با ما باشید تا در امان باشید!

سامان مهراد، گروه فرهنگی الف،   4021004007 ۱۲۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
با ما باشید تا در امان باشید!

واکنش عده‌ای پس از فوت ناصر طهماسب، دوبلور نامدار و پیشکسوت عرصه هنر ایران، بار دیگر نشان داد که مدعیان آزادی بر خلاف شعارهای ظاهرپسندشان، واجد تمامیت‌خواهی مطلقی‌‌اند که حاضرند هر نوع صدای مخالف و متفاوتی را سرکوب کنند.

به واکنش اخیر رضا کیانیان و نطق‌کشی او بنگریم تا ابعاد این قسم رفتارهای دیکتاتورمابانه بیشتر مشخص شود. کیانیان خطاب به ناصر طهماسب می‌گوید که «آیا واقعاً ارزش‌اش را داشت؟» و با گفتن این جمله می‌خواهد حضور طهماسب در چند پروژه گویندگی مستندهای سیاسی صدا و سیما و نهادهای حکومتی که محتوایش با نگاه او و همکارانش منطبق نیست را همچون پتکی بر سر او بکوبد. او با این نوع واکنش نشان می‌دهد تا چه اندازه به خودکامگی دچار است که حتی برای نقش‌آفرینی طهماسب در چند پروژه کاری حاضر است یک هنرمند پیشکسوت را آماج حملات کلامی خود قرار دهد.

در چهارچوب فکری او و بسیاری از یارانش، دو حالت بیشتر وجود ندارد. هنرمندان یا باید با ما باشند تا در امان باشند یا اگر بر ما هستند باید تبعات آن را هم بپذیرند. هزینه بر ما بودن، تهمت‌ها، برچسب‌زنی‌ها، حملات کلامی، انواع و اقسام رفتارهای تند و تیز و برگزاری دادگاه‌های تقتیش عقاید است اما با ما بودن هزینه‌ای نداشته و عجیب‌تر آنکه بروز این رفتارها از سوی کسانی است که خود را متصف به صفت آزادی‌خواهی می‌دانند و برای برقراری آزادی‌ در هر سطحی، گریبان می‌درند.

کافی است که به رفتارهای برخی در جامعه هنری در سال گذشته و در کشاکش وقایع پاییز 1401 بنگریم که داد آزادی‌خواهی‌شان فضای اجتماعی را پر کرده بود اما همین جماعتی که خود را مفتخر به همراهی‌ با جریان داعیه‌دار آزادی و حمایت مطلق از آنان می‌داند، چنان فضای سنگینی ساخته و جوخه‌های نطق‌کشی را فراهم کرده بود که بسیاری از اهالی هنر و کسانی که جدا از خط و ربط‌های سیاسی به‌دنبال فعالیت حرفه‌ای و کسب درآمد هستند هم عطای کار را به لقایشان بخشیدند، چون باید در دادگاه‌ تفتیش عقاید این روشنفکرنماها حضور پیدا کرده و پاسخگوی عزاداری و مویه نکردشان به‌خاطر وقایع رقم‌خورده سال گذشته می‌شدند. مرور اظهارات و گلایه‌های چند هنرمند سرشناسی که اخیراً پرده از فشارهای وارده برداشته‌اند، موید این گزاره است. 

اگرچه اساساً مهم نیست که کیانیان و امثال او چه نگاهی به مرحوم ناصر طهماسب و یا دیگر کسانی دارند که در کارنامه هنری‌شان همکاری با نهادهای حکومتی دیده می‌شود چون آن‌ها هم با چهارچوب‌ ذهنی خودشان دست به تفسیر وقایع و قضاوت درباره افراد زده و می‌توانند واجد هر عقیده‌ای باشند اما مشکل جایی است که داعیه‌داران آزادی و دم‌زنندگان آن، کوچک‌ترین تفاوت‌نظری را برنتابیده و با اولین نشانه‌های بروز مخالفت با مبانی فکری خود، چماق‌ها را بیرون آورده و بر سر دگراندیشان فرود می‌آورند و این تناقض‌های رفتاری است که کوس رسوایی عده‌ای را به صدا درمی‌آورد.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۳۲۷۶۶۱۲:۵۳:۰۲ ۱۴۰۲/۱۰/۴
آقای کیانیان فقط نظر خودش رو داده. همین. این یعنی دموکراسی و آزادی اندیشه
ناشناس۳۳۳۲۸۱۴۱۳:۳۱:۰۵ ۱۴۰۲/۱۰/۴
و همچنین سواستفاده از آزادی و مردمسالاری (بقول شما دمکراسی) برای نقض آزادی دیگران
ناشناس۳۳۳۳۰۳۴۱۶:۰۶:۴۸ ۱۴۰۲/۱۰/۴
این کیانیان ر احضار کنید و به وی ر هشدار دهید از صبر نظام سو استفاده نکند .
ناشناس۳۳۳۳۱۲۴۱۷:۵۳:۵۱ ۱۴۰۲/۱۰/۴
هرکی با کیانیان‌اینا باشه عاقبت به شر میشه زنده باد آزادی
ناشناس۳۳۳۳۷۹۶۱۰:۱۹:۰۱ ۱۴۰۲/۱۰/۵
فرقش اينه که امثال آقاي کيانيان که مخالفاشون را ديکتاتور ميخونند و خودشون مدعي آزادي اين کار را کردند (ديکتاتوري)!
ناشناس۳۳۳۳۲۲۰۲۰:۲۸:۴۶ ۱۴۰۲/۱۰/۴
با بگیر و ببند نمی شود
ناشناس۳۳۳۳۲۸۸۲۱:۳۲:۳۴ ۱۴۰۲/۱۰/۴
کیانیان یه فکری به حال نامتعادل و رفتار نامطلوب خودش بکنه
امید یاوری دارانی۳۳۳۴۹۴۶۰۹:۴۴:۰۷ ۱۴۰۲/۱۰/۶
گاهی اوقات با حساسیتهای بی مورد ادمهای کوچک را بزرگ می کند (همه قابل احترام هستند). صادق بوقی کسی بود که تعداد اندکی انرا می شناختند اما با اقدامی نابجا او را چهره بین المللی کردند و انتن زنده تلویزیون در شب یلدا به او تعلق گرفت. در این مملکت چخبر است ؟ چه چیزی را برای چه چیزی خراب می کنند؟
ناشناس۳۳۳۳۰۴۲۱۶:۱۳:۴۲ ۱۴۰۲/۱۰/۴
دیگه نرمتر از اینم میشه مطلبی رو گفت ؟! از شما با اون ادبیات خشن بعیده از این سخن نرم اینطور برآشفته بشید !!
ناشناس۳۳۳۲۸۵۵۱۴:۰۰:۰۷ ۱۴۰۲/۱۰/۴
مگر اون مرحوم صغیر یا طفل بوده که این آقا نظر داده .
ناشناس۳۳۳۳۲۲۶۲۰:۴۰:۵۶ ۱۴۰۲/۱۰/۴
آقای کیانیان مثل هر کس دیگر حق داشته نطر خودش را بدهد واقعا صدای ماندگار مرحوم طهماسب حیف بود خرج تبلیغات جناحی و گروهی و عقده گشایی های سیاسی بشود
ناشناس۳۳۳۳۴۱۷۲۳:۵۰:۵۴ ۱۴۰۲/۱۰/۴
منافع ملی را نمی گویند جناحی
ناشناس۳۳۳۴۰۰۸۱۲:۳۰:۵۴ ۱۴۰۲/۱۰/۵
اون مرحوم که صداشو صرف زدن حرف حق کرد ، شمایین که عقده گشایی میکنینن
ناشناس۳۳۳۲۹۲۰۱۴:۳۸:۱۸ ۱۴۰۲/۱۰/۴
ناصر طهماسب اونقدر دنیادیده و باتجربه بود که شرفش رو به یک مشت رجاله نفروشه ، بر خلاف یک مشت تازه به دوران رسیده که این یک ساله هر کاری تونستن علیه این مملکت کردن
ناشناس۳۳۳۳۱۱۵۱۷:۴۴:۱۳ ۱۴۰۲/۱۰/۴
درود به شرفت
ناشناس۳۳۳۲۹۲۶۱۴:۳۹:۱۹ ۱۴۰۲/۱۰/۴
امثال کیانیان و پرستویی و دایی و خادم ، بدجوری خودشون رو باختن ، درود به امثال مرحوم طهماسب که از این مهلکه به سلامت و سربلندی بیرون اومد
ناشناس۳۳۳۳۰۰۹۱۵:۲۶:۰۶ ۱۴۰۲/۱۰/۴
خوبه خدا تو رو ملاک حق و باطل قرار نداده با اون افکارت.
ناشناس۳۳۳۳۰۶۱۱۶:۳۹:۲۹ ۱۴۰۲/۱۰/۴
اون ور خط حالیت میشه که افکار کی درسته و کی غلط .
ناشناس۳۳۳۳۱۹۴۱۹:۳۶:۲۳ ۱۴۰۲/۱۰/۴
در فتنه ها حق و باطل قابل تشخیص هستن افرادی که اب در اسیاب دشمن ریختن در مسیر باطل هستن شک نکن.
ناشناس۳۳۳۳۳۷۰۲۲:۵۶:۴۵ ۱۴۰۲/۱۰/۴
لابد کیانیان و مصی و دایی رو باید ملاک حق وباطل قرار بده
ناشناس۳۳۳۳۲۲۸۲۰:۴۱:۴۱ ۱۴۰۲/۱۰/۴
این گونه با مفاخر کشور عناد می‌ورزید؟!
ناشناس۳۳۳۴۰۱۱۱۲:۳۲:۳۳ ۱۴۰۲/۱۰/۵
مفاخر ؟؟؟
ناشناس۳۳۳۲۹۳۷۱۴:۴۱:۱۷ ۱۴۰۲/۱۰/۴
از جمله با ما باشید تا در امان باشید برای طرف مقابل استفاده کرده اند ظاهرا به این موضوع توجه ندارند که همه واقفند خطاب این عبارت برای خودتان بیشتر مصداق دارد که طرف شما نه تنها در امان است که دست و بالش هم حسابی باز میشود .
ناشناس۳۳۳۲۹۶۳۱۴:۴۹:۱۷ ۱۴۰۲/۱۰/۴
همین مونده کیانیان از دموکراسی حرف بزنه .
مهران۳۳۳۳۲۹۳۲۱:۳۷:۵۴ ۱۴۰۲/۱۰/۴
پس همه کسانی که علیه سلبریتی ها و ... هم حرف میزنند هم نظر خودشون رو دارند پس چرا به اونها انگ دیکتاتور و‌متعصب میزنید ؟ کل هرکسی نظر خودش را دارد
ناشناس۳۳۳۳۴۱۰۲۳:۳۸:۵۵ ۱۴۰۲/۱۰/۴
در پلید بودن این فرد و افرادی که به اصطلاح با این اظهار نظر موافق بودن همین بس که تا زمانی که اون مرحوم زنده بود جرات حرف زدن های اینچنینی نداشتن و وقتی از دنیا رفت نیش پلیدشون باز شد.
ناشناس۳۳۳۳۶۴۹۰۸:۲۸:۲۰ ۱۴۰۲/۱۰/۵
آقای کیانیان زمانی که آقای طهماسب زنده بود نظرشو می گفت که ایشون هم بتونه دفاع کنه .
ناشناس۳۳۳۴۲۳۴۱۵:۲۶:۵۳ ۱۴۰۲/۱۰/۵
بدانید ایشون ب گروهک پیکار وابستگی دارد.. بی اخلاقی رو فقط این میتونه ایطور پیاده کنه ک ب فوت شده طرف هم کار نداره و میزننش.. این شخص در گذشته مسیول گروهک پیکار بوده و قرار بوده اعدام بشه.. این کارها معنیش چیه واقعا.. توبه نامت رو پاره کردی احتمالا.
ناشناس۳۳۳۲۷۷۶۱۲:۵۹:۴۲ ۱۴۰۲/۱۰/۴
لم تقولون ما لا تفعلون. چرا چیزی میگید که خودتون انجام نمیدید؟ تقریبا همزمان خانم پروانه معصومی و خانم بیتا فرهی به دیار باقی شتافتند. رئیسی برای خانم معصومی پیام صادر کرد اما برای خانم فرهی خیر. متاسفانه هر دو گروه به دنبال یارکشی و تقسیم‌بندی مردم هستند و هر دو گروه دچار خطا هستند.
ناشناس۳۳۳۲۸۱۶۱۳:۳۲:۰۱ ۱۴۰۲/۱۰/۴
طبیعی است که مقام رسمی جامعه برای کسی که به هنجارهای رسمی احترام بگذارد تقدیر خاصی انجام دهد
ناشناس۳۳۳۲۹۰۹۱۴:۳۵:۰۳ ۱۴۰۲/۱۰/۴
این شد همون هرکه با ما نیست علیه ماست !! در ضمن خانم فرهی چه عمل غیر قانونی انجام داده بود ؟!! بیان عقیده غیر قانونی است ؟!
ناشناس۳۳۳۲۹۷۵۱۴:۵۵:۳۵ ۱۴۰۲/۱۰/۴
باز بی ربط، شخصیت های مهم کشور برای هرکس پیام نمی‌دهند
ناشناس۳۳۳۲۸۳۹۱۳:۵۱:۳۸ ۱۴۰۲/۱۰/۴
چه مقایسه سطحی
ناشناس۳۳۳۲۷۸۰۱۳:۰۲:۴۶ ۱۴۰۲/۱۰/۴
نه که شما تفاوت نظر رو بر می تابین
ناشناس۳۳۳۲۷۸۶۱۳:۰۷:۰۹ ۱۴۰۲/۱۰/۴
«در چهارچوب فکری او و بسیاری از یارانش، دو حالت بیشتر وجود ندارد. هنرمندان یا باید با ما باشند تا در امان باشند...» خب شما هم که همین جور هستید با این تفاوت که شما صاحب قدرت هم هستید.
ناشناس۳۳۳۲۸۴۷۱۳:۵۶:۲۹ ۱۴۰۲/۱۰/۴
شما امنیت ملی را خدشه دار نکن کسی با شما کاری ندارد ولو هر روز انتقاد کن از اوضاع کشور البته نه از نوع سیاه نمایی که ذهن ها را تخریب کنید .
ناشناس۳۳۳۳۳۷۴۲۳:۰۲:۵۹ ۱۴۰۲/۱۰/۴
این امنیت ملی هم خوب بهانه ایست برای خاموش کردن هرگونه اعتراضی حتی بسیار نرم .
ناشناس۳۳۳۲۷۸۷۱۳:۰۷:۲۴ ۱۴۰۲/۱۰/۴
از کجا فهمیدید نیت کیانیان از این جمله چه بوده؟ شاید با هم مساله شخصی داشتند.
ناشناس۳۳۳۲۹۳۱۱۴:۴۰:۲۵ ۱۴۰۲/۱۰/۴
کافیه فارسی بلد باشی تا متلک کیانیان رو بفهمی ، ولی با این حرف فقط خودشو کوچیکتر از قبل کرده
ناشناس۳۳۳۲۷۹۲۱۳:۱۰:۴۰ ۱۴۰۲/۱۰/۴
(( مدعیان آزادی بر خلاف شعارهای ظاهرپسندشان، واجد تمامیت‌خواهی مطلقی‌‌اند که حاضرند هر نوع صدای مخالف و متفاوتی را سرکوب کنند )) با این جمله شدیدا موافقم .
ناشناس۳۳۳۴۱۴۱۱۴:۰۲:۵۳ ۱۴۰۲/۱۰/۵
آنهم به شدیدترین و وحشیانه ترین شکل ممکن در تمامی مدعیان آزادی
ناشناس۳۳۳۲۷۹۴۱۳:۱۱:۱۱ ۱۴۰۲/۱۰/۴
احسنت
ناشناس۳۳۳۲۸۰۰۱۳:۱۷:۳۱ ۱۴۰۲/۱۰/۴
کیانیان نظرش رو گفته و ما هم نظرمون خیلی تندتر از کیانیان است.
ناشناس۳۳۳۳۱۱۴۱۷:۴۱:۴۵ ۱۴۰۲/۱۰/۴
تو دست خانواده رو بگیر برو تایلند تا به آرزوهات بررسی
ناشناس۳۳۳۳۳۷۶۲۳:۰۴:۳۹ ۱۴۰۲/۱۰/۴
حضرتعالی هم به افغانستان تشریف ببرید تا به حکومت دلخواهتان برسید
سعید۳۳۳۲۸۰۶۱۳:۲۲:۲۰ ۱۴۰۲/۱۰/۴
این جماعت اگر قدرت داشتند خودشان از هر دیکتاتوری بدتر بودن.
عمران۳۳۳۲۸۰۸۱۳:۲۳:۳۶ ۱۴۰۲/۱۰/۴
نه عزیزم خودکامگی وقتی ابزار اعمال زور ندارید معنی ندارد. کیانیان آقای طهماسب را نقد کرده. شما هم کیانیان را نقد کنید. تا وقتی ابزار اعمال زور نداشته باشید که این انتقادها اسمش دیکتاتوری و خودکامگی نیست.
ناشناس۳۳۳۲۸۴۴۱۳:۵۴:۰۵ ۱۴۰۲/۱۰/۴
بنده خدا فوت کرده رفته نقد ایشان کرده یا عقده گشایی ؟ آن هم بابت چی مثلا؟!!!! راستی کار به ایشان نمی دهند عقده گشایی می کند؟!!
ناشناس۳۳۳۲۸۴۵۱۳:۵۶:۰۹ ۱۴۰۲/۱۰/۴
زور جامعه هنرپیشگان در باندهایی مافیایی یک گروه خاص هنرپیشه است و بس ، نه در دست حکومت
ناشناس۳۳۳۲۸۵۸۱۴:۰۰:۴۷ ۱۴۰۲/۱۰/۴
یه کاری میکنن که کسی جرات نکنه خلاف نظرشون حرفی بزنه یا اقدامی انجام بده... دهها بلکه صدها مثالش هست. فقط ابراز عقیده طرفین نیست.
عمران۳۳۳۳۱۹۱۱۹:۲۹:۵۳ ۱۴۰۲/۱۰/۴
چرا جرات نکند حرفی بزند؟ سرزنش میکنند، طرف را محکوم میکنند، علیه ش حرف میزنند؟ خوب امکان مشابه در طرف مقابل هم هست.
ارادتمند اصغر !۳۳۳۲۸۳۵۱۳:۴۹:۱۴ ۱۴۰۲/۱۰/۴
يكي از بزرگان ديار فرنگ گفته : « هنرمند كسي است كه چيزهايي مي بيند و حس مي كند ، كه ديگران نتوانند ببينند و حس كنند و اگر چنين نبود ، هنرمند نبود » !! به هر حال هر هنرمندي -- هنر مند واقعي -- نه هر هنرمندي ! ... خب است حكايتي را در اينجا نقل كنم كه به يادم آمد ! ... چنان شنيدم از همكاري از استان فارس ، كه مي گفت :وقتي كه در زمان حكومت سابق جشن هنر شيراز برگزار شد و هنرمندنماهايي از خارج هم آمدند و كارهايي كردند ضد هنري اما به اسم « هنر » ، يكي از روحانيان سر شناس شيراز گفته بود : « اگر هنر اين است ، فلان حيوان ( الاغ ) از شما هنرمند تره » !! .... العهدة علي الراوي ! پس سخن از هنرمند واقعي است و عرض بنده اين است بايد به « هنرمند » ميدان داد تا هنر هنرمندي هنر واقعي خودش را نشان دهد ! ... خدا نياورد روزي را براي هنرمندي كه هنر از درونش فوران كند ، اما نتواند كاري كند ! هنرش را به طريقي ظاهر كند ! اما بحمد الله و المنه ما ايرانيان از قديم و نديم مردماني هنرمند بوده ايم ، مگر نه گفته اند : « هنر نزد ايرانيان است و بس » ! ... بله ؟!!
ناشناس۳۳۳۲۸۳۶۱۳:۴۹:۳۱ ۱۴۰۲/۱۰/۴
آیا ارزشش رو داشت؟ از کجای این کلمات شما به چنین تفسیری رسیدید؟!!!!
ناشناس۳۳۳۲۹۴۴۱۴:۴۴:۳۷ ۱۴۰۲/۱۰/۴
از سابقه جر و بحث این جماعت با هرکی که حاضر نبود وطن فروشی کنه
ناشناس۳۳۳۳۱۱۱۱۷:۴۰:۱۳ ۱۴۰۲/۱۰/۴
احسنت
مخلص شما اصغر !۳۳۳۲۸۴۰۱۳:۵۱:۴۴ ۱۴۰۲/۱۰/۴
به هر حال جناب كيانيان از هنرمندان خوب ما در عرصه هنر سينما هستند ! قدر ايشان و امثال ايشان را بيشتر بدانيم !
ناشناس۳۳۳۲۹۴۸۱۴:۴۵:۱۰ ۱۴۰۲/۱۰/۴
اگر مثل امریکا و اروپا قرار بود با اینا رفتار بشه الان از هستی ساقط شده بود
ناشناس۳۳۳۳۲۳۶۲۰:۴۸:۳۲ ۱۴۰۲/۱۰/۴
میشه چند نمونه از برخورد آمریکا و اروپا با مفاخر ملی را بیان کنید که ما هم بدانیم
ناشناس۳۳۳۳۵۶۷۰۶:۲۵:۰۶ ۱۴۰۲/۱۰/۵
چارلی چاپلین!
ناشناس۳۳۳۴۰۱۴۱۲:۳۴:۱۸ ۱۴۰۲/۱۰/۵
جلسه محاکمه روسای دانشگاه های هاروارد و ام آی تی رو ببین تا بفهمی
ناشناس۳۳۳۲۸۴۲۱۳:۵۲:۵۱ ۱۴۰۲/۱۰/۴
متاسفانه ما در مقابل شایعات و دروغ ها روشنگری مناسبی نداشتیم و خیلی از افراد جامعه واقعیات را به درستی نمی دانند مثلا اخیرا یکی از بازیگران مطلبی گذاشته که پهلوی پاسدار تمامیت ارضی ایران بوده!!! در حالیکه پهلوی دیگه کجای ایران رو باید تقدیم دیگران می کرد؟ بحرین، آرارات، دشت ناامید، اروندرود و مناطق نفتی بین قصرشیرین و خانقین، چکاب، کوه شمتیغ و چشمه زنگلاب و... کافی نبود؟؟
ناشناس۳۳۳۲۹۰۴۱۴:۳۲:۲۳ ۱۴۰۲/۱۰/۴
تازه سلسله پهلوی اولین و آخرین خاندان بودن که توسط اجنبی آمد سرکار ولی با تبلیغات مسموم وارونگی می کنند
ناشناس۳۳۳۲۹۵۲۱۴:۴۶:۲۹ ۱۴۰۲/۱۰/۴
خلاصه با دروغ سر مردم به خصوص جوونا کلاه میذارن و یک حکومت فاسد و بی عرضه و توسری خور مثل پهلوی رو براشون بزرگ میکنن
ناشناس۳۳۳۲۸۵۴۱۴:۰۰:۰۶ ۱۴۰۲/۱۰/۴
همین ها با پولی که حکومت می‌داده فربه شدن.
ناشناس۳۳۳۲۹۱۲۱۴:۳۶:۰۱ ۱۴۰۲/۱۰/۴
پول حکومت از کجا در میاد؟
ناشناس۳۳۳۳۰۶۶۱۶:۴۴:۲۶ ۱۴۰۲/۱۰/۴
پول حکومت مال همه مردمه ، نه یک مشت سلبریتی که از مالیات هم معاف هستن
ناشناس۳۳۳۳۱۶۱۱۸:۴۲:۲۶ ۱۴۰۲/۱۰/۴
بله پول حکومت مال مردمه و هرکس به اندازه تلاشش برخوردار میشه اما یه عده در حد اختلاس برخوردارند
ناشناس۳۳۳۴۰۲۱۱۲:۳۶:۲۱ ۱۴۰۲/۱۰/۵
پول مفت گرفتن و معاف از مالیات بودن هم اختلاسه
ناشناس۳۳۳۳۱۷۴۱۸:۴۸:۴۱ ۱۴۰۲/۱۰/۴
از هرکجا که بیاید نه اینکه بخوری و سیاسی کاری کنی
ناشناس۳۳۳۳۳۸۰۲۳:۰۸:۳۵ ۱۴۰۲/۱۰/۴
درست میگی چه معنی داره بدن هنرمندا،باید جمع کنن بدن به خاوری و بابک زنجانی و رحیمی و... تا قلمبه ببره شما هم آسوده بخوابید و زبانتان را فقط برای هر کس را مخالف اندیشه های مشعشع خود تصور کردید دراز کنید
ناشناس۳۳۳۲۸۶۳۱۴:۰۳:۱۴ ۱۴۰۲/۱۰/۴
جالبه که تو ممالک دیگه (مثلا آمریکا) هنرمندا به شدت طرفدار نظام و وحدت ملی هستن. برای اونجا خوبه ولی برای ما هرچی بیشتر ضدیت کنی وضعت بهتر میشه....
ناشناس۳۳۳۲۹۰۰۱۴:۲۹:۰۲ ۱۴۰۲/۱۰/۴
چون دنبال رو همین کشورها هستند و از طریق رسانه های آنان هم خط می گیرند و مماشات شده در این سال ها و کار هم دادن به این ها
ناشناس۳۳۳۲۹۲۵۱۴:۳۹:۱۶ ۱۴۰۲/۱۰/۴
دوست عزیز نباید وضعیت دموکراسی آمریکا با ایران رو مقایسه کنی!
ناشناس۳۳۳۳۰۶۹۱۶:۴۵:۵۹ ۱۴۰۲/۱۰/۴
دموکراسی امریکایی ؟؟؟ منظورت همونجاست که اگر به ایست پلیس گوش ندی با صد تا گلوله سوراخ سوراخ میشی ؟؟ کاش همونجوری تو اینجا با یک مشت آشوبگر و اغتشاشگر و قلم به مزد برخورد میکردن تا قدر عافیت رو بدونی !
ناشناس۳۳۳۳۵۲۰۰۲:۵۹:۴۶ ۱۴۰۲/۱۰/۵
هنوز با جنایاتی که امریکا در غزه کرد و از کودک کشی و نسل کشی رژیم وحشی اسرائیل حمایت غیر قابل تصوری کرد، هنوز از امریکا طرفداری می کنید؟ آیا ندیدید که دانشجویان دانشگاه هاروارد و MIT را که از مردم بی پناه غزه حمایت کردند، از هر نوع کمک هزینه تحصیلی و مشاغل دانشجویی محروم کرد؟
ناشناس۳۳۳۲۹۸۳۱۵:۰۰:۱۰ ۱۴۰۲/۱۰/۴
یک نگاه دقیق بکن می بینی اینجوریم نیست.
ناشناس۳۳۳۲۸۷۹۱۴:۱۰:۳۷ ۱۴۰۲/۱۰/۴
هنرمندان محبوبیت خود را از مردم می گیرند. چرا هیچ وقت فکر نمی کنید هنرمندان هم به واسطه اینکه می خواهند مردم دوستشان داشته باشند با مردم در برخورد با تمام مسائل همراهی می کنند. والسلام
ناشناس۳۳۳۲۹۵۶۱۴:۴۷:۵۰ ۱۴۰۲/۱۰/۴
اون اغتشاشات و آدمکشی ، کار مردم نبود ؛ کار یک مشت جانی اجیر شده بود ، این بی هنرها هم دنباله رو همونها هستن و هیچ نسبتی با مردم ندارن
ناشناس۳۳۳۲۸۹۷۱۴:۲۷:۴۶ ۱۴۰۲/۱۰/۴
اینها هنر مند نیستند ادم های خودخواهی هستند که احترام بیش از به انان باعث توهم انها شده است.
ناشناس۳۳۳۲۸۹۸۱۴:۲۸:۰۳ ۱۴۰۲/۱۰/۴
شما که به آزادی عقیده اعتقاد دارید چرا از انتقاد آشفته شدید؟
ناشناس۳۳۳۲۹۰۲۱۴:۳۰:۲۲ ۱۴۰۲/۱۰/۴
با یک جمله :آیا ارزشش را داشت ,نویسنده چنان برآشفته و مقاله ای با اینهمه الفاظ سنگین نثار آقای کیانیان کرده که انگار خودشان تشنه استقبال از نظرات مخالف هستند ،ایشان نظر خودشان را گفتند و آنکه قبل‌تر نظرش را گفت مردم بودند ولی این اختلاف نظر طبیعی وقتی از مدار انصاف خارج میشود که یک طرف به انواع سلاحهای مالی و تبلیغاتی و حاکمیتی مجهز باشد،خود را حق مطلق بداند و حداکثر قدرت خود را در مواجهه با نظرات مخالف بکار ببندد
ناشناس۳۳۳۳۰۱۱۱۵:۲۸:۳۴ ۱۴۰۲/۱۰/۴
طرف مقابل با تامین شدن از کشورهای دیگر ... بیشتر قدرت رسانه ای دارد در فضای مجازی و ...
ناشناس۳۳۳۳۰۳۰۱۶:۰۴:۴۶ ۱۴۰۲/۱۰/۴
تعداد مخاطبین است که قدرت یک رسانه رو بالا می‌بره !!
ناشناس۳۳۳۲۹۰۵۱۴:۳۲:۳۰ ۱۴۰۲/۱۰/۴
واقعا جای تاسف داره که چنین آدم هایی به واسطه سینما و تلویزیون تریبون دار می شوند ، ژست روشنفکرانه میگیرند ، مردم بیچاره هم غافل از باطن چنین افرادی ، مثل بنده حقیر ، طرفدار ایشان میشوند.
ناشناس۳۳۳۲۹۱۰۱۴:۳۵:۱۳ ۱۴۰۲/۱۰/۴
سخنان خشم آلود آقای مهراد فقط از این جهت واجد اهمیت است که میداند حق با آقای کیانیان است و آشفتگیش در همین راستاست
ناشناس۳۳۳۳۰۷۲۱۶:۴۸:۴۹ ۱۴۰۲/۱۰/۴
ممکنه شماها از یکی خوشتون بیاد ولی دلیل نمیشه حق با شما باشه
ناشناس۳۳۳۳۱۰۸۱۷:۳۷:۱۴ ۱۴۰۲/۱۰/۴
حق هیچ وقت با جنبش بی حجاب نیست
ناشناس۳۳۳۲۹۲۱۱۴:۳۸:۲۰ ۱۴۰۲/۱۰/۴
جناب کیانیان فقط یک پند و هشدار اخلاقی دادند همین هم متاسفانه برای عده ای سنگین به نظر اومده !
ناشناس۳۳۳۳۰۰۲۱۵:۱۳:۵۲ ۱۴۰۲/۱۰/۴
برداشت شما اشتباه هست و از کوچکترین چیزها نمی گذرند و سراسر کینه را ایجاد دارند می کنند ، کاشکی یک کار اشتباهی هم می کرد می گفتیم آره حق با جناب کیانیان هست
ناشناس۳۳۳۲۹۲۴۱۴:۳۸:۵۰ ۱۴۰۲/۱۰/۴
جناب مهراد، آقای کیانیان انتقاد کرده اما ایشان را از جمع هنرمندان نرانده و از کار برکنار و ممنوع التصویر نکرده بود انتقاد تا اقدام عملی علیه مخالف خیلی فرق داره !! یه نگاه بندازید ببینید چند هنرمند تنها به دلیل همسو نبودن با تفکر یک جناح از فعالیتهای هنری محروم هستند !!
ناشناس۳۳۳۲۹۷۲۱۴:۵۴:۱۸ ۱۴۰۲/۱۰/۴
موضوع فقط آزدی بیان نیست. بایکوت کردن پس از آزادی بیانه. کاری کنن که فرد دیگه برخلاف نظر اونها حرفی نزنه. ولی اونایی که حکومت را متهم به این رویه می کنند و می گویند مخالف این رفتار حکومتن خودشون همین رویه رو دارن و فریاد اصلاح سر میدن. به قول قدیمیا دم خروس رو باور کنیم یا قسم حضرت عباس رو؟
ناشناس۳۳۳۲۹۸۱۱۴:۵۹:۰۲ ۱۴۰۲/۱۰/۴
ایشون نظر خودشو گفته. یعنی در همبن حد هم مجال نمیدین؟
شهلا۳۳۳۳۰۰۳۱۵:۱۴:۳۳ ۱۴۰۲/۱۰/۴
یک نگاه به تمامی مطالب نویسنده (سامان مهراد) که بیاندازید میبینید ایشان همیشه خلاف آب شنا میکنه (یعنی برخلاف خواسته ها و نقطه نظرات مردم) !!!!
ناشناس۳۳۳۳۰۷۷۱۶:۵۱:۴۴ ۱۴۰۲/۱۰/۴
اولا مردم رو به نفع خودتون مصادره نکنید دوما بر فرض که بر خلاف نظر مردم باشه مگه باید همیشه همرنگ جماعت شد؟
ناشناس۳۳۳۳۰۸۲۱۶:۵۵:۰۹ ۱۴۰۲/۱۰/۴
الان تو شدی مردم ؟ تو کی هستی که فکر میکنی مردمی ؟ بقیه حق ندارن نظر مخالف داشته باشن ؟
کریمی۳۳۳۳۲۷۱۲۱:۱۷:۴۶ ۱۴۰۲/۱۰/۴
چیه نمیتونی نظر مخالف رو تحمل کنی
ناشناس۳۳۳۳۰۰۷۱۵:۲۰:۱۵ ۱۴۰۲/۱۰/۴
یکی برای من خارج نشین بگه این کیانیان کی هست و چه سمتی دارد که از همه طرف نظرش را مطرح می کنند؟
علی۳۳۳۳۰۱۰۱۵:۲۶:۵۹ ۱۴۰۲/۱۰/۴
جناب کیانیان،همشهری عزیز، خودتم که درآژانس شیشه ای مثلا مامورامنیت بودی،چی شده بازفازمخالفت گرفتی وسازناسازگاری کوک کردی ، حالاحالاها جا داره تاشما برسی به جایی که مرحوم ناصر طهماسب تودل این مردم داشت وداره درودبرشرفش مردبودوآزاده ازاین دنیا مظلومانه رفت روحش شاد
جانباز۳۳۳۳۰۲۱۱۵:۴۸:۲۶ ۱۴۰۲/۱۰/۴
در شگفتم چرا یک ارتش سایبری مانند دشمنان درست نمی کنیم تا وقتی کسی داد زد با روش خودش دهانش راببندد وقتی هنرمندان بزرگ وطن دوست از دنیا رفتند در تشیع پیکرشان جمع شویم تا تو دهنی به برخی سلیبریتی ها بزنیم باید این ارتش درست شود انشا الله
ناشناس۳۳۳۳۰۷۴۱۶:۵۰:۳۵ ۱۴۰۲/۱۰/۴
گاهی مراسم را خصوصی میکنن مثل خانم پروانه معصومی یا اصلا نمی گن مثل اقای ناصر طهماسب
ناشناس۳۳۳۳۰۸۳۱۶:۵۶:۰۰ ۱۴۰۲/۱۰/۴
دقیقا
پرچیم۳۳۳۳۰۹۲۱۷:۰۷:۰۷ ۱۴۰۲/۱۰/۴
و اگر نباشیم مشکل هالیوود رو هم میشه حل کرد !!
ناشناس۳۳۳۳۱۰۷۱۷:۳۴:۳۹ ۱۴۰۲/۱۰/۴
چرا انقدر منفعل شدید؟
ناشناس۳۳۳۳۱۱۹۱۷:۵۱:۳۳ ۱۴۰۲/۱۰/۴
خودشان اکثرا گفتند و نامه امضا کردند که ما بد کاره هم بوده ایم.
ناشناس۳۳۳۳۱۲۱۱۷:۵۱:۴۹ ۱۴۰۲/۱۰/۴
جدا از این مسائل، مرحوم طهماست صدای فوق العاده ای داشت و واقعا یکی از برترین گویندگان تاریخ دوبله ایران بود. روحش شاد
ناشناس۳۳۳۳۱۲۵۱۷:۵۴:۲۰ ۱۴۰۲/۱۰/۴
سفارت نشینان وابسته چه می گویند؟
مرتضی۳۳۳۳۱۵۸۱۸:۳۶:۴۰ ۱۴۰۲/۱۰/۴
نظر دادن مهم نیست مهم اینه که در قدرت باشی و نظرت رو اعمال کنی
ناشناس۳۳۳۳۱۸۵۱۹:۲۰:۴۷ ۱۴۰۲/۱۰/۴
با مردم باشید
ناشناس۳۳۳۳۲۱۲۲۰:۲۲:۲۰ ۱۴۰۲/۱۰/۴
اون مستندها نگاهشان با نگاه اکثریت جامعه انطباق نداشت برای همین کیانیان گفت
ناشناس۳۳۳۳۶۹۳۰۹:۱۴:۰۰ ۱۴۰۲/۱۰/۵
اکثریت اگه به تو بگن خودتو بنداز توی چاه تو این کارو میکنی؟
ناشناس۳۳۳۴۰۲۳۱۲:۳۷:۵۲ ۱۴۰۲/۱۰/۵
شاید جماعتی که بی سواد باشه ، این چیزا رو نفهمه
ناشناس۳۳۳۴۰۲۴۱۲:۳۸:۳۰ ۱۴۰۲/۱۰/۵
الان امار گرفتی که شدی اکثریت ؟ چرا شماها از این توهم مجازی در نمیاین ؟
کیا۳۳۳۳۲۶۹۲۱:۱۶:۱۱ ۱۴۰۲/۱۰/۴
کیانیان نمیتونی با خمله به دیگران برای خودت کلاه بدوزی در این سن 70 سالگی دنبال نرخ نان نباش . یک روز چپی ، یک روز ادای روشنفکری و یک روز هم فرغون کش لیبرالییسم.
ناشناس۳۳۳۳۴۹۳۰۱:۴۴:۵۴ ۱۴۰۲/۱۰/۵
کیانیان و پرستویی و چندتای دیگه دیدن اخر عمری از قافله سیتیزن جاموندن دارن کارنامه درست میکنن واسه خودشون والا خود اینها نمیدانند دارند چه میگویند و دردشان واقعا چیست که همکاران را اینگونه خطاب میکنند و میزنند.. اما اخرش قطعا ازینجا رونده و ازونجا موندگانی بیش نخواهند بود.. اتفاقا مردم در یکسال گذشته بسیار ازین دست دیدند و متوجه شدند جنایت یعنی چه.. جنایاتی که در اردوگاه غرب و صهیون اتفاق افتاد و دیدند صدایی درنیامد.. و خواهند دید برنده کسانی هستند که با مقاومتند یا با غرب سازمان مللشان
ناشناس۳۳۳۳۵۲۷۰۳:۰۷:۱۸ ۱۴۰۲/۱۰/۵
رفتارها و موضع گیریهای تند اقای کیانیان و همفکرانشان، یاد اور طرز فکر بوش است که میگفت اگر با ما نباشید یعنی بر علیه ما هستید. بارها دیده ایم که این به اصطلاح سلبریتی ها، چگونه با رفتارهای دگم و تند خودشان، سعی کرده اند عرصه را بر مخالفانشان تنگ کنند.
ناشناس۳۳۳۳۶۵۷۰۸:۳۵:۲۱ ۱۴۰۲/۱۰/۵
جالبه که خودتون نظر جناب کیانیان رو تو صدر اخبار سایتتون میارید و بعد هم این جمله را در انتهای به ظاهر نقد تهدید آمیزتون میگید : اگرچه اساساً مهم نیست که کیانیان و امثال او چه نگاهی به مرحوم ناصر طهماسب دارند.
ناشناس۳۳۳۳۶۸۱۰۹:۰۳:۰۱ ۱۴۰۲/۱۰/۵
خوب قبلا از شما آقای کیانیان خوشم میومد اما الان برات متاسفم و فکر می کنم چقدر کوچکی!!!!!! خوب فضای مجازی ذات برخی را خوب نشان داده!!!! چون مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد
ناشناس۳۳۳۳۶۹۲۰۹:۱۳:۰۴ ۱۴۰۲/۱۰/۵
برخی فکر میکنند فرعون فقط مال قدیم هاست، ولی این یک تفکره! همون طور که امثال بوش، بورل، بایدن و ... ادعا می کنن هر که با ماست خوبه و گله و هر که با ما نیست تروریسته و جزو محور شرارت؛ همین مساله در مورد هر کس دیگه ای هم میتونه صدق بکنه. غرور و تفرعن چشم حقیقت بین رو کور میکنه و اینقدر طرف خودش رو صاحب حق میدونه که حتی قیدی نسبت به حفظ حرمت ها هم نداره، حتی نسبت به نزدیکانش!!!
مهدی۳۳۳۳۶۹۸۰۹:۱۶:۲۰ ۱۴۰۲/۱۰/۵
معقولانه که بنگریم باید پذیرفت که سینما نیز یک صنف است و در هر صنفی اگر کسی ساز مخالف با اکثریت را بزند مورد انتقاد قرار میگیرد لذا نیابد از سخن امثال اقای کیانیان اشفته شد و نسبت دیکتاتوری به ایشان داد
ناشناس۳۳۳۶۶۸۶۱۳:۲۵:۰۳ ۱۴۰۲/۱۰/۸
بالاخره هر کسی موافق و مخالف داره. شما به جای انتقاد از کیانیان بیایید از کسی که دوست دارید تعریف کنید نه اینکه بگید فلانی چرا اصلا حرف زد.
ناشناس۳۳۴۱۵۳۴۱۴:۴۱:۲۸ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
کیانیان خیلی تونقش عبداله زبیر گیر کرده نمیتونه بیادبیرون
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. آقایان «روحانی» و «ظریف»، نظری ندارید؟!

  2. نقد، آری؛ تندروی و توهین نه!

  3. دشواری پزشکیان در «راه» کابینه

  4. دولت و مردم تا دیر نشده کاری کنند...

  5. سردار رضایی: طرح نور تعطیل بردار نیست

  6. مناظر شهری دیدنی کره شمالی

  7. در اداره پست چه خبر است؟!

  8. دقیقا چه زمانی آمریکا خواست با ایران توافق کند؟!

  9. پزشکیان: به همه می گوییم در تشکیل کابینه کمک کنند اما آدمهای خودشان را معرفی می کنند

  10. انتقاد رسانه اصولگرا از اهانت به ظریف در حاشیه نمازجمعه / چرا برخی اعضای شورای شهر منتقد زاکانی شده‌اند؟

  11. نمونه ای از یک دیپلماسی موفق اقتصادی

  12. مرتضوی: تمام بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت کردیم

  13. واکنش وزیر ارشاد به استخدام برادرزاده اش در وزارت بهداشت

  14. صدور کیفرخواست رائفی‌پور/ واکنش زاکانی به تهدید استعفای برخی از اعضای شورای شهر/ ماجرای حمله تندروها به پویانفر

  15. آشی که نباید خیلی شور شود!

  16. تاکید قالیباف بر بررسی علل مشارکت پایین مردم در انتخابات/ یک پیشنهاد خوب به سعید جلیلی

  17. قالیباف: باید دغدغه‌ ۱۴ میلیون نفری که به پزشکیان رای ندادند لحاظ شود

  18. یک سیلی سخت دیگر به صهیونیست ها

  19. واکاوی علت حضور کمرنگ مردم در انتخابات

  20. زن و سیاهپوست بودن رقیب، برگ برنده ترامپ یا عامل شکست او ؟

  21. سخت است آقای پزشکیان ...

  22. با زنجیرزنان بی‌حجاب چه باید کرد؟  

  23. کاپشن پوشیدن پزشکیان یا استفاده او از کت و شلوار چقدر مهم است؟

  24. انسداد ۳۰۰ کیلومتر از مرزهای شرق ایران با دیوارهای ۴ متری

  25. ظریف: قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای باید رعایت شود/ آماده گفت‌وگو هستیم

آخرین عناوین