نظرات برگزیده مخاطبان الف: طلافروشان چرا با شفافیت مالیاتی مخالفت می‌کنند؟/ باید تکثر جامعه ایران را پذیرفت

  4021015017 ۱۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبان «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبان الف: طلافروشان چرا با شفافیت مالیاتی مخالفت می‌کنند؟/ باید تکثر جامعه ایران را پذیرفت

مطلبی با عنوان «شهروندان غربی با شناسنامه ایرانی در تهران؟!» با نظرات متعدد کاربران همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*من به کار این نظام مانده ام چطور کسانی در دانشگاههای ایران تدریس می کنند وبا پول آن فرزندانشان را به خارج می فرستنده ودانشجویان را تشویق به ترک کشور می کنند کسی و نظارتی نیست که به آن استاد بگوید پس اگر ایران بد است خودت چرا از امکاناتش استفاده می کنی

*شهروندان طالبانی با شناسنامه ایرانی هم داریم

*بپذیرید در جهان از ۳۰۰ هزار گویش و زبان ۳ هزارتا بیشتر باقی نمانده ، بپذیرید که به لحاظ سهولت تردد افراد در جوامع فرهنگ ها با هم ادغام شده و میشود، پس اگر نگران حفظ فرهنگ خود هستید سعی کنید ضمن آراستن و بروز کردنش، آن را فرهنگ غالب کنید البته با روش علمی و بروز شده

*از علل غلتیدن برخی از هموطنان به دامن فرهنگ غربی، خود تحقیری، حسرت زندگی‌و فرهنگ غربی، پولداری زیاد، نداشتن درد بی پولی، بیگانه شدن با فرهنگ ایرانی و در عین حال برای مقابله با مخالفانشان شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران سر می‌دهند یا روز کورش می‌دوند بروند تخت جمشید اما در بکار بردن واژه های انگلیسی بجای واژه های ایرانی از هم سبقت می‌گیرند و....

*منظور نویسنده چیست واقعا؟ چرا واژه غربگرایی؟ مگر سبک زندگی در روسیه و چین با غرب چقدر فرق می کند؟

*کلیت فرهنگ غرب در یک کلمه خلاصه می شود ، لذت جویی. این سبک از زندگی بخش بزرگی از جامعه که خودخواه و تعهد گریز هستند را به خودش جذب می کند.

*این عده ای که شما بهشون برچسب میزنید مظلوم ترین طبقه جامعه هستند در کشور خودشون حتی یک نماینده و سخنگو ندارن و جوری رفتار میشه انگار وجود ندارن وقتی هم مهاجرت کنن در خارج از ایران بر اساس سیاست ها و رفتار ها شما برچسب میخورن ، این معیار غرب زدگی شما چیست ؟

*مرزهای جغرافیایی امروز فقط مکان و محدوده حکومتها را مشخص میکند, متاسفانه فضای مجازی مرزهای فرهنگی را درنوردیده, و انچه تاسف بارتر است اینکه مردم کشورهای جهان سوم ( عقب مانده یا عقب نگه داشته شده ) بیشتر تحت تاثیر فضای فرهنگی قرار گرفته و صد افسوس دچار بی هویتی فرهنگی شده اند, در واقع هویت خود را فراموش کرده اند.تغییر سبک زندگی خانوادگی و رفتار اجتماعی این افراد بیانگر وضع اسفناک بی هویتی اینهاست. کاش میدانستند فقر فرهنگی و بی هویتی غربی ها را و داشته ها و ارزشهای درونی خود را .

*مگه توی تلویزیون چقدر از شاهنامه، از فرهنگ ایرانی-اسلامی، از پوشش‌های متفاوت ایرانی، از فرهنگ اصیل خودمون گفتید و تبلیغ کردید که جز این انتظار داشته باشید. چقدر از ضرورت میهن دوستی گفتید، چقدر از مد لباس ایرانی‌گفتید و ...خودتون کردید، من هم به عنوان یه ایرانی متنفر از غرب همش دارم گریه میکنم و غصه میخورم.

*ایران مال همه ایرانیان با هر تفکری است . باید همه در تعیین سرنوشتشان مشارکت داشته باشند. ایران تنها مال گروه خاص با تفکر خاص نیست!

*نقطه ضعف آشیل در خارج از بدنش نبود در پای خودش بود شما هم دنبال نقطه ضعف در خارج از مرز ها نباشید پاشنه پای خود را ببنید، محیط زیست خراب است از آلودگی هوا تا خشک شدن دریاچه ها و... اقتصاد که خراب است و قیمت اینترنت بیشتر از حقوق کارمندان افزایش پیدا می کند یک قشری از جامعه چه کم چه زیاد هم در هیچ کجا نماینده و سخنگو ندارد بعد شما هنوز در حال بمبارن غرب و شرق هستید

*گیرم همه قبول کردند و برای اینکه تحت فرهنگ غربی قرار نگیرند، نه اینستا رفتند و نه تلگرام و نه واتس آپ و نه هرجای دیگری که شما میفرمایید، نه فیلم و سریال ترکی ببیند نه آمریکایی نه هیچ چیز دیگری، جایگزین اینها چه دارید که عرضه کنید؟ هیچ. یک نگاهی به تلویزیون تان و شبکه های اجتماعی داخلی تان که کپی همان خارجی هاست بیندازید تا ببینید هیچ ندارید. فقط سخنرانی بلدید و برچسب زدن و خودی و غیر خودی کردن. در مقام عمل هیچید. هیچ گاه هم نمی خواهید قبول کنید که اشکال اصلی از شما سیاستگذاران و سخنرانان و برنامه ریزان است نه از مردمی که حیران و ویران و سرگردان مانده اند!

*آن چیزی که در رسانه ها، سینما و یا فضای مجازی می بینید با واقعیت های مردمان غرب فاصله بسیار دارد و نسبت دادن فضای فرهنگ بخشی از جامعه ایران به غرب آدرس غلط دادن است. شاید بزرگترین چالش فرهنگی ما ناشی از تازه به دوران رسیدگی افرادی است که بدون زحمت صاحب ثروت بادآورده شده و سبک زندگی خود را در فضای مجازی تبدیل به الگویی برای جوانان کرده اند.

*انسان باید عقل و تحلیل برخواسته از علم داشته باشد. از غرب چیزهای خوبش را بگیرد و از چیزهای بدش پرهیز کند. نه اینکه تابع تقلید باشد و هر چه در فضای مجازی دید یا هر چه مد شد به پیروی از دیگران انجام دهد. مثلا اگر لباس جدیدی مد می شود تفکر کند که آیا این لباس برای پوشیدن بهتر است؟ از نظر قیمت، جنس، زیبایی، محافظت از سرما و گرما و ... بررسی و تفکر کند. نه اینکه چون بقیه می پوشند من هم بپوشم.

*اینها غربی نیستند بلکه دارند زندگی خودشان را می کنند ولی یک عده دائم دوست دارند سرشان را در زندگی دیگران بکنند و برای کشور التهاب ایجاد کنند ! یاد بگیریم همدیگر را تحمل کنیم!

***

مخاطبین الف درباره مطلب «کلاه‌برداری برخی طلافروشان از مردم در روز روشن» نظرات متعددی ارسال کردند که تعدادی از آنها را می‌خوانید:

*چندساله طلافروشان به عناوین والقاب مختلف چندآیتم درمحاسبه فروش طلا لحاظ میکنندو به اشکال مختلف جیب مردم روخالی میکنندخودشون هم میدونند این کلاهبرداریه ولی طمع آدمی زیاداست بخاطرهمین مردم آگاه وعاقل تامجبور نباشندسمت طلافروشی نمی روند خداروشکر اگه این موضوع کاملا روشن وحکم محکمی اجراشود

*اداره دارایی تا الان برای هیچ صنفی که به نفع اون صنف باشه کاری نکرده، مالیات در ایران غیرمنصفانه بوده دولت از هزینه های خودش کم بکنه نه فشار روی مردم بیاره از هزینه های مجلس کم کنید

*(پاسخ به کامنت بالا)تمام دنیا هزینه کشور را از مالیات و عوارض تامین می‌کنند. در تمام دنیا هم هر کسیکه درآمد بیشتری دارد باید مالیاتی بیشتری هم بگیرد. اینکه گفتید مالیات منصفانه نیست کاملا درست هست اما نه با قصد شما . در کشورهای دیگر تا پنجاه درصد درآمد مالیات میدهند. هزینه مجلس و دولت در مقابل هزینه های جاری کشور و عمرانی کشور ذره ای هم حساب نمیشود. وقتیکه خدمات میگیریم باید مالیات هم بدهیم. همین امنیتی که طلافروشان دارند بابتش هزینه شده. ما تا حالا اصلا مالیات ندادیم و برای همین هم عادت نداریم. در غرب ندادن مالیات مساوی با مصادره اموال و رفتن به زندان هست. شما که قبله اپل و اخرتان آنجاست اینها را هم ببینید. ضمنا پای نفت را وسط نکشید که نصفش را در غالب انرژی ارزان خودمان هدر میدهیم ضمن اینکه خیلی از کشورها مثل آمریکا نفت و گاز دارن و آنرا مفتی هم به مردم خود نمیدهند و مالیات هم میگیرند و ندهی به زندان میروی‌ .

*(پاسخ به کامنت بالا)کاملا حق با شماست . البته در تمام کشورها ۵۰ درصد درآمد مالیات نمی‌گیرند. فقط در آلمان و سوئد و... یکی دو تا کشور دیگس این عدد. ولیکن درست میگی . ولی شما گویا حواست نیست یا دلت نمیخواد بگی که اون ها ۵۰ درصد تورم ندارن .اونا درآمدشون هم پس از کسر اون مالیات اونقدری هست که زندگیشون بچرخه.

*طلافروشان کم درامد ندارند پس چرا مالیات ندهند ! آیا مالیات فقط برا ی کارگر و کارمند است؟

*بهتر است دولت ها بجای محکوم کردن روزانه ی دولت قبلی و هر صنف از اقشار جامعه، بدنبال رفع کاستی ها و تکالیف بر زمین مانده خود بوده تا روز بروز بر فقر مردم افزوده نگردد.

*درکل هیچ صنفی مالیات را از جیب خودش نمیده در نهایت همه را از مردم میگیرند وبه دولت میدهند.ودرکل باز مردم ضرربیشتری میدهند.درمورد تخلفات روشهای خیلی کاربردی تری هست..

*اگه واقعا همه چیز تو طلا فروشی قانونی انجام میشه پس چرا طلا فروشان با فاکتور الکترونیک مشکل دارند. من خودم چند سری خارج از ایران خرید کردم فاکتور الکترونیکی دادند. بحث تنها مالیات نیست ،طلا تو تورم تاثیر بسزایی داره و اگه گروه یا افرادی بخوان طلا از بازار جمع کنن و نرخش رو بالا بکشند (همینطوری که قبلاً هم این کارها رو کردند)قابل رد یابی و پیگیریه

***

مطلب «پیش‌بینی رسانه‌های اسرائیلی از احتمال گسترش جنگ و درگیری با لبنان و ایران» با نظرات متعدد کاربران الف همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*گاهی جنگ اجتناب ناپذیره اما نباید رویایی فکر کرد جنگ سالها یک ملت را دچار عقب ماندگی و خسارات زدگی می‌کند امروزه اگر توان ایران زیاده اما باید دانست امریکا هم قدرت اول دنیاست اگر نبود اینهمه کشورهای قدرتمند مانند چین و روسیه برای او حساب باز نمی‌کردند

*تنها راه مقابله با اسراییل بستن شاه راههای حیاتیست و فرسایشی کردن آن البته غزه هم طاقت باید بیارد .کشورهای عرب بی غیرت بهترین کمک رو میتونستن بکنن اما بالاخره اسراییل خسته میشه ما باید تو زمینه زیر دریایی و پدافند دریایی و زمینی خودمونو خیلی قوی کنیم چون تو مدیترانه و لبنان کار داریم جنگ باید از اونجا رهبری بشه

*جنگ گزینه خوبی نیست اما اگر بر ملت ایران تحمیل شود همانند زمان جنگ با صدام تمام مردم ایران کوچک و بزرگ از استقلال وتمامیت کشور دفاع خواهند کرد وبیکار نخواهند نشست آمریکا.انگلیس ام الفساد .فرانسه. این موضوع را بدانند که میدانند . ما بخدا توکل خواهیم کرد.وبرحمایت.او تکیه خواهیم نمود نه بر قدرتی دیگر.

*روش جدید اسراییل در جنگ تخریب زیر بنای کشور مورد حمله است. در صورت بروز جنگ امریکا نیز وارد می شود. نصیحت حضرت امام ره یادمان باشد که فرمود حفظ نظام اوجب واحبات است.تاریخ در اینمورد قضاوت خواهد کرد.

*(پاسخ به کامنت بالا)ببخشید همه ی نصیحت ها و سخنان امام را باید دید نه فقط استناد به یکی و رها کردن دیگری .امام همه جانبه به امور می نگریست و طرفدار عزت و اقتدار ایران بود ‌.تدبیر امام را شاگرد و جانشین به حق ایشان نیز دارند .نگران نباشید و نترسید ‌.

*جنگ نخواهد شد چون نه اسرائیل تحمل دارد نه آمریکا این یک بلف سیاسی است جنگ در منطقه اقتصاد جهان را فلج خواهد کرد چون انرژی جهان از یمن و ایران می گذرد تا الآن هم اسرائیل اقتصادش را از دست داده انگلیس و فرانسه و آلمان عقب نشینی کردند

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۴۶۴۲۵۱۷:۴۵:۰۹ ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
امام خمینی : نگذارید انقلاب بدست نا اهلان و نا محرمان بیافتد این پیر فرزانه این روزهای انقلاب را پیش بینی کرده بوده اند
ناشناس۳۳۴۶۵۱۲۱۹:۴۶:۴۵ ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
تازه برای این که شور انتخابات مثلا بالا برود هرکس هم تایید صلاحت کردن دنبال می شود و بعد که کشور بیراهه بردن.... !!
ناشناس۳۳۴۶۶۸۴۲۳:۱۷:۲۴ ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
این دیدگاه که ایرانیها مالیات نمیدن از کجا اومده؟؟؟!!!!سر ماه حقوقتو که میگیری 30 درصدشو بیمه بر میداره.10 درصد یا بیشترشو هم مالیات مستقیم میدی.هرچیزی هم میخری 9 درصد ارزش افزوذه میدی.شد 50 درصد.هر جنسی هم وارد میشه کلی عوارض ازش گرفته میشه که در نهایت پولشو ما باید بدیم.عوارض خودرو و خونه و جاده و .. رو هم حساب کنی متوجه میشی چقدر مالیات میدیم!!!!!
ناشناس۳۳۴۶۴۲۶۱۷:۴۵:۲۹ ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
غرب گدایی یعنی از سر تا پا مانند آنان رفتار کردن
ناشناس۳۳۴۶۴۲۷۱۷:۴۶:۳۳ ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
استفاده از قوه قهریه و شل و پل نمودن ناقضین قانون از اصول اجتناب ناپذیر است
ناشناس۳۳۴۸۲۲۲۱۲:۲۷:۱۵ ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
تعریف قانون چیه؟
ناشناس۳۳۴۶۴۳۱۱۷:۵۰:۳۰ ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
لطفا کنید ننویسید کامنت و احترام بگذارید به زبان و بنویسید نظر یا پاسخ
ناشناس۳۳۴۶۴۴۱۱۷:۵۸:۱۹ ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
چرا مسئولین کشور فرزندان خود را به خارج از کشور می فرستند ؟
ناشناس۳۳۴۶۴۶۱۱۸:۱۶:۴۹ ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
چرا همه نهاد ها مالیات نميدن؟
ناشناس۳۳۴۶۵۱۳۱۹:۴۶:۵۵ ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
نهادها ارگان ها آستان قدس همه باید در این شرایط ماليات دهند
ناشناس۳۳۴۶۵۱۶۱۹:۴۷:۴۰ ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
چاپ پول بدون پشتوانه یا بابت فروش نفت می کنید آن وقت مالیات از کارهای کاذب نمی گیرد و تورم ها درست می شود
بنده خدا اصل۳۳۴۶۵۴۴۲۰:۲۹:۱۳ ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
فقط طلا فروشها نیستند که مالیات نمیدهند. بسازبفروشها هم مالیات ننیدهند. کلا اکثریت صنفها درپرداخت مالیات همکاری نمیکنند. این برای کشور خطرناک است.
ناشناس۳۳۴۶۷۱۷۰۰:۱۶:۳۰ ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
مسئولان چرا اینقدر از چای دبش راحت گذشتند ؟؟
سعید۳۳۴۶۸۴۹۰۸:۳۸:۳۲ ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
روزی که طلا فروشا و بازاری ها و املاکیا و بنگاه دارا که تا حالا اسم مالیاتم نشنیده بودن افتادن دنبال مالیات دادن پزشکا معلوم بود باید ازین مملکت بروند.
ناشناس۳۳۴۷۴۶۴۱۹:۱۰:۱۰ ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
دلیلش خیلی ساده است که چرا مخالف شفاف سازی هستند..به همان دلیلی که نمایندگان مجلس و وزرا مخالف شفاف سازی درآ مد و مال و اموال و حتی رای شان هستند..
ناشناس۳۳۴۷۴۶۸۱۹:۱۵:۲۱ ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
مشکل مردم مالیات دادن نیست ...
ناشناس۳۳۴۸۹۴۵۰۷:۴۳:۴۱ ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
اگر اکثریت جامعه ای خلافکار و طرفدار اعتیاد باشد ایا باید مواد مخدر ازاد شود تا کودکان سالم هم، همرنگ جماعت شوند؟!!! یا باید افراد سالم به فکر اصلاح جامعه باشند؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  16. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  17. من عجله ندارم!

  18. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  21. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  24. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  25. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  4. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  5. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  6. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  7. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  8. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  11. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  12. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  13. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  16. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  17. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  18. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  19. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. معلمان تلاش کنند گره ذهنی دانش آموزان باز شود

  22. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  23. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  24. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  25. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

آخرین عناوین