افزایش آلودگی هوای کلانشهرها/ بارش برف و باران در برخی استان‌ها

  4021018013 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای کشور از افزایش آلودگی هوا در شهرهای صنعتی طی امروز و فردا (۱۸ و ۱۹ دی) و بارش برف و باران در برخی استان‌ها از چهارشنبه (۲۰ دی) خبر داد.

افزایش آلودگی هوای کلانشهرها/ بارش برف و باران در برخی استان‌ها

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز و فردا (۱۸ و ۱۹ دی) در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم خواهد بود. با توجه به پایداری هوا شرایط برای انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی مهیا است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای کشوز اضافه کرد: از اواخر وقت سه‌شنبه(۱۹دی) با ورود سامانه بارشی در برخی مناطق آذربایجان غربی بارش باران و برف رخ می‌دهد.

وی افزود: چهارشنبه (۲۰ دی) در برخی مناطق شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غرب سواحل دریای خزر، پنجشنبه(۲۱ دی) در مناطقی از نوار غربی استان‌های ساحلی دریای خزر، دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی و البرز مرکزی و جمعه (۲۲ دی) در مناطقی از نوار غربی، دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی، بارش باران و برف، وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای کشور ادامه داد: امروز در بعضی ساعات در جنوب شرق کشور سرعت وزش باد افزایش می‌یابد که خیزش گردوخاک در برخی از این مناطق دور از انتظار نیست.

وی افزود: جمعه در برخی مناطق شمال غرب، غرب، شمال شرق، جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش باد به نسبت شدید تا شدید پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان چهارشنبه و پنجشنبه در نوار شمالی و غرب کشور کاهش محسوس دما رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: امروز و فردا دریای عمان مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران گفت: آسمان تهران فردا (۱۹ دی) کمی‌ابری تا نیمه‌ابری و گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد و در ‌روز چهارشنبه (۲۰ دی) قسمتی ابری، در بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا بندرعباس با دمای ۲۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۸-  و ۷- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

انتهای پیام

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۴۹۱۰۵۱۰:۵۹:۴۹ ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
مرکز ملی توسعه پوشش گیاهی و مبارزه با بیابان زایی در عربستان اعلام کرد، در پنج ماه گذشته (از آگوست ۲۰۲۳ تا دسامبر ۲۰۲۳ ) به دلیل فصل بارندگی در برخی مناطق، پوشش گیاهی منطقه مکه مکرمه ۶۰۰ درصد افزایش یافته است. این مرکز توضیح داد که تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان می‌دهد، پوشش گیاهی مکه به ۳۵۲۹.۴ کیلومتر مربع رسیده که ۲.۳ درصد مساحت کل منطقه را دربر می‌گیرد، و انتظار می‌رود، تدریجی و با توجه به افزایش بارندگی طی ماه‌های آینده، این میزان ۲۶۲۵۶ کیلومترمربع دیگر افزایش یابد. تصاویری که تلویزیون عربستان منتشر کرده نشان می‌دهد، شترها به جای خار، در حال خوردن علف هستند و اوضاع متفاوتی را تجربه می‌کنند.
ناشناس۳۳۴۹۶۳۲۲۰:۳۵:۳۹ ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
استفاده از پهپادها برای بارور کردن ابرها چینی‌ها پس از گذراندن یکی از طولانی‌ترین و بدترین خشکسالی‌های تاریخ خود در سال ۲۰۲۲ به روشی به نام بارورسازی ابرها روی آورده‌اند. این روش شامل استفاده از ترکیبی از مواد شیمیایی می‌شود که توسط موشک‌ها به آسمان پرتاب شده تا به طور مصنوعی باعث بارش قطرات باران شوند. به تازگی این کشور آسیایی از پهپادها برای آزادسازی محموله‌های کوچک یدید نقره که برای ایجاد باران استفاده می‌شود نیز بهره برده است. پهپادها در صحرای دبی نیز برای رسیدن به هدفی مشابه مورد استفاده قرار گرفتند اما روش آنها متفاوت بود. در این مورد مرکز ملی هواشناسی امارات متحده عربی از پهپادها برای دستیابی به باران مصنوعی استفاده کرد اما به جای استفاده از مواد شیمیایی این کار را با به کارگیری لیزرهایی که بارهای الکتریکی تولید می‌کنند انجام داد. با استفاده از لیزر می‌توان ابرها را به هم ملحق کرد تا به مجموعه‌ای از ابر تبدیل شوند که در نهایت منجر به بارش باران می‌شود.
ناشناس۳۳۴۹۶۳۳۲۰:۳۸:۲۷ ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
راهکار مشخص است قطع دست مافیای خودرو و حرکت به سمت خودرو های الکتریکی و هیبریدی و سوخت هیدروژن سبز....ارسال الکتریسیته بجای گاز و سوخت فسیلی برای گرمایش به شهرها ...و توسعه تولید انرژی الکتریکی از مزارع بادی و خورشیدی و خانواده محور
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  20. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

آخرین عناوین