همکاری هسته‌ای آمریکا و کره‌جنوبی برای مقابله با کره‌شمالی

  4020925103

آمریکا و کره‌جنوبی قصد دارند دستورالعمل دفاع هسته‌ای مشترکی را با هدف مقابله با تهدیدات کره‌شمالی تدوین کنند.

همکاری هسته‌ای آمریکا و کره‌جنوبی برای مقابله با کره‌شمالی

به گزارش تسنیم، خبرگزاری یونهاپ گزارش داد ایالات متحده و کره جنوبی قصد دارند تا اواسط سال آینده دستورالعمل‌های مشترکی را درمورد استراتژی دفاع هسته‌ای و ایجاد یک سیستم یکپارچه، با هدف مقابله با تهدیدات هسته‌ای کره شمالی، تدوین کنند.

این خبرگزاری به نقل از کیم تائه هو، دستیار مشاور امنیت ملی کره جنوبی گفت: واشنگتن و سئول تصمیم دارند که یک دستورالعمل جامع را تا اواسط سال آینده میلادی در مورد چگونگی پاسخ مشترک به تهدیدات هسته‌ای پیونگ‌یانگ تدوین و تکمیل کنند.

این منبع افزود: انتظار می‌رود این دستورالعمل شامل روش‌های به اشتراک گذاشتن اطلاعات حساس مرتبط با سلاح‌های اتمی کره شمالی، فرآیند مشورت و رایزنی به‌هنگام وقوع یک بحران هسته‌ای و کانال‌های ارتباطی واقعی بین سران دو کشور باشد.

یونهاپ تصریح کرد همچنین انتظار می‌رود آمریکا و کره جنوبی تمرین‌های عملیاتی هسته‌ای را در رزمایش‌های نظامی مشترک سال آینده در دستور کار قرار دهند.

این مقام کره‌ای تأکید کرد ممکن است کره شمالی در ماه جاری یک فروند موشک بالستیک قاره‌پیما را آزمایش کند که صرف‌نظر از گستردگی آن، نوعی تهدید هسته‌ای به‌شمار می‌رود زیرا این موشک قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را دارد.

این در حالی است که هفته گذشته جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد آمریکا، کره جنوبی و ژاپن برای انجام اقدامات و ابتکارات جدید با هدف پاسخ به تهدیدات کره شمالی در فضای سایبری از جمله موارد سوءاستفاده از رمزارزها و پرتاب‌های فضایی به توافق رسیدند.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید خاطرنشان کرد: ما اقدامات سه‌جانبه جدیدی را برای مقابله با تهدیدات کره شمالی درنظر گرفتیم، تهدیداتی در حوزه جرایم سایبری و پول‌شویی از طریق رمزارزها تا آزمایش‌های بی‌اساس فضایی و پرتاب موشک‌های بالستیک.

چندی قبل نیز آمریکا، کره جنوبی و ژاپن برای راه‌اندازی یک گروه مشورتی در سطح عالی برای مقابله با تهدیدات سایبری کره شمالی به توافق رسیدند.

هدف از راه‌اندازی این گروه مشورتی، تقویت توانایی‌هایی مؤثر سه کشور در برابر تهدیدات سایبری جهانی از جمله مبارزه مشترک با اقدامات سایبری کره شمالی است که به‌عنوان منبع کلیدی سرمایه‌گذاری بر برنامه‌های اتمی و موشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پیونگ‌یانگ در تاریخ 21 نوامبر نخستین ماهواره جاسوسی و شناسایی خود را از پایگاه فضایی «سوهایی» با موفقیت به مدار زمین پرتاب و سپس ادعا کرد با استفاده از ماهواره جاسوسی جدید خود توانسته است به تصاویری از کاخ سفید و برخی از سایت‌های نظامی حساس آمریکا دست پیدا کند.

کره شمالی در بیانیه‌ای هر گونه ایجاد اختلال در فعالیت‌های ماهواره‌ای این کشور را به‌معنای اعلام جنگ خواند و گفت که ماهواره‌های بیشتری را به فضا می‌فرستد و در صورت هر گونه حمله به تأسیسات استراتژیک خود، استفاده از قدرت بازدارندگی جنگی کشور، حتمی خواهد بود.

کره شمالی از سال 2006 تاکنون، به‌دلیل برنامه اتمی و موشک‌های بالستیک خود، تحت تحریم‌های متعدد سازمان ملل قرار دارد، این تحریم‌ها شامل ممنوعیت توسعه و گسترش موشک‌های بالستیک است. این تکنولوژی برای پرتاب نخستین ماهواره جاسوسی پیونگ‌یانگ به مدار زمین به‌کار گرفته شد و برای آزمایش ده‌ها موشک بالستیک طی 20 ماه گذشته استفاده شده است. آمریکا بارها هشدار داده است که پیونگ‌یانگ آماده انجام هفتمین آزمایش اتمی خود است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

آخرین عناوین