کلاه‌برداری برخی طلافروشان از مردم در روز روشن

  4021008081 ۸۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیر کل مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی گفت: برخی طلافروشان متخلف از اصل طلا نیز از مردم مالیات ارزش افزوده اخذ میکردند که با صدور فاکتور الکترونیک این چالشها مرتفع خواهد شد.

کلاه‌برداری برخی طلافروشان از مردم در روز روشن

مهدی موحدی بک نظر در گفتگو با تسنیم، با اشاره به حواشی اخیر در خصوص اعتراضات طلافروشان گفت: از اول دی ماه 1402 به حکم ماده 26 قانون اصلاح قانون مالیات ارزش افزوده پیاده سازی تکالیف سامانه مودیان برای 4 گروه از جمله طلا فروشان الزامی شده است.

وی افزود، به صورت همزمان سامانه جامع تجارت نیز از ابتدای دی ماه تکالیفی را برای صنف طلا فروشان مقرر کرده بود که متاسفانه اطلاع رسانی کاملی در این حوزه صورت نگرفته است. بر اساس این تکالیف بایستی موجودی  طلا فروشان در سامانه جامع تجارت ثبت شود و از سوی دیگر در فاکتورهای صادر شده کد ملی مصرف کننده نهایی نیز بایستی قید گردد.

تفاوت بارگذاری اطلاعات طلا فروشان در سامانه جامع تجارت و سامانه مودیان

به گفته سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور، تکالیف مقرر در سامانه مودیان متفاوت با تکالیف سامانه جامع تجارت است. به عنوان مثال در این سامانه طلا فروشان به صورت الکترونیک نسبت  به بارگزاری محتویات همان فاکتورهای کاغذی سابق اقدام خواهند کرد.

در این راستا نیازی به ثبت کد ملی خریدار نهایی یا مصرف کننده نیست و این موضوع نیز در روزهای گذشته اطلاع رسانی شده است.از طرف دیگر  برای تطبیق فاکتورهای کاغذی با فاکتورهای الکترونیک مورد تایید سامانه مودیان، افراد مشمول میتوانند به شرکتهای معتمد سازمان امور مالیاتی مراجع کنند.

اخذ مالیات ارزش افزوده غیر قانونی از اصلِ فلز طلا از سوی فروشندگان متخلف

مدیر کل مرکز تنظیم مقررات  سازمان امور مالیاتی، با اشاره به اینکه در صورت اطلاع از این همزمانیِ انجام تکالیف در اول دی ماه، حتما تدابیر لازم از سوی سازمان امور مالیاتی اتخاذ میشد، گفت: برخی طلافروشان متخلف به صورت غیر قانونی از اصل طلا  هم  مالیات ارزش افزوده اخذ میکردند که با صدور فاکتور الکترونیک در سامانه مودیان این چالشها مرتفع خواهد شد.

وی افزود، متاسفانه عده ای از طلافروشان حتی پس شفاف سازی صورت گرفته و اصلاح تکالیف مرتبط با سامانه جامع تجارت به اعتراضات خود ادامه داده اند، این درحالی است که رویه طراحی شده در سامانه مودیان ارتباطی با اخذ مالیات به واسطه وضع یک پایه مالیاتی جدید ندارد و تنها موضوع شفافیت جلوگیری از تخلفات در اخذ مالیاتهای غیر قانونی از مردم مدنظر است.

این مقام مسئول در خاتمه به صدور برگ تشخیص مالیات براوردی عمکلرد 1401 اشاره کرد، گفت: اصناف  و فعالان اقتصادی حقیقی در خرداد ماه  نسبت به انجام تکالیف قانونی خود مرتبط با مالیات سال گذشته اقدام کرده اند. بر این اساس برخی به صورت مستقیم از تسهیلات تبصره 100 قانون مالیاتهای مستقیم استفاده کرده و برای گروه دوم نیز برگ تشخیص صادر و اطلاع رسانی مورد نیاز نیز صورت گرفته  است.

دیدگاه کاربران

هدایت۳۳۳۷۵۸۶۰۰:۲۶:۳۷ ۱۴۰۲/۱۰/۹
جناب ریس دارایی، از اصلش هم مالیات گرفتن؟ بله که گرفتن . اگه می خواستند کلاه بزارند فاکتور سربرگ دار و رسمی نمیدادند که بعد مردم برن اتحادیه شکایت کنند.
ناشناس۳۳۴۱۷۱۱۱۶:۲۷:۱۱ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
از هر ۱۰۰نفر۱۰نفر حالشونداره ب ه شکایت کنن چی میگی حتما طلا فروشی یانسبتی داری
افشین۳۳۴۲۰۴۴۲۰:۳۳:۰۹ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
همه مردم از این مورد اطلاعی ندارند. اگر دنبال این موارد نیستند چرا از شفافیت فرار میکنند؟؟ چرا از دادن مالیات بر حق فراری هستند؟؟ چجوریه یک کارمند باید مالیات بده ولی طلافروشی که جزو کارهای پر درآمد هست مالیات نده؟؟ مگر این طیف تافته جدا بافته هستند.
ناشناس۳۳۳۷۶۰۹۰۰:۵۳:۴۰ ۱۴۰۲/۱۰/۹
چندساله طلافروشان به عناوین والقاب مختلف چندآیتم درمحاسبه فروش طلا لحاظ میکنندو به اشکال مختلف جیب مردم روخالی میکنندخودشون هم میدونند این کلاهبرداریه ولی طمع آدمی زیاداست بخاطرهمین مردم آگاه وعاقل تامجبور نباشندسمت طلافروشی نمی روند خداروشکر اگه این موضوع کاملا روشن وحکم محکمی اجراشود
مجید۳۳۳۷۶۶۰۰۳:۲۳:۱۵ ۱۴۰۲/۱۰/۹
حالا که طلا فروشا مالیات ندادند شدند کلاهبردار !
ناشناس۳۳۴۲۷۹۳۱۱:۳۴:۴۳ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
هرکسی تاحالا مالیات نداده و فرار مالیاتی داره کلاه برداره اونم از نوع کلاه برداری عمومی
ناشناس۳۳۳۷۷۰۰۰۶:۵۷:۵۹ ۱۴۰۲/۱۰/۹
مملکت پر از معدن است ثروت ملی دارد چرا ملت توانش را می‌دهند چرا از فولاد مبارکه اصفهان مالیات نمی‌گیرند خرج یک مملکت را میشه اداره کرد چرا همیشه قشر کارگر جامعه مالیات پرداخت بکند ملت چه گناهی کردند با این همه تورم گرانی مجبور هستند مالیات بدهند افرادی ثروتمند هستند مالیات بدهند نه قشر کارگر ماهی ۸میلیون می‌گیرد مالیات می‌دهند .
ناشناس۳۳۳۷۷۰۴۰۷:۰۹:۱۰ ۱۴۰۲/۱۰/۹
شما از روی یک جنس چند باز ارزش افزوده می گیرید.
ناشناس۳۳۴۲۰۶۰۲۰:۳۷:۲۳ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
قانون مالیات ارزش افزوده در تمام دنیا همین هست. هر دست که معامله بشه این مالیات گرفته میشه. این بیشتر برای حذف دلال ها هم هست. نکنه شما غیر از بقیه دنیا هستید؟؟
پدر آسمانی۳۳۴۲۵۸۵۰۸:۴۲:۰۶ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
سلام سالهاست طلافروشها مالیات وارزش افزوده اونم بادرصدهای مختلف ازمردم میگیرن واین امرناراحتشون نمیکرد حالا که بایدمالیات بدن ناراحتن ؟
ناشناس۳۳۴۳۵۹۵۰۸:۰۱:۵۲ ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
چیزهایی که گران تر شده همش به خاطر مالیاته
مهدی۳۳۴۳۰۸۶۱۵:۴۷:۱۵ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
بله درسته ماله همه هست به شرطی که دخل و خرج با هم جور باشه نه اینکه طرف ی چیزی رو رفته از بازار خریده بعد واسه مشتری نصب می‌کنه کل اش رو لحاظ میکنن پس لطفاً شما ک دارایی میخواهی بگیری هم خروجی کارت حساب طرفو لحاظ کنید و هم ورودی هاشو .....سپاس
ناشناس۳۳۳۷۷۱۹۰۷:۵۷:۵۳ ۱۴۰۲/۱۰/۹
اداره دارایی تا الان برای هیچ صنفی که به نفع اون صنف باشه کاری نکرده، مالیات در ایران غیرمنصفانه بوده دولت از هزینه های خودش کم بکنه نه فشار روی مردم بیاره از هزینه های مجلس کم کنید
افشبن۳۳۴۲۰۷۰۲۰:۴۴:۰۹ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
تمام دنیا هزینه کشور را از مالیات و عوارض تامین می‌کنند. در تمام دنیا هم هر کسیکه درآمد بیشتری دارد باید مالیاتی بیشتری هم بگیرد. اینکه گفتید مالیات منصفانه نیست کاملا درست هست اما نه با قصد شما . در کشورهای دیگر تا پنجاه درصد درآمد مالیات میدهند. هزینه مجلس و دولت در مقابل هزینه های جاری کشور و عمرانی کشور ذره ای هم حساب نمیشود. وقتیکه خدمات میگیریم باید مالیات هم بدهیم. همین امنیتی که طلافروشان دارند بابتش هزینه شده. ما تا حالا اصلا مالیات ندادیم و برای همین هم عادت نداریم. در غرب ندادن مالیات مساوی با مصادره اموال و رفتن به زندان هست. شما که قبله اپل و اخرتان آنجاست اینها را هم ببینید. ضمنا پای نفت را وسط نکشید که نصفش را در غالب انرژی ارزان خودمان هدر میدهیم ضمن اینکه خیلی از کشورها مثل آمریکا نفت و گاز دارن و آنرا مفتی هم به مردم خود نمیدهند و مالیات هم میگیرند و ندهی به زندان میروی‌ . شما یا سواد کافی نداری و یا مغرض هستی.
حبیب۳۳۴۲۴۳۸۰۲:۲۵:۳۱ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
کاملا حق با شماست . البته در تمام کشورها ۵۰ درصد درآمد مالیات نمی‌گیرند. فقط در آلمان و سوعد و... یکی دو تا کشور دیگس این عدد. ولیکن درست میگی . ولی شما گویا حواست نیست یا دلت نمیخواد بگی که اون ها ۵۰ درصد تورم ندارن .اونا درآمدشون هم پس از کسر اون مالیات اونقدری هست که زندگیشون بچرخه.
جلال۳۳۴۲۵۷۸۰۸:۳۷:۳۴ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
کشورهای غربی مالیات ستانی دارند و در مقابل آن خدمات رسانی مناسب به ملت دارند . ما چنین خدماتی نداریم . در قبال مالیاتی که پرداخت میکنیم ، آیا مدارس دولتی و بیمارستان دولتی مناسبی داریم ؟؟؟ اتوبوس و ترن شهری مناسب داریم ؟؟؟ جوانان ما بعد از ۱۸ سالگی شغل دارند ؟؟؟؟ در ارتباط با هدر رفت انرژی ، آیا مردم مقصر هستند ؟؟؟ اتومبیل های مناسبی تولید می‌شود؟؟؟ نظارت مناسبی برای ساخت خانه با هدر رفت انرژی کمتر می‌شود؟؟؟
حسین۳۳۴۳۶۳۷۰۸:۵۴:۳۱ ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
عزیزم شمایی ک ادعای با سوادی داری و به این برادرمون مگی بیسواد سوال من از شما اینه که کشوری نام ببرید که نفت دارد گاز دارد معدن های طلا فراوان دارد و مردمش باید مالیات بدهند ؟اگر رجوع کنید به اقتصاد متوجه خواهید شد
ناشناس۳۳۴۳۸۳۸۱۲:۱۵:۱۶ ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
با سلام خدمت شما بنده با 50% گفته های شما موافقم اما یه نکته شما در مورد مالیات ستاندن دولت از مردم و کسبه مداوم مثال کشورهای اروپایی و آمریکایی را می‌زنید خیلی خوب است بر منکرش لعنت, یکی از پایه های ترقی و پیشرفت هر کشور در گِرو مالیاتهای است که مردم هر کشور به دولت خود، پرداخت می‌کنند. سوال:این مالیاتی که عوام ، تُجار ،کارمند ،کارگر و.... به دولت پرداخت می‌کنند، در عوضش چه چیزی عاید مردمی می‌شود که مالیات داده‌اند.
ناشناس۳۳۳۷۷۷۵۰۸:۵۱:۲۷ ۱۴۰۲/۱۰/۹
طلافروشان کم درامد ندارند پس چرا مالیات ندهند ! آیا مالیات فقط برا ی کارگر و کارمند است؟
ناشناس۳۳۳۸۴۰۰۱۳:۵۷:۲۲ ۱۴۰۲/۱۰/۹
سلام برادر اگر از طلا فروشان مالیت بگیرند آن هروی قیمت طلا اضافه می کنه از من شما می گیرند ؟
. م.ب۳۳۴۰۹۰۳۰۸:۴۴:۰۷ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
آقای ناشناس ۴۰۰ تو نمی خواد ناراحت مردم باشی. اگر طلا فروش بخواد پول اضافتر از مردم بگیره طرف نیره شکایت میان دهن طلا فروش رو آسفالت میکنن. در ضمن خیلی از مردم طلا ندارن. بزار از طلا فروش ها پول گرفته بشه که اینقدر بازار دلالی طلا تو ایران پر و بال نگیره
مجید۳۳۳۹۸۴۷۲۱:۰۵:۲۶ ۱۴۰۲/۱۰/۹
اخه مالیاتی که طلافروش بدهند صد در صد روی قیمت طلا می اید و مردم بدخت باید بدهند ..
ناشناس۳۳۴۱۶۹۷۱۶:۱۷:۵۴ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
برای این مورد جدید ارزش افزوده که طلا فروش مالیات نمیده، مالیات رو از طرف دولت از خریدار می گیره و به حساب دارایی دولت واریز می کنه. این وسط هزینه های حسابداری میاد روی دستش. ولی مالیات درآمد سالیانه رو پرداخت می کنه
ابراهیمی۳۳۳۷۷۸۶۰۹:۰۶:۲۴ ۱۴۰۲/۱۰/۹
با سلام طلا فروشان سالهاست بابت فلز طلا هم از مردم مالیات میگیرند من خودم چندبار موقع خرید به اینکار اعتراض کردم ولی توجهی نبود متاسفانه طلا فروشان در این سالها ازشفاف نبودن این موضوع استفاده کردن
علی۳۳۳۹۸۳۲۲۱:۰۰:۳۹ ۱۴۰۲/۱۰/۹
با فاکتور میرفتی اتحادیه شکایت میکردی اینقدر هم هرکی هرکی نیستش
ثروتمندان‌۳۳۳۷۸۲۶۰۹:۴۹:۱۰ ۱۴۰۲/۱۰/۹
درتمام‌دنیا‌مردم‌موظفندقانون‌رارعایت‌وبه‌ان‌، احترام‌بگذارند،ازجمله‌مهم‌ان‌پرداخت‌مالیات‌، توسط‌‌سرمایه‌داران‌‌است‌ولی‌متاسفانه‌‌نمی‌دهند،
ناشناس۳۳۴۲۸۳۵۱۲:۰۶:۰۴ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
باید خمس بدیم زکات بدیم مالیات هم بدیم .مگه مردم چی دارن که این همه بها پرداخت کنن
علی۳۳۳۷۸۹۶۱۰:۴۲:۰۳ ۱۴۰۲/۱۰/۹
«کلاه‌برداری برخی طلافروشان از مردم در روز روشن» متاسفانه انتخاب چنین الفاظی در جامعه در حال باب شدن بوده و روز بروز افزایش پیدا می کند. یکروز پزشکان، یکروز سازندگان مسکن، یکروز مشاوران املاک، یکروز دفاتر ثبت اسناد، یکروز هنرمندان، یکروز رانندگان تاکسی و... این چرخه همچنان ادامه داشته تا مردم مشغول باشند. فقط می ماند نقش دولتی ها که واقعاً این وسط چه کاره اند؟ و چه خدماتی به مردم می دهند و اینکه مردم از عملکرد اداره مالیات، شهرداری ها، بانک ها، و سازمانها راضی اند و اصلا هیچ گونه نظارتی بر عملکرد دولتها وجود دارد. اصلا خود دولتی ها قانون را رعایت می کنند؟ که البته وقتی دولت رای دیوان عدالت اداری در خصوص دانشجویان متهم به شبهه در امتحانات را یکطرفه وتو کرده و وقعی به آن نمی نهد، دیگر چه انتظاری از مردم دارید. مخلص کلام اینکه هر روز انگشت اتهام را به طرف کسی دراز کردن نه تنها شایسته مردم نیست بلکه موجب تفرقه در جامعه می گردد. بهتر است دولت ها بجای محکوم کردن روزانه ی دولت قبلی و هر صنف از اقشار جامعه، بدنبال رفع کاستی ها و تکالیف بر زمین مانده خود بوده تا روز بروز بر فقر مردم افزوده نگردد.
مهدی۳۳۳۸۱۲۷۱۲:۵۸:۱۰ ۱۴۰۲/۱۰/۹
دولت میخواد حق مردم مظلوم از سرمایه دارا بگیره اعتراض می‌کنند طلا فروشا رفتم میگم طلا میخوام میگه باید پول رو بریزی به حساب نفری که از او طلا میگیرم در تهران دولت الکترونیک که بشه هر کس به مقدار سرمایه که داره باید مالیات بده اونوقت اختلاف طبقاتی کم میشه ولی طول میکشه
ناشناس۳۳۴۲۰۹۶۲۰:۵۹:۴۰ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
پول مالیات کجا خرج میشه لطفا بگید
ناشناس۳۳۳۹۲۵۹۱۸:۱۵:۵۱ ۱۴۰۲/۱۰/۹
احسنت
ممدجفر۳۳۴۱۹۹۸۱۹:۵۸:۲۳ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
خب دکتر مهندس وکیل دبیر صغیر کبیر نداره کلاهبرداری زشته باید خبرشو منتشر کنن که شاید بعضی ها خجالت بکشن
محمود۳۳۳۷۹۰۲۱۰:۴۴:۱۳ ۱۴۰۲/۱۰/۹
برخی طلا فروشان در روز روشن و ایضا دولت از مردم کلاهبرداری میکند
دهقانی۳۳۳۷۹۲۸۱۱:۱۷:۱۷ ۱۴۰۲/۱۰/۹
طلا فروشان متاسفانه، با مشتری صادق نیستن فاکتورهایی که مینویسند، با مالیات بالا واجرت ساخت وارزش افزوده بی حساب می‌کنند.
غفاری۳۳۳۸۱۳۵۱۲:۵۸:۳۵ ۱۴۰۲/۱۰/۹
هیچ طلا فروشی پل اضافه از مردم نگرفته ،بلکه فعالیت خودش به نحو احسن انجام میده دوم اینکه اتحادیه هست وسریعا به مشکلات وتخلافات رسیدگی می کنن،درسته ما در مدینه فاضله زندگی نمی کنیم سوم اینکه دوستان بزرگوار توپ می ندارم به زمین مردم واز این اختلاف منافع خودشون داشته باشند چهارم اینکه تمامی افرادی که در کارگاه وپخش و توزیع فعالیت می کنند ،همه از دم بیکار میشن
مهدی باقری۳۳۴۱۶۴۱۱۵:۴۸:۰۰ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
سلام. اتحادیه اصلاً از در ورودی کسی را راه نمیده اگر هم مشکلی داشته باشی بهت نوبت یکماه میدن که از خیرش بگذری. اینم اتحادیه. البته این راهها را رفته ام که میگم.
غفاری۳۳۳۸۱۷۴۱۳:۰۶:۳۴ ۱۴۰۲/۱۰/۹
دوستانی که لطف می کنن نظر میدن،بصورت کارشناسی وتخصصی به موضوع نگاه کنند در مورد تخلافات عزیزان حتما اتحادیه توجه ویژه داره ،
علی۳۳۳۸۳۲۳۱۳:۴۰:۳۲ ۱۴۰۲/۱۰/۹
میزان سود طلافروشان بدون حساب وکتاب هست طوری که اگه یک قطعه طلای پنج گرمی به قیمت ۱۶ میلیون بخری ودرصورت نیاز بخواهی بفروشی حتی یک ساعت بعد همون فروشنده طلای خودش رو به قیمت ده میلیون از شما میخره
نااشنا۳۳۴۱۱۷۹۱۱:۰۸:۱۱ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
دوست عزیز ،بی دلیل تهمت به یک صنف کلی نبند ،،طلا همه مسائلش روشن هست ،سود طلا فروش علاوه اجرت علاوه مالیات بر اجرت و سود می‌شود، قیمت ،شما وقتی میفروشی فقط پول طلا رو میگیری ،دیگر سود و اجرت و مالیات رو کسی به شما نمی‌دهد، ..
ناشناس۳۳۴۱۲۰۴۱۱:۲۴:۱۰ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
احسنت احسنت
ناشناس۳۳۳۸۴۱۶۱۴:۰۱:۲۴ ۱۴۰۲/۱۰/۹
نفع مردم در مالیات نیست چون تغییری در زندگی ما ایجاد نمیشه جوانان ما بیکار وخانه نشین وکار براشون نیست ..
ناشناس۳۳۴۳۷۴۲۱۰:۳۷:۰۳ ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
واقعا احسننت
محمد۳۳۳۸۵۵۶۱۴:۳۴:۱۱ ۱۴۰۲/۱۰/۹
طلا فروشان طلای دست دوم رو کلی پایین می‌خرن موقع فروش به قیمت طلای نو میفروشن کلی دوباره اجرت میگیرن بازم سود میگیرن 5درصدم مالیات میگیرن روی یع انگشتر ۵گرمی دومیلیون سود میگیرن پس باید مالیات هم بدهن ثروت ۱ملیاردیش شده ۳ملیارد چرا نباید مالیات بده
ناشناس۳۳۴۱۴۱۵۱۳:۳۴:۱۳ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
لطفا از چیزی که سر در نمیاریین انتقاد بیخودی نکنین وبه مسائل یکطرفه نگاه نکنین
ناشناس۳۳۳۸۸۰۱۱۵:۳۵:۳۰ ۱۴۰۲/۱۰/۹
چندین بارطلا خرید، کردم هرچندبار،کلاه گذاشتن سرم
اریایی۳۳۳۹۱۸۰۱۷:۴۰:۰۱ ۱۴۰۲/۱۰/۹
با سلام چند وقت پیش برای خرید سکه به طلا فروشی رفتم وقتی اومدم کارت بکشم گفت برو بیرو ن اولین خود پرداز کارت به کارت کن خیلی از کسبه و حتی پزشکان پر درآمد این کارو می کنند
جواد۳۳۳۹۲۲۴۱۸:۰۰:۵۰ ۱۴۰۲/۱۰/۹
من که ترجیح میدم مالیات رو به طلا فروش بدم نه دولت
ناشناس۳۳۳۹۲۷۶۱۸:۲۰:۵۵ ۱۴۰۲/۱۰/۹
همه اقشار یه جوری مالیات میدن به جز بساز و بفروش ها مسکن و طلا فروش ها.سر ما از حقوق کارمند مالیات کم میکنند . خب از اقشار درآمد بالا هم سرماه مالیات بگیرید.
زیبا۳۳۳۹۴۲۹۱۸:۵۲:۵۵ ۱۴۰۲/۱۰/۹
من ۱۵ گرم و۶۰۰ طلا دادم طلا فروشی برای تعویض یه جوری حساب کتاب کرد ،۱۲ گرم و ۴۰۰ به من طلا داد! خدا ازش نگذره
فرزاد۳۳۴۰۵۲۰۰۱:۳۲:۰۵ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
اون ضررکرده نه شما..چون مطمئن باشید اون پول هزینه ی دارو ودکتر وگرفتاریش میشه..خداهمه چیزومی بینه.
انمول۳۳۴۰۷۲۵۰۶:۵۱:۲۴ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
شما اجرت ساخت پونزده گرم رو می‌دادید از طلا کم نشد اجرت ساخت رو از طلای شما کم کرده ،کارگاه دار صلواتی که کار نمیکنه ،پونزده گرم تحویل میگرفتی ،اجرت رو نقدی میدادی فرض کن پونزد گرم رو دادی به یک سازنده ،پونزده گرم تحویل گرفتی ،بعدش خداحافظ ،مزد ساخت بیخیال ،صلواتی
ناشناس۳۳۳۹۶۰۹۱۹:۳۶:۴۶ ۱۴۰۲/۱۰/۹
کاش یه قانونی بزارن که فاکتور به صورتی باشه که قیمت خالص طلا اجرت فروش اجرت ساخت و مالیات بر ارزش افزوده اون مشخص باشه .
احسان۳۳۴۰۰۴۴۲۲:۲۳:۱۰ ۱۴۰۲/۱۰/۹
متاسفانه طمع و حرص و مال اندوزی برخی از افراد تمامی نداره. وبه عنوان مختلف اجرت ونمیدونم. مالیات را طلا فروش از مشتریان می‌گیرد. اگر مالیات بدن رو طلا میکشن بعد به عنوان مثلا مالیات اجرت از من تو میگیرن
پ۳۳۴۰۰۶۸۲۲:۲۹:۳۹ ۱۴۰۲/۱۰/۹
با مدرک دکتری تخصصی ۳۰ سال سابقه کار ۲۱ میلیون حقوق میگرم ۱۵ درصد مالیات میدم اون وقت یک نفر با دیپلم و زیر دیپلم به روزی ۱۰۰ میلیون پول نمیگه حاضرم نیست مالیات بده والله دولت نباید کم بیاره سفت و سخت جلوشون وایسه
پ۳۳۴۰۰۸۷۲۲:۳۳:۳۲ ۱۴۰۲/۱۰/۹
ترو به خدا حق ما رو از این طلا فروشا بگیرید اصلا درشون رو تخته کنید هر طور حساب میکنیم جور درنمیاد برای دو گرم ونیم‌ گوشواره سه میلیون بیشتر حساب میکنه کارش چیه مگه ..
ناشناس۳۳۴۰۶۸۵۰۵:۵۸:۰۶ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
سالها پزشکان را بعنوان فراریان مالیاتی مورد هجمه رسانه ای قرار دادند در حالیکه سال گدشته طبق آمار اداره دارایی هر پزشک بطور متوسط۳۵ میلیون ولی طلافروشان ۷۰۰هزارتومان مالیات داده اند درحالیکه سرمایه‌ میلیاردیشون در سال گذشته بی دردسر دوبرابرشد
ناشناس۳۳۴۰۷۰۶۰۶:۳۶:۱۷ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
همیشه وقتی ازاین کارها می خواد بشه ببینین کیا خیلی سروصدا می کنن
ناشناس۳۳۴۰۷۶۶۰۷:۲۸:۱۱ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
کاش دولت یک مرجعی بذاره که در صورت نیاز افراد برای صحت سنجی دقیق کار طلافروش ها به اونجا برن تا خیالشون راحت بشه .فاکتور جوری صادر بشه که همه موارد مشخص باشه به ریز و جایگاهی برای درستی فاکتور هم در همه جا باشه که اگر شک کردی مراجعه کنی .هیچ نظارتی روی عملکرد خرید و فروش طلا وجود نداره .
ناشناس۳۳۴۰۷۷۵۰۷:۳۳:۵۰ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
بهتر اینکه طلا نخریم
محسن۳۳۴۰۷۸۸۰۷:۴۵:۱۰ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
دولت آرام آرام وارد میشه،یک زمانی میگفت ما فقط ازسرمایه دار مالیات میگیریم،ومیخوایم وابستگی به نفت نداشته باشیم،جا پاکه سفت کرد،حالا ازکارگران بیشتر میگیره
ناشناس۳۳۴۰۹۲۱۰۸:۵۱:۴۲ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
درکل هیچ صنفی مالیات را از جیب خودش نمیده در نهایت همه را از مردم میگیرند وبه دولت میدهند.ودرکل باز مردم ضرربیشتری میدهند.درمورد تخلفات روشهای خیلی کاربردی تری هست..
ناشناس۳۳۴۱۲۱۳۱۱:۲۷:۴۳ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
خطرناکترین شغل....
ناشناس۳۳۴۱۲۳۸۱۱:۴۶:۱۸ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
در تمام دنیا مردم باید قانون را رعایت کنند.
ناشناس۳۳۴۱۴۴۶۱۳:۵۱:۲۷ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
من چند وقت پیش طلا رفتم بگیرم اونم کارکرده به وزن5/650گرم بمنگفت فقط پنج درصد روطلا میکشم وقتی اومدم خانه به فاکتور نگاه کردم دیدم هشت درصد حساب کرده بی انصاف ازنااشنایی مردم دراین زمینه حسابی سواستفاده میکنن
امید۳۳۴۱۵۰۰۱۴:۱۵:۳۱ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
چرا میریم طلا میگیریم سه ساعت چرتکه میندازه و آخرش چند میلیون بیشتر بگیره ولی پول رو باید به حساب کارتش بریزی از گوشی نه کارتخوان!دوبار این اتفاق افتاده .لطفا مسئولین پیگیری کنند‌این فرار مالیاتی نیست؟؟
مهدی باقری۳۳۴۱۶۱۴۱۵:۳۱:۳۵ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
یکبار طلا از نازی آباد(..) خریدم بد کلاهی سرم گذاشتند گرمی ۵۰۰هزار تومان گرانتر حساب کرده بودند. باز خدا سلامتی بده به تعزیرات که بدادم رسیدند و طلاهای دست دوم که به اسم نو داده بودند را به خود ..پس دادند.
ناشناس۳۳۴۱۶۲۰۱۵:۳۶:۳۳ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
اداره دارایی مالیات بر ارزش افزوده کلا باید جمع بشود
علیرضا۳۳۴۱۶۵۵۱۵:۵۷:۵۴ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
اگه واقعا همه چیز تو طلا فروشی قانونی انجام میشه پس چرا طلا فروشان با فاکتور الکترونیک مشکل دارند. من خودم چند سری خارج از ایران خرید کردم فاکتور الکترونیکی دادند. بحث تنها مالیات نیست ،طلا تو تورم تاثیر بسزایی داره و اگه گروه یا افرادی بخوان طلا از بازار جمع کنن و نرخش رو بالا بکشند (همینطوری که قبلاً هم این کارها رو کردند)قابل رد یابی و پیگیریه
ناشناس۳۳۴۱۷۶۳۱۶:۵۹:۰۱ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
در یک کلام طلا نخرید چون مالیات را طلا فروش از مردم می‌گیرد
ناشناس۳۳۴۱۸۷۵۱۸:۲۹:۲۷ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
حالا بدتر شد ارزش افزوده و مالیات رو می‌گیرند ولی در یسیتم ثبت نمی‌کنند و میزارن جوی خودشون . مردم هم جایی نیست خریدش نو اعلام کنند
توحید۳۳۴۱۹۴۷۱۹:۱۹:۵۴ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
بهترین‌کار‌دولت‌امیدوارم‌همه‌کارهاشون‌باحساب‌کتاب‌‌باشه‌کسی‌حقش‌‌خورده‌‌نشه
افشبن۳۳۴۲۰۸۲۲۰:۴۹:۲۵ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
یکبار برای همیشه باید با این صنف و صنوفی از این دست برخورد کرد . اینکه در درامدترین قشر کشور با بی اعتنایی مالیات نمیدهند و از شفاف سازی هم فراری هستند واقعا قابل تحمل نیست. چرا یک کارمند اول باید مالیات بدهد و بعد حقوق بگیرد ولی یک طلا فروش با متوسط مالیات پانصد هزار تومانی !!!!!! از شفافیت فرار کند. البته این فقط شامل طلافروشها نمیشود و در گذشته پزشکان هم از دادن مالیات طفره میرفتن. ..
رضا۳۳۴۲۲۵۹۲۳:۰۴:۳۴ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
اگر طلافروشان تمکین نکنند بهتر است کارمند و کارگر هم تمکین نکنند.
ناشناس۳۳۴۲۳۱۸۰۰:۰۳:۴۹ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
اگر حساب کنی طلای شمش تا گوشواره بشه یه مراحل ساختی داره که میشه اجرت کارگر های که میسازن و بعد اون رو طلا فروش از سازنده می‌خره یه سود ۷درصد میکشه رو کار و مالیاتی که به دولت میده با شما حساب میکنه .
ناشناس۳۳۴۳۵۷۶۰۷:۴۰:۳۰ ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
سلام .یعنی مالیات ارزش افزوده به اجرت ساخت میخوره . طلا فروشان به قیمت کل فاکتور که شامل قیمت فلز طلا و اجرت ساخت میشه ارزش افزده میزنن
محسن۳۳۴۲۶۰۷۰۸:۵۶:۲۵ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
من طلای دست دوم فروختم به قیمت ۲۷میلیون طلای نو خریدم ۳۰میلیون روز بعد برامشکلی بردم پس بدم گفت نهایتش ۲۵میلیون ازت بر میدارم هرجا هم بردم گفتن همین قدر .
مهدب۳۳۴۲۷۱۲۱۰:۰۸:۳۶ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
کار خوبیه بگذارید الکترونیکی بشه حساب کتاب بهتره باشه تا اینکه مثل امروز هر چی دلشون خواست بگیرند.
ناشناس۳۳۴۳۹۶۷۱۵:۵۸:۳۵ ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
چوبش میخوره تو شونه ی مردم
ناشناس۳۳۴۳۰۴۹۱۵:۱۷:۱۱ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
مشکل اصلی ایران دادن یا ندادن مالیات نیست ... مشکلات اصلی پاسخگو نبودن دولت وسران مملکتی در قبال نحوه‌ی خرج کردن و نتیجه عقلانیت در امور هزینه مملکت است ...
ناشناس۳۳۴۳۵۲۰۰۵:۴۹:۱۳ ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
البته این یک واقعیت است..اکثر طلا فروشان به راحتی سر مردم بدبخت کلاه میزارند...سالیان بسیار درازی است که این کار را میکنند..هم مردم وهم خودشان این را میدانند...
ناشناس۳۳۴۳۶۲۲۰۸:۳۶:۴۹ ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
اسم مالیات میاد با کشور آلمان و کشورهای پیشرفته مقایسه میکنن ولی اسم کيفيت زندگی و آسایش در زندگی و خدمات و در آمدی که کشور های دیگه دارن و ما نداریم در میان میاد خودشونو با ۱۰۰ سال گذشته خودشون مقايسه میکنن.گرانی اینترنت را با کشورهای پیشرفته مقايسه ولی سرعت و کیفیتش رو نه
معصومه۳۳۴۳۸۸۳۱۳:۳۱:۲۲ ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
نمی دونم مالیات میدن یا نمیدن. فقط میدونم صنف طلافروش توشون آدم درستکار و سالم کمه. بسیار برام پیش اومده که تو حساب کتاب دروغ گفتن بهمون. مثلا گقتن این طلا ۱۶ گرمه و قیمتش اینه. بعد دیدم تو فاکتور زده ۱۵ گرم و ۶۰۰ سوت و بدون اینکه بدونم ازم پول اضافه گرفته. یا با ماشین حساب اینقدر ور رفته و یه قیمت گفته. بعد که من ماشین حساب در آوردم و خودم حساب کردم دیدم قشنگ بالاتر از قیمت واقعی گفته. جوری که الان هر وقت برم طلا فروشی دیگه به حساب کتاب هیچ کدومشون اطمینان ندارم. خودم همزمان با فروشنده حساب می کنم و نمیذارم زیرآبی برن. الانم که این خبرو شنیدم خیلی خوشحال شدم. خوبه برای کسایی که تو روز روشن مال مردمو می برن یه چوب بالاسر باشه که دیگه ازین کارا نکنن.
حمید رضا کلانتری۳۳۴۳۹۶۵۱۵:۵۶:۴۴ ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
پناه بر خدا، اول این قانون رو گذاشتن، بعد از چندین سال گفتند اشتباه کردیم، الان هم که زرگر ها رو دزد کردند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  4. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  5. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  6. چرا این همه بد اخلاقی؟

  7. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  8. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  9. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  10. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  11. درباره توبه تتلو

  12. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  13. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  14. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

  15. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  16. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  17. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  18. برای این عکس شما تیتر بزنید

  19. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  20. تضادی عجیب و پر ابهام!

  21. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  22. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  23. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  24. دو چالش بزرگ در حکمرانی ها

  25. پاسخ طحان‌نظیف به انتقادات روحانی از شورای نگهبان/ رقیب جدید قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم

آخرین عناوین