نداریم، کمبود بیمار داریم‌!

به گزارش الف بهرام عین‌اللهی  در یک گفتگوی تلویزیونی با اشاره به قانون افزایش ظرفیت پزشکی گفت: «ما باید با توجه به زیرساخت‌هایی که داریم، این مصوبه را اجرا کنیم. در حال حاضر نیز ظرفیت ما پر شده و بیش از این امکان افزایش ظرفیت نیست. چرا که این دانشجویان نیاز به کلاس آموزشی دارند، باید به اندازه‌ی کافی بیمار ببینند و…». وی در پاسخ به این‌که وزارت بهداشت چه تصمیمی در این زمینه دارد، خاطرنشان کرد: «ما تصمیم داریم تا در پیشنهادی به شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، اجرای این مصوبه را در سال آینده متوقف کنیم.» وزیر بهداشت در مورد علت این اقدام نیز گفت:«علاوه بر کمبود زیرساخت، بیمار هم لازم است. دانشجوهای پزشکی برای کسب تجربه نیازمند بیمار دیدن هستند.» 

این در حالی است که براساس سرانه پزشک عمومی ومتخصص، ایران نسبت به خیلی از کشورهای توسعه یافته از رتبه پایین‌تری برخوردار است. در همین راستا برای تامین نیروهای درمانی مورد نیاز در سالهای آینده و بخصوص برای توان مقابله با بحران سالمندی، قانون افزایش ظرفیت پزشکی دو سال پیش از این در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده بود. ریاست این شورا بر عهده سید ابراهیم رئیسی ،رئیس جمهور کشور، است.

توسعه‌ی زیرساخت‌ بهداشتی-درمانی؛ کارنامه دو ساله دولت

در قسمتی از همین گفتگوی تلویزیونی، وزیر بهداشت به تعدادی از دستاوردهای دولت سیزدهم اشاره کرد. عین اللهی روند افتتاح پروژه‌های درمانی را افزایشی دانست و گفت:«در سه سال قبل از دولت مردمی ۱۳۴ پروژه تکمیل شده بود. اما طی دو سال اخیر ما توانستیم ۴۹۴ پروژه را به بهره‌برداری برسانیم».  این استاد دانشگاه از رشد ۱۰۰ درصدی تعداد بیمارستان‌های تجهیز شده نیز خبر داد و افزود: «در عمر دوسال و پنج ماهه دولت سیزدهم، ۱۶ هزار تخت بیمارستانی به مجموع‌ تخت‌های کشور افزوده شده است». چندی پیش نیز بهروز رحیمی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، در جریان بازدید از بیمارستان غدیر ضمن اشاره به اقدامات مناسبی که در زمینه بیمارستان سازی در سطح کشور انجام شده است، گفته بود: «در حال حاضر ۵۱ هزار تخت بیمارستانی و بیش از ۴ هزار پروژه بهداشتی در سراسر کشور در حال ساخت است که این موضوع از لحاظ شاخص‌های جمعیتی و جغرافیایی در بین کشورهای منطقه سرآمد است».

چرا بیمارستان می‌سازید؟

وزیر در همین گفتگو به کمبود زیرساخت و نبود بیمار اشاره کرده بود و از تصمیم برای عدم اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال آینده خبر داده بود.حال سوالی که پیش می‌آید این است که چگونه وزیر بهداشت از جهتی به افزایش تعداد بیمارستان‌ها و تخت‌های بیمارستانی در این دوسال اشاره می‌کند و از آنها به عنوان دستاورد در دولت عنوان می‌کند، از طرف دیگر از نبود بیمار سخن به میان می‌آورد؟! 

وزیر محترم بهداشت پیشتر نیز بر کافی بودن میزان پزشک تاکید کرده است . به این ترتیب باید گفت ظاهرا مشکل اصلی کشور در کمبود بیمار است نه پزشک !

دیدگاه کاربران

حسین۳۳۶۲۶۵۵۱۳:۲۰:۲۷ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
مصداق بارز تضاد منافع!!!! از این واضح تر نمیشه
ناشناس۳۳۶۲۹۵۵۱۶:۵۴:۰۷ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
تنها راه حل پایدار برای این مشکلات دادن آموزش پزشکی به وزارت علوم هستش ...
فرزان۳۳۶۲۹۸۳۱۷:۰۲:۵۹ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
جالب است هر سال نرخ تعرفه ویزیت با همین بهانه دو تا سه برابر کارمندان افزایش پیدا می‌کند. ..
ناشناس۳۳۶۳۵۲۵۰۷:۴۰:۲۶ ۱۴۰۲/۱۱/۱
مطمئنی شما ؟ ویزیت یک پزشک عمومی ۹۰ تومن هست و پارسال بود ۷۰ . امسال با این تورم فقط هر ویزیت ما پزشکان عمومی ۲۰ هزار تومان افزایش یافت بعد شما حرف از ۲ یا ۳ برابری میزنید ؟ خیلی جالبه
فرهادی۳۳۶۴۴۱۵۰۰:۰۳:۵۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲
میگه دو تا سه برابر کارمندان
عماد۳۳۶۳۰۲۰۱۷:۳۸:۱۲ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
جالبه پزشکان میان میگن نباید ظرفیت پزشکی افزایش پیدا کنه :) ..
آرش۳۳۶۴۰۵۵۱۶:۱۵:۱۶ ۱۴۰۲/۱۱/۱
به خدا راست میگه برای این همه دانشجویی که گرفتند نه امکانات دارند ، و نه استاد !!!!!
مجید۳۳۶۴۳۶۹۲۳:۰۳:۴۳ ۱۴۰۲/۱۱/۱
مردم به پزشکان اعتماد ندارند
ناشناس۳۳۶۲۶۶۲۱۳:۲۵:۵۳ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
هیچ کدام.یه هجمه ای از طرف پزشکان ایجاد شد برای افزایش تعرفه که نتیجه داد.به همین سادگی!!!
ناشناس۳۳۶۲۶۶۸۱۳:۳۴:۵۰ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
علت صف های طولانی در کشورهای غربی برای درمان چی هست؟
ناشناس۳۳۶۲۶۹۴۱۴:۰۵:۵۵ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
آمریکا صف طولانی داره ؟ خیر پول زیاد میخواد اونجا هم که میگی کشورهای سوسیالیستی اروپا هستن که درمان کاملا رایگانه و دولتی هست و بخش خصوصی اصلا اجازه فعالیت نداره ! چون درمان خصوصی خلاف عدالت میدونن ! در ایران هم بری بیمارستان میبینی صف هست !! و عموم مردم پول بیمارستان خصوصی که صفش کمتره را ندارن ! صف ویزیت متخصص های مغز و اعصاب و قلب برو شش ماه بعد بهت وقت میدن تو ویزیت ها !!!
ناشناس۳۳۶۳۴۱۸۰۱:۳۷:۳۳ ۱۴۰۲/۱۱/۱
حرف از پول نبود حرف نوبت بود!
ناشناس۳۳۶۲۶۹۸۱۴:۰۹:۱۷ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
شما ایران زندگی میکنی؟! اگه ایران بودی میدونستی خیلی از شهرها متخصص ندارن و سر این صفی نمیبینی ! میخوای صف ببینی برو پشت در بیمارستان شریعتی و امام تهران ببین چقدر آدم برای درمان عزیزش چادر زدن چون دکتر در شهر و استان محل سکونت نیست! اگر هم کمی سواد داشتی با شاخص حرف میزدی که سرانه کشور ایران چند پزشک هست سرانه کشورهایی که میگی چقدر هست ! نمیدانم شماها چقدر باید بخورید تا سیر شید و مردم به کشتن ندید
ناشناس۳۳۶۲۷۴۷۱۴:۳۳:۳۲ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
فعلا توجیه نکنید سوال شد چرا آنجا باید چند ماه در صف و نوبت بروند و مگر کمبود پزشک دارند
ناشناس۳۳۶۲۹۱۰۱۶:۱۳:۴۱ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
اولا که صف به شکلی که شما فکر می کنید نیست و نظام ارجاع وجود دارد ای کاش از کلمات درست استفاده می کردید در کشورهای اروپایی شما نمی توانید بلافاصله به متخصص مراجعه نماییدو برای مراجعه به متخصص باید سیکل درمان که طولانی است طی شود و در این بین مریض توسط چند پزشک ویزیت می شود تا به متخصص برسد. در ضمن در اروپا با وجود سرانه بالا پزشک کمبود متخصص وجود دارد چون بری هر پزشک تعداد مشخصی عمل تعریف شده و یک جراح نمی تواند در یک روز ده مریض را جراحی کند !!!!
ناشناس۳۳۶۲۹۳۴۱۶:۲۹:۰۱ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
این که شد توجیه صد برابر بدتر از اولی!!
ناشناس۳۳۶۳۳۶۷۰۰:۰۱:۲۵ ۱۴۰۲/۱۱/۱
وقتی همه میدونن طب بوعلی سینا بهتره حق دازن بگن کمبود بیمار داریم متخصص نبود برو سراغ طب سنتی اصیل راحت فرد درمان میشه
ناشناس۳۳۶۴۳۹۹۲۳:۴۷:۳۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱
همین ترکیه روبریدببینیداینقدرپزشک دارن که مردمشون مجبورنیستن این همه توی نوبت بایستن.
ناشناس۳۳۶۲۶۸۶۱۴:۰۰:۵۳ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
با این مسئولین وضع مملکت را بهتر از این نمیشه توقع داشت....
كوچيك شما و دعا گوي همه پزشكان وطن دوست اصغر اصغرزاده !!۳۳۶۲۶۹۰۱۴:۰۴:۰۴ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
بنده هر گاه نامي از پزشكان برده مي شود به ياد درس « پزشك انسان دوست » مي افتم ! درسي بود در كتاب فارسي پنجم ابتدايي آن سالها ... حكايت پزشكي بود به نام آلبرت شوايترز ... از ديار فرنگ كه آن پزشك خانه و كاشانه و ديار خود ترك مي كند و مي رود در قلب افريقا ... براي خدمت به سياه پوستان افريقا ...و سالها خدمت به بوميان افريقا و آن طور كه آخر درس آمده بود روزي هم او در كنار بيماران خود جان به جان آفرين تقديم مي كند ! بنده دلم مي خواهد سرگذشت دكتر آلبرت شوايترز سر مشقي بشود براي همه پزشكان دنيا و نيز پزشكان خودمان !! --- يعني مي فرمايي همه پزشكان بروند به افريقا ؟ .. بله ؟ --- نه برادر ... نه ... حاشا و كلا اگر منظورم اين باشد .. منظورم آن است كه پزشكان ما آنهايي كه قصد مهاجرت دارند خيال خدمت به هموطنانشان در سر بپرورانند و هموطنانشان را در طبابت و پزشكي تنها نگذارند كه چراغي كه به مسجد رواست به خانه حرام است !! آلبرت شوايترز خود را در بست تا لحظه آخر عمر وقف مردمان افريقا كرد واون مهاجرتي كه او به افريقا كرد بسيار خدا پسندانه بود ، اما اين مهاجرت كه عده اي از پزشكان ما مي كنند به نظرم خدا پسندانه نيست !! و بازهم بنده وقتي خبر مهاجرت پزشكان و پرستاران مي شنوم به ياد بابا طاهر شاعر شوريده دل و دلسوخته مي افتم و اشك در چشمانم جمع مي شود ! --- ببخشيد ،حكايت بابا طاهر ديگر چه باشد ؟ -- همين دو بيت شعر از آن شاعر كه گفته : گُلي كه خود بدادُم پيچ و تابش به اشك ديدگانُم دادم آبش ، به در گاه الهي كي روا بي كه گُل از مو ( ما ) ديگر گيره گلابش » !! ... هي ي ي ي ... خدا رحمتت كنه بابا طاهر كه چه دل سوخته اي داشته اي !! --- حق داري برادر ... حق داري ! كه اشك در ديدگانت جمع شود ! اما برادر مژده بهت بدهم و غمت را كم كنم كه ما بحمد الله والمنه پزشكان مردم دوست و وطن دوست و حاذق وبسيار داريم كه مايه مباهات است كه خدا عمرشان را طولاني كند ... با اجازه !
ناشناس۳۳۶۳۱۵۶۲۰:۰۰:۰۵ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
البته « چراغي كه به خانه رواست به مسجد حرام است » صحيح است كه در متن اشتباه آمده !
ناشناس۳۳۶۲۷۰۷۱۴:۱۱:۴۷ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
تجربه 10 سال زیر نظر گرفتن رفتار پزشکان ایرانی را خدمتتون عرض می کنم: پزشکان لابی و مافیای قدرتمندی دارند دقیق یادم میاد قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت روحانی در سال 92 یا 93 طرحی به اسم طرح تحول سلامت را اجرا کرد که تعرفه های پزشکی را چندین برابر افزایش داد( جدول داده بودن افزایش در حد چند برابری نه 30 درصد و 20 درصد) و اعلام هم کرد که بله پزشکان زیرمیزی میگیرند و این طرح خیلی از مشکلات را حل خواهد کرد که ظاهرا این چند برابر کردن تعرفه مشکلات و طمع این عزیزان بزرگوار را حل نکرد و مجددا الان بحث زیرمیزی را مطرح می کنند! نظام پزشکی و وابسته های به این گروه شغلی مدام از مهاجرت پزشکان صحبت می کنند که در واقع فضاسازی کنند برای اینکه تعرفه ها را افزایش داده و ظرفیت را کاهش دهند وقتی می گوییم بسیار خوب اگر پزشکان مهاجرت کرده اند و پزشک کم شده پس نیاز به پزشک هست و ظرفیتها زیاد شود هم داد و بیداد و شلوغ کاری می کنند و مانع تراشی می کنند(تناقض) نمی شود عده ای با پول مالیات مردم پزشکی بخوانند و خود را تافته جدا بافته فرض کرده و اقدام به گروگان گرفتن سلامت کشور کنند حرفه طبابت حرفه ای است که فرد باید عاشق کار باشد و به تناسب کار و جامعه هم درآمدی داشته باشد اما این گروه غالبا خود را با امریکا مقایسه می کنند در امریکا فردی که می خواهد پزشکی بخواند باید برای 4 سال اول سالی 50 هزار تا 80 هزار دلار شهریه تحصیلی بپردازد(سالانه) هزینه های اقامت و.. هم سالی حدودا 40 هزار دلار خواهد بود این دوستان اینجا رایگان تحصیل می کنند اما درآمد امریکا را طلب می کنند! این باعث ایجاد مشکل شده شما با این افراد هم صحبت کنید مشغله و شلوغی درست می کنند و اجازه شفاف سازی را نمی دهند تنها راه افزایش ظرفیت پزشکی است برای کسانی که قصد خدمت در ایران را دارند راه دیگری ندارد
ناشناس۳۳۶۲۷۷۶۱۴:۴۷:۴۳ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
خسته نباشید واقعا شما که ده سال پزشکان را تحت نظر داشتید بفرمائید کسانیکه در رشته های دیگر دولتی درس میخوانند پول پرداخت میکنند؟ چرا آنها به طرح مناطق محروم نمی روند؟ کدام شغل را سراغ دارید که در بخش خصوصی تعرفه دستوری دولت را داشته باشد؟ در کدام شغل دستمزد کار در بیمارستان آنهم ساعت۳ بامداد ۳۵ هزار تومان با پرداخت ۱۱ ماه آینده است؟ در کدام شغل ۲۴ ساعت آنکال هستند و هر ساعت شبانه روز باید پاسخگوی تلفن باشند و به ازای آن ۷ هزار تومان میگیرند؟ در کدام شغل از ابتدا تا انتهای سال با وجود تورم وحشتناک تعرفه تغییر نمیکند؟ شما که ۱۰ سال پزشکان را زیر نظر دارید بهتر است تمام واقعیت را بنویسید نه آنچه که علیه پزشکان است. توصیه میکنم از یک حسابدار بیمارستان دولتی تعرفه ویزیت و جراحی پزشکان را سوال کنید مطمئنم نظرتان عوض خواهد شد البته اگر منصف باشید
ناشناس۳۳۶۲۸۳۷۱۵:۱۹:۵۷ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
موافقم باید ظرفیت زیاد بشود تا باری کاری پزشکان کم شود خود پزشکان باید تقاضای افزایش ظرفیت را بدهند که این همه فشار کاری نداشته باشند و سخت نشه براشون
ناشناس۳۳۶۲۸۹۳۱۶:۰۳:۰۶ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
به نکته جالبی اشاره کردید! در کشورهای اروپایی و بر خلاف تفکر برخی این کشورها سوسیالیستی هم نیستند مثلا سوئیس ظرفیت پذیرش پزشکی کاملا تحت نظارت هست و دانشجویان سال اول رقابتی تحصیل می کنند و در برخی دانشگاه‌ها باید بیش از ۶۰٪ امتیاز را کسب کنند تا قادر به ادامه تحصیل باشند، بجز شهریه هر ترم پول دیگری پرداخت نمی کنند و البته آنرا هم در زمان ورود به دانشگاه بورس تحصیلی می دهد. پس از اتمام تحصیل حتما باید طرح بگذرانند و اجازه گشایش مطب ندارند، همچنین باید در بیمارستان و یا کلینیک کار کنند. اجازه گشایش مطب در شهرها محدود هست و تابع قانون سختگیرانه هست. حق الطبابت دقیقا کنترل شده هست و مدت زمان وقت گذاشتن برای بیمار حداقل مشخصی دارد حتی پزشک باید بین دو بیمار دقایقی را فاصله بگذارد که آن هم مشخص هست. بنابراین پزشک در روز و هفته و ماه و سال تعداد مشخصی بیمار می تواند ببیند و درآمدش دقیقا کنترل شده است. مالیاتش هم دقیق محاسبه می شود، پزشک هیچ پولی را نه در مطب و نه در بیمارستان نمی تواند بگیرد و حتما باید توسط بیمه پرداخت شود. یک پزشک با هر تخصصی و سمتی موظب به استقبال از بیمار در اطاق انتظار هست و باید بیمار را به اطاق خودش راهنمایی کند ( کاری که یک دکتر ایرانی کسر شأن خود می داند) خوشرویی پزشک و تحمل عصبانیت بیمار عضو شرط این رشته هست چون فرض بر عدم تعادل بیمار بدلیل درد یا بیماری هست.
ناشناس۳۳۶۲۹۱۴۱۶:۱۶:۳۸ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
کدام رشته و در کدام مناطق جایگاه شغلی دولتی خالی مانده است؟! برای یک معلمی مناطق محروم کلی آزمون و پارتی بازی صورت می گیرد! مردم بیشتر نگران شغل هستند تا اینکه کجا کار کنند ! بنده مهندسم و وسط بیابان به شکل اقماری کار می کنم و مثل شما هم کشور را بدهکار نمی دونم
ناشناس۳۳۶۳۹۵۳۱۳:۵۱:۵۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱
حقوق بخش دولتی کمه،بخاطر همین هیچکی تو بخش دولتی نمیمونه،این وظیفه دولته هزینه درمان رو بده و پزشکان را استخدام کنه،با این پرداختی کم سیستم دولتی که بعد یکسال پرداخت میشه و کلی مالیات و قاصدک و شاپرک کم میشه دریافتی از معلم هم کمتره.معلم ها که شیفت شب ندارن یکسره دارن برای حقوقشون اعتراض میکنن بعد اگر یه پزشک جوان اعتراض کنه همه جبهه میگیرن.شما خودت بودی با این شرایط کار میکردی؟
ناشناس۳۳۶۲۹۳۱۱۶:۲۷:۵۹ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
پزشک محترم شما احتمالا دوران طرح هستید و در بقیه مشاغل برای دوران طرح و کارآموزی عموما پول بسیار اندکی پرداخت می شود یا بعضا پول هم میگیرند. شما برای هر ویزیت شبانه 35 هزار تومان می گیرید و ناشکر هستید البته این 35 تومان پرکیس و حقوق ماهانه جداگانه دریافت می نمایید و دریافتی شما بعد از طرح بسیار بالا می رود دریافتی پزشکان از سایر تخصص ها مانند حسابدار، مدیر، معلم، مهندس، معمار و ... بیشتر و نوش جانشان من نمی فههمم چرا اصرار دارید بگویید حقوقتان کم است
ناشناس۳۳۶۴۲۲۶۲۰:۲۹:۰۵ ۱۴۰۲/۱۱/۱
دوست عزیز،بنده پزشک متخصص هستم،تو بهترین دانشگاه مملکت یعنی تهران درس اوندم،بیمارستان امام. طرح تخصص هم با زجر با کودک ۲ساله گذروندم و شکنجه شدم...بعد طرح ۱۳ماه کار کردم و بعدش انصراف دادم از بس شرایط سخت بود و حقوق پایین.توان اجاره مطب و خرید تجهیزات و دادن حقوق منشی هم ندارم...و تو منزلم
ناشناس۳۳۶۳۰۷۶۱۸:۲۵:۲۶ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
خب با افزایش نیرو تعداد دکتر ها زیاد شود تا فشار کمتری وارد گردد. تا ویزیت ها دقیق تر گردد تا دکتر بتوانمد بهتر وقت بکذارد
کاربر سایت۳۳۶۳۲۷۱۲۱:۵۷:۴۰ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
شما که ده سال پزشکان را زیر نظر دارید،چرا پزشکان عمومی و متخصص حاضر نیستن در سیستم دولتی کار کنند،چرا هر پزشک عمومی که طرحش تمام میشود از بیمارستان دولتی فرار میکند؟!چرا دولت هزینه درمان مردم رو نمیدهند که مردم مجبور نشوند برند بیمارستان دولتی،مگر تحصیل رایگان و بهداشت وظیفه دولت نیست؟چرا این وظیفه را پزشکان باید به عهده بگیرند؟
ناشناس۳۳۶۳۳۸۳۰۰:۳۵:۰۲ ۱۴۰۲/۱۱/۱
متاسفانه مردم بجای اینکه از دولت طلبکار باشند از پزشکان طلب دارن ،همه رایگان از آموزش استفاده میکنن همه حق شرکت در کنکور دارن،بجز سهمیه ای هابقیه پزشکان شبانه روز زحمت میکشند ،متاسفانه علاقه ای به طبابت در پزشکان جوان دیگر وجود ندارد،وقتی این همه حرفه بی دغدغه هست اصلا چرا آدم باید جایی بماند که مردمش نمی‌دانند حقوقشان را از چه کسی طلب کنند!!!چطور دولت به پزشکان سیستم دولتی حقوق نمی‌دهد و انتظار دارد فتوسنتز کنند!خوب خودتان اگر شغلی داشته باشید که پونزده سال عمرتان را صرف آن حرفه کرده آید حاضرید برای کسی که به شما حقوق نمی‌دهد، کار کنید؟این میشود که همه شیفت میشوند سمت خصوصی.
ناشناس۳۳۶۲۷۳۴۱۴:۲۷:۳۹ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
پزشک هست منتها نمیتونن اینجا نگهشون دارن و یا تو مناطق محروم ازشون استفاده کنن. همشون چپیدن تو تهران
ناشناس۳۳۶۲۹۱۶۱۶:۱۸:۲۸ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
کی میگه پزشک هست ؟ در تهران برای یک ویزیت متخصص مغز و اعصاب باید چند ماه تو نوبت باشی شما واقعا کجا زندگی می کنید !؟
ناشناس۳۳۶۳۰۸۶۱۸:۴۵:۱۴ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
اخوی بیا شهرستان اصلا نوبت دهی ندارند! چون پزشک متخصص وجود ندارد!!!
ناشناس۳۳۶۲۸۱۳۱۵:۰۹:۰۷ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
همه بیمارستان ها مگه اموزشی هستن که بخواد دانشجو بره؟ بعدم استاد میخواد که الحمد الله روز به روز همون استادایی که بودن دارن مهاجرت میکنن کسی هم با این شرایط تمایلی نداره هیات‌علمی بشه.
ناشناس۳۳۶۲۸۷۳۱۵:۴۷:۴۴ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
آن كسي كه گفته اين كه خشك سالي شده و بچه آوري نمي شود بخاطر گناهان است و مردم بروند استغفار كنند اون خودش هم يك بيمار است بايد معالجه شود
ناشناس۳۳۶۳۴۳۷۰۱:۵۹:۳۴ ۱۴۰۲/۱۱/۱
درست گفته فقط گناه زیاد بشه خانواده اولین جایی هست که آسیب می بینه خانواده هم نباشه تولید مثلی انجام نمیشه
سعید۳۳۶۲۸۹۸۱۶:۰۴:۵۷ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
افرین بر اقای وزیر لطفا در موضوعات تخصصی دخالت نفرمایید
ناشناس۳۳۶۲۹۰۰۱۶:۰۹:۲۴ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
کمبود بیمار نداریم ! مردم پول ندارن برن دکتر.
آشنا۳۳۶۲۹۳۰۱۶:۲۷:۳۰ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
دعوی سر لحاف ملانصرالدین هست پزشکان انحصار طلب میخوان کمبود پزشک باشد تا کاسبیشون از رونق نیفتد ..
ناشناس۳۳۶۴۳۲۱۲۲:۲۲:۳۵ ۱۴۰۲/۱۱/۱
خیر عزیزم اینطور نیست، بنده پزشکم و درآمدم به نسبت جامعه خوب است. البته ۲۰ سال است که فوق تخصص هستم.بطور اختیاری و بنا به مرام خودم در بخش دولتی هم با درآمد فوق‌العاده پایین ولی با رغبت کار میکنم. دلم به حال مردمم با این شرایط اقتصادی می‌سوزد و کار آنچنانی از دستم برنمی آید. پولی که بدست می‌آورم حتی اگر زیاد باشد خوشحالم نمی‌کند. تعداد زیادی از همکارانم مهاجرت کرده اند و عده ای خانواده شان مهاجرت کرده اند و هر آن فرد اصلی که پزشک متخصص باشد از ایران می‌رود. طی ۱۰ سال گذشته جفای زیادی به سیستم پزشکی شد و بداخلاقی های زیادی تحمل شد.البته در بین پزشکان هم افراد بی انصاف هستند که درصد خیلی ناچیزی هستند. راه حل کمبود پزشک افزایش ظرفیت نیست،افزایش ظرفیت مثل دیگ آشی هست که هر مهمان اضافه شود یک لیوان آب به آن اضافه کنی،رقیق و بدون کیفیت می‌شود. پزشکان جوان چه عمومی و چه متخصص حوصله کار ندارند،نمی‌دانم چرا؟ نیاز به بررسی جامعی دارد. تعرفه هم زیاد شود باز هم مهاجرت می‌کنند.
ناشناس۳۳۶۴۵۶۲۰۸:۱۶:۲۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲
خوب راهکار چیست؟ دم پزشکانی مثل شما گرم ولی چرا ریشه کارنکردن جوانان بررسی نمیشود!!!
فرزان۳۳۶۲۹۶۶۱۶:۵۷:۰۷ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
پزشکی و پزشکان تا وقتی زیر چتر وزارت بهداشت یا همون پزشکان باشند تا روز قیامت همین وضعیت گریبان گیر ملت هستش هیچ وقت هم درست بشو نیست .
ناشناس۳۳۶۳۰۰۵۱۷:۲۶:۱۷ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
یه حرف کارشناسی زده حالا دوباره گوش نکنید به حرفش تا بعد چند سال با مش‌کل مواجه بشید ..
سیدمحمدموسوی۳۳۶۳۰۲۱۱۷:۳۸:۳۸ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
با.عرض ادب و احترام.و با.درود خدمت هم وطنان عزیزم؟فرزندانم اگه مشکل پزشکی داشتید. اول به پزشک عمومی مراجعه کنید؟واگه لازم باشه پزشک عمویی ارجاع میده به پزشک(متخص در زمینه بیماریی)فرزندانم نگران نباشید؟پزشکان سوگند پزشکی خورده اند.و تا جایی که لازم باشه در کنار شما هستند(پاینده باد ایران. ..
ناشناس۳۳۶۳۰۲۹۱۷:۵۰:۱۰ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
با افزایش ظرفیت مشکلی حل نخواهد شد.
ناشناس۳۳۶۳۰۳۲۱۷:۵۶:۳۰ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
سلام. شاید منظورشون تعداد بیمار در بیمارستان های دولتی آموزشی هست ....وقتی تعداد پزشک بره بالا باید تعداد استاد و بیمارستان آموزشی و کلاس و پاویون هم بره بالا....
مجتبی۳۳۶۳۰۷۰۱۸:۲۲:۰۵ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
با سلام . متاسفانه خواسته های صنفی برخی بر خواسته های ملی غلبه کرده با توجه به افزایش سن و کهولت جامعه در سال های آتی نیاز به جامعه پزشکی بیش از پیش خواهد بود . فارغ از جناح های سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب . خواسته صنفی آقایان در اواویت هست .
ناشناس۳۳۶۳۱۳۵۱۹:۲۸:۱۱ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
مشکل در شهرستان های کوچک است. در شهرهای بزرگ هم متاسفانه مردم برای یک مشکل ساده به مطب پزشکان معروف هجوم میبرند در حالی که نیازی به اینکار نیست.
ناشناس۳۳۶۳۲۰۶۲۱:۰۲:۴۴ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
در ایران مردم زیاد دارو استفاده میکنند و تمایل دارند زیاد پزشک بروند. تصور اینکه دسترسی راحت و ارزان به پزشک باعث افزایش سلامتی میشود از اساس غلط است: بلکه برعکس، مصرف دارو و عکس و آزمایشات غیر ضروری را بیشتر میکند.
ناشناس۳۳۶۳۵۰۲۰۶:۵۲:۰۴ ۱۴۰۲/۱۱/۱
پس کلا به نظرت باید اصلا پزشک و پزشکان نباشن؟!!! یا باشن ولی با صف فراوان؟!!!! برای یه مشکل ساده چند ماه بری نوبت
ناشناس۳۳۶۳۲۰۸۲۱:۰۳:۲۰ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
ظرفیت پزشکی نباید بالا برود پزشک باید باسواد باشدباجان انسان بازی میشود
ناشناس۳۳۶۳۹۵۵۱۳:۵۲:۴۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱
اگر معلمان خصوصی نباشد کلی بچه بااستعداد فقیر هست که می توانند بهترین حکیم باشد. اما بعضی از معلمهایی که دم از عدالت و یکسان سازی حقوق می زنند با اموزش خصوصی به بچه پولدارها و عدم تدریس این مطالب در کلاس در حق بچه های دیگر ظلم می کنند
ناشناس۳۳۶۳۲۷۷۲۲:۰۵:۲۷ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
زمانی تعداد سزارین ها حدود ۱۰ تا در روز در اتاق های عمل بود . الان بزور به ۵ تا در ماه می رسد.
ناشناس۳۳۶۳۳۱۳۲۲:۴۴:۴۳ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
بیمارستانهای آموزشی کم اند،هیچ استادی هم حاضر نیست با شرایط کنونی آموزش بده،فقط ساختمون ساختن که نیست،یادمه ده تا دانشجو می‌رفتیم سر یه بیمار برای راند،چقدر بیمار موذب میشد،الان فکر کن صدتا دانشجو برن بالاسر یه بیمار،البته آموزشی هم وجود نخواهد داشت،فکر کنید دانشجویی که اصلا نتوانسته یه بیمار رو از نزدیک ببینه،یا اصلا یه جراحی رو ببینه چجوری میخواد در آینده طبیب خوبی بشه،بنظرم این همه هزینه برای افزایش ظرفیت پزشک تربیت شده از کشورهای دیگر بیاورند و بهش حقوق بدن،بهتره،این همه سال صرف تربیت دانشجو میشه اون دانشجو یا می‌ره سراغ کار زیبایی یا کلا از کشور می‌ره،البته با شرایط دلار الان فکر نمیکنم پزشکان هندی و پاکستانی هم بیایند ایران.
ناشناس۳۳۶۳۳۵۳۲۳:۴۱:۰۱ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
ظرفیتها را زیاد کنید
ناشناس۳۳۶۳۳۸۷۰۰:۴۰:۱۸ ۱۴۰۲/۱۱/۱
دانش آموزان کنکوری باید بدانند اگر پزشکی خواندند که تا چهل سالگی درآمدی نخواهند داشت و از جیب پدر مادر باید بخورند،تا زمانی که بتوانند مطب بزنن،نتیجه این میشود که با تصورات واهی میآیند پزشک شوند بعد هفت سال میفهمند از این خبرها نبوده،و کسی هم حرفتان را باور نمی‌کند .
ناشناس۳۳۶۳۴۰۲۰۰:۵۹:۳۸ ۱۴۰۲/۱۱/۱
کاری به بخش خصوصی ندارم،همین الان هم کلی پزشک عمومی هست،چرا دولت استخدام نمیکنه؟اکثرا کلینیک زیبایی میزنن.باید یه فکر اساسی بشه که شرایط سیستم دولتی خوب بشه که پزشکان حاضر باشند کار کنند!بیمه ها اصلا حمایتگر نیستن.بیمه باید هزینه درمان رو بده نه مردم!
ناشناس۳۳۶۳۵۰۶۰۶:۵۸:۵۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱
ظرفیت ها رو کاهش بدید چند سال دیگه برای درمان های ساده هم پزشک نداریم من چند روزه که برای پسرم دنبال متخصص درمان ریشه میگردم یا نیست اگر هم باشه دو ماه دیگه وقت میدن باید درد بکشه تا اون موقع بعد چطور میخواید این کمبودها رو جبران کنید
ناشناس۳۳۶۳۹۶۸۱۴:۰۵:۳۸ ۱۴۰۲/۱۱/۱
دکتر باسواد از دولت بخواهید وقتی که زیر ساخت واستاد وتجهیزات ویونیت دندانپزشکي ب دانشگاه نمیدند دانشجو ها تجریه کار ندارند ولی فارغ‌التحصیل میشند میاند اشتباهاتشان را روی منوشما انجام میدند
نام معلوم۳۳۶۳۵۸۴۰۸:۵۱:۰۸ ۱۴۰۲/۱۱/۱
باید بزارن هرکسی میتونه واقعا هوش واستعدادشا داره بره پزشکی بخونه الان این کار را نکنن چندسال دیگه التماس هم کنن هیچ کس نمیره پزشکی بخونه اصلا دیگه بچه ها انگیزه درس خوندن ندارن بچه ها همه به فکر درآمد راحتر وبهتر در فضای مجازی هستن
ناشناس۳۳۶۳۶۳۱۰۹:۴۷:۲۹ ۱۴۰۲/۱۱/۱
افزایش ظرفیت پزشکی فقط تربیت نیروی متخصص برای کشور بیگانه است. مگر اینکه امکانات و زیرساخت ها و هیات علمی آن را داشته باشید و بتوانید از آنها در داخل کشور و مناطق محروم بوسیله تعهدات بلند مدت استفاده کنید و اجازه خروج به آنها ندهید.
ناشناس۳۳۶۳۶۶۱۱۰:۰۴:۵۲ ۱۴۰۲/۱۱/۱
توی مطب دکترای متخصص جای سوزن انداختن نیست. کلی آدم بایدزمان صرف کنه تا بتونه وقت اینترنتی بگیره وقتی هم که وقت رزو می کنی و زمان مشخص میشه به مطب که مراجعه می کنی باید حداقل یک ساعت منتظر بمونی تا نوبتت بشه. وزیر در بین مردم نیست
ناشناس۳۳۶۳۹۶۶۱۴:۰۲:۴۰ ۱۴۰۲/۱۱/۱
این قضیه بخاطراینه که دولت به تعهداتش بابت افزایش طرفیتها عمل نکرده قراربودبابت افزایش دانشجوی پزشکی بودجه اضافه به وزارت بهداشت پرداخت بشه تااستاد استخدام کنند تجهیزات جدید پزشکی‌ به بیمارستان ها داده بشه ولی هیچکدام در این دوسال انجام نشده الان شما برو بیمارستان دولتی بالاسریک بیمار۲۰ تا دانشجو میاد با یه استاد بیچاره مریض حالش بد میشه .
ناشناس۳۳۶۶۳۴۱۱۴:۳۳:۵۶ ۱۴۰۲/۱۱/۳
مثل اینکه با بودجه هایی که میدادن اساتید محترم حاضر نشدن بیان و میگن باید پول بیشتری به ما بدین تا بیایم تدریس کنیم کلا همه جا پول بیشتری می خوان و دیگه با اون هزینه ای که قبلاً توافق کرده بودن راه نمیان .
ناشناس۳۳۶۴۳۹۳۲۳:۴۱:۳۰ ۱۴۰۲/۱۱/۱
درهرمطب که بری بایدچندساعت توی نوبت بایستی بعضی هاشون که اینقدرسرشون شلوغ ازبیمارکه دیگه نوبت چندهفته وچندماه میدن
یک پزشک هیئت علمی بازنشسته۳۳۶۴۵۲۵۰۷:۰۴:۰۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲
وزیر درست می گوید. مشکل نسبت تعداد دانشجو و استاد نسبت به تعداد بیماران بستری در مراکز دانشگاهی است. در محاسبه تعداد بیماران، شما نمی توانید تعداد بیماران مراجعه کننده به مراکز غیر آموزشی و بخش خصوصی را لحاظ کنید. دانشجویان پزشکی باید در دوران تحصیل با معاینه و درمان بیماران تجربه کافی کسب کنند. بسیاری از نظراتی که در اینجا ثبت شده به علت عدم اشراف نظر دهندگان به چگونگی آموزش پزشکی است. مثلا فرض کنید در یک بخش درمانی، ۱۵ بیمار دچار بزرگ شدن پروستات بستری شده باشند. حالا ۵۰ دانشجوی پزشکی بخواهند این تعداد بیمار را معاینه کنند. بیچاره بیمار که از زندگیش سیر می شود و بیچاره دانشجوی پزشکی که در این حالت امکان آموزش مناسب ندارد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  7. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

آخرین عناوین