روایت جدید رسایی پیرامون تابعیت بریتانیایی روحانی/ آمریکا: اشتباه کردیم از برجام خارج شدیم

گروه سیاسی الف،   4021027101 ۴۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

روایت جدید رسایی پیرامون تابعیت بریتانیایی روحانی/ آمریکا: اشتباه کردیم از برجام خارج شدیم

واکنش معاون رئیسی به اقدامات علی کریمی

حمایت علی کریمی، فوتبالیست سابق از تروریست‌ها و مواضع او علیه کشور موجب شده تا برخی از لزوم پیگیری حقوقی او در مراجع بین‌المللی صحبت کنند.

محمد دهقان معاون حقوقی رییس جمهور در حاشیه هیئت دولت، در پاسخ به این سوال که در مورد علی کریمی و اقداماتی که علیه امنیت ملی انجام داده آیا کاری صورت گرفته است یا خیر، اظهار داشت: «افرادی که از کشور رفته‌اند تابع ایران هستند. هر فردی چه تبعه ایران چه غیرتبعه ایران علیه امنیت ملی کشور اقدامی انجام دهد تحت پیگرد قرار می‌گیرد. این اقدامات به موقع توسط دستگاه‌های ذیربط انجام خواهد شد.»

معاون حقوقی ریاست جمهوری با اشاره به شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی تصریح کرد: «بر اساس کنوانسیون نسل‌کشی ۱۹۴۸ این شکایت انجام شد. ما به خاطر برداشتی که از کنوانسیون و ماده ۹ آن داشتیم چون این شائبه وجود داشت که شکایت مستقیم ما ممکن است منجر به شناسایی رژیم صهیونیستی به عنوان دولت باشد، از این کار اجتناب کردیم. اما بلافاصله به محض شکایت آفریقای جنوبی ما هیئت تشکیل دادیم و دوستان درحال تهیه متنی برای ورود ثالث هستند و ما هم به زودی اقدام می‌کنیم و در دیوان بین‌المللی دادگستری به عنوان وارد ثالث شکایت خومان را علیه رژیم صهیونیستی مطرح خواهیم کرد.»

دهقان درباره شکایت از ترامپ به دلیل نقش در ترور سردار سلیمانی گفت: «ما در حال انجام دو اقدام هستیم. راجع به کلیه کسانی که در ترور شهید سلیمانی نقش داشتند ما در داخل کشور پرونده تشکیل دادیم و قوه قضاییه در حال رسیدگی است و آنها به خاطر جرم شخصی‌شان تحت تعقیب قرار می‌گیرند و به زودی قوه قضاییه و محکمه عدلی که در این زمینه شکل گرفته رای لازم را صادرو ما آنها را تعقیب خواهیم کرد.»

وی افزود: «اما علیه دولت آمریکا هم ما شکایت تهیه کرده‌ایم و الان به دولت آمریکا اخطار داده‌ایم و در پایان فروردین ۱۴۰۳ شکایتمان را در دیوان بین‌المللی دادگستری علیه دولت آمریکا به ثبت می‌رسانیم و موضوع را تعقیب می‌کنیم.»

******

اشتباه کردیم از برجام خارج شدیم

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در حاشیه نشست داووس و در پاسخ به پرسش‌های «توماس فریدمن» ستون‌نویس روزنامه نیویورک‌تایمز، درباره مسائل مختلفی از جمله اوضاع در منطقه غرب آسیا، برنامه هسته‌ای ایران، روابط آمریکا با چین و جنگ اوکراین اظهارنظر کرد.

وزیر خارجه آمریکا در این نشست با اشاره به اینکه برنامه هسته‌ای ایران در زمان اجرای برجام محدود شده بود، گفت: «به نظر من خروج از توافق هسته‌ای ایران یک اشتباه بزرگ بود. ما برنامه هسته‌ای ایران را داخل یک جعبه قرار داده بودیم.»

بلینکن با اشاره به خروج دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا از توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۸ گفت: «از زمانی که این توافق کنار گذاشته شد، از این جعبه خارج شده است. در حال حاضر، به دلیل این که دیگر این توافق را نداریم، در موقعیتی قرار داریم که نمی‌خواستیم در آن باشیم.»

***

مشارکت مردم در انتخابات، بالای 45 درصد خواهد بود 

محمدعلی وکیلی، چهره سیاسی – رسانه‌ای اصلاح‌طلب و نماینده مجلس دهم، در گفت‌وگو با جهان‌نیوز در خصوص انتخابات اسفندماه و میزان مشارکت احتمالی این دوره صحبت کرد.

وی با انتقاد از مجلس یازدهم و راهبرد آن نسبت به انتخابات اظهار داشت: «برداشتم این است که یک بدعتی توسط مجلس کنونی گذاشته شد تحت عنوان پیش ثبت نام و این پیش ثبت نام عرصه را برای نخبگان جامعه تنگ کرد و اصلاً بخش نخبگانی جامعه را غافلگیر کرد. بدون اینکه جامعه توجیه شود که اصلاً کارکرد این پیش ثبت نام چه هست ناگهان معلوم شد با تکیه بر زمان پیش ثبت نام فرصت برای ثبت نام نخبگان در زمان اصلی ثبت نام دیگر وجود ندارد به همین جهت سبد ثبت نام شدگان حداقل از نظر جریان اصلاح طلب سبد غنی به حساب نمی‌آید. خُب حالا همان سبد ثبت نام شدگان هم به دلیل روش جدیدی که در این دوره شاهد بودیم و اینکه هیات‌های اجرایی ورود کردند همچون خود هیات‌های نظارت به مسئله صلاحیت‌ها ورود محتوایی کردند خُب این هم باعث ریزشی شد.»

این فعال سیاسی ادامه داد: «در حال حاضر حتی اگر شورای محترم نگهبان در نتیجه اولیه هیات‌های نظارت تجدیدنظر کند و با یک مدارایی تعدادی از این ردصلاحیت شده‌ها یا عدم احرازی‌ها را برگرداند باز هم بر اساس برآوردها یک جریان سیاسی همچنان کُمیتش در انتخابات لنگ است و دستش برای رقابت خالی است و همچنان می توان گفت که انتخابات 1402 هم انتخابات بین جریان اصولگرا است تا بین جریان اصلاح طلب و اصولگرا. یعنی یک انتخابات درون جریانی را شاهد خواهیم بود. با این اوصاف با توجه به آمارهایی که از شهرستان‌ها می‌آید پیش بینی خودم مشارکت بالای 45 درصد خواهد بود به نظر من این میزان مشارکت، مشارکت خوبی است. با توجه به وضعیتی که هم اکنون در شهرستان‌ها شاهد هستیم به نظر من از دور قبل بیشتر می‌شود اما در تهران به نظر من وضع به مراتب از دور قبل بدتر می‌شود.»

وکیلی در خصوص نقش‌آفرینی سید محمد خاتمی در انتخابات پیش‌رو عنوان کرد: « اگر آقای خاتمی دوباره «تکرار می‌کنم» را تکرار کند، حتما موجی از مشارکت ایجاد می‌شود. اما ما این طرف خط می‌گوییم که انتقاد داریم که چرا آقای خاتمی این کار را نمی‌کند و معتقدیم که آقای خاتمی این کار را باید بکند. اما اگر شما می‌دانید که «تکرار می‌کنم» آقای خاتمی روی مشارکت تاثیر می گذارد چرا با خاتمی آشتی نمی‌کنید.»

******

روایت رسایی از ممانعت لاریجانی در افشای تابعیت بریتانیایی روحانی

حمید رسایی، نماینده سابق مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو از تابعیت بریتانیایی حسن روحانی و ممانعت علی لاریجانی در افشای این مسئله سخن گفت.

وی اظهار داشت: «کسانی که منتقد روحانی بودند و درخواست محاکمه روحانی را داشتند، اکنون به این قانع شدند که فقط تایید صلاحیت نشود. یکی از ۸۰۰ هزار نفر امضاکننده درخواست محاکمه آقای روحانی بودم. تایید صلاحیت روحانی باعث کاهش مشارکت می‌شود. روحانی صلاحیت فردی ندارد. ۱۷ سال سفر مشکوک به انگلیس داشته و باید بررسی شود. مگراخذ مدرک دکترا ۱۷ سال طول می‌کشد؟!»

رسایی خاطرنشان کرد: «در پاسپورت آقای روحانی ورود و خروج بعضی از سفر‌ها ثبت نشده است. خاطرم هست تحقیق و تفحصی از دو تابعیتی‌ها شد که نهاد‌های امنیتی ارائه داده بودند. در راس آن لیست شخص حسن روحانی بود که تابعیت بریتانیا را دارد. اما لاریجانی نگذاشت که آن لیست رسانه‌ای شود.‌»

این نماینده سابق مجلس تصریح کرد: «می‌گویند روحانی رای ندارد پس باید تایید شود تا مردم با رای ندادن از دور خارجش کنند این غلط‌ترین منطق در برخورد با انتخابات است. نظریه "رای ندارد پس تایید کن" یعنی هر کسی رد شده؛ رای داشته است. در حالی که باید به قانون عمل کنیم پس با استناد به این منطق مسعود رجوی را هم باید تایید کنیم.»

******

بازگشت هنرمندان به تلویزیون ربطی به انتخابات دارد؟

حضور مجدد برخی هنرمندان در تلویزیون موجب شده که برخی این همکاری مجدد را به مسائل انتخاباتی مرتبط کنند.

پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما در خصوص اینکه آیا بازگشت هنرمندان به تلویزیون در راستای انتخابات است که مخاطبان بیشتری پای تلویزیون بنشینند، گفت: «چیزی تغییر نکرده است. عبارتی که همیشه گفتم را تغییر ندادم من گفتم درب صداوسیما همیشه به روی هنرمندان باز است. صداوسیمای 1402 همان صداوسیمای 1401 و 1400 است. آنچه اتفاق می‌افتد ما در برنامه‌سازی‌های مختلف‌مان همان سیاست درِ باز صداوسیما به روی هنرمندان کسانی که علاقه‌مند باشند از تریبون رسانه ملی برای مردم ساعات و لحظات خوبی را خلق کنند همان سیاست را داریم دنبال می‌کنیم با همان شیوه جلو می‌رویم. در انتخابات و غیر از انتخابات و در هر عرصه‌ای ما سیاستِ کلی‌مان این است ما در برنامه‌های مختلف بتوانیم از هنرمندانی که علاقه‌مند هستند و ما هم علاقه‌مندیم در خدمت مردم باشند از آنها استفاده کنیم.»

******

عطریانفر: نباید در انتخابات تماشاگر و منفعل باشیم

محمد عطریانفر، چهره سیاسی اصلاح‌طلبی است که اعتقاد دارد نباید اصلاح‌طلبان نسبت به انتخابات پیش‌روی مجلس شورای‌اسلامی و مجلس خبرگان بی‌تفاوت و منفعل باشند.

وی در این خصوص در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: «بنده بر اساس یک تحلیل کلی فکر می‌کنم بخش‌هایی از بدنه اصلاح‌طلبی در کشور ما این حس را دارند که موضوع انتخابات اساساً بلاموضوع شده است. حس برخی گرو‌ه‌های اصلاح طلب این است که با توجه به سیاست بسته‌ای که در بحث تایید صلاحیت‌ها در دستورکار حضرات است نامزدهای برگزیده آنها امکان تایید را ندارند لذا سوال‌شان این است که چرا باید ظرفیت‌های خود را برای رقیب فعال کنند. این دغدغه‌ای است که بنده هم رد نمی‌کنم ولی در مقام توصیف، واقعیت‌ را ترسیم می‌کنیم که ما هم این مسئله را رد نمی‌کنیم.»

عطریانفر ادامه داد: «بخشی از احزاب اصلاح‌طلب رویکرد اینچنینی دارند، درتوصیف وضعیت نابسامان و غیر پاسخگو حزب کارگزاران نیز مؤید است اما در مقام تجویز سیره کارگزاران کمی با دوستان متفاوت است. ما هم آن توصیف را قبول داریم که افراد با عناوین ناموجه رد می‌شوند و فرصت برابر را از آنان می‌گیرند که آثار و تبعات آن امروز در بحث فقدان  مشارکت حداکثری در انتخابات در حال بروز و ظهور است. کارگزاران به عنوان حزب سیاست‌مدار و روشنفکر که دغدغه پیشرفت و توسعه کشور را دارد، معتقد است به صرف اینکه شرایط نامناسب سیاسی را توصیف کنیم، کافی نیست. آیا باید منفعل و تماشاگر باشیم؟ خب نظر ما این نیست. معتقدیم در حد بضاعت و قدرت باید در عرصه رقابت‌ها حضور داشت و مبارزه کاملا مصلحانه و صمیمانه کرد و در نهایت مردم را به داوری دعوت نمود.»

******

خرید هسته‌ای آمریکا از ایران

رئیس سازمان انرژی اتمی از موضوع خرید هسته‌ای آمریکا از کشورمان پرده برداشت.

محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی درباره سطح دسترسی بازرسان آژانس انرژی اتمی به تاسیسات هسته‌ای کشورمان گفت: «ما عضو پادمان هستیم و مطابق پادمان با آژانس همکاری می‌کنیم و بازرسان آژانس نیز طبق پادمان کارشناس اعزام می‌کند و در تاسیسات هسته‌ای کشور دوربین نصب می‌کند.»

وی ادامه داد: «سر و صدایی که اروپایی‌ها هر ۳ ماه یک بار علیه ایران به راه می‌اندازند بیشتر مربوط به سند برجام است. سند برجام، شده قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل که ایران نیز به موجب قانون اقدام راهبردی رفتار می‌کند. وظیفه آژانس نیست که عدم اجرای تعهدات طرف‌های برجام را گزارش کند. ما خودمان باید گزارش دهیم که این کار را انجام می‌دهیم اما گزارش‌های ما شنیده نمی‌شود.»

اسلامی اکثر کشورهای پیشرفته را خریدار آب سنگین ایران دانست و گفت: «از آب سنگین هسته‌ای کشورمان نیز مشتق گرفته و صادر می‌کنیم. آمریکایی‌ها هم یک بار آب سنگین ایران را خریداری کردند.»

******

دود سفید از دودکش اصولگرایان بلند نخواهد شد؟

برخی تحلیل‌های سیاسی حکایت از این دارد که در آستانه انتخابات مجلس انتظار می‌رفت اصولگرایان به یک تفاهم برسند و یک لیست مشترک بدهند؛ اما با اتفاقی که رخ داده و آنچه در نشست خبری شورای ائتلاف مطرح شده نشان می‌دهد که دود سفید از دودکش اصولگرایان بلند نخواهد شد. تحلیل‌گران معتقدند که اصولگرایان در حقیقت هم باید رقابت درون جریانی داشته باشند و هم رقابت برون جریانی؛ لذا باید با دو رقیب رقابت کنند.

در این‌باره امیررضا واعظی آشتیانی، تحلیل‌گر مسائل سیاسی به روزنامه «آرمان ملی» می‌گوید: «به اعتقاد من اگر بنا باشد که شورای ائتلاف از یک‌طرف بخواهد لیست بدهد و حرکت کند و جریانات دیگر اصولگرایی متفرق بیایند موقعیت برای سایر جریانات مثل اصلاح‌طلبان و اعتدالیون فراهم می‌شود. وی افزود: جریانات غیراصولگرا روی عدم ائتلاف اصولگرایان حساب باز کرده بودند و به‌نظر من هم این مساله تا کنون جواب داده است. من معتقدم که باز شورای ائتلاف عجله کرد و باید راجع به این قضیه بیشتر فکر می‌کردند و تعمق بیشتری به خرج می‌دادند و حداقل به یک توافق نسبی با سایر اصولگرایان می‌رسیدند.»

عضو حزب موتلفه اسلامی بیان کرد: «تصور من این است که رقابت اصولگرایان در ابتدا درون جریانی خواهد بود و سپس با جبهه رقیب رقابت خواهند کرد. اما جریانات سیاسی دیگر فقط یک رقیب خواهند داشت و این می‌تواند در موفقیت آنها تاثیر داشته باشد. واعظی آشتیانی تصریح کرد: من فکر می‌کنم طی روزهای آینده سایر گروه‌های اصولگرا نیز مواضع خود را رسما اعلام خواهند کرد و سر لیست‌های خود را نیز معرفی می‌کنند.

وی ادامه داد: «شورای ائتلاف با این کاری که کرد خواست دیگر گروه‌های خانواده اصولگرایی را در یک عمل انجام شده قرار دهد و آنها را در یک فشار سیاسی قرار دهد و به سمت یک چانه‌زنی یک طرفه حرکت کند. شاید هم ائتلاف شورای ائتلاف اگر طی روزهای آینده فضای اصولگرایی را بررسی کند بعید نیست که در نوع موضع‌گیری خود تجدید نظر نماید. چرا که برخی گروه‌های اصولگرایی سر لیستی آقای قالیباف را قبول ندارند و اگر هم قبول داشته باشند هم باید دید عملکرد آقای قالیباف در مدیریت مجلس کنونی با توجه به انتقاداتی که وجود دارد چه میزان موفق بوده است. ولی در هر صورت برداشت من این است که اتفاقات جدیدی ایجاد می‌شود و مواضع تازه‌ای از سوی برخی مجموعه‌ها که ائتلافی با سایرین ندارند صورت خواهد گرفت.»

******

سندزدن دستاورد رهبری به نام خاتمی

سایت مشرق‌نیوز نوشت: «علیرضا علوی‌تبار، تئوریسین اصلاح‌طلب به تازگی در گفت‌وگو با روزنامه شرق اقدام به یک دستاوردسازی عجیب برای لیدر اصلاح‌طلبان کرد. علوی‌تبار در بخشی از مصاحبه خود با اشاره به اقدامات دیپلماتیک خاتمی، گریزی هم به ماجرای وقایع آن‌روزهای افغانستان و حمله احتمالی ایران به افغانستان زده و گفته است: « در داستان افغانستان برخوردی توسط خاتمی شد و جلوی حمله ایران به افغانستان را گرفت که می‌توانست یک جنگ طولانی‌مدت و ناامنی بزرگ برای ما پدید بیاورد»!

اما باید ذکر کرد کسی که مانع جدیت تئوری حمله ایران به افغانستان شد، مقام معظم رهبری بودند نه خاتمی!

ما البته متوجه لزوم دستاوردسازی برای یک جریان سیاسی خاص و لیدر آن که دستی به فتنه 88 دارند و دستی به تحریم انتخابات هستیم اما این الزام را نباید با تمسک به ابزارهایی مثل دروغگویی و کتمان تاریخ محقق کرد.

دقت شود که جدای از دروغ محرز علوی‌تبار 2 مسئله مهم تاریخی نیز وجود دارد که می‌توان بوسیله آنها به ناحق بودن ادعای او آگاه شد.

نخست اینکه اساسا مسئله جنگ و صلح در نظام اسلامی در حیطه اختیارات رئیس‌جمهور نیست و ولی فقیه بعنوان فرمانده کل قواست که در این وادی صاحب لوح و قلم است.

ثانیا یک نگاه ساده به مواضع شداد و غلاظ اصلاح‌طلبان در قبال طالبان به وضوح هرچه تمام‌تر نشان می‌دهد که چپ‌های ایران اتفاقا چندان هم بی‌میل به حمله به طالبان نبوده‌اند و یا حداقل در سمت ممانعت با تنش علیه آنها نیز قرار نداشته‌اند.

دقت شود که این قبیل دروغ‌های اصلاح‌طلبان مسبوق به سابقه است. پیش از این، محمود میرلوحی، از فعالان جریان چپ نیز در یک مصاحبه؛ ماجرای مجبور کردن آمریکا به پرداخت غرامت جواسیس دستگیر شده‌اش در ایران که با درایت و تدبیر مقام معظم رهبری صورت گرفت را به برجام روحانی نسبت ربط داده بود!

******

طرح «دو فوریتی» برای لغو مصوبه افزایش سن بازنشستگی

علی بابایی کارنامی، رئیس فراکسیون کارگری مجلس معتقد است که مصوبه افزایش سن بازنشستگی مشکل‌ساز بوده و برخی از نمایندگان طرح دوفوریتی را برای لغو این مصوبه ارائه می‌دهند.

وی در این خصوص گفت: «افزایش سن بازنشستگی در قالب لایحه از سوی دولت به مجلس ارائه شد و از آنجا که وقتی دولت لایحه‌ای ارائه می‌دهد مجلس باید در مورد آن اظهار نظر کند، در بررسی این طرح نیزموافقین و مخالفین صحبت و نظرات خود را گفتند، بنده بنده، به‌عنوان رئیس فراکسیون کارگری مجلس به‌شدت با این لایحه مخالف بوده و هستم و دلایل مخالفتم این بود که این لایحه با رویکرد ارتقای ضریب امنیت درآمد پایدار صندوق های بازنشستگی تامین اجتماعی و حل چالش های این صندوق ها صندوق های بازنشستگی تدوین شده اما اجرای آن ناکام خواهد ماند و برای صندوق‌ها سودی نخواهد داشت.»

بابایی کارنامی ادامه داد: «از سوی دیگر در بررسی هایی که با کارشناسان و مرکز پژوهش های مجلس انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که با توجه به ۷ ،۸ میلیون نیروی کاری که سالانه از دانشگاه‌ها فارغ التحصیل می شوند و عرضه نیروی کار زیاد است و تقاضا اندک، این مصوبه نه برای صندوق ها انتفاعی نخواهد داشت و نه برای رضایت اجتماعی شاغلینی که از امروز تا ۳۵ یا ۴۰ سال آینده کار خواهند کرد. قانون مطرح شده قبلی نحوه تعیین افزایش سن بازنشستگی در کشور دائمی بود در صورتی که این بار این لایحه در قالب احکام و برنامه به تصویب رسید. بنابراین، از یک نظر می‌توان نتیجه گرفت که نگرانی وجود ندارد زیرا ما طیفی از نمایندگان، به‌زودی طرحی دو فوریتی را آماده خواهیم کرد و از مجلس می‌خواهیم این مصوبه را لغو کند تا به مرجله اجرا نرسد.»

رئیس فراکسیون کارگری مجلس خاطرنشان کرد: «الان، یک کارگر ساختمانی چکونه می‌تواند پرداخت ۳۵ سال سابقه بیمه را تجمل کند ضمن اینکه بحث برخی مشاغل سخت و زیان‌آور هم باید در این طرح لحاظ شود. امیدوارم با حمایت‌هایی که مجلس انجام خواهد داد بتوانیم با ملغی کردن این مصوبه، گامی به نفع کارگران و نیروهای شاغل کشور برداریم. فراموش نکنیم شورای محترم نگهبان، صرفا، تطبیق مصوبات و طرح‌های مجلس با شرع و قانون اساسی را مدنظر دارد و اینکه آیا این طرح به نفع مردم و جامعه هست یا خیر؟ بهره وری را ارتقا می دهد یا نه؟ را باید دستکاه های اجرایی و مجلس بررسی کنند .هرچند، ما این طرح را از اساس رد نمی کنیم اما با تمام توان تلاش می کنیم که انشالله جزئیات آن را بررسی و مصوبه‌ای کارشناسی‌تر جایگزین کنیم، البته اگر عمر مجلس فعلی، کفاف دهد.»

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۵۹۳۵۹۲۰:۳۵:۲۴ ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
باید تحقیق و تفحص صورت بگیرد و افراد دو تابعیتی به هیچ وجه برای مناصب کلیدی و حساس کشور تایید صلاحیت نشوند.
ناشناس۳۳۵۹۸۶۲۰۹:۵۳:۲۰ ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
خوب روحانی ر احضار و مساله تابعیت بریتانیایی وی را بررسی نمایید.. اگر نیست شدیدا با رسایی برخورد کنید
ناشناس۳۳۶۰۰۹۱۱۱:۵۱:۴۰ ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
رسایی بدون سند و مردک حرف نمیزنه نهادهای امنیتی در این مورد گزارش داده بودند.
ناشناس۳۳۶۰۵۷۸۱۶:۳۶:۱۹ ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
و اگر هست بفرستید بره به جایی که تعلق داره
ناشناس۳۳۶۱۰۸۸۲۳:۲۲:۵۴ ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
جرایم حسین فریدون را هم بررسی کنید
ناشناس۳۳۵۹۳۶۴۲۰:۳۷:۳۷ ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
معدود افرادی همچون علی کریمی که تفکرات داعشی دارند و از تروریست ها حمایت می کنند باید از طریق اینترپل به کشور برگردانده و محاکمه شوند.
ناشناس۳۳۶۱۲۱۹۰۰:۴۷:۲۴ ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
علی کریمی خوس خوسو انداخت در دامن دشمنان کشور و خوس خوسو دربدر کرد
ناشناس۳۳۵۹۳۶۶۲۰:۳۸:۴۵ ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
حمید رسایی را بخاطر همین افشاگری ها دوست داریم.
ناشناس۳۳۶۰۱۹۶۱۲:۴۰:۴۷ ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
شما جستجو کن ببین حمید رسایی مقیم کدام کشور اسکاندیناوی است بعد دوستش داشته باش..
ناشناس۳۳۶۰۲۹۶۱۳:۲۰:۵۳ ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
به این نمی گن افشاگری بلکه دروغ پراکنی و افترازنی...
ناشناس۳۳۶۰۵۴۴۱۵:۴۵:۲۶ ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
جالبه هر کی بیشتر افشاگری میکنه خودش هم درگیره. مثلا یکی بود به بچه های مسوولان گیر میداد که خارج هستند معلوم شد بچه خودش هم سوییس زندگی میکنه.
ناشناس۳۳۶۱۰۲۶۲۲:۴۳:۳۵ ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
این کارنامه روحانی است : رئیس کل جنبش عدم تعهد, نماینده مجلس شورای اسلامی , نایب رئیس مجلس شورای اسلامی, دبیر شورای عالی امنیت ملی , مشاور رئیس جمهور در امور امنیت ملی , عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام ، مشاور رئیس جمهور ، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک ، نماینده مجلس خبرنگان رهبری و ۸ سال رییس‌جمهور با بالاترین رأی!! اونوقت طی این مدت با این همه پست های کلیدی نه نیروهای اطلاعات نه امنیت ملی ،نه شورای نگهبان و در رأس همه رهبری در مورد روحانی هیچ اطلاعی نداشتن الا جناب رسایی !!! حالا میشه کارنامه رسایی رو بفرمایید ؟!!
ناشناس۳۳۵۹۳۶۷۲۰:۴۱:۲۳ ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
وقتی بلینکن اعتراف میکنه که خروج امریکا از برجام اشتباه بود دیگه هیچ شک و شبهه ای باقی نمی ماند که برجام به نفع امریکا و به ضرر منافع ملی ایران بود.
ناشناس۳۳۵۹۷۲۱۰۸:۲۵:۵۴ ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
چه استدلال بی منطقی! گمان کردی که توافق به ضرر آمریکا بوده؟ معلومه که نه. از یک توافق دو طرف منفعت می برند
ناشناس۳۳۶۰۹۴۵۲۱:۲۲:۵۴ ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
تو چه سودی بردی؟ تحقیقاً هیچ
ناشناس۳۳۵۹۳۷۷۲۰:۴۹:۴۷ ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
اصلاح طلبان در زمان حمله امریکا به افغانستان میگفتن ایران باید به کمک امریکا برود و با طالبان بجنگد اما اقتدار رهبری مانع از ورود ایران به جنگ شد.
ناشناس۳۳۵۹۳۷۸۲۰:۴۹:۵۵ ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
رسایی دیگه بسه
ناشناس۳۳۵۹۹۹۳۱۰:۵۸:۵۸ ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
درود بر حمید رسایی که افشاگری میکند رای ما در انتخابات پیش رو حمید رسایی است.
ناشناس۳۳۶۰۹۹۶۲۲:۱۰:۵۸ ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
یکی باید خودشو افشا کنه که از کجا دستور می گیره به افرادی که سالها امنیت مملکت رو تو دست داشتن این طور تهمت بزنه !!
ناشناس۳۳۵۹۳۸۵۲۰:۵۴:۲۱ ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
تخلفات دولت قبل در بورس و ارز سبب ضرر و زیان میلیون ها نفر ایرانی شد قوه قضاییه باید در اسرع وقت به پرونده روحانی و برخی به اصطلاح مدیران دولتش رسیدگی نماید.
عمران۳۳۵۹۳۹۳۲۱:۰۲:۵۳ ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
آقای رسایی خواسته یا ناخواسته حرفی زده اند که طرز فکر یک قشر خاص را در جامعه نشان میدهد، ایشان گفتند: « تایید صلاحیتِ (یک شخص خاص که ایشان مخالف آن شخص هستند) باعث کاهش مشارکت می‌شود»! به معنی پشت این جمله لحظه ای فکر کنید.
ناشناس۳۳۶۰۹۲۳۲۰:۵۶:۵۰ ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
شما که خوب فکر کردی توضیح بده ما بفهمیم
ناشناس۳۳۵۹۴۳۸۲۲:۰۲:۱۸ ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
اصلاح طلبان باید تکلیف شان را مشخص کنند
ناشناس۳۳۶۰۱۸۹۱۲:۳۹:۱۵ ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
تکلیف اصلاح طلبان مشخص هست ..
ناشناس۳۳۵۹۴۳۹۲۲:۰۸:۴۵ ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
وزیر خارجه آمریکا در این نشست با اشاره به اینکه برنامه هسته‌ای ایران در زمان اجرای برجام محدود شده بود، گفت: «به نظر من خروج از توافق هسته‌ای ایران یک اشتباه بزرگ بود. ما برنامه هسته‌ای ایران را داخل یک جعبه قرار داده بودیم.» از این واضح‌تر بگوید که با برجام ایران را محدود کرده بودند و در قفس گذاشته بودند؟
ناشناس۳۳۵۹۷۲۲۰۸:۲۸:۱۶ ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
حالا در قفس نیستیم؟
ناشناس۳۳۵۹۴۶۹۲۲:۳۲:۲۵ ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
اصلاح طلب عامل فتنه ها
ناشناس۳۳۵۹۴۷۰۲۲:۳۵:۵۸ ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
همه مسعولان باید در زمینه وابستگی به نهادهای امنیتی سایر قدرتهای مورد ارزیابی امنیتی قرار گیرند
ناشناس۳۳۵۹۴۸۴۲۳:۰۰:۱۲ ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
جناب رسایی هنوز وارد انتخابات نشدن همون رویه تهمت زنی رو‌دنبال می کنن .یعنی هشت سال یک رییس جمهور ایران تابعیت انگلیس داشته ؟وشورای نگهبان ونهاد های اطلاعاتی هم او رو تایید کردن ؟
ناشناس۳۳۵۹۹۹۱۱۰:۵۷:۲۵ ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
رسایی درست میگه نهادهای امنیتی لیست افراد دو تابعیتی را ارائه داده بودند
ناشناس۳۳۶۱۰۸۴۲۳:۲۱:۱۵ ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
اینکه لیست دو تابعیتی ها را ارایه داده بودن تا اینکه روحانی در اون لیست بوده خیلی فرق داره !! یعنی روحانی در لیست بوده اما احازه دادن سالها در پستهای کلیدی باشه و ۸ سال هم رئیس جمهور ؟!!
ناشناس۳۳۶۰۰۷۹۱۱:۴۴:۵۹ ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
مگر اقای روحانی قبل از ریاست جمهوری، دبیر شورای عالی امنیت ملی نبوده اگه واقعیت داره ایول به روحانی که توانسته در این سطح رشد کند اگر هم رسایی دروغ میگه چرا برخورد نمیکنند که هر کس جرعت نکنه تهمت بزند
ناشناس۳۳۵۹۴۸۵۲۳:۰۰:۱۶ ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
اقای رسایی یعنی توبیش ازمراجع امنیتی خبرداشتی پس چرااین مراجع تاییدش کردند؟!
ناشناس۳۳۵۹۹۷۸۱۰:۵۱:۰۹ ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
مراجع امنیتی گزارش داده بودند شورای نگهبان نباید روحانی را تایید صلاحیت می کرد.
ناشناس۳۳۵۹۵۱۰۲۳:۱۹:۲۷ ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
شما که می گفتید برجام خسارت محض بود پس چرا درخواست بازگشت به آن را دارید؟
ناشناس۳۳۵۹۹۸۸۱۰:۵۴:۵۷ ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
هیچ کس بدنبال احیای اون برجام خسارت بار نیست اگر توافق جدیدی هم شکل بگیرد به کلی با برجام متفاوت و با تضمین موثر لغو تحریمها و تامین منافع ملی خواهد بود.
ناشناس۳۳۶۱۰۰۱۲۲:۱۸:۱۸ ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
فعلا که آمریکا گفته دیگه اصلا مذاکره نمی کنه چه اون برجام چه این که شما براش رویا پردازی می کنین !
خور زمالی ز دیار بختیاری یل۳۳۵۹۵۲۷۲۳:۴۲:۴۲ ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
علی کریمی خوس خوسو دربدر کرد و تش زید به خوس
ناشناس۳۳۵۹۵۵۰۰۰:۰۶:۰۵ ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
قیافه علی کریمی رو نگاه آدم حالش بهم میخوره
ناشناس۳۳۵۹۵۸۷۰۱:۰۸:۳۳ ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
چرا يك روحاني ، يك روحاني ديگر را مي كوبد ؟
ناشناس۳۳۵۹۷۳۱۰۸:۳۵:۰۴ ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
چه ربطی دارد؟
ناشناس۳۳۵۹۶۸۳۰۶:۲۷:۴۹ ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
رسايي از روحاني كينه دارد
ناشناس۳۳۶۰۱۰۲۱۱:۵۵:۲۲ ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
بحث شخصی نیست بحث منافع ملی است.
ناشناس۳۳۶۰۱۶۰۱۲:۳۱:۱۸ ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
کینه ؟!!! رسایی گزارش نهادهای امنیتی را بیان کرده است .
ناشناس۳۳۶۰۰۹۳۱۱:۵۲:۴۷ ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
برجام یک تکه کاغذ پاره بی ارزش بود زیرا ضمانت اجرایی نداشت.
ناشناس۳۳۶۰۱۰۹۱۱:۵۸:۲۵ ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
دولت سیزدهم صادرات نفت را به 2/2 میلیون بشکه روزانه و صادرات غیرنفتی را به رقم بی سابقه 53 میلیارد دلار سالیانه افزایش داده و ارز حاصله را به کشور اورده کاری که روحانی با وجود برجام نتوانست بکند.
ناشناس۳۳۶۰۱۱۲۱۲:۰۰:۵۳ ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
یکی از اعضای ارشد دولت قبل و فرزند وی از متهمان اصلی مفقود شدن فرش های سعداباد هستن قوه قضاییه باید در اسرع وقت به پرونده اینها رسیدگی نماید.
ناشناس۳۳۶۰۲۱۷۱۲:۴۷:۳۳ ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
و اگر رسایی درست گفت باید با روحانی برخورد بشه .
ناشناس۳۳۶۰۲۳۳۱۲:۵۱:۳۰ ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
اونموقعی که روحانی برای انقلاب تلاش میکرد رسایی کجا بود؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

    3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

    4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

    5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

    6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

    10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

    11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

    15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

    16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

    18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

    20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

    21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

    22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

    23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

    پربحث‌های اخیر

      پربحث‌های هفته

      1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

      2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

      3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

      4. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

      5. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

      6. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

      7. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

      8. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

      9. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

      10. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

      11. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

      12. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

      13. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

      14. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

      15. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

      16. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

      17. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

      18. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

      19. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

      20. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

      21. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

      22. صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد

      23. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

      24. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

      25. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

      آخرین عناوین