ورود حاتمی کیا به سریال‌سازی تکنولوژیک/ «ترور» زودتر به آنتن رسید

  4021014066

مهر نوشت: تست تکنولوژی سریال «موسی»، نمایشگاه «رصتا»، بازگشت برنامه سینمایی «هفت» و پخش «ترور» مهمترین اخبار این هفته سیما بود.

 

«هفت روز سیما» عنوان یک بسته خبری-تحلیلی است که در پایان هر هفته به بازخوانی متن و حاشیه اتفاقات خبری صدا و سیما و شبکه نمایش خانگی می‌پردازد. همچنین در این بسته، نیم‌نگاهی هم به شایعات و اخبار غیررسمی داریم و در تلاش هستیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن از مهمترین اخبار هفته در تلویزیون و شبکه نمایش خانگی باخبر شوید.

امروز پنجشنبه ۱۴ دی ماه می‌توانید با شماره ۱۳۶ بسته خبری «هفت روز سیما» همراه شوید.

چهره هفته، ابراهیم حاتمی کیا

سریال «موسی کلیم‌الله» به کارگردانی ابراهیمی حاتمی کیا حالا به شکلی جدی تری وارد میدان تولید شده است و به تازگی تست بخشی از تکنولوژی‌های این سریال هم در مقابل پیمان جبلی رییس صدا و سیما انجام شد.

همزمان با کلید خوردن سریال «سلمان فارسی» بارها بر روند پیش روی مجموعه «موسی» هم سخن گفته شد و چند باری در این سال ها عوامل آن از کارگردان تا تهیه کننده تغییر کردند. این روزها ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان و محمود رضوی تهیه‌کننده این مجموعه در تدارک نهایی امور هستند تا به زودی پیش تولید این مجموعه را به پایان برسانند. سریالی که چهره های مهمی قرار بوده آن را بسازند و حالا میراثی است که در دست حاتمی کیا قرار دارد.

تکنولوژی تولید مجازی (در زبان انگلیسی: Virtual Production) تکنیکی جدیدی است که در چندسال اخیر توسط استودیوهای بزرگ فیلمسازی بین‌المللی استفاده می‌شود و می تواند در بخش های مهمی از جمله دکورسازی صرفه جویی‌های زیادی برای تلویزیون داشته باشد.

سال‌ها است از سریال‌سازی حاتمی‌کیا می‌گذرد و حالا او بعد از چندین فیلم دوباره به تلویزیون بازگشته است و بسیاری منتظرند تا زودتر جدیدترین اثرش را کلید بزند.

اتفاق هفته؛ نمایشگاهی برای پلتفرم‌ها

دومین نمایشگاه رصتا این هفته در مصلی امام خمینی (ره) برگزار و زمانی برای گردهم‌آیی پلتفرم‌های تولید فیلم و سریال شد. امسال برای دومین بار باز هم فیلیمو تنها پلتفرمی بود که از حضور در این نمایشگاه خودداری کرد و غیر از آن بیش از ۱۵۰ پلتفرم در نمایشگاه حاضر شدند. از جمله بخش‌های این نمایشگاه که برای رسانه‌ها کنجکاوی دارد نمایش قسمت‌های ممیزی شده سریال‌های شبکه خانگی است که هم سال گذشته برای برخی از نمایندگان مجلس و مسئولان نمایش داده شد و هم امسال. این بخش البته هنوز برای خبرنگاران نمایشی نداشته است.

نمایشگاه رصتا اگرچه در دومین سال خود سعی کرد باز هم فضای ویژه‌ای را برای ارتباط‌گیری پلتفرم‌ها با هم فراهم آورد و طی نشست‌های مختلفی صاحبان پلتفرم‌ها به شکلی جدی‌تر در ارتباط تعاملی با هم قرار گرفتند اما شاید هنوز باید این مسیر را به شکلی جدی بعد از نمایشگاه‌های این چنینی هم ادامه دهد.

این رویداد می‌تواند بسیاری از نمایندگان مجلس و مدیران تصمیم‌گیر را که شاید کمتر به صورت تخصصی در جریان کم و کیف کاری پلتفرم ها قرار دارند و حتی مسئولانی را که کمتر به صورت جدی سریالی را دنبال می‌کنند اما تصمیمات آن‌ها در حوزه فرهنگ می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد در جریان قرار دهد.

خبر هفته؛ بازگشت «هفت» باز هم با افخمی

«هفت» مهمترین برند برنامه‌های سینمایی در همه سال‌های گذشته بوده است که سال گذشته بعد از حدود یک دهه از شبکه سه سیما به شبکه نمایش کوچ کرد. این برنامه در دوره‌های مختلف مجریان مختلفی هم به خود دیده است اما بهروز افخمی چهره‌ای است که بیشترین تعداد اجرای این برنامه را دارد.

افخمی معمولا هم در نزدیکی هر فصل از این برنامه اعلام می‌کند که قرار نیست اجرای آن را بر عهده بگیرد اما همچنان این مسئولیت را قبول می‌کند.

«هفت» جدید اگرچه هنوز مشخص نیست چه زمانی به آنتن می‌رسد اما قرار است زودتر از جشنواره فیلم فجر، پخش خود را آغاز کند.

پیشنهاد هفته؛ سریال «ترور»

شب گذشته همزمان با حادثه تروریستی کرمان و شهادت عده زیادی از هموطنان کنداکتور شبکه‌های سیما تغییر کرد. ویژه‌برنامه‌هایی که قرار بود با فضای جشن و روز مادر روی آنتن بروند برای همدلی و همدردی با خانواده های داغ دیده کرمان به ابعاد مختلف این حادثه تروریستی پرداختند. شب گذشته اولین قسمت از سریال «ترور» هم که به یکی از عملیات‌های نافرجام حاج قاسم سلیمانی می‌پردازد روی آنتن شبکه یک سیما رفت.

این سریال به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور و تهیه‌کنندگی مجبتی امینی ساخته شده و قرار است در هفت قسمت به پخش برسد.

در این سریال بازیگران مختلفی حضور دارند که نقش اصلی سریال به بازیگری ناشناخته تعلق دارد.

سریال «ترور» قرار است به صورت هفتگی پجشنبه‌ها و جمعه‌ها به پخش برسد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. من عجله ندارم!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  8. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  9. دور باطلی که تمامی ندارد!

  10. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  11. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  12. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  16. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  17. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  18. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  19. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  20. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  21. برای این عکس شما تیتر بزنید

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  24. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  25. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

آخرین عناوین