۵ ایده غذای جدید با گوشت چرخ کرده

گزارش بازرگانی،   4021026017

با گوشت چرخ کرده می‌توان غذاهای مختلفی تهیه و برای وعده شام یا ناهار سرو کرد. گوشت چرخ کرده به عنوان گوشت قرمز از جمله منابع پروتئینی مهم در رژیم غذایی است. یکی از ویژگی‌های غذاهایی که با گوشت چرخ کرده آماده می‌شوند، زمان کوتاه مورد نیاز برای تهیه آن‌ها است. ایده‌های مختلفی برای تهیه غذا با گوشت چرخ کرده وجود دارد که در ادامه با ۵ غذای جذاب و خوشمزه با گوشت چرخ کرده آشنا می‌شوید.

ایده های غذا با گوشت چرخ کرده

احتمالا وقتی نام گوشت چرخ کرده به میان می‌آید، ابتدا به یاد کباب کوبیده و طرز تهیه انواع کباب https://blog.snappfood.ir/category/cuisine/main-course/how-make-kabab/ می‌افتید، اما با گوشت چرخ کرده می‌توان غذاهای مختلف دیگری نیز تهیه کرد.

۱. سیب زمینی شکم پر

سیب زمینی شکم پر اولین ایده جذاب برای استفاده از گوشت چرخ کرده است که غذایی مقوی خواهد بود. در طرز تهیه سیب زمینی شکم پر ابتدا سیب زمینی را در یک قابلمه آب جوش بپزید. در این فاصله پیاز را سرخ کرده و سپس فلفل دلمه‌ای خرد شده را نیز با پیاز تفت دهید. گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه کنید و زمانی که گوشت تغییر رنگ داد، قارچ خرد شده را داخل تابه بریزید. نمک و ادویه‌ها را نیز اضافه کرده و منتظر بمانید تا آب قارچ کشیده شود.

پس از پخت سیب زمینی، بخش بالایی آن را با چاقو جدا کرده و داخل آن را خالی کنید. حالا سیب زمینی را خرد کرده و با مواد گوشتی سرخ کنید. در نهایت مواد گوشتی را داخل سیب زمینی ریخته و روی آن‌ها پنیر پیتزا بریزید. سیب زمینی شکم پر را در فر قرار دهید تا آماده شود. در ضمن با دنبال کردن روش پخت سیب زمینی شکم پر در بلاگ اسنپ فود تهیه این غذا آسان‌تر می‌شود.

۲. لازانیا گوشت

لازانیا گوشت غذایی خوشمزه و همه‌پسند است. در اولین مرحله از طرز تهیه لازانیا گوشت ابتدا پیاز و سیر را در تابه تفت دهید و سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کنید. کمی گوجه فرنگی رنده شده و رب را به همراه نمک و ادویه‌ها داخل تابه ریخته و تفت دهید تا مواد آماده شود. برای تهیه سس بشامل نیز آرد را در کره تفت دهید و کم کم شیر را اضافه کنید و هم بزنید تا غلیظ شود. نمک، فلفل سیاه و پنیر پیتزا را نیز داخل سس ریخته و هم بزنید تا پنیر آب شود.

ورقه‌های لازانیا را در آب جوش بپزید و سپس داخل ظرف موردنظر خود سس بشامل، لازانیا، مواد گوشتی و پنیر پیتزا را به صورت لایه لایه قرار دهید و سپس لازانیا را در فر گرم شده با ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد بگذارید. شما می‌توانید لازانیا گوشت را در منزل تهیه کرده یا آن را از سفارش غذا آنلاین https://snappfood.ir/service/restaurant?page=0&section=SERVICES اسنپ فود، سفارش دهید.

۳. رولت گوشت

رولت گوشت یکی از غذاهای جذابی است که می‌توانید در منزل تهیه کنید و برای مهمانی‌ها نیز انتخابی خوشمزه و مناسب است. در طرز تهیه رولت گوشت ابتدا گوشت چرخ کرده را با پیاز رنده شده، یک عدد تخم مرغ، آرد سوخاری و ادویه‌ها شامل نمک، فلفل و پودر سیر مخلوط کنید. این مخلوط گوشتی را بین دو لایه کاغذ روغنی قرار داده و به کمک وردنه پهن کنید.

لایه بالایی کاغذ روغنی را برداشته و پنیر موزارلا رنده شده را روی گوشت بریزید. حالا با کمک لایه زیرین کاغذ روغنی، گوشت را رول کنید. رولت گوشت را داخل سینی فر قرار داده و به مدت ۴۵ دقیقه در فر از قبل گرم شده بگذارید. یک پیاز را سرخ کنید و زمانی که پیازها طلایی شد، رب گوجه فرنگی را با پیاز تفت دهید. نمک، فلفل سیاه و قرمز، کمی زعفران دم کرده، آب لیموترش و مقداری آب اضافه کنید تا سس آماده شود. در یک ربع پایانی پخت گوشت، سس را نیز اضافه کنید. در نهایت رولت گوشت را از فر خارج کرده و برش بزنید.

۴. کوفته گوشت

طرز تهیه کوفته گوشت نیز ایده‌ای جدید از تهیه غذا با گوشت چرخ کرده است. سرو این غذا با سس ماست طعمی جذاب و البته جدید خواهد بود که قطعا از خوردن آن لذت می‌برید. برای پخت این غذا ابتدا گوشت چرخ کرده، جعفری و گشنیز خرد شده و ادویه‌ها شامل نمک، فلفل و پودر زیره را در یک کاسه ریخته و هم بزنید. حالت گوشت را با دست به صورت کوفته‌های خیلی ریز در آوردید و با روغن زیتون سرخ کنید تا تمام قسمت‌ها طلایی شود.

برای تهیه سس این غذا ماست را با نمک، پودر زیره، نعنا خشک و کمی فلفل سیاه ترکیب کنید. در نهایت کوفته‌ها را به همراه سس ماست و لیموترش سرو کنید.

۵. گوشت چرخ کرده و سس گوجه

اگر به دنبال یک غذای ساده با گوشت چرخ کرده هستید، این دستور مناسب شماست. ابتدا یک پیاز را سرخ کرده و سپس فلفل دلمه‌ای و گوجه خرد شده را اضافه کنید. گوشت چرخ کرده را نیز داخل تابه ریخته و نمک و ادویه‌ها را بیفزایید. قارچ خرد شده را نیز به تابه اضافه کرده و تفت دهید. منتظر بمانید تا آب قارچ کشیده شده و گوشت طعم خوبی بگیرد.

در یک تابه دیگر رب گوجه فرنگی را با روغن تفت دهید و زمانی که خامی رب گرفته شده، آن را به دیگر مواد بیفزایید. غذای ساده و سریع شما آماده است، آن را با سیب زمینی سرخ شده سرو کرده از خوردن آن لذت ببرید.

اسنپ فود، راهی آسان برای سفارش غذا

همان‌طور که خواندید، ایده‌های مختلفی از طرز تهیه غذا با گوشت چرخ کرده وجود دارد که می‌توان آن‌ها را در منزل انجام داد. این غذاها معمولا سریع آماده می‌شوند و بهترین انتخاب برای یک روز خسته‌کننده هستند. با این وجود گاهی اوقات وقت و حوصله برای غذا درست کردن نداشته و دوست دارید تا غذای خود را آماده تحویل بگیرید که برای این زمان‌ها× اسنپ فود بهترین گزینه است.

با سفارش آنلاین غذا در سایت یا اپلیکیشن اسنپ فود می‌توانید غذای مورد علاقه خود را از رستوران‌های مختلف انتخاب کرده و سفارش دهید. غذای شما در زمان کوتاهی آماده شده و آن را درب منزل تحویل می‌گیرید.

تلگرامفیس‌بوکتوییترلینکدیننسخه‌ی متنی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  4. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  5. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  6. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  7. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  8. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  9. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  10. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  11. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  12. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  13. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  14. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  15. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  16. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  17. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  18. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  19. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  20. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  9. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  10. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  13. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  19. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  20. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

آخرین عناوین