روایتی تکان‌دهنده از جنایات صهیونیست ها در غزه

گروه جهان الف،   4021026108 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک عضوِ گروه‌های داوطلبانه امدادی در شمال غزه در گزارشی میدانی برای میدل ایست آی در شرح جنایات اسراییل می نویسد: «من هیچگاه حتی در قالب بدترین کابوس هایم نیز فکر نمی‌کردم که روزی به دنبال یک سگِ ولگرد بدوم تا پایِ یک کودک خردسال را از دهانش خارج کنم! »

روایتی تکان‌دهنده از جنایات صهیونیست ها در غزه

به گزارش الف؛ "محمد الهاجر"، در گزارشی برای پایگاه خبری میدل ایست آی، روایت عینی خود را از صحنه های شوکه کننده جنایات رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه مورد اشاره قرار داده است. محمد الهاجر به طور خاص به این مساله تاکید دارد که صهیونیست ها با مردم غزه و نوار غزه کاری کرده اند که شما در این منطقه می توانید مرگ را استشمام کنید و حتی نفس بکشید. 

گزارش وی مملو از صحنه های تکان دهنده نظیر ممانعت نیروهای اسرائیلی از تلاش های گروه های امدادی جهت کمک به بازماندگان فلسطینی که زیر آوارهای ناشی از بمباران نوار غزه گرفتار شده اند و همچنین حمله سگ‌های ولگرد به پیکرهای شهدای غزه در ساختمان های ویران است. الهاجر تاکید می کند که رژیم اشغالگر قدس هیچ احترامی برای عزت و شرافت انسان ها قائل نیست و جلوه هایی عینی از نسل‌کشی را در نوار غزه به ثبت می‌رساند. 

محمد الهاجر در گزارش خود از نوار غزه می نویسد:

«من هیچگاه حتی در قالب بدترین کابوس هایم نیز فکر نمی‌کردم که روزی به دنبال یک سگِ ولگرد بدوم تا پایِ یک کودک خردسال را از دهانش خارج کنم! در طی سه هفته اخیر، نیروهای اسرائیلی به نحو بی‌رحمانه ای محله ای که من در آن زندگی می کنم یعنی محله "ریمال" در شمال نوار غزه را بمباران کرده اند که این مساله منجر به تخریب گسترده ساختمان های مسکونی در این منطقه شده است. 

بسیاری از خانه های همسایه های ما که هدف حملات اسرائیلی ها قرار گرفتند، مملو از انسان بودند. افرادی که از دیگر مناطقِ تحت بمباران فرار کرده بودند تا بتوانند خود را به بستگان و نزدیکانشان برسانند تا شاید امنیت بیشتری را تجربه کنند. من در زمره گروهی از مردان جوانی هستم که به صورت داوطلبانه اقدام به آواربرداری و کمک به مجروحان نوار غزه می کنند. ما تلاش های فراوانی را انجام داده و می دهیم تا انسان هایی که زیر حجم گسترده ای از آوار گرفتار شده و عمدتا شهید شده اند را به خارج از مناطق بمباران شده انتقال دهیم و اگر به شهادت رسیده اند زمینه را برای تدفین آن ها فراهم سازیم. 

با این حال، ما در جریان انجام فعالیت های خود، توسط تک تیراندازان اسرائیلی هدف قرار می گرفتیم. اسرائیلی‌ها به هرکسی که به آوارها و ساختمان های بمباران شده نزدیک شود، حمله می کنند. آن ها در جریان یکی از حملات خود به امدادگران موجب به شهادت رسیدن 5 نفر از آن ها شدند که این مساله عملیات امدادرسانی را متوقف کرد. در همین بحبوحه ما صدای یک مادر وکودک را که ناامیدانه از زیر آوار درخواست کمک می کردند شنیدیم. علی رغم تلاش هایمان، نتوانستیم به آن ها برسیم(به دلیل کمبود امکانات و شرایط سختِ دیگر). موضوعی که مرگ آن ها را رقم زد. 

در جریان تلاش های ما برای اینکه افراد مذکور را از زیر آوار بیرون آوریم، نیروهای اسرائیلی در اطراف ما پرسه می زدند و در نزدیکی ما قرار داشتند. آن ها اجازه نمی دادند که ما اقدامات بیشتری را برای کمک به دیگران انجام دهیم. ما مجبور شدیم که در یک خانه پناه بگیریم. 

اجسادِ پوسیده

در پی حملات سنگین اسرائیل به محله ای که من در آن زندگی می کنم، نیروهای ارتش این رژیم، تجاوز سراسری و وحشیانه زمینی را نیز به این منطقه انجام داده و خانه هایی که سالم باقی مانده بودند را هدف قرار داده و بسیاری از جوانان را نیز بازداشت کردند. آن ها همچنین اقدام به اعدام صحرایی آن دسته از مردم فلسطین کردند که به دنبال یک سرپناهِ امن برای خود بودند. 

من و گروه امدادی که در آن عضو هستم، برای در امان ماندن از اقدامات اسرائیلی ها، به مناطق ساحلی پناه بردیم و چند روز بعد برگشتیم. وقتی پس از چند روز به محله خود بازگشتیم، دسته ای از سگ های ولگرد را مشاهده کردیم که در یکی از خانه های بمباران شده پناه گرفته بیودند. در طول شب صدای آن ها را به کرات می شنیدیم. گویی سرِ چیزی دعوا می کردند. 

وقتی صبح شد، من دسته سگ های ولگرد را مشاهده کردم. ناگهان دیدم که یکی از آن ها پای یک کودک خردسال را در دهان دارد. من آن سگ را تعقیب کردم و پای آن کودک که شهید شده بود را از دهان سگ خارج کردم و سپس آن را دفن کردم. من هیچگاه فکر نمی کردم که روزی مجبور به انجام یکچنین کار وحشتناکی شوم. 

در روزهای بعد متاسفانه ما بقایای اجساد دیگر افراد را نیز مشاهده می کردیم که توسط سگ ها خورده شده بودند. اسرائیلی ها کاری با مردم غزه کرده اند که گویی جان انسان ها هیچ ارزش و حرمتی ندارد. ما تلاش های زیادی را انجام دادیم تا سگ های ولگرد را از محلِ خانه های ویران شده که در زیر آن ها اجساد شهدا قرار داشتند، دور کنیم. با این حال، اجساد شهدا پوسیده شده بودند و وضعیت مناسبی نداشتند. 

نیروهای ارتش اسرائیل به صورت عامدانه مانع از کمک رسانی به مجروحان بمباران های خود در نوار غزه می‌شوند. آن ها مانع از آن شده اند که جان صدها انسان بیگناه که زیر آوار بوده اند، نجات پیدا کند. چه بسیار انسان هایی که برای دریافت کمک فریاد زدند و صدایشان شنیده نشد تا اینکه صدایشان برای همیشه خاموش شد. با این حال، علی رغم تمامی تهدیدات، انسان های شجاعی زیادی نیز بوده اند که برای کمک به افرادی که زیر آوار مانده‌اند به مناطق مذکور رفته اند و جان خود را در این راه از دست داده اند. 

جلوه مرگ را در همه جا می توان دید

اینکه اسرائیلی ها اجازه دسترسی به مجروحان را نمی دهند، جلوه ای عینی از اِعمال جنایت و نسل‌کشی سیستماتیک از سوی آن ها علیه ملت فلسطین است. تاکنون گزارشهای مختلف و معتبر زیادی از حملات نیروهای ارتش اسرائیل به تیم های امداد و نجات و حتی مراسم تدفین شهدای فلسطینی منتشر شده است. 

تحرکات اسرائیلی ها در طرح تهدید از سوی آن ها که اجازه نمی دهند کسی به کمک افراد زیر آوار مانده بیاید و یا زمینه برای تدفین شهدا را فراهم کند، یک فاجعه بزرگ را در نوار غزه رقم زده است. اکنون می توان جلوه های مرگ را در هر نقطه از نوار غزه دید. رویدادی که اسرائیلی ها عامل ایجاد آن هستند. 

در غزه شما فقط مرگ را نمی بینید بکله آن را استشمام می کنید و حتی نفس می کشید. شما آشکارا اجساد انسان هایی را می بینید که آن ها را می شناسید و یا حتی زمانی دوستشان داشته اید. آنچه اکنون در نوار غزه شاهد هستیم حقیقتا تکان دهنده است. نوار غزه تحت بمباران شدید و اشغال است. مردم غزه اهداف اصلی تلاش‌های رژیم اسرائیل در زمینه ارتکاب به نسل کشی هستند و امید که جامعه بین المللی در این زمینه دست به اقدامی بزند.»

لینک: 

https://www.middleeasteye.net/opinion/gaza-dont-only-see-death-smell-breathe-it

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۵۹۶۶۲۰۴:۳۸:۱۱ ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
جنگ هميشه با جنايت و كشتن بيگناهان همراه است
ناشناس۳۳۵۹۷۲۳۰۸:۲۸:۳۷ ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
متاسفم که هر روز شاهد جنایتهای بیشماری علیه ایران و غزه هستیم
ناشناس۳۳۵۹۸۴۳۰۹:۴۱:۴۴ ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
اسرائیل باید نابود بشه - غده سرطانی
ناشناس۳۳۶۰۰۶۲۱۱:۳۴:۴۰ ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
مشابه جنایات صهیونیست‌ها هرگز در تاریخ واقع نشده و نخواهد شد _____ بلاهایی که بر سرِ این قوم فرود خواهد آمد هم از ازل تا ابد نه واقع شده و نه تکرار خواهد شد ان‌شاءالله
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  2. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  3. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  4. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  5. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  6. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  7. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  8. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  9. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  10. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  11. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  12. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  13. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  14. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  15. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  16. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  17. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  18. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  19. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

آخرین عناوین