بازرس ویژه رییس‌جمهور: در تله بسیار بحرانی جمعیت گرفتار شدیم/ فقط ۵ سال وقت داریم

  4021021014 ۳۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

بازرس ویژه رییس جمهور گفت: ما در یک تله بسیار بحرانی جمعیت گرفتار شدیم و اگر در پنج سال آینده نتوانیم از این تله عبور کنیم وضعیت بسیار اسفناکی در آینده خواهیم داشت.

بازرس ویژه رییس‌جمهور: در تله بسیار بحرانی جمعیت گرفتار شدیم/ فقط ۵ سال وقت داریم

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام حسن درویشیان چهارشنبه شب در حاشیه سفر به خوزستان اظهار کرد: ستاد خبری مبارزه فساد به شماره ۲۷۷۷ تشکیل شده که تعداد قابل توجهی از شهروندان تماس گرفته و بعضی از آنها حتی مستنداتی ارائه کردند و ما این موارد را پیگیری کرده و یا در حال پیگیری هستیم، شخص رئیس جمهور نیز بر این مسئله تاکید داشت که موضوعاتی را که مردم در خصوص فساد و تخلف در دولت گزارش می‌دهند حتماً پیگیری شود.

حجت الاسلام درویشیان بیان کرد: بسیاری از مطالبی که از سوی نخبگان استان در این سفر مطرح شد دغدغه دولت است و در سیاست‌های دولت، برنامه تحول مردمی دولت و بعضاً در برنامه هفتم دولت ارائه شده است. بسیاری از این موضوعات در اسناد بالادستی پیش بینی شده اما باید اراده اجرای بیشتری دیده و دنبال شود.

وی با بیان اینکه بخش نظارتی مردمی در دولت ایجاد شده است، تصریح کرد: در نهاد ریاست جمهوری، معاون مردمی‌سازی دولت داریم که استاندارها در همه استان‌ها مکلف هستند یک نفر را تحت عنوان ارتباط مردمی تعیین کنند و این اشخاص موظف هستند ظرفیت‌های مردمی را که وجود دارد مشارکت بدهد.

بازرس ویژه رئیس جمهور ادامه داد: در تهران یک همایشی برگزار شد که از همه استان‌ها حضور داشتند و اقداماتی که در مدت زمان گذشت بیش از یک سال از وجود این معاونت صورت گرفته را ارائه کردند، اینکه با کمک مردم چه موضوعاتی را پیگیری کرده و حل شده یا اینکه چه طرح‌ها و پیشنهاداتی را گروه‌های مردمی ارائه کرده و خود متولی شده و به کمک دولت انجام داده‌اند؛ به نماینده معاونت مردمی در استان توصیه و تاکید می‌کنیم که با گروه‌های مردمی و جهادی ارتباط داشته باشند همچنین رئیس جمهور به مسئولان در استان‌ها تاکید دارند که با گروه‌های جهادی و مطالبه‌گر جلسه داشته باشند.

حجت‌الاسلام درویشیان گفت: رئیس جمهور شبانه روز به فکر مردم هستند و مکرر به صورت علنی یا در جلسات خصوصی مطرح کرده‌اند که به دنبال حل مشکلات مردم هستیم، البته در مدیران و کارگزاران ضعف‌هایی وجود دارد و بعضاً ممکن است تخلفاتی هم داشته باشند که رئیس جمهور گفته‌اند در رابطه با فساد هیچ خط قرمزی نداریم و حتی اگر فردی به من نزدیک باشد و به این نتیجه برسید که فساد، تخلف و یا کوتاهی داشته به اقتضای آن مورد باید با شخص برخورد شود.

وی با بیان اینکه دولت و رئیس جمهور با هیچ شخصی عهد اخوت نبسته است، تصریح کرد: بسیاری از مدیران وزرا و یا استاندارها تغییر کرده‌اند لذا هیچ عهد اخوتی غیر از اینکه خدمات صادقانه و خالصانه به مردم ارائه شود وجود ندارد. اگر مشخص شود که مسئولی نمی‌تواند کار را انجام دهد ولو اینکه خلاف هم نکرده باشد فرد دیگری که توان داشته باشد جایگزین آن می‌شود.

بازرس ویژه رئیس جمهور با اشاره به مشکلاتی که از دولت قبل به این دولت به ارث رسیده است، اظهار کرد: همه مردم این موضوع را در استان لمس کرده‌اند و باید این را بدانیم برخی موضوعات با یک شب و یا یک سال قابل حل نیست و اگر کسی بگوید این کار را می‌کنم وعده بیجا می‌دهد البته برخی از موضوعات در کوتاه مدت قابل حل است به ویژه اولویت‌هایی که دولت دارد مثل آلودگی هوا که نه تنها در خوزستان بلکه در خیلی از کلان شهرها با مشکل جدی مواجه هستیم که رئیس جمهور دستور داده است.

حجت‌الاسلام درویشیان، جوانی جمعیت را مسئله مورد تاکید دیگر رئیس جمهور اعلام و عنوان کرد: ما در یک تله بسیار بحرانی جمعیت گرفتار شدیم و اگر در پنج سال آینده نتوانیم از این تله عبور کنیم وضعیت بسیار اسفناکی در آینده خواهیم داشت، و در آینده بحرانی مهم‌تر از بحران جمعیت نداریم. درست است ناترازی گاز و آب به عنوان بحران مطرح شده است اما بحران پیری جمعیت، سرآمد همه بحران‌ها است.

وی اضافه کرد: آنچه را که رهبری اراده می‌کند رئیس جمهور به دنبال پیاده کردن آن است. اگر بعضاً مشاهده می‌کنید در کوتاه مدت کاری انجام نشده واقعاً امکان‌پذیر نبوده البته ممکن است در برخی دستگاه‌ها کوتاهی‌هایی وجود داشته باشد اما اراده کلان دولت پیگیری مسائل است.

بازرس ویژه رئیس جمهور در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها و دستگاه‌های اجرایی گفت: دولت در حال ساماندهی این موضوع است و پیش نویسی تهیه شده تا ضابطه‌ای مشخص شود که به چه میزان و چگونه هزینه شود یا چه نظارتی بر آن صورت گیرد؛ در خصوص آلایندگی نیز دولت اقدامات جدی انجام داد که حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان به استان خوزستان تخصیص داده شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۵۱۸۲۴۰۹:۵۱:۵۸ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
با کدام وضعیت اقتصادی کشور ؟
ناشناس۳۳۵۱۸۴۹۱۰:۱۲:۰۸ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
تا موقعی که زن را از خانه فراری می‌دهید و کار بیرون از خانه اولویت قرار می دهید راه فراری ندارید
ناشناس۳۳۵۲۰۳۷۱۳:۱۲:۴۰ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
برادر من نکنه انتظار داری با حقوق 9200 من معلم بتونم تنهایی زندگی بچرخونم دولت خودش عامل فقر و هستش با این حقوق هستش
ربط۳۳۵۲۳۰۸۱۷:۱۹:۲۹ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
چه ربطی داره بنده خانواده مذهبی دارم همسرم خانه دار هست اما به هیچ عنوان تا ثبات اقتصادی پیش نیاد فکر فرزند اوری نیستم ...
ناشناس۳۳۵۲۴۳۴۲۰:۰۴:۳۴ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
احسنت من هم موافقم کار بیرون را برای زن اینقدر ارزشگزاری کردید که هم مردان را به طمع انداختید که تا زن شاغل پیدا نکنند ازدواج نکنند هم زنان را مجبور کردید بیشتر از اینکه به فکر خانه و خانواده باشند فکر کسب درآمد باشند
ناشناس۳۳۵۲۶۰۷۰۰:۲۴:۱۹ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
فقط این نیست افزایش طلاق و بی حجابی و خیانت ها هم هست
ناشناس۳۳۵۲۵۲۶۲۲:۱۴:۴۲ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
تا زمانی وضعیت مسکن واقتصاد ودرامد وکار درست نشود ازدواج وفرزندان آوری خیالی بیش نیست ...تورم بیداد می‌کند
ناشناس۳۳۵۲۶۰۵۰۰:۲۳:۰۶ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
تورم اروپا هم 5 درصد هست کره جنوبی هم همین طور!!
ناشناس۳۳۵۱۹۳۵۱۱:۲۰:۱۸ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
دولت رفسنجانی و روحانی عامل بدبختی یه ملت ایضاً خاتمی
جواد۳۳۵۲۰۴۴۱۳:۱۹:۲۶ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
دولت خاتمی بهترین دوران اقتصادی و اجتماعی برای ملت بود
ناشناس۳۳۵۲۰۶۴۱۳:۴۵:۲۲ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
خاتمی را یادت رفت بگی
ناشناس۳۳۵۲۱۰۲۱۴:۰۷:۳۵ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
یعنی دولت رئیسی الان خیلی خوبه و ما نمی تونیم ببینیم یا حس کنیم ؟ یه نگاه به تفاوت قیمت مرغ و گوشت و مسکن و خودرو و دلار قبل و بعد رئیسی بکن !
ناشناس۳۳۵۲۱۸۴۱۵:۱۱:۱۵ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
همین حالا هم دولت روحانی و هاشمی وایضا خاتمی سرکار است
فرهاد۳۳۵۱۹۴۲۱۱:۲۵:۴۲ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
با همین دست فرمون اقتصاد را جلو ببرید مشگلی نیست
ناشناس۳۳۵۱۹۴۶۱۱:۲۸:۵۸ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
فقط به عنوان یک مورد باید بدونید توان مالی مردم برای خرید مسکن در حد یک پنجم قیمتهای فعلی اونه.بدون مسکن هم ازدواج و فرزندآوری فقط عذاب و دردسره.اگه تونستید همین یک مشکل رو حل کنید
ناشناس۳۳۵۲۰۰۶۱۲:۳۶:۴۵ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
قیمت شیر خشک چقدر است و چگونه توزیع میشود ؟؟؟؟
ناشناس۳۳۵۲۶۰۴۰۰:۲۲:۳۲ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
کشورهای اروپایی مشکل شیر خشک و مسکن و پوشک دارند که به فرزند نا اوری روی آوردن؟
ناشناس۳۳۵۲۰۳۸۱۳:۱۳:۴۹ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
بچه به محض آمدن به این دنیا اولین نیازش شیر خشک هست
ناشناس۳۳۵۲۰۷۳۱۳:۵۳:۱۱ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
نتیجه عدم توجه به معیشت مردمه
ناشناس۳۳۵۲۰۸۲۱۳:۵۸:۰۵ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
با حقوق ۱۰ میلیونی ؟
ناشناس۳۳۵۲۰۸۹۱۴:۰۰:۳۱ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
جناب بازرس بین ایا دولت شما تونسته مشکل مهیشت مردم رو حل کنه؟
ناشناس۳۳۵۲۱۳۹۱۴:۴۴:۰۹ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
من خیلی دلم می خواست یه بچه دیگه داشته باشم که دخترم بعد ما تنها نمونه ولی نگرانی از آینده و مخارج این بچه کمر ما را شکسته اینو صادقانه گفتم کاش مسئولین درک کنن که مردم دلشون می خواد ازدواج کنن ولی امکانات نیست و زندگی خیلی سخته
ناشناس۳۳۵۲۱۵۶۱۴:۵۳:۵۰ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
با کدام منابع اب، کار مسکن؟
ناشناس۳۳۵۲۱۵۹۱۴:۵۵:۱۰ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
بلاخره آثار نادیده گرفتن مردم در اقتصاد و معیشت خودش و از چند جانبه نشان خواهد داد
ناشناس۳۳۵۲۲۴۰۱۶:۱۰:۵۴ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
شما اوضاع اقتصادی رو بهبود ببخشید و قوانین تامین اجتماعی مانند ‌دوسال مرخصی زایمان با حقوق برای مادران برقرار کنید، آموزش با کیفیت و مدارس و مهدکودک های رایگان را به عنوان حقوق اساسی مردم جاری سازید، مشکل جمعیت خود به خود حل می شود.
محسن۳۳۵۲۳۲۳۱۷:۳۵:۵۶ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
دولت محترم توجع کند که اولویت مردم بهداشت ودرمان وآموزش پرورش کارآمد است دراین زمینه اصلن خوب عمل نشده که هیچ عقب گردهم شده
کاظم خیاط۳۳۵۲۳۵۲۱۸:۱۶:۱۰ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
وعده های که برای دو فرزند و سه فرزند دادید رو عملی کنید تا کمی از مشکل حل بشه
امیر۳۳۵۲۳۶۵۱۸:۳۹:۱۶ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
سلام وقت بخیر با این قیمت های فضایی خونه ماشین و غیره بگه میشه الان ازدواج کرد هه
مصطفی۳۳۵۲۴۰۲۱۹:۲۷:۰۱ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
چند مورد از قوانین جوانی جمعیت که خودم باهاش درگیر هستم : 1-وام فرزند آوری اگر بانک اعتبار داشته باشه و آشنا داشته باشی و ضامن که تو صف نمونی میتونی بگیری وگرنه هیچ 2- زمین رایگان من در بهارستان اصفهان ثبت نام کردم تقریباً هفت ماهه با کلی پول برای ثبت نام و تاییدیه و ... حالا میگن اونایی که مسکن ملی ثبت نام شدن نمیتونن بگیرن مگر اینکه مسکن ملی را حذف کنید یعنی من موندم مسکن ملی را که تا به حال 2 تا 40 میلیون گرفتن و بعد از 2 سال با اون تورم را نگه دارم یا این زمینی که به متراژ 70 متر می‌خوان بدن برای چهار خانواده به صورت اشتراکی یعنی اگه رند کنیم به هر خانواده تقریباً 20 متر زمین رایگان که خودمون هم باید به صورت آپارتمانی بسازیم ، حالا اومدیم و ساختیم چهار تا خانواده با هر کدوم سه یا چهار فرزند کجاش بشینیم 3- وام مسکن اولاد که 99 درصد بانک ها هنوز نمیدونن که این وام چی هست از کجا اومده 4-سهام بورس از سال 1400 به بعد با کلی شرایط : سال 1400 که هنوز تامین اعتبار نشده و منتظر بمانید سال 1401 سه هزار نفر از پنج هزار نفر تأیید شدن که هنوز نگرفتن سال 1402 که هنوز تامین اعتبار نشده و منتظر بمانید 5- سهمیه خودرو که بعضی خودرو سازها که دارن بری از بازار بخری به صرفه تره مثل پراید وانت و آریسان و... یا هم میتونی هایما 7 بنویسی و یک میلیارد و نیم پول بدی که سرپرست خانواده ای که یک میلیارد و نیم بده برا ماشین که اصلأ این طرح ها را نگاه نمیکنه پس هایما برای دلال ها خوبه 6- مواردی دیگه که باهاش درگیر هستیم مانند مای بی بی و شیر خشک و هزینه های بهداشت و درمان و ... اینا همش واقعیتی هست که من سه فرزند دارم و تا این تاریخ بهش رسیدم
رضا۳۳۵۲۶۲۶۰۰:۵۲:۰۶ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
فرزند کمتر امکانات بیشتر این شعارو کی انداخت دهن مردم. حالا بیست سال طول میکشه تا بتونی افکار مردمو عوض کنی تا بخوان تازه به بچه فکر کنن اونم اگه توان اقتصادی واسه بچه آوردن داشته باشن داشت یادم میرفت این پنجاه درصد قضیه ست پنجاه درصد اصلیش ازدواجه که اونم جوونای الان بخاطر مسایل اقتصادی بهش تن نمیدن. ..
ناشناس۳۳۵۲۶۵۰۰۲:۰۳:۵۲ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
تمام کامنت ها اشاره ی درستی داشتن . اقتصاد مهمترین عامل هست . مسئله بعدی بی ارزش کردن کار خانم های خانه دار و مادران در این سال ها بوده . کاش دولت برای مادران خانه داری که سه فرزند به بالا داشته باشند حقوق خوبی در نظر می گرفت این طوری خانم ها نگران مشکل مالی نبودن. خیلی خانم ها هستن که به خاطر کار کردن بیرون منزل و داشتن درامد قید بچه دار شدن را می زنند ولی چون وضعیت اقتصادی کشور خراب هست این جور پیشنهاد ها بیشتر شبیه رویا است
امیر۳۳۵۲۸۰۳۰۹:۲۵:۱۴ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
پای دل جوانها بنشینید همه چیز تو دستتون میاد که چرا ازدواج نمیکنن و چرا فرزند آوری کم شده ..
ناشناس۳۳۵۲۹۶۱۱۲:۰۴:۰۶ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
اوضاع اقتصادی را درست کنید
افشین۳۳۵۳۰۵۲۱۳:۴۳:۱۴ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
مشکل پیری جمعیت با مشکلات اقتصادی در ارتباط مستقیم است اگر این فقری ک توسط دولتمردان به ملت تحمیل شده رفع شود مشکل پیری جمعیت حل میشود
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  2. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  3. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  4. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  5. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  6. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  7. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  8. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  9. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  10. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  11. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  12. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  13. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  14. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  15. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  16. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  17. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  18. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  19. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

آخرین عناوین