آلودگی هوای تهران چه زمانی کم می‌شود؟

  4021002079

در پی تداوم آلودگی هوا در یک هفته اخیر در تهران و تجربه شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس، رئیس اداره کل هواشناسی استان تهران از وزش باد و کاهش آلودگی هوا از امشب و به‌ویژه فردا (۲ و ۳ دی‌ماه) همچنین بارش برف و باران در ارتفاعات و نقاط مرکزی و غرب تهران خبر داد.

آلودگی هوای تهران چه زمانی کم می‌شود؟

مازیار غلامی در گفت و گو با ایسنا، با توجه به هشدارهای صادر شده مبنی بر وزش باد شدید و نفوذ سامانه بارشی به استان درباره وضعیت کیفیت هوای استان تهران اظهار کرد: هشداری درباره ناپایداری جوی و نفوذ سامانه بارشی به استان صادر شد. فعالیت آن‌ها موجب وزش باد شدید به‌ویژه در ارتفاعات و بارش باران و برف می‌شود. بر این اساس امروز ( ۲ دی) از عصر و شب در استان تهران به‌ویژه در مناطق جنوبی و ارتفاعات پدیده وزش باد مورد انتظار است اما تمام نقاط استان را درگیر نمی‌کند. از امشب به میزان کمی سرعت باد افزایش می‌یابد و از اواخر وقت امشب تا فردا و دوشنبه ( ۲ تا ۴ دی) به نسبت روزهای گذشته آلودگی هوا کاهش می‌یابد.

وی درباره بارش باران و برف در استان گفت: عمده بارش‌ها در نیمه‌شمالی استان پیش‌بینی می‌شود اما نواحی مرکزی و جنوبی استان نیز می‌توانند بارش‌های کمتری را نسبت به ارتفاعات تجربه کنند. به دلیل اینکه عمده بارش‌ها در ارتفاعات رخ می‌دهد نیز اداره کل هواشناسی استان تهران هشداری را صادر کرد که در برخی نقاط به دلیل اینکه بارش‌ها و وزش با به‌صورت لحظه‌ای شدید می‌شود، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها را به همراه خواهد داشت. در چنین شرایطی مردم باید از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

رئیس اداره کل هواشناسی استان تهران تاکید کرد: بارش‌ها در ارتفاعات به‌صورت برف پیش‌بینی می‌شود بنابراین افرادی که از محورهای کوهستانی عبور می‌کنند باید لباس گرم، زنجیرچرخ، آذوقه و تجهیزات کافی به همراه داشته باشند.

غلامی در پایان با تاکید بر اینکه در تمام مناطق کوهستانی، بارش‌ها به‌صورت برف است، تصریح کرد: در حوزه شمیرانات، لواسانات، غرب  و شمال غرب تهران برف بیشتری می‌بارد.

همچنین بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی وضعیت جوی استان تهران با نفوذ سامانه بارشی و بروز ناپایداری تا اواخر وقت دوشنبه (۴ دی) به‌طور متناوب آسمان نیمه‌ابری تا ابری در بعضی ساعات همراه با بارش باران و وزش باد، در نیمه‌شمالی بارش برف و باران در ارتفاعات بارش برف، گاهی وزش باد شدید و کولاک برف، ساعات شب گاهی مه پیش‌بینی می‌شود.

براساس این گزارش، آسمان تهران فردا (۳ دی‌) قسمتی ابری تا نیمه‌ابری و وزش باد و گاهی بارش پراکنده با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه (۴ دی‌) قسمتی ابری تا نیمه ابری و وزش باد و گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، فیروزکوه با کمینه دمای ۸- درجه سانتیگراد سردترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

آخرین عناوین