واکنش وزیر ورزش به جعل امضا در استقلال و ابطال مجوز خودروی فوتبالیست‌ها

  4021003048

وزیر ورزش و جوانان گفت: عموما ذات جامعه ورزش در موضوعات فرهنگی غالب بر سایر موضوعات است. اما گاهی مسائلی طرح می‌شود که شاید اصل و اساس آن واقعی نباشد.

واکنش وزیر ورزش به جعل امضا در استقلال و ابطال مجوز خودروی فوتبالیست‌ها

به گزارش ایرنا، مراسم اختتامیه دوره تربیت مربی فرهنگی در ورزش امروز، یکشنبه سوم دی ماه با حضور وزیر ورزش و جوانان در فرهنگسرای آدینه برگزار شد.

کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه این مراسم در واکنش به اتفاقات اخیر بعد از برگزاری دربی و ماجرای مطرح شده در خصوص جعل امضا توسط باشگاه استقلال و بی اخلاقی‌های صورت گرفته در این خصوص، بیان کرد: عموما ذات جامعه ورزش در موضوعات فرهنگی غالب بر سایر موضوعات است، اما گاهی مسائلی طرح می‌شود که شاید اصل و اساس آن واقعی نباشد، اما هر آن چه اتفاق می‌افتد وظیفه داریم آن را پیگیری کنیم.

وی افزود: وقتی این اتفاق رخ داد به همکارانم در حراست مرکزی دستور پیگیری دادم. آن چیزی که واقعیت دارد به سمع و نظر مردم می رسد. بهتر است برای حامعه ورزش و خصوصا جامعه فوتبال نگرانی ایجاد نکنیم. انشالله موضوع را بررسی می‌کنیم و نتایج بررسی را به‌صورت شفاف به مردم اعلام خواهیم کرد.

وزیر ورزش در واکنش به لغو مصوبه واردات خوردو فوتبالیست‌ها در آستانه جام ملت‌ها و این‌که آیا این موضوع انگیزه فوتبالیست‌ها را کاهش نمی‌دهد، گفت: در گذشته هیئت وزیران محبت داشت و مصوبه واردات خودرو توسط فوتبالیست‌ها را مصوب کرد اما بعد از چند سال این مصوبه در آستانه جام ملت‌ها باطل شد و نگرانی‌هایی ایجاد کر و من خدمت مظفری رئیس دیوان عدالت اداری گفتم که ملاحظات این چنینی داشته باشند. البته دولت مصمم و به‌دنبال آن است که برای تمام رشته‌های ورزشی شرایطی فراهم کند تا هم این مشکل حل شود و هم ظرفیت‌های جدیدی برای قهرمانان رشته‌های دیگر فراهم شود تا دغدغه‌های آن‌ها نیز مرتفع شود.

وزیر ورزش در پاسخ به این که چه نمره‌ای به جایگاه فرهنگ در ورزش ایران می‌دهد تصریح کرد: واقعیت این است که اثر فرهنگ در ورزش در زمان‌های مختلف متفاوت است اما انتظار ما به‌عنوان یک کشور مسلمان باید خیلی بیشتر از این‌ها باشد. ما باید به فکر گرفتن نمره ۲۰ در فرهنگ باشیم‌ هر اقدامی که انجام می‌شود به این منظور است که دغدغه‌ها کمتر شود و این کمک تمام جامعه ورزش را می‌طلبد. از فدراسیون گرفته تا ورزشکار، هیات استانی و غیره همه باید دست به دست بدهیم تا دغدغه‌ها و نگرانی‌ها برطرف شود.

سجادی با اشاره به برگزاری دوره تربیت مربی فرهنگی در ورزش، گفت: این حرکت جدیدی بود که همکاران ما در معاونت فرهنگی وزارت ورزش انجام دادند. اصل نظام ورزش بر مبنای فرهنگ است و ورزش در دنیا نیز همان گونه تعریف شده است.

وی افزود: تمام ظرفیت‌های ورزشی در بحث فرهنگ خلاصه شده و اگر دقت کرده باشید در صحبت‌های مقام معظم رهبری در جمع ورزشی‌ها در تمام نکات مطرح شده بر موضوعات فرهنگی تاکید داشتند. احترام به پرچم و سرود ملی از جمله نکات فرهنگی است و وقتی ورزشکاران در عرصه‌های بین‌المللی حضور پیدا کرده و اقدام فرهنگی انجام می‌دهند و دنیا این اقدام فرهنگی را می‌بیند.

وزیر ورزش، اظهار داشت: در ورزش ما نیاز به اقدامات ویژه‌ای در حوزه فرهنگ داریم به‌خصوص در حوزه رفتار حرفه‌ای مربیان و ورزشکاران آن و بهترین مسیر توسعه رفتار حرفه‌ای توسط ورزشکاران و خود مربیان هستند. اقدامی که همکاران ما در معاونت فرهنگی در دستور کار قرار دادند، تربیت مربیان فرهنگی در ورزش است. امیدوار هستیم مجموعه فدراسیون‌ها و مدیران ورزش کشور همت خود را در این زمینه بیشتر  کنند تا بتوانیم با تربیت این‌گونه مربیان دغدغه‌ها و نگرانی‌ها که بعضا توسط رسانه‌ها مطرح می‌شوند برطرف شود و روزی شاهد باشیم زیبایی‌های ورزش که در موضوعات فرهنگی خلاصه می‌شود از طریق رسانه تقدیم مردم شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

آخرین عناوین